eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
82هزار عکس
87.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره بقره_جلسه ۴.mp3
15.42M
📌 📒با موضوع: 📆 ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ 🎤 با سخنرانی: ❇️روزانه 15 دقیقه از کلام خداوند لذت ببریم و دیگران را نیز دعوت کنیم تا در ثوابش شریک شویم.
8.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔻 سواری گرفتن 🔅 انبیا ⬅️⬅️ رشد عقل؛ ➕ طاغوت ⬅️⬅️ نگهداری بشریت در جهل جهت سواری گرفتن… 🔹حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲
💠 امام موسی بن جعفر علیه السلام: «إِنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- غَضِبَ‏ عَلَى‏ الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي‏ نَفْسِي أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ‏- وَ اللَّهِ- بِنَفْسِي». 🔹خداوند - عزّ و جلّ - بر شیعه غضب کرد و مرا مخیّر نمود تا بین ”راحتی و حیات خویش“ و “راحتی و حیات شیعه“ یکی را برگزینم و به خداوند سوگند که من شیعه را با پذیرفتن بلاء و سختی بر جان خویش، محافظت کردم. 📚 کتاب شریف کافی، ج ۱، ص ۶۴۶ (علیه السلام) (عج)
تقیه سوال1: حضرت امام کاظم علیه السلام فرمودند: « إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ غَضِبَ‏ عَلَى‏ الشِّیعَةِ فَخَیَّرَنِی نَفْسِی أَوْ هُمْ فَوَقَیْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِی» ، چرا حضرت فرمودند شیعه را با نفس خودم حفظ کردم؟ غضب خدا بر شیعه یعنی چه؟ جواب: لابد در زمان موسی ابن جعفر صلوات الله و سلامه علیه شیعه‌ها کاری کرده بودند یا خلیفه جوری بود که با شیعه دشمن شده بود، نیت بد نسبت به شیعه داشت که یا باید یک کسی خودش را فدای شیعه می‌کرد تا شیعه باقی می‌ماند یا شیعه را از بین می‌‌بردند. من ایثار کردم خودم را فدا کردم و شهید شدم شیعه را حفظ کردم. سوال2: فرمودند : « غَضِبَ‏ عَلَى‏ الشِّیعَةِ» ؟ جواب: بله دیگر یک کاری کردند که مراعات تقیه را نکردند، آن‌ها فهمیدند تصمیم‌های بدی نسبت به شیعه گرفتند حضرت خودشان را سپر بلا قرار دادند. سوال 3: این‌جا هم غضب الهی که بر شیعه بوده صدق می‌کند مثلاً به خاطر مراعات نکردن تقیه؟ جواب: بله دیگر، چرا این کار را کردی؟ امام صادق علیه السلام فرمودند:« مَنْ‏ لَا تَقِیَّةَ لَهُ‏ لَا دِینَ‏ لَهُ‏ » ، این قدر خطرناک بود، چون آن‌ها دشمن بودند اسلام را از بین می­‌بردند، حتماً خود (ائمه) یک کاری می‌کردند که این‌ها نفهمند با آن ها اختلاف دارند، در روایت هست وقتی امام صادق صلوات الله و سلامه علیه مسجد الحرام تشریف می‌آوردند گاهی می‌دیدند امام در رکوع است مسجد الحرام هم بزرگ بود از همانجا با فاصله زیاد اقتدا می‌کردند، که این‌ها بگویند این قدر به جماعت ما  اهمیت می‌دهند، در همانجا اقتدا می‌­کردند، بعد که بلند می‌شدند یواش یواش این فاصله را طی می‌کردند، از این کارها می‌کردند یا امام صادق صلوات الله و سلامه علیه را یک روز به مجلس خلیفه ابوالعباس صفاحّ - اولین خلیفه فاتح بنی عباس- دعوت کردند. از حضرت پرسیدند به نظر شما امروز ماه رمضان است یا عید فطر است؟ حضرت نفرمودند نظر من چیست، فرمودند نظر ما تابع نظر شماست، شما بگویی عید است می‌گوییم عید است، بگویی ماه رمضان است می­‌گوییم ماه رمضان است، او گفت من می‌گویم عید است، حضرت فرمودند: چشم. دستور داد سفره‌ها را آوردند، همه خوردند حضرت هم عقیده‌اش این بود که ماه رمضان است اما روزه را خورد، بعد یکی از افراد شیعه ناراحت شد گفت آقا شما عقیده­‌ات این بود که ماه رمضان است چرا روزه را خوردی؟ فرمودند: اگر من روزه‌ام را بخورم و یک روز قضا کنم بهتراست یا این که این ملعون گردنم را بزند؟تقیه این مسأله است که آدم روزه را باید بخورد، اما گاهی شیعه ظرفیت نداشت وقتی به او فشار می‌آمد علنی می‌­کرد و خطر ایجاد می­‌شد.                                پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت اعلی الله مقامه ،مدرسه علمیه صاحب الأمر (عج) 1391/01/31
