4_416725996532662362.mp3
2.47M
🔉 فایل صوتی| ارزشمندترین کار در ماه رجب؛ اهتمام به نمازهای یومیه
دستور عملی برای تحصیل حضور قلب در نماز
استاد فیاض بخش
♦️ تذکرةالأولیاء @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
『🕊͜͡✨』
قرآن کریم و روایات به ما می گویند تو لازم نیست که تلاش کنی دیده شوی ، تو داری دیده می شوی ! تو وسط یک معرکه ای هستی ، بازیگر یک صحنه ای هستی که مهم ترین افراد دارند تو را می بینند ، نه یک مشت آدمی که معلوم نیست اینها قیمت خودشان چقدر باشد !. یا به خاطر یک توانایی که تو داری ، یا به خاطر بدنی که تو داری ، یا به خاطر چهره ای که داری ، یا به خاطر یک چیز سطح پایینی که تو داری اینها افتادند دنبال تو و به محض اینکه این در تو زائل شود ، آنها هم خواهند رفت . نمونه اش هم خیلی از این بازیگر های سلبریتی که یک دوره مصرف دارند ، تمام می شود می رود . اما چیزی که قرآن کریم و اهل بیت به ما ارائه می کنند به ما می گویند ای انسان ! تو داری دیده می شوی ، تو می توانی طوری باشی که آن بالا اسمت را بخوانند ، مشهور باشی . و در لحظه ، توسط مهمترین حقایق عالم داری دیده می شوی .
♦️ جلسهٔ پانزدهم ، دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل .
💠 انسان بازیگر صحنه ی هستی و رفع خواطر با توجه به سائق و شهید
☑️ @m_h_esfahani
قلب انسانی لطیفه ای است که متوسّط است بین نشاء مُلک و ملکوت ، عالم دنیا و آخرت
قلب به منزله آیینه دو رویی است که یک روی آن به عالم غیب است و صور غیبیّه در آن منعکس شود، و یک روی آن به عالم شهادت است و صور ملكيّه دنیاویّه در آن منعکس شود.
صور دنیاویّه از مدارک حسّيّة ظاهريّه و بعضی مدارک باطنه مثل خیال و وهم در آن انعکاس پیدا کند، و صور اخرویّه از باطن عقل و سرّ قلب در آن انعکاس پیدا کند. و اگر وجهه دنیاويّه قلب قوّت گرفت و توجه آن یکسره به تعمیر دنیا شد و هَمَّش منحصر شد در دنیا، و مستغرق شد در مَلاذّ بطن و فرج و سایر مشتهيات و ملاذّ دنیاویّه، بواسطه این توجّه، باطن خیال مناسبتی پیدا کند به ملکوت سُفلی که به منزله ظِلّ ظلمانی عالم ملک و طبیعت است، وعالم جنّ وشياطين ونفوس خبیثه است، و بواسطه این مناسبت القائاتی که در آن شود القائات شیطانیّه است و آن القائات منشأ تخیّلات باطله و اوهام خبيثه گردد.
وجهه قلب اگر به تعمیر آخرت و معارف حقّه شد و توجّه آن به عالم غیب شد یک نحوه تناسبی با ملکوت اعلی که عالم ملائکه و نفوس طيّبه سعيده است، و به منزله ظِلّ نورانی عالم طبیعت است پیدا کند، و علوم مُفاضه به آن از علوم رحمانی مَلَکی و عقاید حقّه، و خطرات از خطرات و القائات الهیّه گردد،ازشکّ و شرک منزه و پاکیزه گردد، و حالت استقامت و طمأنینه در نفس پیدا شود، اشتیاقات آن نیز بر طبق علوم آن و ارادات بر طبق اشتياقات، و بالأخره اعمال قلبيّه و قالبیّه وظاهریّه و باطنیّه از روی میزان عقل و حکمت واقع شود.
