دانش آموزم(بزرگسالان)داشت فرم ها رو پر ميكرد، تاكيد كردم چندتا شماره تماس بنويس كه كاري داشتيم بتونيم باهاتون تماس بگيريم، همسرش با ذوق گفت: شماره ي منم بنويس، دانش آموزم نگاهش كرد و گفت: تو چيكارمي شماره ي مامان بابا رو مينويسم!
خودمو زدم به اون راه كه نشنيدم، توروخدا همو نشكنيد!
》Fatemeh Heshmati《
🗣 @tootiter
بچه بودیم به مادرمون میگفتیم گشنمونه
دست میکرد تو قابلمه برنج
یه مشت برمیداشت اینحور له میکرد کوفته میشد میداد بهمون
هیچوقت مزش یادم نمیره
همون برنج بودااا ولی یچی دیگه
۶ سال آشپزم
هر بار برنج میپزم،یه مشت برمیدارم
ولی مزه دست مادرمو نمیده
شاید برنجم بهتر باشه
ولی دست مادرم نیست
》علی نجفی《
🗣 @tootiter
کلاس اول دبستان شغل پدر هارو پرسیدن
من گفتم ارتشی
و همه گفتن
یه دختر گفت بابای من عاجزه
معلم بردش و باهاش دوساعت صحبت کرد منم نمیدونستم عاجز چه شغلیه
از حسادت مردم که کاش پدر منم عاجز بود
باهاش دوست شدم که ببینم باباش کیه
منو دعوت کرد خونه اشون
از خدا خواسته رفتم
یه خونه ی محقر تو یه محله ی پایین
که در خونه باز میشد میرفتی تو اتاق
من رفتم و در باز شد و معنی عاجز رو فهمیدم
پدری که دوتا پا نداشت و به متکا تکیه داده بود و عصا کنارش
و مادری که با زحمت خرج بچه هاش رو میداد 😔
تلخ بود دیدن اون صحنه
》شبنم شوماخر《
🗣 @tootiter
دچار بحران میاندههای شدم😓
بحران فرزنداوری/نیاوری در آستانه ۳۵ سالگی!
نمیتونم تصمیم قطعی بگیرم، نمیدونم چی واقعاً درسته چی غلط!
نشخوار فکری میکنم، شبا خوب نمیخوابم!
مشاوره هم به جنگ درونی ذهنیم کمک نکرده!
واقعا هیچکسی نمیتونه ما زن هایی که سنمون بین ۳۰ تا ۴۰ سال هست رو درک کنه که چه جنگی درونمون شکل گرفته و به روی کسی نمیاریم
»خاکتوس«
🗣 @tootiter
تو محلمون یه پسر عقب مانده ذهنی بود که از دار دنیا جز یه برادر که زندان بود هیچکس رو نداشت.
زندگی سخت و حداقلیای داشت و اموراتش از شاگردی سوپر مارکت میگذشت، خرید مردم رو براشون میبرد و در مقابل انعام اندکی میگرفت، برای تشکر هم همیشه شونهی انعام دهنده رو میبوسید.
یه بار یکی از بچه ها بهش گفت: زندان یعنی چی؟
پسره جواب داد: زندان یه درِ بزرگه.
ببین چقدر نگاه یه آدم باید متفاوت و مثبت باشه که از زندانی که همش دیوار و نماد اسارت هست فقط درش که نماد آزادی و رهایی هست رو ببینه.
بهش میگفتیم عقب مونده ولی خیلی از ماها جلوتر بود.
بعد اون فهمیدم خوشبختی، بدبختی، زشتی، زیبایی و...همهی چیزای دیگه نسبیه و بستگی به این نداره که کجای داستانی بلکه بستگی به این داره چطور نگاه میکنی.
اگه نوع نگاهت رو تربیت کنی توی اوج مشکلات خوشبختی و اگه تربیت نکنی وسط کل نعمتهای عالم بدبختی.
حقیقتا چطور نگاه کردن هنر بزرگیه.
》کاتسوموتو《
🗣 @tootiter