💢مقام آلمانی آمریکا را به خاطر ضبط محموله ماسک "دزد مدرن" خواند
🔻مقامهای دولت محلی در برلین آلمان میگویند با دستور دونالد ترامپ به شرکت ۳ام، تولیدکننده ماسکهای تنفسی، ۲۰۰ هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و پیش از بارگیری به سوی آلمان، متوقف و به سوی آمریکا تغییر مسیر داده است. مقامهای برلین این اقدام دولت آمریکا را "دزدی دریایی مدرن" خواندهاند.
🔻دولت محلی برلین میگوید این ماسکها در بانکوک تایلند "ضبط" شدهاند.
🔻آندریاس گیزل، وزیر داخلی دولت محلی برلین گفته ۲۰۰ هزار ماسک افافپی۲ که پلیس برلین سفارش داده بوده احتمالا رهسپار آمریکا شده است.
🔻شرکت ۳ام میگوید دونالد ترامپ با استفاده از قانون کنترل تولید در زمان جنگ که در دهه ۱۹۵۰ میلادی و زمان جنگ آمریکا با کره مصوب شده بود به این شرکت دستور داده که همه صادرات خود را متوقف کند.
🔻🔻🔻
نقل از بی بی سی
https://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
▪️🔴▪️ #برشی_از_دهه_ی_شصت
1⃣ بررسی ۳عنصری که از دهه ی #شصت تا به امروز بعد از ۴دهه مورد مطالعه دشمن برای سرکوب انقلاب است :
🔹🔹🔹🔹
@chaharrah_majazi
در ۲۲ بهمن، ما یک حضور کامل مردمی داشتیم ، #مردم را به همان معنای واقعی کلمه، نه يك قشر خاص و نه يك طبقه ی خاصی، بلکه مصمم و تصمیم گیرنده مشاهده می کردید، که البته خود این به دلیل نبودن #سازماندهی
بی نظمی هایی را به وجود می آورد؛ اما برکت وجود مردم بر این اشکال ناشی از عدم سازماندهی کاملا می چر بید.
مردم را در صحنه به اضافه ی هدف و جهتی که عبارت از توجه به #اسلام است داشتیم، به طوری که بعد از حرکت ۲۲ بهمن، به فاصله ی يك ماه و نیم در دهم فروردین، وقتی که روز جمهوری اسلامی مطرح و رفراندوم شد بیش از ۹۹ درصد مردم به جمهوری اسلامی #رای دادند در حالی که شاهدو ناظر بودیم آن روز تلاش های زیادی صورت می گرفت تا عنوان جمهوری اسلامی را به عنوان های
و ی از قبیل #جمهوری_دموکراتیک_اسلامی، جمهوری دموکراتیک خلق و چیزهای دیگر تبدیل کنند. اما در عین حال مردم آمدند قاطعانه با رای نود ونه و نیم درصد جمهوری اسلامی را تأیید کردند که این حاکی از وجود عنصر ایمان مذهبی و ایمان اسلامی در میان مردم است.
از دیگر عناصر محافظ انقلاب، #رهبری قاطع و تردید ناپذیر و مصمم و فداکار است ولذا تداوم این انقلاب به تداوم این سه عنصر مذکور بستگی دارد و اگر شما به درستی ملاحظه کنید خواهید دید که در طول این مدت برای هر يك از این سه عنصر #توطئه هایی چیده شده تا مجموع آنها را از چهارچوب انقلاب خارج کنند؛ یعنی هم توطنه شده برای این که رهبری را تضعیف کنند، هم توطئه شده تا حضور مردم را تضعیف کنند و هم توطئه شده برای این که اسلام را و باور مذهبی را از مردم بگیرند و دقیقا روی این سه عنصر از طرف استکبار جهانی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شده تا آنها را از بین ببرد و برای مثال جهت تضعیف رهبری، من اشاره می کنم به حرکات و اظهاراتی که در ماه های اول انقلاب می شد و می خواستند رهبری را از امام خمینی به يك #گروه یا به شخصیت هایی منتقل کنند یا این که لااقل تجزیه کنند. یعنی من از همان وقت به خاطر دارم در اجتماع بزرگی از اجتماعات یکی از شهرهای بزرگ ایران که شرکت کرده بودم شعار مردم دقیقا #هوشیارانه به دهان کسانی می زد که سعی بر این مطلب داشتند و مردم صریحا می گفتند رهبر و امام ما همان کسی ست که فرائض دینمان را از او فرا می گیریم و بدین وسیله مرجعیت و رهبری مبارزه را با همدیگر هم عنان می دانستند
در آن روز کوشش هایی می شد تا این وحدت رهبری از بین برود و تجزیه شود، یا این که به صورت رهبری رجال سیاسی، یا به صورت رهبری رجال روحانی و یا به صورت رهبری افرادی از سران و رهبران گروه ها تبدیل و رهبری امام را در بین دسته هایی از این قبیل تقسیم و تجزیه کنند.
این دو اشکال داشت: یکی این که رهبری واحد از بین می رفت و تصمیم گیری مستقل امکان پذیر نبود و دیگر این که در عناصر دیگر چنین قدرت و قاطعیت و تصمیمی وجود نداشت ولذا می خواستند این قاطعیت را از رهبری بگیرند و یا مثلا توطئه ای برای حذف اسلام از مجموعه ی انقلاب می شد،
▫️آیت الله خامنه ای ۱۷/۱۱/۱۳۶۰ مصاحبه با روزنامه کیهان
🔻ــــــــــــــــــــــحاشیہــــــــــــ🔻ـــــــــ
۳عنصر در بیان آیت الله خامنه ای به عنوان رئیس جمهور در تاریخ ذکر شده وجود دارد که بعد از گذشت ۴۰سال تضعیف آنها بسیار مشهود است ،
پیکان حمله بنیادهای آمریکایی هنوز که هنوز است بر این ۳عنصر متمرکز است
۱.حضور مردم
۲.ایمان و اعتقاد مردم به اسلام
۳.رهبری و تضعیف جایگاه آن
💠 جهت استفاده از #سیر مباحث #دهه_شصت به کانال مراجعه کنید
https://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
✴️ چرا دلمان از این #پایتخت شاد نشد..؟
🔸🍃 @chaharrah_majazi
🔻چقدر جای یک سریال خانوادگی که معرف فرهنگ واقعی #خانواده_ایرانی باشد در سیمای جمهوری اسلامی کم بود، بعد از #پدرسالار و #خانه_سبز در دهه هفتاد و خانه به دوش در دهه هشتاد، دهه نود نسل معرف فیلم های سیروس مقدم، خصوصا شاهکار وی پایتخت بود.
🔻 پایتخت های ۱ تا ۵ با #همزیست_پنداری میان خانواده های ایرانی بدیل هایی را برای مردم ایجاد نمود که مردم خود را جز #خانواده_معمولی می دانستند. پایتختهای قبلی برجستگیهایی داشتند که آن را شاهکار تکرار نشدنی سیمای پس از انقلاب می دانستند که مردم از تکرار آن در شبکه های مختلف خسته نمی شدند. از تلاش مرد یک خانواده(نقی) برای بدست آوردن نان حلال(از گچ کاری تا گنبد و گلدسته) تا تلاش یک زن(هما) برای حفظ آرامش خانواده(از دوران نداری تا شورای شهر)، از #صداقت و #پاکدستی که حاضرند حتی برای مصون ماندن طبیعت و قانون مداری مقابل هم ایستادگی کنند( ماجرای ساخت غیر قانونی خانه بهبود و ارسطو) تا توسلاتشان به #ائمه_اطهار(خاصه امام رضا علیه السلام) از غیرت ایرانی(کشتی نقی) تا روح از خود گذشتگی و حماسه(در همراهی خانواده سوری که مانند خانواده نقی یک خانواده شدند) در مقابل دشمنان( داعشی ها) از احترام به پدری که با آلزایمر هنوز هم عزیز خانواده است از مادری( هما) که بچه هایش(سارا و نیکا) را به خاطر دروغ و تقلب رسوا می کند. از زنی(فهیمه) که با سادگی و صفا بچه هایش را به چنگ و دندان می گیرد و....
