eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
74.8هزار عکس
78.4هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
1dastanhaye-shegeft.mp3
1.37M
فریادرسی از درمانده بیابان✅
2dastanhaye-shegeft.mp3
1.07M
هدیه، نشانه قبولی زیارت✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجیب نیست که در سینه غصّه مهمان است شب فراق شده؛ حرف حرف هجران است به چشم‌هم‌زدنی این دو ماه هم رفت و بهار گریه هم امروز رو به پایان است
باسلام لطفا عضو کانال شوید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1954611317C3485a786d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلول ماه ربیع الاول مبارک باد 🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷 https://eitaa.com/tofirmo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ماجرای شنیدنی نامه رزمنده مدافع حرم به امام رضا(علیه السلام) از زبان حجه اللاسلام سید حسین ‌ ♦️ رزمنده ای که حتی یک بار هم حرم امام رضا(علیه السلام) نرفته بود اما امام رضا نامه شهادت این رزمنده را امضا کرد ‌
🔴 ریچارد فاینمن: هرگز تحصیلات را با هوش اشتباه نگیرید. شما میتوانید علاوه بر داشتن دکترا همچنان یک باشید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گوشه‌ای از یک «راز سر به مُهر» 🚨اعتراف تلخ و دیرهنگام ظریف: از درج کلمه «تعلیق» در برجام خبر نداشتم ♦️محمدجواد ظریف شب گذشته در یک گفتگوی عمومی در محیط کلاب‌هاوس، با اشاره به اینکه کلمه «تعلیق» چهار بار در برجام آمده، برای اولین بار اعتراف کرد که او از درج چنین کلمه‌ای در برجام خبر نداشته و این عبارت در لحظات آخر تدوین ضمیمه برجام و بدون اطلاع وی رخ داده است. ♦️پیش از این نیز عباس عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس درج عبارت E3 (سه کشور اروپایی؛ انگلیس، فرانسه و آلمان) به جای EU (اتحادیه اروپا) را غلط تایپی دانسته بود. ♦️وندی شرمن، مدتی بعد از توافق برجام اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان ایرانی معنای Lift را نمی‌دانستند و آمریکا با اروپا توافق کرد که به جای پایان تحریم، از کلمه Lift (برداشته شدن) که به معنای Suspend (تعلیق) است، استفاده کنند. جرم خائن چیست؟؟؟
📣 *توجه* 📣 *توجه* به اطلاع بزرگواران محترم گروه می رساند که : 🌴 *متن و شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه دوازده روز متوالی بارگذاری می‌گردد.* ↩️ و در بخش اول شرح این نامه توضیحات بسیار قابل تأمل بیان شده است، که مطالعه آن برای درک بهتر ادامه شرح ضرورت دارد. 🍃🌴🍃🌴🍃 و با توجه به اینکه هدف از ایجاد این گروه آشنایی و درک بهتر کتب پرمحتوا و غریب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است. لذا تقاضامندیم حداقل روزی ده دقیقه برای مطالعه متن و شرح هایی که بارگذاری می شود برنامه داشته باشید. 🤲 *انشاءالله مورد شفاعت مولای غریب مان آقا امیرالمؤمنین علیه السلام قرار گیریم.*