📚 چهل حدیث
🖋 امام خمینی(قدس سره) حدیث 25
🔶 تذکرة الاولیاء
@tezkar
آیت الله سعادت پرور ره :
در عالم خواب مشاهده کردم که از دنیا رفته ام و تمام انبیاء در تشیع جنازه ام حاضر هستند ؛ متوجه شدم علت آمدنشان صد مرتبه سوره ی توحیدی است که هر روز هنگام سحر به روح ایشان هدیه می کنم.
تذکرة الاولیاء
@tezkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️راهپیمایی ۲۲ بهمن و لزوم شرکت در آن.
آیت الله جاودان
@tezkar
1_3311409781.m4a
24.14M
💡سلسله جلسات تربیتی_معارفی
♦️ آیتالله
#استاد_رخشاد (از شاگردان علامه ی طباطبایی،آیت الله بهجت و آیت الله سعادت پرور)
📅 چهارشنبه ۱۹ بهمنماه ۱۴۰۱
@borhan_maaref
تذکرة الاولیاء
@tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
#بازنشر
♦️تجلیات برای نفوس مختلف به اشکال گوناگون است.
قضاياي متعددی وجود دارد که شیعیان خالص مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام پس از مراقبات طاقت فرسا و دلداری و مواظبت از حقیقتشان
با مشاهدات گوناگونی روبرو شده اند.
بعضی اهل ذکر تمام عالم را در حال ذکری که مشغولند مشاهده میکنند
مثل ذکر یونسیه که در همان حین در و دیوار و درخت و زمین و آسمان را در ادای ذکر هماهنگ با خویش می یابند.
بعضی نفوس در باطن خویش هنگام قرائت قرآن کلمات قرآن را پیش از جاری شدن بر زبانشان در دل به شکل نور و یا تلقین می یابند.
و یا برای مثال
پیرمردی در نجف اشرف بود که خدا او را قرین رحمت توحیدی خود کند که می فرمود سید هاشم حداد ره آیات قرآن را که قرائت میکرد كلماتي که از زبان مبارکش خارج می شد در وجودش فرو می رفت.
و بعضی دیگر تجلیاتی از مقام ولایت و اوحدی از افراد مشاهدات توحیدی به معنای خاصش خواهند داشت.
تمام اینها از حقیقتی لا افق و بی نهایت و واجبی بالغیر به نام نفس و سرّ انسان نشئت میگیرد که حقیقتی ذومراتب جز ولایت مولی الموحدین علی علیه السلام نیست.
همانجور که خالق کریم سبحان در حدیث قدسی فرمود:
🔻الانسان سرّی و انا سرّه
انسان سرّ من است و من سرّ انسان.
حد شهود و شکار ا این سرّ درون را غلبه ی سرّ بر کثرات و حجاب های ساتر حقیقت نفس تعیین می نماید.
همانطور که امیرالمومنین علی علیه السلام در حدیث حقیقت به جناب کمیل فرمودند:
🔻الحقیقه هتک الستر بغلبه السرّ.
حقيقت خرق پرده ها به سبب غلبه ي سر است
الغرض باید فکری به حال هم نشینی و هم صحبتی و دلداری این حقیت در خویش کنیم چرا که گویا در عمده ی ما به شکلی کتک خورده و خونین زیر آوار گناهان و کثرات و تعلقات در حال خفگی و جان دادن است.
آن چنان مست است عاشق کز شراب آمد به هوش
آن چنان فاش است شاهد کز خودش آمد حجاب
هیچ می هرگز نخواهد زین می مست تر
هیچ شاهد فاش تر زین برنیندازد نقاب
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
4_6012436541991816798.mp3
1.77M
شفاعت امام موسی بن جعفر علیه السلام برای شیعیان
مرحوم آیت الله شیخ جواد کربلایی
♦️ تذکرة الاولیاء
@tezkar
هدایت شده از استاد فیاض بخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐
📽 ببینید| شب و روز مبعث، قله ماه رجب و از شبهای قدر است.