🔻اما به راستی کدام یک از این سکانس ها در پایتخت شش دیده شد پایتختی که نه تنها را ما رانخنداند بلکه ما را به پاس بی حرمتی به #مقدسات_دینی( مسخره گرفتن حج و تشبیه آب زمزم به مجلس شراب)، بی حرمتی به پدر و مادر(بهتاش به پدرش )، بی ارزش نشان دادن بزرگترها در منزل با خرد شدن شخصیت( نصب ماهواره در منزل نقی) و دخیل ندانستن در تصمیمات منزل و حتی مسخره و استهزای زندگی پاک و سالم(فهیمه گذشته خود را تباه شده بداند)، و از همه مهمتر به چالش کشیدن برخی مسائل همچون حکم عفو رهبری برای زندانیان( قاچاقچی شدن ارسطویی که در گذشته نماد غیرت بود) رنجیده خاطر نمود.
🔻البته طبیعی است که مسیر پایتخت عوض شود زیرا آرش عباسی( نویسنده پایتخت) که سالها در ایتالیا زندگی کرده، پرورش یافته مکتبی است که #ماسک از جلوی دهان سالمندان می کشندو ارزشی برای خانواده قائل نیستند و اصولا زندگی آنها زندگی مستقل است و از طرفی تنابنده هم که بی شک شخصیت سینمایی و تلویزیونی اش با همین پایتخت معرفی گردید، به پاس همه انتقادهایی که در گذشته بی پاسخ گذاشته بود(از #تصاویر_مستهجن در قایق تفریحی و رقص ارسطو در پایتخت پنج تا قصه #مهناز_افشار و #طلبه_همدانی) مترصد ضربه ای به صداوسیما بود که این فضا برایش مهیا شد.
❌به هرحال ما از این پایتخت خنده مان نگرفت...😐
✍:حامد حبیبی
💥 Eitaa.com/chaharrah_majazi
🔻نقد #دکتر_یعقوب_توکلی به #فیلم_پایتخت ❗️
من از #کارگران_زحمتکش شرکت نفت معذرت میخواهم که باید ازدل زمین در وسط دریا #نفت استخراج کنند وبه چین موازین ببرندوباهزار زحمت پولش کنند وبه آقای علی #عسگری بدهند و ایشان چندین برابر آن را به عناصر بسیار معمولی در #لیچار_گویی ونه طنز و حتی هزل بدهد!!
تا آقایان به ریش ملت و #مقدسات بخندند بعد دوباره همان آقای عسگری با همان پول به همراه مدیرانش برای این لیچاریات #جشن بگیرند وبه خودشان سکه سکه جایزه بدهند واز خودشان تشکر کنند!!
متاسفانه تصویرازاین زشت تر ازخانوادهای بی مزه وآلوده به انواع دروغ وکلک رذالت وموادمخدراز مردم خیالی آقای سیروس مقدم وتنابنده درمازندران نمیشد ارایه کرد!!!
اماتلویزیون به مصداق داشتن تریبون میتواندهرشب تشکر ات متعدد را پخش کند، مدیران ناظر برخورد را به هر حیلتی قانع کند وبعد مراسم سپاسگزاری ازخود ازجیب ملت برگزار کند. والا این تصویرمردم عزیز #مازندران نیست!!!!
این خیال بیمار چند شبه هنرمند افتاده درانبان بیت المال است که در بستر زیبای مازندران عزیز فیلم برداری شده است.
🔻تحلیلها و نقد ها 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
🔻من با خلق و خوی #غرب زندگی کرده ام ..
💥اختصاصی
وقایع ۹۸ و نیمه پنهان بیماری #کرونا
در سال ۹۸ وقایع فوق العاده پیچیده و شگفت انگیزی در ایران اسلامی ما رخ داد. وقایعی که بدون تردید ریشه در دشمنی دیرینۀ قدرتهای خبیث غربی علیه کشور عزیزمان داشت.
متأسفانه، علیرغم توطئه های بی حد و حصر دشمن در گذشته و #قلدریها و تجاوزهای بی پرده آنان در سال ۹۸، بازهم در بین مردم بیدار و هشیار شاهد حضور افرادی #کوته فکر و بی بصیرت بودیم که در راستای سیاست #القائی دشمن،
شعار « توهم توطئه » سردادند.
افرادی که در این بین با اراده خود #بلندگوی قدرتهای ددمنش تاریخ شدند مسلما همان مصادیق آیات الهی هستند که فرمود: فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا (آیه ۱۰ سوره بقره). قطعا هیچ انسان آزاده و صاحب درک و فهمی با این همه مسلّمات تاریخی و ادله های آشکار و عینی قادر به انکار توطئه های دشمن نخواهد بود.
در این میان افراد حقیقت جو که تحت تاثیر جوسازی های دشمن کماکان در این خصوص دچار تردید و سردرگمی هستند را به مطالعه کتاب #تاریخ اسلام، نوشته #گوستاولوبن_فرانسوی دعوت می کنیم تا حقایق را از نگاه یک #مُورّخِ غربی با اعتقادات مسیحی دریابند (تاریخ اسلام، ترجمه محمدتقی فخرداعی گیلانی ).
برادران و خواهران عزیز، اینجانب طی #بیست_وچهارسال زندگی در کشور #ایتالیا با #خلق_وخوی غربی ها بخوبی آشنا شدم؛ در آن دیار به اصطلاح متمدن که انسانها خود را #نژاد_برتر جهان می پندارند، بارها و بارها شاهد برخوردهای اجتماعی و فرهنگی #نژادپرستانه و موضع گیریهای خصمانه آنها علیه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران بودم.
در سال گذشته دیدیم که حیله گران به اصطلاح طرفدار حقوق بشر چگونه با اعمال تحریم های ضد انسانی علیه مردم ایران و #نفوذ در برخی از ساختارهای مدیریتی دولتی تلاش کردند تا شاید بتوانند با برهم زدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و ایجاد فضای ناامن و رعب و وحشت، افکار عمومی را با خود همراه کنند.
این ابله هان در این #سناریو پیش بینی کرده بودند که پس از این مرحله، می توانند با ترور ناجوانمردانه فرمانده سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی و به رخ کشیدن قدرت نظامی خود نظام جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه از سر راه خود بردارند.
زهی خیال باطل، به خواست خداوند متعال مردم فهیم ایران با وحدت و انسجام تاریخی با حضور در خیابانها و میادین شهرهای کوچک و بزرگ ضمن انزجار از قدرتهای پلید شیطانی پیکر مطهر سردار دلهای خود حاج قاسم سلیمانی را آنچنان با عظمت تشییع کردند که تاکنون تاریخ به خود ندیده است.
آری،اینگونه بود که مشت محکم مردم بر دهان آمریکای جنایتکار همه امید آنها را به یاس تبدیل کرد. همزمان با این معجزه حضور، عزیزان جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مقابل بهت و حیرانی دنیای نظاره گر با نمایش گوشه ای از قدرت نظامی خود هیمنه و قدرت پوشالی شیطان بزرگ را در هم کوبید و آنها را برای همیشه در عالم خار و بی اعتبار کرد. مطمئنا این نمایش و وقایع عظیم همه قدرت نمائی های خداوند لایزال بود که ذات اقدسش در کتاب وحی وعده داده است؛ همجنان که زیبا فرمود: و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.
در سال ۹۸ علیرغم اتفاقات ناگوار و آزاردهنده ای که گریبان گیر مردم نجیب ایران شد، دست آوردهای متعدد معنوی، اجتماعی و نظامی حاصل مقاومت و صبر آنها جامعه جهانی را شگفت زده کرد. بدون تردید تغییر و تحولاتی که در ایران رخ داد و آثار آن در بسیاری از کشورهای شرق و غرب دنیا نیز هویدا شد، نقطه عطفی در تاریخ بشریت خواهد بود. این روزها خیلی از ناملایمات و تلخی های ۹۸ سخن می گویند، اما، بی انصافی است اگر از زیبایی و شیرینی تحولات ناشی از قدرنمایی خداوند بزرگ یاد نکنیم.
ما پیروان مکتب اسلام و عاشورای حسینی و رسالت حضرت زینب سلام الله علیها هستیم. همه میدانند که در تاریخ ثبت و جاودانه شد آنگاه که زینب کبری (س) در قصر یزید ملعون از زیبایی عاشورا سخن گفت(مارایت الاجمیلا) و آن لحظه که حضرت قاسم در پاسخ به سوال امام خود که از او پرسید مرگ را چگونه می بینی گفت: شیرین تر از عسل در حالیکه در روز عاشورا در ظاهر به جز کشتار و مصیبت و اسارت چیز دیگری دیده نمی شد.
