eitaa logo
تیام
647 دنبال‌کننده
43 عکس
0 ویدیو
1 فایل
مرکز مطالعات فرهنگی وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام تهران، میدان فلسطین، ابتدای طالقانی غربی، پلاک 397 ارتباط با ادمین @Tiyaam_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻بخش اول نتایج نظرسنجی از بانوان در شهر تهران؛ ▫️مورد یک 🔹 دیدگاه بانوان درباره خواندن نمازهای واجب روزانه 🔸 نتایج نشان می دهد: ◾️۵۱/۲ درصد بانوان ضعیف الحجاب اهتمام بیشتری به انجام نمازهای واجب روزانه دارند🔻 ▪️۱۵/۸ درصد همیشه؛ ▪️۱۰/۲ درصد اکثر وقت‏ها؛ ▪️۲۵/۲ درصد گاهی اوقات؛ ◾️۲۱/۵ درصد نیز به‌ندرت به انجام آن مبادرت دارند. ◾️ مابقی افراد نیز به این کار مبادرت نمی‌ورزند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔻بخش اول نتایج نظرسنجی از بانوان در شهر تهران؛ ▫️مورد دو 🔹 دیدگاه بانوان درباره احساس حضور خدا در زندگی روزمره 🔸 نتایج حاکی از آن است که ۸۸ درصد از بانوان ضعیف الحجاب، حضور خدا در زندگی روزمره خود را بیشتر احساس می کنند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔻بخش اول نتایج نظرسنجی از بانوان در شهر تهران؛ ▫️مورد سه 🔹 دیدگاه بانوان درباره حجاب و حفظ حریم خانواده 🔸 نتایج نشان می‏دهد که ۵۹/۵ درصد بانوان،حفظ حجاب و پوشش در محیط اجتماعی را موجب حفظ حریم خانواده می‏دانند. 🔸 نتایج نشان می‏دهد بانوان ما پوشش گریز نیستند و اگر زمینه‏‌های مناسب فرهنگی و اقتصادی ترویج پوشش زیبا و کامل را در کشور فراهم کنیم، بانوان به آن گرایش مثبت دارند. در فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده و حریم زنان ارزشمند است و علیرغم تصویرسازی‌ها این اصالت همچنان پابرجاست. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔻بخش اول نتایج نظرسنجی از بانوان در شهر تهران؛ ▫️مورد چهار 🔹 دیدگاه بانوان درباره اعتراض نسبت به مشکلات یا آشوب در خیابان، بازار و دانشگاه 🔸 از نتایج این نظرسنجی این است که: ۶۴/۵ درصد آنان با اعتراض آشوبی در خیابان، بازار و دانشگاه موافق هستند؛ بنابراین نمی‏توان نتیجه گرفت که اعتراضات خیابانی ریشه‌‏های ضد حاکمیت دینی و کشف حجاب دارد؛ بلکه همین بانوان علیرغم موافقت با اغتشاش نگاه متفاوتی با برساخت‏های رسانه‏‏ای دارند. لذا به نظر می‏‌رسد تا زمانی که زمینه اعتراضات قانونی فراهم نباشد این گرایش برای رساندن صدای اعتراض وجود داشته باشد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔹بخش اول نتایج نظرسنجی از بانوان در شهر تهران ▫️تصویر کلی از موارد یک تا چهار 🔸جامعه آماری در این نظرسنجی، بانوان ضعیف الحجاب شهر تهران و نمونه آماری آن ۱۰۳۳ نفر است که به صورت خوشه‌ای (مناطق ۲۲ گانه) و تصادفی انتخاب شده و در میادین اصلی شهر با آن‌ها مصاحبه حضوری شده است. 🔹در این تصویر علاوه بر نمودار چهار مقوله پرسش شده، وضعیت افراد شرکت‌کننده در آمار را از حیث سن، وضعیت تأهل، تحصیلات و شغل مشاهده می‌کنید. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
