eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
75.3هزار عکس
78.9هزار ویدیو
3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
نامه ۲۸ از بند ۴ تا ۵.mp3
6.26M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز صد و سوم‌ ✍ نامه ۲۸ از بند ۴ و ۵ 📣 صوت نهج البلاغه
📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز صد و سوم ✍ ادامه نامه ۲۸ بند ۴ و ۵ 4⃣ مظلوميّت امام عليه السّلام ♦️و گفته ای كه مرا چونان شتر مهار كرده به سوی بيعت می كشاندند. سوگند به خدا! خواستی نكوهش كنی، اما ستودی، خواستی رسوا سازی كه خود را رسوا كرده ای، مسلمان را چه باك كه مظلوم واقع شود، مادام كه در دين خود ترديد نداشته، و در يقين خود شك نكند، اين دليل را آورده ام حتی برای غير تو كه پند گيرند، و آن را كوتاه آوردم به مقداری كه از خاطرم گذشت. سپس كار مرا با عثمان بياد آوردی ، تو بايد پاسخ دهی كه از خويشاوندان او می باشی، راستي كدام يك از ما دشمنی اش با عثمان بيشتر بود؟ و راه را برای كشندگانش فراهم آورد؟ آن كس كه به او ياری رساند، و از او خواست بجايش بنشيند، و به كار مردم رسد؟ يا آنكه از او ياری خواست و دريغ كرد؟ و به انتظار نشست تا مرگش فرارسد؟ نه، هرگز، به خدا سوگند. (خداوند بازدارندگان از جنگ را در ميان شما می شناسد، و آنان را كه برادران خود را به سوی خويش می خوانند، و جز لحظه های كوتاهی در نبرد حاضر نمی شوند.) من ادعاندارم كه درمورد بدعتهای عثمان، بر او عيب نمی گرفتم، نكوهش می كردم و از آن عذرخواه نيستم، اگر گناه من ارشاد و هدايت اوست، بسيارند كسانی كه ملامت شوند و بی گناهند. و بسيارند ناصحانی كه در پند و اندرز دادن مورد تهمت قرار گيرند. (من قصدی جز اصلاح تا نهايت توانایی خود ندارم، و موفقيت من تنها به لطف خداست، و توفيقات را جز از خدا نمی خواهم، بر او توكل می كنم و به سوی او باز می گردم.) 5⃣ پاسخ به تهديد نظامی ♦️در نامه ات نوشته ای كه نزد تو برای من و ياران من چيزی جز شمشير نيست! در اوج گريه انسان را به خنده وامی داری! فرزندان عبدالمطلب را در كجا ديدی كه پشت به دشمن كنند؟ و از شمشير بهراسند؟ پس (كمی صبر كن كه هماورد تو به ميدان آيد.) آن را كه می جویی به زودی تو را پيدا خواهد كرد، و آنچه را كه از آن می گريزی در نزديكی خود خواهی يافت، و من در ميان سپاهی بزرگ، از مهاجران و انصار و تابعان، به سرعت به سوی تو خواهم آمد، لشكريانی كه جمعشان به هم فشرده، و به هنگام حركت، غبار آسمان را تيره و تار می كنند، كسانی كه لباس شهادت بر تن، و ملاقات دوست داشتنی آنان ملاقات با پروردگار است، همراه آنان فرزندانی از دلاوران بدر، و شمشيرهای هاشميان كه خوب می دانی لبه تيز آن بر پيكر برادر و دایی و جد و خاندانت چه كرد، می آيند (و آن عذاب از ستمگران چندان دور نيست.) 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
1_869526808.m4a
5.77M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔸سهم روز نود و سوم 📔 دعای ۳۲ از بند ۱۰ تا ۱۳ 📣 صوت صحیفه سجادیه
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📚 مرحله اول ختم صحیفه سجادیه 🔸 سهم روز نود و سوم 📔 دعای ۳۲ از بند ۱۰ تا ۱۳ 🤲 دعای اعتراف به گناه بعد از نماز شب (۱۰) قَلَّ عِنْدِی مَا أَعْتَدُّ بِهِ مِنْ طَاعَتِک، و کثُرَ عَلَی مَا أَبُوءُ بِهِ مِنْ مَعْصِیتِک وَ لَنْ یضِیقَ عَلَیک عَفْوٌ عَنْ عَبْدِک وَ إِنْ أَسَاءَ، فَاعْفُ عَنِّی. 🍀طاعت و بندگی ات که بتوانم به آن اعتماد کنم، کم و اندک است و معصیت و نافرمانی ات که به آن اقرار کنم، نزد من بسیار است و بخشیدن بنده گناهکارت که هرچند که بد کرده باشد، برای تو سخت و دشوار نیست، پس مرا عفو کن. (۱۱) اللَّهُمَّ وَ قَدْ أَشْرَفَ عَلَی خَفَایا الْأَعْمَالِ عِلْمُک، وَ انْکشَفَ کلُّ مَسْتُورٍ دُونَ خُبْرِک، وَ لَا تَنْطَوِی عَنْک دَقَائِقُ الْأُمُورِ، وَ لَا تَعْزُبُ عَنْک غَیبَاتُ السَّرَائِرِ 🍀 پروردگارا! علم تو بر کارها و اعمال پنهانی احاطه دارد و هر پنهان و مستوری در برابر علم تو آشکار است، و جزئیات امور، از نظر تو پنهان نیست، و رازهای نهان از تو پوشیده نمی ماند. (۱۲) وَ قَدِ اسْتَحْوَذَ عَلَی عَدُوُّک الَّذِی اسْتَنْظَرَک لِغَوَایتِی فَأَنْظَرْتَهُ، وَ اسْتَمْهَلَک إِلَی یوْمِ الدِّینِ لِإِضْلَالِی فَأَمْهَلْتَهُ. 🍀(پروردگارا!) دشمن تو (شیطان) که برای گمراه کردن من از تو مهلت خواسته و تو او را مهلت داده‌ای و برای منحرف کردن من، تا روز قیامت از تو فرصت خواسته و تو به او فرصت داده ای، بر من غلبه کرده است. (۱۳) فَأَوْقَعَنِی وَ قَدْ هَرَبْتُ إِلَیک مِنْ صَغَائِرِ ذُنُوبٍ مُوبِقَةٍ، وَ کبَائِرِ أَعْمَالٍ مُرْدِیةٍ حَتَّی إِذَا قَارَفْتُ مَعْصِیتَک، وَ اسْتَوْجَبْتُ بِسُوءِ سَعْیی سَخْطَتَک، فَتَلَ عَنِّی عِذَارَ غَدْرِهِ، وَ تَلَقَّانِی بِکلِمَةِ کفْرِهِ، وَ تَوَلَّی الْبَرَاءَةَ مِنِّی، وَ أَدْبَرَ مُوَلِّیاً عَنِّی، فَأَصْحَرَنِی لِغَضَبِک فَرِیداً، وَ أَخْرَجَنِی إِلَی فِنَاءِ نَقِمَتِک طَرِیداً. 🍀 پس این دشمن در حالی که از گناهان کوچک هلاک کننده و گناهان بزرگ تباه کننده به سوی تو می گریختم مرا بر زمین زد. و چون به معصیت و نافرمانی تو دچار شده و به خاطر کار زشتم سزاوار خشم تو گشتم، (پرده از چهره فریبکارانه خود بر گرفت) پس (شیطان) افسار حیله و فریبش را از گردن من باز کرده و با سخن کفرآمیز با من روبرو شد و از من بیزاری جست و بر من پشت کرد و به راه خود رفت، آنگاه مرا در برابر خشم تو در بیابان گمراهی تنها گذاشت و مرا در آستانه انتقام تو رها ساخت. 🌹🌿🍃🌷🍃🌿🌹
🌴 *در ادامه👈 شرح نامه ۲۸ نهج‌البلاغه* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 🟩 *بند 4 : مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام* ✉️ امام(عليه السلام) در اين بخش از نامه، يکى ديگر از سخنان ناموزون معاويه را مى آورد، که او در نامه اش به امام(عليه السلام) صريحاً گفته بود: 📜«تو به ابو بکر حسد ورزيدى و از بيعتش سر باز زدى و به عمر نيز حسادت داشتى و از همه بيشتر به عثمان حسد داشتى و زشتى هاى کار او را برملا ساختى و در فهم و دين و روش و عقل او ترديد کردى...» 💎 امام(عليه السلام) مى فرمايد: 📜 «تو چنين پنداشتى که من نسبت به خلفاى پيشين حسد ورزيدم و بر آنها ستم کردم اگر اين گونه باشد جنايتى بر تو نرفته است که از تو عذرخواهى کنم ↩️ به اين ترتيب، امام(عليه السلام) معاويه را از ورود در اين صحنه کنار مى زند و آن را نوعى فضولى در کار ديگران مى شمرد و مى گويد: 📜اگر من مشکلى با خلفا داشته ام بايد آنها يا فرزندان آنها مدعى شوند; ◼️ اما تو که از طلقا هستى و در آخرين مرحله از روى ناچارى در فتح مکّه اسلام را پذيرا شدى، حق ندارى در اين موضوع وارد شوى. 🔸و حضرت شعری سرود که مفهوم آن این است⬇️ ↩️ *کسى که امرى را بد مى شمرد در حالى که ربطى به او ندارد.* 🟠 تعبير به «زَعَمْتَ» مفهومش اين است که : ↩️ *اولا نسبتى را که درباره من به عنوان حسد مى دهى دروغ است،* به خصوص اينکه مرا در سخنت شريک قتل عثمان پنداشتى در حالى که من مردم را از کشتن او نهى مى کردم. ↩️ *و ثانياً به فرض که اين نسبت درست باشد ارتباطى به تو ندارد.* ┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄ 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄
┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄
🌴 *در ادامه👈 شرح نامه ۲۸ نهج‌البلاغه* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 🟩 *در ادامه 👈 بند 4 : مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام* 💎 امام(عليه السلام) به معاويه مى فرمايد: 📜«تو گفته اى که مرا همچون شتر افسار زده اى مى کشيدند تا بيعت کنم به خدا سوگند خواسته اى مذمت کنى ولى (ناخود آگاه) مدح و ثنا گفته اى و خواسته اى رسوا کنى ولى خودت رسوا شده اى»; ↩️ اشاره به اينکه تو : ◼️ *اولاً اعتراف کرده اى که من مظلوم واقع شده ام* و ديگران به من ستم کرده اند، اين مدح منِ مظلوم است و نکوهش ظالمان. ↩️◼️ *ثانياً ثابت کرده اى خلافت به اجماع صحابه* نبود; در حالى که تو مدافع چنان خلافتى هستى و گفته اى خليفه اوّل از همه در پيشگاه خدا برتر و والاتر بود چگونه ممکن است چنين باشد در حالى که چنين ستمى با نخستين مسلمان و نزديک ترين فرد به پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) و آگاه ترين و داناترين آنها بنمايد؟ اين تناقض گويى تو دليل بر رسوايى توست. 🔰 *آن گاه در شرح اين سخن مى افزايد:* ↩️ «اين امر براى يک مسلمان نقص نيست که مظلوم واقع شود مادام که در دين خود ترديد نداشته باشد و در يقين خود شک نکند»; ↩️ اشاره به اينکه اگر چنين مظلوميتى عيب باشد بايد بگويى در جنگ احد که پيشانى و دندان پيامبر(صلى الله عليه وآله) به وسيله حاميان پدرت شکست و پهلوى حمزه که به وسيله مادرت شکافته شد و جگرش را بيرون کشيد و به دهان گذارد، پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) و حمزه در خور مذمت و پدرت و مشرکان مکّه و مادرت هند شايسته مدح و تقديرند. 💎 *امام(عليه السلام) در پايان اين فراز از نامه مى فرمايد:* 📜 «اين دليل و حجت من است در برابر غير تو و من به همين مقدار که بيان آن پيش آمد براى تو ذکر کردم»; ↩️ اشاره به اينکه مخاطب واقعى من در اين سخن خلفايى هستند که مرا به زور به بيعت خودشان مجبور ساختند ولى چون تو، اين مسأله را مطرح کردى به مقدارى که لازم بود گوشزد کردم. ┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄ 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه 👈 شرح نامه ۲۸ نهج البلاغه* ( شرح آیت‌الله مکارم شیرازی) 🌴 🟦 *در ادامه 👈 بند 4 : موضع امام در مورد عثمان* ⚠️ *مقصران اصلى در قتل عثمان:* ✉️ امام(عليه السلام) در اين بخش از نامه خود به پاسخ يکى ديگر از ايرادات يا صحيح تر سفسطه هاى معاويه پرداخته 📜 تاريخ اسلام گواهى مى دهد که نسبتى را که معاويه به على(عليه السلام) داد که در خون عثمان شرکت داشته و يا دفاع لازم را از او نکرده نسبت دروغى بود که براى فريب مردم ساخته بود و در همين راه از پيراهن خونين عثمان براى برانگيختن توده هاى نا آگاه بر ضد على(عليه السلام) بهره گرفت. 🍃🌸🍃 در حالى که امام(عليه السلام) کراراً به عثمان نصيحت کرده بود که اشتباهات خود را اصلاح کند، بيت المال را در ميان بنى اميّه و اطرافيانش تقسيم ننمايد و پست هاى مهم اسلامى را به دست آنها نسپارد و به درد دل مردم گوش فرا دهد که متأسفانه عثمان هرگز نپذيرفت. 🌴 على(عليه السلام) به هنگام هجوم توده هاى خشمگين مردم به خانه عثمان فرزندان خود را براى دفاع از او فرستاد. 🔰 در حالى که معاويه قدمى براى حمايت از عثمان بر نداشت با اينکه عثمان به او نامه نوشته بود و از او خواسته بود که با لشگرى از شاميان به دفاع از او برخيزد. 🔰 جالب است بشنويد هنگامى که معاويه بر مسند خلافت نشست، روزى به ابوالطفيل، صحابى معروف گفت: ◾تو از قاتلان عثمان نبودى؟ ابوالطفيل گفت: ◾نه ولى او را يارى هم نکردم. معاويه گفت: ◾چرا يارى نکردى؟ ابوالطفيل گفت: ◼️ هيچ يک از مهاجران و انصار او را يارى نکردند معاويه گفت: 🔰 بر همه آنها واجب بود که عثمان را يارى کنند. ابوالطفيل گفت: 🍁 تو با اين لشگرى که در شام داشتى چرا نيامدى تا او را يارى کنى. معاويه گفت: 🍁 همين که من امروز خون خواهى او مى کنم يارى اوست. ابو الطفيل خنديد و گفت: 🍁 کار تو و عثمان همانند چيزى است که شاعر مى گويد: ⬇️⬇️ 👈 *تو در حيات من هيچ خدمتى به من نکردى ولى بعد از مرگم مى خواهى بر من گريه کنى.* ┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄ 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄
🌴 *در ادامه 👈 شرح نامه ۲۸ نهج البلاغه* ( شرح آیت‌الله مکارم شیرازی) 🌴 🟦 *در ادامه 👈 بند 4 : موضع امام در مورد عثمان* ⚠️ *مقصران اصلى در قتل عثمان:* 🔰 آن گاه امام(عليه السلام) به عنوان تأکيد مى فرمايد: 📛 « *هرگز چنين نيست که تو مى گويى.* 📜 به خدا سوگند (به شهادت قرآن مجيد) «خداوند کسانى که مردم را (از جنگ) باز مى داشتند و کسانى را که به برادران خود مى گفتند: 🔴 «به سوى ما بياييد (و خود را از معرکه بيرون کشيد) به خوبى مى شناسد»; 📗 آيه 18 سوره مبارکه احزاب 💎🍃 این آیه درباره دو گروه از منافقان است: گروهى که رسما در ميدان جنگ احزاب کناره گيرى کردند و ديگران را نيز دعوت به کناره گيرى نمودند. ↩️ *و گروه ديگرى که به برادران مسلمانشان مى گفتند:* 🟠 به سوى ما بياييد و دست از اين پيکار خطرناک برداريد. آنها اهل جهاد و پيکار با دشمن نبودند و جز به مقدار کمى آن هم از روى ريا يا اکراه در جهاد شرکت نمى کردند. 🔰 اين احتمال نيز وجود دارد که آيه اشاره به آن دسته از منافقان است که وقتى در ميان مجاهدان بوده اند آنها را از جنگ باز مى داشتند و هنگامى که به کنار مى رفتند ديگران را به سوى خود دعوت مى نمودند. 🔰 به هر حال استفاده امام(عليه السلام) از اين آيه شريفه اشاره به اين دارد که اگر تو (معاويه) در برابر مردم در مورد جريان قتل عثمان پرده پوشى کنى، از خدا مخفى نمى ماند که وى از تو يارى طلبيد و هرگز به سراغش نيامدى (و از قتل او خوشحال شدى) شايد خلافت به تو برسد. 🔰 البتّه معاويه که يک سياست باز حرفه اى بود مى دانست هنگامى که مهاجران و انصار در برابر شورش مردم بر ضد عثمان سکوت کرده و کمتر کسى از او دفاع مى کند، چنانچه به ميدان بيايد و به دفاع از عثمان بپردازد، مقابل مهاجران و انصار قرار گرفته است و اين معنا براى او در آينده گران تمام مى شود به همين دليل اعتنايى به دعوت عثمان براى يارى نکرد، هرچند به حسب ظاهر با او هم پيمان بود. 💎 *امام(عليه السلام) در پايان اين سخن مى فرمايد:* 📜 «من جز اصلاح ـ تا آنجا که توانايى دارم، هدفى نداشته و ندارم ـ و توفيق من (در اين کار)، جز به (يارى) خدا نيست. 🌸 تنها بر او توکل کردم; و به سوى او باز مى گردم; 🌴 بى شک، امام(عليه السلام) از معدود کسانى بود که از ريختن خون عثمان ممانعت مى کرد و فرزندان خود (امام حسن و امام حسين(عليهما السلام) را) به دفاع از او تشويق مى نمود. 📗 الامامة والسياسة، ج 1، ص 59 و تاريخ مدينة دمشق، ج 39، ص 418. ┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄ 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه 👈 شرح نامه ۲۸ نهج البلاغه* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 🟨 *بند 5 : پاسخ به تهدید نظامی معاویه* ✉️ امام(عليه السلام) در آخرین بخش نامه به معاويه می‌فرماید : ⚠️ *مرا به جنگ تهديد مى کنى؟* 📜 مى فرمايد: «و (در نامه خود) گفته اى که نزد تو براى من و يارانم جز شمشير چيزى نيست به راستى بعد از گريه مرا به خنده درآوردى. و... ↩️ منظور امام(عليه السلام) اين است که تهديد به جنگ در برابر على(عليه السلام) و بنى هاشم و فرزندان عبدالمطلب خنده آور است; 🔴 آنها مرد ميدان و فرزند شمشير و پيشروان جهادند و شما شکست خوردگان بدر و احزاب و فتح مکّه و به شهادت تاريخ اسلام افرادى ضعيف و ناتوان هستيد. آيا تهديد شما نسبت به ما خنده آور نيست؟ 💎🍃 امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن، معاويه را با عباراتى بسيار کوبنده و فصيح و بليغ به طور جدّى تهديد مى کند. 📜 و مى فرمايد: «پس به زودى آن کس که او را دنبال مى کنى به تعقيب تو بر خواهد خواست و آنچه را از آن فرار مى کنى در نزديکى خود خواهى يافت و... ↩️ اشاره به اينکه جنگ جويانى که با من همکارى مى کنند امتحان خود را در غزوات اسلامى داده اند. 💎🍃 آنها از سه گروه تشکيل شده اند مهاجران و انصار و نسلى که بعد از آنها به وجود آمدند و در طريق آنها گام نهاده اند; 🟠 ولى کسانى که با تو همراهى مى کنند همان شکست خوردگان غزوات اسلامى و فرزندان آنها و رسوبات دوران جاهليّتند. 🟠 *جمله «مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالاَْنْصَارِ، وَالتَّابِعِينَ لَهُمْ بِإِحْسَان» بر گرفته از اين آيه شريفه توبه، آيه 100. است.* 🔰 آن گاه امام(عليه السلام) نيروهاى خود را در چند جمله معرفى مى کند: *نخست مى فرمايد:* 🌸🟢🌸 «لشکرى که جمعيتشان به هم فشرده است» 🌸🟢🌸 «و به هنگام حرکت، غبارشان آسمان را تيره و تار مى کند»; 🌸🟢🌸 «آنها لباس شهادت در تن دارند. 🌸🟢🌸 «و همراه آنها لشکرى از فرزندان بدرند با شمشيرهاى هاشمى 🔰 تعبير به « *مُرْقِل* » که دلالت بر سرعت دارد و « *جَحْفَل* » که به لشکر عظيمى اطلاق مى شود که سواران بسيارى در آن حضور دارند. 🔰 و تعبير به « *سَاطِع قَتَامُهُمْ* ; غبار آنها در آسمان پراکنده است» همه اشاره به اين دارد که اين لشکر با انگيزه تمام به سرعت به سوى ميدان جهاد مى رود; نه ترديدى در نياتشان است و نه شکى در هدف دارند; بلکه با قاطعيت گام به ميدان جهاد نهاده اند و عاشق شهادت در راه خداهستند. 🍁 منظور از « *أخيک* »; برادر معاويه، حنظلة بن ابى سفيان است. 🍁 و مقصود از « *خالَکَ* »; دايى معاويه وليد بن عتبه. 🍁 و منظور امام از « *جَدَّکَ* »; جد معاويه، جد مادرى او عتبة بن ربيعه است. 🍁 و مراد از « *أهْلَکَ* »; خاندان معاويه جمعى از عمو زادگان او هستند که در جنگ بدر در صفوف لشکر کفر حضور داشتند. 🔰 جمله (وَما هِيَ مِنَ الظّالِمِينَ بِبَعِيد) بخشى از آيه 83 از سوره هود است که اشاره به عذاب دردناک و شديد قوم لوط مى کند. قومى که عذابشان از همه اقوام ستمکار و مشرک شديدتر بود، زيرا خداوند شهرهاى آنها را زير و رو کرد سپس بارانى از سنگ بر ويرانه هاى آن فرستاد. ↩️ شايان توجّه است که در کتاب صفين نصر بن مزاحم آمده است روزى سعد بن قيس، صحابى معروف برخاست و در ميان ياران خود خطبه خواند و گفت: اصحاب و ياران محمد(صلى الله عليه وآله) با ما هستند و در ميان جمعيّت ما. به خدايى که نسبت به بندگانش بصير است سوگند اگر فرمانده ما غلامى حبشى بود در حالى که هفتاد نفر از بدريين با ما هستند، مى بايست بينا و خوش دل باشيم حال چگونه خواهد بود در حالى که رييس ما پسر عموى پيغمبر ما از رزمندگان بدر است، او که در کوچکى با پيغمبر نماز خواند و در بزرگى با او جهاد کرد در حالى که معاويه از مشرکان آزاد شده روز فتح مکّه است. پدرش نيز چنين بود; ولى گروهى را اغوا کرده و وارد آتش دوزخ نموده و داغ ننگ را بر پيشانى آنها زده است. 📗 صفين، ص 236. ┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄ 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *در ادامه ی شرح دعای 32 صحیفه سجادیه* ⬇️ 💎 *اعتراف ما در مقابل بنده خدا:* ✴️ *این اعتراف هم گناه نیست، مگر آنکه سبب تحقیر و ذلت فرد گردد،* مثلا انسانی مرتکب گناهی شده است به اشتباه خود پی برده است و به این اشتباه خود در نزد دیگران اعتراف می کند. ✴️ *یا اینكه گناهی انجام داده است كه حق الناسی می باشد و باید حلالیت بطلبد* مثل غیبت یا تلف مال و... ✴️ *اما در غیر این صورت مجاز به اعتراف به گناه نیست چون از نظر اسلام انسان اجازه ندارد گناهان (کوچک یا بزرگ) خود را در مقابل دیگران بازگو کند و اسرار خود را فاش نماید.* 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *در ادامه ی شرح دعای 32 صحیفه سجادیه* ⬇️ 💎 *خشوع موجب عمل است* ✴️ *یکی از حالات مطلوب انسان خشوع است که به واسطه آن انسان در مقابل ذات پروردگار قلبش احساس ذلت و خواری می کند.* ✴️ *چون در ساختمان بدن انسان، قلب حالت حکمرانی و فرمانروایی دارد اگر قلب این حالت در او ایجاد شود دیگر اعضاء هم تبعیت می کنند و به فرمان پروردگار در می آیند.* ✴️ در این حالت اعضاء با اشتیاق و هیجان و بدون هیچ گونه احساس خستگی و ندامت به اطاعت خداوند در آمده و مقید می شوند. ✴️ *اگر انسان (در حد درک خودش) بتواند عظمت پروردگار را درک کند، یک حالت روحی و آرامش در او ایجاد می شود که به طور کامل خود را در مقابل پروردگار ذلیل و ناتوان می بیند و آرام آرام به مرحله ای می رسد که حتی فکر کردن به گناه هم در ذهن او خطور نخواهد کرد و این حالت در تمام وجود او نفوذ می کند.* 💥 *در قرآن کریم آمده است:* 🔻🔻🔻 💎« *آیا زمان آن فرا نرسیده است که قلب مؤمنان از یاد خداوند و آنچه نازل نموده خاشع شود و مانند اهل کتاب نباشد که زمان (پس از ایمان) بر آنها طولانی شده سبب سنگ شدن دلهایشان گشته و بسیاری از آنها غافل شدند*» (حدید،آیه ۱۶) ✴️ در این آیه *به انسان ها هشدار داده می شود که فسق در اعمال باعث سنگ شدن دل انسان ها و فاسق شدن او می شود.* 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
آرشیو تصویری برنامه سمت خدا:👇👇
https://farsnews.ir/my/c/102448  انتشار : 22:16 , 1400 آبان 18   ازهمه عزیزان دعوت میگردد در بخش حمایت میکنم فارس من مشارکت فرمایید🔶🔶 با توجه به اینکه امروزه ارتکاب جرم به سنین پایین جامعه سرایت پیدا کرده که متاسفانه دانش آموزان نیز بعضاً در برخی از این جرایم دخیل بوده و باعث انتشار آن در بین همکلاسی خود می‌گردند. متأسفانه دانش‌آموز مجرم تا مقاطع بالای تحصیلی به جرائم خود ادامه داده و هر دوره دیگران را نیز آلوده خواهد کرد. لذا پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای متشکل از معاونت پرورشی مدارس، یک نفر از انجمن اولیا، یک نفر روانشناس و نماینده بخش پیشگیری از دادسراهای محل تشکیل و به تناسب وقوع جرم در بین دانش‌آموزان و دانشجویان در مواقع مختلف علاوه بر رصد، جلسات خود را برگزار نمایند.ضمنا ترکیب کمیته در بدو ورود به دانشگاه تغییر خواهد کرد. لازم به توضیح است چون افراد جامعه برای آینده خود برنامه‌ریزی می نمایند، در صورت اجرایی شدن این طرح جرایم به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ همین "معاونین و این‌ها" کشور را به این روز رسانده‌اند! 🎙 حجت‌الاسلام قنبریان: 💬 خیلی دوست داشتم که این جلسه محضرتان باشم اما خوب توفیق نشد و ظاهرا "معاونین و اینها" صلاح ندیدند که بنده حضور داشته باشم! 🔹 این ۸ ثانیه که احتمالا در یک ساعت و خرده‌ای برنامه ثریا گم شده، باری دیگر، خوب و دقیق از محافظه کاری و مصلحت اندیشی‌ های خطرناک و بی‌جای حضرات پرده برمی‌دارد. 🔺 یک وقتی در جمهوری اسلامی‌مان، یک طرف نورالدین کیانوری از حزب توده می‌نشست، طرف دیگر شهید بهشتی؛ حالا اما به خاطر اینکه خدای ناکرده بحثی پیش نیاید، یا حرفی زده نشود که به تریج قبای آقایان بر بخورد، از حضور فیزیکی آخوندی انقلابی جلوگیری می‌شود!
مدیریت بحران در سطح شهر تهران به شهرداری محول شده و برای این منظور سوله‌های امن اضطراری در سطح محلات شهر ایجاد شده است که جای تشکر دارد اما درصورت وقوع زلزله به دلیل تعداد اندک نیروهای امداد،خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان حداقل خواهد بود، لذا پیشنهاد می‌شود نیروهای مازاد شهرداری در اکیپ‌های ویژه سازماندهی شده و آموزش لازم هم به آنها داده شده و در مکان‌های فوق بهصورت شیفتی استقرار یابند. ضمنا پیشنهاد فوق قبلاً به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه شده است. https://farsnews.ir/my/c/102430 ازهمه عزیزان دعوت میگردد در بخش حمایت میکنم فارس من مشارکت فرمایید🔶🔶
هدایت شده از دکتر محمد لطفی زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معادشناسی _ ۴۵ / آیا بهشت و جهنم الان هم وجود داره؟ 🔴 منبر اینترنتی 🔵 دکتر محمد لطفی‌زاده
#گلزار_شهدای_کرمان 🌸باب الجنه 🌸 💠باب های ورودی گلزار شهدای کرمان 🍃اینجا قطعه ای از بهشت است ... ✅ @vaslekhooban