eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
71.3هزار عکس
74.5هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
dbc_24fbd5fab9069531834da4d549b8b792.pdf
1.07M
رمان تنها میان داعش اثر فاطمه ولی نژاد فایل
نهج البلاغه نامه ها 3.mp3
24.65M
📗کتاب صوتی بخش نامه ۱۶ تا ۲۵ ۱۶.هنگام آغاز نبرد ۱۷.به معاویه در پاسخ نامه او ۱۸.به عبدالله ابن عباس ۱۹.به یکى از عاملان خود ۲۰.به زیاد عامل بصره ۲۱.به زیاد ۲۲.به عبدالله ابن عباس ۲۳.سفارش پیش از شهادتش ۲۴.وصیت درباره دارائیش ۲۵.به کسى که براى گردآورى زکات می‌فرستاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
01.حکمت 4,قسمت اول.mp3
4.69M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 1⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
« الْعَجْزُ آفَةٌ وَ الصَّبْرُ شَجَاعَةٌ وَ الزُّهْدُ ثَرْوَةٌ وَ الْوَرَعُ جُنَّةٌ وَ نِعْمَ الْقَرِينُ الرِّضَى» «ناتوانى، آفت و شكيبايى، شجاعت و زهد ثروت و پرهيزكارى سپر نگه دارنده است و چه همنشين خوبى است راضى بودن و خرسندى» 📒 🔴شرح بخش اول: 🔻امیرالمومنین در بخش اول از حکمت چهارم می فرمایند: «ناتوانی آفت است» یعنی انسان را از رسیدن به فرصت هایی که در اختیار دارد و بهره برداری از آن فرصتها محروم می کند. 🔻انواع ناتوانی: 🔷1. ناتوانی طبیعی و غیر ارادی: مثل پیری و ناتوانی جسمی. امیرالمومنین در خطبه ۲۲۱ می فرمایند: «گذشت روزگار توانایی شان را گرفت». یا در همان خطبه می فرمایند: «از ادامه بیماری ها، سست و ناتوان شدند». و درباره خودشان هم در نامه ۳۱ به امام حسن مجتبی علیه السلام می نویسند : « پسرم هنگامی که دیدم سالیانی از من گذشت و توانایی ام رو به کاستی رفت، نامه‌ای برای شما نوشتم». پس یک وقت ناتوانی کاملاً طبیعی است و غیر اختیاری و غیر ارادی است. 🔷2. ناتوانی ارادی و ممدوح : مثل ناتوانی در تشکر از خدا در برابر نعمتها این ناتوانی زیبا و خوب است. این نوع ناتوانی در چند مورد در نهج‌البلاغه آمده است . 🔻انواع ناتوانی ممدوح: 🔹2.1 ناتوانی و عجز در برابر خدا ،اینکه انسان به این معرفت برسد که از شناخت خدا آنگونه که حق خداست ناتوان است . از توصیف خدا ،آنگونه که حق خداست ناتوان است و از شکرگذاری نعمت‌های خدا هم این گونه که حق خداوند است ناتوان است این یک جور درجه و مقام است خیلی معرفت می‌خواهد که انسان به این عجز خودش در برابر خداوند برسد. امیرالمومنین در خط اول از خطبه۱ نهج البلاغه می فرمایند: « سپاس خداوندی را که سخنوران از ستودن او عاجز هستند و حسابگران از شمارش نعمت های او و تلاش کنندگان از ادای حق او عاجز هستند.» یا در خطبه ۱۶۰ میفرمایند: « خدایا آنچه را که از آفرینش تو می نگریم و از قدرت تو به شگفت می‌آییم و بدان بزرگی قدرت تو را می ستاییم بسی ناچیز تر است در برابر آنچه که از ما پنهان و چشم‌های ما از دیدن آنها ناتوان و عقل های ما از درک آنها عاجز است». از طرفی دیگر در این ناتوانی ممدوح ما تکلیفی هم داریم و آن تلاش بیشتر در طاعت خدا است، اگرچه ما هر چقدر تلاش هم می کنیم آن گونه که حق خدا است نمیتوانیم طاعت کنیم .حضرت در نامه ۳۱ نهج البلاغه خطاب به امام حسن مجتبی علیه السلام می نویسند: « در عمل بکوش آنچنان که همانند تو سزاوار است بکوشد زیرا منزلت آن اندک و توانایی‌اش ضعیف و ناتوانی اش بسیار و اطاعت خدا را مشتاق است». 