✨﷽✨
👨⚕️ #پزشک مقدس نیست
💢 به جز انبیاء و معصومین(ع) هیچ کس مقدس نیست مگر برخی که به این ذوات مقدسه تقرب بسیار پیدا کرده باشند
💠 نگاه کنید آیا در کلام ائمه(ع) اختلافی می بینید❓ آیا معصومین دین را وسیله تجارت و مال اندوزی کرده اند❓ آیا در سیره معصومین(ع) خطا و انحراف دیده می شود❓
تازه آنان هم کریمانه پاسخ مخالفان را می دادند❗
🔸 در حالی که بین پزشکان بخصوص متخصصین اختلاف های بسیاری است❗ اغلب همدیگر را نفی می کنند بشدت هر صدای مخالفی را نیز در نطفه خفه می کنند
🔸 یکی از شگردهای #طب_غربی تبلیغات شدید به ظاهر علمی است که روح «سلامت» را از جامعه ما به نام «سلامت» گرفته است و شخصیت پزشک را به حدی بالا می برد که اگر کسی انتقادی به پزشکان داشت نتواند ابراز کند
🔸 آنقدر حرفه پزشکی مقدس است که اگر با دریایی از انحرافات روبرو شدی دم بر نیاوری، آنقدر دل این مقدسین نازک است که باید خون بخوری اما صدایت در نیاید چرا که این دل های نازک طاقت فریاد دادخواه را ندارند
💢 تقدس گرایی در هر حرفه ای به معنای در بند کردن آزادی انسان ها و سرپوش گذاشتن بر انحرافات و اشتباهات آن حرفه است
🔸 مردم عادی از علوم پزشکی بی اطلاع اند، اما خروجی کار پزشکی را که می توانند ببینند❗ آن ها علم پزشکی نمیدانند اما «تابوت» ها را که می شناسند❗
🔰 کار سبز پزشکانِ دلسوز دل انگیز اما ریزشِ برگ های پزشکی در پاییزِ سقوط نیز غمبار است
@tebeslami
#طنز_طبی
نان سوخته
حکایت کردند که مردی پیش حکیم رفت واز شکم درد شکایت میکرد. حکیم به ان بیمار گفت: مگر چه خوردی که شکم درد گرفتی ؟ بیمار گفت: نانی خوردم که گویا سوخته بود؛ حکیم برای بیمار سرمه نوشت تا سرمه بکشد. بیمار گفت: چرا سرمه؟ حکیم گفت: تا بینائی شما تقویت بشه وببینی نان سوخته تا نخوری.😄
@tebeslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جانم حسن عباسی ، چطور رگ غیرتش در اومد ...
شما چهارتا بچه میخواین انقلاب اسلامی رو براندازی کنین؟ ندیدین اربابتون آمریکا چجوری با موشک بالستیک جرواجر شد...
سلبریتی ها و منافقین به گوش باشید : 41 سال است خیانت ها و جنایات شما را تحمل میکنیم
در صورت تکرار خیانت ها و جنایات و بی احترامی و نمک نشناسی ها، شک نکنید شما را در این مملکت دفن میکنیم
#آشپزخونه_طبی
#شیر_برنج
✍مواد لازم :
🔺برنج 2 پیمانه
🔺شیر 8 پیمانه
🔺شکر 1 پیمانه
🔺گلاب نصف پیمانه
✍طرز تهیه :
ابتدا برنج را از شب قبل در کمی آب خیس کنید. در یک قابلمه مناسب، برنج را همراه با 3 لیوان آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج نرم شود و حدود نصف لیوان از آب باقی بماند.
سپس شیر را به برنج اضافه کنید و صبر کنید تا برنج کاملا له شده و مغزپخت شود . پس از اینکه دانههای برنج کاملا باز شد، شکر را با نصف لیوان آبجوش مخلوط کنید و به شیر برنج اضافه نمایید. شیر برنج را مرتب هم بزنید تا شکر در آن حل شود و برنج ته نگیرد.
حدود 10 دقیقه آخر پخت، گلاب را به شیر برنج اضافه کنید و همچنان آن را هم بزنید. 10 دقیقه بعد از اضافهکردن گلاب، حرارت را خاموش کنید و یک دمکنی تمیز روی قابلمه قرار دهید و در قابلمه را ببنید و 5-10 دقیقه صبر کنید تا شیر برنج جابیفتد. بعد از اینکه شیر برنج آماده شد حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا کمی سرد شود. سپس شیر برنج را در ظرف مناسب سرو کرده و تزئین کنید.😋
✅مقوی،چاق کننده،اگر همراه با زیره طبخ بشه افزایش شیرمادر
💠آب
❌آب کم بنوشید:
امام صادق (علیه السّلام) فرمودند:
آب زیاد نخور که ریشه همه دردهاست .
