eitaa logo
کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم
17.8هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
45 فایل
کانال رسمی و اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم پایگاه اطلاع رسانی: www.telavat.ir شماره تماس سازمان: ۰۲۱۶۶۹۵۶۱۱۰ آدرس: تهران.خیابان حافظ.پایین تر از طالقانی.خیابان رشت.شماره ۳۹
مشاهده در ایتا
دانلود
✍امام رضا عليه السلام: افطارى دادن تو به برادر روزه‏ دارت، فضيلتش بيشتر از روزه داشتن توست 📚الكافی ج 4 ص 68 @telaavat
📝اطلاعیه روابط عمومی آستان قدس رضوی: 🔹همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند. 🔹با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. 🔹آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند. ✅ @telaavat
1_987031764.mp3
5.46M
🕌 مغرب به افق تهران 🎙مؤذن رحیم مؤذن زاده اردبیلی 🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃 🆔 @telaavat
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استقبال و وداع با ماه رمضان در اسلام 🔻 حجت‌الاسلام قرائتی طی سخنانی به تبیین استقبال و وداع با ماه رمضان توسط پیامبر(ص) و ائمه(ع) پرداخت. برای آشنایی با این مفاهیم و نیز شرکت در مسابقه سخن قرآن کلیپ حجت‌الاسلام قرائتی را مشاهده کنید. 🆔 @telaavat
🔹اوقات شرعی روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔶 دعای روز چهارم ماه رمضان اللّهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِكَ واَذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِكَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَكَ بِکَرَمِكَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْكَ وسِتْرِكَ یـا أبْصَرَ النّاظرین خدایا مرا در این روز براى اقامه و انجام فرمانت قوت بخش و حلاوت و شیرینى ذکرت را به من بچشان و براى اداى شکر خود به کرمت مهیا کن و در این روز به حفظ و پرده‌پوشى مرا از گناه محفوظ دار، اى بصیرترین بینایان عالم. 🆔 @telaavat
4_5938346195767265697.mp3
20.57M
🎙تلاوت ترتیل جزء چهارم با صدای استاد قاسم رضیعی 🆔 @telaavat
💢ادامه اسرار ذکر... 💫5) کسی که به "لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ" برسد ارباب جهان را جز خدا نبیند. اگر میهمانی از خدا در زمین بر او ستم کرد و یا سخنی ناروا گفت یا حقی از او به ناحق گرفت هرگز صبر خویش از دست نمی‌دهد و هرگز مقابله به مثل نمی‌کند چون می‌داند اربابش به او گفته و از او خواسته است (وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُكَ إِلاَّ بِاللَّـهِ) و یقین دارد ارباب مزد غلام صبور را بی‌نهایت خواهد بخشید. (إِنَّما يُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسابٍ) 💫6) کسی که به "لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ" برسد وصیت ارباب و مولای خود بدون خواستن علت و برهان از ارباب، سمعا و طاعتا می‌پذیرد و کامل به آن عمل می‌کند چرا که گفته (وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ إِحْساناً)، پس در برابر والدین خود نیکی می‌کند بدون این‌که ببیند آن‌ها در حق او نیکی کرده‌اند یا نه! 💫7) کسی که به "لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ" برسد از ملاقات اربابی که سال‌ها خدمت او می‌کرده ترس ندارد و مرگ برای او شیرین و وصلی گواراست که در همه عمر منتظرش بوده است. (فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ) ✅اهل "لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ" سلاطینی هستند که در زمان حیات‌شان ناشناخته‌اند، ولی بعد از مرگ‌شان، فضایل‌شان به اذن الله تعالی یک یک بر خلقی که بین‌شان می‌زیسته آشکار می‌گردد و دوره سلطنت‌شان بعد از مرگ‌شان شروع می‌شود که هرگز افولی از رحمت حق ندارد. 📝همچنین از امام صادق (ع) در التوحید صدوق آمده است: کسی که درصدد این سؤال باشد که بداند او (حق تعالی) چگونه است، او را به خلق (خدا را) تشبیه‌اش کرده است. کسی که از علت پیدایش وجودش سؤال کند، خدای را معلول تصور کرده است. کسی که پرسد وجود حق تعالی کجاست؟ برای خدا جسم تصور کرده و در محلی قرارش داده است. کسی که بپرسد از چه زمانی به وجود آمده است؟ برای حق تعالی زمان تصور کرده و بدایت بر او قائل شده است. کسی که بپرسد کهکشان‌ها چگونه و کجا تمام می‌شوند؟ بر او نهایت و تنهیه قائل شده است و عاقبت همۀ این سؤالات به کفر می‌انجامد‌. (که تمام این‌ها خاطری از شیطان است) 🚫بدانید حق تعالی فاعلی است که نه از روی اضطرار، و نه از روی فکر و نه با جسم، انجام فعل می‌کند و برای تحقق ارادۀ او یک امر حضرتش کافی است. 🔰با دقت در حدیث فوق به ساختار و ترکیب معرفت در أذان نماز می‌پردازیم: ✨أذان ابتدا با ذکر بزرگی حق تعالی و شهادت به وحدانیت قدسی حضرتش آغاز می‌شود و سپس شهادت به نبوت و امامت ذکر می‌گردد. این شهادت یعنی "برای درک دین، از این دو طریق ورود می‌کنم" که هم ورود عملی، و هم ورود اعتقادی را شامل می‌شود. 💠وقتی از در نبوت و امامت وارد نماز شدیم و از مسیر این دو، اقدام عملی برای رسیدن به کلمۀ شهادت خود کردیم و تمام اعمال صالح خود از این طریق انجام شد در آخر أذان «الله اکبر» را که گفتیم بعد از آن فقط ذکر "لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ" بدون شهادت می‌گوییم، چرا؟ چون بعد از این طی مراحل که ذکر شد به مقام معرفت به ذکر "لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ" بإذن الله می‌رسیم. 🆔 @telaavat
💢نکات و راهکارهای زندگی موفق در جزء چهارم @telaavat 👆👆👆