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷 🔻سواری گرفتن 🔹حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲
. ☑️نقش مردم در تشکیل دولت اسلامی حیاتی است 🔸در سومین برنامه عصر پرسش مطرح شد؛ گاهی بحث از چگونگی حکومت کردن شامل جزئیات و قوانین می‌شود مثل نظام آموزشی و نحو اخذ مالیات؛ اگر در خصوص آنها اسلام حرفی برای گفتن داشته‌باشد که باید همان را دنبال کرد اما در مواردی که منطقة‎الفراغ است حتماً باید به سراغ تجارب و نظرات مشاورین رفت. 🔸میهمان این برنامه از عصر پرسش، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی، معاون پژوهش مؤسسه امام‌خمینی (ره) بودند. موضوع این نشست نقش مردم سالاری دینی در تکوین دولت اسلامی با تأکید بر تجربه مردم‌سالاری دینی در شکل‌گیری نظام اسلامی بود. ▪️معاون پژوهش مؤسسه امام‌خمینی (ره) بیان کرد: دولت اسلامی مستلزم نظریه دولت اسلامی است؛ متأسفانه متفکرین بزرگ ما مؤلفه‌های تشکیل دهنده نظام سیاسی را جدای از هم دیده و بحث کرده‌اند ولایت فقیه و مسائل حول ولایت فقیه را جداگانه از هم دیده‌اند و ارتباط این دو دیده نشده است. ▪️الگوی سیاسی اسلام امر امامت است و امامت انضمامی است، بحث از اینکه چه کسی حاکم باشد بحث را انضمامی‎تر می‌کند و به معنایی شاید ما را به ساختارها هم برساند اما بحث بر سر این است که هم مشروعیت حکومت مطرح است و هم مشروعیت قانون و در مشروعیت دنبال شاخص مشرعیت حاکم و قانون هستیم و خود مشروعیت بحث کلان ماست. ▪️اساساً در بحث‌های فلسفه سیاسی بیشتر بحث‌های کلان مورد توجه است و به موضوعات جزئی و خرد نمی‌رسیم لذا از جزئیات ساختار یک حکومت بحث نمی‌کنیم و شاید سرّ این مطلب این باشد که فلسفه سیاسی اصلاً چنین مأموریتی ندارد. ▪️اگر مراد از چگونگی حکومت کردن، ساختار باشد، می‌توان گفت که ولایت فقیه در منطقة‌الفراغی که اسلام در مورد موضوعات آن نظری ندارد از مشاورین یا تجربیات کمک بگیرد. ▪️در خصوص نقش مردم در حکمرانی اسلامی باید گفت؛ غیر از اینکه مردم در تشکیل و استمرار آن نقش دارند در چگونگی حکومت کردن هم نقش دارند مثلاً اگر حاکمی بخواهد عدالت اقتصادی یا عدالت آموزشی را رقم بزند نقش مردم در رسیدن به آن هدف پررنگ است. ▪️به‌عنوان مثال مقام معظم رهبری می‌فرمایند انتخابات حافظ اسلامیت نظام است نه جمهوریت آن؛ یعنی اینکه نوع کنش مردم است که تعیین می‌کند دولت اسلامی شکل بگیرد یا نگیرد. اگر امروز برای تشکیل دولت اسلامی نقص داریم قطعاً مردم در این قضیه هم نقش دارند و در آن سهیم هستند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ خواص در نقش شتاب‌دهنده 🖋رسول سنائی راد ✔️خواص یا نخبگان جامعه، همان افرادی هستند که با برخورداری از سطحی نبوغ و حکمت، دارای قوه درک و تشخیص بالاتری بوده و فضا و جو پیرامون آن‌ها هرچقدر هم سنگین و غلیظ باشد، مقهور و تابع نمی‌شوند. ✔️جانمایه اصلی برای قرار داشتن در جمع خواص آگاهی حکیمانه و قدرت و تشخیصی است که صرفاً با سواد و پایگاه اجتماعی و جایگاه دیوانی و حاکمیتی حاصل نمی‌آید و به قشر و صنف خاص اجتماعی هم ربط و نسبت ندارد. ✔️هرگاه دشمنان کشور و ملتی بخواهند زمینه پیروی و اطاعت را فراهم و سلطه خود را اعمال نمایند کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین شیوه ممکن، فریب و همراه‌سازی خواص یا بی‌اعتبارسازی آنان است و چنین شیوه‌ای در دوران استعمار فرانو، بیشتر از گذشته کارایی و کاربرد دارد، چرا که خواص نقش پیشرو، الگو و شتاب دهنده را داشته و می‌توانند توده مردم را با آگاهی درست یا آگاهی کاذب، به هدایت یا گمراهی بکشانند. ✔️راه سوم مواجهه با خواص خنثی‌سازی یا سرگرم‌سازی آنان است که از ایفای نقش در شرایط لازم بازمانده و برکنار و بی‌خیال نسبت به حوادث و تحولات به خود مشغول باشند. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن یادداشت از طریق لینک زیر: 🔗fekrat.net/article/lnk/51034
