. 🙏عزیزم مودبانه نماز بخون🙏
بعد نماز مثل موشــ🚀ــک #پا_نشو_برو
♨️ شمام دیدید بعضیا تا سلامه نماز رو میدن، جوری پا میشن و میرن #انگار_تو_زندان_زندانی_بودن 😒
💬کـ ـجـ ـا بـ ـا ایـ ـن عـ ـجـ ـلـ ـه💬
💌 بشیییییین بـــااااااابـــا ، کجا میخوای بری؟؟؟؟ الان تازه وقته#چیز_خواستنه
👇⭕️👇⭕️👇⭕️👇⭕️👇
😳 یعنی انقدر #احساسه_بی_نیازی میکنی که از خدا #هیچی_نمیخوای ؟؟؟
⛔️ اگه به این درجه از بی نیازی رسیدی پس لطف بفرمایید شما از این به بعد #خدایی_کنید ⛔️
✴️ بعضی از ماها با اینکه هزاران بار نماز خوندیم، ولی معنی #الله_صمد ، رو هنوز بهش اعتقاد پیدا نکردیم ،،، میدونیم یعنی خدا بی نیاز است ولی اعتقاد نداریم که او بی نیازه و #ما_نیازمند_به_او 😔
👇⭕️👇⭕️👇⭕️👇⭕️👇
🚪دره خونه هر کسی رفتیم و میریم و ازش چیز میخوایم ولی به دره خونه ی خدا که میرسیم : #کــــــــار_داریــــــم 😏
👏 خیلی عالیه ، آفرین ... ولی این نماز بی ادبی به خداست
✅نمازه مودبانه یعنی، بعد از نماز بشینی و دست به دعا برداری و از خداونده توانا ، خواسته هات رو #طلب_کنی✅
❌نگو خدا خودش میدونه من چی میخوام ... معلومه که میدونه. ولی او دوست داره #ازش_بخوای_تا_بده خـــــــداونــــــد #صدای_بنده_هاش_رو_دوست_داره
🌹 روزتون بخیر
#پایان_جلسه_پنجاهم
#مبحث_چالشی
#فرازهایی_از_دعای_ابوحمزهثمالی
❤️خدایا!
✨ تو گفتی و گفتارت بر حق و وعدهات درست است...
🌸 فرمودی:«از فضل خدا بخواهید که خدا به شما مهربان است»
🌷ای آقای من در شأن تو این نیست که دستور به درخواست دهی و از بخشش خودداری کنی. تو با عطاهایت بر اهل مملکتت بسیار کریمی و بر آنان با محبت و رأفت بسیار احسانکنندهای...
🌙 @tmasirkhoozestan
🌴تنهامسیری های استان خوزستان🌴
#نهج_البلاغه_بخوانیم #حکمت ۱۶۴ 🥀🍃قَالَ (علیه السلام): مَنْ قَضَى حَقَّ مَنْ لَا يَقْضِي حَق
🖐سلام عزیزان هم استانی
🙏ابتدا تشکر میکنم از شما که حکمتهای آقا امیرالمومنین علیه السلام رو با دقت مطالعه میفرمایید،
برای بعضی از بزرگواران،
در مورد حکمت جلسه ی قبل سوالاتی ایجاد شده که توضیحات بیشتری در مورد آن میدهیم.
🔹امام(علیه السلام) در این کلام حکیمانه اشاره به تسخیر دل ها کرده مى فرماید: «هر کس حق کسى را ادا کند که او حقش را ادا نمى کند وى را برده خود ساخته است!»; (مَنْ قَضَى حَقَّ مَنْ لاَ یَقْضِی حَقَّهُ فَقَدْ عَبَّدَهُ).
🌸آنچه در بالا آمد در صورتى است که جمله «عبّده» با تشدید خوانده شود همان گونه که در نسخه ابن ابى الحدید و غرر الحکم آمده است و مرحوم کمره اى نیز در شرح نهج البلاغه خود آن را کاملاً تأیید کرده است;
💢ولى در بسیارى از نسخ «عَبَدَهُ» بدون تشدید آمده و مرحوم محقق شوشترى در شرح نهج البلاغه خود مى گوید: «چون خط سید رضى در اختیار مرحوم ابن میثم بوده و آن بدون تشدید است این نسخه را باید ترجیح داد» و معناى جمله مطابق آن این مى شود که «هر کس حق افرادى را ادا کند که از اداى حق خوددارى مى کنند گویى او را پرستش کرده و برده اوست».
🔸مطابق این معنا گویا امام(علیه السلام) مى فرماید: در برابر حق ناشناسان، حق شناس مباش و گرنه بنده و برده خواهى شد،
🍃 در حالى که آنچه با روایات فراوان بالا هماهنگ و با قرآن سازگار باشد همان معناى اول است و نبودن تشدید در نسخه سید رضى دلیل بر چیزى نمى تواند باشد، زیرا معمول نویسندگان در گذشته این نبوده است که تمام کلمات را اعراب بگذارند و به فرض سید رضى معتقد به نداشتن تشدید بوده، استنباطى از ناحیه خود اوست وگرنه مستقیماً از امیرمؤمنان چیزى نشنیده است و ما این استنباط را مناسب آیات و روایات دیگر نمى دانیم و اصرار مرحوم شوشترى در شرح نهج البلاغه خود بر معناى دوم صحیح نیست.
🥀🍃قَالَ (علیه السلام): مَنْ قَضَى حَقَّ مَنْ لَا يَقْضِي حَقَّهُ، فَقَدْ عَبَدَهُ [عَبَّدَهُ].
🥀🍃فرمود (ع): هر كه حق كسى را ادا كند كه او حقش را ادا نكرده، اورا بنده خود ساخته.