eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
از آبان ۸۱ تا اسفند ۹۸ ⭕️ انقلاب راه خودش را باز می‌کند وحید جلیلی: 🔹اولین خاطره‌ام از سعید شعرباف، برکناری‌اش از مسولیت بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه فردوسی است. 🔹به دنبال پیام شش آبان ۸۱ رهبری به دانشجویان، برای مطالبه عدالت، جلسه‌ای در مسجد امام صادق (ع) در خیابان دانشگاه مشهد برگزار شد که در تبلیغاتش از اتهامات شرکت «المکاسب» نام برده شده بود که متعلق به نزدیکان آقای طبسی بود. 🔹شعرباف که از سازمان دهندگان آن تجمع بود مورد غضب برخی دوستان در سپاه که آن زمان فرماندهی‌اش با اخوی قائم مقام معزز آقای طبسی بود، قرار گرفت و برکنار شد. 🔹مدعیان اصولگرایی، فضایی ایجاد کرده بودند که حتی اگر در برابر لیست هوالمطلوب می‌ایستادی و می‌خواستی به دکتر جلیلی به جای تیمو علی عسگری رأی بدهی هم از سوی همان عزیزان به ضد ولایت فقیه بودن متهم می‌شدی! 🔹اعتراض به مفاسد نزدیکان آقای طبسی رحمه الله در آن دوران، ذنب لایغفر و موجب شق عصای مسلمین تلقی می‌شد و عقوبت داشت. 🔹امروز که یک آقازاده محترم و یک قائم مقام مکرم ایشان در زندان‌اند و یک قائم مقام مکرم دیگر ایشان از ترس آقای رئیسی به خارج از کشور فرار کرده است، دوباره شعرباف به میدان آمده و این بار دیگر، نه یک دانشجوی یک لاقبا، که دکتر شعرباف شناخته شده، با سابقه روشن ولایی و فعال در تعقیب آرمان‌های عدالت خواهانه و مبارزه با فساد است. فرمانده آن روز سپاه که نگران آبروی آقای طبسی_ که آن را آبروی انقلاب می‌دانست_ بود، اکنون رقیب اصول گرای شعرباف در انتخابات است. 🔹در روزگاری که مصلحت پرستان محافظه کار و چه بسا خوش نیت اما بدعمل، عدالت خواهی را که خواسته صریح رهبری بود، جرم و ضدیت با ولایت فقیه می‌دانستند! فرزندان جوان و جسور رهبری نگذاشتند این علم زمین بیفتد، تهمت‌ها و فشارها را تحمل کردند و دوستان نادان و دشمنان عنود را ناامید کردند. https://t.me/vahid_jalili_ir/20 🔹حالا شعرباف اخراجی آن روز، سرلیست عدالت‌خواهان در انتخابات مشهد است. خوشبختانه سپاه هم بصیرتر و انقلابی‌تر از هر زمانی در دو دهه اخیر است و همین کافی است که نشان بدهد انقلاب راه پیشرفت خودش را باز می‌کند و محافظه کاران در برابر عدالت‌خواهان در نهایت محکوم به شکست‌اند. ✅ @teribon
🔺حمید رسایی: چه صلح کنند چه جنگ، بنده در انتخابات باقی خواهم ماند ✅ @teribon
⭕️انقلاب و دوستی خاله خرسه‌ی اصولگراها 🔹 چگونه مفهوم مظلوم تحریف شد؟ 🔻موضوع این یادداشت‌ها همچنان دفاع از معنای سیاست‌ورزی انقلابی در برابر قرائت‌های قلابی آن است. پس وقتی پای تبیین نگاه امام و رهبری در میان باشد، چندان مهم نیست که فعلاً: - آدم خسته‌ای گفته «در انتخابات شرکت نمی‌کنم»! - روزنامه سازندگی با تیتر «عبور عدالتخواهی از اصولگرایی» جشن گرفته و عدالت‌خواهان را تشنه تصاحب کرسی‌های مجلس معرفی کرده! - فلان مشاور سابق حالا تواب شده و به عدالت‌خواه تندی بدل شده و شهر را شلوغ کرده! و... 🔶راستش در این آشفته‌بازار من خیلی نگران تهمت‌هایی نیستم که مستقیم و غیرمستقیم به وارد می‌شود. تهمت‌ها می‌گذرند و تحریف‌ها می‌مانند. هرچند، در دل مباحثم به مسائل فوق هم اشاراتی خواهم کرد چون گاه همین اشتباهات و تشابهات، خود به شبهه تبدیل می‌شوند. 🔻رندی می‌گفت: اصلاح‌طلبان مردم را خر فرض می‌کنند؛ اما اصولگرایان مردم را همان خر هم فرض نمی‌کنند! من البته معتقدم عبور از دوقطبی مبتذل اصولگرا-اصلاح‌طلب نباید به رد کردن همه آنان بینجامد و معنای حذف ظرفیت‌های فکری و عملی نظام را به خود بگیرد. اما حتما معتقدم بهرمندی از این ظرفیت‌های سیاسی باید با هوشیاری همراه باشد. باید بفهمیم دعوا قبل از آن که سیاسی باشد، گفتمانی است. 🔻مشکل جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تحریف و تقلیل آرمان‌های مقدسی چون و است و مشکل جریان مدعی اصول‌گرایی تحریف و تقلیل مفاهیم ارزشمندی چون . این وسط، گوشت قربانی، انقلابی‌گری ناب است. 🔶 مگر این همه تاکید امام و رهبری و آیات و روایات را درباره نمی‌بینید؟ آیا این برای تمکین کردن در برابر لیست واحد انتخاباتی کافی نیست؟! 🔻پاسخ این است: فروکاستن مفهوم بلند و وسیع و کوچک کردنش در حد بستن و پرستیدن لیست واحد انتخاباتی، تحریف آشکار سخنان امام و رهبری است. هیچ کجای سخنان ایشان، «وحدت» ربطی به حذف رقابت‌های سیاسی ندارد. وحدتی که انقلاب می‌گوید وحدت اهداف و دل‌ها و راهبردهاست نه یکسان‌سازی روش‌ها و نقش‌ها. 🔶حالا مصداق وحدت انقلابی در انتخابات از نظر امام و رهبری چیست؟ 1️⃣ حضور حداکثری مردم در انتخابات (که همیشه به تصریح مکرر رهبر انقلاب این حضور حداکثری حتی مهم‌تر از انتخاب اصلح بوده است اما تحریف‌گران رهبری هرگز این نکته را به روی خودشان نمی‌آورند). 2️⃣ همدلی بر سر تحقق آرمان‌های انقلاب بوسیله معرفی و شناخت و رای به او در دل یک رقابت کیفی و پرشور. 3️⃣ تمکین به نتایج انتخابات بلکه کمک حداکثری به منتخبان مردم برای تحقق اهداف. 🔻همین. هرگز مطالبه امام و رهبری یا معنای وحدتی که معرفی کرده‌اند ربطی به تکنیک‌های رایج و مبتذل وحدت لیستی نداشته است. 🔶می‌پرسند: مگر رهبری بارها نفرمودند مرز خودی‌ها و انقلابی‌های را تنگ نکنید؟ ما که الگوهایی مثل علی ع داریم چرا وحدت را بشکنیم؟ علی ع به‌خاطر وحدت ۲۵ سال سکوت کرد و خودش هم کارگزارانی مثل زیادابن‌ابیه داشت‌...! 🔻این پرسش هم نمونه‌ای دیگر است از نفهمیدن و در نتیجه تحریف مفهوم مقدس و مظلوم وحدت. 