eitaa logo
ترور رسانه
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
642 ویدیو
43 فایل
راهبردها و اقدامات #آمریکا در مواجهه با ایران💠 همراه با ✅ تاریخ معاصر ✅اطلاعاتی از اقدامات سازمانهای امنیتی مدیر @Konjnevis 📘جهت خرید #کتاب : @Adminketabb 💥لینک کانال کتاب های سیاسی تاریخی: https://eitaa.com/joinchat/562167825C0712bdfc96
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵ثروت ۲۶ نفر به اندازه ی داراییهای نیمی از مردم جهان است؛ موسسه آکسفام (که در سال ۱۹۴۲ با هدف کمک به ریشه‌کنی فقر، بی‌عدالتی و گرسنگی تاسیس شده است) می‌گوید: میلیاردرها از افزایش دارایی‌های خود خشنود هستند و مالیات کمتری می پردازند و عمدتا بار مالیات به دوش افراد شاغل در موسسات همین میلیاردرهاست.و دراین شرایط،منابع مالی کمتری برای مصارف بهداشتی و آموزشی جامعه باقی می‌ماند. به طوری که در بسیاری از کشورها تحصیل در سطوح بالا یا برخورداری از خدمات بهداشتی با کیفیت، امری قلمداد می شود که ویژه‌ی است. آیا چنین شکاف اقتصادی عمیقی در سطح جهانی، جای نگرانی ندارد؟ و آیا هشداری جدی جهت تامل بیشتر روی تفکر سرمایه داری و استیلای آن بر جهان نیست؟ ✍هدایــتی @Terrorofmedia متن کامل را از لینک رادیو فردا ببینید👇 https://www.radiofarda.com/amp/poverty-and-wealth-oxfam-report/29723455.html
گفتگوی عبدالله شهبازی با هفته‌نامه صدا (شماره ۹۲، ۱۸ دی ۱۴۰۰) بمناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قسمت اول صدا: عموم ناظران و فعالان سیاسی در ارزیابی کارنامه و جایگاه سیاسی آقای هاشمی از "چند هاشمی" و یا تعابیر "هاشمی متقدم، هاشمی میانه و هاشمی متاخر" سخن گفته‌اند. شما این تعابیر را درباره ایشان قبول دارید و چه توصیف و تبیینی دراین‌باره ارائه می‌دهید؟ ✔️ شهبازی: شاید تعبیر «چند هاشمی» درست نباشد. زندگی مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی دوران طولانی را دربرمی‌گیرد و در هر مقطع ایشان رویکردها و مواضعی متناسب با فضای روز داشت. بنظرم این رویکردها متناقض نبود و هسته اصلی آن، که شاکله هویت آقای رفسنجانی را تشکیل می‌داد، پراگماتیسم وی بود که در تمامی این دوران ثابت مانده است. در عین حال، باید تأکید کنم بر وجه بسیار مثبت شخصیت آقای رفسنجانی که همان پراگماتیسم وی بود یعنی به سادگی می‌توانست قالب‌های متصلب را بشکند و این شجاعت را داشت که به چیزی که باور داشت عمل کند. این تمایز مهم و قابل تحسینی است. مشکل در نوع باورهای ایشان و عیار نظری آن بود که بطور عمده از فقر دانش کارشناسی در ایران ناشی می‌شد. صدا: آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری خود بر اولویت سازندگی و یا حداکثر توسعه اقتصادی بر مسایل سیاسی تاکید داشت که به‌نوعی منجر به شکاف با نیروهای چپ و روشنفکران هم شد و نهایتا به دوم‌خرداد انجامید. در شرایط کنونی و با لحاظ کردن تجارب نزدیک به سه دهه از دولت هاشمی و شکست پروژه اصلاحات سیاسی، آیا نمی‌توان مدعی شد پروژه هاشمی درست‌تر بود؟ ✔️ شهبازی: رویه آقای رفسنجانی، در دوران هشت ساله ریاست جمهوری ایشان، حکومت‌گری اقتدارگرا بود و هم از منظر نگاه به توسعه اقتصادی و هم از منظر مدیریت سیاسی، برغم افتراق‌های فراوان، شباهت‌های جدی داشت به رویکرد محمدرضا شاه پهلوی در دوران ۱۳ ساله دولت امیرعباس هویدا. در بعد سیاسی، دولت آقای رفسنجانی وارث فضای به شدت امنیتی دهه ۱۳۶۰ بود که به دلیل تروریسم مجاهدین خلق و تبعات آن پدید آمد و فضای باز سال‌های اولیه پس از انقلاب را مسدود کرد و بستر را برای حکومت‌گری اقتدارگرا فراهم آورد. در این فضا، نگاه سیاسی تک‌گفتمانی، که در فضای دهه ۱۳۴۰ و اوائل ۱۳۵۰ بر ایران غالب بود، بنوعی احیاء شد بهمراه برخی سنن کارشناسی آن عصر در برخورد به گفتمان‌های غیرحاکم بنحوی که حتی به فعالیت و مواضع سیاسی معتدل‌ترین شخصیت‌ها و جریان‌های منتقد مانند مهندس بازرگان و نهضت آزادی به دیده سوءظن نگریسته می‌شد. در زمینه توسعه اقتصادی نیز نگاه غالب کارشناسی دهه‌های ۱۳۴۰ و اوائل ۱۳۵۰ احیاء شد و در پایه سیاست‌های «سازندگی» دولت آقای رفسنجانی قرار گرفت مانند رویکرد به گسترش صنایع مونتاژ اتومبیل که به پیدایش مافیای قدرتمند خودروسازی در ایران انجامید. هر دو این رویکردها (سیاسی و اقتصادی) وجوه مختلف یک نگاه به حکومت‌گری بود و تعارضی میان این دو نمی‌بینم. در فضای تک ساحتی و تک گفتمانی و فقدان منتقد کارآمد و جدی است که می‌توان انواع برنامه‌های اقتصادی را، بدون تفکر عمیق و بازبینی در مدل توسعه، احیاء و اجرا کرد. این فضای بسته طبعاً با شعارهای اصلی انقلاب (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی)، که «آزادی» یکی از ارکان سه گانه آن بود، همخوان نبود و دیریازود باید تغییر می‌کرد. پدیده دو خرداد ۱۳۷۶ پاسخ «نه» بخش مهمی از جامعه به تداوم حکومت‌گری اقتدارگرای دوران آقای رفسنجانی بود. @Terrorofmedia
گفتگوی عبدالله شهبازی با هفته‌نامه صدا (شماره ۹۲، ۱۸ دی ۱۴۰۰) بمناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قسمت دوم صدا: نیروهای نزدیک به آقای هاشمی و حزب کارگزاران به‌نوعی دوران دولت او را سال‌های طلایی توسعه تصویر می‌کنند که دوم‌خرداد ناخواسته زمینه تعارض درون سیستم و توقف و وارونه شدن روند توسعه را باعث شد. چه نظری درباره این گزاره دارید؟ ✔️ شهبازی: دوم خرداد نتیجه طبیعی دوران آقای رفسنجانی بود. مضافاً که مدل توسعه، که آقای رفسنجانی در ایران احیاء کرد، با دوم خرداد و دولت آقای سید محمد خاتمی و بعداً دولت‌های آقایان محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی از بین نرفت بلکه هر چه شد، بدون بازبینی انتقادی، بر همان شالوده‌ای بود که آقای رفسنجانی بنا نهاد و همانطور که عرض کردم احیاء نگاه کارشناسی دهه ۱۳۴۰ و اوایل دهه ۱۳۵۰ بود. تعبیر «استراتژی توسعه» را همان زمان مطرح کردم در روزنامه «کار و کارگر» طی مقالاتی. بعداً زمان آقای خاتمی هم نوشتم که ایران نیاز به بازنگری و تعریف «استراتژی توسعه» خود دارد. آقای رفسنجانی مدل خاصی از توسعه را مدنظر نداشت و پیامدهای سیاست‌های توسعه خود را در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نمی‌شناخت. صدا: به نظر شما، شخص آقای هاشمی در دهه آخر عمر به تجدیدنظر مبنایی در نگاه خود به روند توسعه و توجه به دموکراسی رسیده بود و یا این مواضع، ناشی از روند حذف و نزدیک شدن ناخواسته او به منتقدین بود؟ ✔️ شهبازی: تصور می‌کنم علت رفتار اواخر عمر آقای رفسنجانی پیدایش فضای جدیدی بود که ایشان و خانواده ایشان را زیر فشار و هجمه سنگین قرار می‌داد. آقای رفسنجانی در کنه شخصیت خود اقتدارگرا بود و این شخصیت عوض نشد. ایشان نیز به دوران هشت ساله دولتش بعنوان «دوران طلایی» می‌نگریست و در بعد سیاسی مسئولیت رفتارهای سنگین مقامات وقت اطلاعاتی- امنیتی را در برخورد به دگراندیشان نپذیرفت و در بعد اقتصادی شاهد بازبینی و نقد برخی سیاست‌های دوران ایشان از سوی خود ایشان نبودیم. @Terrorofmedia
Hojat-Ashrafzadeh-Baran-Bebarad-(Ft-Reza-Rashidpour)-320.mp3
9.9M
به یاد جانباختگان حادثه‌ی هواپیمای اوکراینی و جانباختگان کرمان و به یاد سرداری که داغش همیشه است🥀🥀🥀 @Terrorofmedia
🔵رهبر معظم انقلاب: خود را حفظ کنید. پ.ن: اگر غیرت دینی ضعیف شود، فرصتهای طلایی، تبدیل به تهدید می‌شوند. چگونه؟ 🔹وقتی غیرت دینی ضعیف می‌شود، احساس مسئولیت در بین مسئولان ضعیف می‌شود. 🔸وقتی غیرت دینی ضعیف می‌شود، ویژه خواهی و منفعت طلبی فردی،جای خود را به منافع جمعی می‌دهد و ، تبدیل به می‌شود! و.... ⬅️و وقتی غیرت دینی در بین مسئولان رنگ ببازد، خدمت و نزدیک‌سازی بدنه‌ی مردم با نظام، تبدیل به و افزایش فاصله بین مردم و نظام می شود. ✍هدایــتی @Terrorofmedia
🔴یورو نیوز به گزارش شبکه سی‌بی‌سی کانادا ؛ شلیک موشک‌های سپاه به هواپیمای اوکراینی برنامه‌ریزی شده‌ نبود. @Terrorofmedia
چه ارز ترجیحی حذف بشود، چه نشود.تا وقتی‌که سیستم نظارت از مرحله‌ی واردات تا توزیع و عرضه‌ی کالا و ارسال آن به دست مشتری اصلاح نشود، وضع به همین منوال است و افسارگسیخته و سرسام‌آور خواهدبود.و قطعا یک از این سوءمدیریت و سوءنظارت سود می‌برد. آیا اراده‌ای جهت مبارزه با این وجوددارد؟ باقی حرفها و پیش‌بینی‌های مثبت و منفی راجع‌به قیمتگذاری کالاها درصورت حذف ، بادهواست! ✍هدایــتی @Terrorofmedia
