🛑 *قتلعام مردم تهران در ۱۷ شهریور ۵۷ از جمله روزهای خونین انقلاب بود. كشتار بیرحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود كه سعی میكرد با فریبكاری از خود چهرهای صلحدوست، آزادیخواه و مخالف با مفاسد بسازد. واقعه خونین ۱۷ شهریور نقطه پایانی بود بین ملّتی ستمدیده و رژیمی ستمكار. این واقعه نظریه امام خمینی را در دروغگویی و فریبكاری رژیم به اثبات رساند و مردم را برای سرنگونی رژیم مصممتر ساخت.
رژیم شاه بعد از راهپیمایی بزرگ ۱۶ شهریور به این نتیجه رسید كه باید بر شدت سركوب افزود تا بتوان بحران را مهار كرد. به روایت فریدون هویدا، پس از راهپیمایی روز ۱۶ شهریور، فرماندهان نظامی به شاه فشار آوردند كه هر چه زودتر در تهران حكومت نظامی اعلام كند و خواسته خود را نیز چنین توصیه كردند: «در راهپیمایی امروز سیل جمعیت به راحتی میتوانست عمارت مجلس و تأسیسات رادیو تلویزیون را به تصرف خود درآورد، شاه ملعون بعد از چند ساعت تردید و دودلی با سفرای انگلیس و آمریكا به تبادل نظر پرداخت و تصمیم گرفت كه تسلیم نظر فرماندهان ارتش شود.»
🛑جنگ تانکهای رژیم جهنمی شاه ملعون با مردم بی دفاع‼️
*روزنامههای فرمایشی رژیم جهنمی شاه ملعون، در فردای آن روز بدون پرداختن به چگونگی درگیری اعلام كردند: «100 آتشسوزی در تهران روی داد، شعب چند بانك، یك فروشگاه بزرگ، یك فروشگاه شهر و روستا در آتش سوخت* .« فرماندار نظامی در اطلاعیه شماره 4 خود ضمن متهم كردن مردم به اینكه «با پول و نقشه خارجی» اقدام به تظاهرات كردهاند، اعلام نمود «در واقعه 17 شهریور 58 نفر كشته و 205 نفر مجروح شدهاند.» ۲ روز بعد دادگستری اعلام كرد تعداد كشتهها به 95 نفر رسید *. گرچه تعداد شهدای آن روز رسماً اعلام نشد، ولی آگاهان آمار وحشتناكی را از شهدای 17 شهریور ارائه كردهاند.*
پارسونز سفیر انگلیس تعداد شهدا را «صدها نفر» ذكر كرد. سولیوان سفیر آمریكا گزارش میكند كه در میدان ژاله «بیش از 200 نفر از تظاهركنندگان كشته شده بودند.» جان استمپل یكی از اعضای سفارت آمریكا در ایران از قول منابع پزشكی تعداد شهدا را «بین 200 تا 400 نفر» برآورد كرده است. شاپور بختیار ادّعا میكند كه «میتوانم به یقین بگویم تعداد كشتهشدگان حداكثر از 700 یا 800 نفر متجاوز نبوده است.»
👺شاه خائن وطن فروش، در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ از کشته، پشته ساخت و هزاران نفر را به خاک و خون کشید ❗️❗️❗️
نفرت مردم به اوج خود رسیده بود. خبر قتلعام مردم در میدان ژاله در تهران، به سرعت پیچید و سرتاسر تهران به جنب و جوش درآمد. مردم بیاعتنا به حكومت نظامی به خیابانها ریختند و با مأمورین فرمانداری نظامی درگیر شدند. به هر چه از مظاهر دولتی میرسیدند حمله میكردند. طبق گزارش ساواك، تظاهرات از میدان ژاله به خیابانهای دیگری از قسمت شرق تهران كشیده شد، سپس تظاهرات به جنوب تهران، خیابانهای مولوی، میدان خراسان، میدان شوش و میدان راهآهن نیز سرایت كرد و در مدت كوتاهی خیابانهای فردوسی، منوچهری، خیابان سعدی شمالی، خیابان نظامآباد، خیابان فرحآباد، منطقه نارمك، میدان سپه، خیابان لالهزار، به صحنه درگیری تبدیل شد. تظاهرات و درگیری تا پاسی از شب ادامه داشت.
روزنامهها در فردای آن روز بدون پرداختن به چگونگی درگیری اعلام كردند: «100 آتشسوزی در تهران روی داد، شعب چند بانك، یك فروشگاه بزرگ، یك فروشگاه شهر و روستا در آتش سوخت‼️
ساعت نزدیك 7:30 صبح ۱۷ شهریور ۵۷ بود كه جمعیت در میدان ژاله و خیابانهای منتهی به آن مستقر شدند. یكی از فرماندهان نظامی با بلندگو به مردم اخطار كرد كه حكومت نظامی است، چرا تجمع كردهاید؟ یكی از روحانیون مردم را دعوت به نشستن كرد. جمعیت روی زمین نشست، ولی ظواهر امر نشان میداد كه نیروهای فرمانداری نظامی قصد متفرق كردن مردم را ندارند. راه عبور را از چهار طرف بر روی مردم بستند.
