eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
71.2هزار عکس
74.4هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 کودکانه‌ای با ساحل تصاویر معصومه کمالی از جشنوارۀ گردشگری در ساحل خواجه‌عطای بندرعباس @Farsna
حضرت عبدالعظیم.mp3
6.82M
🟢 مقام حضرت عبدالعظیم حسنی ع 👤استاد عالی ؛ ○ همنشینی موفق با سه امام بزرگوار ○ ● فقط راوی نبودن ، مجتهد و دین شناس هم بودند ، که ائمه از او تعریف کردند ● |
54.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 [ کارتون 🎥 قسمت. پنحم 《 هر روز با یه سینمایی جدید . . . 》
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️دیدید میگن آقا مهم نیست مسلمون باشی یا نه... انسان باش❗️ ⬅️ یک سوال مهم: آیا انسانیت، بدون ایمان به تعالیم انبیاء تحقق پذیر است⁉️
لباس‌های این مغازه وقف کودکان لبنان است 🔹روزی که دستور آقا برای یاری لبنان رسید، صف بلندبالای مشتری‌ها را جواب کرد. لباس‌ها دیگر فروشی نبودند. سرمایه‌ای که این چندسال برایش زحمت کشیده بود، وام‌گرفته بود و سختی‌کشیده بود تا به آن مقدار برسد را یک‌شبه و یک جا بخشید. یاد خاطرات یک سال آوارگی خودش در زمان جنگ تحمیلی افتاد، یاد لباس‌هایی که دیربه‌دیر نو می‌شد و بچه‌های آواره‌ای در لبنان که شرایط بسیار بدتری را تجربه می‌کردند. 🔹۷۰ یا ۸۰ میلیون لباس بچگانه و زنانه را بسته‌بندی کرد تا برق شادی چشم‌های بچه‌های جنگ‌زده باشند. جواب توسل‌هایش را گرفته بود، آن مغازه لباس‌فروشی حالا پایان خوشی داشت پایانی که تا لبنان امتدادیافته بود. 🔸️گزارش کامل را اینجا بخوانید @Fars_Zendegi
رسانه آمریکایی نیویورک تایمز: برای بسیاری از اسرائیلی‌ها، ۷ اکتبر به پایان نرسیده است. عملیات ۷ اکتبر، باعث از بین رفتن اعتماد اسرائیلی‌ها به دولت خود شد. آمارها نشان می‌دهد که مهاجرت اسرائیلی‌ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ سه برابر شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖇تبیین و توسعه نظریه مقاومت در گرو برداشتی عمیق از فلسفه تاریخی شیعی و شکل‌گیری جبهه‌های حق و باطل است؛ برداشتی که اگر از سطح فرد و جامعه به تاریخ و تکوین برسد، می‌تواند وجوه مثبتی از انگاره‌های اصیل شیعه را در بر داشته باشد و در غیر این صورت به صورتی تصنعی به بروز شور و احساساتی منجر شود که انقلاب را تا سرحد اعتراض و مخالف خوانی تنزل می‌دهند. مقاومت در سطح کلان و توسعه درگیری بین جبهه ایمان و کفر اگر با سطوح فردی و اجتماعی خلق شود به نوعی انفعال منجر می‌شود؛ تئوری مقاومت در انضمام تئوری تمدن اسلامی هر دو از گرانیگاه‌هایی هستند که در صورت عدم تبیین درست می‌تواند حداقل‌های مسیر تمدنی اسلام را هم منحل کند. ✍🏻امیر حیدری 📚نشریه گفتمان سرو شماره ۴۵ نظریه مقاومت دیالکتیک مردم و حاکمیت
🔰صلحِ مسلح ✍🏻مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر سیاست‌خارجی 📍عملیات موشکی تهران علیه تل‌آویو که بازتاب گسترده‌ای در فضای بین‌المللی داشت و تاکنون به‌عنوان اقدامی بازدارنده برای توقف ماشین ترور اسرائیل ارزیابی شده، مجددا لزوم توجه به منطق نظم بین‌الملل را به مقامات تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشورمان یادآوری کرد و گزاره‌های نادقیقی مانند «تله‌ افزایش تنش» را در محاسبات میدانی شبکه مقاومت و محور غربی باطل کرد. 🔸تحلیل شرایط فعلی منطقه مشخص می‌کند که بر طبق نظریه بازدارندگی، اسرائیل صرفا توانایی اعمال ضربه‌ اول به منظور آسیب زدن به ایران را دارد اما ضربه‌ دوم ایران می‌تواند بقای اسرائیل را به خطر بیندازد و به همین دلیل، «دست روی ماشه بودن» ایران در روزهای آتی، بزرگ‌ترین عامل تامین امنیت کشور خواهد بود. 🔹عملیات وعده صادق‌2 تاکنون یک فرآیند موفق و تاثیرگذار را طی کرده اما اگر به‌دنبال ادامه‌ تاثیرگذاری عملیاتی آنیم، باید آن را «یک عملیات ناتمام» ارزیابی کرد که موفقیت نهایی آن در گرو بالا نگه داشتن سطح تنش در برابر اسرائیل است؛ موقعیتی که تحلیلگران بین‌المللی از آن با عنوان مفهومی «تنش‌زایی برای تنش‌زدایی» یا «Esclation‌ for de-Esclation» نام می‌برند. ➕برای مطالعه کامل این یادداشت اینجا کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 طوفان‌الاقصی و وحدت خرده‌فرهنگ‌ها 👤سید مصطفی موسوی؛ پژوهشگر ارتباطات حوزه آمریکا 📍رویداد هفت اکتبر توانست جریانات استکبارستیز محلی را به وحدت برساند و در جامعه شبکه‌ای، جریانی واحد را علیه اسرائیل و نظام سلطه به راه اندازد.