امروز، پس از گذشت ۱۴۰۰ سال، می بینیم که چگونه عاشورا اسلام را احیاء و جاودانه نموده و باعث نجات بشریت است؛ اینهم نیمه پنهان عاشورا در آن ایام. در ادامه تاریخ سال گذشته برگ زرین دیگری ورق خورد و مردم ایران زمین با صبر و استقامت و پایداری در مقابل همة مصائب و #معضلاتی که یزیدیان زمان مسبب آن بودند، پیروزی های شگفت انگیزی خلق و یک تحول عظیم جهانی رقم زدند.
هموطنان عزیز، این روزها با انتشار جهانی بیماری ویروس کرونا، مردم اقصی نقاط جهان حال و روز خوبی ندارند.
ــ،ــ،ـــ
✍ دکتر #داریوش_هوشمند ، از دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا در چند دهه اول انقلاب
@chaharrah_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 آمریکا باعث گسترش دانش در جهان شده ،
بسیاری نرم افزار های مورد استفاده و برای آسودگی ماتولید می کند
چرا با #آمریکا مخالفت کنیم !؟
💥 💥 @chaharrah_majazi
💥 #برشی_از_دهه_ی_شصت
🔴چرا #بنی_صدر وزیر دارایی نشد ❓
🍃ــــــــ🍃
@chaharrah_majazi
می گفت من #تبلیغاتچی خوبی هستم ! و حتی پیش از انقلاب هم این مرد برای
خودش مشغول تبلیغات بود تا جایی که روزنامه های زمان شاه و عوامل وابسته به دستگاه رژیم پادشاهی در #مطرح شدنش به او کمک کردند و برای اذهان ایرانی ها همان طور که می دانید در روزنامه های مانام بنی صدر
به عنوان يك #دانشجو و به عنوان جوانی که در خارج با ایران مخالفت می کند مطرح بود در حالی که سیاست رژیم این نبود که نام #مخالفان خودش را بیاورد ویك دانشجوی ساده را آن طور بزرگ کند، این راشما بی ارتباط به #آینده ندانید؛ یعنی دستگاه هایی که آن روز گرداننده ی تبلیغات ایران بودند
قوی تر از دستگاه خودرژیم بودند و آن عناصر پشت پرده و وابسته به امریکا بودند که سعی می کردند
بنی صدر را برای ملت ایران يك #چهره کنند.
لذا از همان زمان بنی صدر مطرح شد. بعد هم که با #امام به ایران آمد با يك طرح ریزی خیلی دقیق و ظریف، خودش و اطرافیانش سعی کردند آلوده به مسائل #دولت نشوند!
چنان که وقتی بنی صدر عضو #شورای انقلاب بود و قرار شد چهار نفر از اعضای شورای انقلاب به دولت منتقل شوند تا در دولت هم بر نامه ای داشته باشند، من و آقای #هاشمی و آقای #مهدوی_کنی و بنی صدر انتخاب شدیم، یعنی من در وزارت دفاع، آقای هاشمی در وزارت کشور و آقای مهدوی کنی هم به شکل دیگری در وزارت کشور و بنی صدر در وزارت #دارایی، که همه ی ما قبول کردیم، اما بنی صدر #قبول نکرد برود کار اجرایی و مسؤولیت دار بپذیرد!
و این بدان جهت بود که وقتی از سوی مردم اشکالاتی متوجه دولت می شود او شريك نباشد و بتواند راحت انتقاد کند و #موضع بگیرد تا بدین وسیله نظر مردم را جلب کند؛ کما این که با #سخنرانی های فراوانی که در این جا و آن جا ایراد می کرد نظر افرادی را هم جلب کرده بود و در انتخابات ریاست جمهوری با انواع واقسام وسایل تبلیغاتی و با شیوه های نادرست و درست همه گونه تمسك جست تا بشود #رئیس_جمهور.
لذا چنین آدمی که با این کیفیت از اول انقلاب و بلکه از پیش از انقلاب بین مردم تبلیغات کرده و بعد از رسیدن به ریاست جمهوری هم تمام وسایل و ابزار ممکن را در خدمت چهره شدن و موجه شدن خود قرار داده بود(یعنی از لباس نظامی پوشیدن و سوار موتورسیکلت شدن و به جبهه رفتن و خاطرات نوشتن و مظلومانه پیش مردم حرف زدن و در مصاحبه گریه کردن و غیر ذالك تا رفتن به خدمت امام و نامه نوشتن به امام و دیگران را متهم کردن )
این در مدت کوتاهی آنچنان #منفور مردم قرار گرفت که اگر در ایران می ماند و ظاهر می شد همچنان که اگر امروز هم در ایران ظاهر بشود خود مردم بدون اشاره ی احدی او را #تکه تکه خواهند کرد.
این را چگونه می شود تعبیر کرد؟ و آیا جز این است که مردم در صحنه ی انقلاب به معنای واقعی کلمه حضور دارند و روی مسائل با دقت نظر و سنجیده تصمیم می گیرند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🗞ـــــــــــــ
۱۷بهمن۱۳۶۰ مصاحبه با آیت الله خامنه ای /روزنامه کیهان
ـــــــــــــــــــــــ🗞ــــ
🔽جهت استفاده از سیر مباحث به کانال مراجعه کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
*سخنگوی سپاه: نامه انتقادی #سردار _غیبپرور_ به رئیس صدا و سیما، موضع _سپاه نیست*
👇👇👇👇👇👇👇👇
*▪️ سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ درباره نامه انتقادی #غلامحسین غیبپرور_ به رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: محتوای این نامه، هر چند با انگیزه مشفقانه نوشته شده باشد، موضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلقی نمیشود.*
▪️ بدیهی است این نهاد انتقادات و پیشنهادات خود نسبت به موضوعات و برنامههای مختلف صدا و سیما را از طریق فرآیندهای مقتضی به رسانه ملی منعکس میکند.
*💠 منبع | اخبار سپاه پاسداران
@chaharrah_majazi 🔸
انتقادات تند سردار غیبپرور از سریال پایتخت
----------------
سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین و جانشین قرارگاه امنیتی امام علی(ع) در نامهای انتقادی به عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به حواشی اخیر ایجاد شده در برنامههای رسانه ملی، تاکید کرد: به نیروهای مؤمن و انقلابی میدان دهید و مجاهدانه جلوی خط ضد انقلاب و نفوذی بایستید.
متن این نامه به شرح زیر است:
برادر ارجمند جناب آقای علی عسگری
سلام علیکم
با آرزوی توفیقات بیشتر برای جنابعالی و مجموعه رسانه ملی نکاتی به نظر رسید که مشفقانه با شما در میان میگذارم. بیش از یک سال است که در کنار کارهای خوب رسانه ملی، مواردی مشاهده میشود که قابل هضم و پذیرش برای نیروهای انقلاب نیست، در ادبیات امام و خلف صالحش (امام خامنهای عزیز) قرار بود رسانه ملی به دانشگاه انسانساز و مؤثرترین مرکز نشر معارف و ارزشهای انقلاب اسلامی تبدیل شود. بلکه نقطه ثقل و گرانیگاه فرهنگی کشور در صداوسیما باشد. همگان از مشرب رسانه رفع عطش کنند و در دایره فرهنگ و تربیت حرف اول را صداوسیما بشنویم قرار بود شما الگو باشید نه تنها برای ایرانیان بلکه برای مردمان منطقه و جهان، قرار بود رسانه ملی روح و روان انسانها را مدیریت کند.
آقای علی عسگری خود قضاوت کنید وضعیت فعلی رسانه چیست و کجاست؟ آیا شما در طراز انقلاب اسلامی تلاش میکنید؟ در سریالها چه اتفاقات تربیتی و ارزشی را میتوانید ارائه دهید؟ معرف جامعه ایران اسلامی کدام سریال است؟ یکی را آدرس دهید. به بوی باران دلخوش کنیم که در آن قتل پشت قتل را نمایش دادید و بقیه قضایا در این مجموعه یا به سریال کاملاً ضد اخلاقی پایتخت؟ یا به سریالی که قرص میخورند و اموال مردم را غارت میکنند؟ که حتی یک پیام فرهنگی را در آن نمیتوان دید یا به سریالهایی که لودگی را سرمشق قرار داده و زندگیهای لوکس را ترویج میکنند؟
در شرایط سخت اقتصادی آیا تبلیغ اشرافیگری رواست؟ چقدر مردمانی که خانههای شیک و لوازم زندگی لوکس را میبیند و حسرت میخورند که بخشی از نقشآفرینان این فیلمها معمولاً کسانی هستند که دل در گرو کشور و انقلاب ندارند.