🔶اول این که بحث معرفی اصلح و حمایت از او، نه ربطی به مرحله تعیین مرز خودی و غیرخودی در بدنه جامعه دارد و نه ربطی به تمکین دربرابر نتایج. اصلح‌گزینی مال مرحله‌ی انتخاب وکلا و فضایل و عصاره ملت است. 🔻دوم این که بحث ما زمینه‌سازی برای بهترین انتخاب است نه تن دادن به شرایط نهایی که کار از کار گذشته. هرچند در هر شرایطی هم روند اصلاحی را نباید فراموش کرد. 🔶سوم، انتخابات مقام وحدت حقیقی و اقناعی بر سر خیرالموجودین (اصلح) است و نه تقلید از یک باند خاص بوسیله وحدت تعیینی بر افراد ضعیف. (اعتماد به لیست منطقی است اما نه وقتی که کلیات لیست و لیست‌بندان هم قانع‌کننده نیستند). 🔻چهارم، امثال زیاد ابن ابیه‌ها اگر کارگزار باشند یک بحث است، اما اگر بخواهند خود را زبده اصحاب معرفی کنند و مرشد اهل ایمان و لیست‌بند جامعه اسلامی بشوند واویلاست. 🔶 و پنجم این که فعلاً قصه برعکس است. باید به آقایان اصولگرا گفت انقلابیون مستقل را از دایره خودی‌ها بیرون نکنند! ✍️ @teribon
🔺‏کدام وحدت ! ابتذال سیاسی این حضرات دیگر نیازی به تحلیل نداره! وقتی فهرستی را تاجرانه تدارک میکنند بزدلانه منتشر می‌کنند و فریبکارانه تکذیب می کنند دیگر همه چیز عیان و روشن است. وحدت فقط شعاری برای سهم خواهی است. ✍سید علی موسوی https://twitter.com/dr_moosavi/status/1229763669615136769?s=19 🔺‏وحدتی که براساس سهمیه بندی و حول قدرت و منفعت طلبی باشد از همان ابتدا شکست خورده است تقلیل یک مفهوم والای دینی به ائتلاف دو قبیله سیاسی؛ ظلم بزرگی به وحدت است هیچگاه ‎ زوریِ شترگاو پلنگی به نتیجه نخواهد رسید ✍علیرضافقیهی راد https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1229720051374227457?s=19 🔺‏وحدت، شکست نخورد؛ یک استارتاپِ «تجاری»، فرو ریخت. جریان‌ها، گروه‌ها، افراد و قبیله‌هایی که نسبتی نظری و روشی با هم نداشتند می‌خواستند زور بزنند تا ذیل یک «برند» به «وحدتِ لیستی» برسند. حالا اتفاقا باید تلاش کرد مستقل‌ها و آزاده‌ها و کارشناس‌ها و دست‌پاک‌ها رای بیاورند ✍میثم رمضانعلی https://twitter.com/habil/status/1229749514271105032?s=19@teribon
⭕️ نه به "النصر باالرُّعب" 🔰 محور نبرد حزب‌اللهی‌ها با حزب‌اللابی‌ها 🔻 اگر اصرار بر لیست وحدت؛ از باب دشواری انتخاب سی نفر از بین صدها نفر است چرا در شرایط متفاوت؛ فی‌المثل در شهرهایی که فقط یک نماینده دارند هم باز همین شیوه تعقیب می‌شود؟ 🔻 چهل و یک سال از انقلاب گذشته است و قبایل سیاسی عزم جزم دارند که سازماندهی سیاسی جامعه را روزبه‌روز به مدل‌های غربی نزدیک‌تر و از مبانی دینی و انقلابی دورتر و دستیابی به اهداف گام دوم را دشوارتر کنند. 🔻 در صد و هفتاد و پنج حوزه انتخابیه (از مجموع 211 حوزه) مردم برای انتخابِ فقط یک نماینده پای صندوق می‌روند و در 22 حوزه دیگر برای انتخاب 2 نماینده. 🔻 معمول این است که در هر حوزه‌ای بیش از چهار پنج کاندیدای جدی و اصلی وجود ندارد. آیا انتخاب یک نفر از بین چهار پنج نفر، کار دشواری است؟! 🔻 واقعا با چند روز وقت گذاشتن و حرف‌های نامزدها را شنیدن و آن‌ها را با سوال‌های جدی راجع به کارنامه و برنامه‌شان مواجه کردن، نمی‌شود به نتیجه رسید؟! 🔻 مگر نه این است که به برکت جمهوری اسلامی در هر فامیل و محله و مسجد و محیطی کلی آدم تحصیل‌کرده و اهل بررسی و پژوهش وجود دارد. 🔻 چرا باید سازوکار ترجیحی ما این باشد که زیرساخت "اتّباع احسن" شکل نگیرد و مردم مستقیما با کاندیداها مواجه نشوند و در بسیاری موارد بدون آنکه حتی یک صفحه یا یک پاراگراف در مورد شخص موردنظر اطلاعات داشته باشند تنها به واسطه معرفی از سوی یک "اتاق تاریک" (چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا) نامش را به صندوق بیاندازند؟ 🔻 این شیوه "النصر بالرعب" که زیر زبان هر دو جناح مزه کرده و چند دوره است مد شده و از مردم می‌خواهد از ترس رای آوردن اصولگراها یا اصلاح‌طلب‌ها به لیست مقابل رای بدهند چه نسبتی با جمهوریتی دارد که دویست و پنجاه هزار خون پاک به پایش ریخته است؟ 🔻 مگر انتخابات نباید فرصتی برای ارتقاء فرهنگ سیاسی جامعه و آگاه‌تر شدن مردم و بالا رفتن قدرت تحلیل شان باشد؟ 🔻 هزاران دانشکده، دهها هزار مدرسه، هفتاد هزار مسجد؛ چهل هزار پایگاه بسیج؛ دهها هزار فعال اجتماعی و فرهنگی و ... در کشور، چرا در این فرصت کم‌نظیر؛ "یستمعون القول فیتبعون احسنه" را بشارت نمی‌دهند؟ 🔻 "جمهوری" اسلامی این‌گونه ساخته می‌شود؛ نه با فرار به اتاق‌های تاریک و الزام مردم به انتخاب‌های کور. 🔻 فضای انتخابات باید فضای شوق باشد و نه رعب. 🔻 البته در هر دو حالت، مردم داوطلبانه و با تصمیم خودشان رای می‌دهند ولی بسته به اینکه مبنای این تصمیم‌سازی؛ تمهید رشد جامعه باشد یا تحکیم انحصار قبایل سیاسی؛ نتایج متفاوتی به دست خواهد آمد. 🔻 فرق می‌کند مردم با شوقِ تحول مثبت به سمت صندوق‌ها بیایند یا از بیمِ تغییر منفی. 🔻 جالب است همان بازی که در پایتخت برای تنظیم فهرست سی نفره نامزدها از بین صد تا دویست کاندیدای قابل اعتنا با محوریت جناح‌ها شکل می‌گیرد، به شکل غیرمنطقی، بی‌کم و کاست در حوزه‌های انتخابیه دیگر برای ارائه فهرست‌های چند نفره و حتی یک نفره! تقلید و تکرار می‌شود. 🔻 فقط خدا می‌داند که جوخه‌های ترور نرم این قبایل سیاسی تا کنون ملت را از چند هزار نفر از فرزندان انقلابی خود، محروم کرده است. 🔻 عادت شده است که در شهرستان‌هایی که یک یا چند نماینده انتخاب می‌کنند هم؛ پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی؛ لابی‌ها گرد بیایند و تکلیف انتخابات را پیشاپیش یکسره کنند از ترس آن که مبادا مردم گیج بشوند و نتوانند به انتخاب درست دست پیدا کنند!! جناح‌ها و قبایل سیاسی چرا این همه از آن که مردم بشنوند و فکر کنند و مقایسه کنند می‌ترسند؟ 