eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹غزلی عاشورایی از حسین منزوی، با صدای مهدی رسولی ای خون اصیلت به شتک‌ها ز غدیران افشانده شرف‌ها به بلندای دلیران جاری شده از کرب و بلا آمده و آنگاه آمیخته با خون سیاووش در ایران تو اختر سرخی که به انگیزه‌ی تکثیر ترکید بر آیینه خورشید ضمیران ای جوهر سرداری سرهای بریده وی اصل نمیرندگی نسل نمیران خرگاه تو می‌سوخت در اندیشه تاریخ هر بار که آتش‌زده شد بیشه شیران آن شب چه شبی بود که دیدند کواکب نظم تو پراکنده و اردوی تو ویران؟ و آن روز که با بیرقی از یک سر بی تن تا شام شدی قافله‌سالار اسیران تا باغ شقایق بشوند و بشکوفند باید که ز خون تو بنوشند کویران تا اندکی از حق سخن را بگزارند باید که به خونت بنگارند دبیران حد تو رثا نیست عزای تو حماسه ست ای کاسته شان تو از این معرکه‌گیران ✅ @teribon_ir
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی رودروایسی ندارد 🔹شما می پرسید که حسین بن علی(ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود و آیا ممکن بود؟ آری ممکن بود... حکومتی که حاکمش علی (ع) مَصقَلَةَ بن هُوِیره را که از کارگزاران خودش بود، به جرم در حکومت، گوشمالی داد، حکومتی که با عَلابن زیاد یکی دیگر از مسئولین که خانه برای خود ساخت برخورد کرد. حکومتی که وقتی مُنذَر بن جارود کرد، حضرت امیر او را کوبید. حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر(ع) او را پیش چشم مردم کرد. حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف حاکم بصره در مهمانی شرکت کرد و فقط در مهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت کرد. حکومتی که وقتی ابن عباس پسر عموی خود علی (ع) در حاکمیت خطا کرد، او را هم در هم کوبید و گفت: به خدا سوگند با شمشیری تو را خوهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم، به جهنم رفت.حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد چون سهم اضافی از می خواست.حکومتی که ابوالاسود دوئلی را که از اصحاب درجه یک خود علی بن ابیطالب (ع) و آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ان شاءالله پیش عباسم... 🔺 برشی از مستند و صحبت رفاقتی شهید «مصطفی صدرزاده» و شهید «مرتضی عطایی» برای شهادت و شفاعت. ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 آی مجلس انقلابی آدم باش!!! صدر تا ذیل نظام را تصویب کن. ‼️ چرا نمی‌گذارید این طرح تصویب شود؟ چه کسی این وسط لو می‌رود؟! به درک که لو می‌رود! | شب هشتم دهه محرم ۱۴۰۰ @teribon_ir
28.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نوحه «خطبه منا»، برداشتی منظوم از خطبه امام حسین در منا منتشر شد 🔹خطبه منای امام حسین علیه السلام شاید برای اولین بار توسط مرحوم استاد قاسم سرویها از شاعران آیینی مشهد به ترجمه‌ای منظوم درآمده و به همت مداح بااخلاص جناب حاج محمود اکبرزاده در کتاب ماندگار "حسین پیشوای انسانها" نخستین بار در سال ۱۳۴۳ منتشر شده است. 🔹مرحوم حاج قاسم سرویها پدر دو شهید به نام‌های محمد و محمدهادی سرویها و از همراهان انقلاب و از دوستان رهبر معظم انقلاب در مشهد بودند. 🔹شعر خطبه منا از ایشان اولین قطعه از مجموعه نوحه‌های اصیل عاشورایی است که توسط حسینیه هنر بر اساس سنت عزاداری بوشهر و با همت هنرمند جوان ساسان نوذری تنظیم و ضبط شده و با صدای مداح بوشهری آقای محمد رازقی‌پور اجرا شده است. ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اباعبدالله به وادادگان قدرت های جهانی در عصر خود چه جوابی داد؟ حسن رحیم پور ازغدی: کسانی آمدند امام حسین(ع)را نصیحت میکردند، که آقا اینها قدرت های جهانی اند... ✅ @teribon_ir
nakhoda-beshno az ney-(www.matamdaran.ir) (Trimmed) (2)(1).mp3