. 🔸مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برای فهم دقیق از وضعیت موجود بانوان بدحجاب، سراغ بانوانی در شهر تهران رفته‎ که از منظر عرف، حجاب کامل ندارند. این مرکز نمونه خود را از بین خانم‏ هایی با آرایش غلیظ تا آرایش ملایم، پوشش با مانتوهای کوتاه و جلو باز، هودی، پافر، کاپشن، پالتو، شال و روسری و مانند آن‌که بخش ‏هایی از بدن و موی آنان پیدا بوده، انتخاب کرده است. 🔹 در این پیمایش با نمونه ۱۰۳۳ نفری از بانوان بالای ۱۸ سال به‌صورت حضوری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به‌صورت تصادفی ـ خوشه‎ای در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۱ مصاحبه صورت گرفته و اعتبار محتوایی و صوری پرسشنامه و پایایی آن با دریافت نظر کارشناسان مورد تأیید قرار گرفته است. 🔹 برای آگاهی از نتایج نظرسنجی کلیک کنید. ▪️بخشی از این نتایج در روزنامه فرهیختگان مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
13_2590(2).pdf
1.25M
بخشی از نتایج منتشر شده در روزنامه فرهیختگان مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱؛ 🔻شامل: ▪️مقدمه ▪️چگونگی نمونه گیری ▪️شاخصه های پرسشنامه ▪️کنترل خودسانسوری در پرسشنامه ▪️نتایج نظرسنجی به همراه تحلیل ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
. بخش اول🔻 🔸هر از چند گاهی برخی از مسئله‎های اجتماعی به دلایل مختلف موردتوجه رسانه ‏ها، اندیشمندان و تریبون‏ دارها قرار می ‏گیرد. «آمار بالای بدحجابی نشان می ‏دهد مردم ایران خواستار آزادی در حوزه پوشش هستند و صرفاً از سوی اجبار حجاب را پذیرفته‏ اند.» «حجاب نه ملاک دین‌داری و بی‌دینی است و نه ملاک اینکه کسی از حقی برخوردار باشد یا نباشد. حجاب یک بحث ارزشی است که هرکس بخواهد آن را می‌پذیرد و هرکس نخواهد نمی‌پذیرد.» این‏ گزاره ‏ها بخشی از دیدگاه ‏های رسانه‏ ای در این حوزه است که توانسته افکار عمومی جامعه اعم از مذهبی و غیرمذهبی و حتی حاکمیت را تا حد زیادی با خود همراه کند. 🔸نسبت بدحجابی با حاکمیت سیاسی نیز یکی از بزنگاه ‏های اصلی دعوا است؛ برخی آن را اعتراضی سیاسی قلمداد می ‏کنند و برخی با آن مخالف‏اند. امر آنجایی پیچیده می‌شود که جریانات سیاسی و فکری برای اثبات مواضعشان، گزینشی عمل کرده و یکی از خوانش‌ها را می‏ پذیرند. مثلاً گفته می‌شود «اعتراضات خیابانی، ضد حجاب است پس اعتراضات، ضد دین است» یا معتقدند «آمار بالای بدحجابی نشان می‌دهد زنان ایرانی با حاکمیت دین مخالف‎اند یا زندگی غیردینی را ترجیح می‌دهند». این نتیجه‏ گیری ‏ها موجب می‌شود کل افراد این گروه به‌صرف یک رفتار مشابه (بدحجابی) در یک دسته گنجانده شوند تا مصادره به مطلوب آن‌ها راحت‌تر صورت بگیرد. حال‌آنکه ندیدن تکثرات اجتماعی و فرهنگی و یک‌کاسه کردن کل افراد، اغلب موجب فهم غلط از مردم و درنهایت منجر به تصمیمات غلط دربارۀ آن‌ها شده است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
بخش دوم 🔻 🔸اما واقعیت چیست؟ کدام‌یک از گزاره‌‏های فوق تصویر درستی از وضعیت موجود بانوان بدحجاب را ترسیم می‌‏کند؟ مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، برای فهم بهتر این موضوع سراغ بانوانی در شهر تهران رفته‎ که از منظر عرف، حجاب کامل ندارند و نمونه خود را از بین خانم‏هایی با آرایش غلیظ تا آرایش ملایم، پوشش با مانتوهای کوتاه و جلو باز، هودی، پافر، کاپشن، پالتو، شال و روسری و مانند آن‌که بخش‌‏هایی از بدن و موی آنان پیدا بوده، انتخاب کرده است. در این پیمایش با نمونه ۱۰۳۳ نفری از بانوان بالای ۱۸ سال به‌صورت حضوری در مناطق ۲۲ گانه شهر به‌صورت تصادفی - خوشه‎ای در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۱ مصاحبه صورت گرفته و اعتبار محتوایی و صوری پرسشنامه با دریافت نظر کارشناسان و پایایی آن با آلفای کرونباخ ۷/۰ مورد تأیید قرار گرفته است. 🔹چگونه نمونه‌گیری کردیم؟ نمونه‌‏گیری در پیمایش از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین روش نمونه‌‏گیری به‌منظور تعمیم‌‏پذیر نتایج، انتخاب تصادفی و مصاحبه حضوری با افراد است. در مورد پیمایش حاضر، چون جامعه آماری آن تهران است، باید اقتضای کلان‏شهر بودن در انتخاب نمونه رعایت می‌‏شد. لذا نمونه‏ به‌صورت خوشه‏‌ای، در مناطق ۲۲ گانه تهران که همه شهر را پوشش دهد و در میدان‌های اصلی شهر به‌صورت کاملاً تصادفی انتخاب شد. تعداد افراد نمونه مطابق فرمول کوکران حدود ۳۸۵ نفر است؛ اما برای اطمینان بیشتر نمونه را به ۱۰۳۳ نفر رساندیم. تصادفی بودن هم به این صورت بود که قاعده‌ای قرار دادیم و ‌گفتیم با دهمین خانم بدحجابی که از این مسیر عبور می‌کند مصاحبه می‌کنیم. ممکن است فردی بگوید تمایلی به مصاحبه ندارم، برای اینکه تصادفی بودن اتفاق بیافتد صبر می‌کردیم تا نفر دهم بعدی بیاید. این روند باید ادامه یابد تا تعداد نمونه در آن منطقه به تعدادی که قرار است برسد. مثلاً اگر تعداد ۱۵ نمونه برای میدان ونک داشتیم باید این فرآیند انجام می‏شد تا کاملاً تصادفی نمونه کامل شود. در انتخاب نمونه هم دو طیف از بانوان را خارج کرده و سراغ آن‎ها نرفتیم؛ یکی کسانی که حجاب کامل داشتند و طیف دوم کسانی که کشف حجاب کرده بودند. پرسشگران سراغ کسانی رفتند که در عرف به آن‏ها بدحجاب گفته می‌شود. 🔹شاخصه‌‏های پرسشنامه چیست؟ دین‏داری یک مفهوم بسیار گسترده است و سنجش آن در یک پرسشنامه‌ امکان‏پذیر نیست. این تحقیق مدعی نیست که تمامی ابعاد دین‌داری را سنجیده است. در این نظرسنجی شاخصه‏‌های مناسکی‌ دین‏داری مانند نماز خواندن، ذکر خدا در طول روز، شرکت در مناسک مذهبی جمعی و مانند آن‌که بخشی از دین‏داری را نمایش می‌دهد، موردسنجش قرار گرفته است و وارد مباحث عمیق‌تر نشده است. همچنین مؤلفه‏‌هایی مخصوص دین‏داری خانم‌ها مانند حفظ حریم زنانگی افراد که درواقع نوعی تقوای زنانگی است مورد سؤال قرار گرفته است. همچنین به دلیل اهمیت خانواده، پایبندی به حریم خانواده نیز به‌عنوان یک شاخص مستقل دیده شده است. یک بخش هم در مورد اغتشاش و اعتراض بود و می‌خواستیم بدانیم خانم‌های بدحجاب چقدر با فضای اغتشاش همراه هستند، لذا آن را هم مورد سؤال قرار دادیم. 🔹چه کردیم تا نمونه‌ها خودشان را کمتر سانسور کنند؟ در پیمایش‌ها حدی از خودسانسوری وجود دارد و این‏گونه نیست که با اطمینان کامل بگویید فردی که در معرض شما قرار می‌گیرد و قرار است با آن مصاحبه کنید ملاحظاتی نداشته است. این حد از خودسانسوری در همه پیمایش‌‏ها مخصوصاً در کشور ما وجود دارد. با این‌حال افراد مصاحبه‌کننده می‏توانند در کاهش خودسانسوری مؤثر باشند. لذا مصاحبه‌کنندگان پوشش چادر نداشتند و از نظر ظاهری، همسانی ظاهری با نمونه‌ آماری داشتند تا به‌واسطه ارتباطی که برقرار می‌شد این خودسانسوری به حداقل برسد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
