دختر: مهمترین نکته در مورد فرزندپروری چیه؟
پدر: هدفت ساختنش نباشه، مثل وقتی که یه بذر میکاری، وقتی بذر میکاری هی بهش میگی تو باید سیب بشی، گلابی بشی، یه درخت خوشگل بشی؟ نه! بهش آب میدی، آفتاب میخوره، نوازشش میکنی، واسش موسیقی پخش میکنی خودش میدونه چی بشه
نسازش! نجار نباش!
》Mahshid
🗣 @tootiter
بچه که بودم با اینکه خانوادهام وضعیت مالی خوبی داشتن، همیشه کاپشن سال پیش خواهرم میدادن من، یادمه پیش دبستانی که رفتم، مادرم به بابام گفتن: اینو برا پرناز خریدم.
و درحالی کاپشن پارسالی خواهرم تن من میکردن، گفتن: مهرناز هم اینو میپوشه!
یه دختر ۶ ساله بودم، بغضمو قورت دادمو با صدای قوی گفتم: نه!
من اینو نمیپوشم؟
چرا من باید لباس کهنه بپوشم پرناز نو؟!
مامانم هاج و واج دهنش بازموند وپدرم قهقهه میخندید!
غروبش رفتیم باهم برامن کاپشن خریدیم،
بعداونم یادگرفتم حرف بزنم!
دیدم دارن حقمومیخورن اعتراض کنم!
یاد گرفتم شجاع باشم
نذارم کسی ضعیف ببینتم و ازم سواستفاده کنه!
*Dark Ocean*
🗣 @tootiter
مادرم چند وقت پیش تو بیمارستان پیوند اعضا شیراز بستری بود شب ها من بالاسرش بودم. دختری سیزده چهارده ساله از یکی از روستاهای محروم که توسط پزشکی بنام دکتر سامانیان عمل شده بود کنار مادرم بستری بود. پزشک شب ها دو سه بار میومد مریض رو چک می کرد و هر بار دست کم نیم ساعت رو مریض وقت میگذاشت. مادرش میگفت صبح تا شب هم چند بار میاد. با خودم گفتم حتما پول کلانی از این عمل گیرش اومده که اینقدر انگیزه داره که نصف شب بااین صبر و حوصله مریض رو بررسی میکنه. موقعی که از مادرش هزینه عمل رو پرسیدم مبلغی گفت در حد یک عمل آپاندیس! برق از سر و چشمم پرید. اون پزشک واقعا از کجا انگیزه می گرفت؟ من فکر می کنم اسم این پزشک رو باید خیلی بالاتر از یک انسان گذاشت. اون دکتر کی خوابید اون شب؟ میخوام از همینجا به مسؤلین وزارت بهداشت بگم قدردان امثالِ این بزرگ مرد باشید. حیفه همچین زحماتی نادیده گرفته بشن.
میخوام بهتون بگم بعضی ها قرن ها از زمان خودشون جلوتر حرکت می کنن.
ناشناسی از سراوان
🗣 @tootiter