eitaa logo
طوبای سعادت دانشگاهیان
1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
454 ویدیو
193 فایل
🔷کانالی برای مطالب معرفتی اساتید عرفان(شاگردان آیت‌الله سعادت پرور) و مطالب سیاسی و ...
مشاهده در ایتا
دانلود
جایگاه ولایت ج2.mp3
10.68M
شناخت ولایت جلسه دوم تداوم تا ولایت پیامبر و اهل‌بیت امتداد و امتداد و است. یک ملکه باطنی و منصبی حکومتی است. و از اصول اسلام هستند نه فروع. 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
جایگاه ولایت ج1.mp3
7.15M
شناخت جلسه اول از منظر «الیومَ أکملتُ لکُم دینَکم وَ أتممتُ عَلیکُم نِعمَتی وَ رَضیتُ لَکم الإسلامَ دیناً» معنای اتمام نعمت و اکمال دین چیست؟ 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
🌺پيامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر در مورد حضرت مهدی عجل الله مي‌فرمايند: ١- او كسي است كه همه پيشينيان به آمدن او بشارت داده‌اند. ٢- امامت در امامان تعيين شده، اتصال دارد و منقطع نمي­شود تا زماني که به دست خاتم و آخرين آنان كه حضرت مهدی (عج) است، برسد. ٣- نور از جانب خداوند در او قرار داده شده و نوری نيست مگر با او، و حقی نيست جز با او. ۴- او ولی خدا در زمين و حكم كننده خدا در ميان خلق است، كارها به او سپرده شده و او امين خداوند بر سِر و آشكار الهي است. ۵- او ياري كننده دين خدا است و هر صاحب فضلي را به قدر فضلش و هر صاحب جهلی را به قدر جهلش نشانه می دهد. ۶- او بر همۀ اديان و بر همۀ گروه‌های شرك غالب مي‌شود و آنان را هدايت ميیكند و يا (متعصبان را) نابود مي­کند. ٧- خداوند همه آبادي‌ها و شهرهای جهان را تحت تصرف حضرت مهدی (عج) در می آورد. ٨- مهدی (عج) حق خداوند و هر حق را كه به اهل بيت عليهم السلام مرتبط شود، می گیرد و انتقام هر خون به ناحق ريختۀ اولياء خدا را می گیرد. ٩- نور از طرف خداوند در من، و سپس در علی عليه السلام و نسل او تا مهدی قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف قرار داده شده است. ١٠- هيچ سرزمين آبادی نيست مگر آنكه خداوند تا روز قيامت اهل آن را به خاطر تكذيبشان هلاك مي‌كند، و آن را در اختيار حضرت مهدی (عج) قرار می دهد. ١١- مهدی (عج) غالب است بر اديان، منتقم از ظالمين فاتح قلعه ها، غالب بر مشركين، منتقم خونهای به ناحق ريخته، كمك كننده دين خدا و وارث علوم محكم كنندة آيات الهی. ١٢- اوست كه كارها به دست او سپرده شده و گذشتگان به او بشارت داده‌اند، و اوست حجت باقي خداوند، و وليِّ او در زمين و امانتدار او بر سرّ و آشكار. 📚خطبه غدير/احتجاج طبرسي، ج١، ص۶۶ _________________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」 @ebratha_ir
💠وحدت اسلامی ✔️دشمن میخواهد مسئله غدیر را به زمینه ای برای برادر کشی و جنگ وخونریزی میان مسلمانان کند و به کمتر از این هم راضی نمی شود. بنابراین شیعیان نبایدکوچکترین اظهار نظر یا حرکتی انجام دهند، که با این توطئه کمک کند‌. ضمن آنکه برادران اهل سنت نیز باید هوشیار و مراقب سوء استفاده دشمنان و احساسات مذهبی باشند.《بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۸۵/۱۰/۱۸》 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🏷قرارگاه غدیر 🌱 بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی آذربایجان شرقی، (کانون فرهنگی تبلیغی فطرت و بنیاد فرهنگ و اندیشه ی انقلاب اسلامی)🌱 🆔 ایتا eitaa.com/mellat_ghavi 🆔 اینستاگرام instagram.com/mellat_ghavi 🆔 تلگرام t.me/mellat_ghavi_gp
🌸🌸سخنرانی مجازی بمناسبت عید الله اکبر،عید غدیر خم 🌸🌸 👤سخنران:حجت الاسلام و المسلمین دکتر وزیری فرد 🔸موضوع: عید سعید غدیر و ولایت امیر المومنین علیه السلام 📆شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ⏰ساعت ۱۱ صبح ↙️پخش زنده در پیام رسان گپ: 🌐: https://gap.im/rasmevafa ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠در امتداد غدیر ✔️ نامه شهید طهرانی مقدم به رهبر انقلاب (ایشان بعد از عمری مجاهدت در مسیر ولایت، در ایّام غدیر خم آسمانی شده‌اند.) 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🏷قرارگاه غدیر 🌱 بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی آذربایجان شرقی، (کانون فرهنگی تبلیغی فطرت و بنیاد فرهنگ و اندیشه ی انقلاب اسلامی)🌱 🆔 ایتا eitaa.com/mellat_ghavi 🆔 اینستاگرام instagram.com/mellat_ghavi 🆔 تلگرام t.me/mellat_ghavi_gp
🔰ضمن تبریک عید الله الاکبر، عید امامت و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام ، به استحضار می رساند، بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ششمین دوره تبیینی-گفتمانی با عنوان "در پرتو گام دوم" را به صورت مجازی برگزار می نماید. 📆زمان ثبت‌نام: ۱۶ الی ۲۲ مردادماه 💢برگزاری دوره: ۱ لغایت ۷ شهریورماه ⬇️جهت کسب اطلاعات تکمیلی و ثبت نام: 🌐: http://www.bfanis.ir ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیّه 🌸 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز ولادت حضرت امام کاظم علیه‌السلام نماهنگ «امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیه» را منتشر می‌کند 💻 @Khamenei_ir
☀️بسم‌اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🔅الم ﴿۱﴾ تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيمِ ﴿۲﴾ اين است آيات كتاب حكمت‏ آموز . 🔸اعتقاد به واعظ شرط اول گوش دادن به وعظ اوست. اطاعت از حکمت می‌کند ولو از فاسقی باشد، ولو از واعظ خوشش نیاید، اینجا تعبد می‌خواهد. 🔅"کتاب حکیم": وقتی انسان قرآن را پذیرفت و مقدمات را طی کرد، دیگر تردید معنا ندارد، همین‌که حق تعالی و قرآن اثبات شد، دیگر نیاز به چیزی نداریم، همان مقدار از قرآن را که میفهمی حجت است، وقتی کردید برای شما حاصل می‌شود. 🍃ما درس خواندیم که قرآن را بفهمیم، باید از قرآن دور نشویم، فرصتی نیست که وقتمان را صرف جایی دیگر بکنیم. 🔅"تِلْكَ ءَايَاتُ الْكِتَابِ الحَْكِيمِ" ؛ وقتی به شیطان می‌گویند سجده کن، خیال می‌کند اینجا جای بصیرت است نه اینجا جای بصیرت نیست، جای است، فرار از امر، فرار از نماز شب و ...جایز نیست، درس و تفسیر خوب است ولی کافی نیست. باید عمل کرد تا کشف الغطاء بشود. 🔅"هُدًى وَ رَحْمَةً لِّلْمُحْسِنِينَ": یعنی آن چیزهایی که یقین داریم گناه است، آنها را ترک کنیم، مثل عُجب و کبر و غرور و تنبلی و ... 👈🏻پای درس استادی بروید که اهل تکبر نباشد، با اخلاق و متواضع باشد. 🍃محسن یعنی به معلوماتت عمل کردن، درس خواندن، پیش مطالعه داشتن، علامه طباطبایی(ره) فرمودند: هیچ سؤالی را پیش استاد نبردم، بلکه فکر کردم و تا حل نکردم نخوابیدم. 🍃محسنین چه کسانی هستند؟ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَوةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَوةَ وَ هُم بِالاَْخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ. أُوْلَئكَ عَلىَ‏ هُدًى مِّن رَّبِّهِم وَ أُوْلَئكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 🔻 وقتی اهل علم از نمازش لذت نمی‌برد یعنی ، دیگر از مردم چه انتظاری هست؟ 🔹لکل شیء زکوة: زکات اعتبار، زکات خنده، زکات بدن، وقتی چرا نماز شب نمی‌خوانی؟ وقتی نفس ترک تکلیف کند، باید با گرسنگی ادبش کنی. 🍃نشر مطالب، بلامانع است https://eitaa.com/daftaremarefat https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
﷽ 📺 پخش زنده 🔶️گفتار هایی پیرامون تحول معنوی🔶️ با‌سخنرانی: 🔷️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری 🗓 سه شنبه ۲۱ مرداد‌ماه 🕣 ساعت ۱۹:۳۰ 🌐 لینک پخش زنده: https://www.aparat.com/tahavol_manavi/live
🔻از علم در عرفان نظری تا بی‌عملی در عرفان عملی❗️ بنده هیچ دشمنی و مخالفتی با عرفان نظری ندارم. گفته میشود: «الانسان عدوّ لما جهله». بنده هیچ ورودی در عرفان نظری ندارم، اما هیچ عداوتی هم ندارم؛ منتها اعتقادم این است که ما نباید عرفان را به معنای الفاظ و تعبیرات و فرمولهای ذهنی مثل بقیه‌ی علوم ببینیم. عرفان، همان مرحوم قاضی است؛ مرحوم ملا حسینقلی همدانی است؛ مرحوم سید احمد کربلائی است؛ عرفان واقعی اینهاست. مرحوم آقای طباطبائی خودش فیلسوف بود، اهل فلسفه بود، بلاشک در عرفان هم وارد بود؛ منتها آنچه که در عرفان از ایشان معهود است، عرفان عملی است؛ یعنی سلوک، دستور، تربیت شاگرد؛ شاگرد به معنای سالک. عرفان نظری باید به سلوک بینجامد. خب، موضوع عرفان، ذات مقدس پروردگار است. موضوع عرفان، خداست. از این جهت، برتر از همه‌ی علوم است. خب، این خدا باید در زندگی کسی که اهل عرفان است، تجلی پیدا کند. ما کسانی را دیدیم که گفته میشد در عرفان نظری از همه بهترند، اما در عرفان عملی یک قدم برنداشته بودند. ما افراد اینجوری را دیدیم و درک کردیم که اصلاً مسائل سلوکی و اینها را مس نکرده بودند. آنچه که من به آن تکیه دارم، این است که واقعاً یک حرکت عملی دیده شود؛ که این در مورد اهل معقول، به طور عام مطلوب است. آن کسانی هم که به عنوان اهل حکمت و اهل معقول شناخته شدند، غالباً کسانی‌اند که این جنبه‌ی معنوی در آنها وجود داشته. بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی ۱۳۹۱/۱۱/۲۳📆 🌐 بسیج مدرسه علمیه معصومیه 🆔 @B_Masoomieh