داشتم به دوستم میگفتم که دلم میخواد یه فوق لیسانس دیگه بخونم ولی از من گذشته دیگه، که بهم تشر زد و داستان مادربزرگشو تعریف کرد:
مادر مادرش یه روز همه بچه ها و نوه هاشو دعوت کرده خونش و گفته حالا که همه تون به سر و سامون رسیدین، پدرتون هم از دنیا رفته من دلم میخواد درس بخونم و دیپلم بگیرم، همه تعجب کردند که توی ۶۵ سالگی میخواد ادامه تحصیل بده یه نوه ای که از همه عاقلتر بود میفته دنبال کارای ثبت نام و در کمال ناباوری همه، مادربزرگ دیپلم میگیره و الان میخواد بره دانشگاه.
گفت مادربزرگ من تونست پس تو تا قبل اینکه بیفتی بمیری وقت داری، هر کسی هم گفت ازت گذشته، بهش بگو گه نخور...
خلاصه که دهنمو بستم و انرژی گرفتم....
》زن ناصرالدین شاه《
🗣 @tootiter
ده سالی هست که در بیمارستان نمازی شیراز یک گروهی(به سرپرستی دکتر مسعودی) کودکان مبتلا به صرع رو درمان میکنه. تا حالا حدود ۳۰۰ کودک را بطور کاملا موفق جراحی کردن. کارشون در سطح جهانیه و تمام مراحل درمان رو هم خودشون انجام میدن. از دکتر مسعودی پرسیدم، دکتر اینکه میگن صرع و تشنج انواع مختلفی داره و ممکنه پدر مادرا نفهمن بچه دچار تشنج شده درسته؟گفت بله مثلا ما یه نوع تشنج داریم که کودک بیدلیل چند دقیقه میخنده و کسی متوجه نمیشه بچه تشنج کرده! خلاصه اگر کودک دارید حتما در مورد این مسائل اطلاع پیدا کنید. بچه هرچه زودتردرمان بشه نتیجه بهتری خواهد داشت. دکتر میگفت تو این ده سال موارد عجیبی هم داشتیم مثلا یکبار کل نیمکره مغز یک کودک ۸ ساله رو بیرون آوردیم و کودک درمان شد! الان اون نیم کره باقیمانده داره کار کل مغز رو میکنه. سرچ کردم دیدم سومین کشوری بودیم که این جراحی سخت رو انجام دادیم! من عمیقا به وجود افرادی مثل دکتر مسعودی افتخار میکنم و ممنونم که تمام مشکلات رو تحمل کردن و در ایران هستن تا کودکان اینکشور رو درمان کنند و پروسه درمان رو برای کودکان هموار کردن.
•مجید میرزایی•
🗣 @tootiter
کنار سطل زباله یک معتاد خوابیده بود و من همه اش از پنجره نگاه میکردم و دلم براش میسوخت.
صبح مامانم صدام کرد گفت بیا اونجا رو ببین.
رفتم لب پنجره دیدم یه خانم جوون تو یه سینی صبحونه آورده بود.
یک لیوان چای، املت، بربری تازه، پیاز خورد شده و کره و پنیر. رفت دوباره برگشت اما اینبار با یک ظرف آب!
صداش کرد.
آب ریخت تا اون آقا دست هاشو بشوره.
من و مامان مات و مبهوت!
راستش ما بودیم تو بهترین حالت تمام اون ظرف ها یکبار مصرف بود.
تو بهترین حالت از دور میذاشتیم کنارش.
اما اون انقدر قشنگ برخورد میکرد که آدمی دلش میرفت برای اینهمه معرفت.
خواستم بگم همسایه دمت گرم❤️
》ZAHRA SADAT《
🗣 @tootiter
دوستم داشت به دختر ۸ سالش میگفت: حال خوبت رو به دیگران و چیز های دیگه گره نزن!
نه به اینکه نمره ت تو مدرسه کم شده
نه به اینکه مامان و بابا دعوات کردن
نه به اینکه دوستت دیگه نمیخواد دوستت باشه!
حال خوبت فقط به درونت بستگی داره و فقط خودت میتونی حال خودت رو خوب کنی.
حس میکنم نسل بعدی آدم های قویتری میشن از نظر احساسی
وقتی انقدر والدینشون اهمیت میدن به این مسئله که خود فرد تو الویت باشه نه هیچ چیز و کس دیگه ای
》نوتریشن《
🗣 @tootiter
پیرمردی اومد درمانگاه روستا به خاطر درد سینه پس از دنبال کردن خر
باید اعزام میکردیم سکته قلبی بود میگفت هیچجا نمیرم و مدام قسم میخورد که هیچیم نیست و به خاطر اون خر بیصاحاب مادرفلان بوده
قسم جلاله خوردم که میگم خر رو هم بیارن اینجا میدونم تقصیر اون بوده فقط بیا برو
قبول کرد😂
》naseh mohi《
🗣 @tootiter