استاد فیاضبخش
@jelvehnooralavi
هدایت شده از استاد فیاض بخش
🚩 خلاصه مطلب| شب و روز مبعث ؛ قله ماه رجب و از شبهای قدر
▫️شب ۲۷ رجب از لیالی قدر است.
▫️نکته بسیار جالب و عجیب درباره شب و روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، آنست که این شب و روز تعلق ویژه به امیرالمومنین علی(ع) دارد.
▫️عجیبتر آنکه اهل معنا مانند مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی در المراقبات و جناب سید در اقبال الاعمال و شیخ عباس در مفاتیح میفرمایند که توصیه شده در این شب به حرم حضرت امیر(ع) مشرف شوید و شفای بیماران خود را از مولا بگیرید.
▫️شب مبعث؛ شب تجلی اعظم!
با تأمل در ادعیه وارده در شب مبعث، میتوان به گوشهای از عظمت این شب پی برد.
▫️ جناب شیخ عباس قمی در مفاتیح ذیل اعمال این شب این دعا را آورده که:
«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِالتَّجَلِّي الْأَعْظَمِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَ الْمُرْسَلِ الْمُكَرَّمِ...»
ملاحظه میکنید که صحبت از «تجلی اعظم» است؛ که خدایا من تو را به تجلی اعظم این شب قسم میدهم. اما این معنا صرفا اشارهوار و در هالهای از ابهام در دعا ذکر شده.
▫️برای فهم معنای تجلی اعظم به فراز دیگری از دعا مراجعه میکنیم که میفرماید:
«اللَّهُمَّ وَ هَذَا رَجَبٌ الْمُكَرَّمُ الَّذِي أَكْرَمْتَنَا بِهِ أَوَّلُ أَشْهُرِ الْحُرُمِ أَكْرَمْتَنَا بِهِ مِنْ بَيْنِ الْأُمَمِ فَلَكَ الْحَمْدُ يَا ذَا الْجُودِ وَ الْكَرَمِ فَأَسْأَلُكَ بِهِ وَ بِاسْمِكَ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَجَلِّ الْأَكْرَمِ...»
▫️ گفتیم که رجب ماه حضرت امیر(ع) از یک سو و ماه خداوند از سوی دیگر است. هم در براهین عقلی اثبات شده و هم در روایات اهل بیت(ع) آمده که جلوه انسیِ حقیقت توحید، کلمه ولایت است و کسی که میخواهد به توحید وارد شود، باید مراتب ولایت را طی کند.
▫️به تعبیر مرحوم استاد سعادتپرور(ره)، اینکه لفظ «اعظم» در دعا سه بار تکرار شده، تبیین معنای تجلی اعظم است و این شب، عرصه تجلی تام و تما پروردگار است.
▫️آن تجلی که باید در شب قدر برای ما اتفاق بیفتد، در این شب برای رسول اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) و اولیای الهی اتفاق افتاد که همانا ظهور اسم اعظم است.
▫️ کسی جز صاحب ولایت، لیاقت درک آن اسم را به طور تام ندارد؛ چرا که در فراز بعد میفرماید: «الَّذِي خَلَقْتَهُ فَاسْتَقَرَّ فِي ظِلِّكَ فَلا يَخْرُجُ مِنْكَ إِلَى غَيْرِكَ...» یعنی جایگاه اسم اعظم در ظل عرش است و مراتب مادون تحمل پذیرش آن را ندارد.
▫️ اگر ما تحمل و ظرفیت درک این اسم اعظم را نداریم، بیایید لااقل به گونهای عمل کنیم که همچون آن پیرزن خود را در صف خریداران یوسف(ع) جا بزنیم...
🔻توصیههای عملی برای شب و روز مبعث:
1️⃣ اگر میتوانید روز مبعث را روزه بگیرید. در روایات است که روزه آن معادل هفتاد سال است و مبعث یکی از ۴ روز ممتاز سال برای روزه است.