🔻 ظاهر کار آن است که می‌خواهیم کار مردم را آسان کنیم ولی حقیقت این است که می‌خواهند با بیرون راندن مردم از دایره بررسی و تامل و تحلیل و مقایسه کار خود را آسان کنند. 🔻 این شیوه‌ها شاید مناسب دموکراسی باشد ولی قطعا نسبتی با جمهوریت تراز اسلامی ندارد. 🔻 در جمهوریت دینی؛ انتخابات موضوعیت دارد و فقط پلی به پارلمان نیست. 🔻 در انتخابات مردم باید بشنوند و بپرسند و بیاموزند و بسنجند و برگزینند نه آنکه بترسند و آن چه اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان دیکته می‌کنند بنویسند. 🔻 مدل فیل و الاغ؛ ارمغان استحمارگران است و خصوصا در گام دوم و با افق تمدن‌سازی؛ تقلید حریصانه از این مدل؛ نشانه انحطاط و ارتجاع است و نه انقلابی‌گری و تحول‌خواهی. 🔻 در انتخابات انقلابی رای با چشم باز و با معیار و آگاهی و تحلیل و مقایسه شکل می‌گیرد و نه از ترس رقیب و با چشم بسته و اعتماد کور به قبایل قدرت. 🔻 ماجراهای اخیر روشن کرد یک میدان نبرد اصلی حزب‌اللهی‌ها در سال‌های آتی با حزب‌اللابی‌ها خواهد بود. 🔻 حزب‌اللهی‌ها طرفدار "جمهوریت دینی" مبتنی بر رای مسولانه و آگاهانه و بصیرانه‌اند و حزب‌اللابی‌ها (در هر دو طرف) به دنبال رای تزیینی، غیرمسولانه و کور. ✍️ @teribon
⭕️ گام دوم با رأی به فرزندان یک لاقبای انقلاب وحید جلیلی: 🔹صادق شهبازی برای انتخابات مجلس یازدهم از تهران نامزد شده است. او را وحید اشتری و تعدادی دیگر از بچه‌های جنبش دانشجویی دهه هشتاد همراهی می‌کنند اگر چه افراد لیستشان را نوعاً نمی‌شناسم و فعلاً نظری در موردش نمی‌دهم اما اگر تهران بودم قاعدتاً به این دو نفر رأی می‌دادم. 🔹آن‌ها را نماینده قرائتی از انقلابیگری می‌دانم که در دهه پنجم، نیاز قطعی جمهوری اسلامی است. این فرزندان یک لاقبای انقلاب در شرایطی در تهران و بعضی دیگر از شهرستان‌ها نامزد شده‌اند که خوشبختانه یا متاسفانه قبایل موجود سیاسی تحملشان را ندارند. 🔹اگر فقط چند نفر از این جماعت وارد مجلس شوند تفاوت سیاست ورزی انقلابی با سیاست ورزی محافظه کارانه آشکار خواهد شد و «مجلس شورای اسلامی»؛ معنای تازه‌ای در جامعه پیدا خواهد کرد. 🔹مشکل جدی محافظه کاری یا اصولگرایی همین است که از تولید معنا سترون شده است و توان تازه گردانی نظام و شکوفا کردن ظرفیت‌های بالقوه انقلاب را ندارد. یک اقلیت حزب اللهی در برابر حزب اللابی‌‌ها می‌تواند مجلس را «تأویل» کند، یعنی به اول برگرداند، چه اول را مجلس اول بدانیم با دیالمه‌هایش و چه اول را مبنا و مبدأ و اساس، مراد کنیم. 🔹قطعاً حتی آنها که می‌خواهند لیستی رأی بدهند به اندازه پنج شش تا جای خالی برای کسانی که بشود از ته دل و نه از ترس لولو بهشان رأی داد، دارند. فروپاشی دوقطبی پوسیده و بی برکت موجود کلید خواهد خورد اگر پای گام دومی‌ها به خانه ملت باز شود، انشاالله 🔹من اگر در تهران رأی می‌دادم ، ، ، و را که مغضوب لیست‌هایند بر صدر برگه‌ام می‌نوشتم. ✅ @teribon
⭕️به رای دهید 🔺امام خمینی(ره) در تایید و حجت شرعی بودن انتخاب اصلح فرموده اند: «انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان‌هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این می‌شود که غیرآن فاسد، و نه صددرصد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست. ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است، یا برای صلاح خودتان.» 🔺رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز با بیانی شفاف و صریح ضمن تذکر بر مراقبت از تحت تاثیر قرار نگرفتن فضاسازی های سیاسی رای به اصلح را تکلیف دانستند و فرمودند: «باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید. رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود...مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید». ✅ @teribon
📌‏در نظرسنجی امروز اشخاص ، وحید یامین پور نفر چهارم بوده؛ رسایی در ۱۵ نفر اول و صادق شهبازی در ۳۰ نفر اول 🔹لیستی رای ندهیم حسن روزی‌طلب ✅ @teribon
⭕️آبِ وحدت از سرچشمه گِل آلود است 🔹حالا هی شما بفرمایید مجید انصاری بهتر است یا فلان وردست قالیباف و حداد؟ بگویید مجلس دست اصلاح‌طلبان باشد بهتر است یا قالیباف و زاکانی؟ روحانی رئیس‌جمهور باشد بهتر است یا یک نفر از "حداد، ولایتی، قالیباف"؟ من به امسال و ۹۲ و ۹۶ کار ندارم. 🔹حرفم هم مبناییتر است و هم تاریخی‌تر: آبِ "وحدت دستوری و فرمالیته" از سرچشمه گِل آلود است‌: خرداد ۷۶ وقتی "همه" ی ظرفیت حزب‌اللهی‌ها و جبهه انقلاب را "آوردند" پای کار گزینه‌ی مطلوب خودشان. آموختند هر دفعه دورِ هم جمع شوند و بگویند وحدت یعنی آنچه "ما" می‌گوییم، مدلِ پیشنهادی از ما، تعیین اضلاع وحدت از ما، اجرایش از ما، بسیجِ بقیه‌ی افراد جبهه انقلاب از سخنران و مداح و عالِم در راستای طرح از ما، هزینه از ما، همه چیز حول ما و نظرِ ما. 🔹پدرخوانده های اصولگرایی هر دفعه کل حرفشان همین "ما" است. گزینه‌ی ما، مدلِ تجویزیِ ما، کدهای ما و... یک سال می‌گویند فقط ناطق! ری‌شهری و جمعیت ارزش‌ها را منکوب می‌کنند. سال هشتاد و چهار "شورای هماهنگی" می‌زنند. می‌گویند نامزد اصولگرایان لاریجانی است، یک سال می‌گویند فقط با سامانه وحدت "جبهه متحد اصولگرایی" جلو برویم و منتقدانشان را خوارج وحدت شکن می‌نامند، یک بار برای ماساندن نظرشان تئوری "صالح مقبول و اصلح نامقبول" را عَلم می‌کنند، یک سال می‌گویند دستور و کد از بالا آمده که باید لاریجانی هم در ائتلاف اصولگرایان مجلس صاحب سهم باشد، یک بار می‌گویند گزینه انقلابی‌ها خروجی وحدتِ "حداد و قالیباف و ولایتی" است و جلیلی و رئیسی را منکوب می‌کنند. مدام هم از اطلاع از "نظر رهبری" حرف می‌زنند و هربار هم می‌گویند الان وقت غر زدن نیست، این که" ما" می‌گوییم بهتر است یا اینکه آنطرفیها رأی بیاورند؟ به روی مبارک هم نمی‌آورند که شاید عیب از خودشان و مدل پوسیده شان است! هر دفعه هم جمعی از حزب‌اللهی‌های منتقدشان را از قطار انقلاب و اصول، پیاده می‌کنند. یک بار جمعیت ارزش‌ها، یک بار جبهه پایداری، یک بار عدالتخواهان. دم از تنزل برای وحدت می‌زنند، ولی از "انحصارگراییشان" یک سانت هم تنزل نمی‌کنند. 🔹رویه غلطی که با مرحوم مهدوی‌کنی که دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود شروع شد، با آقای حداد عادل و ایثارگران و رهپویان ادامه یافت، کم‌کم قالیباف و بذرپاش هم جزو عقلای قوم می‌شوند و با کمک برخی "عزیز"ان انقلابی، " سیاست‌ورزی انحصارطلبانه" و "وحدت های فرمایشی" اصولگرایان را ادامه می‌دهند. غافل از آنکه "خشتِ اول چون نَهد معمار کج/ تا ثریا می‌رود دیوار کج". ✍️ امین فرج اللهی ✅ @teribon
🔺این روزها که می‌بینم چطور جوانان حزب‌اللهی شده‌اند مروج چشم‌پوشی بر خطاهای فرعی! و به خاطر منافع احزاب و قبائل دیگر، چشم خود را بر ناعدالت‌خواهی جناح راست و نوراست‌گرایی می‌بندند، سخت دلگیر می‌شوم. اما نقطه امید هستند. امید به روزی که حزب‌اللهی از زیر یوغ اصولگرایی بیرون بیاید. 🔺پای صحبت هر که می‌نشینی از قبیله‌گرایی مضحک احزاب اصولگرا، از ناعدالت‌خواهی و اشرافیت‌شان و از هزار مسئله دیگرشان می‌نالد اما دست آخر به خاطر وحدت و غیره به لیست یا افرادی از آن رای می‌دهد؛ تو گویی اصولگرایی ذهن و زبان حزب‌الله را مسخ و جادو کرده. اما باطل‌السحر هستند. ما بیش از کرسی باید به رهایی فکر کنیم. رهایی حزب‌الله از این بند بندگی، به هر صورتی که هست... ✍ حجه الاسلام مجتبی نامخواه ✅ @teribon
⭕️جمهور کجاست؟ 🔹مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس را نباید در گیرودارِ نتایج، نادیده گرفت. بویژه که در بروز این وضعیت، قطعاً نمایندگان مجلس سهم بزرگی داشته‌اند. 🔹جمع قابل‌توجهی از شهروندان در شهری مانند تبریز، دچار بیگانگی اجتماعی هستند؛ و بخش مهمی از این جمعیت، در زمره‌ مستضعفینی هستند که سالهاست احساس می‌کنند کسی آنها را نمایندگی نمی‌کند. بی‌اعتنایی به مشارکت سیاسی، واکنش آنهاست به این بی‌نمایندگی. آنها، از بس بی‌اعتنایی دیده‌اند، بی‌اعتنایی می‌ورزند. 🔹انقلابی‌ها برای ترمیم این بیگانگی اجتماعی، تکلیف بزرگی دارند. مبادا نتیجه‌گرایی و سیاست‌زدگی، فراموشی این جمعیت مهم را عادی کند. بعید نیست گروهی از سیاست‌ورزان فاتح، از اصلِ "مشارکت کمتر، به شرط پیروزی ما" به قاعده‌ی "مشارکت کمتر، شرط پیروزی ما" رسیده باشند. 🔹احتمالاً الان در تاریکخانه‌های سیاست‌ورزی، مست از پیروزی بزرگ، این جمله رد و بدل می‌شود که "دیدید؛ هرچه مشارکت کمتر، آرا بیشتر"! 🔹دغدغه‌مندان انقلاب، هر لحظه باید در اندیشه‌ی تک‌تک مردمی باشند که از مشارکت، امتناع کردند. مرگ به عنوان یکی از ارکان بنیادین نظام اسلامی، زمانی تسریع می‌شود که باورمندان این نظام، غصه‌ بیگانگی اجتماعی و بی‌اعتنایی سیاسی جمهور را نخورند. ✍ @teribon
‍ ‍ ⭕ لاریجانی امروز را ببینید و عبرت گیرید.. 🔸 هر چه می‌خواهیم امیدوار باشیم و لب فرو بسته و سخنی نگوییم انگار نمی شود. دیروز خبر انتصاب محسن اسماعیلی به ریاست دفتری جناب قالیباف رسما توسط رسانه ها اعلام شد و دوباره علامت سوال هایی را در ارتباط با کنش سیاست ورزانه شخص رئیس مجلس در مقابل دیدگانمان می بینیم. 🔸 یکی از انتقاد های همیشگی به قالیباف انتخاب های عجیب و سوال برانگیز اطرافیان و همکارانش بوده است و اتفاقا بارها از ناحیه همان افراد ضربات مهلکی را متحمل شده و نمی دانیم چرا قرار نیست آن مشی کنار گذاشته شود!! آیا تجربه عیسی شریفی قائم مقام 12 ساله شهرداری تهران که امروز در حال طی کردن مراحل دادگاه است کافی نمی باشد؟ انتخاب افراد حاشیه دار چه پیامی را به جامعه انقلابی مخابره می کند؟ تکرار گذشته؟ یا بازتولید گذشته؟ یا ارتجاع گفتمانی و عقب گرد هویتی؟ 🔸از این دست انتخاب ها پر است در پرونده سردار عزیز. پرویز اسماعیلی برادر محسن اسماعیلی؛ کسی است که در سال 92 سخنگوی ستاد قالیباف بوده و یکماه بعد می شود معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دولت حسن روحانی!! خنده دار نیست؟ و بعد همین آدم پس از دستگیری روح الله زم بلافاصله توسط دولت به منصب سفیری کشور کرواسی منصوب میشه و از کشور خارج میشه!! 🔸 به راستی نسبت آقای قالیباف و ادعای انقلابی گری ایشان با شخصی چون محسن اسماعیلی چیست؟ آیا از عملکرد و مواضعش در فتنه 88 و شورای نگهبان بی خبر است یا خود را به بی خبری می‌زند!؟ آیا از روابطش با علی لاریجانی و آملی لاریجانی اطلاع ندارد یا خود را به خواب می‌زند؟ آیا نسبت ایشان را با شخص و تفکر جناب هاشمی رفسنجانی و حضور در لیست انتخاباتی ایشان در انتخابات 94 خبرگان رهبری نمیداند!؟ همان لیستی که بی بی سی از آن حمایت کرده و آقای اسماعیلی یک موضع در قبال این حمایت نگرفت!! 🔸مواضع ایشان در فتنه 88 چه تفاوتی با امثال علی مطهری دارد؟ یک موضع صریح از ایشان در اوج بحبوحه سال 88 نمی توانید پیدا کنید که صریح و صادقانه مرزبندی خود را با فتنه روشن کند!! مگر رهبری نفرمود فتنه خط قرمز نظام است و خواص حرف بزنند و سخن بگویند؟ سخنان ایشان را بخوانید: «برخی اعضای شورا ی نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 موضع‌گیری‌های خاصی نسبت به برخی نامزدهای ریاست جمهوری داشتند، بنابراین در انتخابات تا حدی قانون را زیر پا گذاشتند.» محسن اسماعیلی افزود: «اگر بخواهیم منصفانه درباره جریان فتنه 88 قضاوت کنیم باید بگوییم که برخی اعضای شورای نگهبان از حق خود به‌عنوان یک داور پا را فراتر گذاشتند.» سخنانی که بارها مورد استناد اهالی فتنه قرار گرفت. 🔸 ایشان در انتخابات سال 94 خبرگان در لیست معروف به لیست امید (لیست هاشمی) قرار گرفته و در لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز قرار نگرفت و در فضای حمایتی رسانه های خارجی از لیست مذکور ایشان هیچ موضعی را اتخاذ نکرده و باز هم سکوت کردند در حالی که بسیاری از افراد همان لیست موضع شفاف خود را بر علیه دشمن اعلام کردند. 🔸 این اواخر هم جناب لاریجانی ایشان را به ریاست هیات بررسی و تطبیق مصوبات مجلس با قوانین منصوب کردند و الحمدلله امضای تایید ایشان توسط لاریجانی بر کارنامه شان خورده شد. 🔸 در ارتباط با عملکرد ایشان در تایید عناصر وابسته به لاریجانی و هاشمی در شورای نگهبان و مقاومت در برابر تایید صلاحیت چهره های انقلابی هم گفتنی هایی هست که بماند برای وقت دیگری. 🔸 بعد از روی کارآمدن آیت الله رئیسی؛ ایشان افراد جدیدی را جهت معرفی به مجلس شورای اسلامی برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان برگزیدند که با فشار رسانه ها و مطالبه جریان انقلابی محسن اسماعیلی از دایره گزینه های انتخابی حذف و ایشان افراد دیگری را انتخاب کردند و باعث دمیدن روح تازه ای در بدنه حقوقدانان شورای نگهبان شدند. 🔸 ریاست دفتر رئیس مجلس یکی از مناصب کلیدی و مهم است و ایجاب می کند افراد موجه تر و کم حاشیه تری در آن منصب جای گذاری شوند. این انتصاب خطر نفوذ و تاثیرگذاری امثال لاریجانی را در مجلس فعلی دوچندان می کند و این برای آینده مجلس نامبارک و خطرناک است. 🔸البته وقتی با کسی در ارتباط با نسبت منتصبینش با لاریجانی و هاشمی و.. می شود سخن گفت که حداقل نسبت خودش با آنان روشن باشد!! آری انگار داریم به گزاف سخن می گوییم!! وقتی خود جناب رئیس نسبتش هنوز روشن نیست چه انتظار داریم که نسبت منصوبانش روشن باشد!! 🔸 مجلس انقلابی و مجلس سلیمانی (البته به تعبیر خودشان) چه همخوانی با چنین انتصاباتی دارد؟! آقای قالیباف؛ برادرانه عرض میکنیم؛ علی لاریجانی امروز را ببینید و از فردای خود بترسید و تا دیر نشده است در مدل سیاست ورزی تان تجدید نظر کنید. ✍️@teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وصیت شهید مقاومت (شیخ اباذر): اگر بدنم را قطعه قطعه کنید، در هر قطره ی خونم نام امام خمینی را پیدا میکنید، از علما میخواهیم در این راه قدم بردارند، نه این که فقط در کلام بگوییم ما در خط امام هستیم ✅ @teribon
‍ ‍ ⭕️برای شهدای خمینیست افغانستان (پیرامون کتاب در آغوش قلب ها، به بهانه سالگرد ارتحال حضرت روح الله) 🔺درست مثل پدران ما بودند، با عشق امام زنده بودند و با رفتن امام دنیا برایشان تمام شد. خمینیست؛ این لقبی بود که نیروهای امنیتی دولت کمونیستی افغانستان به مریدان امام داده بودند. در روزگاری که ساواک ایران انقلابیون را به جرم داشتن رساله امام دستگیر می کرد سازمان های امنیتی افغانستان بسیاری از مردم این کشور را به جرم داشتن رساله امام محکوم به اعدام می کرد. این را اسناد استخراج شده از زندان پل چرخی افغانستان می گوید. در حدود ۵ هزار نفر شهیدی که جلوی نام بسیاری از آن ها این گونه درج شده بود: جرم: خمینیست بودن 🔺چه شیعه و چه سنی مرید خمینی بودند و همین شیفتگی کافی بود تا یک سال پس از انقلاب ۵۷ در ایران، انقلابی مردمی علیه حکومت کمونیستی وابسته به شوروی برپا کنند. انقلاب ۷ ثور ۵۸ که از لحاظ اجتماعی و ایدیولوژیک شباهت فراوانی با انقلاب ما داشت؛ حتی شعرها و شعارهایشان وام گرفته از اشعار انقلابی مردم ایران بود. این کنش های ارتباطی را جمع بزنید با کنش های احساسی و عاطفی که مردم افغانستان نسبت به امام داشته و دارند، مادرانی که برای کودکانشان قصه امام می گفتند و پدرانی که در آرزوی دیدن امام بودند و او را در رویاهاشان زیارت می کردند. خیلی از مردم افغانستان به عشق خمینی ترس دستگیری توسط حکومت کمونیستی وقت را به جان می خریدند و تصاویر امام محبوبشان را در پستوها و حتی بر دیوارهای خانه نگه می داشتند و خیلی ها به عشق امام به ایران آمدند و پایشان به جماران باز شد. حرف و کلام خمینی برایشان حجت تمام بود. وقتی امام گفت "اسلام مرز ندارد" این تک جمله کوتاه کافی بود تا گروه گروه برای جهاد به ایران مهاجرت کنند. مجاهدانی که هم برای آموزش و هم برای مبارزه راهی جبهه جنگ ایران با عراق می گردند و گردان ابوذر را در یکی از سخت ترین جبهه های نبرد، یعنی جبهه غرب کشور تشکیل می دهند. 🔺ولایت امام برای مردم افغانستان فقط یک امر عقلی نبود، بلکه سررشته ای محکم در قلب آن ها افکنده بود. اوج این ارادت و شیفتگی را می شود در زمان ارتحال امام دید، روزهایی که دنیا برای این مردم پر از احساس تمام می شود و هجران امام را در مرثیه هایشان می سرایند. داستان این مرثیه ها در کنار جلوه هایی از ارادت مردم افغانستان به امام خمینی (ره) همگی در کتاب خواندنی "در آغوش قلب ها" به قلم محمد سرور رجایی، نویسنده و پژوهشگر افغانستانی نگاشته شده و توسط انشارات راه یار به چاپ رسیده است. ✍ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خمینی تنش زا از زبان استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔹انقلاب اسلامی دچار سادیسم نبود، شما دچار مازوخیسم هستید. شما خودآزار هستید، امام دیگر آزار نبود. @teribon
