eitaa logo
تذکره الاولیاء
11.2هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
527 ویدیو
97 فایل
احوالات و کلمات بزرگان اهل معرفت
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شعله ی طور
‍ ♦️این تجربه را ماه محرم امتحان کنید.♦️ بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر گاه در امور خود دنیوی و اخروی یا کمون و نهان خویش نقص یا ضعفی حس کردید بدانید قرآن کریم برای خواندنش شما را صدا میزند. علت های دیگر که ساخته های خیالند را رها کرده و به سمت قرآن کریم فرار کنید.قرآن را باز کرده و به معنای آن کار نداشته باشید. چینشی که در برابرتان ظهور میکند را لاجرعه تا جایی که احساس می کنید قوتی در شما شروع به تشعشع کرد سر بکشید.این امر تکرار که شود سرعت این تجلی تسریع خواهد شد و همیشه اجازه دهید آن ضعف با این کار در شما خاموش شود. ضعف ها و نگرانی ها ناشی از عدم ارتباط با خزینه های کلماتند.الفاظ قرآن کریم معبر شما برای نفوذ به خزینه های  اشیاء که ربطی عمیق با حقیقت ولایت دارند هستند.دنبال هر آنچه میگردید راه رسیدن به آن در بخش ایجاد اسباب معنوی، رجوع به این کلمات و تکرار این کار است.پس از آن آرام آرام ایجاد اسباب ظاهر و فهم چینش صحیح شان در پی می آیند. ♦️و حال که طلیعه ی  ماه محرم است و بسیاری دلشوره ی بهره وری از مجالس اباعبدالله الحسین سلام الله علیه را دارند،این ضعف را با غرقه شدن مکرر در قرآن کریم جبران کنید و تماشاگر استفاده های محیر العقول از بی کرانه ی اقیانوس توحید و بساطی که سیدالشهدا علیه السلام گسترانده است باشید. قرآن کریم ربط میان شما و اشیاء است و همچون رمزی آن ها را گشوده و در برابر شما به خدمت خواهد کشید. و کدام چیز بالاتر از درک و پیوستن به حقیقت جاری سالار شهیدان و یارانش. ♦️این ده روز را با این راهکار امتحان کنید و اگر نتیجه گرفتید این وامانده را دعا کرده که کمتر اسباب شرمساری حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء باشم. ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
هدایت شده از شعله ی طور
هدایت شده از شعله ی طور
‍ ♦️هوالعلی العظیم♦️ خدا رحمت کند آن ولی الهی را که می فرمود اینکه گفته اند: "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" یعنی باید نتیجتا خودت بفهمی که هر روز از روزهایی که در برابرت قد علم میکند و چالشی جدید از ترکیب اسماء را در برابرت به رشته می کشد یک سیدالشهدایی در آن روز هست و یک یزیدی که تو در حال ایجاد حاکمیت برای آن هایی. ♦️آیا قبول داریم برهوت زمین وجود ما سالهاست پادشاه خویش را گم کرده است؟ چه بسا سوزش دل ها و اشک ها در این عزای سیدالشهدا بی نسبت با آن نباشد که باطن ما طالب تاج گذاری پادشاه خویش در سرزمین دل است. نکند ما طوری عمل کرده ایم که هر روز خالق گودالی بوده باشیم و قتلگاهی را به راه انداخته و مایه ی شادی یزید روز و دورانمان بوده باشیم. سلطنت اباعبدالله بر دلها در این مجالس با اشک و توجه به ساحت او محقق می شود و چه کارکرد شگفتی دارد. چه بسا در رویا یا بیداری ببینیم که تاجی از آسمان بر سر سالار شهیدان قرار می دهند.این دیدن مربوط به سرزمین ماست وگرنه او که پادشاه عالم حقیقت بوده و هست، مهم این است که مالک و تاجدار سرزمین دل ما کیست؟ ♦️انسان مختار و قوی است و این اختیار به او اجازه میدهد حاکم این سلطنت را خود انتخاب کند. کربلا نقشی از این حقیقت در پرده ی زمان و مکان بود تا انسان بداند در طبقات وجود تمام نقوش قابل تکرار و بدون زوالند. اگر اجازه ی اشک ریختن داریم،بدانیم که اباعبدالله علیه السلام هجده هزار نامه از کوفه ی دلمان برای ما نوشته است تا مالک سرزمینمان باشد اما این وابسته به خواست ماست.دعوت از او برای حاکمیت خود در این سرزمین مسبوق به خواسته و لطف و عنایت اوست اما پایبندی به آن دعوت و شکیبایی در تطبیق وجود خویش با آن همه نامه که از او بر دستان ما نقش بست چیزی بود که برای معدودی از کوفیان و برای عده ی قلیلی از ما رخ می دهد.دعوت از او به اوست و او کار خویش را به درستی انجام میدهد،این ما هستیم که در حین کار اعتماد را از دست داده و از حکومت او پشیمان می شویم. اگر حسین علیه السلام را پادشاه این برهوت قرار دادیم او اباعبدالله(پدر بنده گان خدا) است و با خود حکومتی را در مملکت هستی مان به راه می اندازد که وزرای آن ابالفضل العباس و علی اکبر سلام الله علیهما با تشکیلاتی اعجاب آور خواهد بود که خود بهتر می دانند این زمین را چه طور از برهوت به لاهوت مبدل کنند. ♦️این دارایی و فرصت در برابر ماست و تحقیقا زمان بردار نیست . اگر او حاکم گشت ایام ذیل وجود او معنا خواهند شد،چرا که یوم ها یا بهتر بخوانیم تجلی ها،هستی خویش از او میگیرند و داستان "کل یوم هو فی شان" در منظر شهود برای انسانِ تحت حاکمیت خویش را،طور دیگری به نمایش میگذراند. ♦️شبهای قدرِ محرم را دست کم نگیریم و این خواسته را مستقیما از حضرت صدیقه سلام الله علیها بخواهیم تا عصر عاشورا تاجگذار سیدالشهداء در این برهوت های وجودمان باشیم. خوشا آنان که این حکومت را حداقل در عرصه ی مثال خویش می بینند. مافوق آن که مشتهای اولیاست... ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
هدایت شده از شعله ی طور
هدایت شده از شعله ی طور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احوال حداث الحسین علیه السلام در روز محشر ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
🔻ان الحسین عبرة کل مومن وقتی ذکر امام حسین(علیه السلام) را کردید، به اندازه ی پر مگس که این چشمتان تر شود، خداوند در هیچ کس نمی گذارد ذره ای از گناه باقی بماند الّا اینکه می بخشد. نمی دانم قلبت راحت می شود وقتی گریه می افتی یا نه؟ هیچ تجربه کردی برای امام حسین(علیه السلام) گریه می افتی، دیگر ذهنت هیچ جا نیست، جای آلوده نیست. طریق محبت؛ ص۸۸ @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
بسم الله الرحمن الرحیم محترم دار دلم کاین مگسِ قندپَرست تا هواخواهِ تو شد فَرِّ هُمایی دارد از عدالت نَبُوَد دور گَرَش پُرسد حال پادشاهی که به همسایه گدایی دارد نغز گفت آن بتِ ترسابچهٔ باده‌پرست شادیِ رویِ کسی خور که صفایی دارد ♦️برای دوستان گفته ام و بارها نوشته ام: در مشکلات از تقدیم هفتاد مرتبه سوره ی حمد به روح مرحوم آیت الله قاضی غافل نشوید. بزرگی میفرمود سوره ی حمد به سرعت در عالم برزخ برای اموات هضم شده و تبدیل به نعمات محسوسی می شود که ویژه متوجه شما می شوند.حساب این مرد الهی که جداست اگر میخوانید بدانید خواسته است که به یاد بیفتید و بخوانید. ما را هم از دعای خیر فراموش نفرمایید @m_h_esfahani
♦️ وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
