eitaa logo
مجمع طلاب و فضلای مرند و جلفا
252 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
110 فایل
ارتباط با ما @abbasiii @Yamahadi110
مشاهده در ایتا
دانلود
مارپیچ سکوت... حجةالاسلام محمد طهماسبی، فارغ التحصیل فیزیک دانشگاه خواجه نصیر، استاد معارف دانشگاه شریف: دوسال قبل در کلاس انقلاب دانشگاه شریف، یکی از دانشجویان گفت که درصد خیلی کمی از مردم روزه می‌گیرند، چرا روزه‌خواری علنی ممنوعه؟ گفتم اینطور نیست. ببینید دم افطار چقدر ترافیک می‌شه، اما بعد از افطار خیابانها خلوت می‌شوند. یکی گفت دلیل نمیشه. گفتم اگر سحرها نگاه کنید، چراغ اکثر منازل روشه یکی گفت: این دلیل نمی‌شه، چراغ منزل ما همیشه روشنه! گفتم در همین دانشگاه شریف اکثر دانشجویان و اساتید مذهبی هستند؛ در نمازجماعت ظهر دانشگاه حدود ۱۲۰۰ نفر شرکت می کنند. اما جو حاکم به نحوی است که گمان می‌شود اکثریت با غیر مذهبی‌هاست. و لذا بسیاری از افراد بخاطر همرنگی با محیط، بروزات مذهبی ندارند. برای همین خیال می‌کنید اکثرا مذهبی نیستند درحالیکه حتی بسیاری از کسانی که پوشش مناسب ندارند مذهبی‌اند و عبادات را انجام میدهند یکی دیگه گفت: افرادی که پیش شما می‌آیند مذهبی هستند. ما بین بچه‌ها هستیم، اینطور نیست. گفتم آمار وزارت علوم نشان ‌می‌دهد که ۶۷٪ دانشجویان شریف به‌طور منظم نماز می‌خوانند و کسانی که اعتقادات مذهبی دارند بالای ۹۰ درصدند. یکی گفت: حتماً رفتند از مسجد دانشگاه آمار گرفتند! یکدفعه یک نفر با اعتمادبه نفس گفت: اصلاً بیایید از همین کلاس به عنوان نمونه بگیریم! یک تحدی برای بحث بود. گفتم باشه، کاغذ بین خودتان پخش کنید و محرمانه بنویسید که روزه هستید یا نه و چند نفر از خودتان با نظارت بقیه بشمرید. نتیجه بود: ۳۱ نفر از ۴۴ نفر روزه بودند! یعنی بیش از ۷۰% کلاس! نتیجه‌ای که فکر می‌کنم برای همه‌ی کلاس غیر منتظره بود. جالب این بود که بعد از این آمار، تازه دانشجویان موافق شروع به حرف زدن کردند و یکی هم گفت چرا کسی کاری به این روزه‌خواری‌های علنی در دانشگاه نداره؟! تاقبل از نظرسنجی، روزه دارها فکر می‌کردند در اقلیتند و ساکت بودند اما آن چند نفری که مخالفت می‌کردند،خود را اکثریت مطلق می‌دانستند. بعدا یکی دیگر از اساتید معارف دانشگاه به من گفت که شنیدن این قضیه برایم عجیب بود، لذا هفته بعدش در کلاس خودم همین نظرسنجی را انجام دادم و نتیجه همین بود! فضای مجازی، به‌خصوص توئیتر، فضای واقعی جامعه نیست؛ بلکه قشر مخالف اسلام و جمهوری اسلامی عمدتاً در این فضا فعالند و به‌خاطر این غلبه در ابراز نظر و حملات بی محابا و فحاشی، جرأت بسیاری از افراد مؤمن در این محیط برای ابراز نظر مؤمنانه کم شده. و در نتیجه باور آن مخالفین به این‌که اکثریت هستند هم تقویت شده! این جدا از اپوزوسیون خارج نشین، ربات‌ها، نیروهای منافقین و روزمزدهایی است که شغلشان حملات در فضای مجازی است. عموم مردم ایران دیندارند، شب‌های قدر، اعتکاف‌ها و عزاداری‌ها، نشانه‌هایی از آنند. @ali_mahdiyan
تفاوت اصلی پاکستان با ایران در چیست؟ 🔹بارها شنیده بودیم که امریکایی ها با حرکت دادن ناوشان کشوری را تسلیم می کردند و بایک تهدید دولتی را سرنگون می کنند. نمونه آن در 28 مرداد در ایران نیز صورت گرفت که مصدق را در یک روزه بردند و شاه را برگرداندند. ولی شاید این ها را کسی باور نمی کرد 🔸 اکنون نمونه عینی آن در پاکستان در برابر چشمان جهانیان قرار گرفت. یک دیپلمات امریکایی به نام دونالدو معاون آسیای جنوبی و مرکزی وزارتخارجه آمریکا نامه ای تهدید آمیز برای عمران خان نخست وزیر پاکستان می نویسد و از وی می خواهد تا در جنگ روسیه و اوکراین جانب امریکا را بگیرد و به امریکایی ها پایگاه نظامی بدهد ولی عمران خان آن را نمی پذیرد در نتیجه در کمترین فرصت،‌ دولت عمران خان با داشتن زرادخانه بمب هسته ای تسلیم خواسته یک دیپلمات دست چندم امریکا می شود. و کشور 100 میلیونی پاکستان دچار تنش های سیاسی جدی می شود. ✍️ولی ایران اسلامی اکنون بیش از 43 سال است که در برابر همه مستکبران جهان بویژه امریکای جنایتکار تمام قد، ایستاده است نه تنها به این گونه تهدیدات اهمیتی نمی دهد بلکه تهدیدات رسمی روسای جمهور امریکا و قلدرانی مانند بوش و ترامپ نیز اهمیت نداده و نمی دهد. سیلی را با سیلی پاسخ می دهد و پایگاه مهم عین الاسد امریکا در عراق مورد حمله موشک قرار می دهد و هواپیما و کشتی های متجاوز امریکایی و انگلیسی را در هم می کوبد یاتصرف می کندو به نامه های تهدید آمیز آنها پاسخ در خورشان می دهد. ✍️ یادتان می آید که آخرین بار نخست وزیر ژاپن جناب آبه حامل نامه تهدید آمیز ترامپ برای رهبر ایران بود ولی امام خامنه ای حتی نامه را باز نکرد و فرمود او شایستگی این را ندارد که من نامه اش را بخوانم و پاسخش بدهم. ✍️حالا رمز این اقتدار را فهمیدید ؟ 🇮🇷یک کلمه : ولایت فقیه http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هم قدم تا ظهور
10.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 نمونه‌ای از با شیوه جدید و هنری | قطار انقلاب 🎁پیشنهاد ویژه 👌کوتاه و دیدنی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ✍🏻 هم قدم تا ظهور 🆔 @valiasr114 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | دفاع از مکتب اسلام با سازش در مقابل دشمنان امکان ندارد. 🌙 مجموعه | نکات جلسات تفسیر قرآن آیت‌الله خامنه‌ای که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است. https://eitaa.com/daftaremarefat
نشست ستاد وحدت حوزه و دانشگاه با حضور روسای دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و دانشکده فنی و مدیر حوزه علمیه برادران و دبیر وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان و افتتاح دفتر وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد مرند با حضور و سخنرانی امام جمعه محترم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار گردید. امام جمعه مرند ضمن مهم و با مسئولیت خواندن وحدت حوزه و دانشگاه گفتند: چون دانشگاه و حوزه از مردم و برای مردم است باید اثر وجود آنها در زندگی مردم و کمک به مسئولین بویژه در جهاد تبیین معارف و فرهنگ اسلامی و ایرانی و مقابله با آسیب های اجتماعی برای مردم ملموس باشد و لازم است کمیته برنامه ریزی و تعیین آئین نامه با نمایندگان دانشگاه ها و نماینده اساتید دانشگاه و حوزه و آموزش و پرورش تشکیل و اجرای برنامه های مفید برای شهرستان و مردم کمک کنند. @n_j_marand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطبه امام جماعت افغانستانی. عمق بصيرتى كه از هر سلاح اتمى ، براى دشمنانمان دهشتناكتر است. تعقل و بصیرت ،تقوا و انصاف هر کجا بوده اختلافات عملی به حداقل رسیده است .
✅ تهاجم به شرق در جهت تامین منافع غرب 🔰 چند هفته ای است که خط رسانه ای خود را به سمت مرزهای شرقی ما شیفت داده است و با پمپاژ خبرسازی های پیوسته و هدفمند در صدد ایجاد شکاف، تناضع و تخاصم بین دو ملت و دولت ایران و افغانستان برآمده است. 🔹 اما سوال اینجاست که آمریکا از این تهاجم هیبریدی به سمت شرق در پی تامین چه منافعی برای خود و اسرائیل است؟! 1️⃣ افغانستان با حدود 1000 کیلومتر مرز مشترک با ایران و همچنین پیوستگی های مذهبی، قومیتی و زبانی، دارای اهمیت راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه مناقشه و تخاصمی باعث چالشهای متعددی در حوزه های مختلف حکمرانی برای ایران خواهد شد. 2️⃣ گر گرفتن آتش اختلافات مذهبی و به تبع آن قومیتی فیمابین ملت ایران و افغانستان، با توجه به حضور پر تعداد افغانستانی ها در استانهای مختلف ایران، موجب میشود ناامنی تا عمق خاک ایران گسترش پیدا کند و عملا شیرازه مدیریت و حکمرانی از دست نظام خارج شود. 3️⃣ با توجه به اخراج نیروهای آمریکایی از افغانستان و استقرار جریان ضد آمریکایی طالبان بر حاکمیت افغانستان، این شرایط یکی از موقعیت های مناسب برای جمهوری اسلامی ایران است تا بتواند منافع دو ملت ایران و افغانستان را با همکاری و هدایت خطوط راهبردی روابط دو دولت طرح ریزی و پیاده سازی کند؛ اختلاف و مناقشه در این برهه به مثابه سم برای تامین منافع دو ملت خواهد بود. 4️⃣ با ایجاد درگیری در مرزهای شرقی، جمهوری اسلامی در لاک دفاعی فرو خواهد رفت و با مشغول شدن به چالشهای امنیتی، فرهنگی، اجتماعی این بحران، نگاه و تمرکزش از خط مقاومت و منطقه کاهش پیدا خواهد کرد و این یعنی موضعیت طلائی برای پیشبرد اهداف رژیم اشغالگر صهیونیستی تا بتواند بازوان منطقه ای خط مقاومت را تضعیف کند. 5️⃣ با شدت گرفتن تنازع و تخاصم بین ایران و افغانستان، ناخواسته تیپ فاطمیون و بخش قابل توجهی از مدافعان حرم نیز متوجه و درگیر آن خواهند شد و تمرکز آنان از سوریه و عراق به سمت افغانستان سوق پیدا خواهد نمود که این موضوع باعث تضعیف خط مقاومت و جری شدن دواعش و همپیمانان آنان خواهد شد. 6️⃣ مذاکرات راهبردی و اثرگذار بر امنیت، اقتصاد و توسعه دو ملت ایران و افغانستان که ماههاست بین دولت جمهوری اسلامی ایران و طالبان در جریان است، در حال به نتیجه رسیدن و گام برداشتن به سمت عملیاتی شدن است و مناقشه و تخاصم باعث از بین رفتن تمام این زحمات چند ماهه خواهد شد. 7️⃣ دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریمها و تقویت اقتصاد داخلی، نیاز به ثبات، امنیت و روابط حسنه با تمام همسایگان خود دارد، هرگونه تنازع و تخاصم با همسایگان در شرایط فعلی در جهت وخیم تر شدن مشکلات اقتصادی و افزایش فشارهای تحریمی بر کشور خواهد شد. 8️⃣ اما مهمترین دستاورد آمریکا در صورت به نتیجه رسیدن این تهاجم هیبریدی، دارا شدن دست برتر در مذاکرات احیاء برجام و فشار مضاعف به نظام برای تحمیل زیاده خواهی های خود من جمله تن دادن به برجام موشکی و منطقه ای خواهد شد. ✅ آنچه در شرایط فعلی، برای ما حائز اهمیت است، شناخت و تبیین نقشه دشمن به مردم است تا با آگاهی و بصیرت بدانیم چگونه پازل دشمن را برهم بزنیم و او را در این مسیر ناکام بگذاریم. ✅ مراقب باشیم تکمیل کننده پازل دشمن نباشیم... سید احمد ر
✅ تا میتوانید؛ رئیسی را بکوبید 🔹 پس از دهها سال تجربه ریاست جمهوری هاشمی که اشرافیگری را در کشور رواج داد؛ خاتمی که ولنگاری فرهنگی اجتماعی سیاسی را در کشور تثبیت کرد؛ احمدی نژاد که فاتحه غرور و حمایت نیروی انقلابی را با توجه دادن به حلقه انحرافی خواند و در نهایت روحانی که هر چه کاشت خسارت محض بود و دهن کجی به انقلاب و ایران 🔸 حالا رئیس جمهوری بر سر کار آمده از جنس مردم، زلالیت فرهنگ شیعه، اراده جهادی و انقلابی برای ترمیم زخم های دهها ساله انتخاب های گذشته 🔹 این رئیس جمهور، یک تفاوت دیگری نیز با رؤسای جمهور گذشته دارد و آن هم مظلومیت و داشتن دیوار کوتاه که از یک سو باید آوار خرابی های دهها سال گذشته را هموار کند و از سوی دیگر مورد نقد و طعنه مطالبات تلنبار شده گذشته باشد!! 🔸 پس؛ آهای انقلابیون حقیقی، عدالتخواهان راستین، مطالبه گران مردمی تا میتوانید رئیسی را بکوبید و زیر سونامی های کاذب مطالبه گری و نقد مدفون کنید، تا شاید بغض فرو خفته دههای نقد و مطالبه گریتان فروکش کند. 🔹 اصلا نیازی نیست به اقدامات مثبت و گسترده هشت ماهه اخیر رئیسی نگاه کنید... 🔹 اصلا نیازی نیست به تفاوت های ویژه و قابل ملاحظه رئیسی با رؤسای جمهور گذشته نگاه کنید... 🔹 اصلا نیازی نیست به نیاز رئیسی در حمایت، پشتیبانی و همکاری یکایکتان در برطرف کردن مشکلات و گرفتاریها نگاه کنید... 🔹 اصلا نیازی نیست به اقتضائات زمان، امکانات، محدودیتها، زمان و ... برای برطرف کردن مشکلات و کاستی ها توسط رئیسی نگاه کنید... 🔸 مهم این است که تا میتوانید رئیسی را بکوبید و با این کوبیدن شجاعت، انقلابی گری، نقادی و مطالبه گری را به مخاطبین تان نشان دهید تا شاید با چند لایک و احسنت و آفرین برخی از مخاطبین، خود را سوپرمنِ مردم ببینید!!! ✅ رفقای انقلابی و مطالبه گری، حضرت آقا فرمودند: " سیاه‌نمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند" ✅ آیا بهتر نیست بجای صبح تا شب نقد کردن دولت و افزایش انتظارات از دولت تازه میدان دارِ رئیسی، دست در دست دولت دهیم و در کنار رئیسی، در پی رفع مشکلات و کاستی ها باشیم؟؟ ✅ آیا بهتر نیست بجای غر غر کردن و نق زدن، ببینیم ما چه کمک هایی میتوانید به دولت رئیسی بکنیم تا در زمان کمتری مشکلات کشور برطرف گردد؟؟ ✅ اگر هر یک از ما با توجه ظرفیتها و توانمندیهایمان، گوشه ای از کار را در جهت حل مشکلات به عهده بگیریم، یقینا میتوانیم در جهت تقویت دولت انقلابی رئیسی و جریان انقلابی برای حل مشکلات ناشی از ترک فعل های گذشته و خسارت های به جامانده از دولت های قبل به کشور و مردم کمک کنیم. ◀️ هنر بعضیا در نقد کردن است نه کار کردن ✍سیداحمدرضوی پ.ن: قدردان کارهای خوب دولت نهم و دهم و مسولان دیگری که تا بدین جای انقلاب خوب کار کردن، هستیم.
: 3. ها و امّا توصیه‌ها؛ من چند توصیه به شما برادران و خواهران عزیزی که وارد این میدان کارگزاری شده‌اید : توصیه‌ای که من امروز میخواهم عرض بکنم، توجّه به است: یک آسیب، آسیب است؛ یک آسیب، آسیب است. اینها دو آسیب است که شماها خیلی باید مراقب باشید این دو آسیب را. ، ابزار شیطان است. غرور، غرّه شدن، ابزار شیطان است. مَناشئ مختلفی هم دارد، و فرق نمیکند منشأ آن چه باشد: یک وقت منشأ آن همین پست و مقامی است که شما گرفته‌اید. یک منشأ غرور این است. یک منشأ غرور موفّقیّتها است. یک منشأ غرور، شدن به لطف الهی و توجّهات الهی است شدن به خدا یعنی چه؟ این معنایش آن است که انسان از طرف خدا احساس خاطرجمعی مطلق بکند، دیگر هیچ ملاحظه‌‌کاری‌ای نداشته باشد؛ [مثلاً بگوید] «ما که جزو خیل دوستان اهل‌بیت هستیم؛ خدا با ما کاری ندارد»! این غرّه شدن به خدا است. (): انسان وقتی که یک چنین غروری پیدا کرد، هم در درون خود ساقط میشود، هم در اجتماع ساقط میشود، هم آن حرکت اجتماعی‌ای که حول ‌و ‌حوش او به وجود آمده، از بین میرود و ساقط میشود. یکی از اگر در ما به وجود بیاید، این است که : ما را از مردم دور میکند. غرور و مغرور شدن به خود، ما را از مردم دور میکند. ما را درباره‌ی خودمان دچار توهّم میکند خطاهای خودمان در نظرمان کوچک میشود. ما را از شنیدن انتقاد خیرخواهانه محروم میکند. آسیب دوّم چه بود؟. انفعال نقطه‌ی مقابل مغرور شدن است که آن هم بیماری است، آن هم آسیب است، آن هم بیچاره‌کننده است. یعنی چه؟ یعنی روحیه‌ی ضعیف، خود را ناتوان پنداشتن، ناتوان‌پنداری خود، احساس کنند که دیگر [نمیتوانند]. احساس بن‌بست در امور، احساس عدم امکان فرج، انفعال است. یأس از رحمت الهی یکی از آثار این [انفعال] است که یکی از گناهان کبیره است. برای مدیر یک مجموعه، برای مسئول یک مجموعه واقعاً سم است که احساس بن‌بست کند. و دشمنان هم خیلی روی این سعی میکنند و القاء میکنند این معنا را؛ ما راه مقابله‌ی با این انفعال را الحمدلله در نظام جمهوری اسلامی داریم: وعده‌های الهی است، آیات قرآن که وعده‌های تخلّف‌ناپذیر پروردگار است. : قرآن راه مقابله‌ی با دشمن را به ما نشان میدهد: «» و «». اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا؛ یعنی کِید آنها هیچ تأثیری در شما نخواهد گذاشت و شما را عقب نخواهد [راند]؛ این وعده‌ی الهی است. # صبر، یعنی خسته نشدن؛ یعنی خسته نشوید؛ صبر در عبادت هم همین جور است، صبر در مقابل معصیت هم همین جور است ــ یک معصیتی است که جذّاب است برای انسان، دائم او را میکِشد، مدام انسان مقاومت میکند؛ این مقاومت، آدم را خسته میکند و بعد تسلیم هوای نفْس میشود؛ صبر یعنی خسته نشدن ــ در مقابل مصیبت همین جور است، در مقابل دشمن همین جور است؛ صبر یعنی از میدان در نرفتن و خارج نشدن، صبر است. یعنی چه؟ یعنی مراقبت کامل؛ تقوا در همه جا معنایش این است. ترس از خدا یعنی این؛ یعنی با دقّت مراقب باشید که برخلاف فرمان خدا، امر و نهی خدا عمل نشود؛ این تقوا است. در یک چنین مواردی که [قرآن] «اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا» میفرماید، یک خصوصیّتی وجود دارد: این تقوا، است. یعنی مراقب بودن؛ مراقب دشمن، مراقب حرکت او، مراقب حرکت خودتان در مقابل او، مراقب مانور او و تحرّکاتی که دارد، مراقب کاری که از شما صادر میشود که ممکن است حاکی از غفلت شما باشد؛ تقوا یعنی این. شکلش در اینجا به این صورت است: مراقب دشمن باشید. در هر مسئله‌ای این است؛ در تقوا لازم است، در امور تقوا لازم است، در مسئله‌ی تقوا لازم است، در همه‌ی اینها تقوا لازم است؛ در مسائل گوناگون؛ و در هر کدامی هم تقوا به تناسب خود آن است. با کمک پروردگار، از خدای متعال کمک خواستن و مراقبت دقیق را انجام دادن. خب این حالا دستور پروردگار. امروز ما خودمان اینها را تجربه کرده‌ایم، خودمان در میدانهای مختلف این را مشاهده کرده‌ایم که اگر صبر داشتیم و تقوا داشتیم، پیروز میشویم. آن روزی که جنگ شروع شد ــ در دوره‌ی دفاع مقدّس را عرض میکنم ــ حالا ماها خیال میکردیم جنگ مثلاً فرض کنید یک هفته، ده روز، بیست روز ادامه پیدا میکند؛ [ولی] هشت سال طول کشید! هشت سال طول کشید. امام از همان روز اوّل خاطرش جمع بود؛ نه اینکه تصریح کند که ما پیروز میشویم؛ نه، [امّا] ما در امام هیچ نگرانی‌ای مشاهده نمیکردیم؛