⭕️ خطر امام بی‌خطر! 🔹هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. 🔹با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. 🔹بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود 🔹تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. 🔹امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... 🔹تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. 🔹این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. 🔹عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. 🔹اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️در سالگشت هجران حضرت روح الله یادی کنیم از فرزند خلفش مرحوم آقا روح الله نامداری که خیلی از ما نسل سوم و چهارمی ها خمینی را با کتاب جدال دو اسلام او شناختیم. http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ به استقبال 🔺 آخرین تجلی ذوالفقار بود: مردی که با ابروانش خیبرهای زمان را درهم می شکست؛ مردی که با لبهایش سماع می‌کرد. 🔹ابروان خمینی،  ذوالفقار دوره غیبت بود. مردی که ظهور کرد تا غیبت را باور کنیم. مردی که سلمان فارسی را به همه زبانها ترجمه  کرد. مردی که با اباذر برادر بود، اما با اباسیم میانه‌ای نداشت. مردی که با خون، شمشیر را به زانو درآورد. مردی که با بارانهای موسمی نیایش پایان خشکسالی تفسیر بود. مردی که در بازارها، تجلی فروخت و به خیابانهای ما پرچم هدیه داد. مردی که ما را به خودکفایی موجها رساند. مردی که کشاورزی آخرت را رونق داد. مردی که ما را به اوایل آخرالزمان رساند. مردی که کاسه‌های ترک‌خورده نیت را از عرفان ناب کوهپایه‌های پرستش پرکرد و ما را به آب و هوای اهورایی عادت داد.  از مرحوم  http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ من به این خمینی کافرم.... 🔸دوباره ایام ارتحال حضرت روح الله آمد و به شخصه منتظر آنم که بازم صدا و سیما و بلندگو های بی خاصیت تبلیغاتی کشور از خمینی دیروز، خمینی به تاریخ پیوسته، خمینی تقویمی، خمینی مناسبتی، خمینی خنثی، خمینی ای که همه از او راضی اند، خمینی که تمام جناح های سیاسی در مدح او سخن می گویند و خود را داعیه دار خط امام می‌دانند و در یک کلام از خمینی کاریکاتوری سخن بگويند. 🔸خمینی که فقط در لا به لای صفحه اول یا دوم کتاب های دبستان و راهنمایی و دبیرستان می شود پیدایش کرد؛ خمینی ای که با اهالی خانه مهربان است و با نوه اش قدم می‌زند و خودش برای خودش چای می‌ریزد و به کسی در خانه دستور نمی دهد و حواسش به آن است که خدای نکرده در غذا خوردن و آب میل کردن اسراف نکند. 🔸خمینی که در عزایش همگان بر سر و سینه می‌زنند و شیون کرده و ندای زاری سر می دهند و حتی کفنش را پاره می کنند، خمینی ای که در تخت بیمارستان مشغول ذکر و تهجد و عرفان و سلوک است و در نوفل لوشاتو به همراهان خود توصیه های اخلاقی می کند و شاگردان همچون پروانه به دور او می چرخند. 🔸خمینی که معرفی شده توسط بیتی معلوم الحال است و از امام جز خاطرات گل و بلبل و... ندارد و فقط نام امام را یدک می کشند و از بهرش نان می خورند و در آخر با ساخت آن کاخ عجیب و غریب دل مستضعفان پشت همان کاخ زیبا و مجلل را به درد می آورند. خمینی که سالها در دانشگاه و مدرسه و... تفکرات او را شخم زدند و صدایی از موسسه به اصطلاح حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی نیامد و لب فرو بستند. 🔸سالهاست که از خمینی قلابی و فیکی برایمان گفته اند که هیچ نسبتی با آقا روح الله ندارد. آقا روح الله که چه عرض کنم!! با انقلاب روح الله هم ندارد، خمینی ای که نمی‌دانم آیندگان آیا باور خواهند کرد که او پدر مستضعفین بوده است و آنان را ولی نعمتان انقلاب میدانسته است؟!! دقیقا نمی دانم وقتی مسئولین هر ساله در آن کاخ تمام عیار با خمینی بدلی ساخته ذهن خود بیعت می کنند با چه کسی بیعت می کنند؟!! با خمینی یا آقا روح الله؟؟! 🔸ما سال ها به خمینی بدلی دل خوش کرده ایم، بدلی که همان هم سالی چند روز بیشتر در رسانه ها قرار نیست نمایش داده شود. با صدای بلند می گویم و افتخار میکنم که به این خمینی کافرم و به کفر خود می بالم. 🔶 اما مومنم!! مومن به خمینی ظلم ستیز، خمینی عدالتخواه، خمینی بر هم زننده نظم منحط عصر خویش، او که دست دادن با مستکبرین را خیانت می پنداشت،خمینی که می ترسید ما در بی عدالتی روی محمدرضا را سفید کنیم او که به خون سرمایه داران تشنه بود و تجدد و تحجر را همزمان سیبل تیرهای خود قرار می داد و اهل محافظه‌کاری و مصلحت سنجی های ضد مصلحت نبود. اهل ماله کشی و توجیه گری عیوب و چشم بستن بر فساد حاکمان فاسد نبود و در یک کلام روح الله بود.. آقا روح الله... 🔸حالا برای برخی بهتر است که او سانسور شود. نان عده ای در سانسور و بایکوت اوست. از دید آنان آقا روح الله عنصر نامطلوبی است که نباید بازخوانی شود؛ تا مبادا باعث تشویش اذهان عمومی و بر هم خوردن نظم سیاسی شکل گرفته و خدای ناکرده منجر به اقدام علیه امنیت ملی شود. آری خمینی خطرناک است و ترس دارد؛ حق دارید؛ پس صحیفه اش را در کتابخانه ها و قفسه های خاک خورده نگه دارید تا خطری تهدیدتان نکند. 🔶 خمینی خطرناک را دوست دارم، خمینی آشوبگر، آن انسان عصیانگر، خمینی که هنوز با جنازه اش هم می توان انقلاب کرد. خمینی در هر کاری قیام لله را شرط می‌داند و ان تقمو لله را معنا و هویتی دوباره بخشید. بازم می گویم؛ من به خمینی که از لیبرال ها گرفته تا سینه چاکان انجمن حجتیه، دوستش دارند کافرم و هنوز در حال پیدا کردن آقا روح الله هستم و به دنبال مومن گشتن بر آرمان های خمینیسم. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ واقفیه نباشیم 🔺پس از رحلت امام خمینی(ره)، با اجماع بی نظیر اعضای مجلس خبرگان که موید توصیه های مکرر امام(ره) مبنی بر صلاحیت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) برای رهبری بود و همچنین تایید بی سابقه ایشان توسط علما و فقهای بزرگ شیعه شاهد انتخاب شدن ایشان به جایگاه ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی هستیم. اما پس از گذشت زمان جریاناتی هرچند در اقلیت محض در کشور پدیدار شدند و کماکان تداوم دارند که با ادعای طرفداری از خط امام، راه و مسیر انقلاب اسلامی را متوقف در سال 68 و رحلت امام عظیم الشان می دانند. 🔺این جریان که خود دچار گرفتاری در مطامع دنیوی و اشرافیت یا استحاله فکری شده اند، با ترسیم یک امام خیالی در ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی دچار نوعی توقف و ایستایی شدند. مدعیانی که به واسطه انتساب به بیت امام یا انتصاب در برهه ای از زمان به امام راحل انقلاب را مُلک شخصی خود دانسته و به دلایلی از جمله محروم شدن از مواهب قدرت و ثروت در کشور، در تداوم مسیر انقلاب به رهبری امام خامنه ای دچار انحراف شده و با ادعای خط امامی بودن همه چیز را متوقف در سال 68 و حضور امام خمینی(ره) می دانند و هیچگاه تبعیت عملی از امام حی و حاضر نداشته و ندارند. 🔺از طرفی عده ای نیز در این میانه در اثر شبهات ذهنی و فکری نیز همانند جریان فوق در امام(ره) متوقف مانده اند. آنهایی که در بستر فقدان مبانی فکری جامع با ترسیم یک امام کاریکاتوری و ناقص، در فهم مسائل دچار شبهه و انحراف عقیدتی شدند و در تداوم ولایت مطلقه فقیه به خطا رفتند و مدام به ارجاعات غلط و ناقص به گذشته از درک و تبعیت از امام خامنه ای محروم شدند. 🔺این جریان بیشترین شباهت با جریان تاریخی در دوره امام موسی کاظم (ع) موسوم به واقفیه را دارد. واقفیه گروهی از شیعیان بودند که بر امامت امام کاظم(ع) توقف کردند و از اعتراف به امام رضا(ع) سرباز زدند. تاریخ علت توقف این گروه در امامت امام کاظم(ع) را دو مساله اساسی بیان می کند: اولا فریفته شدن به اموال و ثروت ها و اشرافی گری بود. دوما شبهه های اعتقادی که در اثر القاء اندیشه های جدید و گاه به سبب برداشت های نادرست از مبانی عقیدتی پدید می آمدند. این دو مساله یعنی دنیا طلبی و انحراف فکری اساسی ترین علل شکل گیری و زمینه سازی در ایجاد و حرکت فرقه انحرافی واقفیه بود. 🔺امروز نیز جریان واقفیه در انقلاب اسلامی پدیدار شده، عده ای بخاطر به خطر افتادن ثروت و قدرت خود و عده ای نیز به دلیل تفسیر و برداشت های اشتباه از مبانی خط امام که ناشی از فقدان جامع نگری و التقاط فکری است، در حال بازتولید واقفیه در درون جریان انقلاب اسلامی هستند. 🔺همانطور که در زمان امام رضا(ع) واقفیه جریان شیعی را دچار شک و تردید و تفرقه کرد و امام رضا(ع) نیز با این جریان با شدت و قدرت در سطوح مختلف از پاسخ به شبهات، بیان ماهیت واقفیان، تحریم اجتماعی و اقتصادی و حتی لعن و نفرین برخورد کردند، امروز نیز می طلبد پیروان واقعی مکتب امام، نگذارند بیش از این واقفیه درون انقلاب عرض اندام کند و جریان وفادار به امامین انقلاب اسلامی را دچار تفرقه و شبهه کند. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رهبر انقلاب: در زمینه عدالت نیاز به تحول جدی داریم. تحولی مبتنی بر مبانی درست دینی، همراه با ثبات قدم 🔹افرادی در اوایل انقلاب مبارز بودند، اما بعد از گذشت مدتی از جوانی تبدیل شدند به فسیل‌هایی، که اصل انقلاب برای مبارزه با خود این‌ها شکل گرفته بود. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ چرا 15 خرداد به روایت امام بایکوت شد؟ 🔹 امام در آخرین دست نوشته خود یعنی که غم نامه تلخی از درگیری با متحجران ظاهر الصلاح است صریحا اعلام می کنند که: «در 15 خرداد 42 مقابله با گلولۀ تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان می ‏نمود. بلکه علاوه بر آن از داخل جبهۀ خودى گلولۀ حیله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلولۀ زخم زبان و نفاق و دورویى بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می سوخت و می ‏درید» 🔹چرا این جنبه از تاریخ برای هیچ کدام از نسل ما روشن نیست؟ آیا مخفی کردن این مستندات تاریخی با یک برنامه حساب شده صورت گرفته؟! چرا روایت امام از اتفاق مهمی مثل که طلیعه انقلاب است پوشانده شده؟ این که حضرت امام آنان را عامل این وضعیت می دانند چه کسانی بوده اند؟ چرا آنان و روشهای شان به جامعه معرفی نشده تا جلوی تکرارشان گرفته شود؟ 🔹 و تامل برانگیزتر از همه اینکه: چرا تیغ ما همچنان در قبال روشنفکری غربگرا تیز و در نقد ، کند و ناتوان است؟! ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️لوازم فاسد دو قطبی ولایت-عدالت دوگانه غلط ولایت-عدالت؛ 🔺برخی ولایتی ها را واداشته تا مفاسد اقتصادی دوره امیرالمومنین را جستجو و تٲلیف کنند؛ تا از تیزی عدالت خواهی کم کنند و شاخص را هم دستکاری کنند❗️ 🔺برخی عدالتخواهان را هم واداشته تا از ولایت گریزیِ موردیِ اصحابی چون مالک اشتر و... فهرست تهیه کنند؛ تا مخالفت عملی با ولایت هم بلااشکال جلوه کند❗️ درست دیدن مسٲله تنها چاره ی پایان دوقطبی شدن نیروهاست. (عدالت و عدالتخواهی؛ زوایای پرچالش/۱۴خرداد۹۹) ✍ حجه الاسلام http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ماجرای شب شعر رحلت امام در همان روز ارتحال 🔹خاطرات کمترشنیده شده و جالب «محمد کاظم کاظمی» شاعر مطرح زبان فارسی از روز های رحلت امام خمینی (ره) 🔺" اولین کنگره شعر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خرداد 1368 در مشهد برگزار شد، در دانشگاه رضوی، در مجاورت حرم مطهر و با گردانندگی سیدعبدالله حسینی. علاوه بر شاعران طلبه و روحانی، جمعی شاعر مهمان هم دعوت شده بودند، همچون علی موسوی گرمارودی، علی معلم و...