اگر زن یا مرد ۵۰ ساله ای را دیدید که کله شق و لجباز است، خسیس است،
بیش از حد تمیز و مرتب است .
وسواس دارد .
افسردگیِ سنگین دارد .
اضطرابِ فراگیر دارد .
خشمِ انفجاری دارد .
بسیار بدجنس است .
بسیار کینه توز است.
آدمیست که با شَک زندگی میکند .
احساسِ بدی راجع به خودش دارد .
از بدنش خجالت میکشد و...
همه اینها به آسیب های ۱ تا ۳ سالگی برمیگردد. یعنی بینِ ۱ تا ۳ سالگی اوضاع خراب بوده.
بیشترین آسیب ها را انسان بینِ ۱ تا ۳ سالگی یا ۱۴ تا ۳۶ ماهگی میخورد.
به کودکی فرزندانتان توجه کنید. قسمت عمده ای از شخصیت آنها در گرو رفتار والدین در این دوران کوتاه است...
»Lham«
🗣 @tootiter
متخصص قلب،مشاوره خواسته بود؛ زن چهل و چندسالهی افسردهای بود که بدنبال بحث شدید با همسرش دچار درد قفسهی سینه شده بود، در بررسی قلبی و بعد از انجام نوار و اکو برایش تشخیص سندرم قلب شکسته(Broken heart syndrome)داده بودند.سندرمی که معمولا موقتی است و حاصل اسپاسم موقت و موضعی عروق قلبی است که بدنبال آزادسازی ناگهانی هورمون استرس مثل آدرنالین رخ میدهد و معمولا طی دوماه برطرف میشود و افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب در ریسک بالاتری برای این سندرم هستند، بخصوص بدنبال بحثهای شدید خانوادگی یا مرگ عزیزان.
«قلبها، همیشه بیصدا نمیشکنند.»
»روح الله صدیق«
🗣 @tootiter
یه شماره ناشناس زنگ زد.
من فکر کردم واسه کارای این بچه است جواب دادم گفتم به جا نیاوردم.گفت شما منو نمیشناسید اما خانم دکتر من چند باری اومدم درمانگاه از شما خوشم اومده.
گفتم من قصد ازدواج ندارم.
گفت ولی دیگه گزینه ای به این خوبی گیرتون نمیاد روی من فکر کنید و قطع کرد.
و هیچ حرفو توضیحی راجع به خودش نداد که اصلا کیه چی کارس😂
تنها چیز مشخص این بود که مَرده.
یعنی چی گزینه ی بهتر از من گیرت نمیاد یعنی کلا دیگه مرد هم گیر نمیاد؟😂چون هیچ ویژگی دیگه ای نگفت.
»یک خانم لوبیا«
🗣 @tootiter
غذای ژاپنی سالمه اما سیر نمیکنه و گرونه. چینی زیاده اما خاصیت نداره.
غذاهای خاورمیانه بهشدت خوشمزهست اما ناسالمه.
غذای هندی خوبه اما غیر بهداشتیه.
غذای ایتالیایی خوبه اما چاقکنندهست.
اما غذای آلمانی. هرچه بدان دارن رو یکجا داره. بدمزه، گرون، ناسالم، چاقکننده...
یه چیزایی میخورن و میگن خوشمزهست که آدم گرسنه تو بیابون هم سمتشون نمیره.
»شیوا«
🗣 @tootiter