1402.09.11 استاد حسن یزدی مدار هشتم.mp3
10.38M
🔘نوشتهی مهدی جمشیدی بهبهانه مناظره با دکتر بیژن عبدالکریمی در موضوع حجاب:
☑️ او در جغرافیای هویّتیِ ما نیست/ سنتاندیشیِ متجددانه عبدالکریمی
▪️در مناظرهام با آقای دکتر بیژن عبدالکریمی، در پی مناظره به معنی تقابلی و چالشیاش نبودم و نمیخواستم زورآزمایی معرفتی کنم و در مقام ابطال و انکار باشم، بلکه به دنبال «همافزایی» و «همگرایی» بودم و قصدم این بود که یک «زمینة مشترکِ حداکثری» بیابم. که با تعابیری که با فریاد و خشم و خشونت بیان میشدند دربارۀ جبههای که به آن تعلّق داشتم روبرو شدم که شنیدنش از زبان یک فلسفهدان، تلخ و انگیزهکُش بود: «خوارج»، «طالبانیها»، «جاهلان»، «کوتولهها»، «غضنفرها» و ... .
▪️آقای عبدالکریمی، بهنهایت، وجود و هویّت و خواستهها و معرفتهایش را «ذیل تاریخ تجدّد» تعریف کرده است؛ هرچند در مقام سخن، خود را «در برابر تجدّد» مینمایاند. او بخش عمدهای از مبادیِ معرفتیاش را از متفکّران تجدّدی برگرفته و استقلال نظری ندارد و حتی میخواهد سنّت تاریخیِ ما را از این زاویه بنگرد و بخواند. روشن است که این «رویکرد مستشرقانه»، حاصلی جز زوال و انهدام سنّت ما ندارد و کمترین کمکی به بسط و استقرار آن نمیکند.
🔸تماشای فایل کامل مناظره
🔸مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
🔘#گزیده
▪️این گفتۀ نخستین ایشان که حجاب، یک «حکم تاریخی» است، نه یک «حکم دینی»، یعنی ایشان معتقد به نصمندی حجاب نیست و میخواهد آن را به ورطة کشاکش آرای دینشناسان بیفکند و از این جهت، اعتبار و استحکامش را بزداید؛ حالآنکه چه اصل حجاب و چه حدود آن، هر دو در قرآن کریم آمده است و جای هیچ شک و شبههای در میان نیست، اما ایشان حتی این امر بدیهیِ دینپژوهانه را نیز نمیپذیرد.
▪️چهارچوب مفهومی و ادبیات نظریِ عبدالکریمی، از فرط «تکرار» و «کاربست مستمر»، ملالتآور شده است؛ چنانکه در بسیاری از موقعیّتها میتوان حدس زد که او چه خواهد گفت و از چه منظری به مسأله خواهد نگریست و چه اصطلاحاتی را به کار خواهد گرفت.
▪️عبدالکریمی معتقد است که جامعۀ ایران دچار «شکاف نسلی» شده است و نسلهای جدیدی از گذشته گسستهاند و مسیر دیگری را در پیش گرفتهاند. او از این جهت، جامعۀ ایران را پارهپاره و شکافزده ترسیم میکند و بر این باور است که خط هویّتیِ مستمرِ ما، دیگر ادامه ندارد و نسل جدید، آشکارا و جسورانه در برابر سنّت تاریخیِ ما ایستادهاند. این روایت او نیز همانند کجروایتِ تحلیلگران غربی و دنبالههای سکولاریستیِ داخلیِ آنهاست که بارها و بارها شنیدهایم.
▪️عبدالکریمی بر این گمان است که از جهاتی، امتداد شریعتی است و در همان مدار به حرکت درآمده است، اما دین و فرهنگ و هویّتی که او از آن سخن میگوید امکانها را اقلّی و ناچیز میبیند و حتی «تداوم» را نیز ناممکن میداند، چه رسد به «تحوّل».
▪️اگر شریعتی میخواست روایتی از اسلام عرضه کند که حاصلش انقلاب اجتماعی بود، او اما نومیدانه و منفعلانه، در گوشهای نشسته است و مویهکنان، عقبنشینی در برابر گردنکشیِ تجدّد غربی را توصیه میکند.
▪️اسلامِ شریعتی، سودای «انقلاب اجتماعی» داشت و میکوشید با صورتبندی عمل و خیزش و جنبش، راه تازه بگشاید و جامعۀ ایران را بسیج کند. در مقابل، اسلامِ عبدالکریمی حتی از گرهگشایی در برابر خُردهمسألۀ اجتماعیِ «کشف حجاب» نیز عاجز است و در میانۀ مصلحت و حقیقت، جانب مصلحتِ موهوم و خیالی را میگیرد و این سنگر نمادین و هویّتی را به جریان تجدّد واگذار میکند. او هیچ حّساسیّت و حرارتی ندارد و در برابر عربدههای روایتی و واقعیّتهای تنگدامنة تلخ، اسیر هراس و انفعال میشود و «عقلانیّت» را در «عقبنشینی» میبیند.
🔸مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 #کلیپ ا #مدار
☑️ الگوی وصل
▪️حجتالاسلام دکتر علی نهاوندی، استاد حوزه علمیه معتقد است که مرحوم علامه طباطبایی(ره) به عنوان یک شخصیت الگو و الهامبخش در جریان معاصر، حلقۀ وصلِ دو بال «وحی و عقل» هستند و از این منظر باید به تحلیل آثار گرانسنگ ایشان همت گماشت.
🔻فایل کامل مدار هفتم را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
پاس گل توماج به حکومت - @mrtahlilgar.mp3
11.95M
🔗 پاس گل عجیب توماج صالحی به حکومت در ویدئوی اخر / این برنامه با هماهنگی اطلاعات ساخته شده؟
🎙 صحبت های عجیب و غریب توماج صالحی کمی بعد از آزادی و قبل از بازداشت مجدد. این صحبت ها با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی ایران ضبط شده است؟ شاید مرور این ویدئو قضاوت شما را درباره آنچه توسط توماج صالحی منتشر شده به طور کلی تغییر دهد....
41.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 پاس گل عجیب توماج صالحی به حکومت در ویدئوی اخر / این برنامه با هماهنگی اطلاعات ساخته شده؟
🎥 صحبت های عجیب و غریب توماج صالحی کمی بعد از آزادی و قبل از بازداشت مجدد. این صحبت ها با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی ایران ضبط شده است؟ شاید مرور این ویدئو قضاوت شما را درباره آنچه توسط توماج صالحی منتشر شده به طور کلی تغییر دهد....
8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 تا انتها ببینید
میگوید ما قانونی داریم به نام "چمن زنی"
بر اساس ان هر چند سال یک بار باید حمله کنیم به غزه و عده ای را بکشیم...
این صحبت های دکتر نورمن فینکلشتاین، یهودی منتقد صهیونیسم، در مورد اصطلاح چمن زنی (mowing the lawn) است....
18.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 این فیلم هم به مانند قبلی واقعی است
بخشی از یک فیلم سنمایی یا سریال نیست
در لحظه ی بازداشت ، ارتش رژیم به خانواده ی زندانی ، یک بار هم به خود وی گفته : حق ندارید ابراز خوشحالی کنید ، شیرینی توزیع کنید و اگر صدای خوشحالی شما بالا رفت ، زندانی مجدد به زندان بر میگردد.
لحظه ی دیدار را ببینید....
این حاکمیت بیماران روانی بر فلسطین اشغالی است. حاکمیتی که بیش از هفتاد سال همه جهان از آن غافل بوده است.
#توییت آقای تحلیلگر
✍️ مانده ام این کلیپ را برای تخریب سیستم ساخته یا بخشی از همکاری است؟!
شما ببینید
قضاوت کنید
اعتراف صهیون به حقارت خود - @mrtahlilgar .mp3
11.26M
🔗 اعتراف صهیون به حقارت خود روی انتن زنده: گفتنش آسان نیست عذر میخواهم ولی بازی خوردیم
🎙 اعتراف تکان دهنده کارشناسان صهیون روی آنتن زنده: عذرخواهی میکنم ولی آنها ما را بازی داده و تحقیر کرده اند / ما 50 روز است که حمله کرده ایم اما سنوار شخصا آمده در تونل ها با زندانی های ما ملاقات کرده است..
41.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 اعتراف صهیون به حقارت خود روی انتن زنده: گفتنش آسان نیست عذر میخواهم ولی بازی خوردیم
🎥 اعتراف تکان دهنده کارشناسان صهیون روی آنتن زنده: عذرخواهی میکنم ولی آنها ما را بازی داده و تحقیر کرده اند / ما 50 روز است که حمله کرده ایم اما سنوار شخصا آمده در تونل ها با زندانی های ما ملاقات کرده است...