فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد حسن رحیم پور ازغدی: کاری کنید که ترورتون کنند!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️قسمتی خواندنی از سخنرانی رهبرمعظم انقلاب در دیدار با نخبگان علمی/25مهر97
🔺فرد نخبه نباید در فضای تخصّص خودش غرق بشود بهطوری که از فضای پیرامونی، از فضای جامعه، از مردم غفلت پیدا بکند؛ این نباید اتّفاق بیفتد. نخبه نباید مسائل انسانها را فراموش کند؛ مسائل عمده و مهمّ ملّتش را، استقلال را، عدالت را، پیشرفت را، مسائل عمدهی آسیبهای اجتماعی را نباید فراموش کرد. نخبه نباید صرفاً به دانشی که در آن نخبه است بپردازد. اگر چنانچه شما کار نخبگی را زیر پرچم عدالتخواهی انجام بدهید، ارزشش مضاعف میشود؛ زیر پرچم استقلال ملّی و هویّت ملّی انجام بدهید ارزشش مضاعف میشود؛
🔺یک جنگ تحمیلی اقتصادی و سیاسی و امنیّتی علیه ما در جریان است؛ شما نمیتوانید در این جنگ بیتفاوت باشید؛ نمیتوانید. آنوقتی که آمدند اطراف امیرالمؤمنین (علیه السّلام) را گرفتند که حتماً شما بیایید خلافت را قبول کنید، فرمود: لَو لا حُضورُ الحاضِرِ وَ قیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ النّاصِرِ وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماءِ اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم؛(۷) اگر این مسئولیّتها نبود، من قبول نمیکردم، امّا این مسئولیّت هست. چیست این مسئولیّت؟ اَلّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم؛ «کِظَّة» در عربی به معنای زیادهخواری و افزونخواریای است که آدم را از کار میاندازد -البتّه این کنایه است دیگر، خوردن به معنای غذاخوردن مورد نظر نیست؛ یعنی برخورداریها، یعنی پاداش نجومی، حقوق نجومی- اینها نباید باشد؛ وَ لا سَغَبِ مَظلوم -«سَغَب» یعنی گرسنگی- امیرالمؤمنین میگوید اگر نگرانی من و دغدغهی من دربارهی مسئولیّت در برابر زیادهخواران، ویژهخواران از یک سو و محرومان از یک سوی دیگر نبود، قبول نمیکردم؛
🔺آنوقت میفرماید: وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماء؛ یعنی مسئولیّت شما دانشمندها فقط درس دادن و درس خواندن و تحقیق کردن نیست؛ یکی از مسئولیّتهایتان هم این است که « اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم»؛ توجّه کردید؟
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #دوربین_مخفی: ثبتنام مردم برای یه تور با خدمات عجیب که فکرشم نمیکنی!
🔺تا دیر نشده ببینید
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️صحبتهای انقلابی رحیم پور ازغدی در ثریا :
🔹مردم می پرسند چرا در این 40 سال یک وزیر یا نماینده فاسد را اعدام نکرده اید؟
🔺چرا بعد از برکناری یک مسئول بی عرضه و متخلف، دوباره به او پست می دهید؟
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️رهبری حمایت می کند، شما چرا مخالفید؟!
#محمد_صادق_شهبازی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ شهید فتحی شقاقی موسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین(اهل غزه) به کوته فکرانی که فلسطینیان را ناصبی و دشمن شیعه می خوانند.
#سالگشت_شهادت
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️زن و ورزشگاه؛ نقشی زنانه در نمایشی مردانه
🔺مطالبۂ حضور زنان در ورزشگاههای فوتبال، ظاهراً مطالبهای زنانه و در مسیر تحقق حقوق زنان است. اما واقعیت این است که چنین مطالبهای را باید جلوهای دیگر از سیطرۂ فضا و مناسبات مردسالار دانست.
🔺زنانی که با توهمِ نیل به حقوق خود، اصرار به حضور در استادیومها را دارند، هرچه بیشتر خود را تحت انقیادِ روابط و مناسبات مردسالارانۂ برآمده از ایدئولوژیهای مدرن قرار میدهند.
جریانهای زنگرا، حتی وقتی داعیۂ اعادۂ حقوق زنان را دارند، این حقوق را در بستری مردانه جستجو میکنند؛ این یعنی اینکه با قرار گرفتن در مداری مردانه، اولاً حقوق واقعی خود را فراموش میکنند، ثانیاً مناسبات و قواعد مردسالارانه را تقویت میکنند.
ایدئولوژیهای مدرن، ذاتاً مردسالار و زنستیزند؛ نقابی که از مفهوم مبهمی به نام حقوق زنان به صورت دارند، باز هم در نمایشی مردانه به کار گرفته میشود.
🔺چنین موضعی، هیچ ارتباطی با تعلقات دینی و تعصبات شرعی ندارد. نگاهی ست از دریچۂ دنیای مدرن به مطالبهای مدرن!
✍ #روح_الله_رشیدی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️استاد رحیم پور درخصوص ماجرای تجمع فیضیه سکوت خود را شکست
🔹جنجال سازان میخواهند زبان انتقادی طلاب و دانشجویان را در مبارزه با فساد و دفاع از محرومین خاموش کنند
✅ http://Eitaa.com/teribon_ir
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ موشن گرافیک «ایران 20 - قدرت نظامی کشور»
🔹 شاخصهای قدرتمندی نظامی و رتبه ایران بر اساس آمار و ارقام نهادها و مؤسسات معتبر بین المللی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️از شش هشت برای پیگیری مسئله عدالت تریبون بسازید
(قسمت اول)
♦️مصاحبه خواندنی محمد صادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی با نشریه قسط
🔹لطفا در ابتدا از تجربه ها و ابتکارهایی که برای برگزاری برنامه سالگرد پیام رهبری در 6/8/81 به جنبش عدالتخواه در دهه هشتاد داشته اید برای ما توضیح بدهید و بگویید که چگونه توانستید این روز را به عنوان یکی از روزهای مهم در تقویم جریان دانشجویی مطرح نمایید؟
🔺پیام 6/8 میتوانست یک پیام ساده باشد که رهبری دادهاند و مثل خیلی از دستورات ایشان بعد از چند کار نمایشی خیلی زود به دست فراموشی سپرده شود، اما بخشی از جریان دانشجویی آن پیام را جدی گرفت. در رأس همه خود جنبش عدالتخواه در پی این پیام شکل گرفت و سرخطهای رهبری مورد مطالبهگری قرار کرفت. هرسال از بازخوانی این پیام و اصل ماجرای عدالت و فساد در قالب همایش، بیانیههای تحلیلی مفاسد اقتصادی و عدالت اجتماعی، تجمع مقابل نهادهای مسئول و مشخصاً قوه قضائیه، کارهای نمادین مثل همایش طنز چهره ماندگار مفاسد اقتصادی یا گل گرفتن در نهادهای کمکار و...، شب شعرعدالت، دعوت رسانهها به کار کردن موضوع و دادن پیشنهاد و سوال برای مصاحبه، برگزاری هفته عدالتخواهی و استکبار ستیزی از 6 تا 13 آبان و... نمونه کارهایی بود که در آن دوره انجام میشد. بهطوریکه مثل 13 آبان و 16 آذر این مناسبت به یکی از مناسبتهای مهم دانشجویی تبدیل شده بود. البته باقی تشکلهای دانشجویی نیز در این مناسبت نقشآفرینیهایی میکردند.
🔹این برنامه ها در فضای عمومی دانشگاهها و در فضای سیاسی کشور چه تاثیراتی داشت؟آیا توانست ریل حرکات جنبش دانشجویی را تغییر دهد؟
🔺در فضایی که مسائل انحرافی و بیاولویت سیاسی و... محور بود، 6 آبان و 10 اردیبهشت (که سالگرد پیام هشت مادهای رهبر انقلاب بود و در آن دوره برخورد مشابهی برای بزرگداشت آن از جانب جنبش و بخشی دیگر از تشکلها میشد) در کنار سلسله اقدامات دیگر در طول سال موجب شد تا عدالت تا سالها بهعنوان یک گفتمان جدی در دانشگاه و فضای کشور مطرح شود. حتی بهتبع آن، افرادی با تکرار این شعارها که رهبری طرح نموده و جنبش دانشجویی پیگیری کرده بود، در شوراهای شهر، مجلس و ریاستجمهوری رأی آوردند. اگر در دهه هفتاد اصل عدالت و مبارزه با فساد و... در حاشیه بود، امروز این مسئله طوری گفتمانشده که حتی مخالفان عدالت سخن از ضرورت مواردی مثل مبارزه با فساد دارند. البته گامهای طی نشده زیادی هست، و جمعهای بیشتر دانشجویی باید درگیر شوند و تعمیق و مرزگستری لازم است. اینجا جای کار جبههای است و همه فعالان دانشجویی باید در آن نقشآفرینی کنند.
ادامه دارد...
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اولویت اصلی عدالتخواهی در کشور چیست؟
🔺با فضاهایی مواجهیم که ارزشهای عدالتخواهانه عوض شده است
🔹 استاد وحید جلیلی درجلسه بازخوانی پیام «ششِهشت»
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir