065-aleemran-fa-ansarian.mp3
5.88M
#صوت_ترجمه #صفحه_65 سوره مبارکه #آل_عمران
#سوره_3
#جزء_4
منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
استاد علی مصباح یزدی - طوفان الاقصی پایان تمدن غرب 1.mp3
34.49M
▫️«طوفانالاقصی، پایان تمدن غرب»
👤حجتالاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی
دفاع از مال و آبرو و فکر و فرهنگ 16:00
دفاع از جان و مال دیگران 17:50
وظیفه دفاع از دین 22:50
ملاک ارزشگذاری 26:15
دوران سیاه بشریت 35:57
فرهنگ مواسات با جبهه مقاومت 37:50
جنگ بین حق و باطل 38:50
آماده ظهوربودن 43:50
لزوم شناخت حق و باطل 45:00
باطل در قالب نفاق ظاهر شده 45:10
#حزبالله | #اسرائیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳#یادداشت ا #حضرت_زینب
☑️ موقعیت زینبگونگی
🖋مهدی تکلو
▪️بعد از کربلای شصت و یک، بار تاریخ بیش از گذشته به دوش زنان افتاده است. زینب کبری (س) نور پنهان فاطمه زهرا (س) را دوباره نمایان کرد و این نور دیگر خاموش شدنی نیست. «موقعیت زینبگونگی» یک شاهراه زنانه است و پس از زینب کبری (س) هر زنی بخواهد بار تاریخ را به دوش بکشد به این ریسمان چنگ میزند. این تمسک چگونه است؟
▪️اینگونه که زنان وقتی شکوفا میشوند تلاش میکنند به هر بهانهای خود را در یکی از چهرهها و موقعیتهای زینبی نشان بدهند و با حضرتش مواسات و یگانگی کنند. این عمیقترین اتصال است. این نوعی از مقام فناست. اینجا گویا زنان کربلایی خود را در رسالت زنانهی زینبی منحل میکنند و در پروژهی زینب کبری (س) ذوب میشوند.
▪️ظرفیتهای شکوفا نشدهی روضه و هیئت تنها با زنان و نگاههای زنانه شکوفا میشوند. مردان نمیتوانند این موهبت را به اوج برسانند. اینجا ماجرای درهمآمیزی عقل و عاطفهی زنانه در منتهیالیه خودش است و این کار از مردان برنمیآید. زنان بدون آنکه به لحاظ اجتماعی مسئولیت و جایگاه نبوت داشته باشند میتوانند بار پیامبری و احیاگری را تکویناً به دوش بکشند.
▪️اگر میخواهید روضههای حسین عالمگیر بشود باید این صدا از حنجرههای زنانه به گوش عالم برسد و اگر میخواهید عالم را بر محور ولایت الله ببینید باید زاویههای کمتر گفتهشده زنان را بشنوید. روضه و هیات حتی بیش از نهاد خانه موقف شکوفایی زنان است. من این را از زندگینامهی زینب کبری (س) میفهمم.
#یادداشت
🔰 بیهویتی امروز، حاصل رهاسازیهای دیروز
✍🏻محمدرضا نصیری؛
کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بینالملل
🔸در جهانی که مرزهای آن، دیگر محدود به خطوط جغرافیایی نیست و second life ها (زندگی دوم) تعیینکننده برونداد رفتاری-شناختی افراد جامعه، وبا ضریب بالایی، نوجوانان آن جامعه است؛ عدم سیاستگذاری دقیق یا شاید بهتر بتوان گفت:"رهاسازی مرزهای شناختی" باعث شده تا هویتی نامانوس از نوجوانانمان را مشاهده کنید
🔸شکلگیری هنجارهای نوجوان بر اساس زندگی دومش(second life) باعث شده تا در جامعه حقیقی مابه ازای انطباقی نداشته باشد و وارد پُرُسه "زدگیِ اجتماعی" گردد. باز کردن چنین فضایی در کشور برای کنترل ذهنها و قلبها توسط جوامع دیگر، اگر نگوییم حماقت و جهالت، به طور قطع خیانتی نابخشودنی است. مسئلهای که در بسیاری از کشورها احکام جزایی سنگینی چون اعدام دارد.
🔹کنشگری که خروجی آن را در پائیز 1401 دیدیم، حاصل رهاسازی چند ده سالهای است که منجر به شهروند شدن جوانان ما در جهان شهرهای ایالات متحده امریکا شده است. قصه پر غصهای است این وادادگی هویتی اما بایستی ابتدا میدان را کامل دید و سپس برای آن برون رفتی اندیشید.
🔸بازسازی هویتی اما مصافی شناختی در این عرصهگاه پر تلاطمِ دادهها میطلبد. زمانی که دشمن هم در روش و هم در ابزار خود را بروزرسانی میکند و در حال ذائقهسازی است، ما نمیتوانیم با متدهای 40سال گذشته با نوجوانان امروزی شده سخن بگوییم و توقع بازخورد نیز داشته باشیم.
🔹 خوراک فکری-هویتی نوجوانان امروز بایستی به قالبی مورد پسند درآید تا توقع اثرگذاری داشت. شاکلههای خشک و بیروح نظام آموزش و پرورش خود دلیل اصلی گریز نوجوان است و به قطع بایستی در روشها و منشها تجدیدنظر کند. برای حل این معضل صرف مطالبه از سازمان ها و نظامات مشکلی حل نخواهد شد. بایستی کلونیهای مردمی نیز وارد میدان شده و بستر ترمیم هویتی را ایجاد کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 فرهنگ ایرانی و تصور فیلترینگ
👤محمد محمدینیا؛
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📍حامیان شعار رفع فیلتر قصد دارند اینگونه القا کنند که مساله فیلترینگ صرفا مربوط به دسترسی آزاد مردم به محتواست و این یعنی مساله را صرفا در لایههای ابزاری و ارتباطی آن تصویر میکنند در حالی که این مساله نیاز به تحلیل مبنایی و غیرنمادین دارد.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
#عکس_نوشته
💥ممارست با مرگ
🖇چه رابطهای بین مرگاندیشی و زیست مدرن وجود دارد؟
♻️ اصلیترین غربت ملاصدرا بخاطر آن است که به مرگ میاندیشد؛ اساسا فلسفه ممارست با مرگ است؛ البته نه هر فلسفهای؛ در اندیشه مدرن، مرگ باید نفی شود و بخاطر همین قبرستان باید از شهر دور شود؛ در این تمدن آنچه اهمیت دارد زندگی است؛ آن هم نه همه عمر بلکه سنین پانزده یا چهل و پنج سالگی...