eitaa logo
کانال طب و زنـدگے اسـلامے
2.2هزار دنبال‌کننده
227 عکس
8 ویدیو
3 فایل
🌸کانال طب و زندگے اسـلامے، برای اجرای طب اسلامے و سنت اهل بیت علیہم السلام در سرتاسر زندگے تأسیس شده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان اعتیاد ✍🏻از استاد تبریزیان ▫️داروی نشوه ▫️صاف‌کننده خون 5 قوطی ✅در صورت غلبه سودا: ▫️سودابر ▫️ملین ▫️سنا ✅در صورت غلبه صفرا: ▫️صفرابر 2 قوطی ▫️تقویت عصب 2 قوطی ▫️سرد کننده 2 قوطی 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان چاقی ✍🏻از استاد تبریزیان ▫️داروی لاغری ▫️داروی کاهنده اشتها 5 قوطی ▫️دم کرده سنا 15 بسته ✅توصیه‌هایی برای لاغر شدن: ▫️مهم‌ترین کار برای لاغر شدن این است که ناهار را ترک کنید و فقط صبحانه و شام میل کنید ▫️هر روز ناشتا حمام بروید. ▫️مصرف مرتب آبغوره هم توصیه می‌شود. ▫️ریزه‌خواری نکنید (بین وعده‌های غذایی چیزی نخورید). ▫️شام را سبک میل کنید (هم غذای سبک هم مقدار خیلی کم) 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان لاغر بودن ✍🏻از استاد تبریزیان لاغری معمولا معلول غلبه صفرا و سودا است، در ابتدا باید مزاج بیمار تعدیل گردد، داروهای زیر به طور عمومی باعث افزایش وزن می‌شود: ▫️داروی هاضوم (باعث افزایش اشتها می‌شود) ▫️حمام کردن: یک روز در میان. اگر یک روز در میان به حمام بروید، چاق می‌شوید. اگر هر روز حمام بروید، لاغر می‌شوید. اگر ناشتا حمام بروید، لاغر می‌شوید. اگر بعد از غذا خوردن حمام بروید، چاق می‌شوید. ▫️خوردن گوشت، ▫️مصرف سویق سنجد و گندم و برنج (در روایت آمده است: خوردن سویق باعث چاق شدن می‌شود و گوشت و استخوان‌ها را سفت می‌کند). ▫️پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای و نازک. ▫️عطرهای خوشبو. ▫️خوردن میوه در اول روز باعث چاقی می‌شود 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان کم اشتهایی به غذا ✍🏻از استاد تبریزیان غلبه صفرا و سودا معمولا باعث کم اشتهایی می‌گردد، برای کم‌اشتهایی داروهای زیر توصیه می‌گردد: ▫️داروی هاضوم ▫️اشتها آور ✅در کنار آن موارد زیر در افزایش اشتها مؤثر است: ▫️شیر گاو (محلی) ▫️مصرف پنیر (محلی) ▫️حوک (ریحان کوهی) ▫️مصرف بادروج (ریحان کوهی) ▫️مسواک زدن 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان کوچکی اعضای بدن ✍🏻از استاد تبریزیان داروی بزرگ‌کننده (خولنجان) باعث رشد و بزرگ شدن اعضای بدن می‌شود. 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان بزرگی اعضای بدن ✍🏻از استاد تبریزیان داروی کوچک‌کننده برای کوچک کردن اعضای بدن استفاده می‌شود. این دارو از میوه درخت سرو و... درست می‌شود. 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان سحر جادو طلسم ✍🏻از استاد تبریزیان ▫️دعای بطلان سحر. ▫️خواندن ادعیه وارد شده و قرآن. ▫️بخور حضرت مریم ▫️همراه داشتن حرز ابی‌دجانه. ▫️حرز امیرالمومنین علیه السلام ▫️روایت اسحاق صحّاف 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان سرد شدن بدن هنگام خواب ✍🏻از استاد تبریزیان ▫️استفاده از انقوزه (هر روز صبح ناشتا به اندازه دو نخود از انقوزه را در یک لیوان آب حل کنید و میل کنید) ▫️اگر غلظت خون دارید، از داروی صاف‌کننده خون استفاده کنید و حجامت عام اسلامی انجام دهید. ▫️اگر بلغم دارید، از داروی طریفل و بلغم زدا استفاده کنید. ▫️غذاهای گرم بخورید. غذاهای سرد نخورید. 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان بوی سیر ✍🏻از استاد تبریزیان در روایت آمده است: هفته‌ای حداقل یک‌بار سیر بخورید. برای برطرف شدن بوی سیر، سداب را بجوید. 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان درد بعد از حجامت ✍🏻از استاد تبریزیان ▫️علت درد، رعایت نکردن آداب و شرایط حجامت است. بعضی پوست‌ها نازک است و اگر در حین حجامت برای این افراد تیغ را عمیق بزنند، بعد از حجامت احساس درد می‌کنند. ▫️در مکش اول، بادکش و خون‌گیری خیلی سبک باشد. ▫️بعد از حجامت، عسل روی محل حجامت بمالند. 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی زمان حجامت ✍🏻از استاد تبریزیان پیامبر فرمود: از کنار هیچ فرشته‌ای و از کنار هیچ نوشته‌ای عبور نکردم مگر این که گفتند: به امتت دستور بده حجامت کنند. حداقل، سالی یکبار حجامت خوب است. افرادی که غلبه خون، خواب زیاد و صورت قرمز دارند، بهتر است سالی چندبار حجامت کنند. حداقل فاصله حجامت، به اندازه سن است. 30 ساله، 30 روز؛ 50 ساله 50 روز؛ افراد زیر 30 سال، ماهی یکبار. بهترین وقت حجامت در ماه قمری (روزهای 12 تا 15 ماه) است. بعد از آن، آخرین پنج شنبه‌ی ماه قمری است. بهترین روز هفته، دوشنبه بعد از ظهر و پنجشنبه قبل از ظهر است. ماه‌های دی و بهمن برای حجامت خوب نیست. 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان گره عصبی دست ✍🏻از استاد تبریزیان گره عصبی، توده عصبی در دست است که وقتی فشار می‌دهید، سفت است. درمان این زائده عصبی گیاهی به نام غاریقون است. این دارو را باید آسیاب کنید و صبح ناشتا یک قاشق چایخوری از آن را بخورید. 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🗒نـســخہ‌ی درمان کیست زیر بغل ✍🏻از استاد تبریزیان ▫️تباشیر 3 قوطی با آب بلغم‌زدا ▫️تباشیر 3 قوطی با آب طریفل 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami 📝برای دریافت مشاوره‌ی درمانی، از طریق لینک زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3271032852C2d6047fad1
🤒نسخہ‌هاے درمانےِ سایر بیماریہا ✍🏻از استاد تبریزیان: ●ایدز یا HIV  ●ویروس HTL1 سندرم ترنر  ●بیماری بوسه( مونونوکلئوز عفونی)  ●گر گرفتگی  ●خواب آلودگی  ●خواب‌های ترسناک  ●خواب زیاد  ●اعتیاد  ●چاقی  ●لاغر بودن  ●کم اشتهایی به غذا  ●کوچکی اعضای بدن  ●بزرگی اعضای بدن  ●سحر جادو طلسم  ●سرد شدن بدن هنگام خواب  ●بوی سیر  ●درد بعد از حجامت  ●زمان حجامت  ●گره عصبی دست  ●کیست زیر بغل  🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami
🤍بہترین زمان نوره زدن، جـمـعــہ است❗️ 🔶🔹روایت اول 📜متن روایت: عَلِيُّ بنُ إِبرَاهِيمَ عَن أَحمَدَ بنِ أَبِي عَبدِ اَللَّهِ رَفَعَهُ إِلَى أَبِي عَبدِ اَللَّهِ عَلَيهِ اَلسَّلاَمُ قالَ: قِيلَ لَهُ يَزعُمُ بَعضُ اَلنَّاسِ أَنَّ اَلنُّورَةَ يَومَ اَلْجُمُعَةِ مَكرُوهَةٌ فَقَالَ «لَيْسَ حَيثُ ذَهَبَ! أَيُّ طَهُورٍ أَطهَرُ مِنَ اَلنُّورَةِ يَومَ اَلجُمُعَةِ؟!» 📝ترجمه‌ی روایت: احمد گفت: به امام صادق علیه السلام گفته شد: بعضی از مردم گمان می‌کنند که نوره در روز جمعه مکروه است. پس حضرت فرمود: «اینچنین که می‌روند نیست! کدام پاک کننده‌ای پاک کننده تر از نوره‌ در روز جمعه؟!» منبع: 📕کافی ج ۳، ص ۴۳۰ و ج ۶ ص ۵۰۶ ✍🏻بیان: ✓علامه مجلسی در شرح خود بر این حدیث می‌فرماید: «يدل على أن المنع الوارد فيه محمول على التقية» (این روایت بر این دلالت می‌کند که منع وارد درباره‌ی در جمعه –که در روایات دیگر وارد شده– بر تقیه حمل می‌شود: مرآة العقول، ج ۱۵، ص ۳۷۱) ✓دلیل این سخنِ علامه، روایتی است که امام صادق علیه السلام فرمود: «آنچه از من شنیدی که شبیه قول مردم بود پس در آن تقیه است.» (التهذيب ج ۸، ص ۹۸ و الإستبصار ج ۳، ص ۳۱۸) و در این روایتی که ذکر شد نیز سخن از قول مردم شده و نشان می‌دهد روایات دیگری که از نوره زدن در جمعه نهی می‌کرده مطابق با قول مردم بوده پس در آن‌ها تقیه بوده است. ✓هرچند لحن شناسان با نظر به روایاتِ نهی از نوره زدن در جمعه می‌فهمند که هیچ تعارضی با این روایت ندارد! چرا که در آن روایات، ائمه علیهم السلام فرمودند: «هرکس در چهارشنبه نوره بزند ترس بر او می‌رود و هرکس در جمعه نوره بزند و پیسی بگیرد کسی به جز خودش را سرزنش نکند! (عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۱، ص ۲۴۸ و من لايحضره الفقيه ج ۱، ص ۱۲۰)» و برای یک لحن شناس و فقیه حقیقی پرواضح است که این لحن، گویای آن است که علت پیسی گرفتنِ کسی از نوره در چهارشنبه و جمعه باور غلط او به این اتفاق است پس تنها خودش سزاوار سرزنش است که چنین باور غلطی دارد؛ یعنی علت پیسی گرفتنش خود این نوره زدن در جمعه نیست بلکه علت اصلی، باور غلط اوست. ولی کسی که باورش را از دهان مردم نمی‌گیرد و به آنچه مردم می‌گویند اعتنا نمی‌کند بلکه باورهایش را فقط با شنیدن از اهل بیت علیهم السلام می‌گیرد، هیچ اعتقادی به پیسی گرفتن از نوره در جمعه نخواهد داشت و با نوره زدن در جمعه پیسی نخواهد گرفت بلکه همانگونه که امام فرمود به نهایت پاکیزگی پاک خواهد شد! ✓عین همین مسأله درباره‌ی حجامت چهارشنبه نیز وارد است؛ زیرا همین لحن و بیان درباره‌ی حجامت چهارشنبه آمده است (مکارم الأخلاق ج ۱، ص ۷۵) و اگر کسی به نحسی چهارشنبه و بد بودن حجامت در چهارشنبه باور نداشته باشد بلکه به هدف ابطال این باور حجامت کند نه تنها هیچ آسیبی نمی‌بیند بلکه از هر آفت و گزندی در امان بوده و بدنش به کلی پاکسازی خواهد شد. (طب الأئمة علیهم السلام ج ۱، ص ۵۸ و الخصال ج ۲، ص ۳۸۶) 🔶🔹روایت دوم 📜متن روایت: عِدَّة مِن أَصحَابِنَا عَن سَهلِ بنِ زِيَادٍ عَن مُحَمَّدِ بنِ سِنَانٍ عَن حُذَيفَة بنِ مَنصُور قالَ سَمِعتُ أَبا عَبدِ اَللَّه عَلَيهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: «كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ يَطلي اَلعَانَةَ وَ مَا تَحتَ الأَليَتَيْنِ في كُلِّ جُمُعَة.» 📝ترجمه روایت: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می‌فرمود: «رسول خدا صلی الله علیه و آله در هر جمعه، زیر شکم و زیر باسن را نوره می‌زد.» منبع: 📕کافی ج ۶، ص ۵۰۷ ✍🏻بیان: ✓منظور از «تحت الألیتین» کل ناحیه‌‌ای است که روی مقعد و اطراف آن را تا بیضه و اطراف بیضه شامل می‌شود که پوست این ناحیه نسبت به نواحی دیگر، به نوره حساس‌تر است و زودتر می‌سوزد. ✓تجربه نشان داده است که نوره در روز جمعه یا اصلا نمی‌سوزاند و یا در صورت عدم رعایتِ کاملِ آدابی که در آمده، بسیار بسیار اندک می‌سوزاند که با روغن مالی نهایتاً در عرض دو روز خوب خواهد شد. اما در روزهای دیگر، پوست حساسیت بسیار بیشتری نسبت به نوره دارد و در اکثر مواقع می‌سوزد. دلیل این مطلب روایتی است که می‌فرماید: «خون در هر شب جمعه از ترس قیامت به درون بدن می‌رود و تا پنج شنبه‌ به جایگاه خود باز نمی‌گردد» (الخصال، ج ۲، ص ۳۸۹). پس چون در روز جمعه خون در ظاهر بدن نیست لذا هیجان دم که عامل حساسیت و نازکی پوست بدن است نخواهد بود و پوست یا اصلاً نمی‌سوزد یا بسیار اندک می‌سوزد. ✓یکی از علت‌های اینکه حضرت، حساس‌ترین ناحیه‌ی پوست یعنی کل عورتین و زیر باسن را در جمعه نوره می‌زدند نیز همین است که پوست این نواحی نسوزد و یا در صورت عدم مراعات، بسیار اندک بسوزد. 🤲🏻ان شاء الله سنت اهل بیت علیهم السلام را همیشه درست بفهمیم و درست عمل کنیم.🌸 ✍🏻سیّد‌ محمّد جواد‌ موسوے 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 @TebboZendegiEslami
🩸توجه امروز یکم حزیران است و مجدداً شاهد تبلیغات گسترده‌ی حجامت هفتم و چهاردهم حزیران توسط طب سنتی چی ها و طب اسلامی چی ها و کاسبان حجامت خواهیم بود. لذا از اکنون مطالب مربوط به بطلان تجویز عمومی حجامت هفتم و چهاردهم حزیران را بازنشر می‌کنم. @TebboZendegiEslami
⚠️هشدار درباره‌ی حجامت حزیران با اینکه بارها و بارها درباره اوقات حجامت توضیحات مفصل دادیم اما ظاهراً هنوز عده ای در خوابند💤 لذا نیاز دیدیم که مجدداً روایت حجامت حزیران را به طور اجمالی بررسی کنیم: 1⃣امام رضا علیه السلام در رساله ذهبیه -که خود، آن را رساله‌ای همگانی برای عموم مردم می‌دانند- اعمال و پرهیزات هر ماه از سال‌ را به تفصیل بیان می‌کنند و می‌فرمایند که در کدام ماه، حجامت و فصد مناسب است و در کدام ماه مناسب نیست. پس اگر در یک ماه از سال، حجامت برای عموم مردم مناسب بوده و یک دستور و توصیه‌ای همگانی باشد باید آن را بفرمایند؛ زیرا در مقام بیان هستند کما اینکه درباره‌ی ماه «آذار» آن را توصیه کردند. ایشان در این رساله درباره‌ی ماه حزیران می‌فرمایند: «ماه حزیران ۳۰ روز است سلطنت خون در آن از بین می‌رود و زمان مره‌ی صفرا فرا می‌رسد». (بحار، ج ۵۹، ص ۳۱۲) پس چگونه، حجامت که خود موجب هیجان صفراست و باید در حالت زیادی و غلبه‌ی دم انجام شود در آن مناسب است؟! آیا امام خودش نمی‌دانست که این ماه برای حجامت مناسب است؟ پس چرا مانند باقی ماه‌ها همچون «آذار» توصیه به انجام آن نفرمود؟! آیا نمی‌دانست؟ از طرفی در همین رساله در مبحث حجامت، حضرت فرمودند: «به جز از دوازدهمین شب تا پانزدهمین شبی که از هلال (نو) می‌گذرد حجامت نکن؛ پس هرگاه ماه ناقص شد حجامت نکن مگر اینکه مضطر (و ناچار) به اخراج خون شوی؛ و من این را بدین خاطر گفتم که خون با کامل شدن ماه زیاد شده و با ناقص شدن آن کم می‌شود.» در این دستور، مناط و ملاک حکم و حکمت آن بیان شده است و حضرت یک اصل مهم طبی القاء فرموده‌اند که آن، اصلِ «انجام حجامت در حالت زیادی خون و ترک حجامت در حالت فروکش کردن خون» است. و حضرت اصلاً همین را علت دستورشان به ترک حجامت بعد از نقصان ماه می‌دانند؛ بنابراین در هر زمان، مکان، یا هر حالت شخصیه‌ای که خونِ بدن کم شود نباید حجامت کرد از جمله در ماه حزیران که تصریح فرمودند «در این ماه سلطنت خون از بین می‌رود و صفرا غالب می‌شود.» 2⃣ائمه علیهم السلام در روایات دیگر فرموده‌اند در ماه حزیران اَجَل‌ها نزدیک و مرگ‌ها زیاد می‌شود و حزیران ماهی است که حضرت موسی علیه السلام قوم بنی اسرائیل را نفرین کرده و به آن سبب ۳۰۰ هزار نفر هلاک شدند! (مهج الدعوات/ج۱/ص۳۵۷ و بحارالانوار/ج۹۰/ص۳۵۱) وقتی این روایات احتمال مرگ و میر در ماه حزیران را گوشزد کرده و آن را ماه شومی می‌داند و از طرفی باتوجه به باقی روایات، مانند روایت حجامتِ سه شنبه و جمعه، امکانِ اینکه حجامت در بعضی از اوقات موجب مرگ بشود، بالاست؛ لذا واجب است باتوجه به اصل «پرهیز از خوف ضرر» از حجامت در ماه حزیران پرهیز کرد مگر اینکه دلیل خاص و قاطع و محکمی داشته باشیم؛ مانند حجامت تبیغ. ولی حجامت هفتم و چهاردهم حزیران به عنوان یک دستور ثابت و همگانی به هیچ وجه قابل عمل نیست؛ زیرا مطابق با هیچ یک از اصول و محکمات روایات در خصوص اوقات حجامت نیست بلکه بر خلاف آن است. ملاک اول در اوقات حجامت «ایام قمری» است که عرض شد. 3⃣ائمه علیهم السلام در حین تعارضِ دو روایت، دستور به عمل به روایت مشهور و ترک روایت شاذ داده‌اند و بدون شک، روایت رساله ذهبیه هم کاملاً مشهور است و هم سند آن صحیح بوده و هم محفوف به قرائن قطعیه است و هم اطلاق و عمومیت آن از عبارات خود حضرت در رساله ثابت است و همچنین حضرت در آن، تمام اعمال و پرهیزات هر ماه رومی را