🔸 ا ☑️ جریان حق بدون پشتوانه مردم به ثمر نمی‌رسد 🖋 حجت الاسلام دکتر عسگر دیرباز ✔️اگر ما جریان حقی داشته باشیم؛ ولی اکثر مردم برای اقامه این حق همراهی نکنند کاری از پیش نمی‌بریم پس فرمایش حضرت آقا که می‌فرمایند «مردم همه کاره‌اند» واقعا مردم همه کاره هستند. اگر مردم پای کار نباشند حکومت‌ها برای بقای خود متکی به اجانب و بیگانگان می‌شوند مثل حکومت سابق. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
🔴 قدرت گفتمان‌سازی چگونه در رسانه شکل می‌گیرد؟ 🔸سؤال این است که رسانه‌ها تا چه میزان موضوعات کلیدی مبارزات انتخاباتی را پوشش و آن‌ را تبدیل به دغدغه اصلی مردم می‌کنند؟ 🔻خروجی تحقیق در این‌باره، همبستگی بالایی بین تاکید نسبی رسانه‌ها و باورهای رأی‌دهندگان درباره اهمیت مسائل انتخاباتی نشان داد که حاکی از تأثیر تبلیغات رسانه‌ای بر تصمیم‌گیری‌های ملی بود. 🔻حاصل این پژوهش که توسط دو استاد دانشگاه آمریکایی بنام‌های «ماکسول مک‌کامبز» و «دونالد لوئیس شاو» انجام شد به نظریه گفتمان‌سازی یا Agenda Setting Theory و یا برجسته‌سازی عنوان گرفت. 🔻نوک پیکان نظریه مذکور بر پر رنگ‌شدن مسائل سیاسی در رسانه‌های خبری را نشانه می‌گرفت که قصدی جز جذب عامه به اغراض سیاسی بازیگران رجال مملکتی نداشت. 🔻آنچه قطعی است این است که پوشش رسانه‌ای بر اولویت‌های موضوعی انواع برنامه‌های سیاسی تاثیر می‌گذارند اما هنوز این سوال وجود دارد که رسانه‌ها در چه شرایطی می‌توانند توجه سیاسی را به مسائل جذب کنند؟ 🔻سیاست‌مداران با استفاده از تسلط خود بر چرخه اخبار یا سواری بر موج، سعی در ایفای نقش یک سیاست‌مدار فعال، پاسخگو و نگران پیش چشم دنبال‌کنندگان‌شان دارند. آنان فقط حواس کاربران را به خود متمرکز نمی‌کنند بلکه توجه سایر رسانه‌ها مخصوصا روزنامه‌نگاران را به شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر جلب می‌کردند. 🔻در ایران هم یک شرکت تحقیقاتی تحلیل داده به مدیریت دکتر «میثم علی‌زاده» پژوهشی با عنوان«برآورد قدرت سیاست‌مداران، رسانه‌ها، سلبریتی‌ها، اپوزیسیون و مردم در گفتمان‌سازی موضوعات مرتبط با کرونا» انجام داد که یافته‌هایی همانند تأثیرپذیری رسانه‌های خبری داخل و عموم از توییت‌های سلبریتی‌ها ارائه می‌کرد. 🔻سوای از فهم قدرت گفتمان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، باید بدانیم افراد برجسته همانند سیاست‌مداران یا سلبریتی‌ها قادر به تغییر گفتمان‌های رسانه‌های سنتی بنابر موضوعات موردنظرشان نیز هستند. 🔻در سال 2022 به‌عنوان یک پژوهش بزرگ تحت عنوان «شبکه‌های اجتماعی و گفتمان‌سازی سیاسی» توسط چند متخصص علم داده و علوم سیاسی با مطالعه موردی انتخابات سوئیس انجام شد که با تمرکز بر سه منبع داده توییتری، روزنامه‌ای و بیانیه‌های احزابی منتشر شد. 🔻نویسندگان مقاله با بررسی‌های ماشینی خود اعلام کردند که بستر شبکه‌های اجتماعی، برای اغراض و ارتباطات سیاسی مناسب است؛ سوشال مدیا تعداد و انواع بازیگران بالقوه گفتمان‌سازی را افزایش می‌دهد و این که ما شاهد کاهش نقش رسانه‌های سنتی در برجسته‌سازی موضوعات و یا تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر روند آن هستیم. 🔻اگر تا دیروز بحث روی روزنامه، تلویزیون و سایت‌ها بود اکنون بحث بر میزان تاثیرگذاری سوشال مدیا بر مردم و حتی سایر رسانه‌های سنتی است.