eitaa logo
مجمع طلاب و فضلای مرند و جلفا
250 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
2.4هزار ویدیو
110 فایل
ارتباط با ما @abbasiii @Yamahadi110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پایگاه نمو
نگاه کلان آقا.mp3
5.34M
📌 جهانی که ما نمیبینیم! 🎙 حجت الاسلام مظاهری @nomov_ir
43.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مجازات محاربه 👤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید محمود نبویان 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
⚫️شبهه ✅ برخی اخیرا مدعی شده‌اند که علامه طباطبائی معتقد بود ما حق نداریم برای توسعه‌ دین از ابزار زور استفاده کنیم و می‌گویند: علامه تصریح می‌کند که پیامبر(ص) در برابر تخلف از دستورات دینی از ابزار اجبار و اکراه و زور استفاده نمی‌کند. 📡https://fa.shafaqna.com/?p=1477515 🔆پاسخ شبهه 📝حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر مهدی امیدی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔷 مدعیات مزبور نادرست است؛ زیرا: 1️⃣ پیامبران الهی بویژه پیامبر مکرم اسلام دارای شئون و وظائف مختلفی هستند که هر یک اقتضای خاص خویش را دارد: ✅ اقتضای رسالت، دعوت مردم به سمت خیرات و نیکی‌ها و پرهیز دادن از شر و بدی‌ها است. ✅ اقتضای شأن حکومتی ایشان، الزام به احکام و قوانین است. ✅ اقتضای قضاوت پیامبر اکرم(ص)، الزام به تبعیت از حکم و اجرای آن بر اساس عدالت است. 2️⃣ آنچه به هیچ وجه الزام‌آور و اکراه‌پذیر نیست ایمان به خداوند است که امری درونی است و آیه «لا اکراه فی الدین» ناظر به آن است. در تفسیر آیه 28 سوره هود، علامه طباطبایی اکراه بر ایمان را در صورت استکبار و طغیان افراد نفی می‌کند و واضح است که اکراه بر ایمان با ماهیت رسالت پیامبر(ص) سازگار نیست. البته این آیه نافی مطلق الزام نیست، بلکه نافی الزام در ایمان است. بنابراین الزامات حکومتی پیامبر را در بر نمی‌گیرد. 3️⃣ علامه طباطبایی در جلد چهارم المیزان عربی ص117 آزادی عقیده را نفی می‌کند و معتقد است آزادی عقیده همانند این است که در ظرف اجتماع قائل به آزادی از قانون یا آزادی اقدامات غیر قانونی باشیم واضح است که چنین امری پذیرفته نیست. در اینجا الزام به عقیده ممکن نیست اما الزام به هر آنچه منجر به عقیده می‌شود همچون اعمال و ... امکان پذیر است البته این الزامات باید منطبق با قانون جامعه و در فضای اندیشه اسلامی در چارچوب توحید باشند. 4️⃣ علامه طباطبایی در جلد 15 المیزان صفحه 357 برای حضرت سلیمان دو شأن قائل است شأن رسالت و شأن حکومت. بر اساس شأن نخست، ایشان افراد را به سمت خدا فرا می‌خواند، ولی بر اساس شأن حکومت می‌تواند آنها را به اسلام (و نه ایمان) الزام نماید همانگونه که قرآن اشاره فرموده است «الاتعلوا علیّ وأتونی مسلمین» (نمل، 31) 5️⃣ علامه طباطبایی در جلد 9 صفحه 76 المیزان بیان می‌دارد که «قتال با کفار برای منع آنها از فتنه‌گری بیشتر و تحقق حاکمیت دین حق الهی واجب است». واضح است که قتال پیامبر در برابر کفار، خود نوعی الزام و اجبار به ممانعت از اقدامات و تبلیغات کفرآمیز آنان است. 6️⃣ علامه همچنین در همین صفحه آورده است که آیه «لااکراه فی الدین» منافاتی با آیه‌ای که دال بر الزام اهل کتاب به پرداخت جزیه است، ندارد و هیچیک از دو آیه ناسخ یکدیگر نیست. توضیح فرمایش علامه این است که لا اکراه فی الدین نافی الزام حکومتی به کفار برای اجتناب از فتنه‌گری و الزام اهل کتاب به پرداخت جزیه نیست. اکراه در دین همان اکراه بر ایمان است که از منظر اسلام پذیرفته نیست. 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
هدایت شده از پژوهش مدرسه حضرت ولی‌عصر﴿عج﴾ پردیسان
💻 | ⭕️ با موضوع؛ ناامید کردن یا امیدوار کردن! 📆 پنجشنبه ، ۲۴ آذر ماه ، ساعت ۲۰ ♻️ لینک برگزاری؛ https://room.gharar.ir/56bf1902-1549-41e3-8ce3-849029c8f5fc ✅ حضور برای عموم آزاد است. 👈دوستانی که علاوه بر حضور، علاقه مند به صحبت کردن در کرسی آزاد اندیشی هستند لطفا در آی دی 👇 ثبت نام کنند. 🆔 @V_tahghigh •┈┈••••✾🔆 🔍 وارثان انبیاء | علم و تحقیق ✏️ @VA_Tahghigh 🔰با ما همراه باشید 👈
هدایت شده از رسم وفا
دشنه خواص در قلب نظام اسلامی.mp3
3.73M
🔥بیانات حجت‌الاسلام وزیری‌فرد، پیرامون مسائل اخیر جامعه: «خطای خواص؛ ضربه بر پیکر نظام اسلامی» 🎵حجم فایل: 3/5 مگابایت 🔹تبیین روایتی از علیه‌السلام 🔸 کیست؟ 🔹 مهمترین بستر اجرای 🔸 برخی مشاهیر از شرایط روز و ارائه نظرات ناصواب و ... 🔹تفقه بدون و ، زمینه‌ساز ارائه نظرات نامناسب و در نتیجه است... 🔴در صورت امکان، حتماً این صوت را به دست و برسانید. •••✾•┈🍃💐🍃┈•✾••• 🔻کانال @rasmevafa
هدایت شده از هم قدم تا ظهور
🔰 در این فتنه ها باید اهل تشخیص حق از باطل باشیم...