و نیز فرمودند:
اگر مردم آب کمتر میخوردند بدنهایشان مقاوم میشد .
امام صادق (علیه السّلام) فرمودند:
تا زمانی که عطش نکردید آب ننوشید و وقتی هم عطش دارید آب کم بنوشید .
✅تنها مسألهای که در روایات به عنوان ریشه همه بیماریها مطرح شده است، آب زیاد خوردن است.
❌مضرّات آب زیاد خوردن:
1. باعث سردی معده میشود و معده سرد غذا را خوب هضم نمیکند و غذای هضم نشده وارد روده شده و توسط کبد جذب میشود.
یعنی کبد خون آلوده و فاسد تولید میکند. و این خون آلوده همه بدن را بیمار میکند.
2. معده سرد برای هضم غذا، جذب خون بیشتری از بدن میکند و باعث ایجاد علائم کم خونی در بدن میشود.
3. معده سرد باعث میشود غذا بیشتر در دستگاه گوارش بماند و تخمیر و فساد ایجاد کند و خود این تخمیر باعث بیماری میشود.
4. آب زیاد باعث میشود کار کلیّه زیاد شود و کلیّه فرصت بازسازی و پاکسازی خودش را نداشته باشد.
به همین دلیل سنگ کلیّه در کلیّه میماند.
⛔️اینکه گفته میشود، آب زیاد خوردن برای کلیّه مفید است صد در صد دروغ است.
👈میدانید چرا آب خوردن باعث تسکین درد کلیّه میشود؟
👌زیرا کلیّه به جای خارج کردن سنگ، به تصفیه آب میپردازد.
❌یعنی آب خوردن باعث میشود کلیّه فرصت خارج کردن سنگ را نداشته باشد و این سنگ هر روز بزرگتر میشود.
❌❌اما آب نخوردن باعث میشود سنگ از کلیّه خارج شود.
5. آب زیاد خوردن باعث سردی کلیّه میشود و این سردی کلیّه، باعث افزایش بیماریهایی مثل فشار خون، دیابت، افزایش کراتین و اوره خون، دفع پروتئین و ... میشود.
⛔️⛔️پزشکی غربی شیوه درمان نیست، شیوه بیمار کردن است...
❌میگویند آب زیاد بخور تا همه بیماریها ایجاد شود.
به نظر شما معده و کلیّه نسل امروز سالمتر است یا قدیمیها؟؟؟
✅هرچه پزشک بیشتر، بیماری بیشتر
✅هرچه پزشکی پیشرفتهتر، مردم بیمارتر
✅هرچه بیمارستان زیادتر، مشکلات زیادتر
✅هرچه دارو و داروخانه بیشتر، درد و مرض بیشتر
♻️مصرف آب فقط باید محدود شود به هنگام عطش، زیرا تشنه شدن بهترین علامت نیاز بدن به آب است.