2️⃣ شب مبعث را بسیار غنیمت بشمارید که این شب، مقدمه شب قدر بعدی یعنی شب نیمه شعبان است. برای درک آن شب، باید از شب مبعث شروع کرد.
3️⃣ این شب، هنگام تضرع به درگاه اهل بیت(ع) است و چه بهتر که با تحفهای به پیشگاه ائمه(ع) برسیم. لذا بنده توصیه میکنم که با هدیهای از جانب حضرت صدیقه طاهره(س) به محضر حضرت امیرالمومنین(ع) توسل کنیم:
به این صورت که ۴ رکعت نماز حضرت امیرالمومنین(ع) را که ایشان علاقه خاصی به این نماز دارند به نیابت از حضرت صدیقه طاهره به جای ۴ رکعت از نماز شبمان بخوانیم و به جناب حضرت امیر(ع) و یا حضرت رسول(ص) و یا هر دوی این بزرگواران هدیه کنیم و عرضه بداریم که اگر من قابلیت و ظرف این هدیه را دارم، شما به بنده عنایتی بفرمایید.
اين نماز چهار ركعت است: در هر ركعت يك بار سوره «حمد» و پنجاه بار «قل هو اللّه احد» و بعد از نماز تسبیحات خاص ایشان را که در مفاتیح است ذکر کنید.
4️⃣ این شب، شب شفای از بیماریهاست و مرحوم شیخ عباس در مفاتیج روایات عجیبی از عنایات امیرالمؤمنین(ع) ذکر نموده. لذا تعجب نکنید اگر حضرت در این شب عنایت ویژهای نیز بر ما بکنند.
بیایید ما هم به سنت حضرات ائمه(ع) گله عاشقانه به درگاه حضرت امیر(ع) داشته باشیم که شما در این شب، بیماران بسیاری را شفا میدهید، پس عنایت بفرمایید و قلب بیمار ما را نیز شفا دهید.
5️⃣ در این شبها دعا برای یکدیگر را فراموش نکنید که دعا در حق دیگران، ابتداءا در حق خود داعی اجابت میگردد و در سیره حضرت صدیقه طاهره(ع) است که از شب تا صبح فقط برای دیگران دعا میفرمودند.
☑️ كانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله شجاعی ره
♦️عید مبعث
تذکرة الاولیاء
@tezkar
#مراقب_اندوخته_های_معنوی_مان_باشیم
شیخ عارف کامل ما حضرت حجه الله الحق، آیه الله پهلوانی – قدس الله نفسه الزکیه – به تلامذه سلوکی خود سفارش می کردند که «مراقب باشید تا شیطان، سرمایه ها و اندوخته های معنوی شما را از دستتان نگیرد؛ گاهی سه ماه رجب و شعبان و رمضان را زحمت کشیده اید و اندوخته هایی به دست آورده اید، برای آنکه از دستتان بگیرد و از نتایج آن محرومتان کند، همسرتان را تحریک می کند، تا اوقات تلخی کرده و بهانه جویی کند و شما در برابر رفتار نابجای او که دور از انتظارتان بوده، یک سخن ناشایسته ای بگویید و سرمایه های معنوی و اخروی را از دستتان بگیرد».
منبع: #سلوک_با_همسر ، ص هشتاد و پنج
کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هر کس سه روز از ماه شعبان را روزه بگیرد ، خداوند را در عرش زیارت می کند.
من لا یحضر الفقیه جلد2 ص95
فرصت شمار صحبت ، کز این دو راهه منزل
چون بگذریم دیگر ، نتوان به هم رسیدن
تذکرة الاولیاء
@tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
『🕊͜͡✨』
♦️ لقاء الله
💠 المحاضرات فی النجف الاشرف
☑️ @m_h_esfahani
4_6032649096173456982.mp3
6.15M
🔉 بشنوید| توصیهها و دستورات ویژه ماه شعبان
استاد فیاضبخش
👈 شرح این حدیث از پیامبر اکرم(ص) که فرمود: «خدا رحمت کند آن کسی را که در ماه من، مرا کمک میکند.»
