8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محسن فخری زاده که بود و چرا ترور شد؟
🍃
عکس و تیتر عجیب نشریه غربگرای سازندگی!
نداشتن هیچ سوژهی مناسبی برای تخریب دولت، صفحه اول روزنامه سازندگی را گوجهای کرده است.
در دولت قبل که افزایش چندین برابری قیمتها از میوه و سبزی گرفته تا گوشت و مرغ و از همه مهتر دلار به یک روال عادی تبدیل شده بود هرگز صدای این ویرانگران امنیت روان جامعه درنیامده بود.
♦️ظاهرا صهیونیست های وطنی توپخانه ها را برای انحراف اذهان از مساله حیاتی فلسطین و نسل کشی اربابشون روشن کردن
مواظب ذهن خودتون و اطرافیانتون باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ آقای دکتر رهبر ( استاد دانشگاه علامه طباطبایی) به پرسشهای که شنوندگان پیرامون طوفان الاقصی در رادیو فرهنگ طرح نموده بودند.🌹🌹https://eitaa.com/tofirmo
🔰 آیتالله العظمی جوادی آملی: شایسته است با ادب و احترام با مردم برخورد شود
🔹آیتالله العظمی جوادی آملی بیان داشت: ما از دو نظر بزرگ و بزرگ زاده ایم، هم اینکه مسلمان و شیعه هستیم و بر طبق حدیث شریف، فرزندان ائمه اطهار هستیم و هم اینکه ایرانی هستیم و در کشوری بزرگ که هم تاریخ دارد و هم جغرافیا زندگی می کنیم، ما عالمان و دانشمندان بزرگی همچون ابن سینا و ابوریحان بیرونی داریم، لذا شایسته است با مدیریت خوب، با ادب و احترام و بر اساس کرامت با مردم برخورد شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درآمد هنگفت کودکان کار سر چهارراههای تهران؛ ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان!
⁉️سوال👇
📚فلسفه#غسل_میّت چیست و
مرده چه نیازی به پاکی وطهارت دارد؟
🔰✍️پاسخ#غسل_میّت۳جنبه دارد،ظاهری،فقهی،معنوی
1⃣#جنبه_ظاهری
یکی ازجنبه ظاهری،بهداشت است از
آنجائیکه میّت درحال احتضاروخروج
روح ازبدن،احتمال بیرون آمدن
ادرارویامدفوع ویامنی باشدلذاباغسل دادن ازآلودگیهای جسم وروح پاک میشود.بدیهی استکه مرگ عموماًبه خاطربرخی امراض وعفونتهايی استکه دربدن شخص باقی میماند ومیتواندمنشاءمفاسدزیادی نيزباشد،
بعدازمرگ بازماندگان معمولاًبدن میّت رامیبوسند،شستشوباسدروکافوروآب خالص،ازنظربهداشت ظاهری،نقش ضدعفونیکننده جسدوحفظ محيط ازميکروبهاوعفونتهارادارد
2️⃣#جنبه_فقهی
شایدمیّت پیش ازمرگش،غسل جنابت ویاغسلهای واجب دیگربه گردنش بوده باشد،غالباًخانواده وآشنایان پس ازمرگ،به خاطر مسائل عاطفی میّت رالمس میکنندواگرمیّت غسل داده نشود،کسانیکه میت رالمس میکنند
غسل مس میت برآنهاواجب میشود
ودرآن گیرو دارمصیبت،تهیه آب وغسل مس میّت به هنگام نمازوجود نداشته باشد،ازاینروخداغسل میّت راوضع کردتامیّت پاک باشدتادیگران که میخواهندمیت رالمس کنند
بالمس میّت،برآنان غسل مس میّت واجب نشود
3⃣#جنبه_معنوی
درروایات آمده باغسل میّت درمواجهه باملائک ولقای خداوندتطهیرمیشود،
چون انسان اشرف مخلوقات است باید بین او ودیگرحیوانات فرق باشد،لذاء اسلام برای تعظیم وتکریم میّت مسلمان،غسل میّت راوضع کرد
ازمسلّمات علم فلسفه وکلام و
روایات مااینستکه بین روح و
بدن همواره تاثیر وتاثر متقابل
داردوروح ازجهتی که سالهابه
این بدن تعلق داشته،اکنون پس از
مرگ نیزاین علاقه وارتباط تاحدی
باقیست،پس اعمالی که دربدن
میّت انجام میشوددرروح اوهم اثر
دارد
♻️♻️♻️بسم الله الرحمن الرحیم♻️♻️
💫فضائل حضرت امام علی(ع)درقرآن از زبان ابن عباس💫
⬅️قسمت صد و پنجم
✳️پاسخ اجمالی✳️
✅از عکرمه از ابن عباس نقل شده:«هیچ جا در قرآن خطاب«یاایهاالذین آمنو»نیامده مگراینکه حضرت علی(ع)رئیس آنها وشریفترین آنها است و خداوند درآیات مختلف قرآن،اصحاب پیامبر(ص) را مورد عتاب قرار داده درحالی که از حضرت علی(ع)جز به نیکی یاد نکرده است.
✅همچنین ازابن عباس نقل شده:«آنچه پیرامون حضرت علی(ع)درقرآن نازل شده،در مورد هیچ یک از اصحاب پیامبر(ص)نازل نشده است.
✅و نیز ازضحاک از ابن عباس نقل شده:همانا درباره حضرت علی(ع)سیصد آیه نازل شده است.
❇️پاسخ تفصیلی✳️
✅از عکرمه ازابن عباس نقل شده است که:ما ذکرالله فی القرآن«یا ایها الذین آمنوا»الّا علیٌّ شریفُها و امیرُها.و لقد عاتب الله اصحاب محمد (ص)فی آیٍ من القرآن و ما ذکر علیاً إلّا بخیر.
✅هیچ جا در قرآن خطاب «یا ایها الذین آمنو»(ای کسانی که ایمان آوردید)نیامده مگر اینکه حضرت علی(ع)رئیس آنها وشریفترین آنها است.
✅خداوند درآیات مختلف قرآن اصحاب پیامبر (ص)را مورد عتاب قرار داده درحالی که از حصرت علی(ع)جز به نیکی یاد نکرده است.
⬅️منبع:تاریخ دمشق،باب علی بن ابی طالب،ج 42،ص363
✅همچنین ازابن عباس نقل شده است که:ما نزل الله فی شأن احدٍ من کتاب الله مثلُ ما نزل فی علیٍّ»(آنچه پیرامون حضرت علی(ع)در قرآن نازل شده،در مورد هیچ یک از اصحاب پیامبر (ص)نازل نشده است.
✅و نیز از ضحاک از ابن عباس نقل شده است: «نُزِلَت فی علیٍّ ثلاث مأة آیة»(همانا درباره حضرت علی(ع)300 آیه نازل شده است.
⬅️منبع:تاریخ دمشق،باب علی بن ابی طالب،ج 42،ص364