eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 آقای قالیباف؛ عدالتخواهی مصداقی خودت در مناظره یاد رفته؟ 🔻مجدد درباره ‎! 🔻جناب قالیباف، از تریبون رسمی چند روز پیش گفت که رهبر انقلاب درباره گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس تذکر دادند که: «شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود». 🔹ما که نمیدانیم این نکته رهبری درباره کدام کمیسیون، کدام موضوع و کدام اشخاص است. شما از این جمله رهبری چه برداشتی دارید؟ مجدد بخوانید:«شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود». 🔸البته آقای قالیباف خوب می‌داند این روزها درگیری رسانه‌ای وعمومی بر سر عدالتخواهی مصداقی است.‏ لذا این تذکر را به همین دعوای نامبردن از اشخاص ربط می‌دهد. از آقای قالیباف سوالاتی دارم. امیدواریم پاسخ دهند: 🔹اولاً خود شما چگونه در مناظرات انتخاباتی سال۹۶ پیش از اثبات جرم از مفاسد و تخلفات روحانی و جهانگیری گفتید؟ در محضر خدا و ده‌ها میلیون نفر آبروی مومنین را بردی!‏ 🔸ثانیاً انتشار فیلم و عکسِ دادگاه‌های اقتصادی و چهره متهمین قبل از اثبات جرم ومحکومیت چرا به دستور رهبری انجام میشود؟ 🔹ثالثاً آیا نقد به ضعف مدیران وانتشار تصمیماتِ رانتی وتخلفات آنها و ‎ و ‎ و بکارگیری بستگان یاانتصابات ضعیف رامصداق این نکته رهبری میدانید؟‏ 🔸رابعاً آیا شما پرسش از هر ‎(خواست رهبری) که توسط برخی مسئولین انجام می‌شود را ممنوع می‌دانید تا مثلاً در دادگاهی محکوم شود؟ به نظر شما "پیچیدن یک نسخه مطلق برای ممنوعیت ورود به همه مصادیق" جلوی هرگونه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر و مطالبه‌گری را میگیرد؟‏ 🔹اساساً شما تفاوت جرم مشهود یا نامشهود را می‌دانید؟ چگونه شرع و علما، تذکر عمومی و زبانی مردم به بدحجابان را جایز و گاهی امر و نهی را واجب می دانند اما شما تذکر و امر به معروف و نهی ازمنکر به فساد و تخلف محرز و علنی یک مدیر را ممنوع میدانید تا برود در دادگاه صالحه محکوم شود؟!‏ آقای قالیباف 🔸وقتی سابقه اکثر پرونده‌های بزرگ اقتصادی سالهای اخیر را می‌بینیم تا ورود افراد و جریانات مطالبه‌گر و عدالتخواه به این پرونده‌ها نبود، تا بخشی از مستندات فساد این افراد و باندها منتشر نشد، قوه قضایی هم ورودی به این پرونده‌ها نداشت و تا فشار رسانه‌ای و عمومی نبود به نتیجه نرسیدند! 🔹برای ما و عموم مردم اثبات شده که مدیرانی که از خدا و شرع نمی‌ترسند به شدت از فضای مجازی و افکار عمومی هراس دارند. ورود به مصادیق تا به نفع شما و فارس‌نیوز باشد انتشارموجودی حساب یک پیرمرد بیچاره هم جایز است اما وقتی نام معاون و قائم مقام و اطرافیان شما مطرح باشد ممنوع است!‏ 🔸در پایان؛ این موضوع گسترده است و نمی‌توان یک حکم کلی برای آن در نظر گرفت. بعضاً برخی مسائل را به نام افراد یا دستگاهی نمی‌توان مطرح کرد،گاهی باید بااشاره باشد، گاهی طرح سوال و پرسش باشد، گاهی مطالبه باشد، گاهی امرو نهی باشد و ...؛ نمی‌توان یک نسخه مطلق برای ورود به مصادیق پیچید. ما هم از ائمه جمعه هیچوقت انتظار نداشتیم اسم افراد را پشت تریبون بیاورند! آنچه مورد انتظار است ورود به مسائل و مصادیقی هست که مردم و اقشار مختلف درگیرش هستند. بطور مثال در ماجرای امام جمعه قبلی شوش و سابق اهواز حاضر نبودند در دفاع از کارگران حرفی در تریبون بزنند و در میدان کاری کنند. اما امام جمعه فعلی اهواز و حالا شوش می بینیم چگونه هم در تریبون هم در میدان عمل از کارگران دفاع کردند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 دیگه بسه متکی به وسیله بودن... 🔺بخدا قسم میخورم آمریکا هر روز یک مار تو آستین بهتون میندازه.. @teribon_ir