2.36M
⭕️ آمیخته با مفاهیم ناب در خدمت آرمان های + صوت اندر آنجا که حق سر به زیر است اندر آنجا که باطل امیر است اندر آنجا که دین و مروّت پایمال و زبون و اسیر است راستی زندگی ناگوار است مرگ بالاترین افتخار است اندرآنجا که از فرط بیداد نیست مظلوم را تاب فریاد اندرآنجا که ظالم به مستی بر سر خلق می تازد آزاد مُهر بر لب نهادن گناه است خامُشی بدترین اشتباه است این اساسِ مرام حسین است روح و رمز قیام حسین است یا که آزادگی یا شهادت حاصلی از پیام حسین است شیعه ی او هم این سان غیور است تا ابد از زبونی به دور است شیعه و تن به بیداد دادن؟! شیعه و مُهر بر لب نهادن؟! شیعه و خفتن وآرمیدن؟! شیعه و در مَذَلَّت فتادن؟! شیوه ی شیعه هرگز نه این است شیعه نبود هرآن کس چنین است مداح: ناخدا عبدالحمید دشتی فرد شاعر: محمد حسین بهجتی (شفق) ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon_ir
⭕️فتح خون... 🔺گاه هست كه كس از «خويشتن» رسته، اما هنوز در بند «تن خويش» است ... تن هم كه مقهور دهر است. آنگاه از دهر می نالد كه : یا دهر اف لك من خلیل كم لك بالاشراق و الاصیل من صاحب او طالب قتیل و الدهر لا یقنع بالبدیل و انما الامر الی الجلیل و كل حی سالك السبیل 🔺این آوای است كه ازخیمه همسایه می آید، آنجا كه «جون» شمشیر او را برای پیكار فردا صیقل می دهد. شعر و شمشیر؟ عشق و پیكار؟ آری! شعر و شمشیر، عشق و پیكار، این حسین است، سر سلسله عشاق، كه عَلَم جنگ برداشته است تا خون خویش را همچون كهكشانی از نور بر آسمان دنیا بپاشد و راه قبله را به قبله جویان بنمایاند. 🔺آنجا كه قبله نیز در سیطره حرامیان خون ریز است، عشاق را جز این چاره ای نیست. شعر نیز ترنم موزون آن مستی و بیخودی است و شاعر تا از خویش نرهد، شعرش شعر نخواهد شد. شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است، پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیكار با هم جمع شود... كه كار عشق، یاران، لاجرم كربلایی است. 🔺پس دیگر سخن از منصور و بایزید و جنید و فلان و بهمان مگو كه عشاق حقیقی، تذكرة الاولیاء را بر خیابان های خرمشهر و آبادان و سوسنگرد و بر دشت های پرشقایق خوزستان و بر سفیدی برف های ارتفاعات بلند كردستان باخون می نویسند، با . ✍ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عزاداری ضدآمریکایی مردم، عاشورای ۵۸ مقابل لانه جاسوسی با مداحی دانشجوی پیرو خط امام شهید مهدی رجب بیگی ✅ @teribon_ir
⭕️امام خمینی(ره): قیام ،با عددی قلیل و ایمانی وعشقی بزرگ،در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگربود ودستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی است درهر روز و درهر سرزمین. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺من هرگز از پیدایش افراد شکاک در اجتماع که علیه اسلام سخنرانی کنند و مقاله بنویسند، متاثر نمی‌شوم و بلکه خوشحال هم می‌شوم. 🔺دینی که منطقش براساس فکر، عقل، فلسفه و مصالح است، از این جهت نگرانی ندارد. 🔺آن که صدر اسلام به همه مسلمین و ملل دیگر درباره داده شد، هیچ ملت دیگری نداده و این از افتخارات ماست. 🔺وجود افراد ، وقتی خطرناک است که حامیان دین آنقدر مرده و بی‌روح باشند که در مقام جواب برنیایند. ، آینده انقلاب اسلامی، ص ۲۲۶-۲۲۵ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ایمان من این است که امکان ندارد امام حسین جز برای احقاق حق کشته شده باشد.. من به حسینی که شهید گریه می نامندش ايمانی ندارم. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراض؛ فرصت یا تهدید؟! آرمان مهم است یا افراد؟! اگر اصالت با آرمان است، پس شخص پرستی چه صیغه ایست؟! @teribon_ir
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد! 🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود... دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست... 🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.» 🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است. اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است! بگذار این سال های حرام بگذرد! ✍🏻 @teribon_ir
🔺نوجوانی بیست‌ساله بودم. تازه برخی کتاب‌های انحرافات عاشورا را خوانده بودم و همه‌اش دنبال این بودم که چرا فلان مداح این‌طور شور می‌خواند؟ چرا فلان خطیب آن جمله را گفت؟ چرا هیات زنجیرزنی توی خیابان می‌افتد؟ اینها که تعقل عاشورایی ندارند. تشکیک‌های کتاب‌ها در مورد برخی افراد کربلا و برخی اتفاقات ذهنم را پر کرده بود. به همه چیز گیر می‌دادم. 🔺گذشت تا سال ۸۴ رفتم دانشگاه تهران. دانشکده ما کرج بود. روبروی‌ خوابگاه دانشکده ما بود، سمت راست مصلی و سمت چپ امام‌زاده حسن کرج. برای همین چهارراهی کنار خوابگاه ما مرکز مهم سیاسی و مذهبی شهر بود. ترم اول کارشناسی ارشد بودم. آن‌قدر درس‌ها سنگین بود که آن سال مهر که رفتم تهران، ۲۸ اسفند که خوابگاه داشت تعطیل می‌شد فهمیدم برای برگشتن به شیراز بلیط هم نگرفته‌ام. یعنی اصلا شلوغی درس‌ها فرصتی برای فکر کردن به چیز دیگری برایم باقی نگذاشته بود. آن سال محرم را توی اتاق و با نوار کاست محمود کریمی گذراندم. تا روز عاشورا. صبح بلند شدم. نماز و زیارت عاشورا خواندم و کتاب را باز کردم. ساعت ده صبح کم‌کم هیات‌های زنجیرزنی کرج افتادند توی خیابان پشت خوابگاه تا بروند اما‌م‌زاده حسن برای عرض تسلیت. دیدم دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم. دلم کنده شد. رفتم پشت پنجره و با نواهای همان هیات زنحیرزنی که روزی به وجودشان می‌تاختم سینه زدم و اشک ریختم. آن حادثه باعث تحولی در وجودم شد. 🔺 آن سال به من فهماندند حادثه کربلا را ساحتی است احساسی و ساحتی است عقلانی. درست است که ساحت احساسی کربلا برای رسیدن به ساحت عقلانی‌اش تعبیه شده، اما با حذف ساحت احساسی کربلا، ساحت عقلانی‌اش هم به خطر می‌افتند. هنوز هم انتقاداتم باقی بود، اما فهمیدم همین سروصدای طبل‌ها و فریادهای مداح‌ها است که فرق روز آخر ذی‌حجه و روز اول محرم را به طور هماهنگ در کل کشور اعلام می‌کند. آن سال به من فهماندند که چه حکیم بوده‌اند آن کسانی که نذری را گذاشته‌‌اند تا روضه را تضمین کنند و روضه را گذاشته‌اند تا منبر را تضمین کنند. آن سال فهمیدم مثلث آشپز-مداح-خطیب با هم تکمیل می‌شوند. 🔺 فهمیدم برای آن‌که ذهن جامعه اصلاح شود باید اول احساسش همراه شود و سفره، انگیزه تجمع است برای آن هر دو. بعد فهمیدم چرا پیامبر برای آغاز دعوت علنی خود در جمع عشیره اقربین خودش، ابتدا سفره انداخت. آن سالی که چند روزی بیرون رفتن هیات‌ها ممنوع شد قدرشان را فهمیدم. 🔺سبحان‌الله! شناخت انسان و نیازهایش و رسیدن به حکمت اولویت‌بندی و مدیریت این نیازها تا کجا می‌تواند موثر باشد. در کدام کتاب مدیریت منابع انسانی این چیزها را یاد می‌دهند؟ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کاش عاشورا نگذشته بود... 🔺برادر! جایی برای ای کاش ها و اگرها باقی نمانده است... روایت عاشورایی @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله جوادی آملی: نهضت جهانی سالار شهیدان علیه السلام 🔺این مطلب را نفرمود مخصوص من است، فرمود همه شما اینچنین هستید. فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). نفرمود من نمی کنم، فرمود: هر کس فکر می کند، با کنار نمی آید؛ از همان اول حرف زد. نفرمود که من بیعت نمی کنم! اگر می فرمود اَنَا لا اُبایِعُ، می گفتیم این مخصوص خود امام بود؛ بلکه فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). هر کس حسینی فکر می کند، الی یوم القیامه زیر بار نمی رود؛ این جهانی می شود. اگر می بینید دارد، عاشورا دارد، عاشورا دارد؛ برای اینکه نفرمود این قیام من است یا است یا است یا است، اینها نیست! فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَه ✅ @teribon_ir
تریبون مستضعفین
سلام عليکم خدمت مخاطبین عزیز کانال... این مدت به علت مشکلات شخصی که برای ادمین کانال پیش اومده بود ا
بازم سلام و بازم عذرخواهی... متاسفانه بازم به علت مشکلات شخصی مدتی نتونستیم خدمت مخاطبین عزیز باشیم. ان شا لله از امروز با قوت کارو پیش می بریم. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب اسلامی هم به عاشورا ختم می‌شود اگر... 🎙 ، ۱۳۷۵/۳/۲۰: 💬 جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! 💬 اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. 💬 دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندی مالی بیشتر از بیت‌المال، یکی از آن امتیازات بود. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین زمان خود محسوب می‌شدند! ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕مـــن‌بـــازی‌های‌سـیـــاســـی‌را بزرگتــرین خطر برای انقلاب می‌دانم. 🔸اگر می‌بینید من مسائل را صاف و پوست‌کنده می‌گویم. برای این است که اصرار دارم که مسائل روشن و پوست‌کنده در برابر مردم گفته بشود و مردم آگانه بیایندیشند... @teribon_ir
🔻برای استاد حسن رحیم‌پور ازغدی: تو چو عقلی، ما مثالِ این زبان [1]. ریه‌هاش، درگیر شده است ... رزمنده بوده و سال‌ها جنگیده است و نشانی نادیدنی از آن روزهای سخت بر جانش دارد؛ «شیمیایی» است! و این، کار را دشوارتر می‌کند. سرفه‌های مکرّر داشت و نفس‌کشیدن برایش دشوار بود؛ نه اینک، از سی سال پیش! سوغاتِ جنگ است دیگر! از آن تاریخِ قدسی نیز، این تحفه به او رسیده و با او مانده است. حال با این بیماریِ جدید، آن زخمِ کهنه نیز سر باز کرده است و گردن‌کِشی می‌کند. [2]. ریه‌هاش تازه «درگیر» شده است، امّا «زندگی‌اش»، همیشه در آغوشِ «درگیری» بوده است؛ چه در نهضت و انقلاب، چه در خط مقدم جنگ، چه در برابرِ جریانِ سکولاریسمِ اینجایی! «زندگی»‌اش، شبیهِ «مبارزه» است، نه «زندگی»! او «مردِ مبارزه» است، نه «آدمکِ زندگی»! و مگر حقیقتِ زندگی، جز «مبارزه» است؟! آرام نمی‌گیرد جز به «تاختن» و «نبرد» و «کشمکش» و «مبارزه». این «انقلابیِ طوفانی» را با سکوت و سکون چه کار است؟! [3]. از «جنگ» بازگشت، ولی از «مبارزه» بازنگشت! سالیانِ سال است که با شمشیرِ از نیام بیرون‌کشیده، میدان‌دار عقلانیت انقلابی است و حقّ را فریاد می‌زند و یکه‌تازی می‌کند. مردِ میدان است و با همان منطقِ معناییِ جنگ، در عرصۀ معرفت نیز، شجاعانه ایستاده است؛ «بی‌ادّعا» و «پُربازده» و «مؤثّر». نه در حوزه تدریس می‌کند و نه در دانشگاه، امّا توانسته است با درس‌گفتارهای غیررسمی خویش، پرچم‌دارِ یک جریانِ فکریِ قوی و ریشه‌دار باشد. [4]. او یکی از مهمّ‌ترین پدرانِ فکریِ من بوده است و حقّ وزینِ استادی بر من دارد. او بود که نشان داد چگونه می‌توان از مطهری، خوانشِ نو و امروزین داشت و با گفتارِ خلّاقانه و ساختارشکنانه، حریفانِ تحریف‌گرِ معرفتی را به حاشیه راند و مرعوب و منفعل کرد. من و چه‌بسا بسیاری دیگر از فعّالانِ فکریِ نسلِ سوّمی، امتدادِ خطّی هستیم که او پیشِ روی ما نهاد. ما، از او درس‌ها آموخته‌ایم: درسِ «عصیان مؤمنانه»، درسِ «صراحتِ انقلابی»، درسِ «دینداری هزینه‌مند»، درس «نهراسیدن»، درسِ «انقلابی‌گریِ معرفتی» و ... : تو چو عقلی، ما مثالِ این زبان این زبان، از عقل دارد این بیان (مثنویِ معنوی، دفترِ پنجم، بیتِ 3314). [5]. بسیارند کسانی در