👈 دستورات ویژه ماه شعبان:
▫️مناجات شعبانیه
▫️صلوات هنگام زوال
▫️صلوات بر پیامبر(ص) و آل ایشان(ع)
▫️دعای کمیل
▫️فضیلت روزه ماه شعبان
▫️مراقبه
@jelvehnooralavi
♦️تذکره الاولیاء
@tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
4_6037115067592347549.pdf
137.2K
♦️ماجرای باز شدن افلاک توحیدی به دست قمر منیر بنی هاشم علیه السلام برای مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی ره از زبان خود ایشان.
💠فصل چهل و یکم کتاب کهکشان نیستی
به مناسب ولادت کهف الاولیاء حضرت اباالفضل العباس علیه السلام
لینک تهیه ی نسخه ی چاپی کتاب🔻
https://b2n.ir/kahkeshan
لینک مطالعه ی نسخه ی دیجیتالی کتاب در فیدیبو🔻
http://www.fidibo.com/book/view/110581
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
♦️@m_h_esfahani
🔻یک پیام و یک هدیه از ناحیه حضرت سجاد علیه السلام همین دعای «اللهم صل علی محمد و آل محمد ، شجره النبوه» است که در ماه شعبان وارد شده است.
این را حضرت قبل از ظهر، عند الزوال می خواندند.
🔸اگر بتواند انسان این دعا را از ابتدای ماه شعبان ملتزم بشود، قبل از زوال دو رکعت نماز در مسجد- یا غیر مسجد- بخواند و بعد این دعا را بخواند خیلی خوب است.
🔹 از امام باقر (ع) فرمودند پدر من وقت استجابت این دعا را قبل از ظهر، عند الزوال می دانستند.
البته مردم غالبا این دعا را بعد از نماز می خوانند چون می خواهند ترک نشده باشد و مردم هم که قبل از ظهر یک جا جمع نمی شوند.
🔸این دعا هدیه ای است که حضرت دادند اگر به شرائطش عمل بشود آن وقت این دعا خودش یک مرکز استجابتی میشود.
این دعا خودش از اسرار است. خواندن این دعا یک نظمی لازم دارد. معمولا این دعا را برای حوائج در ماه شعبان، از اول ماه شعبان تا آخر ماه خوانده می شود. فقط قبل از ظهر و قبل از زوال چند تا شرط دیگر هم دارد من جمله اینکه در منزل همه مجموعهای مشغول باشند همه این دعا را بخوانند...
استاد شیخ جعفر ناصری حفظه الله
♦️تذکرة الاولیاء
@tezkar
آیت الله کوهستانی ره :
آن قدر حضرت علی اکبر علیه السلام شفاعت می کند که نوبت به امام حسین علیه السلام نمی رسد.
♦️ تذکرة الاولیاء
@tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
#بازنشر
♦️این متن را به مناسبت نیمه ی شعبان حتما بخوانید و همراه با فایل زیر آن منتشر بفرمایید♦️
بیچاره گی و فلاکت و بدبختی ما از آن جایی آغاز شد که دچار قرائتی از هستی شدیم که بالکل منفک از مدارهای غیبی است.
به عبارت دیگر با عالم دنیا مستقلا مواجه شدیم و از کارکرد عالم امر و غیب و تاثیر شگرف آن بر ماهیت دنیا و مولفه ی زندگی زمینی غافل گشتیم.
مجال این بحث اینجا نیست اما یادمان نرود که ابلیس دشمن قسم خورده ی چشم باطن انسان و مانع رسیدن او به فهم عمیق و بهره وری حقیقی اش از ساحت هستی است،فلذا باید علی الدوام متذکر باشیم که کلید اعظم گشایش انسان برای رسیدن به مقام ولایت اللهی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء که باطن هستی و غیب اعظم آخرالزمان می باشد،دعا و دعا و دعا است.
