eitaa logo
تذکره الاولیاء
11.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
540 ویدیو
98 فایل
احوالات و کلمات بزرگان اهل معرفت
مشاهده در ایتا
دانلود
«اول دل را باید خالی کنیم» برو بزدای روی تخته ی دل که تا سازد ملک پیش تو منزل برو تو خانه دل را فرو روب مهیا کن مقام و جای محبوب مرحوم آقا میرزا جواد آقا رضوان الله تعالی علیه میفرماید اینکه :گفتند احیاء بگیر یعنی همین لقلقه لسان نباشد یعنی قلب را یک کاری بکن از غیر خدا خارج کن از آن مألوفات خارج کن: صبح به اخلاص بیا بر در دوست گر کام تو برنیامد آنگه گله کن فَارْفُضُوا يَا أَهْلَ الْأَرْضِ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ غُرُورِهَا ای مردم و ای اهل زمین ! آنچه را که باعث فریفته شدن و غفلت شما بوده است وا گذارید، رها کنید: وَ هَلُمُّوا إِلَى كَرَامَتِي وَ مُصَاحَبَتِي وَ مُجَالَسَتِی وَ مُؤَانَسَتِی، بیائید نزد کرامتهای من برای مصاحبت با من برای همنشینی با من برای رفاقت با من و آنها را رها کنید. مواعظ 1، ص98 @tezkar
معرفت شهودی سيدنا الاستاد، فقیه عارف مرحوم آیة الله سید عبدالله جعفری تهرانی فرمودند: «عقل کجا و شهود کجا، قابل مقایسه نیستند» و به قول عارف بزرگوار مرحوم شبستری : ورای عقل طوری دارد انسان که بشناسد بدان اسرار پنهان استاد بزرگوارمان حضرت آیة الله حسن زاده آملی مدظله در الهی نامه چه خـــوش فرموده است: «الهی! اصطلاحات انباشته را دانش پنداشته ایم؛ یا نور السموات والارض ! قلب ما را مورد مشیت «الْعِلْمُ نور يَقْذِفُهُ اللَّهُ فِي قَلْبِ مَنْ يَشَاءُ» قرار بده. الهی! آکنده از عبارات اصطلاحاتیم که حجاب معرفت شهودی شده اند، خوشا کسانی که با قلب بی رنگ حامل عطایایت شده اند» و در جای دیگر چنین فرموده اند که: «آنکه در معرفت نفس به مرحله یقظه قدم نهاد، بسیاری از دانشها را بیش از خواب و خیال ارزش نمی نهد، آن علمی که نور نفس است، دیگر است که العِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللَّهُ فِي قَلْبِ مَنْ يَشَاءُ». ساحل بقا ، ص291 @tezkar
♦️حاصل اعمال شب جمعه در کلام اهل معنا | ▫️مبیت عند الحسین ▫️قرائت سوره ی واقعه ▫️قرائت سوره ی صاد در نماز وتیره یا در نماز شب ▫️قرائت سوره اسراء و کهف ▫️زیارت عاشورا به نیابت امام رضا علیه السلام ▫️صد مرتبه سوره ی قدر ▫️توسل به امام عصر در ثلث آخر شب ▫️احیاء و بیداری در شب جمعه ▫️توجه به مقام نورانیت حضرت سید الشهدا ، باب ورود به عوالم توحیدی 🔺کانال تذکره الاولیاء @tezkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌صدای اذان دل مومن را می لرزاند ... حجت الاسلام قرائتی تذکرة الاولیاء @tezkar
‍ مستحبات انجام مستحبات و ترک مکروهات ملکه سید هاشم حداد شده بود، مثل با طهارت بودن، همیشه معطر بودن، قبل و بعد از غذا دست ها راشستن، نواقل یومیه را خواندن، روبه قبله نشستن و خوابیدن، انگشتری در دست داشتن انجام غسل های مستحبی ،قنوت طولانی، بلند و با تکیه به صوت اذان گفتن، مسواک زدن، نماز شب را تدریجی خواندن ،مهمان نوازی ،خدمت به خلق، بشاش بودن، پایین مجلس نشستن و ... 📚دلشده ،ص106 @tezkar
