eitaa logo
هیئت مکتب الأئمه، طلاب شهرستان خوی
332 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
441 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤🍃 ماامنیت‌را‌ا‌ز،دشــمن التـماس‌نمی‌کنیم‌!
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روایتی تازه از نحوه اسارت و شهادت محسن حججی روایت جواد تاجیک، راوی دفاع مقدس: وقتی ترکش به پهلوی شهید حججی می خورد، بیهوش می‌شود و بچه ها فکر می‌کنند شهید شده است و عقبگرد می کنند....
💠 رهبر انقلاب: زن توی خانه بیکار نیست. یک عده ای خیال می کنند زن در خانه بیکار است. نخیر، زن توی خانه، بیشترین و سخت ترین و ظریف ترین کارها را انجام می دهد. (۱۳۶۰/۰۴/۰۶)
🏴 عزاداری سیدالشهداء علیه السلام، یاری امامت🏴 علیه السلام فرمودند: 🍃 هیچ گریه کننده‌ای بر سیّد‌الشّهداء علیه‌السلام نمی‌گرید مگر آنکه با حضرت زهرا سلام الله علیها صله نموده و آن بانو را یاری نموده است و نیز با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله صله کرده و حق ما اهل‌بیت علیهم السلام را ادا نموده است. 📖کامل الزیارات، ج 1، ص81
دستش قطع شد ، امّـا... دست از یاری امام‌زمانش برنداشت در کربلای چهار مثل اربابش فرمانده بود فرماندهٔ قلبها چهره نورانے اش جز لبخند چیزی نمی‌گفت... شهید حسین خرازی
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ انا لله و انا الیه راجعون ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ⚫️ برادر عزیزم، جناب حجت الاسلام ، درگذشت گرامیتان، را خدمت شما دوست عزیزم و خانواده محترمتان تسلیت و برای آن مرحوم غفران الهی را مسئلت میکنیم. ⚫️ انشاءلله به احترام این ایام و لیالی مورد عنایت خاص حضرت اباعبدالله علیه السلام قرار بگیرند. ⚫️شادی روح رحم الله من قرا الفاتحه مع الصلوات ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
طلاب و فضلای خوئی عزیز لطف بفرمائید و برای برادر عزیزمان حاج آقای برزگار به نام دو رکعت نماز بخوانید
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/356686?utm_source=hadith_app&utm_medium=display&utm_content=share_hadith&utm_term=%D9%82%D8%A7%D9%84%20%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86 شناسه حدیث : ۳۵۶۶۸۶ نشانی : کفاية الأثر في النص على الأئمة الإثنی عشر ج ۱، ص ۲۳۱ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا زِيَادُ بْنُ جَعْفَرٍ اَلْهَمْدَانِيُّ قَالَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اَلسَّلاَمِ بْنِ صَالِحٍ اَلْهَرَوِيِّ قَالَ أَخْبَرَنَا وَكِيعٌ عَنِ اَلرَّبِيعِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ سَابِطٍ قَالَ قَالَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : مِنَّا اِثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً أَوَّلُهُمْ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ آخِرُهُمُ اَلتَّاسِعُ مِنْ وُلْدِي وَ هُوَ اَلْقَائِمُ بِالْحَقِّ يُحْيِي اَللَّهُ بِهِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهٰا وَ يُظْهِرُ بِهِ دِينَ اَلْحَقِّ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْمُشْرِكُونَ لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا قَوْمٌ وَ يَثْبُتُ عَلَى اَلدِّينِ فِيهَا آخَرُونَ فَيُؤْذَوْنَ وَ يُقَالُ لَهُمْ مَتىٰ هٰذَا اَلْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صٰادِقِينَ أَمَا إِنَّ اَلصَّابِرِينَ فِي غَيْبَتِهِ عَلَى اَلْأَذَى وَ اَلتَّكْذِيبِ بِمَنْزِلَةِ اَلْمُجَاهِدِينَ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سلم. توجه: این روایت در رد بر ادعای احمدالحسنی‌ها خیلی کارایی داره. آنها هم بر ۱۲ مهدی معتقدند که اولی آنها حضرت قائم است!
به توصیه بزرگان،شب عاشورا قلب امام زمان عج در فشار است،صدقه به نیت حضرت و قرائت قرآن که سنت امام حسین ع بوده را فراموش نکنیم. *اعمال شب عاشورا:* 🏴احیاى شب عاشورا: رسول خدا ص: «هر کس شب عاشورا را بیدار بماند (و به عبادت بپردازد) ، گویا عبادت فرشتگان را انجام داده است. 🏴پیامبر اکرم ص فرمود: در شب عاشورا، چهار رکعت نماز مى خوانی و در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و پنجاه مرتبه سوره «توحید». وقتى که در رکعت چهارم سلام نماز را گفتى، ذکر خدا را بسیار بگو و بر رسول خدا صلوات بفرست و تا مقدارى که ممکن است بر دشمنان اهل بیت ع لعنت کن. 🏴صد رکعت نماز، هر دو رکعت با یک سلام، که در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و سه بار سوره «توحید» مى خوانى و پس از پایان این نمازها، ۷۰بار مى گویى: سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا إلهَ إلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إلاَّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظِیمِ. رسول خدا ص فرمود: کسى که این نماز را بخواند - از مردان و زنان - وقتى که بمیرد، خداوند قبرش را معطّر و خوشبو مى کند و هر روز - تا هنگام دمیدن صور - نورى وارد قبرش مى شود...
*🛑 آیا می دانستید؟* *🛑معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* ✍️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: آیا واژه *عاشورا* برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)* عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ *یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود.* *تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت* با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد.* *این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، *اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است،* اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... منبع:برگرفته از کتاب *«سفری از عاشورا تا اربعین»*