بخش سوم 🔻 🔹تحلیل واقعیت چگونه محقق می‌شود؟ رفتار افراد یک جامعه تابع آگاهی‌های فردی آن‌ها نیست بلکه تابع آگاهی‌های جمعی آن‌ها است. به‌عبارتی‌دیگر افراد جامعه بر اساس فرهنگی که در آن حضور دارند می‌اندیشند و سپس رفتار می‌کنند و در این میان رسانه‌ها می‌توانند نقش پررنگی در این آگاهی جمعی ایفا کنند. ازجمله نقش‌های رسانه‌ها ساخت کلیشه ذهنی برای مردم است. رسانه‌ها به‌واسطه نحوه بازنمایی که از واقعیت دارند و نیز به‌واسطه تکرار آن بازنمایی، کلیشه‌هایی برای ذهن عمومی جامعه می‌سازند و افراد با آن کلیشه‌ها به واقعیت نگاه می‌کنند. به نظر می‌رسد در کشور ما با توجه به ضعف‌هایی که در حوزه رسانه داشته‌ایم جامعه به سمتی سوق پیدا کرده که نمی‌تواند نقاط مثبت خود را ببیند و ذائقه مخاطب به نحوی ساخته شده که اساساً نمی‌خواهد داشته‌های خود را ببیند و آن‌ها را روایت کند. بعد از حوادث امسال، کاری توسط همکاران ما انجام شد تحت عنوان «گونه‌شناسی معترضین بازداشت شده». در آن زمان بازار اظهارنظرها در خصوص معترضان داغ بود و عموماً با نگاه‌های جزئی، برچسب‌هایی روی معترضین می‌خورد و بر اساس همین برچسب‌ها، شرایط تحلیل می‌شد. مثلاً توسط برخی گفته می‌شد که عموم معترضان نسل Z هستند یا گیمر هستند و غیره. وقتی کار به برچسب زدن رسید، تکثرات اجتماعی و فرهنگی دیده نمی‌شوند و کل افراد به‌صرف یک رفتار مشابه در یک دسته گنجانده شده و مصادره به مطلوب می‌شوند؛ لذا راه برای توصیف دقیق پدیده نیز بسته می‌شود و درنهایت منجر به تصمیم‌گیری‌های غلط می‌شود. تحلیل دقیق یک پدیده اجتماعی قبل از هر چیز نیازمند توصیف دقیق آن پدیده است. یکی دیگر از مسائل فرهنگی که اخیراً در جامعه مطرح شد موضوع بی‌حجابی، بدحجابی و مشتقات مربوط به آن بود. ما باید به یک توصیف نسبتاً دقیقی از این موضوع می‌رسیدیم و نمی‌شد با بازنمایی‌های رسانه‌ای که از واقعیت بود آن را تحلیل کرد. یکی از این اقدامات طراحی و انجام همین نظرسنجی از خانم‌های عرفاً بدحجاب بود. پاسخ‌ها با آن چیزی که در فضای بازنمایی وجود دارد، متفاوت بود. به‌عنوان‌مثال اینکه افرادی از جامعه هستند که عرفاً به آن‌ها بدحجاب گفته می‌شود اما این‌ها دین و معنویت را در زندگی خود احساس می‌کنند، ذکر خدا می‌گویند و .... یا این‏که این افراد نسبت به خانواده حس تعلق دارند و خانواده برای آن‌ها مهم است و برای حفظ حریم خانواده خود تلاش می‌کنند و درعین‌حال موافق اعتراض آشوبی هستند. به نظر می‌رسد ما برای اینکه بتوانیم تحلیل دقیقی از وضعیت جامعه داشته باشیم تا جایی که می‌توانیم باید به واقعیت جامعه نزدیک شویم و از زوایای مختلف با پدیده ارتباط بگیریم و ابعاد مختلف آن پدیده را ببینیم و اینکه بخواهیم صرفاً بر اساس توصیف‌های تک‌خطی و کلیشه‌ای که از پدیده‌ها داریم برای مشکلات جامعه نسخه بپیچیم دردی از جامعه درمان نخواهد شد. 🔹نتایج نظرسنجی چیست؟ 1️⃣ پوشش و حجاب موجب حفظ حریم خانواده نتایج نشان می‏‌دهد که ۵۹/۵ درصد بانوان حفظ حجاب و پوشش در محیط اجتماعی را موجب حفظ حریم خانواده می‌‏دانند. نتایج نشان می‌‏دهد بانوان ما پوشش گریز نیستند و اگر زمینه‌‏های مناسب فرهنگی و اقتصادی ترویج پوشش زیبا و کامل را در کشور فراهم کنیم، بانوان به آن گرایش مثبت دارند. در فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده و حریم زنان ارزشمند است و علیرغم تصویرسازی‌ها این اصالت همچنان پابرجاست. 2️⃣ همراهی بانوان بدحجاب با اغتشاشات و اعتراضات خیابانی از نتایج قابل‌توجه دیگر این نظرسنجی این است که ۶۴/۵ درصد آنان با اعتراض آشوبی در خیابان، بازار و دانشگاه موافق هستند؛ بنابراین نمی‏‌توان نتیجه گرفت که اعتراضات خیابانی ریشه‌‏های ضد حاکمیت دینی و کشف حجاب دارد؛ بلکه همین بانوان علیرغم موافقت با اغتشاش نگاه متفاوتی با برساخت‏های رسانه‌‏‏ای دارند. لذا به نظر می‏‌رسد تا زمانی که زمینه اعتراضات قانونی فراهم نباشد این گرایش برای رساندن صدای اعتراض وجود داشته باشد. 3️⃣ حجاب و پوشش به نفع بانوان است نه به ضرر آنان غالب زنان با پدیده کشف حجاب موافق نیستند و در عمل هم با آن همراه نبوده‌‏اند. ۶۲ درصد معتقدند حجاب و پوشش بیشتر به نفع آنان است تا به ضررشان. 4️⃣ بانوان بدحجاب به گزاره‏های دینی تعلق‌خاطر دارند تعلق به امور مذهبی برخلاف آن چیزی است که از سوی مراکز مختلف تبلیغ می‏شود. ۸۸ درصد خدا را در زندگی روزمره خود احساس می‏‌کنند. نمود رفتاری احساس خداوند در زندگی روزمره هم با انجام واجبات مثل نماز قابل‌تأمل است. ۵۱.۱ درصد بانوان اهتمام بیشتری به انجام نمازهای واجب روزانه دارند (۱۵.۸ درصد همیشه، ۱۰.۲ درصد اکثر وقت‏‌ها، ۲۵.۲ درصد گاهی اوقات) و ۲۱.۵ درصد نیز به‌ندرت به انجام آن مبادرت دارند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
تیام
💠 نشست ارائه نتایج پیمایش انگیزه شناسی بانوان بی‌حجاب شهر تهران برگزار شد. 🔷 مرکز مطالعات فرهنگی تیام در پیمایش حضوری با مشارکت 992 نفر از بانوان بی‌حجاب مناطق 22‌گانه شهر تهران که خردادماه 1402 انجام شد، عوامل فردی و اجتماعی مؤثر بر بی‌حجابی بانوان شهر تهران را بررسی کرد. 🔹به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه‌السلام)، در این نشست دکتر حبیب اسداللهی مدیر مرکز تیام عنوان کرد این پیمایش به موضوعاتی همچون انگیزه‌‏های سیاسی-اجتماعی کشف حجاب، دلایل فرهنگی کشف حجاب، انگیزه‌‏های فردی و زمینه‌‏های خانوادگی کشف حجاب و همچنین نوع واکنش بانوان بی ‏حجاب به برخوردهای سلبی حاکمیت و زمینه‌‏های گفتگو با بانوان بی‌‏حجاب، پرداخته است. ↩️ وی افزود 🔻46.6 درصد پاسخگویان مجرد، 🔻42.8 درصد آنان متاهل، 🔻8.7 درصد طلاق گرفته 🔻و 1.9 درصد همسر فوت‌شده هستند ⬅️ و بیشترین درصد پاسخگویان معادل 39.2% در رده سنی 23 تا 32 سال (دهه 70) قرار دارند. ☑️ لازم به ذکر است ▫️گروه سنی 33 تا 42 سال (دهه 60) برابر (30.7%)، ▪️گروه سنی 18 تا 22 سال (دهه 80) برابر (19.9%)، ▫️گروه سنی 43 تا 52 سال (دهه 50) برابر (9.4%) ▪️و گروه سنی 53 تا 62 سال (دهه 40) برابر (8.%) در رتبه‌‏های بعدی قرار دارند. 📊 وی همچنین در خصوص وضعیت تحصیل پاسخگویان گفت: 🔻بیشترین درصد پاسخگویان(37.2%) مدرک دیپلم دارند. 🔻پاسخگویان دارای تحصیلات کارشناسی (32.1%)، 🔻فوق‌دیپلم (%18.1)، 🔻کارشناسی ارشد (9.4%)، 🔻دکترا (1.8%) 🔻و زیر دیپلم (1.4%) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 📈 براساس این پژوهش که نتایج آن طی روزهای آتی منتشر خواهد شد، 🔻بیشترین درصد پاسخگویان (34.9%) را زنان خانه‌‏دار تشکیل می‌‏دهند. 🔻دانشجویان (25.1%)، 🔻شاغلین آزاد (19.3%)، 🔻کارمندان (14.3%) 🔻بیکارها (4.1%)، 🔻معلمان (1%)، 🔻اساتید (0.8%)، 🔻پشت کنکوری ها (0.4%) 🔻و بازنشسته ها (0.1%) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