آقای علی عسگری: این تذهبون
آیا مسئولین رسانه ملی میدانند یا در غفلتند؟ یا خدای نکرده بگوییم جریان نفوذ اتفاق افتاده است؟
جناب آقای عسگری نوشتن این جمله تلخ است، خدا میداند تلخ است ولی به نظرم میآید کلاف کار از دست شما خارج شده است.
چگونه است در برنامه زنده بازیگری نه چندان مطرح میآید و همه چیز را زیر سؤال برده و به گونهای که شما مجبور میشوید آنتن را قطع کنید(فرمول یک و سخنان نسنجیده امیرحسین رستمی)، چرا دقت نیست؟ همان شب با مدیر شبکه یک آقای زینالعابدین تلفنی صحبت کردم ولی دیگر فایدهای نداشت.
از سوی دیگر بعضی از مدیران مؤمن و انقلابی را زیر سؤال میبرید (تهران ۲۰) به گونهای که این چهرههای خدوم را وادار به واکنش مینمایید. مگر در این نظام چند نفر مدیر انقلابی مانند مهندس فتاح یا سردار جلالی داریم؟
برادر ارجمند برای خدا یا اصلاح کنید یا واگذار نمایید. این انقلاب به برکت خون شهیدان پیروز شد و به ثمر نشست که خط مبارک و سرخ آنان هنوز تداوم دارد که شهید سرافراز قاسم سلیمانی از آن جمله است. شما امانتدارید، بگذارید تاریخ راجع به شما خوب قضاوت کند. به نیروهای مؤمن و انقلابی میدان دهید، مجاهدانه جلوی خط ضد انقلاب و نفوذی بایستید و به نصرت الهی مطمئن باشید از اینکه این قلم قدری تند و تلخ بود بر این برادرتان خرده نگیرید که جز عمل به وظیفه شرعی چیزی در ذهن و قلبم نبوده و نیست.
🍃 @chaharrah_majazi 🍃
💥 #برشی_از_دهه_ی_شصت
3⃣ #لیبرال ها روی پرده بازی نمی کنند ...
🔰 @terrorofmedia
یک ذهن #لیبرال پشت یک چهره پر ریش و پشم اسلامی قرار میگیرد ، یک سیستم ذهنی لیبرال با کلمات دینی سخن می گوید ، اما اسلام را راهگشای حل مشکلات نمی بیند یا بهتر بگویم قدرت پرزرق و برق #امپراطوری های توخالی به او فهمانده اند که اسلام راه حل زندگی در دنیا نیست ، می گویند دنیا دنیای ما است ، با تز #فوکویاما به ذهن بشر تلقین می کنند که بعد از لیبرال هیچ سیستم و نظم بهتری از بشر خلق نخواهد شد! ،
اینگونه برای #دامپینگ خود بر جهان باور دنیا را جذب میکنند !
من از افراد ریشوی لیبرال در کشور کم،نمی بینم،،با عمامه یا بی عمامه ، اوایل انقلاب ماموریت بنی صدر ، یک مامریت ویژه لیبرالی بود، اولی بود اما تجربه ای برای آخری بودنش نشد !
وقتی سوال مصاحبه کننده #ترک را در سال #شصت از آیت الله خامنه ای (درزمان ریاست جمهوری ) می بینم احساس خطر بیشتری می کنم ... و میگویم ، ایران از یک سوراخ چندبار بایدگزیده شود ؟
💠 سوال ،خبرنگارترکیه :
"در مملکت ما جواب به این سؤال برای بسیاری از مردم، فوق العاده مشکل و #سخت است که چطور ممکن است در يك مملکت انقلابی مانند ایران شخصی مثل #بنی_صدر که در حال حاضر به عنوان يك ليبرال طرفدار غرب شناخته می شود، به عنوان اولین رئیس جمهور جمهوری اسلامی که نتیجه ی انقلاب با شکوه اسلامی ایران است انتخاب شود؟
پاسخ : شما #حق دارید که این گونه اظهار تعجب کنید. باید توجه کرد که اگر دشمن #روی_پرده ظاهر شود، انسان هرگز #اشتباه نمی کند، اما وقتی که پرده ی نفاق روی واقعیت ها را پوشاند همه چیز ممکن است طور دیگری واقع بشود و این چیزی بود که در مورد بنی صدر در ایران انجام گرفت. او خودش را با زمینه سازی هایی که از پیش فراهم کرده بوديك #مسلمان ويك #انقلابی معرفی کرد. تجربه ی ارزنده ای که برای ملت ما در انتخاب و فرار او پیش آمد آنان را آماده خواهد کرد که کمتر در معرض چنین اشتباهاتی قرار گیرند."
(مصاحبه خبرنگاران الجمهوریه ترکیه و الشراع لبنان با آیت الله خامنه ای ۲۹/بهمن/۱۳۶۰)
🔻جهت استفاده از سیر مباحث به کانال ما بپیوندید
💠 eitaa.com/terrorofmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸تصاویر کمتر دیده شده از جشن نیمه شعبان در محضر #امام_خمینی
#لبخند_امام😊
🌷عیدتان پرنور
#thepromisedsaviour
@chaharrah_majazi 🌺🍃🌺🍃🌺
💥نیمه مثبت #کرونا
#دوست دارم این جدول ساده را قاب کنم، و با تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ بر دیوار خانه ام بکوبم تا هیچگاه از یاد نبرم.
این جدول ساده است و برای خیلی ها چند عدد و رقم بیشتر نیست، ولی برای من پر از غرور است.
فارغ از دیگر کشورها و وضعیت اسف بار کشور های جهان اول در ابتلا به کرونا، مقصود اصلی من از انتشار این جدول مقایسه وضعیت #ایران و #انگلیس است.
هر چند که تا امروز بخاطر تعداد مبتلایان، ایران در رتبه هفتم و انگلیس در رتبه بعد قرار دارد، ولی در در دیگر پارامترها بالاخص تعداد فوتی های کرونا، با اینکه انگلیس ۴ هزار نفر مبتلا کمتر از ایران دارد ولی تعداد فوتی هایش نزدیک به دو برابر فوتی های ایران است، البته با این سیر صعودی ابتلا در انگلیس در چند روز آینده قطعا از لحاظ مبتلایان هم ایران را پشت سر خواهد گذاشت.
از این گذشته مقایسه تعداد بهبود یافتگان دو کشور بسیار مهم تر است، ایران با ۶۴ هزار مبتلا نزدیک به ۳۰ هزار بهبود یافته کرونایی دارد ولی انگلیس با ۶۰ هزار مبتلا تا به امروز تنها ۱۳۵ بهبود یافته از کرونا دارد یعنی حدود ربع درصد از تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور.
کرونا حقیقت غرب را به همه نمایان کرد، انگلیس همان کشوری است صد سال پیش نخست وزیر خبیثش در کنار #روزولت و #استالین در تهران باده پیروزی سر می کشیدند و سالها نفت کشور را مفت و مجانی به غارت بردند و پس از انقلاب اسلامی بوق های رسانه ای اش هر روز حس حقارت را در گوش ملت ایران جار زدند ولی حالا با همه تکنولوژی اش که بر سر ایران می کوبید چنان خری به گل تپیده است
✍ : #احمد_هاشمے
eitaa.com/chaharrah_majazi
🔻جمله #سناتور_آلمانی که امروز #مقام_معظم_رهبری به آن استناد کرد
#اندریاس_گیسل سناتور امور داخلی برلین گفت:
محمولهای شامل200 هزار ماسک که قرار بود از چین به آلمان ارسال شود در بانکوک «مصادره شده است». او این این اقدام را «دزدی دریایی به سبک مدرن» نامید.
گیسل با محکوم کردن این اقدام آمریکا، خطاب به واشنگتن گفته: «حتی در برهه بحران جهانی نباید از روشهای #غرب_وحشی استفاده کنید».
به مابپیوندید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
💥خصوصیتی از کلام شهید دکتر بهشتی که #گروههای_فعال_فرهنگی_وجهادی باید بدانند
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
♐️ #برشی_از_دهه_ی_شصت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4⃣خاطره ای از آیت الله خامنه ای در دوران تاسیس حزب جمهوری اسلامی
در تابستان ۱۳۵۶ هنگامی که آیت الله خامنه ای ،شهید باهنر و چند نفر دیگر از روحانیون نزدیک به ایشان تصمیمی جهت ایجاد یک #تشکیلات منسجم برای ادامه ی مبارزه با رژیم پهلوی می گیرند ، آیت الله خامنه ای پیشنهاد می دهد حالا که داریم این کار را شروع می کنیم #حتما لازم است با آقای بهشتی در میان بگذاریم !
ادامه ماجرا از زبان ایشان :
" وقتی مسأله را تفصیلا با آقای بهشتی مطرح کردیم، ایشان پذیرفتند و از این کار #استقبال کردند و گفتند که من حاضرم، منتها بیایید کسانی را که انتخاب می کنید #یک_خصوصیت را حتما در آن ها ملاحظه کنید و آن خصوصیت این باشد که این ها حاضر باشند #سلیقه ها و #هوس ها و خلاصه #منیت های خود را قربانی جمع کنند که آن جمع ناگزیر هدفگراتر و آرمانگراتر است؛
یعنی این خصوصیات را در آن کسانی که انتخاب می کنید ملاحظه کنید.
ما دیدیم خصوصیت مهمی ست و بعدها .. توجه کردم که چقدر این تذکر ایشان به جا و مهم بود(!)؛ زیرا که در یک کار جمعی می توانم بگویم که مهم ترین کار و مهم ترین شرط این است که آن طرف حاضر باشد جمع گرا باشد، فردگرا و #خودگرا نباشد. و این نکته ای بود که ایشان در همان جلسه به آن توجه کردند و روی آن #انگشت گذاشتند.
گفتیم: بسیار خوب، شخصیت های مبارزی که علاقمند به این راه و این هدف هستند، مشخصند. یکی یکی این ها را اسم می آوریم و همین حالا مشخص می کنیم که کی باشد، کی #نباشد. "
🗞 مصاحبه روزنامه جمهوری اسلامی با آیت الله خامنه ای ۱۳۶۰/۱۱/۲۹🗞
✍: #تأمل_نوشت : کلید واژه #خودگرا اگرچه لفظی معمولی به نظر می آید اما زیان عمیق خود را در فعالیت های جمعی نشان می دهد .
💥 Eitaa.com/chaharrah_majazi
🔻آمریکا از ویروس خبر داشت
پایگاه آمریکایی ملت (The Nation) بر اساس مدارکی که از برنامه ۲۰۱۷ پنتاگون بدست آورده نوشت: برخلاف تاکیدهای مکرر ترامپ که مدعی بود کووید۱۹ یک بیماری واگیردار غیر قابل پیش بینی بوده و ناگهانی بوجود آمده، پنتاگون نه تنها از آن مطلع بوده بلکه بحران ناشی از کمبود ماسک، دستگاه تنفس و تخت های بیمارستانی را از پیش گزارش کرده است.
این گزارش را در آدرس زیر بخوانید.
🔸مشروح خبر
libaniran.com/1399/01/22/Us-corona
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@chaharrah_majazi 🔸🔸
دامن زدن به فضای دین ستیزی کرونایی توسط روزی نامه #سازندگی به سردبیری محمد قوچانی
البته از #محمد_قوچانی که در ماجرای #شارلی_ابدو ماهیت واقعی خود را نشان داد انتظاری نیست.
ولی حوزه علمیه به عنوان متولی دین باید این مساله را جدی گرفته و تبیین #الهیات_کرونایی را هر چه سریعتر کلید بزند.
#شجره_طوبی
@chaharrah_majazi 🌿
🔴 جزییات دیدار مهم #سرلشکر_سلامی با مدیران رسانههای جبهه انقلاب و حمایت قاطع ایشان از صدا و سیما
⏪سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سه شنبه، ۱۹فروردین، در دیدار با اصحاب رسانه به مهمترین اتفاقات جهان، منطقه، کشور و مسائل رسانهای و فرهنگی پرداخت.
*مهمترین محور صحبت های سردار سلامی به شرح زیر است:*
♦️کرونا نشان داد تمدن غرب، ببر کاغذی است و آمریکا ضعفهای فراوانی دارد.
کرونا روند جهان شدن را مختل کرد و هر کس به فکر شهر و کشور خود است.
♦️در ایران بعد از شوک اول ورود کرونا، آرامش غیرمنتظرهای حاکم شد که این اتفاق ناشی از روح اسلام است.
کرونا جوامع غربی را دوباره به سمت خانوادهها کشاند یعنی همان توصیه اسلام.
♦️ *اخراج آمریکا از منطقه قطعی است.*
♦️صدا وسیما الان وسط میدان جنگ با همه معاندین است و یک تنه می جنگد.
♦️ *سریال پایتخت* را همه ما دیدیم و مثل مردم با آن خندیدیم *؛ بله انتقاداتی هم حتما به آن وارد است که بهتر بود در داخل سازمان پیگیری شود تا رسانهها.*
*♦️صحبت های آقای غیب پرور قطعا موضع سپاه نیست؛ همان طور که صراحتا آن را اعلام کردیم.*
♦️صداوسیما توانست دریکی از سخت ترین سالهایی که جمهوری اسلامی از سرگذراند (سال ۹۸) یکی از درخشان ترین عملکردها را داشته باشد.
♦️در نوروز امسال رسانه ملی توانست هم بهترین اطلاع رسانی را به مردم درباره کرونا انجام داده و آموزش دهد و هم توانست فعالیت همه بخش های نظام را به مردم نشان دهد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✍حاشیه : سخنان پر اهمیت فرمانده سپاه پاسداران #وحدت_رویه سپاه ِ زحمت کش و اوج #تعقل_محوری این ارگان پرتلاش را به ارمغان آورد . نیاز به چنین موضع هوشمندانه و #خارج_از_مصلحت_اندیشی های بی مورد از همیشه برای سپاه بیشتر بود ـ
eitaa.com/chaharrah_majazi 🌷🌷
ترور رسانه
🔸کاش #رسول_جعفریان تاریخ نویس نبود!! آقای رسول جعفریان که اخیرا به هر علمی چنگ میزند ، در طب اسلام
#پیرو_پست_سابق👆👆
🔴عقبنشینی تاکتیکی #رسول_جعفریان از حمله #غیر_علمی وی به #طب_ایرانی_اسلامی
@chaharrah_majazi
🔻🔻🔻
جناب آقای جعفریان ساعتی پیش در مؤسسه اندیشه و قلم به بیان نکاتی در مورد طب سنتی و اسلامی پرداخت.
گزیدهای از سخنان جعفریان به شرح ذیل است:
🔸 وقتي مي گوييم طب سنتي قابل اعتماد نيست، منظور داروهاي گياهي نيست بلكه منظور طبي است كه بر معارف قديم استوار است، نه دانش و آزمايش.
🔸ممكن است در طب سنتي، گزاره هاي درستي هم وجود داشته باشد مانند پيش بيني خسوف و كسوف در علم نجوم، اما اين به معناي درستي و قابل اعتماد بودن روش اين علم نيست
🔸من مشکلی با طب سنتی و اسلامی ندارم. فقط می گویم دستاوردهایش را با روش علمی بررسی کنیم و اگر طب سنتي ادعايي درباره درمان بيماريها دارد بايد صحت آن را در آزمايشگاهها بتواند نشان دهد و در اين صورت همه دنيا به دنبال آن خواهد آمد.
🔸یکی از استادانم میگفت وقتی اشتباه را فهمیدید، درست بگویید. من کارم نقد میراث قدیم است و اگر ایراد کار قبلی ها را بگویم، نیمی از راه را رفته ام. دادن راه حل کاری است که همه باید با هم انجام دهند.
🔹جرياني كه مدعي طب اسلامي است، هركس كه منتقد و مخالف آنهاست را به غربزدگي متهم مي كند و ميخواهد از پتانسيل ضدغربي در جامعه براي ساكت كردن منتقدانش استفاده كند، آخر دفاع از علم مگر غربزدگي است؟
🔸همين ١١٠ سال قبل در اصفهان كتابي هشتاد صفحه اي متنشر شد كه مدعي بود زمين مركز عالم است و غربزدهها ميگويند زمين مركز عالم نيست.