❌ سی سال پیش آقا به حزب الله و نخبگان و دلسوزان فرمان دادند که برای تحقق فکر کنید و با شجاعت اقدام کنید و به این میدان وارد بشوید- اما تقریبا همه خواب بودیم و بی تفاوت از کنار فرامین آقا رد شدیم و قدرت طلبان اصولگرا نیز با سوء استفاده از کند فهمی بخشی از جریان انقلاب تاکنون مانع تحقق کامل دولت اسلامی مد نظر آقا شده اند... امیدوارم امروز بیدار شده باشیم... 🌕 امام خامنه ای: من از همه ی آقایان ، بخصوص کسانی که صاحب فکر نو و ابتکاری و جرأت اقدام در گشودن راه های ناگشوده هستند ، خواهش می کنم که سعیمان بر این باشد که به طور دائم و روز به روز ، این مجموعه ی سراسری کشور را تکامل ببخشیم. اگر ما قانع باشیم که همان‌طوری که ده سال پیش نمازهای ما برگزار میشد، حالا هم برگزار بشود، غبن است؛ «من استوی یوماه فهو مغبون» قاعده‌ی هر کار مستمر، بخصوص وقتی وظیفه‌ی بزرگی برعهده دارد، این است که به طور دایم در حال تحول و پیشرفت باشد. این مجموعه (دستگاه امامت جمعه) با این مسئولیت ، باید در حال پیشرفت و تحول باشد؛ راهش را پیدا کنید. چگونه تحول ایجاد خواهد شد؟ ابزارش چیست؟ ما باید چه کار کنیم؟ شما باید چه کار بکنید؟ باید این ها را فکر کنید. ۲۵ شهریور ۱۳۷۰ در دیدار ائمه‌ی‌ جمعه‌ی‌ سراسر کشور https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2488 @teribon_ir
⭕️ مسئله‌گویی که اهتمام به امور مسلمین نیست! ◀️ و در صدر اول اسلام، یک وضعی داشت و بعد به تدریج، آن‌‎ ‌‏محتوای خودش را از دست داد. در بین مسلمین، یک طایفه‌شان اصلاً اقامه‌ی جمعه‌‎ ‌‏نمی‌کردند و یک دسته‌ای هم که اقامه‌ی جمعه می‌کردند، تقریبا بود؛ مسائل‌‎ ‌‏منحصر می‌شد به یک چند جمله نصیحت و ختم می‌شد. 🔹 در صدر اسلام، مسجد و نماز‌‎ ‌‏جمعه یک ابزاری بود در دست کسانی که می‌خواستند فعالیت در امور کشوری بکنند. از‌‎ ‌‏مسجد، همه‌ی این مسائل بیرون می‌رفت؛ شکل می‌گرفت و نماز جمعه‌ها این‌طور نبود. 🔹 شما‌‎ ‌‏خطبه‌هایی ‌‏[‌‏را‌‏]‌‏ که در نماز جمعه‌های آن وقت خوانده شده است، ملاحظه می‌فرمائید که‌‎ ‌‏چه وضعی بوده است آن نماز جمعه‌ها و چه محتوایی داشته است. و مع‌الأسف، دست‌های‌‎ ‌‏خائنی از اول تقریباً به تدریج این را از بین بردند؛ به طوری که نماز جمعه اصلاً هیچ‌‎ ‌‏محتوا دیگر نداشت.‏ 🔹 سفارش کرده است که باید اهتمام ‌‏[‌‏به‌‏]‌‏ امور مسلمین ‌‏[‌‏داشته باشید‌‏]‌‎ ‌‏اهتمام به امور مسلمین فقط همین است که ما بگوییم نماز چند رکعت است و شک بین‌‎ ‌‏کذا چی است؟! این اهتمام به امور مسلمین است؟! 🔹 مسئله‌گویی که اهتمام به امور مسلمین‌‎ ‌‏نیست. امور مسلمین عبارت از امور مسلمین است، امور مسلمین است،‌‎ است و کسی که اهتمام به این نکند، به حسب آن روایت، ‌‏فَلَیْسَ‌‎ ‌‏بِمُسْلِمْ‌‎. و ما امیدواریم که لا‌اقل از این دنیا نرویم و مشمول این نشویم که ‌‏[‌‏بگویند:‌‎‌‏] ‌‏شما‌‎ ‌‏مسلم نبودید؛ برای اینکه در امور مسلمین اهتمام نداشتید. ما باید دنبال این مسئله باشیم‌‎ ‌‏که با اهتمام تمام، بر امور مسلمین نظارت تام و تمام بر امور داشته باشیم.