ee07cf43070fb594e3a7b36dd720ebef474b46ba.mp3
21.12M
🔉 #بشنوید
🔰سخنرانی استاد حسن رحیمپور ازغدی با موضوع: وحدت ، عقلانیت، تمدن سازی بنام محمد ص
(حدوث محمدی ، خلوص جعفری)
پزشکان شیعه غیرایرانی مقیم اروپا و آمریکا _ نشست("محمد ستیزان" و پادزهر کینه و تحریف)_ حرم حضرت عبدالعظیم ع _ ۱۳۹۴
#طرحی_برای_فردا
#شبکه_چهار
📅 پخش: ۹۹/۰۸/۹i
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮
کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)
╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیرسوره بقره💐💐 (آیات۱۱۱ الی۱۲۰)توسط حاج آقا قرائتی👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی (ع) میفرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم» هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راهها هدایت میشود.
https://www.farsnews.ir/news/13990814000915/%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%DB%B5%DB%B3%DB%B5-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA
📗📗📗📗📗📗📗📗📗
ترتیل صفحه ۵۳۵ قرآن کریم+فیلم و متن آیات
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮
کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)
╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
قصهای که در آن پیدا شدم/ شهدا در کانون اصلاح و تربیت فتح معبر میکنند | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/13990811000649/%D9%82%D8%B5%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%D9%85-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%AA%D8%AD-%D9%85%D8%B9%D8%A8%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF
1_197305956.mp3
8.4M
#فایل_صوتی 👆
🎵#زیارت_عاشورا با نواے آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی
👈 هر روزمان را با زیارت عاشورا شروع میکنیم !
امام باقرع میفرمایند:اگرمردم میدانستند زيارت امام حسين علیه السلام چه ارزشی داردازشدت
شوق وعلاقه میمردند ....
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮
کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)
╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
کلمات کلیدی:سختی , آسانی
سوال:آیه شریفه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» را توضیح دهید و بفرمایید زمان رسیدن راحتی پس از سختی از نظر قرآن چقدر است؟ آیا ممکن نیست که انسان از این زمان سختی و رنج خسته شود و ظرفیت نداشته باشد؟
جواب:خداوند متعال در سوره انشراح پس از این که به پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرماید: آیا برای تو سینه ات را نگشاده ایم؟ و بار گرانت را از تو برنداشتیم؟ ]باری[ که ]گویی[ پشت تو را شکست و نامت را برای تو بلند گردانیدیم. در آیه ۵ و ۶ می فرماید: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا; پس با دشواری آسانی است. مسلماً با دشواری، آسانی است.»
توضیح کامل این آیه شریفه از عهده یک پاسخ خارج است، در این جا به دو نکته اشاره می کنیم:
۱. ارتباط این آیه با آیه های پیشین; این آیه تعلیل آیه های پیشین است، یعنی گشاده نمودن سینه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) (شرح صدر) برداشتن بارگران از آن حضرت و بالا بردن نام ایشان، بدین جهت است که با هر دشواری آسانی است. از همین نکته نتیجه می گیریم که با داشتن شرح صدر، مشکلات برای انسان آسان می شود. به زندگانی پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) که مراجعه می کنیم در تمام مدت بیست و سه ساله دوران رسالت، با مشکلات فراوان و طاقت فرسایی رو به رو بود. در مکه به گونه ای و در مدینه به گونه ای دیگر. یکی از چیزهایی که این مشکلات را برای پیامبر، کوچک، قابل تحمل و آسان می کرد، شرح صدر ایشان بود. از همین جهت است که نخستین دعای حضرت موسی(علیه السلام) پس از دریافت مقام رسالت، درخواست شرح صدر بود. (قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، طه،۲۵)
۲. قرآن می فرماید، با هر دشواری و سختی، آسانی است (همراهی دشواری و آسانی) نه این که پس از هر دشواری آسانی است. شاید تفسیر این آیه چنین باشد که میان دشواری و آسانی هیچ گونه فاصله ای نیست; رفتن دشواری همان و آمدن آسانی همان. (معیّت دشواری و آسانی) و شاید بتوان برای آیه تفسیر دیگر هم کرد و آن این که، کسی که شرح صدر پیدا کرد دشواری ها برایش آسان است. در حالی که با دشواری رو به رو است، چون شرح صدر دارد، دشواری برایش کوچک است و احساس آسانی می کند و برای شخصی که شرح صدر دارد، دشواری و آسانی با هم است.
پس از نظر قرآن میان زمان رفتن دشواری و آمدن آسانی، فاصله ای نیست، و راه تحمل سختی ها و دشواری ها ـ که لازمه زندگی در دنیا است ـ پیدا کردن شرح صدر است.۱
____________________________________________
۱. المیزان، علامه طباطبایی، ج ۲۰، ص ۳۱۵ـ۳۱۶، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بیروت / تفسیر نمونه، آیة اللّه مکارم شیرازی و همکاران، ج ۲۷، ص ۱۲۱ـ۱۲۸، دارالکتب الاسلامیة، تهران.
نرم افزار پرسمانهای قرآنی
95611155c64b024b132623ece587bdcde84efd5b.mp3
29.39M
🔉 #بشنوید
🔰سخنرانی استادحسن رحیمپور ازغدی با موضوع: استکبار، علیه "حوزه"
( جریان شناسی "روحانیت" در اسنادلانه جاسوسی آمریکا )
سالگشت تبعیدامام و فتح لانه جاسوسی _ نشست (خطر نفوذ در حوزه) _مشهد _ آبان ۱۳۹۵
#طرحی_برای_فردا
#شبکه_یک
📅 پخش: ۹۹/۰۸/۹
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮
کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)
╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
🔵🌷ازش پرسیدم که
شمارزمندهٔ اسلامید؟!
گفت:نه عزیزم!!!!ما
شرمندهٔ اسلامیـم.
😳ازاون روزتاحال فکر
میکردم که منظور از
شرمنده اسلام چیه⁉️
🥀 تااینکه شهیدشد..!
#شادی_روح_شهید
#بزگوارکلهر_صلوات
🌹اللهم صل علی محمد
وآل محمدوعجل فرجهم
✅ شهداءشرمنده ایم
چراغ سبز اصلاحات به بایدن/ میخواهند ظریف را سردار سازش معرفی کنند|خبر فوری
https://www.khabarfoori.com/detail/2285124/%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%86--%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF
کلمات کلیدی:کفر , حوا(س) , ظلم , آدم(ع) , شیطان , تفسیر
سوال:چرا در قرآن ، در آیه ای آمده است که خدا به آدم و حوّا ، هنگامی که از آن میوه خوردند ، فرمود : شما ظالم هستید (چون به خودتان ظلم کردید و از بهشت خارج شدید) ; ولی به شیطان ، وقتی که سجده نکرد ، فرمود : تو کافر هستی ؟ مگر شیطان به خودش ظلم نکرد و مگر او ۷۰۰۰ هزار سال خدا را عبادت نکرد ؟ چرا کافر ؟
جواب:ظلم معنای وسیعی دارد و مراد از ظلم در خطاب ظلم به حضرت آدم و حوا(علیهما السلام) در «فَتَکُونَا مِنَ الظَّالِمِینَ»(اعراف ،۱۹) ظلم به نفس و مخالفت امر ارشادی است ، نه معصیت و مخالفت امر مولوی . توضیح این که : هر ظلمی جرم و گناه نیست ; زیرا ظلم در لغت عرب به معنای تجاوز از حد و کار بی مورد است (ابن منظور در لسان العرب ، می گوید : «الظلم : وضع الشی ء فی غیر موضعه ; ظلم در لغت عرب به معنی شی ء را در غیر محل خود قرار دادن است» و نیز می گوید : «به معنای عدول از خط و تجاوز از حد نیز به کار می رود)» ، ولی هر گناهی ظلم محسوب می شود و هر ظلمی هم ، هر چند نسبت به دیگران و یا درباره حق پروردگار باشد ، بازگشتش به خود انسان است ; بنابراین ، هر گناهی ظلم است و هر ظلمی به خویشتن بازگشت می کند ، ولی این رابطه عکس ندارد . خدای متعال نیز هیچ گاه نفرموده : هر ظالمی کافر است (کفر از بزرگ ترین گناهان است) ، بلکه می فرماید : «وَ الْکَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ»(بقره ،۲۵۴) ; بنابراین حضرت آدم (علی نبینا وآله وعلیه السلام ) هر چند شایسته بود به امر ارشادی عمل می کرد مرتکب ترک اولی نمی شد ; ولی این ترک اولی ظلم به معنای گناه نبود .
شیطان (ابلیس ) از فرمان مولوی (دستوری که بر ترک آن عقاب است) سرباز زد ; در نتیجه هم کافر است و هم ظالم .۱
تعبیر «کان من الکـفرین » در آیه ۳۴ سوره بقره «وَ إِذْ قُلْنَا لِلْمَلَـئِکَةِ اسْجُدُوا لاَِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِیسَ أَبَی وَ اسْتَکْبَرَ وَ کَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ» نشان می دهد که او پیش از این فرمان نیز مسیر خود را از مسیر فرشتگان و اطاعت فرمان خدا ، جداکرده بود و در سر ، فکر استکبار می پروراند ، و شاید به خود می گفت : اگر دستور خضوع و سجده به من داده شود قطعاً اطاعت نخواهم کرد ، ممکن است جمله «مَا کُنتُمْ تَکْتُمُونَ ;(بقره ،۳۳) آن چه را کتمان می کردید» اشاره ای به این معنا باشد . در حدیثی که در تفسیر قمی از امام حسن عسکری (علیه السلام)نقل شده نیز همین معنا آمده است .۲
بنابراین گرچه او به وجود خدا آگاه بود و عظمت و کبریایی او را می دید ، با این حال به جهت خودخواهی و استکبار ، در برابر فرمان الهی تسلیم نشده .
+===================
۱. برای آگاهی بیشتر: منشور جاوید، آیت اللّه جعفر سبحانی، ج ۲۵، ص ۸۱، دفتر انتشارات اسلامی / تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج ۸، ص، ۳۹، دفتر انتشارات اسلامی / تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج ۶، ص ۱۲۲ و ۱۲۳، دارالکتب الاسلامیة.
۲. تفسیر نمونه، همان، ج ۱، ص ۱۸۲ و ۱۸۳.
نرم افزار پرسمانهای قرآنی