🔸مي گويند علم خوب بود ولي از آن سوءاستفاده شد و با آن بمب اتم ساختند و به اين بهانه علم را نفي مي كنند و مي كوبند، مگر چيزي در دنيا هست كه از آن سوء استفاده نشده باشد؟، مگر از دين تا الان كم سوء استفاده شده؟ پس ما دين را نفي كنيم؟ مگر بالاتر از اخلاق داريم؟ از اخلاق كم سوءاستفاده مي شود و با ريا و تظاهر به صفات اخلاقي سوءاستفاده نمي كنند؟
اصلا مگر سلاحي كه علم مي سازد كلا بد است؟ آيا ما بخاطر نداشتن توپ مقابل عثماني و روسيه شكست نخورديم و بخشي از ايران را از دست نداديم؟، هيچ پديده علمي بطور مطلق بدنيست.
🔹ما چهار مفهوم داريم، كه بايد آنها را از هم تفكيك كنيم:
يكي علم بخصوص علوم طبيعي، دوم حاشيه علم يعني برداشتها و تفكراتي كه دانشمندان علوم طبيعي يا متكلمين و فيلسوفان از گزاره هاي علمي درباره متافيزيك دارند.
🔸ممكن است يك فيزيكداني از مطالعه كهكشانها به وجود خدا برسد و ممكن است نرسد يا متكلمين ما مانند غزالي بخواهند گزاره ها و برداشتهايشان از قران را با علم تطبيق بدهند يا فردي مانند مهندس بازرگان بخواهد براي احكام فلسفه علمي پيدا كند، اينها هيچكدام علم نيست و جايش هم دانشكده علوم طبيعي نيست. متکلمینی که از طبیعیات برای اثبات دین استفاده کردند، ضربات زیادی به دین زدند.
🔹سوم هم مظاهر تكنولوژي است كه از علم استفاده كرده اما بر اساس خواسته صاحبش آن را جهت داده، مانند تكنولوژي ساختمان كه ممكن است در هلند براساس عيان بودن زندگي خصوصي فرد باشد و در قم براي پوشيدگي حداكثري منزل فرد.
مفهوم چهارم علوم اجتماعي و انساني هستند كه باز يك بخشي از آنها روش و تكنيك است وبخش ديگر ممكن است جهت گيري ايدئولژيك به آن بدهيم و به تعبير فوكو در تعامل با ساختار قدرت باشد، اما اين علم هم ايدئولژيك نيست اما مي توانيم با آن محصولات ايدئولژيك توليد كنيم.
🔸جريان ضدعلم در جامعه ما، مي خواهد علم را به جهت گيري غرب پيوند بزند و ما را از علم محروم كند كه نتيجه آن اتفاقا شكست ما در برابر همين غرب است.
🔹ما در دوره هخامنشي كالسكه داشتيم اما براي بيش از هزار سال، آن علم و تكنولژي را از دست داديم و به همين خاطر لجستيك حمل توپ و جنگ نداشتيم و شكست خورديم تا اينكه دوباره آن را از غرب وارد كرديم
اينكه رهبري اينقدر بر علم تاكيد مي كند بخاطر آن است كه ارزش و كاركرد علم در اداره كشور و قدرت ايران را مي داند اما بخاطر ضدعلم بودن بخش زيادي از نخبگان حكومتي حرف ايشان به نتيجه نمي رسد
🔸بعضی در این 40 سال بعد از انقلاب، دائم علیه علم حرف زدند. چرا ما با مومن ترین و بهترین جوانان در 8سال نتوانستیم صدام را شکست دهیم و بعد در 20 روز توانستند. فرق در میزان علم بود که ما نداشتیم و دیگران داشتند. و الا صدام نه آن موقع جایگاه مردمی داشت و نه در زمان جنگ ما
▪️🔘نقد و حاشیه در ادامه خواهد آمد
🔸 eitaa.com/chaharrah_majazi 🔸
🔻 #برشی_از_دهه_ی_شصت
ــــــــــــــــــــــ
5⃣ #مهندس_بازرگان می گفت اصلا #نمیخواهم_مشورت کنم!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در حالی که انقلاب اسلامے در روزهای ابتدایی ،نیاز به هم دلی و انسجام مسئولین را برای سامان دادن به کشور و خدمت به مردم و عبور از بحران ها در خود احساس می کرد و شورای انقلاب یک دل و یک صدا می بایست تما چالش ها را با کمک یکدیگر حل می کردند اما بازرگان که حال به عنوان رئیس دولت موقت تعیین شده بود به هیچ وجه اعتقادی به آن نداشت
آیت الله خامنه ای در این رابطه بیان می کنند :
"با این که چندین بار من خودم شخصا به آقای مهندس بازرگان گفتم : ما نمی گوییم شما به عنوان يك #وظیفه مسأله را با ما در میان بگذار ، بلکه با توجه به این که ما با هم رفیق هستیم و سال ها با هم کار کرده ایم و حتی در آن سال ها شما در #امورتان با ما مشورت کردید، و ما با شما مشورت کردیم، دست کم به عنوان مشورت ما را هم در جریان می گذاشتید،
ولی ایشان می گفت من #نمی_خواهم_مشورت کنم.!
مگر اجبار در کار است؟
من هم در جواب گفتم نه اجبار در کار نیست و بعد هم که مثلا شش هفت نفر را می آورد و می گفت اینها وزیر ها هستند ، اگر ما یك یا دونفرشان را نمی شناختیم، یا قبول نداشتیم، وقتی می گفتیم این دو تا را رد کن، می گفت #نمی_شود(!)
یا باید #همه را قبول کنید یا همه را رد کنید و اگر می گفتیم آقا این چه وضعی ست، می گفت در مجلس هم وقتی دولت کابینه را معرفی می کند مجلس نمی گوید من این را قبول دارم، آن را ندارم، با همه را رد می کند و با همه را قبول می کند که البته این برخلاف قوانین مجلس فعلی ست و ایشان قوانین مجلس سابق را عنوان می کرد و هر چه می گفتیم آخرما با هم دوست هستیم او می گفت نخیر، همین است، یا همه را قبول کنید یا همه را رد کنید...."
(مصاحبه با روزنامه کیهان ۱۳۶۰/۱۱/۱۷)
به نظر می رسد مهندس بازرگان به دنبال هدفی غیر از آرمان های انقلاب و استقلال کشور بود اما شورای انقلاب برای برون رفت از این مشکل که می توانست کشور و انقلاب را دچار ضربه ی جدی کند چه تدبیری اندیشیدند ...؟
🔸حتما منتظر قسمت دوم #بازرگان باشید
🔹 Eitaa.com/chaharrah_majazi
🔻 #برشی_از_دهه_ی_شصت
ــــــــــــــــــــــ
5⃣ #مهندس_بازرگان می گفت اصلا #نمیخواهم_مشورت کنم!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در حالی که انقلاب اسلامے در روزهای ابتدایی ،نیاز به هم دلی و انسجام مسئولین را برای سامان دادن به کشور و خدمت به مردم و عبور از بحران ها در خود احساس می کرد و شورای انقلاب یک دل و یک صدا می بایست تما چالش ها را با کمک یکدیگر حل می کردند اما بازرگان که حال به عنوان رئیس دولت موقت تعیین شده بود به هیچ وجه اعتقادی به آن نداشت
آیت الله خامنه ای در این رابطه بیان می کنند :
"با این که چندین بار من خودم شخصا به آقای مهندس بازرگان گفتم : ما نمی گوییم شما به عنوان يك #وظیفه مسأله را با ما در میان بگذار ، بلکه با توجه به این که ما با هم رفیق هستیم و سال ها با هم کار کرده ایم و حتی در آن سال ها شما در #امورتان با ما مشورت کردید، و ما با شما مشورت کردیم، دست کم به عنوان مشورت ما را هم در جریان می گذاشتید،
ولی ایشان می گفت من #نمی_خواهم_مشورت کنم.!
مگر اجبار در کار است؟
من هم در جواب گفتم نه اجبار در کار نیست و بعد هم که مثلا شش هفت نفر را می آورد و می گفت اینها وزیر ها هستند ، اگر ما یك یا دونفرشان را نمی شناختیم، یا قبول نداشتیم، وقتی می گفتیم این دو تا را رد کن، می گفت #نمی_شود(!)
