به قول صائب تبریزی:
خطر در آب زیر کاه بیش از بحر میباشد
من از همواری این خلق ناهموار میترسم.
چقدر شاملو درست و عمیق گفته:
'اشکهارا پشت نقابی
مخفی میکنیم که
خیلی درد میکند و
هیچکس نمیفهمد...
ما را درد همین نفهمیدن میکشد؛
نه زخمها:))'
کاش زندگی از آخر ب اول بود؛
پیر ب دنیا می آمدیم
آنگاه در رخداد یک عشق جوان میشدیم
سپس کودکی معصوم می شدیم و در
نیمه شبی با نوازش های مادر آرام میمردیم…