مزرعه ما یک چاه آب دارد دوبار تاحالا بالای بیست میلیون جریمه داده ایم و هر بار پرشده معتقد اند غیر مجاز حفر شده .....
حالا میریم مجوز بگیریم میگن ما مجوز نداریم
این وضع آب در کشاورزی برای مردم است.
مردم حق کشاورزی ندارن تا برای مافیای فولاد و پترو شیمی برود.
مردم باید گرسنه بمانند تا شرکت های پتروشیمی و فولاد برای سرگرمی و تفریح هاشون در خارج کم نیارن.....
🕊🌿•🇮🇷https://eitaa.com/basamar🇮🇷•🌿
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنایت انسان
خطرناک ترین گونه روی زمین» نوشته استیو کاتز
✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈 عضو شوید
ثقلین راه زندگی 🇵🇸
جنایت انسان خطرناک ترین گونه روی زمین» نوشته استیو کاتز ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈 عضو شوی
✍️ انسان به يك نظام عقيدتي جامع نيازمند است تا مسائل اساسي او را پاسخ گويد؛ يعني معماهاي وجود او را حل كند، هدف و مسير زندگي را به وي نشان دهد و بايدها و نبايدهاي زندگي او را مشخص كند.
با توجه به اينكه انسان، عنصر جدايي ناپذيري از مجموعه هستي است، موضع او در برابر طبيعت، بايد بر اساس وضع حق هستي تعيين شود. در بينش توحيدي، چنين ارتباطي به وسيله كسي مشخص مي شود كه خود خالق همه عالم هستي است.
آفريننده آسمان ها و زمين كه انسان را بهتر از خودش مي شناسد، شرايع و قوانيني براي او وضع كرده و اساس آن شرايع را توحيد قرار داده است تا هم عقايد و هم اخلاق و رفتار بشر را اصلاح كند. به تعبير ديگر، اساس قوانين خود را اين گونه قرار داده است تا نخست به بشر بفهماند حقيقت امر او چيست؟ از كجا آمده است و به كجا مي رود؟ و اگر مي رود، در اين منزلگاه موقت بايد چه روشي را برگزيند؟
خداوند براي بندگانش وظايف و تكاليفي تعيين نمي كند، مگر اينكه در آن مصلحتي باشد تا به وسيله آن، دنيا و آخرت آنها اصلاح شود؛ يعني پروردگار متعال جز به اموري نيكو دستور نداده و جز از اموري كه زشت و سبب فساد دنيا و دين بندگان است، نهي نفرموده است. بر اساس اين امور، انسان كاري انجام نمي دهد، مگر اينكه عقل نيز همان را مي پسندد و چيزي را ترك نمي كند، مگر اينكه عقل هم ترك آن را سزاوار مي داند.
تنها شعار اجتماع توحيدي، پيروي از حق است (هم در اعتقاد و هم در عمل)، 🌎 ولي شعار جوامع به اصطلاح متمدن حاضر، پيروي از خواست اكثريت است؛ چه آن خواست حق باشد و چه باطل. اختلاف اين دو شعار سبب اختلاف در هدف هاي جوامعي است كه با اين دو شعار تشكيل مي شوند.
هدف جوامع توحيدي، سعادت حقيقي انسان است؛ يعني آنچه عقل سليم آن را سعادت مي داند. به عبارت ديگر، هدفش اين است كه همه ابعاد انسان را تعديل و عدالت را در تمامي قواي او رعايت كند، ولي هدف تمدن حاضر، كام گيري هاي مادي است. لازمه اين تفكر آن است كه زندگي بشر، مادي و احساسي شود؛ يعني انسان تنها پيرو چيزي باشد كه طبع او به آن متمايل است، چه عقل آن را موافق با حق بداند و چه نداند و تنها در مواردي از عقل پيروي كند كه با هدفش مخالف نباشد.
ازاين رو، مي بينيم كه تمدن عصر حاضر، قوانين خود را مطابق هوا و هوس اكثريت افراد، وضع و اجرا مي كند و در نتيجه، از ميان قوانين وضع شده اي كه مربوط به معارف اعتقادي و اخلاق و اعمال افراد است، تنها قوانين مربوط به اعمال، ضامن اجرايي دارد. آن دو دسته ديگر، هيچ ضامن اجرايي ندارند و مردم درباره اخلاق و عقايدشان آزاد خواهند بود و اگر آن دو دسته، از قوانين پيروي نكنند، كسي نيست كه از آنها بازخواست كند، مگر آنكه آزادي در يكي از موارد اخلاق و عقايد، مزاحم قانون باشد كه در اين صورت، فقط از آن آزادي جلوگيري مي شود.
جهان بيني اسلامي، برخلاف بينش غيرتوحيدي كه هدفش در آخرين مرحله، رفاه و برخورداري از يك زندگي مادي در سطح عالي است، هرگز چنين چيزي را هدف خود قرار نمي دهد و حتي زندگي مادي را هم در صورتي داراي ارزش مي داند كه وسيله اي براي رسيدن به هدف معنوي باشد. شناخت شريعت اسلام از بشر كه مخاطب اوست، دقيق و عميق است و بر اساس اين شناسايي است كه مقام و موقعيت وي را در پهنه آفرينش و پيشگاه خداوند عالم معيّن مي كند.
👌 براي آنكه محيط زيست از هرگونه آسيب و تخريبي در امان باشد، شرط لازم آن است كه مردم و حكومت اسلامي، وظيفه شرعي و انساني خود را به درستي بشناسند و به آن عمل كنند. بر اين اساس، احكام عملي اسلام و محيط زيست، داراي دو بعد فردي و حكومتي است كه در دو طيف عملكردي مختلف مطرح مي شود.
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ
«از فتنه اي بپرهيزيد كه تنها دامن ستم كاران شما را نمي گيرد، بلكه همه را فراخواهد گرفت». (سوره انفال آیه 25)
اين آيه شريفه، اخطاري به همه جوامع اسلامي است و مفهوم آن، چنين است كه افراد جامعه نه تنها موظفند وظايف خود را انجام دهند، بلكه بايد ديگران را هم به انجام وظيفه وادارند؛ زيرا اختلاف و پراكندگي و ناهماهنگي در مسائل اجتماعي سبب شكست برنامه ها خواهد شد و دود آن به چشم همگان مي رود.
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَ أَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَ الْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ به تحقيق، ما رسولان خود را با برهان هاي قاطع فرستاديم و با آنان كتاب و ميزان همراه كرديم تا بدان وسيله، آدميان بر عدالت و قسط استوار گردند». (سوره حديد ایه 25)
ثقلین راه زندگی 🇵🇸
جنایت انسان خطرناک ترین گونه روی زمین» نوشته استیو کاتز ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈 عضو شوی
📚 بر اساس نص قرآن، عدالت و بي عدالتي، ميزان اصلي در قضاوت اعمال بد و خوب آدمي است.
در اسلام، هيچ فرد يا گروهي، در هيچ مقامي، اجازه ندارد به روشي از منابع طبيعي بهره برداري كند كه رفاه ديگران را به خطر اندازد يا نظم محيط زيست را بر هم زند. هر فرد يا گروهي كه در بهره برداري از منابع طبيعي و حياتي، سبب تباهي محيط زيست شود، از اصول و معيارهاي عدالت و مساوات تجاوز كند، آسايش زيستي انسان ها را بر هم زند و آرامش و صلح و صفاي محيط را به خطر افكند، بر اساس احكام قرآني و سنت نبوي صلی الله علیه و آله ، مجازات خواهد شد. ازاين رو، حاكم اسلامي وظيفه دارد براي تأمين عدالت، با استفاده از نيروهاي زبردست خود، اين تباه كاران را به كيفر كارهاي خود برساند و بدين وسيله، از شرارت عناصر مفسد جلوگيري كند.
✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈 عضو شوید
35.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ثقلین راه زندگی 🇵🇸
پهنهی گسترده ایران زمین، ویژگیهای فرود و فراز و خاک این کشور میتواند یکی از بهترین سرزمینها برای
مئیر عزری؛ سفیری که سفیر نبود!
شاه در سال ۱۹۵۷ با توجه به اهمیت همکاری اسرائیل در زمینههای امنیتی و اقتصادی، ژنرال تیمور بختیار، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) را بهمنظور بررسی امکانات همکاری بین دو کشور! به اسرائیل فرستاد. مذاکرات ژنرال بختیار با همتایانش در اسرائیل بسیار موفقیتآمیز بود. پس از ملاقاتهای متعدد که بین موساد و ساواک صورت گرفت در نهایت سران دو کشور وظیفهی پیشبُرد روابط دوجانبه را بر عهدهی این سازمانها نهادند. بر این اساس در سال بعد در بهار ۱۳۳۷ از طرف موساد فردی برای تعمیق این روابط به تهران فرستاده شد که باید او را بهعنوان اولین سفیر اسرائیل در تهران مورد توجه قرار داد. در عین حال باید توجه داشت که وی اولین مأمور موساد در ایران نیز نبوده است.
فرستاده اسرائیل به ایران یک یهودیزاده اصفهانی است که به قول خود پس از گذشت سالهای بسیار هنوز سر سوزنی از وابستگیاش به جامعه یهودیان اصفهان کم نشده است. ربی مئیر عزری (Rabi Meir Ezri) در ۱۱ اسفند سال ۱۳۰۰ هجری شمسی برابر با پوریم سال ۵۶۸۴ عبری به دنیا آمده است. پدرش صیون عزری از اولین دانشجویان مدرسه آلیانس اصفهان است که در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی یا ۱۹۰۱ میلادی تأسیس شده بود. این مدرسه بهوسیلهی «انجمن آلیانس جهانی اسرائیلی» (Alliance Israélite Universelle) و با اذن ناصرالدینشاه برپا گشته بود. اجازه تأسیس این مدرسه در جریان اولین سفر ناصرالدینشاه به اروپا در سال ۱۸۷۳ بهوسیله آدولف کرمیو (Adolphe Crémieux) با ارائهی شرح مبسوطی از وضعیت یهودیان ایران گرفته شد. در این مدارس زبانهای فارسی و فرانسه تدریس میشد و آموزش تورات، آئینهای دینی یهود و زبان عبری نیز بهوسیله پیشوایان یهود انجام میگرفت. صیون عزری در اداره دارائی اصفهان و بعدها بهعنوان مترجم و معلم زبان فرانسه به کار میپرداخت و در عتیقهشناسی نیز مهارت قابل توجهی داشت. صیون در سال ۱۹۲۵ به اسرائیل سفر میکند و با بسیاری از سردمداران آینده اسرائیل از آن دوره از نزدیک آشنا میشود. سیر رشد ثروت روزافزون صیون عزری با تأسیس نخستین کارخانه ریسندگی نوین در اصفهان بهنام نختاب چند برابر میشود. صیون همچنین نمایندگی کرن کمیت، صندوق ملی اسرائیل (Jewish National Fund)، در ایران را نیز بر عهده میگیرد.
📙منبع : عزری، مئیر (۱۳۹۳)، خاطرات مئیر عزری اولین سفیر اسرائیل در ایران، به کوشش غلامرضا امامی، نشر علم، تهران،
✍️ ادامه دارد ...
✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈عضو شوید
در سال ۱۹۵۸ پس از ۸ سال مئیر عزری بهعنوان سفیر به ایران فرستاده میشود. مئیر بهدلیل آشنایی با فرهنگ و جامعه ایرانی بهسرعت در پست جدید موفقیتهایی بهدست میآورد بهویژه آنکه دوستان قدیمی او این روزها همه در مناصب کشوری و لشگری پستهای مهمی را بر عهده گرفتهاند. مئیر علاوه بر این، از زبانی چرب و دستی گشاده! برای برقراری ارتباطات شخصی و بهرهگرفتن از این دوستیها در زمانهای لازم برخوردار بود. شیوهی عملکرد مئیر عزری در منصب سفارت اسرائیل در ایران بیشتر از آنکه رویّهای دیپلماتیک داشته باشد، بهسان سازمانهای مافیایی است!
بر این اساس شبکهی ارتباطی مئیر با سران صهیونیستهای ایران، بهائیان و مقامات رژیم پهلوی بهگونهای است که هیچکس توان اندک انتقادی نسبت به یهودیان و یا رژیم جعلی و غاصب اسرائیل در ایران نداشته و اگر چنین مسئلهای نیز رخ دهد بهسرعت با پاسخ خشن این باند مافیایی روبهرو میشده است.
✍️ ادامه دارد ...
✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈عضو شوید
مافیای صهیونیستی
مشتریان ویژهی اسرائیل در ایران
🔁 از سوی دیگر کارشناسان کشاورزی اسرائیلی با دستور جناب سفیر تنها بر سر زمینهای سردمداران وفادار به اسرائیل حاضر شده و با ترفندهای فوقالعاده زیانبارشان تنها سعی در افزونسازی بهرهوری این زمینها میکردند.
🕎 بر اساس اعتراف مئیر اولین کسانی که در ایران از چاههای بسیار عمیق برای برداشت آب در ایران استفاده کردند اسرائیلیها بودند؛ این در حالیاست که مردمان ایران هزاران سال در این سرزمین با قناتها توانسته بودند پایداری منابع آب را حفظ کرده و بدون آنکه آسیبی به طبیعت بزنند روزگار خود را نیز بگذرانند
✡️ اما کارشناسان کشاورزی اسرائیل که در مرحلهی اول بر سر زمینهای سردمداران حاضر میشدند و پس از اعلام طرح اصلاحات ارضی که با طراحی خود آنها تهیه شده بود، در برخی مناطق خاص دیگر نیز بهکار گرفته شدند، با حفر چاههای عمیق فشار بیش از حد به سفرههای آبی آورده و موجبات نابودی روستاها و دشتهای کشور را پس از مدتی فراهم آوردند.