ذکر می‌کنند پس در مقام بیان هستند. در حالی که روایت امر به حجامت در هفتم و چهاردهم حزیران بدون سند نقل شده و خبر واحد است و هیچ معلوم نیست که آن ابوالحسن که روایت به او منسوب شده اصلا امام باشد! و بر فرض اگر امام باشد معلوم نیست مخاطب امام که بوده و در چه شرایطی امام به او امر به حجامت کرده است؛ یعنی حتی به درجه‌ی تعارض با رساله هم نمی‌رسد! ⚠️باید تاسف خورد که احادیث طبی اهل بیت علیهم السلام به دست نواخباریونی افتاده که با چشم و گوشِ بسته به هر حدیثی که ببینند عمل می‌کنند حتی اگر آن حدیث از معصوم نباشد و سند نداشته باشد. فقط به خاطر اینکه در دهن‌ها می‌چرخد. ⁉️آیا طب و طبابات شوخی است؟ به همین راحتی دست به جان مردم می‌برید؟ نمی‌دانید درمان بدون علم حرام است؟ این است علم و سوادتان؟ که حتی نرفتید ببینید این حدیث هفتم و چهاردهم حزیران اصلا کجاست و سندش چیست و در چه شرایطی گفته شده؟ اطلاق و عمومیتش را از کجا برداشت کردید؟! به چه علت آن را بر روایات معارضش خصوصا بر تصریحات رساله ذهبیه در خصوص ماه حزیران ترجیح دادید؟! با کدام دلیل فقهی؟! ⚠️اگر می‌خواهید جانتان حفظ شود از این افراد فرار کنید و هیچ گاه بدون یقین به حکم معصوم، به ظن و گمان و رأی و نظر این و آن عمل نکنید. این چیزی است که اهل بیت علیهم السلام به کرات فرموده‌اند (وسائل الشیعه/ج۲۷/ابواب صفات القاضی) سیّد‌ محمّد جواد‌ موسوے @TebboZendegiEslami
کانال طب و زنـدگے اسـلامے
⚠️هشدار درباره‌ی حجامت حزیران با اینکه بارها و بارها درباره اوقات حجامت توضیحات مفصل دادیم اما ظاهر
❗️دسته گل مراکز طبی بیسواد که ۷ و ۱۴ حزیران حجامت میکنند👆 تحویل بگیرید (تصویر مربوط به سالهای گذشته است) ⁉️مگر ائمه علیهم السلام نفرمودند در حزیران اَجَل ها نزدیک و مرگها فراوان میشود؟! آیا نفرمودند غیر از ۱۲ تا ۱۵ ماه قمری حجامت نکنید؟! ❌قطعاً درمان بدون علم حرام است و بابت حجامت غلطی که این بیسوادها انجام می‌دهند هر آسیبی به کسی وارد شود شرعاً محکوم به قصاص یا مجازات خاص خود هستند❌ ⚠️اتفاقات ناگوار در حجامتهایی که در آن اوقات رعایت نمی‌شود کم نیفتاده. مثل تشنج در حین حجامت سه شنبه. پس آیا همچنان بابت حجامت به آنها رجوع می‌کنید؟! @TebboZendegiEslami
❗️خرابکاری پشت خرابکاری👆 وقتی بیسواد باشی حتی با یک حجامت هم می‌توانی کار بیمار بدبخت را به بیمارستان بکشانی ⁉️ما آخر نفهمیدیم این مدعیان طب اسلامی، نماینده‌ی طب اسلامی هستن یا طب سنتی و طب تجربی؟! 🚫جالب است که فقط بلدند علیه طب تجربی و طب سنتی خوب داد و فریاد کنند اما غافل از آنکه تمام مبانی شان، همان طب تجربی و طب سنتی است! ⚠️هرکسی که لباس روحانیت بر تن دارد را نماینده‌ی اسلام ندانید. هرکس که هی اسلام اسلام می‌کند را اسلام شناس نشمارید. اگر شیعه هستید و امام دارید پس هرجا یقین به حکمی از امامتان نکردید حرف هیچکسی برایتان حجت نباشد هرچقدر آن کس انسان والامقام و‌ ارزشمندی باشد اگر دلیلی از کلام معصومین از او ندیدید به حرفش عمل نکنید و جان خود را به خطر نیندازید @TebboZendegiEslami
👆بازهم گزارشات از حوادث ناگوار حجامت هفتم حزیران (تصویر مربوط به سالهای گذشته) 🔍جالب است که برخی علائم در این گزارشات مشترک است ⁉️باز هم می‌گویید هیچ ربطی به اوقات ندارد؟! دلیل که برای حجامت غلطتان ندارید برای همین این اتفاقات را میندازید گردن بیمار بیچاره ⚠️ای مردم! باز هم به هر بیسوادی که ادعای طب اسلامی دارد اعتماد می‌کنید؟! غالب درمانگران طب اسلامی خبر ندارند که کل مبانی شان بر اساس همان طب تجربی و طب سنتی ای است که آن را هر روز می‌کوبند. قطعاً رجوع به این افراد شرعاً جایز نیست. چون: و پرهیز از ضرر واجب. @TebboZendegiEslami