📉 رده سنی پاسخگویان: 🔹بیشترین درصد پاسخگویان معادل 39.2% در رده سنی 23 تا 32 سال (دهه 70) قرار دارند. 🔸گروه سنی 33 تا 42 سال (دهه 60) برابر (30.7%)، 🔹گروه سنی 18 تا 22 سال (دهه 80) برابر (19.9%)، 🔸گروه سنی 43 تا 52 سال (دهه 50) برابر (9.4%) 🔹و گروه سنی 53 تا 62 سال (دهه 40) برابر (8.%) در رتبه‌‏های بعدی قرار دارند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
📈 میزان تحصیلات: 🔻بیشترین درصد پاسخگویان(37.2%) مدرک دیپلم دارند. 🔻پاسخگویان دارای تحصیلات کارشناسی: (32.1%) 🔻فوق‌دیپلم: (%18.1) 🔻کارشناسی ارشد: (9.4%) 🔻دکترا: (1.8%) 🔻زیر دیپلم: (1.4%) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
📊 شغل: 🔻بیشترین درصد پاسخگویان: (34.9%) را زنان خانه‌‏دار تشکیل می‌‏دهند. 🔻دانشجویان: (25.1%) 🔻شاغلین آزاد: (19.3%) 🔻کارمندان: (14.3%) 🔻بیکارها: (4.1%) 🔻معلمان: (1%) 🔻اساتید: (0.8%) 🔻پشت کنکوری ها: (0.4%) 🔻بازنشسته ها: (0.1%) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
💠 وضعیت تأهل: 🔹46.6 درصد پاسخگویان: مجرد 🔸42.8 درصد: متاهل 🔹8.7 درصد: طلاق گرفته 🔸 1.9 درصد: همسر فوت‌شده هستند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔸داده ها و نتایج این پیمایش به مرور در کانال بارگزاری خواهد شد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب و پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی پاسخگویان در خصوص پذیرش تذکر مودبانه درباره پوشش مرکز مطالعات فرهنگی تیام پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی پاسخگویان در خصوص نقش مدیریت غرب در پدیده بی حجابی پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی پاسخگویان در خصوص رضایت همسر از نوع پوشش پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی پاسخگویان در خصوص رضایت خانواده از نوع پوشش پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی رغبت بانوان بی حجاب تهران به مهاجرت در صورت امکان پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی وضعیت اقتصادی بانوان بی حجاب شهر تهران پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
بخش اول ارائه پیمایش خرداد. دکتر حبیب اسد اللهی.mp3
23.72M
💠 ارائه نتایج پیمایش انگیزه‌شناسی ۹۹۲ نفر از بانوان بی‌حجاب شهر تهران 🔻بخش اول؛ روش گردآوری و تحلیل داده 🔸دکتر حبیب اسداللهی 📆 خرداد ۱۴۰۲ 📍پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی دیدگاه بانوان بی حجاب شهر تهران درباره دستوری بودن حجاب از طرف خدا پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
🔍پیمایش ۹۹۲نفر از 📅خرداد ۱۴۰۲تهران 📊توزیع درصد فراوانی احساس جذابیت از بی حجابی در میان بانوان بی حجاب شهر تهران پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs