تکمیلی: روایت ترامپ از «پذیرش ایران» در برابر واقعیت میدانی
🔹همزمان با عقبنشینی تاکتیکی آمریکا از اضافهبندهای جدید به پیشنویس توافق، دونالد ترامپ با افزایش لحن تهدیدآمیز در شبکههای اجتماعی، تلاش میکند روایت «تسلیم ایران در برابر بمباران» را بسازد؛ روایتی که با واقعیت میدانی مذاکرات فاصله دارد.
🔹بر اساس اطلاعات خبرنگار فارس، حدود دو هفته پیش متن پیشنویس تفاهمنامه میان تیمهای مذاکرهکننده تقریباً نهایی شده بود و تنها منتظر تأیید نهایی در تهران و واشنگتن بود. اما در خلال این بررسی، ترامپ بار دیگر برخلاف توافق مذاکرهکنندگان آمریکایی که پیشنویس ایران را پذیرفته بودند، خواستار اضافه شدن چند جزئیات جدید شد. در واکنش، ایران اعلام کرد که آن متن جدید را بررسی نمیکند و عملاً پاسخ آمریکا را نداد.
🔹پس از آن، تنشهای پراکنده در تنگه هرمز و جنوب ایران و همچنین حمله به ضاحیه عملاً پرونده مذاکره را مسکوت گذاشت.
🔹اما از روز چهارشنبه، تیم قطری با میانجیگری وارد میدان شد و خبر از عقبنشینی آمریکا از همان اضافه بندهای جدید داد؛ یعنی بازگشت به همان متن اولیهای که هنوز منتظر تأیید نهایی در ایران بود.
🔹همزمان با این عقبنشینی محسوس آمریکا، ترامپ با راهاندازی عملیات رسانهای و ادبیات تهدیدی کوشید القا کند ایران زیر فشار بمباران عقبنشینی کرده است. اما واقعیت آن است که تا این لحظه، نه تنها ایران پاسخ نهایی نداده، بلکه این آمریکا بوده که به خواسته قبلی خود بازگشته است.
🔹البته بنظر می رسد با توجه به اینکه امریکا متن پیشنهادی ایران را پذیرفته است احتمال تایید این متن در مراجع اصلینظام بالا است.
@Farsna
🔻وسط جنگ ترامپ میگفت دارم باهاشون مذاکره میکنم مسئولین صادق!!! ما گفتن دروغه بعدش معلوم شد که قالیباف داشته باهاشون مذاکره میکرده
🔻رفتن اسلامآباد و دشمن گفت در مورد هستهای باهاشون مذاکره کردیم مسئولین صادق!!! ما گفتن نه شروط رهبری رعایت شده بعدش که گند نامه جام زهر اومد بیرون و نبویان گفت اشتباه کردیم معلوم شد دروغ گفتن و شروط رهبری رو زیر پا گذاشتن
🔻نامه جام زهر به رهبری نوشته شد از طرف شعام، مسئولین صادق!!! ما گفتن دروغه بعدش نمایندههای مجلس تایید کردن درست بوده
🔻دو هفته پیش یه پیش نویس ۱۴ بندی منتشر شد و بازم مسئولین صادق!!! ما گفتن نه این دروغه و مشخص شد که همون دو هفته پیش همه چیز بسته شده
📌تمام این زد و خوردهای این چند شب در جنوب کشور هم یه نمایش مشترک بین ترامپ و مسئولین صادق!!! ما بود که یه خروج قدرتمندانه از جنگ برای آمریکا بسازن
📌پس بالاخره مشخص شد منظور امام امت از اشتباه محاسباتی چیه
حضرات اشتباه محاسباتی بودن که دست و پا در آوردن
📌آقایون شرمنده ما مثل شما نیستیم که دوست دارید گول آمریکا رو بخورید
ما از این لحظه به بعد نه گول شما رو خواهیم خورد (که قبلا هم نخوردیم و به خاطر همین بهمون میگفتید تندرو)
نه بهتون اعتماد داریم
و هر چیزی که اتفاق بیوفته از جمله همین توافقنامه ننگین محصول عمل شماست و نمیتونید به رهبری منتسبش کنید
رهبری در پیام آخر تکلیف ما رو با اشتباه محاسباتی شما روشن کرد
والسلام
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty
بخش اعظم اشتباه محاسباتی مسئولین ارشد کشور به خاطر مشاورین مرموز و کوتوله و کم سواد و مغرضشونه
دلیل؟ مهدی محمدی مشاور راهبردی محمدباقر قالیباف
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty
دولت و حامیان آقای قالیباف (به قول طرفدارانشون نفر دوم مملکت!!! 😁)
اگه وسط جنگ همایش رسمی برگزار کنن و به صدا و سیما فحش بدن انسجام به هم نمیخوره
ولی اگه یکی به دولت نقد کنه ضد انسجامه و برنامشو تعطیل میکنن و کانالشو میبندن و خفش میکنن
اینو بهش میگن خفقان سیستماتیک وفاق
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty
♦️ آقای حامد کاشانی یادته اون وقتی که نامه جام زهر سران شعام به رهبری افشا شد رفتی میدون ونک میکروفون رو از میثم مطیعی (اونم یکی مثل تو) گرفتی و شروع کردی به سخنرانی و گفتی:
📌یه عده با اخبار پشت پرده میخوان خفن نمایی کنن و بترکونن
📌نهادهای امنیتی ورود کنن اینا رو بگیرننشون
🔹شصت روز امثال شما و میثم مطیعی به اونایی که دولت و اشتباهات محاسباتیشو نقد کردن خفه کردید و گفتید شما انسجام رو به هم میزنید و ضد رهبری هستید
🔹ولی حتی همین الانم که دارید اعتراف میکنید یه عده دارن به رهبری فشار میارن حاضر نیستید از مردمی که ۶۰ روز بهشون توهین کردید عذرخواهی کنید
🔹حتی همین الان هم حاضر نیستید بگید اینایی که ۶۰ شب به مردم حمله کردن و بهشون دروغ گفتن انسجام رو به هم میزدن
🔹آقای کاشانی این حرفای جدیدتون بدون عذرخواهی و پذیرش اشتباه محاسباتی خودتون یعنی هنوزم خودتون رو بالاتر از مردمی می دونید که بهشون توهین کردید
🔹متاسفم براتون که یه عمر آبروتون رو خرج یه مشت سیاسی باز نامرد کردید ولی حاضر نیستید به اشتباهتون اعتراف کنید
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty
خط سوم
♦️ آقای حامد کاشانی یادته اون وقتی که نامه جام زهر سران شعام به رهبری افشا شد رفتی میدون ونک میکروفو
من خودم از کسایی بودم که از حامد کاشانی و منبراش خوشم میومد
ولی حتی اینم تو زرد از آب در اومد
سالها با اینکه آدم غیرمذهبی بودم جلوی توهین به روحانیت موضع میگرفتم چون معتقد بودم روحانیت اسلام شیعی رو زنده نگه داشته
ولی الان به این نتیجه رسیدم که نسل جدید حوزویان از وقتی که رفت تو فضای مجازی و کنشگری سیاسی دچار یه آفت بزرگ شد
بزرگترین آفت حوزه علمیه اینه که به طلبههای نسل جدیدش یاد نداد بزرگترین آفت عالم دین غرور حاصل از آگاهیه و قبل از مشهور شدن روی منیت خودتون کار کنید
و متاسفانه در سالهای اخیر همین آفت بسیاری از طلبهها و منبریها رو نابود کرده
از حامد کاشانی باسواد و پناهیان بگیر تا فرهاد فتحی و احسان عابدی بیسواد و زرد و مغرض
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty
در مورد تفاهمنامه ۱۴ بندی ایران و آمریکا نقدهای زیادی وجود داره
ولی بزرگترین ایرادش اینه که ایران نظم آمریکایی در منطقه رو پذیرفته و در سلطه دلار باقی مونده
هزینه دو جنگ رو دادیم
اماممون رو از دست دادیم
و کمترین کاری که باید میکردیم این بود که از نظم آمریکایی و سلطه دلار خارج بشیم
ولی هم چوب رو خوردیم هم پیاز
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty
از امروز صبح این جدول توسط رسانههای نزدیک به دولت و تیم مذاکره کننده منتشر شده
و دارن زمینه سازی میکنن که توافق ۱۴ بندی با شروط رهبری هماهنگه
این نشون میده که توافق انجام شده و از امروز همه اربابان زر و زور و تزویر و رسانههاشون اومدن پای کار که توافق رو جا بندازن
اگه تو هفته آینده تجمعات میادین اصلی رو جمع کردن و جشن پیروزی گرفتن و فاز تندرو تندرو گفتنشون شدید شد تعجب نکنید
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty