eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
81.2هزار عکس
87هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 راه بندگی: «سِلم» و «حَرب» 🔰 رهبر معظم انقلاب: هدف زندگی، بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: «سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 بدون بی‌معناست! 🔰 : ⚡️ همين که موحّد می‌شوی، وارد ميدان درگيری با کُفر و ظُلم می‌شوی؛ وارد ميدان درگيری عظيم نبی اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) با دشمنان خدا و جبهه مستکبرین و ظالمین در عالَم می‌شوی. ⚡️ نمی‌شود کسی موحّد شود، ولی خودش را از این میدان درگیری کنار بکشد و بگوید: "من موحّدم، ولی صُلح کُلّی هستم!" مگر می‌شود؟! ⚡️ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که آيات جهادش کنار برود؟ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که تولّی و تبرّی در آن نباشد و نسبت به اقامۀ کفر و استکبار در عالَم، بی‌خیال و بی‌تفاوت باشيم؟
🔻 تفاوت کارشناس با کارشناس 💠 : ⚡️ ما قبول داریم و همه قبول دارند که باید به کارشناس و کاردان رجوع کرد. اما چه کسی کارشناس و کاردان است؟ مسئله این است. ⚡️ گاهی کارشناس، متأثر از اندیشۀ غربی و ملتزم به آرمان سرمایه‌داری غربی و رؤیای آمریکایی است و گاهی کارشناس، متعهد به انقلاب و نظریۀ اسلامی _ ایرانی پیشرفت و استقلال و عزت کشور است. ⚡️ برای مثال، یک روشنفکری، می‌خواهد از مغز سرمان تا نوک پایمان آمریکایی و غربی بشود! در آغاز مشروطه، اینها تازه با تمدن غرب آشنا شده بودند و شگفت‌زده و تحقیر شده بودند و لذا یک نسل را هم تحقیر کردند! آیا ما باید برنامه‌ریزی برای کشور را به دست چنین افرادی بسپاریم؟
🔻بنی‌اميه مانع نشر توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفی شرک را گرفتند. 🔰 : ⚡️ در روايت آمده است بنی‌اميه مانع نشر توحيد نمی‌شدند، بلکه جلوی معرفی شرک را می‌گرفتند؛ چرا که وقتی شرک شناخته نشد، می‌تواند خودش را به عنوان توحيد معرفی کند! (إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ، وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ، لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوه). ⚡️ این يعنی اسلامِ یک‌بعدی. اسلامی که در آن باشد، اما نباشد! محبت باشد اما غضب نباشد! اگر اين‌طور شد، همه مکاتب، کم‌کم، توحيدی پنداشته می‌شوند! ⚡️ انسان بايد هر دو دستگاه را بشناسد: يکی، معارف اهل بيت(ع) و دستگاه عظيم آنهاست و دوم دستگاه ظلمانی شیاطین و طواغیت و به‌تبعش کفار و مشرکين و منافقین تا دنيای امروز، که شايد سازمان‌يافته‌ترينش حجاب تمدن مادی است که بر معارف دينی و دستگاه حق، سنگينی می‌کند. انسان بايد آن حجاب را بشناسد و بشناساند و راه برون‌رفت از اين فضا به سمت تمدن دینی برتر و کارآمدتر را برای جامعه تبيين و طراحی کند. همچنین انسان باید معارف اهل بيت(ع) را بشناسد و راه زندگی کردن «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» را به ديگران بياموزد.
🔻 توحید و عرفان و اخلاق، بدون «تولّی و تبرّی» معنا ندارد. 🔰 : ⚡️ طریقِ قُرب به خدای متعال، تولّی و تبرّی است؛ همچنان‌که در زیارت عاشورا آمده: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏». ⚡️ «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه می‌تواند بگوید من یک انسان موحّد اخلاقی هستم؟‌ این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟
💥 انسانِ ۲۵۰ ساله (چند نکتۀ مهم دربارۀ طرح تاریخی امامان) 🔰 : 🔲 دو طرح در عالم وجود دارد: یکی «طرح شیطان و اولیای طاغوت» و دیگری «طرح و برنامه وجود مقدس نبی اکرم (صلی الله علیه و آله)» که همان برنامه الهی است. ما اگر از مدار پرستش خدای متعال و وادی ولایت‌الله خارج شویم و خودمان شروع به طراحی کردن برای زندگانی خودمان و بقای خودمان کنیم، این طرح مستقل نمی‌ماند، بلکه به ذیل طرح بزرگ اولیای طاغوت و شیاطین می‌رود و منحل می‌شود (وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ). 🔲 طرح نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) براساس حکمت الهی است؛ یعنی همان حکمت الهی را در حیات ما جاری می‌کند. دامنه وجودی ایشان دامنه حکمت است و بیت ایشان هم بیت‌الحکمة است (أَنَا بَيْتُ اَلْحِكْمَةِ). اگر ما ذیل دین حضرت و ولایت حضرت حرکت کردیم، همه ما را حکیم می‌کند و زندگی‌مان را بر مدار حکمت شکل می‌دهد (يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ). ما اگر در وادی دین خدا حرکت کنیم دائماً در وادی حکمت حرکت می‌کنیم و براساس حکمت الهی شکوفا می‌شویم؛ در این صورت، خودمان هم آرام‌آرام حکیم می‌شویم و طرح خودمان هم در عالَم، طرح حکمت می‌شود. 🔲 رفتار و فعل هر یک از ائمه معصومین(علیهم السلام) در هر یک از شئون حیاتشان در عالم دنیا، از فعل سایر معصومین گسسته و جدا نیست؛ بلکه فعل هر معصومی هم چون حلقه‌های پیوسته یک زنجیر، با افعال سایر معصومین ارتباط دارد؛ و افعال معصومین، فعل یکدیگر را نقض نمی‌کند. برای مثال، هجرت امام رضا(علیه السلام) ادامه سلسله رفتارهای نبی اکرم(صلی الله علیه و آله)، امیرالمومنین(علیه السلام) و سایر معصومین(علیهم السلام) است؛ و بدون توجه به رویکردهای رفتار سیاسی این بزرگواران، نمی‌توان این هجرت را تحلیل کرد. اگرچه با بعثت نبی اکرم ‌(صلی الله علیه و آله) تاریخ جهان اسلام آغاز می‌شود؛ اما برپا شدن دولت سقیفه، ادامه این مسیر را دچار چالش‌های می‌کند که با دوراندیشی و تدابیر امیرالمومنین(علیهم السلام) و دیگر معصومین، رسالت آن حضرت ادامه‌ می‌یابد. 🔲 آن‌کسی می‌تواند در راه هدف سیدالشُّهدا(ع) جهاد کند، که آن روزی که به او می‌گویند کنار امام مجتبی(ع) بایست، بایستد و تسلیم و راضی باشد. کسی که آن روز می‌گوید «قتال می‌خواهیم»، او دیگر برای تحقّق طرح خدا و طرح نبی‌اکرم(ص) نمی‌خواهد بجنگد؛ او دنبالِ نَفْس و دنبالِ بازی است. 🔲 ایمانی که از ما خواسته شده، ایمان به کلّ طرح تاریخی نبیّ‌اکرم(ص) است که لبۀ فعلی آن در دست امام زمان(عج) است و باید با آن حضرت همراه بود. هر امامی مأموریتی دارد و بخشی از طرح نبی‌اکرم(ص) را پیش می‌برد. مؤمنین باید با امام دوران خودشان همراه شوند و با مأموریت او حرکت کنند و طرح دیگری درنیندازند. 🔲 یک طرحی وجود دارد که مردم را از حول ائمه اطهار(ع) و نبی اکرم(ص) پراکنده می‌کند. چون ائمه(ع) ادامه نبی اکرم(ص) در امت هستند (إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْن)، انتشار و پراکندگی و انفضاض از حول کتاب و امام، انفضاض از حول نبی اکرم(ص) می آورد و این با پراکنده کردن از حول امام، ولو به اسم جمع شدن دور خدا، واقع می‌شود. یک نکته خیلی مهمی که بزرگان روی آن تأکید کردند، این است که طرح ائمه(ع) طرح جداجدا و مستقل نیست؛ این‌طور نیست طرحی که امیرالمؤمنین(ع) آن را به یک نقطه‌ای رساندند، امام مجتبی(ع) آن طرح را عوض کنند، بلکه یک نقشه کلانی است که در کتاب خداست و هر امامی، یک بخش از آن را و یک قطعه از این نقشه بزرگ و طرح الهی را اعمال می‌کند. لذا مقام معظم رهبری (مد ظله) تعبیر «انسان دویست و پنجاه ساله» را بیان می‌فرمایند؛ گویا ائمه اطهار(ع) دویست و پنجاه سال مانند یک انسان زندگی می‌کنند. بلکه می‌شود گفت حدوداً یک «انسان هزار و چهارصد و شصت ساله» هستند و امروز هم امام زمان(عج) همان طرح را دارند جلو می‌برند. این یک طرح بزرگ و هماهنگ تاریخی است.
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️بدون شرح.....👆😳😱🤔 🙏 حتماً تا آخر ببینید و منتشر کنید...
1403-07-15 Rafiei.mp3
12.46M
📌 فایل صوتی برنامه سمت خدا 🎙 📚 موضوع: شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه ( عیب زدایی ) 🕐 یکشنبه پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۳
📩 | با تو دشمن‌تر گردد ⚠️ هرچه خواسته‌هایش را به او بدهی ...
1403-07-16(panahian).mp3
12.88M
📌 فایل صوتی برنامه سمت خدا 🎙 📚 موضوع: نگرش صحیح به دین و مفاهیم دینی ( مدیریت ذهن ) 🕐 دوشنبه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۳ 📥 حجم: ۱۳ مگابایت
غده بدخیم ⚠️ شما را هلاک خواهد کرد ...