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️🔘 مجید رضا رهنورد به علی کریمی : آخه تو انسان هستی یا نه؟ این فیلم رو خودم گفتم گرفتن که بعدا چند نفر مثل منو بدبخت نکنی 📡@news_fath
اخوی-نوجوان-جلسه اول.mp3
42.41M
🎙 جلسه اول زندگی آرام با نوجوان 👤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر ابراهیم اخوی، روان‌شناس و مدیر مرکز مشاوره مأوای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🎯 مباحث این جلسه: 1️⃣ نوجوان کیست؟ 2️⃣ اشتباهات ما در ترجمه ویژگی‌های او کدامند؟ 3️⃣ چگونه در مقابل رشد طبیعی او مقاومت نکنیم؟ 4️⃣ چه رفتار مناسب با تغییراتش داشته باشیم؟ 5️⃣ چگونه به نوجوان خود کمک کنیم تا از دالان خودمحوری، استقلال‌طلبی، غلبه بر تردیدها و خودیابی‌اش با موفقیت عبور کند؟ 6️⃣ راه‌حل‌های چالش برانگیز پذیرش تغییرات چیستند؟ 🔷 کانال دکتر اخوی 🔰@eakhavi
🔅کانون خدمت رضوی شهرستان مرند برگزار میکند: 🔶مراسم پرفیض 📆هر هفته پنج شنبه ها 🕒بعداز نماز مغرب و عشا 🕌آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم عليه السّلام یالدور ✨✨✨✨✨✨✨✨ ✅کانون خدمت رضوی شهرستان مرند ✨✨✨✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨✨✨✨ ╭─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╮ ✅ @khadem_marand کانال ایتا ╰─┅••─• 🍃 🏴 🍃 •─┅••─╯
8.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استاد 🔸 خصوصیات یک خوب ✍در این فایل تصویری ، به مسئولین مدرسه و مورد بررسی قرار گرفته است.برای دوستان خود کنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از مدار 01:20
یه خاطره از کتاب خلخالی درباره حکم محاربه توی اوایل انقلاب. خلخالی: "خبر دادند در کردستان قصابی ساطور به دست، در خیابان عربده‌کشی می‌کند که: بیایید! گوشت طرفداران خمینی ارزان شده! و انقلابی‌ها را تهدید می‌کند و راه را می‌بندد. مردم هم از ترس و وحشت از آن محل عبور نمی‌کردند." اتفاقا عازم کردستان بودم. گفتم تا فردا صبر کنید. رفتم کردستان، مغازه قصابی‌اش را نشانم دادند. وقتی رسیدم دیدم با چاقو در حال عربده‌کشی‌ست. همان‌جا کلت کشیدم و کارش را ساختم. چنان جنایتکاری اصلا نیاز به دادگاه نداشت. چرا؟" "چون من خودم حاکم شرع و قاضی مملکت، با چشم خودم محاربه و افساد فى الأرض برايم مسجل شد، دیگر نیازی به شاهد و وکیل و کیفرخواست و دادگاه نبود. بعضی انتقاد کردند که اگر اصل کارَت هم درست باشد، روش اجرايت غلط است. در جواب گفتم: شما با اصل کار هم مخالفید و مشکل‌تان فقط با روش نیست" امروز معلوم شد حق با خلخالی بوده. بحث با کسانی که نمی‌فهمند بستن مسلحانه خیابان یعنی چه، بی فایده است. برق شمشیر اگر از پشت غلاف دیده شود، همانجا باید گردن یاغی را زد تا چه برسد که، آن را روی سرش بچرخاند و عربده بکشد 🔗 عابرِ پیاده @madare0120