جوانی با پیرمردیدر مسجد نشسته بود که خانمی با صورت گرفته برای کمک داخل مسجد شد
پیرمرد اسکناسی به زن داد
دیگران هم دست او را رد نکرده ، و مبلغی به او دادند
جوان گفت پولشیرین است چطور از این همه پول گذشتی؟ سکهای به میدادی کافی بود
پیرمرد گفت صدقه هفتاد نوعبلا را دفع می کند.
از پول شیرینتر، سلامتی من است، که اگر اینجا از پول شیرین نگذرم ، باید نزد پزشک بروم
و آنجا از این پـولِ شیرین بگـذرم و شربت تلخی بنوشم تا خدا سلامتی من را برگرداند
بدان که از پول شیرینتر ، سلامتی، آبرو و آرامش است ...
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا خدا هست ، به مخلوق دمی تکیه مکن ،
که خدا کوه ثبات است و بشر ، عین نیاز ...
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ چگونه فرزندان به هیئت و اهل بیت (ع) علاقمند میشوند؟!
📣 دکتر سعید عزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 «علم جدید نه تنها با #غفلت منافات ندارد بلکه حاصل غفلت بشر است حاصل دوری از #وطن اصلی و یار و دیار. اما سهروردی میخواهد به وجهی ما را به وطن اصلی خویش که جائی و نامی هم ندارد بازگرداند. یعنی ما را از #غربت در دنیای مغرب غواسق به وطن مشرق انوار برساند..در زمانی که #امر_قدسی مطرح نیست و از یادها رفته او با ما از فایده #تجرید که ما را زودتر به وطن اصلی باز میگرداند، سخن میگوید و تاکید میکند که #بازگشتن اقتضای سابقه حضور میکند. وطنی که او میگوید #عالم_حقیقت است و بشر از این وطن دور شده و حتی آن را فراموش کرده است.نظر کردن در آثار #سهروردی میتواند ما را یاری کند که از این سفر دراز خود به مغرب تاریک جهل، عزم بازگشت و دیدار وطن کنیم و این بسته به آن است که چگونه آثار او را بخوانیم.»
📚 رضا داوری اردکانی
منتخبی از مقالات درباره شیخ اشراق سهروردی، ص۳۶
#یادداشت | #سهروردی
🔰از قصه غربت غربی سهروردی تا آنتیگونه سوفوکلس
✍️امیرعباس شاهسواری؛
دبیر تحریریه فکرت
📍 «بهدلیل ظرفیت بالای مباحث عرفانی و رازآلود بودن آنها و دارا بودن عنصر تعلیق و موقعیت، بسیاری از عرفا و فلاسفه مباحث خود را در قالب #داستان بیان میکنند. #شیخ_اشراق شاید بیش از هر فیلسوف ایرانی دیگر از فرم داستانی برای انتقال افکار خود استفاده کرده است. نوشتن کتابها و رسالههای داستانی چون آواز پر جبرئیل، عقل سرخ، غربت غربی، لغت موران و... خود گواهی بر این مسئله است. حال امروزه چقدر این داستانها مورد بازخوانی قرار میگیرد. در برخورد با نوجوانان و جوانان وقتی میگویم شیخ اشراق کتابهای داستانی داشته است، اکثراً اطلاعی ندارند. آن هم نوجوانان و جوانانی که اهل ادبیات و داستان هستند. این متأسفانه ما نسبت به تُراث خود بیگانه هستیم...»
مطالعه کامل یادداشت در وبسایت فکرت
93.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ما احتیاج به سلبریتی نداریم!
مرحوم سعید راد؛ بازیگر پیشکسوت سینما
💢«ما نمیدونیم کجا هستیم! از من اونور 20 سال زندگی کرده بپرسید. هیچ خبری نیست! همه عرق ملیتون رو میگیرند، همه غیرتتون رو میگیرند؛ شک نکنید...»
🔻پ.ن:
در روزگاری که #سلبریتی ها وطنفروشی میکنند تا دیده شوند و قواعد تحمیلی #دیدهشدن عصر جدید از آدمها #وطنزدایی میکنند تا آنها را در خدمت نظام سلطه به کار گیرند و #هویتشان را در نظم مستقر منحل کنند، برخی از افراد معروف اینگونه برابر این قواعد و این نظم ایستادهاند و از میهن و #هویت_ملی دفاع میکنند. چقدر به این خوشآوازههایی که #رسانه را ارزشمند کنند نیازمندیم...!
دلالتهای جامعهشناختی پیادهروی اربعین.mp3
39.59M
🔈 #پادکست | #شیوه
🔶 موضوع مناظره | «دلالتهای جامعهشناختی پیادهروی #اربعین»
🎙گفتگو:
سید#حسین_شهرستانی
#مهراب_صادقنیا
چالشهای رسانه و مناسک دینی؟
آیا تقلید و تعبد به انجام مناسک میتوان راهگشا باشد؟
مناسک میانهای از تجربه قدسی و زندگی روزمره
آیا اصالت در مناسک دینی توجه به امر اجتماعی و سیاسی است؟
ضرورتا مناسک منجر به اخلاقی شدن جامعه هم میشود؟
آیا معیار ارزیابی دینداری میتواند مناسک باشد؟
آیا جامعه ایرانی جامعه دیندارتری است؟
نظام روحانیت رو به افول بوده ؟
مناسک دینی چگونه به امر ملی کمک میکند؟
میتوان مناسک اربعین را در افق تمدنی تحلیل کرد؟!