چه کار کنیم محیط خانواده گرم و باصفا باشد؟ هماهنگی و موافقت اخلاقی بین مرد و زن در محیط خانواده از هر لحاظ صورت صد درصد برای غیر انبیا و اوليا - عليهم السّلام - غير ممكن است اگر بخواهی محیط خانه گرم و باصفا و صمیمی باشد فقط ،باید صبر و استقامت و گذشت چشم پوشی و رأفت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد. اگر این ها نباشد اصطکاک و برخورد پیش خواهد آمد و همه ی اختلافات خانوادگی همین جا ناشی میشود در محضر بهجت کتاب اول ص 300 @tezkar
‍ 🌺تأثير تكويني اذان و اقامه🌺 و گفتن در گوش کودک به هنگام ولادت معرفی تكوینی ایمان برای او است. هم چنین. " تَحینک الطفل بماء الفرات و التمر"(1) بر داشتن کام کودک با و تأثیر تکوینی دارد. نقل می کنند: یک زن مسیحی در تبریز شد، و علت گرایش او به اسلام اشتیاق او به معنویت اذان بود. مجذوبیت تکوینی دارد. اما چون از دین خود خارج شده بود، اموالش را مصارده کردند، البته این امر در زمان ناصر الدین شاه بود. و شاه توانست مقداری از اموال مصادره شده ی او را به واسطه ی خروج از دین مسیحیت برای او تحصیل کند.(2) 🌺منابع 🌺 1. وسائل الشیعه ج14 ص521 2.همان ، جلد 2 ، ص266 🔻کانال تذکره الاولیاء @tezkar
‍ میرفندرسکی و ذکرالله در کنیسه نقل است که میرزا ابوالقاسم فندرسکی در ایام سیاحت به یکی از ولایات کفار رسید و با اهل آنجا در هر موضوعی گفتگو و بحث نمود. روزی جمعی از اهل آن ولایت گفتند: از جمله اموری که دلیل بر حقانیت دین ما و بطلان دین شماست این است که بعضی معابد و کلیساهای ما قریب به دو هزار یا سه هزار است که بنا شده و هیچ اثر خرابی و سستی در آنها راه نیافته ولی اکثر مساجد شما به صد سال نمی ‏رسد که خراب می ‏شود نظر بر اینکه حقیقت هر چیزی حافظ آن است پس مذهب ما بر حق است! سید در جواب گفت: که بقای معابد شما و خراب شدن معابد ما نه باین سبب است بلکه به جهت آنست که در مساجد ما عبادت صحیح بجا آورده می‏ شود و طاعت پروردگار در آنجامی شود و نام پروردگار عظیم در آنجا ذکر می‏ شود بناء طاقت تحمل آن را ندارد و به این جهت خراب می‏ شود و اما معابد شما باقی می‏ ماند و اگر عبادت ما در معابد شما انجام و ذکر خدای ما در معابد شما شود لحظه ‏ای طاقت تحمل نمی ‏آورد و خراب می‏ شود. کفار گفتند: امتحان این کار بسیار آسان است اگر شما راست می‏ گوئید بیائید در یکی از معابد ما عبادت کنید و نام خدای خود را ببرید تا صدق و کذب حرف شما معلوم شود. سید قبول نمود توکل بر خدا نموده و متوسل به ارواح طیبه ائمه معصومین علهیم السلام شد وضو ساخت و رفت در کنیسه اعظم ایشان که آن را در نهایت استحکام ساخته بودند و قریب سه هزار سال بوده بنا شده و هیچ گونه اثر خرابی نداشت. جمع کثیری در آنجا به نظاره آمده بودند. سید بعد از داخل شدن اذان و اقامه گفته مشغول نماز شد و بعد از نیت یک مرتبه دستها را بلند کرده و به آوازه گفت:الله اکبر و از کنیسه بیرون دوید. فی الفور سقف کنیسه فرود آمده دیوارهای آن بر هم ریختند. منبع خزائن نراقی، ص21 🔺کانال تذکرة الاولیاء @tezkar