‏ 🔹 این‌طور نباشد که توی مسجد‌‎ ‌‏اگر یک امام جماعتی، جمعه‌ای بخواهد یک کلمه‌ای بگوید که مربوط به اجتماع‌‎ ‌‏مسلمین است، مورد طعن واقع بشود: «این چرا این طور کرده است؟!» بیایند و او را طعنش‌‎ ‌‏بدهند. 🔹 طعن به آن ‌‏[‌‏کسی‌‏]‌‏ وارد بشود که در امور مسلمین دخالت‌‎ ‌‏نمی‌کند، کناره‌گیری می‌کند، عزلت می‌کند. 🔺 شما ببینید قضیه عزلت در اسلام اصلاً نبوده؛ ‌‏اساس نداشته این عزلت... این در یک طوایفی بوده است غیرمسلمین؛ اما آمده است در مسلمین؛ یک‌‎ ‌‏وقت رسیده به آن‌جایی که «آقا خیلی آدم خوبی است، اصلاً توجه ندارد به اینکه فلان‌‎ ‌‏چیز چه جور می‌شود!» 💬 روح الله الموسوی الخمینی؛ در جمع ائمه جمعه سراسر کشور (۲۲م‍ه‍ر ۱۳۶۱) @teribon_ir
22.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🚨حجت الاسلام جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان: 🔺در نماز جمعه ای که درد مردم گفته نشود، در نماز جمعه ای که به مشکلات مردم ورود نشود، نماز جمعه ای که مسئول بی خیال را به استیضاح نکشاند؛ این نماز جمعه نیست،نمایش است. تو این نمایش مردم شرکت نکنید. نماز جمعه اهرم نیرومند برای حل مشکلات مردم است. نماز جمعه تقویم شمار تاریخ نیست. @teribon_ir
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جریان اشرافیت در حوزه‌های علیمه 🔺شان فقیه شیعه، شان شاه صفوی نیست که این حوزه ها را می‌سازند 🔺جریان اشرافیت عمدتا از حاکمیتی ها و آقازادگان است نه خط اصیل مرجعیت! 🔺 حسن روحانی می آید مدرسه سابق خود را با استخر جکوزی بازسازی می کند. در حالیکه شورای عالی حوزه‌های علیمه برای قم و شهرستان‌ها قانون دیگری دارد! @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ⭕ در مذمت تبریک‌گفتن انتصابات 🔸با هر تغییر و تحولی در هر قوه و ارگان و نهاد و سازمانی، طبیعتاً عده‌ای می‌روند و عده‌ای دیگر می‌آیند. وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ‌اللهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ. خدا در آیه ۱۴۰ سوره آل‌عمران، درباره تغییر و تحولات و دست به دست شدن قدرت و گردش روزگار بین گروه‌ها و جریانات مختلف، علت اصلی را دو مورد اعلام فرموده: نخست اینکه افرادی که حقیقتاً ایمان آورده‌اند را شناسایی کند و دوم اینکه در صورت سربلند بیرون آمدن از آزمون نخست، آنها را با شهادت نزد خود ببرد. 🔸بدین‌ترتیب می‌توان گفت تداول دولت‌ها، از دیدگاه الهی صرفاً آزمایش و امتحانی است برای سنجیدن ایمان فرد و به شهادت رسیدن او و اصلاً معنای واژه در زبان عربی هم همین گردش قدرت و چرخش روزگار است و باقی مسائل از جمله خدمت به خلق خدا و پیشبرد امور، طفیلی این دو موضوع است؛ بنابراین می‌توان بصورت کلی ادعا کرد که مسؤولی که پس از انتصاب به پست و سمت، ایمان خود را از دست دهد یا ایمانش تضعیف شود و یا به درجه شهادت نرسد یک جای کارش می‌لنگد چنانچه در طول تاریخ انقلاب هم دیده‌ایم که هر مسؤولی که خالصانه کار کرده و ایمانش در طول دوران خدمتش خدشه‌دار نشده، با شهادت از دنیا رفته است مگر آنکه خدا برای بنده‌ای، سرنوشت خاصی را رقم بزند که حساب و کتابش با این قاعده کلیه قرآنیه، متفاوت است. 