🔴آمریکا از دو سال پیش برای اغتشاش در قزاقستان برنامه ریزی کرده بود! 🔹اندیشکده سیاستگذاری جهانی غیرانتفاعی آمریکایی رند کورپوریشن (بازوی خصوصی شده سیاستگذاری پنتاگون) گزارشی را در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده بود که در آن از ایالات متحده خواسته بود تا جنگ نیابتی را علیه روسیه در اوکراین، سوریه، بلاروس، قفقاز و آسیای مرکزی به راه بیندازد. 🔸عده‌ای می‌گویند"سوءمدیریت دولتها باعث می‌شود تا غربی‌ها از آن سواستفاده کرده و اعتراضات را تبدیل به اغتشاش نمایند.و نهایتا مقصر اصلی همان دولتها هستند. خب! در غرب نیز شاهد اعتراضات متعددی مانند جنبش وال استریت و جلیقه زردها بودیم.اما بخاطر عدم دخالت غربی‌ها، تبدیل به اغتشاش نشد 🔸پس از کودتای سال ۲۰۰۴ در هائیتی، "آیراکورزبان" وکیل "ژان‌برترآریستاید"، رییس‌جمهور این کشور گفت:" چرا تاکنون در واشنگتن کودتا شکل نگرفته‌است؟ چون در واشنگتن، "سفارت آمریکا" وجود‌ندارد." @Terrorofmedia
🔻🔻تلاش ایران برای ایجاد و افزایش مشارکت گروههای مخالف طالبانی در شکل‌گیری آینده‌ی : 🔵دیلی میل به نقل از آسوشیتدپرس ✔️در ایران، طالبان با گروه افغان گفتگو کرد. روز دوشنبه، طالبان اعلام کرد، حاکمان جدید افغانستان در آخر هفته با رهبران ارشد ائتلاف ضد طالبان گفتگو کردند. این نشست که در برگزار شد، بود که بر تلاش‌های طالبان برای مشارکت مخالفان سابق خود و اتحاد تاکید کرد. ➕پیشتازی ایران در برگزاری نشست مخالفین طالبان با مقامهای طالبان،نشانه‌ی خیرخواهی و دوستی ایران با ملت افغانستان است.اما سوال اینجاست که چرا کشورهای داعیه‌دار حقوق بشر و دموکراسی یا مجامع بین المللی،تاکنون چنین نشستی را برگزارنکردند؟! @Terrorofmedia گزارش دیلی میل را در لینک زیر مشاهده کنید👇 https://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-10386689/In-Iran-Taliban-hold-talks-anti-Taliban-Afghan-group.html
بعد از کلی کشمکش بین نیروی انتظامی و دفاتر اسناد، اعلام کردن که برگ سبز خودرو، سند رسمیه.ولی هنوز بعد از گذشت چند ماه ،این قانون بدرستی اجرا نمیشه و دفاتر رسمی زیربار نمیرن. بعد از چن سال انحصار پزشکی، امسال محدودیت پذیرش دانشجوی پزشکی برای چهارسال رو برداشتن.ولی بخشی از پزشکا،زیربار این قانون نمیرن. چون زیرسایه‌ی قانون انحصار، میزان مراجع بیشتر از پزشک بود و طبیعتا تو این شرایط، اون پزشک هست که دستمزدهای سرسام آور رو تعیین میکنه اینموارد، نمونه ای از هزاران قوانینی هست که تو مرحله‌ی اجرا لنگ میزنه. ما یادنگرفتیم قانون مدار باشیم.چون منافع فردی و گروهی و صنفی مون ارجحیت داره به منافع جمعی. قانون رو تا جایی میخوایم که حساب بانکیمون رو پر کنه! این خطرناکه! تا این عادتها و رویه‌های غلط ریز و درشت رو کنار نزاریم، چیزی نمیشه! ✍هدایــتی @Terrorofmedia
