ما از دلگیریِ روزهایمان ، به شب پناه میبردیم و از دلتنگیِ شبهایمان ، به روز ، و اینگونه بود که تمام جوانیمان در ناتمامِ یک انتظار ، تمام شد!
آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید؛
یک نفر در آب دارد می سپارد جان؛
یک نفر دارد که دست و پای دائم می زند؛
روی این دریای تند و تیره و سنگین که میدانید؛
' نیما یوشیج '
برای خودت خط هایی بکش:
رویِ بعضی چیزا
زیرِ بعضی چیزا
دورِ بعضی چیزا
همه ی آدما لیاقتِ اشک ها،
تلاشها، خوبی ها، صبوری ها،
خنده ها، گریه ها و خودِ واقعی تو رو ندارند!!!
آدم های بی ریشه،
هر چه که دارند 'رو' است!
و همه چیزهایشان چشم گیر و
دهان پر کن!
اما انسان های ریشه دار،
عمیق هستند و اصیل
و تنها جزئی از وجودشان،
آن هم لاجرم و به ناچار،
نمایان شده است!
بی ریشه گان، همه دار و ندار و
توانائی و وقت خود را برای
بزک کردن و بزرگ کردن آنچه نمایان است صرف می کنند..
و ریشه داران، از عمق و درون
بزرگ می شوند!
آدم ها را از ظاهرشان یا حرف هایشان
نمی شود شناخت ...!