‍ ‍ دعایی شگرف،کارساز،کم نظیر و از اسرار علوم اهل بیت علیهم السلام ♦️دعای علوی مصری♦️ 💠سید بن طاووس رحمه الله در «مهج الدعوات» نقل می فرماید؛ دعای معروف به دعای علوی مصری برای هر کار سخت و بزرگ خوانده می شود. ابوالحسن علی بن حمّاد بصری گفت: ابوعبداللَّه حسین بن محمّد علوی به من خبر داد که: محمّد بن علی علوی حسینی مصری برایم گفت: از جانب من نزد حاکم مصر شکایت شد از قدرت او بیمناک شده و حزن و اندوه وجودم را فرا گرفت، و ترسیدم که راه رهایی نداشته باشم، قصد زیارت موالی و اجداد طاهرینم را کردم، و به حائر مولای ما ابو عبداللَّه الحسین علیه السلام وارد شدم، از ترس غلبه حاکم مصر به حرم باصفای حضرت پناه برده و در آن مکان شریف پناهنده شدم. مدّت پانزده روز در جوار حائر حسینی علیه السلام بودم و شب و روز به دعا و زاری مشغول بودم، روزی در حالی که میان خواب و بیداری بودم قائم و صاحب زمان و ولی خدای رحمان صلوات اللَّه علیه در نظرم جلوه گر شد و به من فرمود: فرزندم! از فلانی ترسیدی؟ عرض کردم: آری،او می خواهد مرا بکشد؛ و چنین و چنان کند، من بر آقایم پناه آورده ام تا از آنچه برای من اراده کرده شکایت کنم، و او مرا از دست آن ظالم برهاند.حضرت فرمود: آیا پروردگار خود و پدران گرامت را با دعاهایی که پیغمبران سلف در شدّت و سختی می خواندند و خدا سختی را از آنان بر می داشت، نخوانده ای؟ عرض کردم: کدام دعا است تا بخوانم؟ فرمود: شب جمعه برخیز و غسل کن و نماز شب بخوان، چون سجده شکر را بجای آوردی در حالی که بر سر دو زانو نشسته ای این دعا را بخوان. او ادامه می دهد: حضرت پنج شب متوالی تشریف می آوردند در حالی که من میان خواب و بیداری بودم و این دعا را برای من تکرار می فرمود، تا اینکه حفظ کردم. شب جمعه تشریف نیاورد، برخاستم و غسل نموده و لباس هایم را عوض کردم و عطر استعمال نمودم، و نماز شب را خواندم و بر سر دو زانو نشستم و خدای را با این دعا خواندم. شب شنبه حضرت با همان هیئتی که شب های پیش تشریف می آورد، آمد؛ رو به من کرد و فرمود: ای محمّد! دعایت مستجاب و دشمن تو کشته شد، و پس از تمام کردن دعا خداوند او را به هلاکت رساند. او ادامه میدهد: چون صبح شد قصدی جز وداع با موالیان خود (علیهم السلام) و حرکت به سوی خانه ای که از آن فرار کرده بودم نداشتم؛ چون مقداری راه رفتم ناگاه قاصدی از جانب فرزندانم با نامه ای آمد و گفت: مردی که از ترس او فرار کرده بودی به هلاکت رسید، او عدّه ای را برای مهمانی دعوت می کند، مهمانان پس از صرف شام و پذیرایی پراکنده می شوند، او با نوکران خود همانجا می خوابد، بامدادان خبری از او نمی شود، به خانه او می روند، چون لحاف را از روی او برمی دارند می بینند سرش را از قفا بریده و خونش جاری است. این قضیه شب جمعه اتّفاق افتاده و نمی فهمند چه کسی این کار را کرده است. فرزندانم پیغام داده بودند که سریعاً به خانه بروم. موقعی که به منزل رسیدم و از قتل و ساعت اتّفاق آن پرسیدم درست همان موقعی را گفتند که من دعا را تمام کرده بودم. 