eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
75.7هزار عکس
79.4هزار ویدیو
3.1هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*💎 تو قیمت داری!* *👈🏻 اینجور آدم‌ها انگیزه دارن از خودشون مراقبت کنن ...* 🎤استاد علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*‏آمریکا برای "مراد موشه طاهباز" که در ظاهر یک فعال محیط زیست مظلوم بیشتر نبود، 7 میلیارد دلار از منابع مارو آزاد کرد . 200هزار میلیارد تومان* *مگه این مراد موشه طاهباز کیه که آمریکا حاضره این همه هزینه واسش انجام بده؟* *توضیحات علی اکبر رائفی پور رو ببینید*!!!!!!
*⭕اصلاح یک فکر رایج و غلط : پیشرفت اسلام با مال خديجه و شمشير على*❗ *🔻گاهى خود ما مسلمانان حرفهايى مى ‏زنيم كه نه با تاريخ منطبق است و نه با قرآن، با حرفهاى دشمنها منطبق است؛* *يعنى حرفى را كه يك جنبه ‏اش درست است به گونه‏ اى تعبير مى‏ كنيم كه اسلحه به دست دشمن مى‏ دهيم،* *🔻مثل اينكه برخى مى‏ گويند اسلام با دو چيز پيش رفت: با مال خديجه و شمشير على، يعنى با زر و زور.* *اگر دينى با زر و زور پيش برود، آن چه دينى مى ‏تواند باشد؟!* *🔻آيا قرآن در يك جا دارد كه دين اسلام با زر و زور پيش رفت؟ آيا على عليه السلام يك جا گفت كه دين اسلام با زر و زور پيش رفت؟* *🔻- شکی نیست - كه مال خديجه به درد مسلمين خورد اما آيا مال خديجه صرف دعوت اسلام شد،* *يعنى خديجه پول زيادى داشت، پول خديجه را به كسى دادند و گفتند بيا مسلمان شو؟* *🔻آيا يك جا انسان در تاريخ چنين چيزى پيدا مى‏ كند؟* *يا نه، در شرايطى كه مسلمين و پيغمبر اكرم در نهايتْ درجه سختى و تحت فشار بودند جناب خديجه مال و ثروت خودش را در اختيار پيغمبر گذاشت* *ولى نه براى اينكه پيغمبر- العياذباللَّه- به كسى رشوه بدهد، و تاريخ نيز هيچ گاه چنين چيزى نشان نمى ‏دهد.* *🔻اين مال آنقدر هم زياد نبوده و اصلًا در آن زمان، ثروت نمى ‏توانسته اينقدر زياد باشد.* *ثروت خديجه كه زياد بود، نسبت به ثروتى كه در آن روز در آن مناطق بود ؛* *زياد بود نه در حد ثروتِ مثلًا يكى از ميلياردرهاى تهران كه بگوييم او مثل يكى از سرمايه دارهاى تهران بود.* *🔻مكه شهر كوچكى بود. البته يك عده تاجر و بازرگان داشت، سرمايه ‏دار هم داشت* *ولى سرمايه دارهاى مكه مثل سرمايه دارهاى نيشابور مثلًا بودند نه مثل سرمايه دارهاى تهران يا اصفهان يا مشهد و از اين قبيل.* *🔻پس اگر مال خديجه نبود شايد فقر و تنگدستى مسلمين را از پا درمى ‏آورد.* *مال خديجه خدمت كرد اما نه خدمت رشوه دادن كه كسى را با پول مسلمان كرده باشد،* *بلكه خدمت به اين معنى كه مسلمانان گرسنه را نجات داد و مسلمانان با پول خديجه توانستند سدّ رمقى كنند.* *🔻شمشير على بدون شك به اسلام خدمت كرد و اگر شمشير على نبود سرنوشت اسلام سرنوشت ديگرى بود* *🔻اما نه اينكه شمشير على رفت بالاى سر كسى ايستاد و گفت: يا بايد مسلمان بشوى يا گردنت را مى ‏زنم،* *بلكه در شرايطى كه شمشير دشمن آمده بود ريشه اسلام را كند، على بود كه در مقابل دشمن ايستاد.* *▪️مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى(سیری در سیره نبوی)، ج‏۱۶، ص۱۸۱-۱۸۰- با ویرایش جزئی-*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*♦️نقش حضرت خدیجه «سلام الله علیها» در تاریخ اسلام* *🔻على و خديجه‏(سلام الله علیهما) ... نقش مؤثرى در ساختن تاريخ اسلام دارند.* *🔻اگر فداكاريهاى اين زن- كه از پيغمبر پانزده سال بزرگتر بود- نبود، از نظر علل ظاهرى مگر پيغمبر مى ‏توانست كارى از پيش ببرد؟* *🔻تاريخ ابن اسحاق يك قرن و نيم بعد از هجرت راجع به مقام خديجه‏ و نقش او در پشتيبانى از پيغمبر اكرم و مخصوصاً در تسلّى بخشى به پيغمبر اكرم، مى‏ نويسد:* *🔸بعد از مرگ خديجه‏ كه ابو طالب هم در آن سال از دنيا رفت، واقعاً عرصه بر پيغمبر اكرم تنگ شد ... تا آخر عمرِ پيغمبر ، هرگاه اسم خديجه‏ را مى‏ بردند، اشك مقدسشان جارى مى ‏شد.* *🔸عايشه مى‏ گفت: يك پيرزن كه ديگر اين قدر ارزش نداشت، چه خبر است؟* *🔹مى‏ فرمود: تو خيال مى‏ كنى من به خاطر شكل خديجه‏ مى‏ گريم؟ خديجه‏ كجا و شما و ديگران كجا؟!* *🔻اين زن واقعاً مصداق يار غمگسار بود و از نظر روحى به قدرى با رسول خدا انطباق داشت كه بايد گفت در جهان نظير نداشت.* *🔻اين زن، بسيار فداكار و عاقله بود؛ مالش، جانش، هستى ‏اش، خوشى، سعادت و همه چيز خود را به پاى رسول اكرم ريخت.* *🔻مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(حماسه حسینی ج ۱و۲) ج‏۱۷ ؛ ص۴۰۴ ؛ (آشنايى با قرآن(۱ - ۵))، ج‏۲۶، ص: ۲۲۴-۲۲۲- با تلخیص و ویرایش جزئی-*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*استخفاف روزه❗* *⭕آسیب شناسی روزه ماه رمضان (۲)* *🔻روزه را نیز - همانند نماز - نبايد استخفاف كرد و سبك شمرد.* *🔻بعضى روزه را به شكلى مى‏ گيرند (حالا اين شوخى است) كه- العياذ باللَّه- اگر من به جاى خدا بودم اصلًا روزه اينها را قبول نمى‏ كردم.* *🔻من افرادى را سراغ دارم كه اينها در ماه رمضان‏ شب تا صبح را نمى‏ خوابند* *اما نه براى اينكه عبادت كنند، بلكه براى اينكه مدت خوابشان پر نشود؛ تا صبح هى چاى مى‏ خورند و سيگار مى‏ كشند،* *🔻اول طلوع صبح كه شد نمازشان را مى‏ خوانند و مى‏ خوابند، چنان بيدار مى‏ شوند كه نماز ظهر و عصر را با عجله بخوانند و بعد بنشينند سر سفره افطار.* *🔻 آخر اين چه روزه‏ اى شد؟! آدم شب تا صبح را نخوابد براى اينكه در حال روزه حتماً خواب باشد و رنج روزه را احساس نكند.* *آيا اين استخفاف به روزه نيست؟!* *🔻به عقيده من مثل فحش دادن به روزه است، يعنى اى روزه! من اين‏قدر از تو تنفر دارم كه مى‏ خواهم رويت را نبينم!* *🔻ما حج -بجا می آوریم- ولى به آن استخفاف مى‏ كنيم، روزه مى‏ گيريم و به آن استخفاف مى‏ كنيم،* *نماز مى‏ خوانيم و به آن استخفاف مى‏ كنيم، اذان مى‏ گوييم و به آن استخفاف مى‏ كنيم.* *🔻حالا چطور به اذان استخفاف مى‏ كنيم؟ ...خيلى افراد صيّت (خوش صوت )هستند و مى ‏توانند خوب اذان بگويند* *اما اگر به آنها بگويى آقا برو يك اذان بلند بگو، نمى‏ گويد. چرا؟ چون خيال مى‏ كنند اين كسر شأنش است؛ من اين‏قدر پايين هستم كه مؤذّن باشم؟!* *🔻آقا! بايد افتخار كنى كه يك مؤذّن باشى. على بن ابى طالب مؤذّن بود، در همان وقتى كه خليفه بود هم مؤذّن بود.* *🔻اين استخفاف به اذان است كه يك نفر ننگش بكند كه مؤذّن باشد يا مؤذّن بودن را بسته به شأن اشخاص بداند و بگويد:* *من كه از اعيان و اشراف هستم، از رجال و شخصيتها هستم، من ديگر چرا مؤذّن باشم؟* *♦️اينها همه استخفاف است.* *▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آزادى معنوى)، ج‏۲۳، ص: ۵۱۴-۵۱۳- با تلخیص و ویرایش جزئی -*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*♦️آداب ضیافت الهی* *🔸باز خوانی اندیشه های امام خمینی(321)* *🔻مهمان بايد لا اقل ميزبان را بشناسد و به مقام او معرفت داشته باشد، و به آداب و رسوم مجلس آشنا بوده سعى كند عملى بر خلاف اخلاق و نزاكت از او سرنزند.* *🔻مهمان خداوند متعال بايد به مقام خداوندى حضرت ذى الجلال عارف باشد-* *🔻مقامى كه ائمه، عليهم السّلام، و انبياى بزرگ الهى هميشه دنبال معرفت بيشتر و شناخت كامل آن بوده‏اند و آرزو داشتند كه به چنين معدن نور و عظمتى دست يابند.* *و أنر أبصار قلوبنا بضياء نظرها إليك، حتّى تخرق أبصار القلوب حجب النّور فتصل إلى معدن العظمة* *🔻ضيافة اللّه همان «معدن عظمت» است. خداوند تبارك و تعالى براى ورود به معدن نور و عظمت از بندگانش دعوت فرموده است،* *🔻ليكن بنده اگر لايق نباشد نمى‏تواند به چنين مقام با شكوه و مجللى وارد گردد.* *🔻خداوند تعالى بندگان را به همه خيرات و مبرّات و بسيارى از لذات معنوى و روحانى دعوت فرموده است،* *🔻ولى اگر آنان براى حضور در چنين مقامات عاليه ‏اى آمادگى‏ نداشته باشند، نمى‏توانند وارد آن شوند.* *🔻با آلودگى‏ هاى روحى، رذايل اخلاقى، معاصى قلبيه و قالبيه، چه گونه مى‏ توان در محضر ربوبى حضور يافت و در مهمانسراى رب الارباب كه «معدن العظمة» مى ‏باشد وارد شد؟* *🔻لياقت مى ‏خواهد؛ آمادگى لازم است. با روسياهي ها و قلبهاى آلوده كه به حجابهاى ظلمانى پوشيده شده است اين معانى و حقايق روحانى را نمى‏ توان درك كرد.* *🔻بايد اين حجابها پاره گردد و اين پرده ‏هاى تاريك و روشنى كه بر قلبها كشيده شده و مانع وصال إلى اللّه گرديده كنار رود، تا بتوان در مجلس نورانى و با شكوه الهى وارد شد.* *▪️جهاد اكبر، ص: 46-45-*
‏عکس از توفیر
نام شهید «محمدجواد تندگویان» یادآور همراهی قدرت و خدمت صادقانه است. او فقط مدت کوتاهی مسئولیت وزارت نفت را به عهده‌ داشت، اما در این دوران کوتاه هم، لحظه‌ای از خدمت صادقانه غافل نشد. شهید «محمدجواد تندگویان» در سپیده‌دم روز ۲۶ خرداد سال ۱۳۲۹ هجری شمسی پا به عرصه هستی نهاد. وجودش مایه برکت و خیر برای خانواده و روشنی بخش جانشان بود. قبل از اینکه به مدرسه برود، پدرش او را به مسجد برد و با قرآن آشنا کرد. پدرش از هواداران «آیت‌الله کاشانی» (روحانی مبارز) مشهور بود. جواد در محیط ساده خانواده آموخت که معیار اصلی و هدف واقعی زندگی، تجمل و رفاه نیست؛ بلکه غیر از مادیات، ارزش‌های والاتری نیز وجود دارد. به همین سبب در طول زندگی خود هیچ‌گاه اجازه نداد وسیله، برای او هدف شود. جواد بیشتر شب‌ها، با قدم‌های کودکانه‌اش همراه پدر و پدربزرگ به مسجد «بینایی» و هیأت «بنی‌فاطمه» و «فاطمیون» خانی‌آباد می‌رفت؛ ساکت و آرام در گوشه‌ای می‌نشست و به نمازخواندن مؤمنان نگاه می‌کرد تا اینکه گوشش به تدریج با دعا و گفتار عالمان دین آشنا شد. هنوز به دبستان نرفته بود که در صف نماز جماعت در کنار پدر و پدربزرگ خود ایستاد و نماز خواند و درس خضوع و خشوع دربرابر حق و ایستادگی درمقابل هرچه غیرخدا را آموخت. در کنار پدر و پدربزرگش در جلسه‌هایی که بعد از هیأت به گونه‌ای خصوصی برگزار می‌شد، شرکت داشت و با مبارزه مکتبی آشنا شد و تا آخرین لحظه‌های حیات پرافتخارش از مبارزه دست نکشید و مسجد را ترک نکرد. مهندس تندگویان، با وجود اینکه امتیاز لازم را، برای اعزام به خارج، به عنوان سهمیه بانک ملی به دست آورده بود، در مصاحبه، به دلیل اینکه مذهبی متعصب شناخته شد، کنار گذاشته شد. وی در سال ۱۳۵۴ به تحصیل در دانشکده نفت آبادان مشغول شد و فعالیت‌های اسلامی و انقلابی خود را در انجمن اسلامی این دانشکده دنبال کرد. پس از انقلاب، با توجه به سوابق انقلابی‌اش، از سوی شهید «رجایی» به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی شد. ۴۰ روز بعد، شهید تندگویان که به قصد تشویق و تقدیر کارکنان شجاع تأسیسات نفتی از یک راه فرعی عازم آبادان بود، مورد تهاجم مزدوران صدام قرار گرفت و به اسارت درآمد. برخی اسیران شهادت داده‌اند که محمدجواد تندگویان تا مدت‌ها زنده بود و حتی از شکست حصر آبادان (مهر ۱۳۶۰) و آزادسازی خرمشهر (خرداد ۱۳۶۱) آگاهی یافت، اما از چگونگی وضعیت اسارت و نحوه شهادت او در اردوگاه‌های عراق اطلاعات دقیقی در دست نیست. سرانجام پس از پایان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران و تبادل اسیران و شهیدان میان دو طرف، پیکر محمدجواد تندگویان که بر اثر شکنجه‌ به شهادت رسیده بود، به کشور بازگردانده و در آذر سال ۱۳۷۰ به خاک سپرده شد. در این کتاب صوت هایی از شهید بزرگوار، همسر و هم‌رزمانش خواهید شنید. شاید بهتر باشد همه ی مدیران و مسئولان نیز گاهی بشنوند؛ از آنان که بر مسند وظیفه و خدمت نامدار شدند. وزیری چون جواد تندگویان این‌گونه بود. لطفا بشنوید و تأمل کنید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فایل صوتی از طرف توفیر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فایل صوتی از طرف توفیر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فایل صوتی از طرف توفیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنب و جوش منظم وبابرنامه مورچه 🐜 ها برای تامین غذا 🔶🔶🔶
AUD-20220413-WA0150.mp3
11.74M
۴۸ 🥇 مسیرِ تکاملِ انسانی ؛ دقیقاً مثل مسیرِ تحصیلی ماست! تا شما از یک پایه، نمره قبولی نگیرید، صعود به پایه‌ی بالاتر ممکن نیست! ➖نمره‌ی قبولی در هر مرتبه از تکاملِ انسانی، چگونه کسب می‌شود ؟
خطبه ۱۳۶ و ۱۳۵.m4a
2.97M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸سهم روز دویست و سی و سوم 📔 خطبه ۱۳۶ و ۱۳۵ 📣 صوت نهج البلاغه
📣📣🌿🌹﷽🌹🌿📣📣 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸سهم روز دویست و سی و سوم 📣 خطبه ۱۳۶ و ۱۳۵ 🎦 خطبه ۱۳۶ 📣 (آنگاه که‌همه‌ با امام بیعت کردند و عبدالله بن عمر، سعد بن ابی وقاص، محمدبن مسلمه، حسان بن ثابت و اسامه بن زید سرباز زدند امام علیه السلام این سخنرانی را در مدینه در سال ۳۵ هجری ایراد فرمود.) 🔹بيعت بی همانند ♦️بيعت شما مردم با من بی مطالعه و ناگهانی نبود و کار من و شما يکسان نيست. من شما را برای خدا می خواهم و شما مرا برای خود می خواهيد. ای مردم! برای اصلاح خودتان مرا ياری کنيد. به خدا سوگند که داد ستمديده را از ظالم ستمگر بستانم و مهار ستمگر را بگيرم و به آبشخور حق وارد سازم گر چه تمايل نداشته باشد. ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄ 📣 خطبه ۱۳۵ 📣 (مشاجره ای بین امام علیه السلام‌ و عثمان درگرفت. مغیره پسر اخنس، یکی از منافقان بود، به عثمان گفت: من او را کفایت میکنم، امام علی علیه السلام به مغیره فرمود:) 🔹 شناخت دشمنان امام (علیه السلام) ♦️ای فرزند لعنت شده دُم بريده و درخت بی شاخ و برگ و ريشه، تو مرا کفايت می کنی؟ به خدا سوگند! کسی را که تو ياور باشی، خدايش نيرومند نگرداند و آن کس را که تو دست گيری، برجای نمی ماند، از نزد ما بيرون رو، خدا خير را از تو دور سازد، پس هر چه خواهی تلاش کن، خداوند تو را باقی نگذارد اگر آنچه می توانی انجام ندهی. ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
حق شریک.m4a
1.3M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📚 مرحله دوم ختم رساله حقوق امام سجاد علیه السلام 📔 حق ۳۶ : حق مال 🍀 " و اما حق مال و دارایی این است که آن را جز از راه حلال به دست نیاورده و جز در مورد حلال مصرف نکنی، و بیجا آن را خرج نکنی، و از راه درست آن را به جای دیگری نبری، قرار ندهی مالی را که از طرف خداوند است جز در راه او و آنچه وسیله راه خداست، و کسی که سپاسگزار تو نیست را بر خود ترجیح ندهی و سزا است که درباره آن ترک اطاعت خدا نکنی تا به جای تو میراث بماند برای دیگران و کمک به وارث کنی که از تو بهتر آنرا منظور دارد و در طاعت خدا آن را به مصرف برساند و غنیمت را او ببرد و بار گناه و افسوس و پشیمانی به دوش تو بماند و هیچ عنایتی جز به قدرت خدا وجود ندارد" . ❇️ 🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
🌴 *شرح خطبه ۱۳۶ نهج البلاغه* 🔻 🟪 *حکومت برای اجرای عدالت* 🟦 *داد مظلوم را از ظالم می ستانم* : 🟠امام علیه السلام زمانی این خطبه را بیان فرمود که چند نفر از صحابه سرشناس پیامبر صلی الله علیه و آله از بیعت با او کناره‌گیری کرده بودند و امام علیه السلام با این سخن با آنها اتمام حجت می کند و می فرماید:⬇️ ❇️ *بیعت شما توده مردم با من بی مطالعه و ناگهانی نبود*👈 بلکه هنگامی که مشکلات ناشی از بیعت با خلفای پیشین مخصوصاً بیعت با خلیفه سوم و پیامدهای آن را دیدید همگی تصمیم گرفتید به سراغ من بیایید. 👈و طرح نویی در مسئله بیعت ریختید. 🔻 💠بنابراین *با پذیرش اکثریت قاطع مردم، اقلیت کوچکی حق ندارد از بیعت سرباز زند و برخلاف مسلمین گام بردارد.* 💠 *بیان امام نیز تعریضی است به بیعت ابوبکر که در یک محیط کاملا بسته با موافقت عده ای معدود صورت گرفت تا آنجا که عمر در سخن معروفش گفت:* " بیعت با ابوبکر بی مطالعه بود، خداوند مسلمانان را از پیامدهای بد آن حفظ کرد." 🔶 به هر حال امام علیه السلام در ادامه این سخن می فرماید : 💠 *وضع من و شما یکسان نیست من شما را برای خدا می خواهم و شما مرا برای خویشتن!* اشاره به اینکه: 🔻🔻 🔸 من همچون حاکمان دنیا پرست که حکومت و اطاعت مردم را برای جاه و جلال و منافع شخصی و عیش و نوش خود می‌خواهند نیستم؛ من می خواهم به وسیله شما آیین خدا را برپا سازم و حقوق بندگان را ادا کنم، و رضای او را از این طریق به دست آورم. ⚠️ولی شما مرا برای منافع شخصی می‌خواهید، برای گرفتن سهم بیشتر از مالیات، یا رسیدن به پست و مقام و یا رفاه زندگی، *و با توجه به اختلاف این دو دیدگاه، طبیعی است که مسیر ها همچون ابزارهای کار یکسان نیست.* ⏪سپس بعد از توبیخ و سرزنش و بیدار ساختن مخاطبین از آنها دعوت می کند *به اصلاح خویش در سایه برنامه‌های امام علی علیه السلام بپردازند.* می فرماید: ⚠️ *«ای مردم را برای اصلاح خودتان یاری دهید.»* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌸☘️🌸☘️🌸☘️🌸 *ادامه شرح ١٣۶ نهج‌البلاغه* 🔻🔻 🟦 داد مظلوم را از ظالم می ستانم 🔵 اشاره به اين که : 🌟 *مکتب تربيتى من براى اصلاح همه شما آماده است،* 💠 از شما مى خواهم، با *پذيرش* *نصايح من* ، ـ که برگرفته از *منبع وحى* ، *قرآن مجيد* و تعليمات پيامبر (صلى الله عليه وآله) است *در آن شرکت جوييد و با من همکارى کنيد* ، ☀️ چرا که *اگر جوششى از درون شما نباشد هيچ برنامه اى مفيد نخواهد افتاد.* 🟪 و در پايان، به نکته بسيار مهمى اشاره کرده و اراده و تصميم قاطع خود را نسبت به آن روشن مى سازد و آن *«بسط عدالت» در سراسر کشور اسلامى و مبارزه با ظالمان بيدادگر است.* 🌸🍃 مى فرمايد: 🌟🛑 🌟 « *به خدا سوگند داد مظلوم را از ظالمش مى ستانم و افسار ظالم را مى کشم تا او را به آبشخور حق وارد سازم هر چند از اين کار ناخشنود باشد* !» 🛑 اين تشبيه زيبا که *ظالمان را به شتر چموشى همانند مى سازد که، حتى از نوشيدن آب خوددارى مى کند، وصاحبش مى خواهد او را به زور، وارد آبشخورگاه کرده و سيراب نمايد،* ✳️ نشان مى دهد که *هدف از مبارزه با ظالمان، تنها گرفتن حقّ مظلومان نيست، بلکه اين کار به نفع خود آنها نيز مى باشد* ; ✴️ زيرا *هنگامى که ظلم از حد گذشت، شورش و عصيان عمومى همچون آتشى زبانه مى کشد، و تر و خشک را مى سوزاند و اوّلين طعمه اين آتش، ظالمان خواهند بود،* 💫 همان چيزى که در عصر «عثمان» و کمى قبل از حکومت امام (عليه السلام) صورت گرفت. 💥 از سوى ديگر، نشان مى دهد که *مهمترين هدف اجتماعى امام (عليه السلام)، گسترش عدالت و گرفتن حقّ ستمديدگان بود* واين همان داروى حيات بخشى است که غالباً در کام افراد بى خبر، تلخ است. 🟥 اين همان چيزى است که از *مهمترين اهداف بعثت انبيا،* طبق گواهى قرآن مجيد مى باشد آن جا که مى فرمايد : ❇️ « *ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم و با آنها کتاب آسمانى و ميزان (شناسايى حق از باطل و قوانين عادلانه) نازل کرديم، تا مردم قيام به عدالت کنند* » 🌺🍃🌹🍃🌺 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🍃🍃🍃🍃 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin