6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر سعید جلیلی: ما نه از فیل نگرانیم نه دل به الاغ بستهایم!
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد حسن رحیم پور ازغدی: کاری کنید که ترورتون کنند!
http://Eitaa.com/teribon_ir
واقعیتها و حقیقتهای تاریخی هم میتواند باعث گمراهی باشد. دیگر از قران که بالاتر و حقیقیتر و دستنخوردهتر که نداریم، داریم؟ میفرماید «یضِلُّ بِهِ كَثِیراً» یعنی با همین آیات قران خیلیها هم گمراه میشوند.
یعنی میخواهم بگویم دروغهای بیبیسی اگر راست هم باشد، عدهای شبههدار میشوند حالا چه برسد به این مستند که تویش طرف این طائب را با آن طائب اشتباه گرفته و...
بگذریم
برای من که بزرگشده یاخچیآیاد و نازیآباد بودم، شهید «داوود کریمی» آشناست. قبلا هم در نوجوانی و اوایل دانشجویی سرک کشیده بودم برای شناخت او و ماجراهای اطرافش و برخورده بودم به اتفاقات پادگان ولیعصر، مستند بیبیسی زنده کننده یک بهت بود؛ بهت از تاثیر روحی امام!
بیخیال بیبیسی! بگذار مثل خوک توی کثافات خودش غلت بزند و آنها را نشخوار کند. اینور اما ببین امام خمینی چه کرد با روح و جان آن جوانان که یکی مثل شهید بهمنی و شیری و رستگار بعد از بالا گرفتن دعوایشان با فرماندهی وقت سپاه، فرماندهی را تحویل میدهند و میروند مثل بسیجی عادی در جنگ شرکت میکنند و شهید میشوند.
ما بودیم چه میکردیم؟ به راحتی در دعوایی که خودمان را حق میدانستیم کوتاه میآمدیم؟ بعدش اگر سنگ اندازی نمیکردیم و منتظر شکست نمیشدیم تا با یک «ما که گفته بودیم» دلمان را خنک کنیم، حداکثرش میرفتیم یک گوشه ساکت مینشستیم به تماشا و کاری به کار جنگ نمیداشتیم.
اما اینها رفتند مثل یک بسیجی ساده تحت فرماندهی همانی که به او انتقاد داشتند جنگیدند و جانشان را هم دادند!
الله اکبر!
حالا بیبیسی به خیال خودش بخش ناگفتهای از جنگ را بیرون کشیده و گردی به دامان شهدا و رزمندگان نشانده؛ زرشک!
البته برای آنها که هنوز داغ درفش رئیسعلی دلواری هم روی تنشان جزجز میکند عجیب نیست کاسهلیسهای سگ ملکه را اجیر کنند برای تف انداختن به دریای تاریخ دفاع و غیرت و شجاعت این ملت، اما از اینطرف هرچه نگاه میکنی آن هشت سال سلسله جبال افتخار و رشادت است و این ماجرا فقط یکی از قلههای آن است.
ماجرای زنانی که در رختشورخانه پشت جبهه فعالیت میکردند و شیمیایی شدند (مستند ننه قربون)، ماجرای زن ژاپنی که مادر شهید شد (کتاب مهاجر سرزمین آفتاب)، ماجرای لاتهای موتورسواری که گردان چریکی موتوری تشکیل دادند (مستند خاطرات موتور سیکلت)، مادری که دو شهید داد و هنوز هم سرپاست و مشغول مادری برای مردم و کارآفرینی و... (مستند بانو) و... بگیر بیا تا همین مستند عابدان کهنز... همه و همه قلههایی هستند پیش چشم ما.
حالا شما بیبیسی چیها هی تف بندازید...
«کی شود دریا به پوز سگ نجس
✍️ #محمد_رضا_شهبازی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️عدالتخواهیِ «دین همه دین است»
#امیر_تفرشی یادداشتی منتشر کرده است و در آن به شکلی کادوپیچ شده و البته محترمانه در مورد وحید جلیلی نوشته است که اولا حرف های امروز #وحید_جلیلی در تقابل با هر آن چه او در گذشته گفته، است و او با گذشته خود دچار تناقض شده است و اسلام خیریه ای را ترویج می کند. ثانیا حرف های جلیلی دیگر نمی تواند در کسی حرکت ایجاد کند و دوران جلیلی تمام شده است و وقت بازنشستگی او از عدالتخواهی فرا رسیده است.
اشاره تفرشی ظاهرا به این بخش از صحبت های #جلیلی در #مشهد است که گفته است: «انسان تا وارد عرصه عدالتخواهی و چرخه تعاون نشود و اهل انفاق و #مواسات نباشد، رشد نمی کند». «هویت بر عدالت مقدم است. اول باید معلوم شود که ما که هستیم و ارتباطمان با هستی و رب العالمین و جامعه چیست؟ بعد که هویتمان حق را برایمان تعریف کرد، #عدالت می شود دنبال کردن آن تعاریف در صحنه عمل». «#عدالتخواهی سیاسی نباید موجب کمرنگ شدن عدالتخواهی اجتماعی شود. حکومت اسلامی تشکیل نشده است که انفاق و مواسات تعطیل شود».
احتمالا تفرشی در خاطر داشته باشد، اولین جزوه منتشر شده توسط جریان عدالتخواهی جزوه «دین همه دین است» بود که تاکید آن بر نگاه منظومه ای و جامع به دین به جای نگاه تک بعدی بود. محتوای این جزوه که خلاصه ای از یکی از سخنرانی های جلیلی در سال هشتاد و یک است ( و هم اکنون نیز با جستجو در اینترنت قابل دسترسی است)، به نقد بخشی از جریان حزب اللهی که با بی تفاوتی نسبت به ظهور و رشد مسائلی مانند #تجمل_گرایی و ویژه خواری و اشرافی گری بعد از #دفاع_مقدس در بین مسئولین، از میان تمامی شعائر دینی صرفا به حفظ #حجاب و برخی امور فردی دین تاکید می کنند، است.
بر خلاف آنچه تفرشی گفته است از نظر من صحبت های امروز جلیلی با گذشته وی تناقضی ندارد. «دین همه دین است» همواره کلیدی ترین راهبرد جریان اصیل #عدالتخواه بوده است. نمود راهبرد «دین همه دین است» خطاب به کسانی که با نادیده گرفتن ابعاد اجتماعی و اقتصادی مکتب، از کل دین فقط بر حفظ حجاب تاکید می کنند، تاکید بر #عدالت_اجتماعی و قسط و مبارزه با مفاسد بوده است و خطاب به کسانی که از همه ابعاد دین صرفا بر یک بعد و یک قالب عدالت (بعد اقتصادی و آن هم در قالب افشاگری) تکیه دارند در تاکید بر این نکته که حفظ هویت و مواسات نیز ابعادی دیگر از همان نگاه جامع به دین است و طبیعتا نه آن موضع اولی به معنای نفی ضرورت حفظ حجاب در جامعه است و نه این دیگری به معنای نفی مبارزه با مفسدان اقتصادی.
✍️ #دکتر_میثم_ظهوریان
http://Eitaa.com/teribon_ir
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 قاتل، دزد، متجاوز یا اختلاسگر؟!
🔺 مجازاتهای عجیب و غریب برای یه مجرم دوست داشتنی...
http://Eitaa.com/teribon_ir
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای چپاول بانک سرمایه توسط باند امامی
🔹نماینده دادستان: این افراد ضمانتنامه بانکی میگرفتند و تبدیل به کالا میکردند و پول آنها را تبدیل به قیر کرده و از کشور خارج میکردند.
🔹محمد امامی ۱۰۱۵ میلیارد تومان پول در این فرآیند تحصیل مجرمانه داشته. لاشههایی از این پول در سینما مصرف شده است.
🔹وی تهاتر بدهی میکرده و املاکی را با گراننمایی های ۵۰۰ درصدی به بانک میداده است. بدهی فعلی امامی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.
🔹هرگاه یک مدیر بانکی بازداشت میشد، میدیدیم که بعد از ۱۰ دقیقه آزاد میشود. متوجه شدیم امامی برای آزادی مدیران پول نقد جهت وثیقه واریز میکرده است.
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺این کفش ها و دمپایی های معروف رها شده جلوی مرقد امام علی ع هرکدام یک داستان اند. یک روایت برای آدمی که چون به یک قدمی دیدار با محبوبش رسیده است کفش ها را رها کرده است و بی امان دل به دریا زده است.
🔺کفش داری در چند قدمی است اما صف دارد و اینجا در چند قدمی مرقد پدر کی حوصله صف دارد و تعلل؟ چند دقیقه ای آنجا ایستادم و دیدم مردانی را که بیرون می آمدند و دمپایی و کفشش شان را پیدا نمی کردند، زیاد معطل نمی کردند پابرهنه راه می افتادند تا مقصد دیگر.
🔺قصه این دمپایی ها، قصه آدم هایی است که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. صاحبان آینده دنیا
✍️ #حمید_بوالی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️پیامهای تاریخیِ روضه در حسینیه خالیِ امامخمینی
🔹الان را نبینید که همه راحت اینترنت داریم و با گوشی و تبلت، لایو مراسمها و حرمها را میبینیم، یا در خانه جلوی تلویزیون مینشینیم و هر شبکه دارد مداحی و سخنرانی های مختلف را نشان میدهد. اینها برایمان بدیهی شده، نه؟ عادت کردهایم دم هر مناسبت مذهبی، در شهر و محلهمان کلی هیأت برقرار باشد و تلویزیون هم مفصل برایش برنامه داشته باشد، از جمله هیأت و مراسمهای بیت رهبری.
🔹برگردید به چنددهه قبل، مثلا سال چهل و چند. هیأت و محافل مذهبی خیلی کم بود، هیأتها بیشتر سخنران محور بودند و مداحی مثل این دوران رونق نداشت و بیشتر، روضه خوانی سنتی داشتند. سخنرانها و منبری ها هم هرکدام بلحاظ خط و خطوطی، زیر بلیط و نماینده فکری یک مرجع بودند.
🔹تم اصلی فضای مذهبی "عدم وحدت با اهل تسنن" و تاکید بر "برائت حداکثری" بود. در چنین فضایی وقتی انقلابیون و امام میگفتند بحث ولایت امیرالمؤمنین و غصب خلافت به کنار، اما این تفرقه شدید و خونین شیعه و سنی، پشتش استعمار است و میخواهد دنیای اسلام درگیر خودش باشد و باید به سمت "وحدت" برویم؛ روحانیت سنتی که بدنه اجتماعی قابل توجه و صدای بلندی هم داشتند به آنها حمله میکردند که شما سنی هستید! وهابی هستید! ولایت امیرالمؤمنین را قبول ندارید و این حرفها.
🔹در کنار این اضافه کنید وقتی امام و انقلابیون بحث "سیاسی بودن حرکت و قیام امام حسین" را مطرح میکردند، آنها میگفتند شما دارید عاشورا را تحریف میکنید، شما با عزاداری مخالفید. دوقطبی عجیبی که در ماجرای کتاب شهید جاوید به کمک ساواک تشدید و تعمیق شد.
🔹اینها که گفتم وقتی در ذهنم موج زد که امروز آقا را از تلویزیون در حسینیه امامخمینی دیدم. یک روحانیِ شخصیتِ اول سیاسی کشور تنها نشسته به برقراری روضه در حسینیه؛ اقدامی که شاید بنظر برخی حرفهای ها از نظر تصویری که به جهان و اینور آنور مخابره میشود چندان درست نباشد و این حرفها.
🔹ناخودآگاه یاد آن طیف روحانیت سنتی افتادم که قبل از انقلاب ته دغدغهشان این بود که در محرم و صفر، کاباره و سینماها تعطیل باشند و اعلیحضرت بر خلاف پدر ملعونش اجازه دهد هیأت و روضه برقرار باشد. همانها که آن روز سیدعلی خامنهای، امام جماعت و سخنران مشهدی را هم مثل آقا روحالله خمینی، سنی و وهابی و مخالف عزای امامحسین(ع) معرفی میکردند. میگفتند بیسواد است و او هم در جوابشان گفته بود اگر دفتر تقریرات درسم را بر سرتان بزنم گردنتان میشکند.
🔹یاد آنها که بعد از انقلاب هم ته دغدغه و فهمشان از تعظیم شعائر حسینی، لخت شدن و قمه زدن و عکس یادگاری با عَلَم بیست و یک تیغه است و هنوز فکر میکنند لعن علنی کردن یعنی اهتزار پرچم ولایت علوی در جهان. وقتی اوایل رهبری اش، بطور علنی با قمهزنی مخالفت کرد، همان مرتجعین زبان باز کردند که بله! این هم از رهبر نظام اسلامی و مخالفت علنی اش با شعائر!
.https://www.instagram.com/p/CGFKFWbJrth/?igshid=qb9bgqwb6qmg
🔹سیدعلی خامنهای اما در این سی و یکی دو سال رهبری اش، پای کار روضه و احیای شعائر بوده است. وقتی روضه های فاطمیه بیتش راه افتاد و هیأتهای گوشه و کنار مملکت به تأسی از او در فاطمیه رونق گرفت، وقتی به هر بهانه و مناسبتی "حسینیه امامخمینی" را کرد پاتوق سخنرانان و مداحان کشور، دیدار با مداحان و شعرای آیینی و واعظان گذاشت و وقتی در این هفت هشت سال یک مملکت را برای راهپیمایی اربعین بسیج کرد. حالا هم بیخیال نق نق های تخصصی اهل رسانه درباره پیامهای مخابره ی تصویر تنهایی اش در حسینیه خالی، روضه را تعطیل نمیکند و میرود وسط حسینیه خالی گریه میکندو تلویزیون هم پخشش میکند.
🔹روحانیت سنتیِ بیاثر و مرتجعین غیرسیاسی که حالا هم از ترس کرونا در پستوی بیوت خزیده اند، بخواهند یا نخواهند سالها است دارند زیر سایهی سیدعلی خامنهای و فضایی که او ایجاد کرده عزاداری میکنند. و البته کیست که نداند "حسینیهی امامخمینی" خیابان فلسطینِ خامنهای، پشتش به "حسینیهی جماران" خمینی گرم است؟
سالها گریه به تو جُرم تلقی میشد/ گریهی هر شبِ ما برکت روحالله است
#امین_فرج_اللهی
http://Eitaa.com/teribon_ir