عرصۀ علم و معرفت و تفکّر ‌که «بود» و «نبود»شان بر سرنوشتِ جامعه و حاکمیّت، تأثیری نمی‌گذارد و حضورشان، «محسوس» و «مفید» نیست. اما او این چنین نیست. بودنش، «غلیظ» و «برجسته» است؛ برای کسانی، «جهت‌بخش» و «هویّت‌آفرین»، و برای کسانی، «گزنده» و «تلخ»! در مقایسه با دیگرانی که انتظار دارند ما قدردان فضل اصل وجودشان باشیم، میتوان دریافت که او یک متفکّرِ «بی‌خاصیّت» و «خنثی» نیست: زان‌که هر چیزی به ضدّ پیدا شود بر سپیدی، آن سیه، رسوا شود (مثنویِ معنوی، دفترِ دوّم، بیتِ 3373). @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این کلیپ، پاسخ اونهایی هست که بجای حمایت از آمران به معروف و ناهیان عن منکر مدام برچسب می‌زنند که: 📣 چرا مُدام به همه‌چی انتقاد داری؟ 📣 چرا میخوای همه‌رو ناامید کنی؟ 📣 چرا منفی‌بافی، چرا زبانت گزنده‌س، چرا با همه دعوا داری؟ @teribon_ir
◾️حکیمی بزرگ رفت... 🔹 افکار استاد حکیمی حکیمانه بود/ حکیمی پیش از مرگ طبیعی، با مرگ حقیقی خو گرفته بود استاد حسن رحیم‌پور ازغدی: 🔹حکیمی بزرگ رفت. استاد علامه محمدرضا حکیمی، نظریه پرداز بزرگ شیعی معاصر که اصالت عقل محمدی (ص) را با شور عدالت علی (ع) درآمیخت و صلابت حسین (ع) را در عاشورای معرفتی صادق آل محمد (ص) برسردست گرفت، و یک عمر با تک تک ضربان قلبش، فرج مهدی (عج) را انتظار کشید و درگوش یک نسل، میراث «عقلانیت، عدالت و معنویت قرآنی» را زمزمه کرد و تا آخرین نفس، از کفایت معارف اهل بیت (ع) و از ضرورت عدالت بی ریا گفت و بهر آنچه گفت، عمل کرد و عابد، زاهد و مجاهد ماند، امشب ساعتی پیش به محضر مولایش رفت. 🔹 هنوز که عطر خون عاشورا درمشام ماست بدرقه اش می‌کنیم تا در کربلای ۱۴۰۰ به آخرین شهید کاروان توحید برسد. در پناه خداست آنکه عمری بنام خدا به حقوق خلق اندیشید. کلماتش از جنس اشک، افکارش از عنصر حکمت و غم هایش همه، شیرین و پشت به دنیا و تماما رو به آخرت بود. واژه نامه عدالتخواهی را چنان هنرمندانه غنی سازی کرد که شرر به جان اساطیر اشرافیگری افکند. 🔹 محمدرضا حکیمی مصداقی از «موتوا قبل ان تموتوا» بود، پیش از مرگ طبیعی، با مرگ حقیقی خو گرفت و این روزهای آخر در انتظار ولی عصر (عج) و فرشته مرگ، دربستر احتضار نیز دائم الطهاره بود. خدایش بپذیرد که عمری همخواب کتاب و قلم بود ودر محراب تفکر، با عشق خدا و شفقت برخلق زیست. مراسم تجهیز و خاکسپاری استاد پس از انتقال پیکرایشان به مشهد از سوی موسسه الحیات و بازماندگان اعلام میگردد. ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چالشِ حقِ اعتراض مردم / معاویه گفته بود مردم مطالبه‌گر و پررو شدند ▪️بخش‌هایی از گفتگوی حجت الاسلام با سوره| شب دوازدهم ⬅️ لطفا مردم نامه‌ی پنجاه نهج البلاغه را بخوانند. این نامه مانیفست امیرالمونین است و به نظرم کوتاه‌تر از نامه به مالک نیز هست. امام چهار چیز را بر می شمرد و میگوید اگر این چهار چیز را من درباره شما انجام دادم اطاعت من بر شما واجب می شود. ۱. شفافیت؛ به جز در اسرار جنگی چیزی را از شما مخفی نکنم. ۲. حقی را به تاخیر نیاندازم، یعنی اگر الان باید حقوقتان را بدهم آن‌را به تاخیر نیاندازم. ۳. مساوات بین شما برقرار کنم. ۴. با شما مشورت کنم و هیچ کاری را بدون همراهی شما انجام ندهم. ⬅️ بعدا معاویه گفته بود ابالحسن ( امیرالمومنین) دهان مردم را باز کرد. [ مردم مطالبه‌گر و پررو شدند] ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد قنبریان: «می‌خواهید تمرین "اعتراض" کنید از بست‌های اماکن مذهبی شروع کنید؛ اگر بست برای استشفا درست است بست‌های دیگر هم درست است؛ الان فقط پنجره فولاد باقی مانده. کارگر اگر برای اعتراض به حرم رضوی بیاید که لاستیک آتش نمی‌زند! از همین جا شروع کنیم» ✅ @teribon_ir