💠علی بن حمّاد گوید: من این دعا را از ابو حسن علی علوی عریضی گرفتم، او از من خواست که این دعا را به کسی که مخالف مذهب ائمّه معصومین علیهم السلام است و از عقیده او خبر ندارم ندهم، امّا دوستان آل محمّد علیهم السلام می توانند از این دعا بهره ببرند. دعا نزد من بود، من و برادرانم بر آن دعا مواظبت می کردیم، روزی یکی از قضات اهواز از بصره نزد من آمد، من او را می شناختم، او نیکوئی های زیادی در حقّ من کرده بود، و گاهی من به او نیازمند می شدم و به نزد او می رفتم و نیازم را برطرف می کرد، ولی او از مخالفین مذهب ائمّه علیهم السلام بود. سلطان وقت حکم دستگیری او را صادر کرده و او را بیست هزار درهم جریمه کرده بود، دلم بر او سوخت و در حق او دلسوزی کردم و دعا را به او دادم، او دعا را خواند یک هفته نگذشته بود که سلطان بدون وساطتِ کسی، او را آزاد کرد و جریمه را به او بخشید و با احترام او را به شهر خود برگرداند، من او را مشایعت کردم و به بصره برگشتم. ♦️شایسته است این دعا برای آزادی امام عصر عج الله از اعمال دیو جبار نفوس خودمان و تمامی ظالمان عالم خوانده شود،چرا که تا وقتی ما با درستی اعمالمان او را نخواهیم و پا در دایره ی قتل نفس نگذاریم، او نخواهد آمد. ♦️در این برهه چه بسا اگر جمعیت کثیری از مومنین مشغول به این دعا با تکرار آن شوند و از خدای متعال نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین اشغالی را طلب کنند خداوند متعال در تقدیر و سرنوشت این نابودی تعجیل بفرماید. ♦️اگر دستتان رسید این برادر کوچک را از دعای خیر برای رفع جمیع مشکلات فراموش نکنید که سخت محتاج هستم المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
هدایت شده از شعله ی طور
دوستان توجه کنند.🔻 علی بن حماد در ادامه می گوید: پس از چند روز دنبال دعا رفتم پیدا نکردم، همه کتاب هایم را جستجو کردم اثری از آن ندیدم. نسخه ای از این دعا نزد ابومختار حسینی بود از او خواستم، او نیز گشت و پیدا نکرد، ما تا بیست سال دنبال این دعا بودیم و پیدا نمی کردیم، فهمیدم که این مجازاتی از خدای متعال است، چون من بر خلاف سفارش علوی مصری عمل کرده بودم و دعا را به قاضی که مخالف مذهب ائمّه علیهم السلام بود، داده بودم. بعد از بیست سال آن را در میان کتاب هایم پیدا کردم، حال آنکه پیش از آن بارها آنجا را جستجو کرده بودم. سوگند یاد کردم و با خود عهد نمودم که این دعای شریف را ندهم مگر به کسی که اطمینان به مذهب او دارم که معتقد به ولایت آل محمّد علیهم السلام است، و از او هم عهد و پیمان بگیرم که به مخالف مذهب ندهد، از خدا یاری طلبیده و بر او توکل می نمایم.
آیت الله حق شناس به شما عرض کرده ام : دنیا تعلقات است آقا جان! و گرنه کسی ممکن است پول هم داشته باشد، اما تعلق نداشته باشد، چو انفاق فی سبیل الله می کند، این معلوم می شود که دل بسته دنیا نیست. تعلقات را باید قطع کنی، مثلا تعلق و دلبستگی به مال، حالا مال را دوست دارم، برای اینکه می خواهم فی سبیل الله انفاق کنم؛ اما حالا گم شد، خوب به جهنم که گم شد، باز دو مرتبه پرودگار می دهد، چرا ناراحت و غصه دارمی شوی؟ این تعلق نباید باشد، همین ها را باید بزنی و قطع کنی داداش جان! فهمیدی؟ اگر ببینم در دل بنده ی من محبت دنیا و آخرت نباشد،« مَلَاتُهُ مِن حُبی» قلب او را از محبت خودم پر می کنم خواهی وصال دوست « عمانی»؟ در آن بکوش و از هر چه غیر اوست تو باید جدا شوی کتاب مواعظ 2 ص 252، 253 @tezkar