⚠️فرافکنی و ماست مالی بیسوادی در طب اسلامی جناب ابن علیان مدیر کانال انتحالگر «مجله طب اسلامی» در بیانیه‌‌ی خود ادعاهای بی‌دلیل فراوانی را ذکر کرده که در پست بعد به آنها می‌پردازیم. @TebboZendegiEslami
کانال طب و زنـدگے اسـلامے
⚠️فرافکنی و ماست مالی بیسوادی در طب اسلامی جناب ابن علیان مدیر کانال انتحالگر «مجله طب اسلامی» در ب
⚠️فرافکنی و ماست مالی بیسوادی در طب اسلامی 1⃣جناب ابن علیان مدعی شده اینجانب در یک گاف (!)، علت نهی از تجویز عمومی حجامت حزیران را عوارض مختصر (!) اعلام شده می‌دانم! ✅پاسخ: این دروغی آشکار است! زیرا قبلاً به تفصیل بیان کردیم که علت نهی از تجویز عمومی حجامت حزیران، نهی امام معصوم از مطلق حجامت هایی است که در غیر از دوازدهم تا پانزدهم قمری یا در سه شنبه و جمعه انجام می‌شود، به جز حجامت تبیغ. تنها به یکی از آنها اشاره می‌کنیم. امام رضا علیه السلام در کتاب طبی خود فرمودند: «به جز دوازدهم تا پانزدهم ماه حجامت نکن که برای بدن خودت بهتر است پس چنانچه ماه ناقص شد حجامت نکن مگر اینکه مضطر به بیرون کردن خون شوی» (الرساله الذهبیه، م. نجف، ص ۵۴). بنابراین عوارض اعلام شده را تنها به عنوان «مؤید» ذکر کردیم که متأسفانه بین «مؤید» و «دلیل» خلط کرده‌اید. 2⃣ایشان مدعی شده "حجامت حزیران موجب امان از بیماری‌های یک سال می‌شود"! ✅پاسخ: این صرفاً یک ادعای بدون دلیل است. در طب اسلامی دلیل فقط و فقط نص قرآن و حدیث است چه اصل باشد چه فرع. شما که مدعی طب اسلامی هستید چرا هیچ دلیلی از قرآن یا احادیث برای این ادعای باطل خود ذکر نمی‌کنید؟! 3⃣ایشان مدعی شده است "فایده‌ی حجامت حزیران به همان شوکی است که بدن می‌بیند"! ✅پاسخ: دلیل شما برای این ادعا چیست؟ شما که بی‌سواد نیستید چرا یک دلیل ذکر نمی‌کنید و فقط از پیش خود رأی و گمان شخصی خود را به اسم حجامت اسلامی ارائه می‌دهید؟ 4⃣ایشان مدعی شده "یک نوع تیغ زدن برای همه امکان ندارد! و نوع تیغ زدن در اشخاص مختلف و پوست های مختلف، متفاوت است و در هر موضع حجامت با دیگر مواضع فرق می‌کند"! ✅پاسخ: درباره‌ی عمق تیغ در رساله ذهبیه آمده: انما الحجامة توخذ الدم من صغار العروق المبثوثه فی اللحم (همانا حجامت فقط خون را از مویرگ‌های نهفته در گوشت می‌گیرد) که در جلسات حجامت توضیح دادیم این کلام به جز اینکه تیغ به مویرگ های لای گوشت برسد، صدق نمی‌کند. درباره‌ی سرعت و شکل تیغ زدن هم از امام صادق علیه السلام آمده: و اجعل شرطک زحفا (تیغ زدنت را خزیدن قرار بده) که توضیح آن عرض شد. ضمن اینکه چرا هیچ دلیلی برای ادعای خود ذکر نمی‌کنید؟ 5⃣ایشان مدعی شده "نوع تیغ و بادکش به تشخیص طبیب تغییر می‌کند"! ✅پاسخ: منظورتان را مشخص و واضح نگفتید. در حالی که امام رضا علیه السلام در رساله ذهبیه فرمودند: باید مکش ها کم کم زیاد شود (و الذی یخفف من الم الحجامة المص و تدریج ذلک قلیلا قلیلا) پس یک دستور واحد برای همه‌ی بدن ها فرموده اند همانگونه که خودشان این رساله را برای همه و عموم تجویز کردند و تصریح کردند که این رساله کافی است (هذا کفایة لمن اخذ به). حال سؤال ما از شما این است: تشخیص طبیب حاذق بالاتر است یا دستور امام معصوم که طبیب الاطباء است؟! 6⃣ایشان مدعی شده اینجانب "دچار عُجب و غرور شده و خود را عالم و دیگران را بی‌سواد خوانده ام"! ✅پاسخ: عُجب و غرور را چگونه تشخیص دادید؟ آیا غرور سنج دارید؟! چطور است که می‌گویید با مطالعه‌ی روایات نمی‌توان به فهم عمیق طب رسید (!) اما آیا با خواندن نوشتار یک شخص می‌توان غرور و عجب او را تشخیص داد؟! در ثانی بنده کجا خود را عالم و همه را بی‌سواد خوانده ام؟! بلکه افرادی که حجامت حزیران را تجویز عمومی می‌کنند بی‌سواد می‌دانم. شما اگر بی‌سواد نیستید پس بسم الله دلیل اقامه کنید نه اینکه صرفاً ادعای خود را بیان کنید. 7⃣ایشان مدعی شده اینجانب موجب "تشویش اذهان طرفداران طب اسلامی شده ام"! ✅پاسخ: آیا تعلیم احادیث اهل بیت علیهم السلام تشویش اذهان عمومی است؟! یا اتهام مخالفین خود به عجب و غرور و فهم ناقص؟! و یا درمان بدون علم و سواد؟ و یا اسلامی خواندن حجامتی که هیچ کدام از اجزای آن را نمی‌توانید از متن اسلام نشان دهید؟ کدام یک تشویش اذهان است؟! 8⃣ایشان گفته اینجانب هم "به خاطر حرمت درمان بدون علم، نباید طبابت کنم"! ✅پاسخ: حرف شما زمانی صحیح است که ثابت کنید بنده بدون دانش به اصول و فروع طبی اهل بیت علیهم السلام طبابت می‌کنم در حالی که حقیر توان اثباتِ انتساب تمام آنچه که به نام طب اسلامی منتشر می‌کنم را به امام معصوم دارم. شما چطور؟ می‌توانید همین ادعاهایی که در همین پست مطرح کرده اید را از متن اسلام ثابت کنید؟! ادامه دارد... @TebboZendegiEslami
کانال طب و زنـدگے اسـلامے
⚠️فرافکنی و ماست مالی بیسوادی در طب اسلامی 1⃣جناب ابن علیان مدعی شده اینجانب در یک گاف (!)، علت نهی
9⃣ایشان مدعی شده اینجانب "فهم ناقصی از روایات داشته و فرضیه‌های جدید و خامی را جایگزین واضحات (؟!) کرده‌ام و تبحری در زمینه طب عملی ندارم"! ✅پاسخ: شما که یکبار نه بنده و نه طبابت مرا از نزدیک دیدید و نه یک نسخه ای از بنده گرفتید چطور چنین قضاوتی می‌کنید؟! هرچند اگر ثابت کنید و نشان دهید که حقیر در یک مسأله فهم ناقصی از روایت داشته ام می‌پذیرم؛ چون ملاک ما فقط و فقط نص معصوم است ولاغیر. اتفاقاً تصویری که ریپلای کرده‌اید گویای همین مطلب است. ولی سؤال من این است که اگر اینجانب "فهم ناقصی دارم و تبحری در زمینه‌ی طب عملی ندارم پس چطور است که سند درمانی بنده در بیماری اچ آی وی (ایدز) را به نام کانال خود منتشر کرده اید؟ چطور نزدیک به ۱۰ پست (بلکه بیشتر) از مطالب بنده را عیناً کپی برداری کرده و به اسم کانال خود نشر داده اید"؟! (مدرک انتحالات شما اینجا) شما می‌گویید واضحات! خب پس باید آسان باشد که بتوانید ثابت کنید که طبق حکم معصوم، حجامت در هفتم حزیران یک تجویز عمومی است. پس باید اثبات انتساب این دستور به امام معصوم و سپس اثبات عمومی بودن این تجویز برای شما آسان باشد. چون خودتان گفتید جزو واضحات است. پس این آفتاب واضح را به همه نشان دهید تا دهان افراد مغرور و ناقص الفهمی مثل بنده بسته شود. بسم الله. 🔟ایشان در آخر به جای ذکر ادله از کتاب و سنت و منابع اسلامی، در یک شعار عوام فریبانه گفته: "گوشتان بدهکار این حرفها نباشد". 🌀پاسخ: بله! مردم نباید گوششان به راویان حدیث باشد! بلکه باید گوششان به دهان شما باشد که برای هیچ یک از ادعاهای طبی خود یک دلیل ذکر نمی‌کنید و همین اندک اعتبار پوشالی خود را با کپی برداری و انتحالات گسترده از کانال‌های مختلف به دست آورده‌اید‌. ختم کلام: 📝ترجمه روایت: امام جواد عليه السّلام فرمود: هركس به سخن گوينده‌اى گوش فرا دهد، پس قطعاً او را بندگی كرده است! پس اگر گوينده از جانب خداوند سخن مى‌گويد، به‌ راستى كه (شنونده) خداوند را عبادت كرده است✨ و اگر از جانب شيطان سخن مى‌گويد، پس قطعاً شيطان را عبادت نموده است.🔥 (الکافي ج ۶، ص ۴۳۴: اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ اَلْأَرْمَنِيِّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ يَقْطِينٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ اَلنَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَبَدَ اَللَّهَ وَ إِنْ كَانَ اَلنَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ اَلشَّيْطَانِ فَقَدْ عَبَدَ اَلشَّيْطَانَ.) ✅حالت سومی وجود ندارد. اگر نتوانید نشان دهید که آنچه گفتید از خدا و اهل بیت علیهم السلام بوده پس قطعاً از طرف شیطان سخن گفتید و مخاطبین خود را به عبادت شیطان فرا خوانده اید!🔥 والسلام. سیّد محمّد جواد مــوسوے @TebboZendegiEslami
⚠️گزارشی دیگر از عوارض حجامت در حزیران: درد قفسه سینه و قلب، تنگی نفس، خمیازه‌های ناقص. ⁉️آیا امسال هم می‌خواهید مثل سال‌های دیگر این خبط و خطا را تکرار کنید؟! @TebboZendegiEslami
🌹مژده مژده🌹 📣آموزش تصویری «زبان علم طب» در قالب بسته‌ی آموزشی با محوریت کتاب «حقائق اسرار الطب» آغاز شد.😍 😍با تخفیف ویژه‌ی ۲۰ درصدی به مناسبت عید قربان😍 ❗️مهلت دریافت تخفیف: ۵ روز❗️ 🍃در این دوره، تمام اصطلاحات و الفاظ مستعمل در طب و روایات طبی و تعاریف طبی مهم از جمله: ارکان، اخلاط، مزاج‌ها، اعضاء، رگ‌ها، نبض‌ها، اسامی و تعاریف بیماری‌ها از سر تا پا، اصطلاحات دارویی، فنون داروسازی، اسامی انواع داروهای مفرد و مرکب، روش‌های استفاده از داروها و روش‌های نگهداری آن‌ها و ... و بسیاری از مطالب مهم دیگر که دانستن آن‌ها برای هر دانشجوی طب اسلامی و طب سنتی لازم و ضروری است را می‌آموزید و بعد از اتمام دوره، می‌توانید باقی کتب اصیل طبی را با اندکی اطلاع بر زبان عربی، خودتان بخوانید و بفهمید. 🍃شرکت برای خانم‌ها هم آزاد است. 🍃برای ثبت نام و اطلاع از قیمت و دریافت تخفیف ویژه‌ی عید قربان به آیدی زیر پیام بفرستید: @BhSmjm @TebboZendegiEslami
33.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخشی از تدریسِ ترم اولِ دوره‌ی آموزش «زبان علم طب» 🍃برای ثبت نام و اطلاع از قیمت و خرید این بسته به آیدی زیر پیام بفرستید: @BhSmjm ❗️مهلت تخفیف ۲۰ درصدی ویژه‌ی عید قربان فقط ۵ روز @TebboZendegiEslami
☀️گرمای امسال شدید است. در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۶ در آفتاب نباشید و ترجیحاً از خانه بیرون نروید و کار سنگین هم در این ساعات نکنید. با افزایش گرمای هوا، گرمای مزاجی هم بالا می‌رود‌ همان چیزی که امام رضا علیه السلام در رساله مذهبه فرمودند. و البته در دو فراز مرتبط، یکی: برای صفرا خنک نگه داشتن بدن و پرهیز از جنب و جوش، و دوم: داخل نشدنِ ناگهانی از بیرون به داخل خانه (یعنی از محیط گرم به محیط سرد)، در فصل گرما را هم فرمودند. این دو نکته را در کنار تدابیر ماهیانه رعایت کنید ان شاء الله از در امان خواهید بود. 🚫کپی بدون ذکر منـبـع جـایـز نـیــســـت🚫 💚کانال طب و زنـدگے اسـلامے: @TebboZendegiEslami
کانال طب و زنـدگے اسـلامے
🌹مژده مژده🌹 📣آموزش تصویری «زبان علم طب» در قالب بسته‌ی آموزشی با محوریت کتاب «حقائق اسرار الطب» آغا
قابل توجه اعضای محترم اگر می‌خواهید علم طب را از ریشه یاد بگیرید نقطه‌ی صفر و شروع آن همین دوره است. متاسفانه بسیاری از مدعیان طب اسلامی و طب سنتی این مرحله را نگذرانده‌اند و دانش کافی ندارند. چون باید ابتدا «زبان یک علم» را بلد بود و سپس شروع به خواندن منابع اصیل آن کرد. در هر علمی میزان مهارت و تخصص یک شخص را بر اساس میزان دانش و تسلط او بر زبان آن علم می‌سنجند. در این دوره، شما «زبان علم طب» را به کلی یاد می‌گیرید سپس می‌توانید تمام اصطلاحات طبی در احادیث و در طب سنتی را کامل بفهمید. مثلاً اگر در احادیث طبی لفظ «خراج» یا «سلعه» آمد معنا و تعریف طبی آن را می‌دانید. 🍃برای ثبت نام و اطلاع از قیمت و دریافت تخفیف ویژه‌ی عید قربان به آیدی زیر پیام بفرستید: @BhSmjm ❗️مهلت تخفیف ویژه‌ی عید قربان: فقط تا ۳ روز دیگر❗️