♦️دعا حقیقتی است که امیرالمومنین علی علیه السلام درباره ی آن می فرماید: الدُّعاءُ أنفَذُ مِنَ السِّنانِ الحَديد(دعا در اثر کردن،کاری تر از نیزه ی آهنین و برنده است/اصول کافی).
پس شاید یا ما دعا نمی کنیم و یا شاید درست و از روی اضطرار رو به ساحت حق تعالی نمی بریم.
در روایت از امام صادق علیه السلام منقول است که فرمود: هَل تَعرِفونَ طولَ البَلاءِ مِن قِصَرِهِ؟ قُلنا: لا، قالَ: إذا الْهِمَ أحَدُكُمُ الدُّعاءَ عِندَ البَلاءِ فاعْلَموا أنَّ البَلاءَ قَصيرٌ
آيا طولانى بودن بلا را از كوتاه بودن آن باز مى شناسيد؟ عرض كرديم:خير. فرمود: هرگاه به يكى از شما در بلا و گرفتارى، دعا كردن الهام شد، بدانيد كه بلا كوتاه است (و به زودى رفع مى شود)/مکارم الاخلاق)
حال که به قلب تمامی گرفتاران و اسیران عالم الهام شده است که علاوه بر تمام تلاش ها باید در دریای دعا غرق شوند، مسئله اینجاست که آیا ما در دعا برای ظهور به اضطرار حقیقی افتاده ایم یا خیر؟
♦️بسیاری از ما ولعی که در خواندن ختم واقعه ای که دوشنبه ی اول ماه باشد را در خویش یافته ایم و دیده ایم که برای رسیدن به حوائج دنیوی مان چه پشتکاری از خویش نشان می دهیم.وای بر ما که می دانیم برای امر ظهور، چشم ازل و ابد به شیعیان این زمانه دوخته شده است تا ببیند چه می کنند و ما در دعا کردن مضطر نگشته باشیم.
♦️دعا حالتی قلبی است که باید در انسان به وجود آید تا به درگاه استجابت برسد و البته هنگامیکه تمام همت ما مشغول خویش و دنیای خیالی اطرافمان گشته باشد طبعا دیگر اضطراری برای ظهور در خویش نخواهیم یافت.
♦️راهکار چیست؟
خدا رحمت کند مرحوم ملاحسینقلی همدانی را که برای ترقیات عالیه معتقد به پرواز کردن نفس با دوبال ذکر و فکر بوده است.
فکری که مورد نظر ایشان بوده حاوی ظرائفی است که در این خطوط مجال صحبت از آن نیست و از اصول طریقه ی معرفت النفس است.
اما ایشان ذکر را تقسیم به ذکر لفظی و عملی می کرده اند.ذکر عملی را نیز تقسیم به چند امر نموده.اما در راس آن از مراقباتی سخن گفته است که مهم ترین آنان انجام واجبات و ترک محرمات است.
♦️آنچه باقی است ذکر لفظی است که در این نوشته قصد بر تمرکز روی ذکر لفظی خاص برای خرق پرده های غیبت توسط تک به تک شیعیان است.
ما واماندگان و بیچارگان چاره ای نداریم که باور کنیم باید در دعا به الحاح و اصرار و اضطرار بیفتیم.
در کربلا دعوت کنندگان سید الشهداء سلام الله علیه او را به گودال قتلگاه کشاندند و در قرن چهاردهم امثال نویسنده امام زمانشان را با اعمال و غفلت در قعر سیاهچاله و زندان های آهنین محبوس کرده و دل خوش به آن بودیم که از موثران در امر فرج باشیم.
حاشا و کلا.
♦️پیشنهاد می کنم از روز نیمه ی شعبان تا صبح عید فطر و پس از آن هر هفته جمعه ها دعایی را بخوانیم که در آن شاهد اصرار و الحاح شگفت انگیز و کم سابقه ای از طرف خواننده ی دعا نسبت به امر ظهور می باشیم.
این دعا معروف به دعاء در زمان غیبت امام زمان علیه السلام و در ملحقات مفاتیح الجنان موجود و به متن زیر پیوست گشته است که نائب اول امام عصر عج آن را املاء فرموده و سید بن طاووس عنایت بسیاری به آن دارد.
♦️کافی است شما این دعا را یک مرتبه با دقت و با توجه به معنای آن بخوانید،سپس متوجه خواهید شد که ما در الحاح و اصرار و استقامت در امر دعا برای ظهور تا چه اندازه کوتاه قد و بی جربزه و حقیرانه برخورد کرده ایم.
این دعا برای خواننده خواص شگفت انگیزی دارد که موانست چهل روزه ی آن و یا تدوام بر آن پرده از راز سر به مهر آن برای اهلش بر خواهد داشت.
بعضی از اهل معنا این دعا را چهل روز می خواندند و با آن استاد حقیقی سلوکشان را می یافتند،ان شاءالله ما و شما آن را پی گیرانه بخوانیم و مراقبات عملی را ضمیمه ی آن گردانیم تا ان شاءالله به برکت این دعای سراسر شگفتی در این سال پرده از چهره ی مهدی فاطمه سلام الله علیهما کنار بزنیم که امر ظهور امام عصر عج در اختیار ماست.
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
هدایت شده از استاد فیاض بخش
15Sha'ban.mp3
8.41M
🔉 بشنوید| بنده دلشوره شب نیمه شعبان را خیلی زیاد دارم...
⚡️بیانات استاد فیاضبخش در جلسه اخیر حدیث معراج
▫️دیگران بروند نقل و شربت بخورند، چراغانی ببینند و... ولی برای سالک امشب شب قدر است.
@jelvehnooralavi
هدایت شده از استاد فیاض بخش
📝 خلاصه مطلب| بنده دلشوره شب نیمه شعبان را خیلی زیاد دارم...
▫️بیانات استاد فیاضبخش در جلسه اخیر حدیث معراج
🔸 خداوند از ماه رجب تا ماه رمضان، منزلگاههایی قرار داد تا انسان قبل از وارد شدن به ماه رمضان جبران مافات بکند.
در ماه رجب:
▫️شب اول ماه رجب؛
▫️ایام البیض (اعتکاف)؛
▫️۲۷ ماه رجب.
در ماه شعبان:
▫️سوم شعبان؛
▫️چهارم شعبان؛
▫️ظاهراً نیمه شعبان آخرین این منازل است.
🔸 ماه رمضان شهرالله است؛ مثل مسجد؛ همانطور که انسان نمیتواند آلوده به نجاست وارد مسجد شود، همانطور هم نمیتواند وارد شهرالله شود.
قاضی سعید قمی در اسرار الصلاتش میفرماید: چه نجاستی بدتر از انس با دنیا است!؟
علقههای به دنیا میشود: جنابت، نجاست، کثافت.
🔸 دقت کنیم آلوده شدن به دنیا بد است؛ اما انسان میتواند در دنیا کار کند و علاقمند به دنیا نشود!
مانند امیرالمومنین علیهالسلام که اقتصاددانترین شخص بود اما گرفتار دنیا نشد. «رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ»
رهروان ره حق در این بحر عمیق
غرقه گشتند، نگشتند به آب آلوده.
🔸 امام زمان علیهالسلام در میان باقی ائمه جایگاه خاصی دارد؛ الان که ما توسل به ائمه علیهمالسلام بکنیم، همه آنها سفارش به امام زمان علیهالسلام میکنند و امام زمان همه کاره هستند.
🔸 مانند بچه یتیم به در خانه امام زمان برویم؛ آیتالله بهجت میفرمودند: اگر انسانها مانند آن حالتی که یتیم به دنبال تابوت پدرش میرود با آن دلشکستگی و استکانتی که یتیم دارد اگر ما به درگاه امام زمان برویم قطعا عنایت میکنند.
🔸 اگر بنا نباشد که فرج عام بشود، قطعا برایمان فرج خاص صورت میگیرد.
🔸 از جهتی یک سری احساس خطر میکنم!
یک سری کارهای عادی که مردم انجام میدهند برای سالک درست نیست؛ مثلا مردم جشن میگیرند، چراغانی میکنند، دید و بازدید میکنند و... اینها برای سالک نیست. نیمه شعبان مثل شب قدر است؛ در برخی روایات هم داریم که شب قدر، چهارتاست که اولین آن، شب نیمه شعبان است.
🔸 تقدیر امور در شب نیمه شعبان رقم میخورد و آرام آرام تا شب بیستویکم که دیگر کار تمام میشود و شب بیستوسوم فقط امضا میشود؛
اصل کار از نیمه شعبان است که انسان باید بارش را ببندد و با امام زمانش تکلیفش را مشخص کند.
🔸 مفاتیح الجنان درباره اعمال شب نیمه شعبان سنگ تمام گذاشته است؛ انسان همانها را انجام دهد کفایت میکند.
در میان آنها:
▫️نماز جعفر طیار؛
▫️سجده خاص پیامبر اکرم؛
▫️در قنوت نماز وتر مناجات شعبانیه خوانده شود؛
▫️دعای کمیل؛
🔸 گویا این شب آخرین منزل است که اگر از دست برود و انسان نتواند کاری بکند دیگر دستش خالی میماند.
☑️ کانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi
آیت اللّه جوادی آملی، به نقل از سیدبن طاووس، دانشمند بزرگ اسلامی، درباره بزرگ داشت ماه مبارک رمضان فرموده اند: «عده ای اول سالشان فروردین است که تلاش می کنند لباس نو در بر کنند، مثل درخت ها که اول سالشان فروردین است و لباس های نو و تازه به تن می کنند. اول سال یک کشاورز، اول پاییز است که درآمد مزرعه را حساب می کند. تاجری که کارگاه تولیدی دارد، اول سال را در فرصت دیگری تعیین می کند ولی آن ها که اهل سیر و سلوک اند، اول سالشان ماه مبارک رمضان است. آنها به حساب رسی خود می پردازند که ماه رمضان گذشته، چه درجه ای از معنویت داشته و امسال چه درجه ای دارند؟ ماه مبارک رمضان، برای سالکان کوی دوست، ماه محاسبه است.»
♦️کانال تذکرة الاولیاء
@tezkar
هدایت شده از استاد فیاض بخش
Ramezan 1401.mp3.mp3
19.25M
🔉 بشنوید| توصیههای سلوکی مهم پیرامون ماه مبارک رمضان و تقارن آن با عید نوروز
⚡️بیانات استاد فیاضبخش در آخرین جلسه شرح حدیث معراج در سال ۱۴۰۱
☑️ کانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi
دو عمل را با خودمان از ماه مبارک ببریم:
یکی اینکه روزی یك جزء قرآن _که در این ماه میخواندیم_ قرائت کنیم و دوم اینکه روزانه زیارت امين الله را با توجه و توسل به اميرالمؤمنين عليه السلام بخوانيم.
وقتی قرآن می خوانيم توجه به ولایت اهل بيت و علی الخصوص اميرالمؤمنين عليهم السلام داشته باشيم منظور توجه باطنی به مقام ولایت اميرالمؤمنين عليه السلام است.
اگر بتوانيم این دو عمل را از ماه رمضان امسال با خودمان ببریم و ادامه دهیم تا وقتی در دنیا هستیم، امیدوارم روز قيامت ببینیم که چقدر بر رشد ما تاثير داشته است.
♦️بحث کنترل خیال سال ۱۳۹۹
جلسه ی بیست و هفتم (مقدمات لازم و پیشنهادهایی برای قرائت حقیقی قرآن کریم)
@m_h_esfahani
فایل کامل جلسات🔻
t.me/esfahani_archive