یا باید #همه را قبول کنید یا همه را رد کنید و اگر می گفتیم آقا این چه وضعی ست، می گفت در مجلس هم وقتی دولت کابینه را معرفی می کند مجلس نمی گوید من این را قبول دارم، آن را ندارم، با همه را رد می کند و با همه را قبول می کند که البته این برخلاف قوانین مجلس فعلی ست و ایشان قوانین مجلس سابق را عنوان می کرد و هر چه می گفتیم آخرما با هم دوست هستیم او می گفت نخیر، همین است، یا همه را قبول کنید یا همه را رد کنید...."
(مصاحبه با روزنامه کیهان ۱۳۶۰/۱۱/۱۷)
به نظر می رسد مهندس بازرگان به دنبال هدفی غیر از آرمان های انقلاب و استقلال کشور بود اما شورای انقلاب برای برون رفت از این مشکل که می توانست کشور و انقلاب را دچار ضربه ی جدی کند چه تدبیری اندیشیدند ...؟
🔸حتما منتظر قسمت دوم #بازرگان باشید
🔹 Eitaa.com/chaharrah_majazi
🔻 #برشی_از_دهه_ی_شصت
ــــــــــــــــــــــ
5⃣ #مهندس_بازرگان می گفت اصلا #نمیخواهم_مشورت کنم! (1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در حالی که انقلاب اسلامے در روزهای ابتدایی ،نیاز به هم دلی و انسجام مسئولین را برای سامان دادن به کشور و خدمت به مردم و عبور از بحران ها در خود احساس می کرد و شورای انقلاب یک دل و یک صدا می بایست تمام چالش های پیش رو را با هم گرایی به نتیجه می رساندند اما بازرگان که حال به عنوان رئیس دولت موقت تعیین شده بود به هیچ وجه اعتقادی به آن نداشت
آیت الله خامنه ای در این رابطه بیان می کنند :
"با این که چندین بار من خودم شخصا به آقای مهندس بازرگان گفتم : ما نمی گوییم شما به عنوان يك #وظیفه مسأله را با ما در میان بگذار ، بلکه با توجه به این که ما با هم رفیق هستیم و سال ها با هم کار کرده ایم و حتی در آن سال ها شما در #امورتان با ما مشورت کردید، و ما با شما مشورت کردیم، دست کم به عنوان مشورت ما را هم در جریان می گذاشتید،
ولی ایشان می گفت من #نمی_خواهم_مشورت کنم.!
مگر اجبار در کار است؟
من هم در جواب گفتم نه اجبار در کار نیست و بعد هم که مثلا شش هفت نفر را می آورد و می گفت اینها وزیر ها هستند ، اگر ما یك یا دونفرشان را نمی شناختیم، یا قبول نداشتیم، وقتی می گفتیم این دو تا را رد کن، می گفت #نمی_شود(!)
یا باید #همه را قبول کنید یا همه را رد کنید و اگر می گفتیم آقا این چه وضعی ست، می گفت در مجلس هم وقتی دولت کابینه را معرفی می کند مجلس نمی گوید من این را قبول دارم، آن را ندارم، با همه را رد می کند و با همه را قبول می کند که البته این برخلاف قوانین مجلس فعلی ست و ایشان قوانین مجلس سابق را عنوان می کرد و هر چه می گفتیم آخرما با هم دوست هستیم او می گفت نخیر، همین است، یا همه را قبول کنید یا همه را رد کنید...."
(مصاحبه با روزنامه کیهان ۱۳۶۰/۱۱/۱۷)
به نظر می رسد مهندس بازرگان به دنبال هدفی غیر از آرمان های انقلاب و استقلال کشور بود اما شورای انقلاب برای برون رفت از این مشکل که می توانست کشور و انقلاب را دچار ضربه ی جدی کند چه تدبیری اندیشیدند ...؟
🔸حتما منتظر قسمت دوم #بازرگان باشید
💥 eitaa.com/chaharrah_majazi
#عملیات_شناختی
💥 #اختصاصی_پست_ویژه
@chaharrah_majazi
1⃣ سخنگوی وام #معیشتی : تعداد ۲ میلیون و پانصد سرپرست خانوار سیم کارت به نام خود ندارند.
2⃣ دولت :جهت دریافت وام سیم کارت به نام سرپرست باید باشد.
3⃣ مردم >>> #صف کشیدن جهت خرید ۲۵۰۰۰۰۰ سیم کارت
4⃣ نتیجه : شلوغی خطوط #اپراتور >>>> آنتن دهی پایین
5⃣ قطع اینترنت در برخی از شهرها توسط برخی اپراتورهای خانگی....
6⃣ نتیجه: فشار به اینترنت همراه >>>> کندی و قطعی و...
7⃣ دعوای رسانه ای و تویتری وزیر ارتباطات( شوآف) با صدا سیما بابت فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰
8⃣ وزیر ارتباطات : ظرفیت #فرکانسی اپراتورهای همراه به اتمام رسیده...
9⃣ثبت نام حدودی دو میلیون پانصد سیم کارت رایگان رایگان رایگان ....
🔟فشار مردم و جو رسانه ای بابت تجمعات خرید سیم کارت...
1⃣1⃣توییت وزیر شو آف و دستور به فروش سیم کارت توسط اینترنت
▶️نتیجه:
✅بی مدیریتی و فشار به مردم بابت رسیدن به اهداف سیاسی خود در ایام بحران کرونا✅
( تصاحب فرکانس های ۷۰۰ و۸۰۰ ___ فرکانس های حیاتی و مهم در بحران )
⬅️پس از تصاحب فرکانس ها : در آمد زایی نجومی توسط ارتباطات و اپراتور از مردم بابت فرکانس رایگان
✳️نتیجه مهم : قطع شبکه های HD و اختلال در سیستم آنالوگ
پیدا کنید پرتقال فروش را ...🍊🍊🍊🍊
💥 Eitaa.com/chaharrah_majazi
⭕️ #ژورنالیست ها از جان حوزه چه میخواهند؟
Eitaa.com/chaharrah_MAJAzI
🔻🔻🔻
💠ژورنالیسم حیات خود را در حل نشدن #مساله میداند. ژورنالیست ها از #فهم درست مساله بیزارند. چرا که فهم درست مساله مقدمه حل آسان مساله است.
#ماموریت ژورنالیسم مشغول کردن انسانها به حل مسایل ساختگی است. ژورنالیست ها با نقاب مسوولیت به انجام ماموریت خود مشغولند.
💠ژورنالیست ها از مشغول کردن آدمها به مسائلی که ساخته دست آنهاست لذت میبرند. ژورنالیسم نوعی #سادیسم نیز هست دیگر آزاری با مسائلی که واقعا مساله نیستند.
#اولوا_الابصار ژورنالیسم را می شناسند و به ژورنالیست ها همان گونه مینگرند که لایقند. شأن بزرگان برتر از ژورنالیسم است.
تنها #افراد_میان_مایه اند که از بودن در کنار ژورنالیست ها خوشحالند. ظاهرش آنست که ژورنالیست ها در کنار آنهایند.
💠سیره ژورنالیست ها بر همین پایه است. مینمایند که در کنارت هستند در حالی که تو در کنار آنهایی. بزرگان هیچ گاه در کنار کسی قرار نمیگیرند مگر آنکه بزرگتر باشد. هنر ژورنالیست ها این است که کسی را بزرگ کنند ودر کنارش بایستند و با او عکس بگیرند مصاحبه کنند و... .
💠اما بزرگی که خود و دیگران او را به بزرگی شناخته اند نیازی به ژورنالیست ها ندارد. انسانهای خُرد که سودای بزرگی دارند تمنای خود را از ژورنالیست ها میطلبند. آنها ژورنالیست ها را به #اندرونی خود راه می دهند تا بلکه در کنار آنها به نان و نوایی برسند غافل از آنکه پیشتر #شکار_ژورنالیسم شده اند.
💠ژورنالیست ها با این وعده که آنها را بزرگ خواهند کرد به اندرونی آنها راه پیدا میکنند و اینگونه از دل اندرونی برای بیرونی ها مساله میسازند.
💠 ژورنالیسم با اندرونیات #بیوت ارتزاق میکند. با مساله سازی مباحث اندرونی تغذیه میکند و اینگونه روز به روز فربهتر نیز میشود.