@tebeslami
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع: تولد علم طبّ.مقدمه:صحبت درباره بیماری ها می باشد و یک سری مقدمات بیان می شود. البته جلد اول کتاب، درباره علت و اسباب بیماری است. یک سری مبانی بیماری از جمله میکروب و ویروس و ...است. ان شا الله تلاش می شود که به صورت خلاصه مباحث جلد اول مطرح شود. مبانی را بیان می کنیم ؛ چون در بیماری دخل دارند؛ هر چند کسی فکر کند که مبانی نقشی ندارد.تولد علم طب:بخش اول، بخش تولد علم طب است. سوال اینست که مُبْدِع علم طب کیست؟ اشکال می کنند که علم طب ارتباطی با روحانی ندارد. مال دکتر هاست. تولد علم طب چگونه و به دست چه کسی بوده است؟ و چگونه درمان با گیاه مطرح شده است؟ آیا انسان می تواند نقشی در تشخیص گیاهان و دارو ها برای انواع بیماری داشته باشد یا اینکه امکان ندارد؟ آیا انسان می تواند منشا طب گیاهی باشد؟ امروز اگر کسی بیماری، مثل ام اس یا سرطان داشته باشد، آیا می تواند گیاهان دارویی را بروی او آزمایش کند تا نتیجه بگیرد؟ این امکان ندارد؛ چون بالاخره یک گیاه سمی او را از پای در می آورد. یا حتی در یک مغازه عطاری اگر کسی نباشد که بتواند تشخیص دهد آیا می تواند درمان کند؟ این کار عملی نیست. در ابتدای خلقت آیا انسان می تواند گیاهان را بشناسد و درمان را بفهمد که کدام گیاه برای کدام بیماری است؟محدودیت انسان در کشف داروها:این مطلب امکان ندارد؛ چون خود شخص باید تجربه کند. برود سراغ گیاهان و امتحان کند. باید همه گیاهان و خاک و سنگ و نمک و معادن را بررسی کند. انسان از کجا می داند که گیاه درمان می کند یا معادن یا خاک؟ فرضا این را بداند، از کجا بداند این گیاه برای کدام بیماری مفید است؟ تازه این گیاهان در مناطق مختلف می رویند. آیا کسی بوده است که همه گیاهان در دنیا را بررسی کرده باشد که فلان دارو برای فلان بیماری است؟ یا بر خودش یا بر دیگران تجربه کرده باشد. اگر بروی خودش باشد که پس از انجام چند آزمایش با گیاه اول و دوم و سوم تلف می شود و علمش هم می رود. و اگر بروی دیگران انجام دهد باز هم با تجربه اول و دوم و سوم وبالاخره با گیاهی سمی از بین می رود و به نتیجه نمی رسد. چه کسی جرات می کند که بررسی کند؟ تازه اولیای دم او را بازخواست می کنند.علاوه بر این گیاهان در زمین متفرق هستند. شخصی می خواهد که همه گیاهان زمین را در شهر های مختلف بررسی کند. این کار ممکن نمی باشد. اگر فرض کنیم بروی دارو های مفرد ممکن باشد، امکان دارد که با اطلاعات و آزمایش بروی افراد بتواند تشخیص دهد که فلان گیاه برای یبوست خوب است. و این یکی برای تب خوب است.ولی بیشتر داروها ترکیبی است، از کجا بفهمد اگر فلان گیاه را با فلان گیاه جمع کردیم دارو می شود؟ پنجاه و پنج هزار گونه گیاهی داریم. از کجا بداند کدامیک با کدامیک برای فلان بیماری مفید است؟ هلیله در هندوستان می روید. مصطکی مال روم است. بورق مال ارمنستان است. سعد مال یمن است. افیون مال مصر است. از کجا بداند گیاهی که در هندوستان می روید با گیاهی که در مصر می روید، اگر جمع بشوند برای چه بیماری ای خوب است؟ اگر مقابل درختی بایستد، از کجا بداند که ریشه اش درمان است یا صمغش یا شاخه اش یا ..؟ اگر کسی برود در دنیا سفر کند و بخواهد همه را تجربه کند تا بفهمد که کدام گیاه برای کدام بیماری است، زمان طولانی می برد. تازه گیاهان در فصل های مختلف می رویند. بیماران چگونه با او همراه شوند؟ این ها اصلا امکان ندارد.عقیده ما این است که تنها راه شناخت دارو ها، راه وحی و از طریق انبیا است. روایتی داریم که: «إن الله تبارك وتعالى أهبط آدم من الجنة، وعرفه علم كل شئ، فكان مما عرفه النجوم والطب»[1]یعنی (خداوند آدم را از بهشت نازل کرد و به او هر علمی را آموخت از جمله طب و نجوم.»پس تولد علم طب از طریق پیامبران بوده است. امکان ندارد بشر خودش بفهمد داروی فلان بیماری چیست. هر کاری و تلاشی هم بکند نمی تواند. فرضا از هر اهل محلی بپرسد؛ از کجا بفهمد گیاهی ترکیبی چگونه درمان می شود؟ این درباره اصل علم طب است. عقل هم موید این مطلب است. حضرت آدم از بهشت آمده است و در این شرایط سخت زمین، بیمار می شود واحتیاج به علم پزشکی پیدا می کند، چون بدنش عادت نکرده است. روایات هم بیان می کنند که حضرت آدم وقتی به زمین آمد، زیاد آب از بدنش می آمد و بدنش کوچکتر می شد. روایت می فرماید: خداوند علم همه چیز از جمله طب و نجوم را به او آموخت. پس پیدایش علم طب از زمان حضرت آدم (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) بوده است. و ایجاد علم طب توسط پیامبران بوده است.گسترش علم طب:آیا گسترش علم طب توسط پیامبران بوده است یا توسط دیگران بوسیله آزمایش و تحقیق؟ سه احتمال است؛احتمال اول اینکه توقیفی هست و کلا از طرف انبیا است. احتمال دوم اینکه پیامبران هیچ دخلی ندارند.احتمال سوم اینکه اصول آن از پیامبران بوده است و بشر با تحقیقات آن را گسترش داده است.احتمال سوم صحیح است؛ پیدایش و گستر
ش علم طب در ناحیه اصول و مبانی توسط پیامبران بوده است ولی تحقیق و تجربه توسط بشر بوده است،که البته نقص هم دارد. مبانی طب، حتی مبانی امروزی، مثل درمان ژنتیک، ریشه در تعالیم انبیا دارد. در روایات ما بحث ژنتیکی آمده است.اینکه مبانی توسط انبیا (علیهم السلام) بیان شده است. در روایات داریم که: حضرت داود (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) هر روز صبح در محرابش، گیاهی می رویید و حضرت با گیاه صحبت می کرد که برای چه چیزی مفید هستی؟ و گیاه می گفت که برای فلان بیماری مفید است. البته کیفیت صحبت گیاه را نمی دانیم. حضرت داوود (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) می فهمید که این گیاه برای کدام بیماری خوب است و به مردم آموزش می داد. و مردم می گرفتند و درمان می کردند. روایاتی داریم که بجای حضرت داوود (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) حضرت سلیمان (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) است. که هر روز یک گیاه می رویید. می فرمود: ای گیاه چرا هیچ حیوانی، جنی، تو را نمی خورد؟ جواب می داد که من غذای هیچکدام نیستم و داروی فلان بیماری ام. و ایشان به مردم منتقل می فرمودند و مردم دارو درست می کردند و درمان می کردند و.. روایات مختلف است. روایات معتبر حضرت داوود (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) را بیان کرده اند. تا آن جا که گیاهی رویید. حضرت داود (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) گفت تو چه گیاهی هستی؟ گفت من خرنوبه هستم. حضرت داوود (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) فرمود:که پس محراب خراب می شود. وصیت کرد که حنوط آماده کنند. چون دانست که می میرد. روایات زیادی از شیعه و عامه داریم. که مبانی درمان از انبیاء (علیهم السلام) است. روایاتی هم داریم که عقل و تجربه هم نقشی دارد. می فرماید: علم طب من این علم اطبا الطب دکتر ها از کجا علم طب را یاد گرفتند؟ فرمود: نزدیکترین احتمال درباره سحر این است که مانند طب سات که بعضی تجربه و بعضی درمان است. فوضع .. برای هر سلامتی آفتی قرار داده است. طبیب در مقابل دارویی قرار داده که بیماری برطرف شود. پس معلوم می وشد که تجرب هم نقش دارد.روایت داریم که خداوند گیاهان را برای داروها قرار داده است و از انسان خواسته است که گیاهان را جمع کند و دارو درست کند. پس انسان هم نقشی دارد.روایت اولی که خواندیم که برای هر بیماری ای، دارویی قرار داده است. از وضع طبیبان است. انبیاء (علیهم السلام) رسالت را تبلیغ می کنند. کلمه وضع مربوط به خود بشر است. کلمه اطبا را شاید کسی به خدا و پیامبران انبیاء (علیهم السلام) معنا کند. با این روایت می سازد که خدا تجربه نمی کند.