اولین شب کنگره به صورت عادی برگزار شد. 🔹در آن ایام حضرت امام در بیمارستان بستری بودند. یکی از شعرهایی که آن جلسه خوانده شد، مثنوی علی معلم بود که در آن چند بیتی، دعای طول عمر برای امام داشت: عمرِ آن پیر شوان باد که شوری دارد از گُل غیبتیان جام حضوری دارد عمر آن پیر شوان باد که حق می‌خواند از بد نامده، نادیده ورق می‌خواند عمر آن پیر شوان باد که دیدارش هست‌ دم بیدارگر و دیدۀ بیدارش هست‌... 🔺استاد معلم به این بیت‌ها که رسید، با توجه به وضعیت حضرت امام، شوری در محفل افتاد و صدای احسنت احسنت و آمین از میان جمعیت بلند شد. جلسه به پایان رسید که مجری جلسه سید عبدالله حسینی خبری اعلام کرد، این که حال حضرت امام به وخامت گراییده و از همه مردم خواسته‌اند که برای ایشان دعا کنند. جمعیت حاضر در جلسه با گریه و زاری و اندوه تمام به حرم امام رضا رفتند و تا دیروقت شب به دعا مشغول بودند. 🔹صبح حوالی ساعت هفت بود که رادیو آن خبر ناگوار را اعلام کرد. من با تأثر تمام به محل اقامت شاعران رفتم تا ببینم که برنامه چیست. معلوم نبود که کنگره متوقف می‌شود، یا نه. در آنجا هر کس در اتاقش در اندوه بود و یا مشغول سرایش شعر. استاد معلم در یک اتاق، علی‌رضا قزوه در اتاقی دیگر، مصطفی محدثی، عبدالجبار کاکایی، موسوی گرمارودی، همه. حسام‌الدین سراج هم با تأثر مشغول نوحه‌خوانی بود. 🔹هنوز یکی دو ساعت نگذشته بود که بسیاری از دوستان شعرهایی نوشتند و به من هم حالی دست داد و مثنوی «بنشین زار زار گریه کنیم» را نوشتم که البته هفت هشت بیت بیشتر نبود. 🔹علی معلم مثنوی مفصل و غرایی نوشت: مفت حیرت‌سبقان! سیلی الفت کاری است رخ مأنوس‌ترین آینه‌ها زنگاری است 🔹مصطفی محدثی این غزل را نوشت: گدازه‌های بلا را چگونه بنویسم غروب روح خدا را چگونه بنویسم 🔹و علی‌رضا قزوه به گمانم که مثنوی را سرود: ای جماعت خاک غم بر سر کنید غربت خورشید را باور کنید 🔹با این وصف، مسئولان کنگره ترجیح دادند که کنگره را تعطیل نکنند و بلکه آن را ویژه رحلت حضرت امام برگزار کنند. همه چیز برنامه تغییر کرد. دکور مناسب با رحلت انتخاب شد و نام برنامه «در سوگ آفتاب» گذاشته شد. جمعیت فراوانی به جلسه آمدند، به طوری که حتی استاد معلم جای نشستن نیافت و بین مردم در روی زمین نشست. 🔹شاعران، شعرهایشان را در جلسه خواندند. و من هم آن مثنوی را خواندم. از حوالی بیت دوم و سوم بود که دیگر بغض کردم و گریه‌ام گرفت. دیگر تمام شعر را با گریه خواندم و جمعیت هم به گریه افتادند. حال غیر قابل توصیفی بود. من هیچ‌یک از شعرهایم آن طور با گریه نخوانده‌ام. 🔹و به این ترتیب، اولین سروده‌هایی که برای رحلت حضرت امام پدید آمد، در همان شب، در یک محفل بزرگ قرائت شد و به نظرم این پدیده‌ای منحصر به فرد است، چون خیلی کم اتفاق می‌افتد که هنوز یک شب از درگذشت یک رهبر بزرگ نگذاشته باشد، یک شب شعر باشکوه برای او برگزار شود. معمولاً برنامه‌هایی از این قبیل چند روز فاصله به کار دارد تا شعرهای لازم سروده شود. 🔹و البته سرایش شعر بعد از آن هم ادامه داشت. بعضی شاعران در روزهای بعد، شعرهایی پخته‌تر از آن سروده‌ها نوشتند و این شعرها به زودی در کتاب‌هایی گرد آمد. تا جایی که من سراغ دارم، تا کنون ـ گذشته از مرثیه‌های عاشورایی و مرثیه برای ائمه ـ برای هیچ‌کسی در زبان فارسی این قدر مرثیه سروده نشده است که برای حضرت امام سروده شده است" http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️کدام نیمه‌ی خرداد؟ 🔹سال‌ها تا مصرع «انتظار فرج از نیمه‌ی خرداد کشم» را می‌شنیدم، یاد رحلت می‌افتادم و به انتظار او برای عروج می‌اندیشیدم. حالا البته این معنا را رد نمی‌کنم، اما معنای اول این گزاره برایم بیشتر جلوه دارد. 🔹«سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید | فرج از کشم». امام در دل حوادث پیاپی، دلبسته‌ی انتظاری است که البته از زمان خاصی پررنگ‌ و معنادار شده است. حادثه ۱۳۴۲ ه.ش. مبدأ برای کسی چون امام است. 🔹این نشانه‌گذاری نمادین علاوه بر آن که می‌تواند تعریف متفاوت امام از مسلمین یا انتظار فرج موعود را بیان کند، نشانه اهمیت قیام ۱۵ خرداد از منظر امام نیز هست. امام را با دینی و مردمی آن می‌شناخت و برای حرکت خود، بر اساس قیامی هویت‌سازی کرد که متکی به حضور سیاسی و مبارزه‌جویانه مردم دین‌دار بدون دخالت ایدئولوژی‌های چپ و راست و ملی‌گرا و... بود. 🔹نیمه خرداد ۶۸ البته بسیار مهم است. شوک جهانی درگذشت امام، تشییع ده میلیونی او، تجدید بیعت مردم ایران و جهان با او و نهایتاً انتخاب شبیه‌ترین شاگرد او برای رهبری انقلاب اسلامی هر کدام واقعه‌ای مهمند. اما همه این‌ها ریشه در نیمه خرداد ۴۲ دارند. هرچند در آن سال، نه دامنه چندان گسترده شده بود، نه سربازان امام از گهواره‌ها برخاسته بودند و نه کسی باور می‌کرد امواج این قیام مذهبی بتواند همه جریانات معارض و رقیب را درنوردد. 🔹حادثه نیمه خرداد ۴۲ ظاهراً کوچک بود و زود جمع و جور شد، اما ماند و شد، چون اصالت و هویت داشت، چون ، آرمانی و رو به بود. و امروز همچنان نیمه خرداد زنده است، اگر آنچنان باشیم. و فریب جنود ابلیس، از جمله را نخوریم. سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید | انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir