اجازه بدید یه معادله مهم رو تو چند خط براتون بشکافم.
"کمالگرایی، اهمالکاری و آسیب به عزت نفس سه ضلع یک مثلثن". این مدلی که؛
سختترین کارو انتخاب میکنیم(کماگرایی)؛
تا دقیقه ۹۰ انجامش نمیدیم(اهمالکاری)؛
کار عالی از آب در نمیاد چون وقت نذاشتیم و شروع میکنیم به خودسرزنشگری…
»DrAmni«
🗣 @tootiter
پسری تصميم به ازدواج گرفت ، ليستی از اسامی دوستانش كه بيش از 30 نفر بودند را به پدرش داد و از او خواست كه با دوستانش تماس بگيردو آنها را برای روز عروسی دعوت كند ، پدر هم قبول ميكند
روز عروسی ، پسر با تعجب میبیند كه فقط شش نفر از دوستانش آنجا هستند ،بشدّت ناراحت شد و به پدرش گفت من از شما خواستم تمامِ دوستانم رادعوت كنيد اما اينها كه فقط شش نفر هستند
پدر به پسر گفت ، من با تك تك دوستانت تماس گرفتم و به آنان گفتم مشكلی برای تو پيش آمده و به كمك آنها احتياج داری
و از آنها خواستم كه امروز اينجا باشند
بنابر اين پسرم نگران نباش ، دوستان واقعی تو امروز همه اينجا هستند
دوست نَبوَد ، آن که در نعمت زند
لاف یاری و ، برادر خواندگی
دوست آن دانم که گیرد دست دوست
در پریشان حالی و درماندگی
»Shayan«
🗣 @tootiter
یه بچه ی ۲ ساله آوردن پیشم که تب داشت؛ پرسیدم استامینوفن دارین دیگه؛گفت آره داریم .
گفتم کِی باز شده؟
گفت ۵،۶ ماه پیش.
گفتم خب اونو بنداز دور بیا واست یکی دیگه مینویسم برو بگیر.
برگشت گفت شما دکترا هم خوب بلدین با داروخونه ها دست به یکی کنین بگین فلان دارو رو دوباره بگیرا :-)))))
»Drcitalopram«
🗣 @tootiter
میدونی چرا منتظریم پاییز بشه؟
هوای گرفته
تاریکیِ زودهنگام
خزانِ برگها
رنگهای کِدر وُ سرد
شبانههای دلگیر
همهی اینا یعنی پاییز غمانگیزه...
ما در انتظار پاییزیم
چون شهر هم رنگ وُ هم حس وُ حالِ ما میشه
ما خوشحالیم برای اومدن پاییز
چون از «غَم» تغذیه میکنیم :)
»علی سلطانی«
🗣 @tootiter
دوستم برای مراسم خاستگاریش بعد از ۵ سال مجبور شد با مادر بزرگ پدریش آشتی کنه که تو مراسم حضور داشته باشه،اینا تو مراسم گفتن ۱۴ سکه خانواده عروس تا اومدن بگن موافقن مهریه رو کی داده کی گرفته مادر بزرگ این دوستمون دهن باز میکنه میگه ۱۴ تا کمه ۱۱۴ تا خوبه =)))))))))))))
»ولیهستمنعمتنه«
🗣 @tootiter
تاحالا شده ارتباطتون با فردی قطع بشه ولی نتونید ازش دل بکنید؟ هی دوست داشته باشید پیام بدید بهش یا یجوری اون ارتباط رو دوباره برقرار کنید با وجود اینکه میدونید کار درستی نیست؟ یالوم توی کتاب روان درمانی اگزیستانسیال میگه دلیل این اتفاق ترس های وجودی ما مخصوصا ترس از مرگه
چرا که قطع شدن یه ارتباط یجور حس و تجربه نزدیک به مرگ یا "خرده مرگ"عه برامون و ما دوست داریم برخلاف خود مرگ که اجتناب ناپذیره، از مردنمون برای اون فرد جلوگیری کنیم و خاطرمون رو برای فرد زنده کنیم تا از حس مرگ فرار کنیم.
•آبی مغموم•
🗣 @tootiter