مرحله دوم نامه ۲۴.mp3
5.17M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم روز صد و هشتم
✍ نامه ۲۴
📣 صوت نهج البلاغه
📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم روز صد و هشتم
✍ نامه ۲۴
📜 پس از بازگشت از جنگ صفین ،این وصيت نامه اقتصادی را در ٢٠ جمادی الاول سال ٣٧ هجری نوشت
1⃣ وصيت اقتصادی نسبت به اموال شخصی
♦️اين دستوری است كه بنده خدا علی بن ابيطالب، امير مومنان نسبت به اموال شخصی خود برای خشنودی خدا، داده است، تا خداوند با آن به بهشتش درآورد، و آسوده اش گرداند.
(قسمتي از اين نامه است)
همانا سرپرستی اين اموال بر عهده فرزندم حسن بن علی است، آنگونه كه رواست از آن مصرف نمايد، و از آن انفاق كند، اگر برای حسن حادثه ای رخ داد و حسين زنده بود، سرپرستی آن را پس از برادرش به عهده گيرد، و كار او را تداوم بخشد. پسران فاطمه از اين اموال به همان مقدار سهم دارند كه ديگر پسران علی خواهند داشت، من سرپرستي اموالم را به پسران فاطمه واگذاردم، تا خشنودی خدا، و نزديك شدن به رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) و بزرگ داشت حرمت او، و احترام پيوند خويشاوندی پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) را فراهم آورم.
2⃣ ضرورت حفظ اموال
♦️و با كسی كه اين اموال در دست اوست شرط می كنم كه اصل مال را حفظ نموده تنها از ميوه و درآمدش بخورند و انفاق كنند، و هرگز نهالهای درخت خرما را نفروشند، تا همه اين سرزمين يكپارچه زير درختان خرما بگونه ای قرار گيرد كه راه يافتن در آن دشوار باشد. و زنان غير عقدی من كه با آنها بودم و صاحب فرزند يا حامله می باشند، پس از تولد فرزند، فرزند خود را گيرد كه بهره او باشد، و اگر فرزندانش بميرد، مادر آزاد است، كنيز بودن از او برداشته، و آزادی خويش را باز يابد.
📜🌹🕊
📜🌿🌹
📜📜📜📜
صحیفه دعای ۳۲ از بند ۳۰ تا ۳۴.m4a
5.08M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔸سهم روز نود و هشتم
📔 دعای ۳۲ از بند ۳۰ تا ۳۴
📣 صوت صحیفه سجادیه
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
📙 ادامه دعای ۳۲ از بند ۳۰ تا ۳۴
🤲 دعای اعتراف به گناه بعد از نماز شب
(۳۰) وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَقَارِبِهَا الْفَاغِرَةِ أَفْوَاهُهَا ، وَ حَيَّاتِهَا الصَّالِقَةِ بِأَنْيَابِهَا ، وَ شَرَابِهَا الَّذِي يُقَطِّعُ أَمْعَاءَ وَ أَفْئِدَةَ سُكَّانِهَا ، وَ يَنْزِعُ قُلُوبَهُمْ ، وَ أَسْتَهْدِيكَ لِمَا بَاعَدَ مِنْهَا ، وَ أَخَّرَ عَنْهَا .
🍀 (پروردگارا!) به تو پناه می آورم از عقرب های دهان گشوده جهنم و مارهای نیش زننده اش و از آشامیدنی که دل و روده ساکنین خود را پاره می کند و قلب هایشان را از جای می کند. (پروردگارا!) از تو میخواهم مرا به چیزی که از این آتش واپس براند و دور سازد؛ راهنمایی کنی.
(۳۱) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَجِرْنِي مِنْهَا بِفَضْلِ رَحْمَتِكَ ، وَ أَقِلْنِي عَثَرَاتِي بِحُسْنِ إِقَالَتِكَ ، وَ لَا تَخْذُلْنِي يَا خَيْرَ الُْمجِيرِينَ
🍀 پروردگارا! بر محمد و خاندانش درود بفرست و مرا با فضل و رحمت خود از آتش حفظ فرما و به حسن گذشت و اغماض و از لغزش هایم چشم پوشی کن.
و ای بهترین پناه دهندگان مرا خوار و پست مکن.
(۳۲) اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَقِي الْكَرِيهَةَ ، وَ تُعْطِي الْحَسَنَةَ ، وَ تَفْعَلُ مَا تُرِيدُ ، وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
🍀 پروردگارا! تو بندگانت را از رنج و مصیبت نگاه می داری و به آنها حسن و خوبی عطا می کنی و هرچه بخواهی انجام می دهی و تو بر هر کار توانایی.
(۳۳) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، إِذَا ذُكِرَ الْأَبْرَارُ ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، مَا اخْتَلَفَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ ، صَلَاةً لَا يَنْقَطِعُ مَدَدُهَا ، وَ لَا يُحْصَى عَدَدُهَا ، صَلَاةً تَشْحَنُ الْهَوَاءَ ، وَ تَمْلَأُ الْأَرْضَ وَ السَّمَاءَ .
🍀 پروردگارا! بر محمد و خاندانش درود بفرست، هنگامی که از نیکان به نیکی یاد شود، و بر محمد و خاندانش درود بفرست، تا زمانی که شب و روز به دنبال هم می آیند، درودی که هیچگاه قطع نگردد و تعدادش به شماره درنیاید، درودی که هوا را در بر گرفته و زمین و آسمان را پر کند.
(۳۴) صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ حَتَّى يَرْضَى ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بَعْدَ الرِّضَا ، صَلَاةً لَا حَدَّ لَهَا وَ لَا مُنْتَهَى ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ .
🍀 درود خداوند بر محمد باد، تا زمانی که راضی و خوشنود گردد و درود خداوند بر او پس از رضایت و خوشنودی؛ درودی که هیچ حد و مرزی ندارد، ای مهربانترین مهربانان.
🥀☘🍃🌷🍃☘🥀
🌴 *شرح نامه ٢۴ نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
👈 *وصیت امیرالمومنین در اموال شخصی*
✉️ از وصايا و سفارشهاى امام(عليه السلام) است که درباره اموال (و موقوفاتش) بعد از بازگشت از صفين مرقوم فرموده است.
📝 *وصیت نامه در یک نگاه:*
📜 قسمت عمده این وصیّت نامه همان گونه که از لحن آن پیداست در واقع وقف نامه است نه وصیّت نامه.
↩️ تنها بخش کوچکى مربوط به وصیّت مى شود و حاصل آن بیان متولى وقف; یعنى فرزندان رشید امیرمؤمنان(علیه السلام) امام حسن(علیه السلام) و بعد از او امام حسین(علیه السلام) و مصارف موقوفه و چگونگى تقسیم آن و نیز نحوه اداره نخلستان هاست.
🌴🌴از مجموع این وصیّت نامه استفاده مى شود که امام نخلستان هاى متعدّدى در مناطق مختلف داشته که یا از سهمیه غنایم جنگى به دست آمده بود و یا با تلاش و کار و کوشش خود آن حضرت و همه آنها را وقف خاص و در مواردى وقف عام نمود تا استفاده آن فراگیر باشد.🌴🌴
↩️ تنها در بخش اخیر وصیّت نامه اشاره اى به کنیزان شده که چگونه راه آزادى به روى آنها گشوده شود.
⚠️ *دستور حساب شده اى براى سرپرستى موقوفه:*
📜 همان گونه که قبلا نيز اشاره شد اين وصيّت نامه عمدتا وقف نامه است و لذا ارکان وقف از جمله واقف، موقوف عليهم، متولى و... در آن يکى پس از ديگرى بازگو شده است.
👈 *نخست سخن از واقف و هدف اصلى او به ميان آمده است،*
↩️ از اين عبارت به خوبى استفاده مى شود که يکى از شرايط وقف که قصد قربت است در اين وقف نامه مورد توجّه قرار گرفته است و بلا فاصله بعد از ذکر نام واقف به آن اشاره شده است.
🔰 تعبير اميرمؤمنين(عليه السلام) بعد از ذکر نام مبارک خود براى اين است که نشان دهد اين وقف نامه در ايام حکومتش تحرير يافته هرچند آن حضرت بعد از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) هميشه به عنوان امير مؤمنان ـ از سوى آگاهان ـ شناخته مى شد.
📜 سپس امام(عليه السلام) در بخش ديگرى از اين وصيّت نامه (وقف نامه) که مرحوم سيّد رضى آن را با تعبير به «منها» جدا ساخته است چهار نکته را بيان مى کند:
↩️ در بيان شخص متولى و حق التوليه و مصارف وقف و کسانى که بعد از وفات يا شهادت متولى اوّل، قائم مقام او مى شوند.
🔰 از جمله «وَيُنْفِقُ مِنْهُ بِالْمَعْرُوفِ» به خوبى استفاده مى شود که
👈 اين موقوفه هم جنبه وقف خاص داشته و هم وقف عام;⬇️
🔹 بخشى از آن تعلق به فرزندان آن حضرت داشته.
🔹و بخشى ديگر به همه نيازمندان و مؤمنان.
🔰 جمله «وَأَصْدَرَهُ مَصْدَرَهُ» ، مفهومش اين است که امام حسين(عليه السلام) نيز همان گونه که امام حسن(عليه السلام) درباره درآمد موقوفه عمل مى کرد، عمل کند.
┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه 👈 شرح نامه ٢۴ نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
⚠️ *ادامه 👈 وصیت امیرالمومنین در اموال شخصی*
✉️ از وصايا و سفارشهاى امام(عليه السلام) است که درباره اموال (و موقوفاتش) بعد از بازگشت از صفين مرقوم فرموده است.
📜 آن گاه امام(عليه السلام) به سراغ شرح بيشترى براى موقوف عليهم مى رود و مى فرمايد:
💎🍃 «پسران فاطمه(عليها السلام) همان مقدار از اين موقوفه سهم دارند که پسران على (از غير فاطمه(عليها السلام)) سهم دارند»;👉
👈 *اين جمله دو تفسير دارد:*
🔴 *نخست همان* که در بالا اشاره شد که استفاده امام حسن و امام حسين(عليهما السلام) از حق التوليه، مانع استفاده آنها از درآمد آن موقوفه به عنوان موقوف عليهم نيست.
آنها هم متولى هستند و هم در زمره موقوف عليهم.
🔴 *تفسير دوم اينکه امتيازى* در استفاده از اين موقوفه ميان هيچ يک از فرزندان على(عليه السلام) نيست;
↩️ چه آنها که از نسل فاطمه(عليها السلام) هستند و چه آنها که از همسران ديگر امير مؤمنان(عليه السلام).
📜 امام(عليه السلام) در ادامه، به بيان اين نکته مى پردازد که چرا توليت را به فرزندان فاطمه(عليها السلام) سپرده است نه ساير فرزندانش;
⬅️⬅️ *در واقع امام(عليه السلام) چهار دليل* بر اين انتخاب بيان فرموده که همه با هم مرتبط است:
🔸جلب خشنودى خدا،
🔸تقرب به رسول الله(صلى الله عليه وآله)،
🔸 اکرام و احترام او
🔸و بزرگداشت پيوند خويشاونديش.
⚠️ به گفته ابن ابى الحديد هنگامى که کارها بعد از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) به نزديک ترين افراد شايسته او سپرده شود، پذيرش آن از سوى مردم بهتر خواهد بود،
↩️ زيرا آنها بهتر از هرکس ديگر از آيين پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) باخبرند و بهتر از هرکس مى توانند آن را پاسدارى نمايند.
⚠️ ابن ابى الحديد در شرح اين سخن مى گويد: «در اين تعبير امام(عليه السلام) رمز و اشاره و انتقادى است به کسانى که امر (خلافت) را از اهل بيت رسول الله(عليهم السلام) برگرداندند.
↩️ در حالى که مناسب تر و اولى اين بود که رياست را بعد از او به خاندان پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) براى تقرب به رسول الله(صلى الله عليه وآله) بسپارند و اجانب را در اين کار مقدم ندارند، زيرا هيبت نبوّت و رسالت در صورتى که سلطان حاکم در خلق از بيت نبوّت بود بيشتر مى شد تا اينکه حکومت به دست کسانى باشد که از نسب صاحب دعوت دور باشند».⚠️
┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه👈 شرح نامه ۲۴ نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
⚠️ *در ادامه 👈وصیت امیرالمومنین در اموال شخصی*
⚠️ در آخرين بخش از اين وقف نامه، امام(عليه السلام) از چگونگى نگهدارى و رسيدگى به اين موقوفات سخن مى گويد.
⚠️ *ضرورت حفظ مال*
👈 و *دو دستور مهم در اين زمينه صادر مى کند;*
🔴 *نخست :*
📜 آنچه را امام(عليه السلام) در اينجا بيان فرموده قاعده اى کلّى در همه موقوفه هاست که بايد اصل آن مال سالم بماند و تنها درآمدش در موارد وقف صرف شود.
↩️ حتى اين تعبير گاه به هنگام اجراى صيغه عقد وقف، گفته مى شود که «أنْ لا يُباعَ وَلا يُوهَبَ»
👈 يا در تعريف وقف مى گويند:
📜 «اَلْوَقْفُ حَبْسُ الْعِينِ وَتَسْبيلُ الثَّمَرَةِ» ولى امام(عليه السلام) به عنوان تأکيد آن را بيان فرموده مبادا کسانى از موقوف عليهم به اين فکر باشند که بخشى از نخلستان را بفروشند و از ثمن آن استفاده کنند.
🔴 *دومين دستور مى فرمايد:* «و (شرط نمود که) چيزى از اولاد نخل هاى اين آبادى ها را نفروشد تا همه اين سرزمين زير پوشش نخل قرار گيرد.
🌴🌴🌴🌴🌴🌴
↩️ اين؛ جمله مفهومش اين است که آنقدر از نهال هاى جديد نخل استفاده شود و نخلستان پر درخت شود که براى بيننده تشخيص آن مشکل گردد که آيا اين همان نخلستان سابق است.🌴🌴🌴🌴
🔰 به هر حال تأکيد امام(عليه السلام) بر گسترش عمران و آبادى اين موقوفات، قابل توجّه است به خصوص اينکه گفته مى شود اگر نهال هاى کنار نخل را به زودى قطع کنند و براى فروش آماده کنند گاهى به خود نخل آسيب مى رساند،🌴🌴
↩️ بنابراين لازم است آن را تا زمان معينى حفظ کنند و بعد طبق دستور امام(عليه السلام) و مطابق مفاد وقف نامه آن را در همان نخلستان و در همان سرزمينى که پرورش يافته و از همه جا براى رشد و نمو آن مساعدتر است بنشانند.🌴🌴🌴
⚠️ اين دستور نه تنها براى موقوفات امام(عليه السلام) که براى تمام موقوفات قابل توجّه است،
↩️🌴 هرچند متأسفانه متوليان سودجو گاه برعکس آن عمل کرده و نخلستان را در معرض آفات قرار مى دهند، چرا که اگر نخلستان پر نخل نباشد سرما و گرما زودتر به آن آسيب مى رساند ;📛🌴
🌴🌴 اما هنگامى که تمام زمين نخلستان پر از نخل شود، آفات و آسيب هاى آن کمتر خواهد بود.🌴🌴
↩️ اين سخن بدان معنا نيست که فاصله هاى معقول در ميان درختان ناديده گرفته شود که آن هم سبب تضعيف باغ مى شود.
⚠️🌴در ضمن به اين نکته بايد توجّه کرد که بچه هاى نخل ممکن است جزء منافع محسوب شوند و حرمت بيع وقف شامل آن نگردد; 🌴
↩️ ولى با اين حال امام(عليه السلام) مى فرمايد تا زمانى که خود نخلستان آن را نياز دارد به خارج از نخلستان نفروشند.
┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه👈 شرح نامه ۲۴ نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
⚠️ *در ادامه👈 وصیت امیرالمومنین در اموال شخصی*
⚠️ *در آخرين بخش از اين وقف نامه* ، امام(عليه السلام) از چگونگى نگهدارى و رسيدگى به اين موقوفات سخن مى گويد.
⚠️ ادامه 👈 *ضرورت حفظ مال*
📜 امام(عليه السلام) در پايان اين وصيّت نامه و بعد از بيان مسائل مربوط به موقوفات به مسائل مربوط به همسران کنيز خود پرداخته و وضع آنها را روشن مى سازد، به گونه اى که بعد از او همه آزاد شوند;
👈 در آن زمان امام(عليه السلام) چندين کنيز که حکم همسران آن حضرت بودند در اختيار داشت و فرزندان متعدّدى از آنها متولد شدند و شايد هدف امام(عليه السلام) از تکثير اولاد اين بود که آل على و بنى هاشم فزونى يابند و خطراتى که از سوى دشمنان آنها را تهديد مى کرد سبب انقراض اين نسل شريف نگردد.
↩️ به هر حال امام(عليه السلام) در اين بخش از وصيّت نامه تکليف کنيزانى را که فرزندى داشتند يا باردار بودند معين نموده و طبق قاعده فقهى معروف که مورد اتفاق همه فقهاست،
↩️ اين گونه کنيزان از سهم الارث فرزندشان آزاد مى شوند و يا به تعبير ديگر جزء سهم الارث فرزند قرار مى گيرند و بلافاصله آزادى شامل حال آنها مى شود، زيرا هيچ کس نمى تواند مالک پدر و مادر خود شود.
↩️ ولى درباره کنيزانى که صاحب فرزند نبودند، در اين عبارت حکمى ذکر نشده و در روايات ديگرى که از اين وصيّت نامه در کتاب کافى و جز آن به گونه مشروح ترى آمده،
↩️ تکليف آنها نيز مشخص شده است که امام(عليه السلام) دستور آزادى همه آنها را داده اند و مرحوم سيّد رضى به علت تلخيص و گزينش، تنها به اين بخش قناعت کرده است.
🔰 اين نشان مى دهد که تا چه حد امام(عليه السلام) به آزادى بردگان و کنيزان اهمّيّت مى داده و در طول تاريخ زندگى پر برکتش نيز ـ طبق بعضى از روايات ـ هزار برده از دست رنج خود خريد و آزاد کرد.
📙 بحارالانوار، ج 41، ص 32، روايت 3.
👌 مسأله برنامه تدريجى اسلام براى آزادى بردگان در اسلام، مسأله اى است بسيار دامنه دار که نشان مى دهد اسلام اصل را بر آزادى انسانها گذاشته حتى در جامعه اى که تار و پودش با بردگى پيوند داشت;
↩️ ولى براى رسيدن به اين هدف برنامه مفصل و دراز مدتى چيده بود، زيرا اعلام آزادى فورى همه آنها تنش هاى زيادى ايجاد مى کرد و حتى سبب بيچارگى و نابودى بسيارى از بردگان مى شد.
┄┅✿❀🌸 *یا مولا علی*🌸❀✿┅┄
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🔴 حکایتی از مظلومیت «شهید طهرانیمقدم»/ «تهمتها و کنایهها»؛ سختتر از جنگیدن با صدام بود
حدود یک ساعت پس از نماز ظهر در 21 آبان ماه سال 1390، تهران و حومه تهران با صدای مهیبی به لرزه درآمد. لرزش انفجار در بیشتر شهرهای استانهای تهران و البرز و چند نقطه دیگر احساس شد، اما دقایقی بعد انتشار خبر شهادت «پدر موشکی» ایران، مردم متعهد و وفادار ایران اسلامی در سراسر کشور را تکان داد.
ایران اسلامی یکپارچه در سوگ و ماتم فرو رفت، سایه سنگینی بر سر صنعت موشکی ایران گسترده شد، جبهه مقاومت هم همسو با اندیشه و آرمان بلند ملت ایران داغدار یکی از اسطورههای مقاومت شد، مردی که آرزوی نابودی اسرائیل را بار دیگر و بهنوعی دیگر فریاد زد.
تاریخ جبهه مقاومت شهادت میدهد که چگونه «حاج حسن» با ایستادگی، صبر و استقامت، فرمولهای فناوری موشکی را برای متخصصان و نخبگان این جبهه هجی کرد. «حاج حسن طهرانیمقدم» ایدۀ خواستن را در ذهن آنان بارور کرد و اکنون نظام سلطه وحشت و نگرانی خود را از قدرت موشکی یاران حاج حسن در داخل ایران و گستره جبهه مقاومت ابراز میکند.
همزمان با دهمین سالگرد شهادت پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران، سردار رشید اسلام شهید حاج حسن طهرانیمقدم با مهران ناظمنیا، ناظر سابق پروژههای موشکی ضمن اشاره به مظلومیت شهید حاج حسن طهرانیمقدم به سخنان پدر موشکی در زمان محاصره توسط رژیم بعث اشاره کرد.
وی که جانبازی در حادثه 21 آبانماه 1390 را نیز در کارنامه خود دارد، به مظلومیت «حاج حسن» اشاره دارد و به سخنان شهید طهرانیمقدم در خصوص آخرین روزهای حاج حسن طهرانی مقدم میپردازد و میگوید: حاجی از ماجرای محاصره توسط بعثیها سخن گفتند و سپس اذعان کردند که الان وضعیت من از آن دوران بدتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حکایتی از مظلومیت «شهید طهرانیمقدم»
🔹«تهمتها و کنایهها» سختتر از جنگیدن با صدام بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از افرادی که در این شهر باقیمانده بودند، رزمندههای آذربایجانی بودند،یاران شهید علی تجلایی و حاج ناصر بیرقی