🔸از آنجا که مسؤولیت‌های سیاسی و اجتماعی، به جهت دربرگیری مسائلی چون ضرورت مراعات بیت‌المال و حق‌الله و حق‌الناس و حق‌النفس، از وزن بسیارسنگینی برخوردار است، در اختیار گرفتن یک ، تبعات بسیار سخت و دشوار و آخرت‌سوزی برای فرد خواهد داشت و این جایگاه، هرچه بالاتر باشد مسؤولیت آن سنگین‌تر است. 🔸در فیلمی که از جلسه مجلس خبرگان رهبری در خردادماه سال ۱۳۶۸ بیرون آمد، آیت‌الله خامنه‌ای به محض اعلام انتصاب به‌عنوان ولی فقیه، سرشان را پایین انداختند و عینک را بالا زدند و چشم و پیشانی بر دست گذاشتند و دقایقی به سنگینی و عظمت بار این مسؤولیت بزرگ اندیشیدند و به خدا پناه بردند و به امام عصر علیه‌السلام توسل جستند و قبل از آن هم، عبارت معروف "باید خون گریست..." را به زبان آوردند که منظور از آن، نه ناشایستگی خودشان بلکه عدم تناسب طاقت بشری با چنین منصبی بود. 🔸این روزها با تغییرات در دولت، قوه قضائیه، شهرداری ها و سازمان ها و نهادهای مختلف، شاهد سیل ارسال پیام های به شخص منصوب شده هستیم که سنت زشت و ناپسندی است که باید با آن مبارزه کرد. اگر منظور از ، توجه به معنای لغوی آن یعنی طلب برکت بیشتر برای مردم از طریق بهبود عملکرد آن مسئول در آن جایگاه باشد تا حدودی قابل توجیه است اما حقیقت آن است که هیچ مسئولیتی حتی در حد پذیرش سرپرستی یک انسان در جهان نیست که بشود برای آن تبریک گفت و اگر به عمق موضوع بنگریم جز گفتن و آرزوی عاقبت بخیری برای شخص، هیچ حرف دیگری نمی ماند. می توان به جای تبریک گفتن، آرزوی توفیق الهی و افزایش خدمت به مردم را بیان و برای عاقبت بخیری او دعا کرد. @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‌🔻فقط کافی است لقمه‌ای نوش جان کنی.. هزاران دلیل عقلی و حجت شرعی وجود دارد که تو را به خوردن تشویق کند. حتی هزاران دلیل عاطفی داری.. مادرت! اگر خاتمه‌ دهی این مرگ تدریجی را، مادرت آرام می‌گیرد.. 🔺اگر خاتمه دهی این مرگ تدریجی را، این درد کشنده که بند بند اعضایت‌ را فراگرفته، کاهش می‌یابد (هرچند که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود، با ۴۰ روز اعتصاب غذا، کبد و کلیه و دیگر اعضای حیاتی بدن، تقریبا از کار می‌افتد) اگر پایان دهی، همه می‌گویند: «حق داشت؛ سعی خودش را کرد..» حتی تقدیر می‌کنند که: «تا همین‌جا هم به خود عمل نمودی و به دشمن ضربه زدی» آری برادر؛ تو به هزاران دلیل دنیاپسند، می‌توانی خاتمه دهی این مرگ تدریجی را... 🔺اما برادر! نمی‌دانی چه غروری سرتاپای وجودمان را فرا گرفته، با تو، هر روز صبح قبل از هر کاری، با ترس و امید اخبارت را دنبال می‌کنم، نگرانی برای خودت، که مبادا جانت را بلعیده باشد.. و امید و افتخار که چگونه با سلاح «شکم گرسنه» و گونه‌های گودافتاده و استخوان‌های بیرون زده، به جنگ حیثیت کثیف رفته‌ای.. 🔺نمی‌دانی برادر، چقدر این مقاومتت را دوست داریم. 📆 جوان ۲۴ ساله ، ۱۰۶ روز است در اعتراض به بازداشت غیرقانونی‌اش توسط رژیم صهیونیستی، دست به زده... تصویر اول: مقداد در ۸۰امین روز مقاومت تصویر دوم: مقداد در روز گذشته تصویر سوم: مقداد قبل از اعتصاب غذا @teribon_ir