ناگهان صدای رگبار از خیابانهای منتهی به میدان بلند و همین كه جمعیت از چهار طرف به سوی میدان هجوم آوردند، دژخیمان شاه مستقر در میدان نیز از چند سو مردم را به رگبار مسلسل بستند😭😭😭
*در مدت چند ثانیه صدها نفر توسط دژخیمان پهلوی، در خاك و خون غلطیدند.* مردم بیمهابا مجروحین و شهدا را بر روی دست به سوی بیمارستانها حمل میكردند. اتاقها، راهروها و حیات بیمارستانها مملو از مجروح و جنازه بود. مردم اطراف بیمارستانها خانههای خود را برای پذیرش مجروحین مهیا میكردند. هر كس هر چه از لوازم پزشكی، پنبه، پانسمان و ملافه داشت به بیمارستان میآورد.
*در روز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، ارتشبد اویسی ملعون با صدور اولین اطلاعیه فرمانداری نظامی اعلام كرد: «به منظور ایجاد رفاه مردم و نحوه نظم از ساعت ۶ صبح روز ۱۷ شهریور ماه مقررات حكومت نظامی را به مدت شش ماه» به اجرا میگذارد. مردم در صبح زود بیخبر از حكومت نظامی در دستههای بزرگی از خیابانهای فرحآباد، شهباز و میدان خراسان به طرف میدان ژاله حركت كردند.
در نزدیكی میدان ژاله و خود میدان كامیونهای ارتشی، مملو از نظامیان و دژخیمان شاه خائن، ایستاده بودند، ولی مردم بیاعتنا به راه خود ادامه میدادند.*
1_2016117736.mp3
2.96M
✍️چرا دلمان برای امام زمان تنگ نمیشود؟
چرا داشتنش، آرزوی حقیقی ما نیست؟
❣️رسیدن به دلتنگی و انتظار؛
مسیری است،
که باید آنرا با...؟؟...پیمود
#استاد_شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 اطلاق دارد و حتما منصرف به شخص متخصص است
خصوصا اینکه این مسأله در نزد عقلا مفروض است که در انجام هر کار تخصصی به متخصص مراجعه میشود
بنابر دلیل نقلی و روایات، #تبعیت از #ولی_فقیه #واجب است حتی اگر احتمال بدهیم که نظر او اشتباه باشد
مگر کسی که با دلیل و علم به خطای نظر او آگاه است اجازه دارد فقط در امور شخصی و در مورد خودش به آن حکم عمل نکند
اما اگر حکم و نظر ولی فقیه در امور اجتماعی باشد
چون اداره جامعه به عهده ولی فقیه است مخالفت و مقابله با دستورات او موجب اختلال در نظام و مصالح اجتماعی مسلمین شده و از بزرگترین گناهان کبیره است
مرجع پاسخگویی به شبهات و اشکالات
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
اظهار نظر و اجازه اعمال نظر و تشویق دیگران به یک عمل در صورتی است که در آن مساله رهبری بیانی نداشته باشد
وگرنه در مملکت هرج و مرج میشود و به زبان ساده شیر تو شیر میشود
📨 کلام رهبری درباره اینست که منتظر نظر رهبری در شناخت و تحلیل درباره یک مسألهای نباشید و خودتان تحلیل و نظر داشته باشید
معنای #کلام_رهبری هرگز این نیست که اگر رهبری در مسألهای نظری داشت شما حق داشته باشید نظر ایشان را تکذیب و تخطئه کنید و بعد خودتان را تابع رهبری معرفی کنید
زیرا یک اصل اساسی در تفکر دینی، #حرمت_مقابله به هر صورتی، با نظر نهایی حاکم شرع یعنی ولی فقیه است
تا چه رسد به دستورات محکم و موکدی که ایشان در یک مسأله ای اعلام کرده است
حتما و کاملا روشن است که اجازه نقد و رد تا وقتی است که رهبری درباره مسالهای نظر نداشته باشد
نه اینکه رهبری نظر داده و تاکید کرده و دستور به اجرا داده سپس عدهای به بهانه نظر داشتن مستقیما یا با اشاره رهبری را هم بی اطلاع و ناشی و... معرفی کنند
علاوه
وقتی رهبری در یک مسأله ای اعلام نظر اجرایی میکند حکم حاکم یعنی ولی فقیه را اعلام کرده و تمام جوانب آن را با توجه به نظر کارشناسان و تشخیص خود که حتی به اقرار دشمنان در بسیاری از مسائل کارشناس ماهری است، اعلام نموده
پس مخالفت با آن، مخالفت با حکم حاکم مشروع اسلامی است که منصوب امامان معصوم است و به فرمایش امامان معصوم رد حکم امام معصوم خواهد بود که از اشد محرمات است
و السلام علی من اتبع الهدی
📌ویرایش دوم
مرجع پاسخگویی به شبهات و اشکالات