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 ختم نهج البلاغه در ۲۴۰ روز 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه‌ و مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔷 سهم روز هفتاد و دوم 📣 نهج البلاغه نامه ۵۳ بند ۸ قسمت دوم و سوم 📔 صحیفه سجادیه دعای بیست و دوم بند ۴ تا ۶ 🌸 هر روز نهج البلاغه صحیفه سجادیه به همراه صوت و متن و شرح آنها در گروه بارگذاری می شود. 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 🌷هدف گروه، ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی است. 🌷 بزرگوارانی که عضو جدید گروه شدند می توانند با عضویت در کانال خادمین در ایتا، صوت و متن و شرح حکمت ها و نامه ها و خطبه های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را پیگیری نمایند. 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۱) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/IwAJCISW1CXFkcagaU2wxa 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۲) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/CV0JxoWxoag3aD4gHaYvga 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۳) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/BG86RZQPKs86humXPw0XLT 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۴) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۵) در واتساپ 👇👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 خادمین امیرالمومنین(ع)(۷)👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 کانال خادمین در ایتا 👇👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin 🌷 نهج البلاغه و صحیفه سجادیه 👇👇👇👇👇👇👇
1_817000864.m4a
5.51M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز هفتاد و دوم ✍ نامه ۵۳ بند ۸ قسمت دوم و سوم 📣 صوت نهج البلاغه
📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز هفتاد و دوم ✍ نامه ۵۳ بند ۸ قسمت دوم و سوم 📜نامه به مالک اشتر 8⃣ شناخت اقشار گوناگون اجتماعی: (قسمت دوم) 🔹 سيمای قضات و داوران ♦️سپس از ميان مردم، برترين فرد نزد خود را برای قضاوت انتخاب كن، كسانی كه مراجعه فراوان، آنها را به ستوه نياورد، و برخورد مخالفان با يكديگر او را خشمناك نسازد، در اشتباهاتش پافشاری نكند، و بازگشت به حق پس از اگاهی برای او دشوار نباشد، طمع را از دل ريشه كن كند، و در شناخت مطالب با تحقيقی اندك رضايت ندهد، و در شبهات از همه با احتياط تر عمل كند، و در يافتن دليل اصرار او از همه بيشتر باشد، و در مراجعه پياپی شاكيان خسته نشود. در كشف امور از همه شكيباتر، و پس از آشكار شدن حقيقت، در فصل خصومت از همه برنده تر باشد، كسی كه ستايش فراوان او را فريب ندهد، و چرب زبانی او را منحرف نسازد و چنين كسانی بسيار اندكند. پس از انتخاب قاضی ، هر چه بيشتر در قضاوتهای او بينديش، و آنقدر به او ببخش كه نيازهای او بر طرف گردد، و به مردم نيازمند نباشد، و از نظر مقام و منزلت آنقدر او را گرامی دار كه نزديكان تو، به نفوذ در او طمع نكنند، تا از توطئه آنان در نزد تو در أمان باشد. در دستوراتی كه دادم نيك بنگر كه همانا اين دين در دست بدكاران اسير گشته بود، كه با نام دين به هواپرستی پرداخته، و دنیای خود را به دست می آوردند. 📜نامه به مالک اشتر (قسمت سوم) 🔹 سيمای كارگزاران دولتی ♦️سپس در امور كارمندانت بينديش، و پس از آزمايش به كارشان بگمار، و با ميل شخصی، و بدون مشورت با ديگران آنان را به كارهای مختلف وادار نكن، زيرا نوعی ستمگری و خيانت است. كارگزاران دولتی را از ميان مردمی با تجربه و با حيا، از خاندانهای پاكيزه و با تقوی، كه در مسلماني سابقه درخشانی دارند انتخاب كن، زيرا اخلاق آنان گرامی تر، و آبرويشان محفوظ تر، و طمع ورزيشان كمتر، و آينده نگری آنان بيشتر است. سپس روزی فراوان بر آنان ارزانی دار، كه با گرفتن حقوق كافی در اصلاح خود بيشتر می كوشند، و با بی نيازی، دست به اموال بيت المال نمی زنند، و اتمام حجّتی است بر آنان اگر فرمانت را نپذيرند يا در امانت تو خيانت كنند. سپس رفتار كارگزاران را بررسی كن، و جاسوسانی راستگو، و وفا پيشه بر آنان بگمار، كه مراقبت و بازرسی پنهانی تو از كار آنان، سبب امانت داری، و مهربانی با رعيّت خواهد بود. و از همكاران نزديكت سخت مراقبت كن، و اگر يكی از آنان دست به خيانت زد، و گزارش جاسوسان تو هم آن خيانت را تأييد كرد، به همين مقدار گواهی قناعت كرده او را با تازيانه كيفر كن، و آنچه از اموال كه در اختيار دارد از او باز پس گير، سپس او را خوار دار، و خيانتكار بشمار، و طوق بد نامی به گردنش بيفكن. 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
صحیفه دعای ۲۲ از بند ۴ تا ۶.m4a
5.38M
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔸سهم روز شصت ودوم 📔 دعای بیست و دوم از بند ۴ تا ۶ 📣 صوت صحیفه سجادیه
🌸 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔸 سهم روز شصت و دوم 📙 ادامه دعای بیست و دوم از بند ۴ تا ۶ (۴) فَبِفَضْلِک، اللَّهُمَّ، فَأَغْنِنِی، وَ بِعَظَمَتِک فَانْعَشْنِی، وَ بِسَعَتِک، فَابْسُطْ یدِی، وَ بِمَا عِنْدَک فَاکفِنِی. 🍀پروردگارا پس با احسان و بخشش خود بی‌نیازم گردان و به عظمت و بزرگی خود زنده و سربلند نکن و گشایش و وسعت خویش دستم را بگشا و مرا با آنچه نزد توست خیر و نیکی دنیا و آخرت بی نیاز گردان. (۵) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ خَلِّصْنِی مِنَ الْحَسَدِ، وَ احْصُرْنِی عَنِ الذُّنُوبِ، وَ وَرِّعْنِی عَنِ الْمَحَارِمِ، وَ لَا تُجَرِّئْنِی عَلَی الْمَعَاصِی، وَ اجْعَلْ هَوَای عِنْدَک، وَ رِضَای فِیمَا یرِدُ عَلَی مِنْک، وَ بَارِک لِی فِیمَا رَزَقْتَنِی وَ فِیمَا خَوَّلْتَنِی وَ فِیمَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَی، وَ اجْعَلْنِی فِی کلِّ حَالاتِی مَحْفُوظاً مَکلُوءاً مَسْتُوراً مَمْنُوعاً مُعَاذاً مُجَاراً. 🍀پروردگارا بر محمد و خاندانش درود فرست و مرا از حسادت رهایی بخش و از گناهان بازدار و مرا از محرمات من کن و به من جرات انجام گناه و معصیت مدح و میل و خواهش مرا به سمت خود و رضایت و خشنودی مرا در آن چه از جانب تو به من میرسد قرار بده و در آنچه که روزی من قراردادهای و چه به من بخشیده ای و نعمتی که به من ارزانی داشته اید برکت عنایت کن و مرا در همه حالات محفوظ و در امان پوشیده و پنهان شده زیرا جز تو کسی بر بدی های من آگاه نگردد و دست یافتنی در پناه و حمایت خویش قرار بده (۶) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اقْضِ عَنِّی کلَّ مَا أَلْزَمْتَنِیهِ وَ فَرَضْتَهُ عَلَی لَک فِی وَجْهٍ مِنْ وُجُوهِ طَاعَتِک أَوْ لِخَلْقٍ مِنْ خَلْقِک وَ إِنْ ضَعُفَ عَنْ ذَلِک بَدَنِی، وَ وَهَنَتْ عَنْهُ قُوَّتِی، وَ لَمْ تَنَلْهُ مَقْدُرَتِی، وَ لَمْ یسَعْهُ مَالِی وَ لَا ذَاتُ یدِی، ذَکرْتُهُ أَوْ نَسِیتُهُ. 🍀پروردگارا بر محمد و خاندانش درود فرست و مرا در انجام آنچه به من الزام کرده‌اید و در اطاعت از خودت یا خدمت به یکی از بندگانت واجب نمودی موفق گردان اگر چه به بدنم از انجامش ناتوان باشد و نیرو و توان من در به جا آوردن آن سست شده و قدرت هم به انجام آن نرسد و سرمایه و دارایی هم گنجایش و وسعت آن را نداشته باشد که آن را به یاد داشته باشند که فراموش کرده باشم. 🌹🍀🍃🌾🍃🍀🌹
یا مولا علی 👈 *در ادامه شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🟥 *بخش ۵ :* 📜 عهدنامه مالک اشتر⬅️ *قاضیان برگزیده* 📜 *قضات باید واجد این دوازده صفت باشند:* 📜🔰 امام(علیه السلام) در این بخش از نامه خود به مالک اشتر بحث مهمى درباره قضات بیان داشته و آن را از بحث هاى دیگر مستقل کرده تا اشاره اى به استقلال قضایى باشد که در دنیاى امروز به آن اهمّیّت زیادى مى دهند و قوه قضائیه را قوه مستقلى در برابر قوه اجرایى (دولت) و قوه قانونگذارى مى شناسند. ↩️ اضافه بر این ذکر ویژگى هاى قضات بعد از ویژگى هاى فرماندهان لشکر این پیام را دارد که لشکر، کشوراسلام را در مقابل اجانب حفظ مى کند و قوه قضائیه در مقابل نزاع هاى داخلى؛ و به بیان دیگر یکى ضامن امنیتى برونى است و دیگرى ضامن امنیتى درونى. نخست ↩️ این تعبیر مى رساند که در مورد قضات حتماً باید به سراغ برترین ها رفت، چرا که مسأله قضاوت امرى بسیار سنگین، حساس و سرنوشت ساز است که تنها برترین ها مى توانند آن را سر و سامان بخشند. 🔰 آن گاه دوازده صفت براى آنها برمى شمارد 🔰1. مى فرماید: «کسى که امور مختلف وى را در تنگنا قرار ندهد»; 🟡 اشاره به اینکه آگاهى آنها درباره مسائل مختلف و قوانین اسلام و شناخت موضوعات در حدى باشد که هر مسأله پیچیده اى پیش آید راه حل آن را بدانند و در تنگنا قرار نگیرند. 🔰 2. در بیان دومین وصف مى فرماید: 🔵 یعنى آن چنان سعه صدرى داشته باشد که اگر گاهى طرفین دعوا در محضر او به نزاع و جنجال برخیزند از کوره در نرود و حکم عادلانه الهى را درباره آنها هرچند جسور و بى ادب باشند صادر کند. 🔰 3. امام در سومین وصف قضات لایق و کارآمد مى فرماید: «کسى که در لغزش و اشتباهاتش پافشارى نکند»; 🟠 به یقین افراد لجوج هنگامى که مرتکب خطایى شوند و متوجه گردند، به آسانى حاضر نیستند مسیر خود را تغییر داده و به سوى راه راست و صراط مستقیم باز گردند و همین سبب مى شود داورى هاى آنها ظالمانه و غیر واقعى باشد آن هم ظلمى از روى عمد که غیر قابل بخشش است. 📙 در سوره مبارکه مؤمنون، آيه 75.نیز آمده است. 🔰 4. در چهارمین وصف مى فرماید: 🟣 «و هنگامى که خطایش بر او روشن شود بازگشت به سوى حق براومشکل نباشد»; 🟣 این وصف در واقع چهره دیگرى از عدم لجاجت است و یا به تعبیرى دیگر نتیجه آن است. انسانى که لجوج نباشد هنگامى که حق براى او روشن شود به راحتى به سوى حق باز مى گردد و تمام آثار خطاى خود را اصلاح مى کند. 🔰 5. «کسى که نفس او به طمع تمایل نداشته باشد 🟤 بدیهى است اگر قاضى طمع کار باشد، حتى گرفتار کمترین طمع شود به آسانى مى توان او را با پیشنهاد رشوه فریب داد و از داورى به حق باز داشت. 🍃 در حدیثى از مولا امیرمؤمنان(علیه السلام) مى خوانیم: « اساس تقوا ترک گفتن طمع است». 🔰 6. «کسى که در فهم مطالب به اندک تحقیق اکتفا نکند و تا پایان پیش رود»; 🔵 ↩️ اشاره به این که قاضى باید در فهم مسائل چنان با حوصله باشد که تمام جوانب مسأله را خواه در شبهات حکمیه باشد یا شبهات موضوعیه و شرایط متخاصمین که نزد او به داورى ها حضور مى یابند بررسى نماید آن گاه حکم صادر کند. 🔰 7. «کسى که در شبهات از همه محتاط تر باشد»; 🟠 مى دانیم ـ همان گونه که در حدیث معروف نبوى وارد شده ـ امور بر سه گونه است: 🟠 قسمتى حق بودن آن آشکار و قسمت دیگرى باطل بودن آن آشکار است. ولى بخش سوم شبهات است; یعنى امورى که پى بردن به واقعیت آن آسان نیست. 🟠 در این گونه موارد دستور داده شده که جانب احتیاط را بگیرید و آن کس که در وادى شبهات گام مى نهد سرانجام در محرمات مى لغزد و فرو مى رود و هر کس شبهات را ترک کند، محرمات واقعى را بهتر ترک مى کند. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
یا مولا علی 👈 *در ادامه شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🟥 *ادامه بخش ۵ :* 📜 عهدنامه مالک اشتر ⬅️ *قاضیان برگزیده* 🔰 8. «کسى که در تمسک به حجت و دلیل از همه بیشتر پافشارى کند»; 🟢ذمهم ترین برنامه قاضى بررسى ادله طرفین دعواست; دلایل قوى و قابل قبول و نیز خوددارى کردن از پذیرش دلایل ضعیف و آسیب پذیر. 🔰9. «کسى که با مراجعه مکرر اطراف دعوا کمتر خسته شود»; 🟠 بسیار مى شود که ارباب دعوا هر کدام دلایلى براى خود دست و پا مى کنند و پى در پى براى قاضى مزاحمت فراهم مى سازند. قاضى اگر کم حوصله باشد آنها را طرد مى کند و چه بسا دلایل واقعى با این کار مکتوم مى ماند; 🟠 ولى اگر پرحوصله باشد و ناراحت نشود حق بهتر به حق دار مى رسد. 🟠 قاضى باید به طرفین دعوا به مقدار کافى مجال دهد تا آنچه در توان دارند براى اثبات ادعاى خود عرضه کنند. 🔰 10. «کسى که در کشف حقیقت امور شکیباتر باشد»; 🔵 به یقین اگر قاضى عجول و شتاب زده باشد حقیقت امر مخصوصاً در دعاوى پیچیده براى او روشن نمى شود; 🔵 اما اگر صبور و شکیبا باشد و در صادر کردن حکم نهایى شتاب نکند بهتر مى تواند حق را به حق دار واقعى برساند. معناى این سخن آن نیست که مانند زمان ما رسیدگى به پرونده ها را هر روز به بهانه اى به تأخیر بیندازند و گاهى فیصله یک نزاع سال ها به تأخیر بیفتد. 🔰 11. «کسى که به هنگام آشکار شدن حق در انشاى حکم از همه قاطع تر باشد»; 🟣 اشاره به اینکه محتاط بودن قاضى و شکیبا بودن در برابر طرفین دعوا و جستجوى حدّاکثرى ادله به این معنا نیست که در مقام انشاى حکم گرفتار وسواس شود و با روشن شدن حق در انشاى حکم امروز و فردا کند، 🟣 بلکه باید مانند شمشیرى برنده نزاع را با انشاى حکم قاطع پایان دهد و به پیامدها و آثار متعاقب آن نیندیشد، چرا که معمولاً انشاى حکم به نفع یکى از دو طرف دعوا موجب ناراحتى طرف مقابل و حامیان و دوستان و گاه طایفه و قبیله او مى شود و این لازمه طبعیت قضاوت است و آن کس که در این امور مى اندیشد و مى خواهد احتیاط کند نباید بر مسند قضا بنشیند. 🔰 12. امام(علیه السلام) در آخرین وصف از اوصاف قاضى شایسته و لایق مى فرماید: 🟤 «از کسانى که ستایش فراوان، او را مغرور نسازد (و فریب ندهد) و مدح و ثناى بسیار او را به ثنا خوان و مدح کننده متمایل نکند»; 🟤 ناگفته پیداست که افراد خودخواه و خودپسند هنگامى که از سوى کسانى تمجید و ستایش شوند ممکن است از مسیر حق باز گردند و روى حب ذات به ثناخوان علاقه مند گردند و به سبب همین علاقه حکم را ظالمانه به نفع او صادر کنند. 🟤 امام تأکید مى کند که این قبیل افراد لایق مقام قضاوت میان مسلمانان نیستند، هرچند صفات دیگر در آنها موجود باشد. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
👈 *در ادامه شرح دعای بیست و دوم صحیفه سجادیه* شرح حسین انصاریان ❇️ *دستگيرى خداوند از عبد* 🔰اگر خداوند دست كسى را بگيرد و او را يارى و مورد توجه و لطف و كرم خود قرار دهد، به هيچ وجه كسى نمى‌تواند او را ذليل و از اين عزت و سربلندى به ذلت و سرافكندگى بكشاند و عزيز واقعى هم يعنى همين. 🌴حضرت على (عليه السلام) مى‌فرمايد: 🔰عزيز كسى است كه به سبب طاعت و فرمانبردارى حق، عزيز شده باشد. 🔰اگر خداوند عزّت به انسان داد و حامى عبدش بود اين عزّت خدايى قابل زوال نخواهد بود و به خلاف عزّت‌هاى دنيوى كه به حسب ظاهر عزّت است ولى قابل زوال و تغيير و تحول مى‌باشد، اگر خداوند بخواهد كسى را عزيز كند و او را دوست داشته باشد از روى لطف و مرحمت خود آنچه را راست باشد، در دل او مى‌اندازد از براى او، جهت رسيدن او به آنچه صلاح حال او باشد و موجب رشد و توفيق او شود. 📙و نيز آن حضرت در تفسير آيه 160 سوره آل عمران: 🥀 اگر خدا شما را يارى كند، هيچ كس بر شما چيره و غالب نخواهد شد، و اگر شما را واگذارد، چه كسى بعد از او شما را يارى خواهد داد؟ و مؤمنان بايد فقط بر خدا توكّل كنند. ⚠️ *دوری از حسد* ↩️ در ادامه دعا امام زين العابدين (عليه السلام) مى‌فرمايد: خداوندا! مرا از حسد دور نگه دار. ⚫↩️ حسد: عبارت از اين است كه انسانى نسبت به انسان ديگر بدخواه باشد، از اين جهت كه خداوند به وى نعمتى عطا فرموده و او از عطيه الهى رنج مى‌برد و در دل تمنا دارد، موجباتى فراهم آيد تا نعمت از صاحب نعمت سلب گردد و آن قدر به تمناى خويش علاقمند است كه از ميان رفتن نعمتِ صاحبِ نعمت را براى خويش نعمت مى‌پندارد. 🌴امام على (عليه السلام) مى‌فرمايد: ⚫حسود از بين رفتن نعمت از ديگران را، براى خودش نعمت مى‌بيند. 🟠اگر در فرمايش حضرت على (عليه السلام) كمى انديشه كنيم به اين نتيجه خواهيم رسيد كه حسود در واقع دشمن نعمت است نه صاحب نعمت، او از خداوند و تقسيم عطيه‌اش ناراحت و خشمگين است. 🟠آرى، اصل حسد، كورى قلب و انكار فضل الهى كه دو بال كفرند را به دنبال دارد به اين جهت ضرر حاسد قبل از آن كه به محسود برسد به خودش مى‌رسد، مانند ابليس كه ضررش به خودش رسيد و لعنت ابدى شامل حال او شد و آدم به مقام نبوت رسيد و خدا نكند كه اين صفت رذيله در كسى ملكه شود كه ديگر موفق به توبه نشده و هميشه آرزوى ضرر به ديگران- كه از او بهترند يا بيشتر دارند- را دارد. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
👈 *در ادامه شرح دعای ۲۲ صحیفه سجادیه* شرح حسین انصاریان ⚠️ *جرأت بر معاصى‌* ❇️امام سجّاد (عليه السلام) از جرأت بر معاصى و عادى دانستن خطا و گناه، نيز به خداوند متعال پناه مى‌برد و درخواست مقام رضاى الهى را مى‌نمايد. 🔰نعمتى بالاتر از رضايت خدا نيست كه امام صادق (عليه السلام) در تفسير رضا مى‌فرمايد: 🔰رضا آن است كه انسان از چيزى راضى باشد، خواه آن چيز مطلوب او باشد يا نامطلوب و رضا شعاعى است از نور معرفت و شخص راضى كسى است كه از خواسته‌ها و تمايلات خود دست بردارد و در مقابل خواسته خدا اعمال نظر نكند و تسليم خواسته خدا باشد، شخص راضى در حقيقت كسى است كه خدا از او راضى باشد و رضا اسمى است كه جميع مراتب عبوديّت و بندگى در او جمع است و معنى رضا، سرور قلب است. ❇️ *حفظ آبرو* 🌴امام زين العابدين (عليه السلام) در قسمت ديگرى از فراز دعا، درخواست حفظ آبرو و سلامتى مى‌نمايد و از خداوند مى‌خواهد او را در حصن و دژ محكم خود قرار داده به طورى كه آبروى او در امان و سلامتى وى تضمين شده باشد. 🔵اگر شخصى بخواهد در كمال آرامش و طمأنينه باشد بايد كارى كند كه در حصار حضرت حق قرار بگيرد، چون فقط دژ محكم الهى است كه محكم و زوال‌ناپذير است برخلاف بعضى‌ها كه خودشان را در پناه دژهاى واهى و پوشالى و خيالى مال و ثروت و رياست و مقام قرار داده‌اند و روزى به اين نتيجه خواهند رسيد كه اين دژها سرابى بيش نبوده و فقط در سايه لطف و امنيّت الهى است كه آرامش خاطر حاصل مى‌شود. ❇️خداوند متعال به داود پيغمبر فرمود: اى داود! هر بنده از بندگان من كه مرا پناهگاه خود بداند و به من توسّل جويد و به مخلوقات من روى نياورد و به آنها چنگ نزند و آنان را در پناهگاه خود نگيرد و نيّت خود را هم پاك كند، اگر همه اهل آسمان‌ها و زمين او را اذيت و آزار كنند، من راه خروج از آن فتنه‌ها را برايش بازكنم. 🔵اما اگر بنده‌اى از بندگانم به يكى از مخلوقات پناه ببرد و او را بر مقدّرات‌ خود حاكم گرداند و نيّت او نيز بر اين گواهى دهد، همه اسباب و وسايل دنيا را از وى قطع خواهم كرد و زمين را زير پايش سست خواهم نمود و با كى نخواهم داشت كه در كجا به هلاكت برسد. ❇️ *امنيّت‌* 🍃امنيّت، نعمت بزرگ خداوند است چون در محيط ناامن، نه اطاعت خداوند مقدور است نه زندگى توأم با سربلندى و آسودگى فكر و نه تلاش و كوشش و جهاد براى پيشبرد اهداف اجتماعى، 🍃 بدان جهت يوسف (عليه السلام) از ميان تمام مواهب و نعمت‌هاى خداوند در مصر، مسأله امنيّت را بيان كرد و به پدر و مادر و برادران خود فرمود: 🍃همگى با خواست خدا [آسوده خاطر و] در كمال امنيّت وارد مصر شويد. 👌آرى، نعمت امنيّت اساس و ريشه همه نعمت‌ها است. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
⛔️دو‌ فروند اف.۳۵ ارتش اسرائیل وارد باکو شدند ▫️بر اساس گزارشهای نظامی دو فروند اف.۳۵ متعلق به نیروی هوایی اسرائیل در جمهوری باکو فرود آمده اند. این هواپیماهای رادار گریز در بمباران تاسیسات هسته ای کاربرد دارند. از آنجا اسرائیل دسترسی مستقیمی به ایران ندارد، استقرار این پرنده‌ها در باکو معنادار است. ▫️در هفته های گذشته با رسیدن به غنی سازی شصت درصدی، فعالیت‌های ضدایرانی اسرائیل افزایش یافته و از باکو به عنوان ایستگاهی جهت رسیدن به این اهداف استفاده می‌کند. ▫️ایجاد تشنج عمدی از سوی باکو در روابط دو کشور از سه هفته گذشته، ممکن است سناریوسازی برای همین پایگاه دهی به اسرائیل بوده باشد. ▫️براساس اسناد ویکی لیکس در ۲۰۰۸ علیف روابطش با اسرائیل را به کوه یخی تشبیه کرده بود که بخش بزرگ آن ناپیدا است. بر اساس این سند، باکو و اسرائیل ایران‌ را تهدید امنیتی مشترک توصیف کرده بود
هنوز که هنوزه ابعاد نفوذ در محیط زیست کشور توسط یهود بین الملل واکاوی و روشن نشده.اونوقت فکر میکنیم در وزرات بهداشت و حوزه مهم سلامت نفوذی صورت نگرفته و پاک پاکه.اونم در این ایام کرونایی..... جالبه که نمکی هم از همون محیط زیست کذائی اومده ... و جالب‌تر اینکه عین‌اللهی هم درست مثل تتلو یهو شب آخر تو کاسه رئیسی گذاشته شده ؟!! حیف از این همه محاسن و پاکی و صداقت جناب رئیسی که با شل بودن در برابر نفوذ به باد میره 😔😔😔 ❌به اجبار واکسن نزن نعمت سلامتی مهمتر از شغل و تحصیل و هر چیز دیگریست... اجبار واکسن قانونی نیست و اگر مقاومت کنیم به زودی رسوا میشوند و عقب‌نشینی میکنند! فرمان صادر شد ! کلمه افشاگری بار چالشی سنگینی برای کروناهراسان دارد چه حقایقی هست که حتی در رسانه ملی سانسور میشود و‌نیاز به افشاگری ما در فضای مجازی دارد؟ به فرمان رهبری کنید ! حقیقت کرونا را بگوئید ! و کرونا سلاح دشمن علیه اسلام‌گرائی ، عقلانیت ، اربعین و ظهور..