تابلویی هشدار دهنده استاد بزرگوارمان، عارف کامل، مرحوم آیه الله پهلوانی در اطاق خود، مقابل محل جلوسشان تابلویی را نصب کرده بودند که این جمله بر آن نقش بسته بود که : «ای هیچ، بهر هیچ، بر هیچ مپیچ» و این تابلو هشدار و مذکری بود برای هر کسی که در محضر ایشان حاضر می شد و چشمش به آن می افتاد که باید باد موهوم را از سرت بیرون کنی و به دام مباهات و خود ستایی و خود بر تربینی نیفتی. استاد عزیزمان، مرحوم عارف واصل آیت الله آقا سید عبدالله جعفری تهرانی می فرمودند: در شبهای قدر، مرحوم آیه الله حاج اقا حسین فاطمی که از تلامذه برجسته عارف کامل، مرحوم آیه الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی بود، زار زار می گریست و خدای سبحان را مورد خطاب قرار می داد و می گفت: «ای همه چیز! چه خواهی کرد با هیچ؟!» ساحل بقا ص 395 @tezkar
گناهان پنهانی ای نفس گمان من این است که تو گناهان پنهانی داری، همانند تاخیر در توبه از بعضی گناهان؛ زیرا که شتاب در توبه کردن واجب فوری و ترک کردن آن حرام است و مانند تزکیه نفس از پاره ای اخلاقیات، که واجب عینی است و ترک کردن این تزکیه و مشغول شدن به عبادات مستحبی ( با وجود چنین واجبی) حرام است و گناهان دیگری هم هستند که همانند این دوگناه ، نهانی و مخفی اند. المراقبات ص 114 @tezkar
نصب قاب عکس ای عزیز! از نصب کردن تابلوهایی که روح حیا و عفت را تضعیف می کند و روی فرزندت را باز می نماید، حتی اگر تصویر خود و همسرت باشد، بپرهیز. با کمال تاسف باید بگویم که بعضی از این تصاویری که تو با همسرت داری، اینها از اختصاصات رابطه همسری می باشد و هرگز نباید به تصویر قاب شده در آید،و در معرض دید دیگران حتی فرزندانت قرار گیرد. سلوک با فرزند ص282 @tezkar
قبرستان ای عزیز من! از رفتن به قبرستان های مسلمین در هر شهری که بودید مضایقه ننمایید که بهترین مذکِّر است ولی حتی المقدور تنها بهتر است(به حساب تذکر بیشتر گرفتن) رساله عرفانی(آیت الله سعادت پرور) ص201 @tezkar
گرفتاری فهم مادی متوجه نیستیم امروز نیز از دو جهت گرفتار فهم مادی از دین شده ایم. یکی از جهت نزدیک به غرب که اصالت را به عالم ماده می دهد و دیگری از جهت غفلت از درک صحیح جایگاه اهل بیت (ع) و شاید بتوان گفت علت این که ما شیعیان نیز امروزه نمی توانیم از اهل بیت(ع) آن که شایسته است هدایت بگیریم علاقه ما نسبت به فرهنگ غرب است خطر مادی شدن دین( استاد اصغر طاهر زاده) ص 97 @tezkar
الهی نامه خواجه عبدالله انصاری در الهی نامه اش گوید: 1. االهی! ابوجهل از کعبه می آید و ابراهیم از بت خانه. کار به عنایت تو بود باقی بهانه. 2. الهی! همه از تو ترسند و عبدالله از خود، زیرا که از تو همه نیکی آید و از عبدالله همه بدی. 3. الهی! آفریدی رایگان و روزی دادی رایگان، بیامرز رایگان که تو خدایی نه بازرگان. 4. الهی! اگر از دوستانم، حجاب برادر و اگر مهمانم، مهمان را نیکودار. 5. الهی! همه می خواهند در تو نگرند و عبدالله می خواهد که تو در وی نگری. 6. الهی! اگر یک بار گوی بنده ی من، از عرش بگذرد خنده من. کتاب 400 موضوع 2000 داستان، ص 484 مناجات خواجه عبدالله انصاری @tezkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه خصلت دلبستگان به دنیا آیت الله مجتهدی تهرانی @tezkar