روایت داریم: درباره آبزیان منافعی هست که مردم به تدریج با اتفاقی کشف می کنند. مانند حلزون ،که سگی کنار دریا راه می رفت. حلزونی پیدا کرد و خورد، پوزه اش قرمز شد. مردم تعجب کردند و فهمیدند که خون حلزون رنگ است و رنگ قرمز گرفتند و اسم قرمز در روایت آمده است.بشر هم نقش دارد. اصل مبانی از انبیاء (علیهم السلام) است. پاسخ درست اینست که، مبانی از انبیا بوده است ولی بشر می تواند آزمایش کند و دارو بسازد. چیزی که قابل انکار نیست، کارهایی است که در آزمایشگاه و دانشگاه ها انجام می دهند. ولی مبنایش از انبیاء ( علیهم السلام) بوده است.مکانیزم ضرر داروهای شیمیایی:از روایاتی که خواندیم مشخص می شود که اصل درمان از گیاه است. حالا بشر داروی شیمیایی ساخته است. بشر ماده موثر گیاه را گرفته است. مثلا گیاه فسفات دارد که برای مغز و هوش خوب است. کلسیم دارد که استخوان را تقویت کند. منیزیم و ید دارد که برای تیروئید مفید است. و از داروهای ترکیبی که از انبیا رسیده است. از گیاهان و داروهای ترکیبی، به شکل قرص تهیه کردند. چرا اشکال ایجاد کرد؟ به جهت اینکه این گیاه، ده الی بیست ماده دارد. ماده موثر را گرفتند. وقتی به بیمار بدهند خوب می شود. ولی عوارض دارد. معده و کبد و اینها آسیب می بینند. چرا؟ بعد از مرور سال ها به این نتیجه رسیدند. این گیاه که ده ماده موثر دارد. یکیش درمان بود؛ ولی نه تای دیگر محافظت از بدن می کرد. پس اینکه ماده موثر را در درمان استفاده می کنند، عوارض زیادی را ایجاد کرده است. فهمیده اند که علاوه بر درمان، آسیب های زیادی می زند. به همین جهت بیماری ها شایع شده است. و محافظ هم ندارد. ولی عوارض داروی گیاهی کمتر است و اگر از طریق ائمه معصومین (علیهم السلام) رسیده باشد یا اصلا عوارض ندارد یا بسیار کم دارد.داروی شیمیایی ممکن است خیلی زود درمان کند، ولی عوارض دارد. درست است که فسفات، مغز را زیاد می کند؛ ولی اگر سلولز نداشته باشد محافظ بدن نخواهد بود. صرفا گیاه بودن این طور نیست که اصلا عوارض نداشته باشد. ولی گیاهی که معصومین (علیهم السلام) تجویز کرده اند، ما از عوارضش در امان هستیم. ما حدود صد و پنجاه گیاه در روایات داریم. می توانیم از این گیاهان در جای دیگری استفاده کنیم. مثلا روایت می فرماید این گیاه برای سودا
خوب است و ما برای معده استفاده کردیم و مفید بود. ولی گیاهی که در روایت نیامده است عوارض دارد.گیاهی معروف است به نام شیرین بیان که دارویی سنتی است که مردم سال های سال خودشان را درمان می کردند. ولی الان معلوم شده است که بسیار عوارض دارد. پس آن چه در روایت نیامده است، معلوم است که ضرر داشته است. روزی ثابت می شود که عوارضی دارد. مثل شیرین بیان که ممنوع شده است.گیاهانی که اهل بیت (علیهم السلام) توصیه کرده اند، هم کم نیستند. امام کاظم (علیه السّلام) بیمار شدند و دکتر ها دارو آوردند که عجیب و غریب بود. حضرت (علیه السّلام) فرمودند: چرا شرق و غرب می روید. آن چه ما می گوییم عمل کنید.بهترین بحث طبایع و مزاج، در اسلام آمده است. بنده در جلد اول و دوم مفصل بحث کرده ام.کسانی که در طب اسلامی کار کنند، هزاران نفر هم باشند، تا کسی مراجعه کند، سریع می توانند مزاج را تشخیص بدهند. ولی در طب سنتی دو نفر متفق القول در تشخیص مزاج سخت پیدا می شود. و عجیب تر اینکه می گویند: سر سودایی است و کبد صفرایی ست. و حال اینک همه این ماده ها در خون است و خون در همه جای بدن است.طب اسلامی ریشه را درمان می کند یعنی مزاجی و هم داروی عوارضی دارد. طب شیمیایی عوارض را درمان می کند و طب سنتی مزاج ها را، طب اسلامی هر دو را معالجه می کند.نتیجه:طب از طرف انبیاء آمده است و بعدش هم وارثان انبیا، علما هستند. کسانی که می گویند طب مال دکتر هاست ما می گوییم اتفاقا برعکس است. بشر حتی یک دارو را نمی تواند بسازد. مویدش همین روایت حضرت داود (علیٰ نبیّنا و آله و علیه السّلام) که خواص گیاهان را به مردم آموزش دادند.