💠ژورنالیسم نوعی خاله زنک بازی مدرن است اما چون مدرن است مثل هر پدیده مدرن دیگر زشت نیست. از ژورنالیسم بیشتر در حوزه هنر و ورزش شنیدهایم. اما چندی است که پای نوع مبتذل آن به حوزه نیز باز شده است. فهم رابطه حوزه و ژورنالیسم دارای ظرافت هایی است.
💠بزرگان حوزه به احترام بزرگی خویش از ژورنالیسم در پرهیزند پس ژورنالیستها به سراغ چه کسانی در حوزه میروند؟ پای ژورنالیسم را چه کسانی به حوزه باز کرده است؟
ژورنالیسم با کدام عنصر حوزوی رابطه دوستانه دارد؟ ژورنالیست ها در حوزه به دنبال انجام کدام ماموریت هستند؟
💠به نظر می رسد آنان که سودای بزرگی در سر دارند شکار اول این جریان ژورنالیسم هستند.
ژورنالیسم با زبان گویای بی زبانی به آنها وعده میدهد، وعده بزرگ شدن. بزرگ سازی میکنند و بعد بزرگان خودساخته را به جان هم می اندازند. اما چرا نمیدانند راه بزرگ شدن، دست کم در حوزه این نیست.
این را ژورنالیست ها نمیدانند، چون حوزه را نمیشناسند. چون حوزه را با فوتبال و سینما اشتباه گرفته اند. فکر کرده اند حوزه هم جای #سلبریتی_بازی است. سلبریتی ها احمق اند چون بازیچه ژورنالیست هایند. اما از آنها بدتر کسانی اند که در حوزه به دنبال سلبریتی بازی اند. راه بزرگ شدن را طیفی از حوزوی ها چرا نمیدانند؟ همین قدر بدانند که بودن در کنار ژورنالیست ها آنها را در #خُردی نگه خواهد داشت.
💠 لهو و لعب کار ژورنالیست هاست. اهل حوزه باید با چشم پوشی از چشم بندی ژورنالیست ها، به دنبال بزرگانی بگردند که ژورنالیست ها هیچ گاه به سراغ آنها نخواهند رفت و از آنها اسمی به بزرگی نخواهند برد.
💠آنان که آرزوی #تعالی و بزرگی در سر دارند باید به #خودسازی علمی و معنوی بپردازند. برای پیشینیان جز این نبوده برای ما هم جز این نیست و مباد که در آینده نیز جز این باشد.
#سعید_شربیانی
روزنه ای به فردا
@chaharrah_majazi
🔹 #تربیت_جاسوس با پرداخت سالیانه ۱۸۰۰۰دلار !!
سازمان سیا آمریکا در فراخوانی که #امروز منتشر شده از دانشجویان درخواست موکد دارد که در این سازمان بورسیه و به خدمت این سازمان درآیند !
دانشجویان سالیانه ۱۸۰۰۰دلار در این بورسیه دریافت می کنند .
ایالات متحده کماکان یکی از ارکان تسلط خود برجهان را تربیت جاسوس و نفوذ می داند !
جالب آن است در روزی که تمام جهان پایین ترین قیمت #نفت آمریکا را در طول تاریخ ، در بوق و کرنا کرده اند ، سازمان سیا برای بورسیه دانشجویان وعده ۱۸۰۰۰دلار را می دهد .
#نفوذیها_خود_را_به_کانونهای_قدرت_نزدیک_میکنند
#بازی_نخوریم ..
#خط_نفوذ_را_بشناسیم 🔰
💥 Eitaa.com/chaharrah_majazi
🔸 #ترکیه که معترض #قرنطینه نکردن #قم بود ، کانون #شیوع_کرونا در خاورمیانه شد!
در حالی که ترکیه در روزهای نخستین شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان، با #مباهات از پیروزی خود در جلوگیری از ورود این ویروس به کشورش سخن میگفت، هم اکنون پس از آمریکا و اروپا، بالاترین آمار مبتلایان به این ویروس در دنیا را به خود اختصاص داده است.
روز یکشنبه (۱۹ آوریل) با ثبت ۳ هزار و ۹۷۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه و عبور شمار کل مبتلایان از ۸۶ هزار نفر، این کشور به کانون اصلی شیوع در منطقه تبدیل شد.
فارن پالیسی با اشاره به اوضاع ناگوار اقتصاد ترکیه پیش از این همهگیری پیش بینی کرد اقتصاد این کشور در طول این بحران وضع بدتری را پیش رو دارد. ارزش لیر ترکیه اخیرا به پایینترین میزان خود (۶.۹۵) در مقایسه با دلار آمریکا رسید و اکنون ارزش کمتر از ۶.۸۸ در مقایسه با دلار را تجربه میکند.
این درحالی است که مقامات ترکیه معترض قرنطینه نکردن شهرقم توسط دولت ابران بودند ، و حال باید از مقامات ترکیه پرسید شما چرا شهرهای مبتلا را قرنطینه نکردید که تبدیل به کانون شیوع در خاودمیانه نشوید!؟
🔸 Eitaa.com/chaharrah_majazi
هر #شیرازی، میرزای شیرازی نمی شود....
📎 یادداشتی درباره مصادره به مطلوب میرزای شیرازی توسط برخی از جریانات
#صفحه_اول
🔸۲۴ شعبان سالروز رحلت میرزای بزرگ آیت الله محمد حسن شیرازی در سال ۱۳۰۸ هجری قمری است، ایشان در دوران زعامت خود با صدور فتوای #تحریم_تنباکو اولین نهضت ضد استعماری دوران معاصر را رهبری کرد، نهضتی که به اعتراف قاطبه تاریخ دانان شروع بیداری ملت ایران در قرون اخیر بوده است.
🔹فارغ از این امروزه برخی از جریانات معلوم الحال در پی مصادره به مطلوب شخصیت میرزای شیرازی برای خود می باشند، از جمله این جریانات #جریان_شیرازی است که در این ایام به بهانه سالروز رحلت میرزا این خط را به شدت دنبال می کند.
🔸در حقیقت جریان شیرازی تنها شباهتی که به میرزای شیرازی دارد فقط لقب شیرازی بودن است، چرا که از لحاظ آرمانها فرسنگها با هم تفاوت دارند.
فارغ از هرگونه ادعایی به دو گزاره مهم در این باره اشاره باید کرد:
🔹گزاره اول: منقول است که پس از رحلت شیخ انصاری استاد میرزای شیرازی شاگردان شیخ برای تعیین جانشین مرجعیت گرد هم آمدند، در این جلسه پس از اندکی بحث به میرزا توجه می شود، ایشان این پیشنهاد را قویا رد می کند و آقا شیخ هادی نجم آبادی را پیشنهاد می دهد، ولی با اصرار شاگردان شیخ انصاری، تصدی زعامت و مرجعیت به ایشان تکلیف می شود.
🔸ولی مدعیان جریان شیرازی امروزه نه تنها از مرجعیت گریزان نیستند بلکه مرجعیت را بین خود می گردانند، سید محمد برادر بزرگ سید صادق شیرازی چند سال پس از رحلت پدرشان در سال ۱۳۳۹ شمسی، ادعای مرجعیت می کند، و این ادعا با توجه به جوانی ایشان در آن ایام بسیار غیر عادی بود، تا آنجا که آیت الله خویی و آیت الله سید محمود شاهرودی بطور علنی وی را فاقد رزومه علمی دانسته و اجتهادش را زیر سوال می برند.
🔹همچنین خود سید صادق شیرازی بصورت خودخوانده پس از فوت برادرش ادعای مرجعیت نموده و طبق آنچه که در سایت رسمی وی منتشر شده است جز از برادرش اجازه اجتهاد ندارد.
🔸جالب تر اینکه برخلاف سیره معمول در حوزه که برگفته از سیره حسنه علماست، در این جریان استفاده از لقب (آیت الله) چیزی معمول است، همانند سید احمد یکی از فرزندان سید صادق که بدون داشتن رزومه علمی خاص و علی رغم سن کم وی در سایت ها و شبکه های این جریان آیت الله، خوانده می شود.
🔹حال سوال اینجاست که این جریان با این حد از شوق به مرجعیت چگونه خود را منتسب به میرزای شیرازی می کنند؟؟؟
ادامه در صفحه بعد.. 🌿
چهارراه سیاسے👇
https://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8