🔈 | 🔶علم اجتماعی محاسباتی هترودوکسی گفتگو با: 👤محمدوحید سهیلی و احسان فرزانه پژوهشگران کارگروه سایبرپژوهشی بنیادین موسسه شناخت نشست اختصاصی رسانه فکرت 📅 ۲۹ شهریور
1403.06.29 اقتصاد سیاسی و علوم اجتماعی محاسباتی.mp3
15.26M
🔶علم اجتماعی محاسباتی هترودوکسی گفتگو با: 👤محمدوحید سهیلی و احسان فرزانه پژوهشگران کارگروه سایبرپژوهشی بنیادین موسسه شناخت شرح حدود و ثغور و دربرگیری مقاله تورنبرگ 01:30 درهم‌تنیدگی علوم اجتماعی محاسباتی با نئولیبرالیسم 04:10 نتیجه محاسباتیِ علوم اجتماعی‌کردن منطق ذهنی انسان‌ها 07:25 با علم اجتماعی محاسباتی که پایه نئولیبرالیسم است چه برخوردی کنیم؟ 10:20 فایده این مبحث و برخورد چیست؟ 13:20 نقد دکتر احسان فرزانه در بیان نقاط ضعف و قوت مقاله 22:10 ایده نسبت صورتبندی‌های نظری با فرماسیون‌های تاریخی 23:10 مساله روابط سلطه در مقاله تشریح‌ نشده 26:30 نئولیبرالیسم چگونه شکل گرفت؟ 27:15 پدیده رکود تورمی چگونه ایجاد شد؟ 28:10 زمینه شکست سوسیال دموکراسی در غرب 31:00 ابزارهای جدید اطلاعات باعث چه چیزی در نظم جوامع می‌شوند؟ 40:10 ریشه محاسباتی‌شدن با علم اقتصاد چیست؟ آیا علت و معلولی می‌بینید یا ملازماتی؟ 49:25
🔰 مقاومت برای زندگی؛ بازاندیشی در عصر جهانی‌شدن مقاومت ✍🏻 رسول لطفی؛ سردبیر رسانه‌ فکرت 📍در فضای اندیشه معاصر، همواره دوگانه‌هایی مطرح شده‌اند که در بستر مناسبات اجتماعی و سیاسی نقشی محوری ایفا کرده‌اند. یکی از این دوگانه‌ها، دوگانه‌ی «مقاومت» و «زندگی» است که توسط جریان‌های غربگرا در داخل و خارج از کشور مطرح شده و بر این ادعا تکیه دارد که مقاومت، به‌ویژه در برابر سلطه‌ی جهانی، به معنای نفی زندگی و محدودیت در امکانات اجتماعی و سیاسی است. این گفتمان می‌کوشد مقاومت را در مقابل «سازندگی» و «زندگی» قرار دهد، گویی که ایستادگی در برابر ظلم و استبداد، راهی به سمت نابودی است و نه شکوفایی.
🔹اتفاقات پس از هفت اکتبر و شرایط ویژه‌ای که در عرصه‌ی بین‌المللی به وجود آمده است، بار دیگر این دوگانه‌ی ظاهری را زیر سوال برده است. امروز، صحنه‌های غزه و فلسطین به ما نشان می‌دهد که مقاومت نه تنها به معنای نفی زندگی نیست، بلکه عمیق‌ترین تجلی آن است. مقاومت، همان دمیدن روح زندگی در کالبدهای مردمی است که زیر سلطه و استبداد سعی دارند امید و معنای حقیقی زندگی را بازیابند. در برابر ماشینیسم بی‌روح و اشغالگر که فقط به حفظ منافع خود می‌اندیشد، مقاومت فلسطینی‌ها در نفی استیلا و آغاز دیگری از زندگی، معنویت است. آن‌ها که به طوفان الاقصی خرده می‌گیرند از حقیقت این جنس مقاومت دورند. 🔸مقاومت در فلسطین به معنای واقعی کلمه یک جریان مردمی و جهان‌شمول شده است که مرزهای منطقه‌ای را پشت سر گذاشته و به الگویی جهانی برای ایستادگی در برابر سلطه‌گری تبدیل شده است. این نکته بسیار مهم است که «مقاومت» در معنای خود، چیزی بیش از یک واکنش سیاسی یا نظامی است. مقاومت، به تعبیری فلسفی، به معنای تأیید زندگی در برابر تهدیدهایی است که آن را به مرگ و بی‌معنایی سوق می‌دهند. درست در جایی که ظلم، استبداد و تجاوز سعی می‌کنند روح زندگی را سرکوب کنند، مقاومت شکل می‌گیرد و بذرهای امید را در دل مردمان می‌کارد. 🔹از این منظر، جریان‌هایی که مقاومت را به‌عنوان چیزی در تقابل با زندگی معرفی می‌کنند، واقعیتی مهم را نادیده می‌گیرند: زندگی در بستر ظلم و بی‌عدالتی نمی‌تواند به معنای حقیقی کلمه زندگی باشد. مقاومت در برابر چنین بی‌عدالتی‌ها، نه تنها زندگی را محدود نمی‌کند، بلکه افق‌های جدیدی از معنا و امکان را برای بشریت باز می‌کند. از این رو، ایده‌ی مقاومت، همانند سیلی است که نظام‌های سلطه را زیر سوال برده و معنای جدیدی از زندگی را به جهان عرضه می‌کند؛ زندگی‌ای که نه در چارچوب‌های تنگ نظری‌ها و منافع اقتصادی، بلکه در گستره‌ی آزادگی و رهایی معنا می‌شود. 🔸مقاومت در عصر حاضر، به یک الگوی جهانی تبدیل شده است؛ الگویی که به ما نشان می‌دهد زندگی بدون مقاومت، صرفاً یک حیات بی‌روح و تهی از معناست. جریان‌های فکری که این دوگانه‌ی مقاومت و زندگی را در تقابل با یکدیگر قرار می‌دهند، نه تنها از واقعیت‌های امروز جهانی عقب مانده‌اند، بلکه خود در حال بازتولید همان استیلای فکری هستند که مقاومت در برابر آن شکل می‌گیرد. آنچه در غزه و دیگر نقاط جهان امروز می‌بینیم، نه تنها نفی زندگی نیست، بلکه بسط و تعمیق زندگی است؛ زندگی‌ای که در آن انسان‌ها خود را از زنجیرهای ستم و بی‌عدالتی رها کرده و به سوی آینده‌ای روشن‌تر قدم می‌گذارند. 💢ایده‌ی «مقاومت برای زندگی» در جهان امروز، نه تنها یک پاسخ به سیاست‌های سلطه‌گرایانه است، بلکه راهی به‌سوی بازتعریف زندگی و انسانیت است. مقاومت، بسط زندگی است، نه نفی آن؛ و در این جهان پیچیده، این واقعیت بیش از هر زمان دیگری در مقابل چشمان ما قرار دارد. رسانه فکرت در سالگرد طوفان الاقصی مدنظر دارد به این ایده بپردازد و برساخت‌ روایت‌های متضاد که به دوگانه مقاومت و زندگی می‌دمند را مورد نقد و نظر قرار دهد. برپایه همین تلاش می‌شود در حوزه‌های متناسب، نقش مهم مقاومت در زیست اجتماعی را نشان دهد
🖇اندیشیدن را جدّی بگیریم. اندیشیدن. آنچه که ما کم داریم، مردان و زنانی هستند که اندیشیدن را جدی گرفته باشند. اندیشیدن باید به مثابه یک کار مهم تلقی بشود. اندیشه ورزیدن. بند زبان را ببندیم و بال اندیشه را بگشاییم. نویسنده نباید فقط در بند گفتن باشد. برای گفتن همیشه وقت هست، اما برای اندیشیدن ممکن است دیر بشود. چرا یک نویسنده نباید مغز خود را برای اندیشیدن و برای تخیل تربیت کند؟ ✍🏻محمود دولت آبادی 📚نون نوشتن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 پیوند مبارک اندیشه و ادبیات 👤محمدقائم‌ خانی؛ نویسنده و پژوهشگر فلسفه 📍ارتباط اندیشه و ادبیات بعد از دوران ترجمه آثای یونانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و آثاری را تولید کرد که همزمان قلب و ذهن مخاطب را درگیر می‌کردند.