eitaa logo
مجمع طلاب و فضلای مرند و جلفا
250 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
110 فایل
ارتباط با ما @abbasiii @Yamahadi110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به نفع جمهوری اسلامیه که رو کاملا آزاد کنه و کلا بیخیال حجاب زنان بشه! چرا؟؟ کلیپ را ببینید ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄‌ 👇 ╔═ 🔸🔷🔸 ════════ https://eitaa.com/joinchat/2732916906C9641a34ed5 ╚═══
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مناظره داغ کارشناسان عرب 🔹 آمریکا هیچ ارتباطی به اعتراضات ایران ندارد و به دنبال بقای این نظام است/این هایی که میگویند خبری در ایران نیست و آمریکا می خواهد ایران را بی ثبات کند تا ایران کوتاه بیاید، این حرف ها یعنی کوچک شمردن عقل بینندگان عربی این شبکه... 🔸 خدا عقلی به تو بدهد!/حتما فقط تو اتفاقات ایران را میبینی نه شخص دیگری؟!/به جای این شعارها منطقی حرف بزن و تحلیل ارائه بده/هر اعتراضی که مسلحانه شود دیگر اعتراض نیست بلکه تروریسم است/ایرانی جماعت در تفکر و اندیشه خود اصالت دارد و خودش را نمی فروشد....
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید محراب، آیت الله دستغیب: ♦️ خدا لعنت کند هر عمامه سری را که از رهبری اطاعت نکند.رهبر یکی است، امام یکی است و نائب امام هم یکی است.تا زمانی که حسن (علیه السلام) امام بود حسین (علیه السلام) امام نبود، وای بر ملتی که از رهبر خود فاصله بگیرد. ♦️مواظب باشید گرگ ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند. شما را گروه گروه نکنند. شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید. شما الان در جبهه جنگید.در جبهه جنگ دینی هستید. 🌹20 آذر سالروز شهادت 🕊شادی روح بلندشان صلوات🇮🇷 https://eitaa.com/daftaremarefat
🔻بیانیه حجت الاسلام خسروپناه علیه کسانی که نسبت به حکم اعدام برخی اغتشاشگران اعتراض دارند بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ»(مائده/۳۳) «مجاﺯﺍﺕ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﺭی ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﻣُﺤﺎﺭﺑﻪ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭی‌ﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﻳﺰی‌ﺷﺪﻩ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻫﻢ ﻣﻲ‌ﺯﻧﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: به ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺟﺮﻣﺸﺎﻥ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺣّﻢ، ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻜُﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻُﻠّﺎﺑﻪ ﺑﻜِﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻬﺎ‌ﺭ‌ﺍﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎی ﭼﭙﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﺷﺎﻥ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﺗﺎﺯﻩ، ﺍﻳﻦ‌ﻫﺎ ﺭﺳﻮﺍﻳﻲ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺑﻲ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ.» حکم اعدام برخی از اغتشاشگران محارب، برخی از مدعیان فلسفه اخلاق را وا داشت تا به نفی خشونت توصیه کنند و شخص مدعی فقاهت را وا داشت تا عنوان محارب را از جانیان بزداید و شخص مدعی علم حقوق نیز همین ادعا را تکرار کرد. اما باید از اینها پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟ دوستان می پرسند اینان که درس خوانده حوزه علمیه هستند، چرا اینگونه استدلال می کنند؟ پاسخ این است که انحراف یک تفسیر و تطبیق به رای حوزوی از انحراف فکری یک دانشگاهی به مراتب بدتر است. وقتی محقق حلی در شرائع الاسلام به صراحت می نویسد: المحارب کل من جرد السلاح لإخافة الناس فی بر او بحر لیلا کان او نهارا فی مصر و غیره، و شیخ طوسی در خلاف می فرماید: المحارب الذی ذکره الله تعالی فی آیه المحاربه هم قطاع الطریق الذین یشهرون السلاح و یخیفون السبیل، و ابن ادریس در السرائر می فرماید: المحارب کل من شهر السلاح لإخافة الناس فی بر كان او فی بحر فی العمران و الامصار او فی البراری و الصحاری؛ همچنین وقتی آیه شریفه با ظهور قریب به نص بر حکم شرعی محارب دلالت دارد؛ آنگونه که در ترجمه تفسیری آن بیان شد؛ حال چگونه این طائفه مدعی اخلاق و فقه و حقوق، قمه کشان معرکه گیر فحاش قطاع الطریق را محارب نمی دانند و به واسطه مخالفت باحکم شرعی اعدام آنها خوراک رسانه اجانب را تامین می کنند. خداوند اهل علم را از تحمیل سیاست زدگی بر اخلاق و فقه و حقوق نجات دهد و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۱۹ آذر ۱۴۰۱ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔸چرا فوتبال زیباست؟! چرا اعدام زیباست... "آیت الله حائری شیرازی " ⚽️ این فوتبال، یک جامعه کوچک است که مجرم دارد، قاضی دارد، زندان دارد، اخراج دارد. همه این چیزهایی که در جامعه هست در فوتبال هست. منتها یک جامعه کوچک است، یک دنیای کوچک است، قوانینتان را بر مبنای این وضع کنید. ⚽️ ببینید، قوانین فوتبال هر جریمه‌اش، به شدت است. مثلاً در منطقه جریمه وقتی که یک کسی یک خلافی را می‌کند، یا با دستش توپ را می‌گیرد، این موجب پنالتی است. بازی فوتبال است، بنا بوده که با پا بازی کنید. حالا که دستت را آوردی در کار، جریمه‌اش پنالتی است. ما می‌بینیم که کارشناسانه عمل شده در فوتبال. قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضاییه‌اش هماهنگ کار می‌کنند که این جامعۀ زیبا را بوجود آورده اند. ⚽️ در فوتبال، دادنش هم زیبا است. دادن هم زیبا است. طرف را هم که اخراج می‌کنند، زیبا است. مردم می‌برند، نه اینکه ناراحت بشوند. معنایش این است که در احکام جامعه هم اگر اعدامش، به موقع باشد، زیبا است. نباید از حکم اعدام ترسید. ببینید چه کار کرد؟ وقتی کارت قرمز داد یعنی از بازی برو بیرون؛ اعدام هم یعنی از بازی برو بیرون. ⚽️ کارت زرد و قرمز، . کسی که را بداند، می‌فهمد که دست دزد را قطع کردن، بسیار قشنگ است. صد در صد قشنگ است. صد در صد زیبا است. چرا؟ یک دست قطع کن، ! یک دست قطع کن، یک عالَم نفس بکشد! راحت بشود! چقدر روی دیوار خانه‌ها سیخ برای امنیت آویزان کرده‌اند، قفل روی قفل، قفل روی قفل! چه فایده دارد؟ این زندگی است؟! این زندگی است که زن امنیت نداشته باشد بخواهد بیاید در کوچه؟ کار این آقا که مزاحم ناموس مردم می‌شود، زشت است، اما دار زدن او قشنگ است. ⚽️ عالَم نمی‌فهمد، می‌گویند اعدام کردن، خشونت است. بیچاره ها! شما اینهمه سال که زندان درست کردید در اروپا، چندتا دزد را از دزدی بازداشتید؟ شما که دیگر مشکل بیکاری ندارید، پس این چیست؟ شما راهی ندارید غیر از همان کاری که در فوتبال می‌کنید! همان را عمل کنید. کارت زرد لازم است. زندان، کارت زرد است. اعدام، کارت سرخ است. به او می‌گوییم اگر نمی‌توانی در این بازی شرکت کنی، لایقش نیستی، از بازی بیرون برو. ⚽️ اگر داور این کار را نمی‌کرد، هر کس که بود، پهلوان‌تر بود، توپِ او می‌رفت در گل. چینی‌ها ریز و کوچک هستند، کره‌ای‌ها ریز و کوچک هستند، آفریقایی‌هایی هیکل‌دار و درشت‌اند. این‌ها وقتی با هم مسابقه می‌دهند، چینی‌ها برنده می‌شوند. حالا اگر واقعاً به زور و هیکل بود، محال بود چینی‌ها یک گل به آنها بزنند! یک هُلی به آنها می‌دادند و پرتشان می‌کردند آن طرف. اما الآن این چینی، از لای دست و پای این‌ها رد می‌شود، گل می‌کند، اما آنها دست به او بزنند! عالَم همین است. بروید هرچه در فوتبال پیدا کردید از جامعه و حکومت مطالبه کنید. @haerishirazi 👈 عضوشوید @hosein_darabi
هدایت شده از مدار 01:20
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍🏾صحبت های دردآور مادران شهیدان زینال زاده و رضا زاده در دادگاه در برابر مجیدرضا رهنورد @madare0120
لینک گروه خبررسانی طلبه های مرند و جلفا: https://eitaa.com/joinchat/2107375627Cc86b56bfc2 لطفا فقط در اختیار طلاب و روحانیون مرند و جلفا قرار بدهید.
⭕️ خدایا منو برانداز کن ولی اصلاح طلب نکن🔺 🔴🔴🔴خاک برسر ، اون بالا پیشنهاد میده جزایر را واگذار کنیم ، این پایین ناله می‌کنه وای اقتدار رفت.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هم اکنون | لحظات ابتدایی تشییع پیکر مطهر طلبه شهید حسن مختارزاده در قم @HawzahNews | حوزه‌نیوز
هدایت شده از پایگاه نمو
نگاه کلان آقا.mp3
5.34M
📌 جهانی که ما نمیبینیم! 🎙 حجت الاسلام مظاهری @nomov_ir
43.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مجازات محاربه 👤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید محمود نبویان 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
⚫️شبهه ✅ برخی اخیرا مدعی شده‌اند که علامه طباطبائی معتقد بود ما حق نداریم برای توسعه‌ دین از ابزار زور استفاده کنیم و می‌گویند: علامه تصریح می‌کند که پیامبر(ص) در برابر تخلف از دستورات دینی از ابزار اجبار و اکراه و زور استفاده نمی‌کند. 📡https://fa.shafaqna.com/?p=1477515 🔆پاسخ شبهه 📝حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر مهدی امیدی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔷 مدعیات مزبور نادرست است؛ زیرا: 1️⃣ پیامبران الهی بویژه پیامبر مکرم اسلام دارای شئون و وظائف مختلفی هستند که هر یک اقتضای خاص خویش را دارد: ✅ اقتضای رسالت، دعوت مردم به سمت خیرات و نیکی‌ها و پرهیز دادن از شر و بدی‌ها است. ✅ اقتضای شأن حکومتی ایشان، الزام به احکام و قوانین است. ✅ اقتضای قضاوت پیامبر اکرم(ص)، الزام به تبعیت از حکم و اجرای آن بر اساس عدالت است. 2️⃣ آنچه به هیچ وجه الزام‌آور و اکراه‌پذیر نیست ایمان به خداوند است که امری درونی است و آیه «لا اکراه فی الدین» ناظر به آن است. در تفسیر آیه 28 سوره هود، علامه طباطبایی اکراه بر ایمان را در صورت استکبار و طغیان افراد نفی می‌کند و واضح است که اکراه بر ایمان با ماهیت رسالت پیامبر(ص) سازگار نیست. البته این آیه نافی مطلق الزام نیست، بلکه نافی الزام در ایمان است. بنابراین الزامات حکومتی پیامبر را در بر نمی‌گیرد. 3️⃣ علامه طباطبایی در جلد چهارم المیزان عربی ص117 آزادی عقیده را نفی می‌کند و معتقد است آزادی عقیده همانند این است که در ظرف اجتماع قائل به آزادی از قانون یا آزادی اقدامات غیر قانونی باشیم واضح است که چنین امری پذیرفته نیست. در اینجا الزام به عقیده ممکن نیست اما الزام به هر آنچه منجر به عقیده می‌شود همچون اعمال و ... امکان پذیر است البته این الزامات باید منطبق با قانون جامعه و در فضای اندیشه اسلامی در چارچوب توحید باشند. 4️⃣ علامه طباطبایی در جلد 15 المیزان صفحه 357 برای حضرت سلیمان دو شأن قائل است شأن رسالت و شأن حکومت. بر اساس شأن نخست، ایشان افراد را به سمت خدا فرا می‌خواند، ولی بر اساس شأن حکومت می‌تواند آنها را به اسلام (و نه ایمان) الزام نماید همانگونه که قرآن اشاره فرموده است «الاتعلوا علیّ وأتونی مسلمین» (نمل، 31) 5️⃣ علامه طباطبایی در جلد 9 صفحه 76 المیزان بیان می‌دارد که «قتال با کفار برای منع آنها از فتنه‌گری بیشتر و تحقق حاکمیت دین حق الهی واجب است». واضح است که قتال پیامبر در برابر کفار، خود نوعی الزام و اجبار به ممانعت از اقدامات و تبلیغات کفرآمیز آنان است. 6️⃣ علامه همچنین در همین صفحه آورده است که آیه «لااکراه فی الدین» منافاتی با آیه‌ای که دال بر الزام اهل کتاب به پرداخت جزیه است، ندارد و هیچیک از دو آیه ناسخ یکدیگر نیست. توضیح فرمایش علامه این است که لا اکراه فی الدین نافی الزام حکومتی به کفار برای اجتناب از فتنه‌گری و الزام اهل کتاب به پرداخت جزیه نیست. اکراه در دین همان اکراه بر ایمان است که از منظر اسلام پذیرفته نیست. 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627