eitaa logo
طب طبیعی (اسلامی)
2.5هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.8هزار ویدیو
237 فایل
دغدغه من احیای طب اسلامی است امام خامنه ای ❤️❤️ کپی برداری به هر نحوی از مطالب کانال حلال است🤓🤓 ثواب نشر مطالب جهت ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف میباشد🥰🥰
مشاهده در ایتا
دانلود
از معماریِ تکبر تا معماریِ تواضع 🔹به معماری فضاهای ورزشی و هنری دقت کرده‌اید؟! معمولا معماری این فضاها به نحوی ارائه می‌شود که حداکثرِ تشخّص و یونیک شدن را برای ورزشکار و یا هنرمندی که در فضا قرار می‌گیرد به بار بیاورد. برای مثال، مکان جشنواره‌های سینمایی مهم (نظیر اسکار و ...) به این نحو طراحی می‌شود که هنرمندان در شروع جشنواره، از روی فرش قرمزی که برای تن‌آراییِ آنها پهن شده است عبور کنند و سپس به مصاحبه با انبوه خبرنگارانی که مشتاقانه در انتظار عبور آنها از روی فرش قرمز هستند بپردازند تا این نوع طراحی، به حداکثرِ تشخّص و یونیک شدن آنها کمک کند. 🔹این نوع طراحی، دقیقا همان چیزی است که اقتضاء سلبریتی پروری است که این روزها، شواهد مختلفی از آن، هم در طراحی مجموعه‌های هنری و سینمایی و هم در طراحی مجموعه‌های ورزشی (یعنی دو بستر اصلی سلبریتی پروری در فرهنگ معاصر غرب) مشاهده می‌شود. 🔹حالا لطفا با دقت در این تصویر، این نوع معماری متکبرانه را مقایسه بفرمایید با معماری متواضانه‌ای که بر فضاهای هنری و ورزشی شهرهای سنتی ما (اعم از تعزیه‌خانه‌ها و زورخانه‌ها و ...) حاکم بود. برای مثال، در زورخانه‌های قدیم، درب ورودی زورخانه‌ها را بسیار کوتاه می‌ساختند تا هنگام ورود، ورزشکار مجبور شود تا به كلى خم شود تا از همان ابتداى ورود، درس تواضع و فروتنى را بياموزد: "ولا تمْشِ فی الْأرْض مَرحًا إِنَّك لنْ تَخْرقَ الْأَرْض وَلَن تَبلُغَ الْجبَالَ طولًا: و بر زمين با تکبر گام برمدار، چرا كه هرگز زمين را نمى‌توانى شكافت، و در بلندى به كوهها نمى‌توانى رسيد"(اسرا/۳۷) @tebbetabiee
دنیای پارادوکسها! 🔹اخیرا یادداشت کوتاهی به دستم رسید به این شرح: "یکی از آشنایان تعریف می‌کرد که مدت کوتاهی از سکونتشان در خانه‌ی جدیدشان نگذشته بود که متوجه شدند صدای همسایه‌ مجاور به‌آسانی از دیوارها عبور کرده و در خانه‌ آنان به گوش می‌رسد. همسایه‌ آنان زوج جوانی بودند و خصوصی‌ترین صحبت‌هایشان نیز به‌راحتی قابل‌شنیدن بود. نه آنکه آن زوج بی‌پروا بودند، بلکه دیوارهای حائل آن‌قدر نازک بود که توانی برای مقاومت در برابر صداهای آنان را نداشت. آنان مانده بودند که چه کنند؟ آیا به همسایه تذکر بدهند؟ چه بگویند و اصلا چگونه بگویند؟ همکار دیگری هم قبلاً برایم از چنین مشکلی گفته بود. مساله این همکار هم شنیدن چنین صداهایی بود. نه آنکه همسایه‌شان آدم بی‌نزاکتی باشد. بسیار هم مبادی‌آداب بود. اما دیوارها بی حیا بودند. در نهایت آن همکارم به دلیل داشتن دو نوجوان مجبور شد محل سکونتش را تغییر دهد. به‌راستی در این مساله، تقصیر از ساکنان کدام طرف دیوارهاست؟ کسی که در خانه‌اش تمام کارهای معمولی یک زندگی متعارف را انجام می دهد یا همسایگانی که ناخواسته صدای آنان را می‌شنوند؟ به نظر، هیچ‌کدام مقصر نیستند! در کشوری که امور شخصی و خانوادگی و حریم خصوصی این قدر حرمت دارد چرا دیوارها بی‌حیا شده‌اند؟" 🔹در تکمیل این یادداشت عرض می‌شود که این دیوارها نیستند که بی‌حیا شده‌اند! اساسا دیوار، دیوار است و حیا و عفاف برای آن معنایی ندارد؛ بلکه این خود ما هستیم که با تعریف بستر کنشگریِ دیوارها به آنها معنا می‌بخشیم و آنها را باحیا یا بی‌حیا می‌کنیم. اگر بخواهم شفافتر عرض کنم باعرض معذرت این خود ما هستیم که بی‌حیا شده‌ایم که با این نوع معماری، دیواری که مطابق با تعریف لغت‌نامه‌ها ذاتا بایستی حائل میان دو چیز باشد را با معادله‌ای پارادوکس‌گونه، به دریدن پرده‌های حیا و عفاف وادار کرده‌ایم! دقیقا از جنس همان پارادوکسی که این روزها در طراحی مسکنِ آپارتمانی شاهدش هستیم؛ مسکنی که اساسا طبق معنایش باید محل سکن و آرامش باشد را با طراحی اشتباه، به محلی برای استرس و اضطراب تبدیل کرده‌ایم؛ اضطراب اینکه جست و خیز کودک معصوممان سبب اعتراض همسایه نشود و یا استرس اینکه بازشوها و پنجره‌های برونگرا، به ابزاری برای نقض حریم خصوصی ما از سمت بلوک مقابل تبدیل نشود! دنیای عجیبی است این دنیای پارادوکسها! @tebbetabiee
11.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک مینی تحلیل متفاوت درباره ریشه مهاجرتِ خیلی از متخصصان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی‌. پیشنهاد می‌شود مشاهده این دو دقیقه را از دست ندهید. @tebbetabiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداقوت دلاور! 🔹لطفا این توضیحات معاون شهرسازی شهرداری تهران مبنی بر ورود چینی‌ها به عرصه ساخت و ساز مسکن در پایتخت ایران اسلامی را بشنوید و سپس توضیحات ایشان را با این گلایه رهبر معظم انقلاب تطبیق دهید: "در مسئله‌ی مسکن، ما وابستگی نداریم به خارج؛ زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طراحی اینها مال خودمان است. بنابراین به مسئله‌ی مسکن باید رسید. ما در قضیّه‌ مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید" (۱۴۰۱/۶/۱۵). 🔹برخلاف گلایه رهبری، تاکنون زمین را از مردم دریغ کرده بودند، حالا هم که تصمیم گرفته‌اند چینی‌ها را بیاورند تا طرحها را برایمان اجرا کنند! پیشنهاد می‌کنم که مصالح را هم از کشورهای خارجی وارد کنند تا ولایت پذیری‌ِ تام و تمامشان را به همگان ثابت کنند! برادران گرامی که شعارتان تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام است! خداقوت بابت این همه توجه به گلایه‌ها و فرمایشات رهبری و خداقوت بابت این همه الگوسازی برای جهان اسلام با آویزان شدن به برادران چینی! @tebbetabiee
مبعث ختمی مرتبت محمد مصطفی بر عاشقانش و امام زمان مبارکباد ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ @tebbetabiee
🏮پروستات🏮 ✅پروستات عضوی از دستگاه تناسلی مردانه است که در ابتدای مجرای ادرار مرد در لگن خاصره و به شکل و اندازه یک گردو قرار دارد. غده پروستات هنگام انزال منقبض شده و ماده شیری رنگ قلیایی به منی اضافه میکند پروستات اگر بزرگ شود در مجرای خروجی ادرار قرار می‌گیرد و باعث جلوگیری و میشود. 👈🏻از مجموع روایات برداشت میشود بیماری پروستات در رابطه با است. 👈🏻آب منی مقداری از آن در بیضه‌ها تولید میشود و مقداری دیگر از مایع‌های پروستات است که اگر در پروستات بماند و خارج نشود به آن آسیب می‌زند و سبب ورم آن می‌شود که ادرار پس از خروج منی و انزال باقیمانده منی را خارج میکند. ✅پس یکی از دلایل تاکید به ادرار پس از خروج منی جلوگیری از است. ادامه دارد.. @tebbetabiee
🔬🧬علت بیماری پروستات از نظر طب اسلامی 1⃣ در حالت سیری و پر بودن معده 2️⃣مقاربت در اول شب که معده پر است که سبب ، ، ، ، و میشود 3️⃣نگه داشتن در هنگام خروج آن 4️⃣ شدن بدون خروج منی 5️⃣طولانی کردن عمل 6️⃣ پس از جنابت و خروج منی ⚠️نکته: ✅پس از انزال باید مقداری به راست خوابید و استراحت کرد بعد برای ادرار رفت اگر ادرار نکنید منی بازگشت کرده و دچار بیماری می‌شود که تعبیر به بیماری‌های بدون درمان شده است ✅مستحب است مقدمات مقاربت طولانی باشد ولی عمل مقاربت را زیاد طولانی نکنید. ادامه دارد.. @tebbetabiee
🩺🌱درمان تمام بیماری‌های در طب اسلامی 👈🏻100 گرم را شش بار با آب سرد (در آب گذاشته شود و هم زده شود و آب آن دور ریخته شود)و سپس یکبار با آب جوشیده ی گرم شسته و در آفتاب خشک کنید؛سپس با مخلوط کرده و هر روز صبح یک قاشق مرباخوری بصورت ناشتا بمدت 14 روز مصرف کنید ⚠️نکته : این روش برای کسانی که کنترلی بر ادرار ندارند یا افرادی که بعلت تصادف یا ام اس پروستاتشان شل شده است مفید است و برای کسانی که پروستات دارند و بعد از ادرار دارند ، ممنوع است . چون کاملا جلوی ادرار را میگیرد. 👈🏻+ بصورت دم کرده روزی دو تا سه بار میل کنید 👈🏻ماساژ یا یا ، به کمر و مثانه ماساژ هرشب به موضع مثانه 👈🏻مصرف کدو و تخم کدو 👈🏻داروی ابنابسطام طب اسلامی 👈🏻داروی اسارون طب اسلامی 👈🏻داروی حب البلسان طب اسلامی 👈🏻داروی ابن مسعود طب اسلامی 👈🏻سویق سنجد روزی دوقاشق 👈🏻جامع امام رضا علیه السلام با جوشانده کاسنی 👈🏻دوسین 👈🏻حجامت عام و ساکرال @tebbetabiee
📜چند سفارش خوراکی از امام رضا علیه السلام 💟امام علیه‌السلام نقل میکرد که بهترین و بالاترین خوراکی ها چه در دنیا و چه در آخرت، [] است. 💟 بهترین آشامیدنی در این دنیا و آن دنیا [] است. 💟بر شما باد به روغن [] ؛ زیرا را پاك، و را تقویت می کند، و بیماری فرسوده کننده را از بین می برد ، را نیکو میکند، و به روح آرامش میدهد، و اندوه و غم را میزداید. 💟 از میان میوه ها نیز بخورید؛ زیرا هر حبه ای از انار که وارد شود، را صفا و نور می بخشد، والبته هیچ چیز نزد خداوند منفورتر و مکروه تر از پرخوری نیست. 📚عیون اخبار الرضا، ج ۲ ص۳۸ @tebbetabiee
🩺🌱پونه و درمان 💟امام کاظم علیه السلام: کسی که از ناراحت بود، را بکوبد و قدری را ناشتا بخورد. 📚وسائل،ج۱۷،ص۱۷۳ @tebbetabiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩺🌱درمان بدون مراجعه به بیمارستان 💟يكى از شیعیان از بیماری جرب (گری) به امام کاظم صلوات الله علیه شكايت كرد. امام صلوات الله علیه فرمود: بیماری جرب از است، پاى راستت را کن ، و دو درهم (يك مثقال تقريبا) را در بریز و مداوم مصرف کن و از پرهيز كن و آن مرد انجام داد و خوب شد باذن خدا. شَكَا بَعْضُهُمْ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَثْرَةَ مَا يُصِيبُهُ مِنَ اَلْجَرَبِ فَقَالَ إِنَّ اَلْجَرَبَ مِنْ بُخَارِ اَلْكَبِدِ فَاذْهَبْ وَ اِفْتَصِدْ مِنَ قَدَمِكَ اَلْيُمْنَى وَ اِلْزَمْ أَخْذَ دِرْهَمَيْنِ مِنْ دُهْنِ اَللَّوْزِ اَلْحُلْوِ عَلَى مَاءِ اَلْكَشْكِ وَ اِتَّقِ اَلْحِيتَانَ فَفَعَلَ فَبَرَأَ بِإِذْنِ اَللَّهِ 📚بحار الأنوار ج ۵۹، ص ۱۲۸ @tebbetabiee