🔵🔵مجله نیوزویک؛ با سوگند ریاست جمهوری دانیل اورتگا برای چهارمین دوره ریاست جمهوری، آمریکا، علیه نیکاراگوئه تحریم های جدید اعمال کرد. ➕➕چون دولت جدید با آمریکا همسو نیست، پس دموکراسی رعایت نشده و باید تحریم بشه! همینکارو با دولت مصدق کردن همینکارو با دولت آلنده کردن و... دموکراسی از نظر آنها، یعنی به قدرت رسیدن جریانی که همسو با تفکر و سیاستهای آنهاست، ولو مردم سلیقه‌شان چیز دیگری باشه! آیا این دموکراسی، چیزی جز دیکتاتوری است؟! https://www.newsweek.com/us-hits-nicaragua-new-sanctions-president-daniel-ortega-sworn-fourth-term-1667638
⭕️ نشاندنِ‌ عبادت‌ به‌ جای‌ عدالت! ➖ بخش‌هایی از سخنرانی ◀️ جدائیِ‌ اصلِ‌ عدالتِ‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ از ایدئولوژیِ‌ اسلامی، که‌ خود‌ گوشه‌ای‌ از فاجعه‌ جدایی‌ عقیده‌ از شریعت‌ است‌ و گروه‌های‌ مختلفِ‌ مسلمان‌ آن‌ را پذیرفته‌اند، باعث‌ گردیده‌ است‌ که‌ ژرفا و کلیت‌ و استمرارِ‌ خود را از دست‌ بدهد؛ به‌‌طوری‌ که‌ امروز عدالتِ‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ به‌ صورت‌ یک‌ مسئله‌ اجتماعیِ‌ محض‌ و موضوعِ‌ سیاسیِ‌ خالص‌ درآمده‌ است. 🔸 به‌ درستی‌ نمی‌دانیم‌ که‌ این‌ توطئه‌ از چه‌ هنگام‌ پدید آمده‌ است. آیا توسطِ‌ دوست‌ جاهل‌ و نادان‌ انجام‌ گرفته‌ یا دشمنِ‌ در کمین؟ ولی‌ مسلم‌ است‌ که‌ این‌ شیوه‌ تفکر‌ پیش‌ از ارتباط‌ و تأثیرِ‌ متقابلِ‌ فکری‌ میان اروپا و دنیای‌ اسلام‌ بوده‌ است‌ و پس‌ از این‌ ارتباط‌ به‌ شکلِ‌ روشن‌ و مؤ‌ثری‌ بروز نموده؛ به‌‌طوری‌ که‌ به‌‌صورت‌ مکتبی‌ حاکم‌ بر امت‌ مسلمان‌ درآمده‌ است. 🔹 خداوند تنها در معابد و مساجد و در روزهای‌ جمعه‌ و ماه‌ رمضان‌ پرستش‌ می‌شود. و ایمان‌ تنها در شرایط‌ سخت‌ و دشوار انسان‌ بازتاب‌ دارد؛ در هنگامِ‌ مرض، ناکامی، شکست، فقر و پیری؛ نه‌ در روزهای‌ زندگی، دوران‌ جوانی، تندرستی، پیروزی‌ و کامیابی. درِ‌ بازار، کارگاه، کارخانه، کشتزار، و اداره‌ و سایر عرصه‌های‌ زندگی‌ بر روی‌ ایمان‌ بسته‌ شده‌ و خارج‌ از دایره‌ نفوذِ‌ آن‌ است. 🔸 کسانی‌ که‌ این‌ بینش‌ را پدید آوردند و داعیه‌دارِ‌ آن‌ بودند، برای‌ خود محیطی‌ می‌خواستند که‌ ایمان‌ و خداوند ناظر بر اعمال‌ آنان‌ نباشند تا به‌ آزمندی‌ها و هوای‌ نفس‌ خود میدان دهند و انسان‌ها را بی‌رحمانه‌ استثمار کنند و ابزارهای‌ کسب‌ درآمد و منافع‌ را بدون‌ قید و شرط‌ و بدون‌ پایبندی‌ به‌ شیوه‌های‌ شرافتمندانه‌ در اختیار بگیرند. 🔹 آری، کسانی‌ که‌ چنین‌ خواسته‌هایی‌ داشتند و پیام‌آور فرهنگ‌ و تمدن‌ مادی‌ غرب‌ بودند، همان‌هایی‌ بودند که‌ احساسات‌ دینی‌ و مسئولیت‌های‌ معنوی‌ و روحی‌ را مانعی‌ بر سرِ‌ راهشان‌ می‌دانستند و پس‌ از پایان‌ دادن‌ به‌ دوران‌ فلسفه‌ اسکولاستیک‌ و قلع‌ و قمع‌ طرفداران‌ آن‌ به‌ ریشه‌کن‌ ساختن‌ احساسات‌ دینی‌ و خاموش‌ کردن‌ بارقه‌های‌ آن‌ در سراسر دنیا ادامه‌ دادند. 🔸 سپس‌ عرصه‌ را برای‌ که‌ همان‌ رسالت‌ نامقدس‌ آنان‌ بود باز کردند، تا کارش‌ را با آزادی‌ مطلق‌ و بدون‌ هیچ‌‌گونه‌ التزام‌ و تقیدی‌ آغاز کند و به‌ صنعت‌ و تولید و افزایش‌ تولید بپردازد، و سپس‌ برای‌ مصرف‌ و فروش‌ کالاهای‌ تولیدی‌ خود به‌ جستجوی‌ بازار رود و و کند و جنگ‌ها به‌ راه‌ اندازد و تمدن‌ها و فرهنگ‌ها را پایمال‌ کند و و نیازمندی‌های‌ ساختگی‌ را برای‌ ملت‌ها به‌ ارمغان‌ آورد. 🔹 انسان‌ از عدالت‌ دور و عبادات‌ از مضمون‌ خود تهی‌ شده‌ و به‌‌صورت‌ مراسم‌ خشکِ‌ بی‌روح‌ درآمده‌ است. قرآن‌ کریم‌ بار‌ها تأکید کرده‌ است‌ که‌ عبادت‌ها و به‌ویژه‌ نماز، هرگاه‌ همراهِ‌ زکات‌ یا برآورده‌ کردنِ‌ نیازِ‌ نیازمندان‌ و همسایگان‌ و نزدیکان‌ نباشد، پس‌ وای‌ بر چنین‌ نمازگزاری. فَوَیلٌ‌ لِلمُصَلینَ‌ الذینَ‌ هُم‌ عَن‌ صَلاتِهِم ساهونَ‌ الذینَ‌ هُم‌ یُراؤ‌ونَ‌ و یَمنَعونَ‌ الماعونَ‌. پس‌ وای‌ بر آن‌ نمازگزارانی‌ که‌ در نماز خود سهل‌انگارند؛ آنان‌ که‌ ریا می‌کنند و از دادن‌ زکات‌ دریغ‌ می‌ورزند. 🔸 شاید برخی‌ از علمای‌ دین، با دعوت‌ و تبلیغ‌ یا با سکوتشان، در نشاندنِ‌ عبادت‌ به‌ جای‌ عدالت، سهیم‌ بوده‌ باشند. این‌ در حالی‌ است‌ که‌ اسلام‌ اعلام‌ داشته‌ است: افضل‌ العبادات‌ کلمه‌ حق‌ عند سلطان‌ جائر! برترین‌ عبادت‌ سخنِ‌ حق‌ گفتن‌ در برابر سلطان‌ ستمکار است. عدل‌ ساعه‌ خیر من‌ عباده‌ سبعین‌ سنه‌! 🔹 روشن‌ است‌ که‌ نتیجه‌ این‌ روش‌ تربیتی‌ بی‌نهایت‌ خطرناک‌ بوده‌ است، چرا که‌ نبودِ‌ عدالت‌ در جوامع‌ از مرحله‌ خطرهای‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ گذشته‌ و به‌ مرحله‌ انحرافات‌ ایدئولوژیک‌ رسیده‌ و موجب‌ ناامیدی‌ بزرگی‌ از دین‌ و مؤ‌سسه‌های‌ دینی‌ و علمای‌ دین، مخصوصاً‌ از آن‌ دسته‌ از علمای‌ دین‌ که‌ در برابر بیدادگری‌ها سکوت‌ می‌کنند و برای‌ احقاق‌ حقوق‌ مردمِ‌ زیرِ‌ ستم‌ مبارزه‌ نمی‌کنند، شده‌ است. 🔺 هرگاه‌ عدالت، در برخی‌ جوامع، به‌ صورت‌ جزئی‌ و جدا از قاعده‌ و زیربنای‌ اعتقادی‌- اسلامی‌ تحقق‌ یابد، مشکلات‌ بزرگ‌تری‌ به‌ جای‌ می‌گذارد. زیرا این‌ نوع‌ عدالت‌ موجباتِ‌ متعارف‌ و فرهنگیِ‌ خود را همراه‌ می‌آورد و شکل‌ خاصی‌ از مصرف‌ را به‌ جامعه‌ تحمیل‌ می‌کند؛ در نتیجه، شیوه‌ای‌ تازه‌ از زندگی‌ را در پیشاروی‌ انسان‌ می‌نهد که‌ او را به‌ گمراهی‌ می‌کشاند. @Terrorofmedia