مدتی است که طب اسلامی مهجور شده است و به آن توجهی نشده است. ولی الان زمان آن رسیده است که طب اسلامی مطرح شود. چون طب شیمیایی عاجز شده است. الان بهداشت جهانی به کشور ها ابلاغ کرده است که به طب بومی خودتان برگردید. و اگرنه نمی شد این طب را مطرح کرد. ما همین مختصری که درمان کردیم اثر و فواید را دیدیم. درمان های موثر و قوی و بدون عوارض و بیماری های لاعلاج که تجربه کردیم. طب اسلامی درباره همه بیماری ها درمان دارد و اگر هم عاجز باشد، در مقابل کسی هست که طب اسلامی را نپذیرفته است. الان طب اسلامی مثل مردار است که وقتی همه جا را رفتند و گشتند و نا امید شدند با هزار تردید، بر می گردند. باید طب اسلامی، انتخاب اول باشد. اگر ناچار شدیم، سراغ آن طب ها برویم.همین کلاس ها موثر است. اگر مردم بفهمند و تبلیغ شود، در درمان تاثیر دارد. البته دارو های طب اسلامی پنجاه درصدش داروست و بقیه اعتقاد است. ولی دارو های دیگر، هشتاد درصدش،اعتقاد است.ان شاء الله مباحث کلی که در درمان نقش دارد، را می خوانیم تا تمام شود. اکنون به سراغ سوالات می رویم.سوالات:1. درمان کیست رحم چیست؟دارویی هست به نام داروی بیماری های زنان، علاوه بر این، تباشیر هندی به آن اضافه می کنیم که، کیست را از بین می برد. تباشیر، درمان همه کیست هاست. ولی حمال می خواهد که آن را به کیست برساند. مثلا اگر کیست کلیه داشته باشیم؛ باید چیزی آن را به کلیه برساند، همانند ترب و سداب. داروی زنان که عرض کردم، حمال تباشیر است. که آن را به تخمدان می رساند و کیست را درمان می کند.2. برای درمان پر کاری و کم کاری تیروئید چه توصیه ای دارید؟از وقتی که نمک عوض شد و نمک تصفیه شده ی ید دار آمد، این مشکلات پدید آمد؛ چون بدن، ید شیمیایی را جذب نمی کند و به دنبال کمبود ید، بیماری گواتر و کم کاری و پر کاری پیش می آید. پس باید از نمک دریا استفاده کند. نمکی که در روایات توصیه شده، همان نمک دریاست. در روایت به «الملح الجریش» تعبیر شده است، نمکی که ناهمانگ است و ریز و درشت است. سنگ نمک هم استفاده می شود.3. درمان دیابت نوع اول و دوم را بفرمایید؟داروی مخصوص دیابت داریم که در روایت آمده است که مرکب از دوازده گیاه است وجالب این است که بیشترش شکر است. داروی مرکب چهار هم هست که در درمان دیابت بسیار موثر است، که موادش کمی کمیاب است. دو فاز دارد. که اولا قند را تنظیم می کند. و دیگر این که، در روایات آسیب هایی که به مغز و کلیه و چشم بخاطر قند وارد می شود، را با این دارو درمان می کند.دستور غذایی دیابت سویق جو هست که تنظیم کننده است.4. درمان ام اس چیست؟از نظر تعریف در بیماری فلج داخل است. که درمانش قطره مرزنجوش با جامع امام رضا (علیه السّلام) است که درست می کنند و درون بینی می ریزند. علاوه بر این داروی حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله) هست که به شخص بدهند و سویق جو شسته و نشسته بخورد. که جو نشسته تقویت دست ها و کتف، و جو شسته، تقویت پاهاست.5. درمان ناباروری و ضعف اسپرم و تخمدان چیست؟دارویی داریم به نام پودر تینفیل، روایتی از حضرت امیر (علیه السّلام) داریم که مرکب از یازده گیاه است که اصلش ،گیاه تینفیل است که در شام است ولی فعلا با توجه به شرایط شام، امکان دست یابی نیست. ولی م
قداری داریم که به تعداد افراد زیادی داده ایم که دارای فرزند شده اند. پودر کوَر هم خوب است، آب منی مرد را زیاد می کند و کاسنی هم درمان نازایی است.و دستور غذایی هم این است که: پیاز سفید را خرد و با روغن زیتون سرخ کنند و تخم مرغ محلی روی آن بشکنند و از روز هفتم قاعدگی تا روز سیزدهم صبحانه بخورند. و هرشب از هفتم تا سیزدهم، یک لیوان شیر با عسل بخورند و سی گرم ژل رویال (عسل ملکه) با نیم کیلو عسل خوب مخلوط کنند و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری عسل، با هفت دانه، سیاه دانه بخورند و شب چهاردهم که شبی است که تخمک پایین می آید، همبستر شوند؛ تا همان ماه یا ماه بعدی بچه دار شوند. [1] بحار الأنوار، علامة مجلسي، ج55، ص275، ط دارالاحیاء التراث.
@tebeslami
باور کنید خدا وقتی یه ماده غذایی رو می آفریده حواسش به همه چی بوده و به بهترین کیفیت خلقش کرده😕
👈گندمش کامل بوده نیاز نبوده شما بیای سبوسش رو بکنی تا طرف دچار سوء هاضمه و کم خونی بشه بعد برا جبرانش آهن و ویتامین بهش اضافه کنی!😒
👈خدا شیر رو کامل و سالم آفریده
نیاز نبوده بیای پرفسوربازی دربیاری چربیش رو کامل بگیری بعد مقاله بدی بدون چربیش سالمتره بعدم باز انواع مکمل بهش بچسبونی (مقالات جدید ثابت کردند باید چربیش کامل باشه تا کلسیمش جذب بشه)😒
👈نمک رو کامل آفریده با تمام املاح مفیدش
لازم نبوده بیای فقط کلرید سدیمش رو جدا کنی که فشار خون رو بالا ببره ببعدهم ید شیمیایی بهش اضافه کنی😏
👈خدا دانه روغنی رو کامل آفریده لازم نبوده با دستکاری ژنتیکی کیفیتش رو عوض کنی که هم به محیط زیست آسیب بزنی هم به سلامت خودت!😕
👈خدا اون مرغ رو کامل آفریده طبیعیش این بوده که چند ماهه جوجه مرغ بشه نه که با تغییر ژنتیکی و شب بیداری و مکمل ۴۰ روزه خرس گنده اش کنی☹️
و کلی دست بردن های دیگه
👌 خلاصه که با پرفسوربازیهای یه عده نان و نمک و روغن و شیر و گوشتمون که هزاران سال مردم سالم و طبیعی و دست نخورده اش رو میخوردند آلوده شده
اضافه کردن کلر به آب آشامیدنی و انواع نگهدارنده ها به مواد غذایی هم که بحث مفصل دیگه ایه بماند
✍اولین دانشگاه "طب اسلامی" استاد تبریزیان
@tebeslami
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع: روش پیامبر (صلوات الله علیه و آله) در برابر علم طب.آیا پیامبر (صلوات الله علیه و آله) مساله طب را پذیرفتند یا اینکه آن را تعطیل کردند؟ می دانیم که زمانی که پیامبر (صلوات الله علیه و آله) مبعوث شدند، بعضی امور مثل سحر و کهانت را تعطیل کردند. ولی در مساله طب آن را تایید کردند. وقتی اعتقاد به خدا و تاثیر آن در هستی و این که هیچ اتفاقی نمی افتد، مگر به اراده خداوند و هیچ تغییری نیست، مگر به خواست خداوند ، وقتی این مساله در بین مردم رسوخ کرد، سوالی پیش آمد که آیا طبیب می تواند کاری بکند؟زمان پیامبر(صلوات الله علیه و آله) شخصی بیمار شد. فرمودند: طبیبی بیاورید. گفتند: مگر طبیب می تواند کاری بکند؟ فرمودند: خداوند بیماری ها را نازل کرد و درمانی قرار داد. پیامبر (صلوات الله علیه و آله) فرمودند بیایید و خودتان را درمان کنید و این کلام به شکل های گوناگون صادر شد.این روایت «لِكُلِّ داءٍ دَواءٌ»[1] برای هر بیماری ، دارویی است، متواتر است که شیعه و غیر شیعه نقل کرده اند. مردم می آمدند و سوال می کردند: آیا خود را درمان کنیم؟ فرمودند: بله. می گفتند: آیا طبیب می تواند در مقابل قضا و قدر کاری کند؟ پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرمودند: این خودش قضا و قدر است.این مساله بین مسلمانان رایج بود که خداوند خودش طبیب است و اوست که بیمار کرده است. به ابوذر گفتند: طبیب بیاوریم. جواب داد: طبیب خودش مرا بیمار کرده است. ابن مسعود هم بیمار شد و گفتند: آیا طبیب بیاوریم.گفت: طبیب خودش مرا بیمار کرد و نیازی به طبیب نیست.و همچنین یکی از پیامبران (علیهم السلام) بیمار شد و گفت: «لا أتداوى حتى يكون الذي أمرضني هو الذي يشفيني. فأوحى الله تعالى إليه: لا أشفيك حتى تتداوى، فإن الشفاء مني.»[2]یعنی «طبیب نمی خواهم. خودش بیمار کرده است و خودش شفا می دهد. خداوند به آن پیامبر وحی فرمود: من خوبت نمی کنم تا خودت را درمان کنی و دوا و شفا بدست من است.» نزدیک بود این مساله فراگیر شود که نیازی به طبیب نیست. ولی پیامبر (صلوات الله علیه و آله) با کلمات مختلف فرمودند: که درمان کنید. پس به پیامبر(صلوات الله علیه و آله) امر به درمان کردن شده است.روایت دیگری از ابی درداء داریم که پیامبر(صلوات الله علیه و آله) فرمودند: «إن الله أنزل الداء و الدواء، وجعل لكل داء دواء، فتداووا و لا تتداووا بحرام.»[3] یعنی «بدرستی که خداوند (تبارک و تعالی) بیماری و دارو را نازل کرده است؛ و برای هر دردی دارویی قرار داده است. پس خود را مداوا کنید و بوسیله حرام مداوا نکنید.»و در روایت بعدی از جابر، پیامبر (صلوات الله علیه و آله) فرمودند: «إن لكل داء دواء: فإذا أصيب دواء الداء برأ بإذن الله تعالى.»[4] یعنی «برای هردردی دارویی است؛ اگر کسی موفق به شناسایی دارو بشود، بیماری به اذن خدا، برطرف می شود.»صحرانشینان از پیامبر (صلوات الله علیه و آله) پرسیدند:«يا رسول الله، ألا نتداوى؟ قال: نعم يا عباد الله تداووا، فإن الله لم يضع داء إلا وضع له شفاء ودواء إلا داء واحدا، قالوا: يا رسول الله، وما هو؟ قال: الهرم.»[5] یعنی« ای رسول خدا، آیا خود را درمان نکنیم. فرمودند: بله خود را درمان کنید. خداوند (تبارک و تعالی) هیچ بیماری ای قرار نداده، مگر این که دارویی برای آن قرار داده است.»نکته و سوال:در این روایات بیان شد که خداوند (تبارک و تعالی) بیماری را نازل کرده است و درمان هم داده است و هیچ بیماری ای، بدون دارو نازل نکرده است. نزول به چه معناست؟پاسخ:احتمالاتی دارد؛ احتمال اول، مراد از نازل کردن دارو، نازل کردن داروی آن است. علم به دارو و علم طب با وحی آسمانی نازل شده است. نیاز به تقدیر دارد. ظاهر این است که خود دارو نازل می شود.احتمال دوم؛ منشا داروها، آب آسمان است که در روایت هم، آب نیسان و باران، درمان کل بیماری هاست. آب آسمان نازل می شود و گیاه می روید و دارو ودرمان است؛ چون از آب آسمان استفاده می کند.احتمال سوم؛ درمان حقیقی از آسمان نازل می شود و دارو کمک می کند. فرض کنید، مثلا پرتوی کیهانی است که ممکن است به هر کسی بخورد.احتمال چهارم؛ نزول به معنای قرار دادن و مقدر کردن است، نه به معنای نزول مکانی.پس در اصل مساله درمان، پیامبر (صلوات الله علیه و آله) امر به درمان کرده اند. خوب نیست انسان، خود را درمان نکند. تداووا، صیغه امر است.کیفیت درمان:پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرماید: درمان با گیاه است. روایت داریم که پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرماید: «تعالجوا ولا تتكلوا، فإن الله الذي أمرض قد خلق الأدوية المتعالج بها بلطيف صنعه، وجعل بعض الحشائش و الخشب و الصموغ و الأحجار أسبابا للشفاء من العلل والأدواء، فهي تدل على عظيم قدرته و واسع رحمته.»[6] یعنی « معالجه کنید و واگذار نکنید؛ خداوندی (تبارک و تعالی) که بیمار کرده است، داروهایی که انسان را معالجه می کند، خلق کرده است با ظرافت