📙 منبع : عزری، مئیر (۱۳۹۳)، خاطرات مئیر عزری اولین سفیر اسرائیل در ایران، به کوشش غلامرضا امامی، نشر علم، تهران، صفحه 465
✍️ ادامه دارد ...
✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈عضو شوید
مشتریان ویژهی اسرائیل در ایران
👈 البته طرح اصلاحات ارضی خود مبنای بزرگتری برای نابودی کشاورزی ایران فراهم آورد.
از جمله مهمترین افرادی که کشاورزان اسرائیلی بهصورت ویژه اقدام به آبادسازی زمینهای آنها کردند، عبارتاند از: سپهبد حاجعلی کیا، کیهان یغمائی، سناتور عماد تربتی، ملک تاج علم، شهاب خسروانی، امین مدنی، شمس پهلوی و دولتشاهی. از جمله خدمات کمنظیر! اسرائیلیها به ملت ایران تغییر کشت زمینهای کشاورزی است که با وعدهی سودهای هنگفت مثلاً به سراغ کشت پنبه بروند که معمولاً نیز با شکست مواجه میشدند؛ و هم زمینها توانایی خودشان را از دست میدادند و هم نیازهای کشور به محصولات اصلی دیگر تأمین نمیشد. نمونهای را که خود مئیر در خاطراتش ذکر کرده است.
«… یکی دیگر از زمینداران بزرگ خوزستان علی فیصلی از سرشناسان خرمشهر بود که از کارشناسان ما خواست زمینهایش را سراسر پنبهکاری کنیم. در سال ۱۹۶۲، کارشناسان اسرائیلی در برپائی دهکدهای نمونه برای استانداری خوزستان در شاپور پیمانی با دولت بستند. کارها همه به خوبی انجام شدند ولی به انگیزه آسانگیریهای کشاورزان بومی و خودداری از انجام دستورهای دریافتی، همهی کاشتهها زیر آفتاب داغ سوختند و از میان رفتند. یکی دیگر از بهترین کارشناسان اسرائیلی به نام یعقوب اهرنوف نیز که دویست جریب زمین را برای پنبهکاری به دست گرفته بود، به انگیزه کمبود تراکتور، نمک بیشازحد زمین و کاستی در ابزار سمپاشی نتوانست برنامه پیشبینیشدهاش را آنگونه که باید به پایان برساند…»
✍️ ادامه دارد ...
✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈عضو شوید
باند مافیایی صهیونیست در ایران که مئیر یکی از بزرگان آن است، بر همهی مسائل تسلط دارد. بهطوری که مئیر در گوشهی دیگری از یادنامه خود به وضوح اعتراف میکند که شیوهی کار سفارت اسرائیل در ایران با شیوهی کار دیگر نمایندگیها در ایران متفاوت است و برای هماهنگی کار نیاز نیست از طریق وزارت خارجه و مقامات بالا اقدام کند و بسیاری از کارها را بهصورت مستقیم با مقامات محلی پیش میبرد. گویی وی مقامی ایرانی است.
عزری، مئیر (۱۳۹۳)، خاطرات مئیر عزری اولین سفیر اسرائیل در ایران، به کوشش غلامرضا امامی، نشر علم، تهران، صفحه157
مئیر عزری در سال ۲۰۰۰ کتاب «میراث کوروش» را منتشر کرد.
این کتاب نیز نشانهای بیبدیل در راستای نمایش اندیشهی «همزاد نشاندادنِ تمدن ایرانیان و یهود» است که چند هزار سال تمدن ایران را به آغاز امپراتوری هخامنشی تقلیل میدهد! بر اساس این طرح، یهودیان سعی میکنند مبدأ تمدن ایران را کوروش قرار داده و از آنجا که مشهور است او یهودیان را از بند بختالنصر آزاد کرده، یهود را بهعنوان سرفصل اصلی تاریخ ایران قلمداد کنند.
مئیر عزری همچنین در سال ۲۰۰۶ «مرکز عزری برای مطالعات ایران و خلیجفارس» را در دانشگاه حیفا تأسیس کرد.
تمدن بشری در سال ۲۰۱۵ از شرّ مئیر عزری رها گشت و فرشتهی مرگ وی را برای محاسبه اعمال به دیار باقی رهنمون ساخت.
♻️ و کسانی که همچنان بعد از انقلاب اسلامی دارند نقشه ای انها را جلو می برند هم فرشته مرگ را تجربه خواهند کرد.
✍️ ادامه دارد ...
✏️ https://eitaa.com/thagalayn 👈عضو شوید