مرحوم سید هاشم حداد می فرمودند: چقدر من‌ از اين‌ كلام‌ رسول‌ خدا صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ خوشحال‌ مي‌شوم‌ و هر وقت‌ ياد آن‌ ميكنم‌ حالت‌ ابتهاج‌ و مسرّت‌ به‌ من‌ دست‌ ميدهد، آنجا كه‌ فرموده‌ است‌: إنِّي‌ أُحِبُّ مِنَ الصِّبْيَانِ خَمْسَةَ خِصَالٍ: الاوَّلُ أَنَّهُمُ الْبَاكُونَ؛ الثَّانِي‌ عَلَي‌ التُّرَابِ يَجْتَمِعُونَ؛ الثَّالِثُ يَخْتَصِمُونَ مِنْ غَيْرِ حِقْدٍ؛ الرَّابِعُ لَايَدَّخِرُونَ لِغَدٍ؛ الْخَامِسُ يُعَمِّرُونَ ثُمَّ يُخَرِّبُونَ. ( المواعظ العدديّة : ص 259) «من‌ پنج‌ كار اطفال‌ را دوست‌ دارم‌: اوّل‌ آنكه‌ پيوسته‌ گريانند؛ دوّم‌ آنكه‌ برسر خاك‌ گِرد مي‌آيند؛ سوّم‌ آنكه‌ بدون‌ حقد و كينه‌ با هم‌ دعوا مي‌كنند؛ چهارم‌ آنكه‌ براي‌ فردا چيزي‌ را ذخيره‌ نمي‌نمايند؛ پنجم‌ آنكه‌ خانه‌ مي‌سازند و سپس‌ آنرا بدست‌ خودشان‌ خراب‌ مي‌كنند.» مراد آنستكه‌: اطفال‌ چون‌ به‌ فطرت‌ نزديكترند، يعني‌ به‌ توحيد نزديكترند؛ أنانيّت‌ پوچ‌ و استكبار واهي‌ و شخصيّت‌ مجازي‌ در ميانشان‌ نيست‌. فلهذا چون‌ خندۀ غفلت‌انگيز، و عمارتهاي‌ بهجت‌ آميز، و كينه‌هاي‌ بي‌اساس‌ امّا ريشه‌دار، و ذخيره‌ كردن‌ اموال‌ و انباشتن‌ بر اساس‌ وَهم‌ و پندار، و اتّكاي‌ به‌ دنيا و دلبستگي‌ بدان‌، در ميان‌ ايشان‌ وجود ندارد يعني‌ همه‌ بالفِطرَه‌ اهل‌ توحيد می باشند و فنای آنان‌ فطرةً در ذات‌ خدا بيشتر است‌، بيشتر مورد علاقۀ پيامبر ميباشند کتاب روح مجرد ص 597 @tezkar
📍همزمان با چهل و دومین سالروز ارتحال آن عالم ربانی و معلم توحید برگزار می‌شود: 🔹 *آیین بزرگداشت استاد علامه سید محمدحسین طباطبایی(ره)* همراه با رونمایی از کتاب "رسالة فی التوحید" اثر علامه طباطبایی(ره) 🔸سخنرانان: آیت‌الله سید یدالله یزدان‌پناه استاد محمدتقی فیاض‌بخش ▫️زمان: چهارشنبه ۲۴ آبان، بعد از نماز مغرب و عشاء ▫️محل برگزاری: تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌پور، مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر) 📌 [موقعیت مراسم بر روی نقشه](https://nshn.ir/aerbvEBbVxi6pA) ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
امام صادق عليه السلام ما مِنْ عَمَلٍ حَسَنٍ يَعْمَلُهُ الْعَبْدُ اِلاّوَلَهُ ثَوابٌ فِى الْقُرْآنِ اِلاّ صَلاةُ اللَّيْلِ فَاِنَّ اللّهَ لَمْ يُبَيِّنْ ثَوابَها لِعَظيمِ خَطَرِهِ عِنْدَهُ فَقالَ: «تَتَجا فى جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفا وَطَمَعَا وَمِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما اُخْفِىَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِّ اَعْيُنٍ جَزاءً بِما كانُوا يَعْملُونَ» هيچ كار خوبى نيست كه انسان انجام دهد جز اينكه براى آن در قرآن پاداشى بيان شده است مگر نماز شب، كه خداوند پاداش آنرا مشخص نكرده بخاطر بزرگى و عظمت آن پيش خودش بلكه فرموده است: پهلو از بستر از خواب حركت مى دهند (در دل شب) با بيم و اميد خداى خود را مى خوانند و از آنچه روزى آنها كرديم انفاق مى كنند، هيچ كس نمى داند كه پاداش نيكوكاريش چه نعمت و لذتهاى بى نهايت كه روشنى بخش ديده است در عالم غيب براى او ذخيره شده است. وسائل الشيعه، ج 5، ص 281 @tezkar
سخن بسیار کردن ای سید، سخن بسیار کردن دل را در جنبش آرد و تفرقه بار(باز) دهد، و از کسب وحدت و یگانگی غافل سازد، جز به ضرورت حرف مزن، و هر چه گویی مختصر گوی، و اندیشه وحدت را یک لمحه از خود جدا مکن، چون در مجالس بنشینی بیشتر مقید شو مبادا غفلتی واقع شود، و سعی کن تا آن کثرت مرآت وحدت شود مقوی گردد. کتاب رسائل عرفانی ص148 ، متن رساله نور وحدت @tezkar