🔹2.2 ناتوانی وعجز و ضعف در مقابل گناه : امیرالمومنین در حکمت ۳۸۳ می فرمایند: « هرگاه ناتوان شدی پس ناتوانی را در نافرمانی خدا قرار بده» همچنین در حکمت ۳۴۵ می فرماید: «خود ناتوانی از انجام گناه و ممکن نشدن اسباب گناه نوعی عصمت است» 🔹2.3 ناتوانی مذموم و بد : اینکه انسان در مقابل انجام تکلیف عقلی و شرعی و عرفی ناتوان باشد. 🔻عوامل ناتوانی مذموم و بد: 🔸2.3.1 ترس : در خطبه ۳۳ امیرالمومنین می فرمایند:« به خدا سوگند من از پیشتازان لشکر اسلام بودم تا آنجا که صفوف کفر و شرک تار و مار شد. هرگز ناتوان نشدم و نترسیدم» 🔸2.3.2 خجالت و شرم بی مورد در حکمت ۲۱ نهج البلاغه می فرمایند: «شرم با ناامیدی همنشین است». 🔸2.3.3 به عهده گرفتن کاری که بیشتر از توان ما باشد. امیرالمومنین در نامه ۶۱ می نویسند: «پافشاری در کاری که از مسئولیت او خارج است نشانه ناتوانی آشکار و اندیشه ویرانگر است». 🔸2.3.4 تنبلی و اهمال کاری است امیرالمومنین در حکمت ۱۲ نهج البلاغه می فرمایند: «ناتوان ترین مردم کسی است که از دوست یابی ناتوان است و از او عاجز تر کسی است که دوست خود را از دست می دهد». ↩️ ادامه دارد... 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار نوعی‌اقدم: اباالفضل را جدی بگیرید! 🔻یادواره شهدای اداری کارگری و اصناف 🇮🇷 کنگره شهدای شهرستان برخوار
🔸ارتقاء از رتبه ۵۶ در سال ۱۳۷۴ به رتبه ۱۴ در سال ۱۳۹۸ در زمینه علوم فیزیک. ▫️منبع: بانک جهانی 📡 🇮🇷
🌀زمان شاه کمبود گاز نداشتیم، البته اینکه لوله‌کشی نداشتیم هم بی‌تاثیر نبود.😐😅 ⭕️ خانوارهای بهره‌مند از گاز👇 سال ۱۳۵۷: ۵۱ هزار خانوار سال ۱۴۰۱: بیش از ۲۵ میلیون خانوار 📡 🇮🇷
🔻صعود از رتبه ۵۳ در سال ۱۳۷۴ به رتبه ۱۶ در سال ۱۳۹۸ در زمینه بیوشیمی و زیست مولکولی ▫️منبع: بانک جهانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳شجره آشوب« قسمت پنجاه و نهم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻فرمود: «آن ها اینگونه که تو فکر کردی نبودند؛ اگر آن ها مشرک بودند، اسیرشان می کردیم و اموالشان را به غنیمت می گرفتیم» 🔻7. امام باقر علیه السلام فرمود: دین، وسیع است اما خوارج، آن را به دلیل جهلشان بر خود تنگ و ضیق کردند. 🔻بعد از واقعه نهروان، حضرت در موارد دیگری با جبهه خوارج درگیر بود. به همین دلیل در مباحث آغازین این کتاب گفتیم حضرت در زمان خلافت خود، با 3 جبهه جنگید نه اینکه فقط 3 جنگ با دشمن انجام دهد. ذیلا به یک مورد از نبردهای دیگر سپاه امام با خوارج اشاره می کنیم: 🔻خریت بن راشد که در جنگ های جمل و صفین همراه امام حضور داشت، ضمن استنکاف از نماز خواندن پشت سر امام، بیعت خود را با حضرت نقض کرد. او به سمت اهواز آمد و در آنجا مردم را به تمرد از امام دعوت می کرد و به خوارج می گفت: «من با شما هم عقيده هستم و على نبايد حكومت كند. اين همان عقيده بود كه هنگام خروج از كوفه معتقد بدان شده بود» خریت بن راشد، مانند داعش امروزی معتقد بود هر كه از همراهان او در جنگ علیه امام و اصحاب ایشان، كشته شود به سوى بهشت خواهد رفت و هر كه زنده بماند چشم او با فتح و ظفر روشن خواهد شد... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت شصتم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻امام به فرماندهی معقل بن قیس، خریت و اتباع او را در اهواز شکست دادند. 🔻سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر امام این دسته را اهل اسلام معرفی کرد و آن ها را برادران ایمانی می دانست، آیا امام به جرم اینکه با ایشان و مسئله پذیرش حکمیت از سوی حضرت مخالف بودند، با خوارج جنگید یا دلیلی دیگر در میان بود؟ 🔻اصولا امام قصد جنگ با خوارج را نداشت. در منابع مختلف تاریخی آمده است که حضرت، شخصا و هم از طریق افرادی مانند ابن عباس و قیس بن سعد، با خوارج وارد مذاکره شد و سعی کرد آن ها را قانع کند و شبهات را برطرف سازد. در نتیجه این تلاش ها چنانکه گفتیم، تعداد بسیاری از خوارج بازگشتند. این موضع حضرت نشان می دهد امام تا حد امکان مانند جنگ جمل می خواست فتنه را کنترل کند و هزینه های ناشی از آن را کاهش دهد. 🔻اما علت اصلی جنگ امام با خوارج، کشتن انسان های بی گناه از سوی این گروه بود. آن ها عبدالله بن خباب، والی امام در منطقه نهروان را به همراه همسرش به شهادت رساندند و هنگامی که حضرت درخواست کرد تا قاتلان ایشان را تسلیم کند، همگی گفتند ما همه قاتل آن ها هستیم. علاوه بر اینها، خوارج زنان بی گناهی را نیز به قتل رساندند... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو خوانش غزل ۲۷۴ حافظ.mp3
3.05M
غزل ۲۷۴ به دور لاله قدح گیر و بی‌ریا می‌باش به بوی گل نفسی همدم صبا می‌باش نگویمت که همه ساله می پرستی کن سه ماه می خور و نه ماه پارسا می‌باش چو پیر سالک عشقت به می حواله کند بنوش و منتظر رحمت خدا می‌باش گرت هواست که چون جم به سر غیب رسی بیا و همدم جام جهان نما می‌باش چو غنچه گر چه فروبستگیست کار جهان تو همچو باد بهاری گره گشا می‌باش وفا مجوی ز کس ور سخن نمی‌شنوی به هرزه طالب سیمرغ و کیمیا می‌باش مرید طاعت بیگانگان مشو حافظ ولی معاشر رندان آشنا‌ می‌باش
دو خوانش غزل ۲۷۷ حافظ.mp3
4.23M
غزل شماره ۲۷۷: فکر بلبل همه آن است که گل شد یارش گل در اندیشه که چون عشوه کند در کارش دلربایی همه آن نیست که عاشق بکشند خواجه آن است که باشد غم خدمتکارش جای آن است که خون موج زند در دل لعل زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش بلبل از فیض گل آموخت سخن ور نه نبود این همه قول و غزل تعبیه در منقارش ای که در کوچه معشوقه ما می‌گذری بر حذر باش که سر می‌شکند دیوارش آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست هر کجا هست خدایا به سلامت دارش صحبت عافیتت گر چه خوش افتاد ای دل جانب عشق عزیز است فرومگذارش صوفی سرخوش از این دست که کج کرد کلاه به دو جام دگر آشفته شود دستارش دل حافظ که به دیدار تو خوگر شده بود نازپرورد وصال است مجو آزارش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥣 برکتی که رفسنجانی در کاسه مردم ایران نهاد!!! 🔴 هاشمی رفسنجانی : این کار خود شما اصلاح طلب هاست که بروید کسانی که مطرح نیستند را بیاورید و چهره کنید. مثل کاری که من با دکتر روحانی کردم. رفتم او را آوردم و معرفی کردم و رای‌ش از سه چهار درصد رسید به پنجاه و چند درصد ... ❌ بخاطر این خدمت شایان ، دعای ملت ایران شب و روز پشت سرت هست! 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی دیگر از نبرد تن به تن فلسطینی ها با یهودی های اشغالگر در غزه رزمنده فلسطینی توضیح میدهد که آنها در حالی به دروغ میگویند "مردم را بمباران میکنیم چون مقاومت بین آنهاست" که ما دقیقا در همان مکان هایی مستقر میشویم که آنها آن را تخلیه شده اعلام میکنند و آنجا در انتظارشان هستیم. این فیلم و نبرد رو در رو با رژیم نشان میدهد بر خلاف یهودی ها که دروغ میگویند ، ادعاهای ارتش فلسطین کاملا دقیق است.