eitaa logo
نشر تُراث📚
468 دنبال‌کننده
136 عکس
19 ویدیو
0 فایل
🔸کانال رسمی نشر تُراث در ایتا🔸 ارتباط با مدیر کانال: @nashretoraath تلفن تماس: ٠٩١٩٧۴٧٧٧١٠ پایگاه اینترنتی: www.nashretoraath.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی کوتاه از کتاب "سرو ناز" (کلمات اخلاقی و سلوکی بانو امین) [ای عزیز!] اگر انسان مورد غضب الهی واقع گردد، همین موجوداتی که برای او کمر خدمت بسته و هر یک موظف به کاری گردیده‌اند و رام و مسخر اویند، ولو موجودات کوچک ذره‌بینی که تعبیر از آن‌ها به "میکروب" می‌کنند، دمار از روزگار او درمی‌آورند‌؛ حتی اجزای بدن خود انسان که مسخر وی و نزدیک‌ترین موجوداتند به او، چنان او را در فشار می‌آورند که هیچ دشمن خارجی چنین نمی‌کند. «ص٣۶٨» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔸عید وصال🔸 ٨٠٠ کلمه در اخلاق و معارف و سیر و سلوک الی اللّه از مربی نفوس، موحد عظیم‌الشأن، فقیه صمدانی، عارف واصل، حضرت آیةالله 🔹شیخ علی آقا پهلوانی طهرانی🔹 (سعادت پرور) گردآورنده: م.الف نوبت چاپ: پنجم/١٣٩٧ قیمت: ٢٩٠٠٠ تومان تعداد صفحات: ۴٩۴ص نوع جلد: سخت (گالینگور) 🔰 اطلاعات بیشتر در: www.nashretoraath.ir 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
✂️ برشی کوتاه از کتاب "عید وصال": ✍ ای سالک! تنها نصیحتی که به تو می‌کنم این است که از کسانی که ادعای راهنمایی و ارشاد دارند ولی خود از معنویت بهره نبرده‌اند، بپرهیز؛ و نيز بدان که با عبادت و بندگی ای می‌توانی به مقاصد عالی انسانیت نایل گردی که از روی عادت نباشد. «ص۴١۵» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔻دستورالعمل تفکر برای سالک مبتدی [ای طالب سفر روحانی!] برای کسانی که در ابتدای راه هستند، فکر درباره مرگ و شدت و سکرات آن و ناراحتی و حرارت‌ و درد و رنج هنگام مفارقتِ روح از بدن و حسرت آدمی در آن حال و جدایی او از جمیع آنچه که به آنها دل بسته و همه کسانی که با آنها انس گرفته و وحشت و تاریکی قبر و غربت آدمی در گور، بسیار مؤثر است. 📙باده گلگون‌: ص١١٣-١١۴ ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
❤️ دل رباتر شدن زندگی ❤️ ✍ای عزیز! اگر رنج و کدورت و گلایه‌ای از همسرت داری، به گونه‌ای با او در میان بگذار تا زمینه بروز سوء تفاهم بیشتری را فراهم نسازد و به سردی رابطه‌ات نیانجامد و دلخوری و نارضایتی و ناخشنودی را بیشتر نکند، بلکه به هدایت و اصلاح او کمک نماید، که اگر چنین باشی او نیز به راحتی و بدون اضطراب و ترس، احساسات و عواطفش را با تو در میان گذاشته و نابسامانی‌ها سامان یافته و نامهربانی‌ها به مهربانی می‌انجامد و زندگی جذاب‌تر و دل رباتر می‌شود و به قول عارف واصل، حضرت آیةالله بهجت «قدس سره»: «باید از اینکه دیگران از ترس، به ما احترام بگذارند، احتراز کنیم». 📕«سلوک با همسر، ص١٨٩-١٩٠» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
نشر تُراث📚
🔸شط شراب🔸 ٧۵۴ کلمه در اخلاق و معارف و سیروسلوک إلی الله
🔸کلید فتح باب شهود تام🔸 ✍ [بدان ای سالک مراقب که] توجه به خداوند متعال، کلید وصول به مقامات معنوی و شهود حضرت حق تعالی است. راه رسيدن به احساس شهود، مراقبت بر یاد خدا و از دست ندادن اختیاریِ توجهاتی است که احیاناً برای انسان حاصل می‌شود. غفلت غیراختیاری، اهمیتی ندارد. واضحات را از دست ندادن، موجب وصل به شهود تام است. «شط شراب، ص٣٠٠» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔻هدف سالک از سیر و سلوک إلی اللّه 🔸 سالک قبل از آنکه در وادی سیر و سلوک الی الله قرار گیرد، باید غایت و هدف سیرش را بداند و بشناسد که آیا غرض و هدفش از ریاضات و مجاهدات و مراقبت و محاسبات شرعیه اش، راه‌یابی به کشف و کرامات و داشتن چشم برزخی و آگاهی از اسرار خلق خدا می‌باشد و یا هدف و مقصدش عبودیت است که کمالی فوق آن نمی‌باشد؟! 🔹 عبودیت هدف غایی از خلقت است که «وَ ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإنسَ إلاّ لِیَعبُدون» و کمالی است که در نمازهای واجب و مستحب خود، آن را با جمله «إهدِنَا الصّراطَ المُستَقیم» که در سوره دیگر، صراط مستقیم به عبودیت معنا شده: «و آن اعبدونی هذا صراط مستقیم» از حضرت حق جل جلاله درخواست میکنیم. 🔸 به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی «قدس سره»: کشف و کرامات تا لب قبر است؛ لب قبر، همه اهل کشف و کرامات می‌شوند، بنده باید دنبال عبودیت باشد که «لا کمالَ فَوقَه»... 📘«ساحل بقا، ص٣٣١-٣٣٢» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔸تربیت ماندگار🔸 آنچه باید والدین،مربیان،معلمان ومسئولین بدانند گزیده‌ای از بیانات 💎 «مقام معظم رهبری» 💎 درباره مسائل تربیتی • گردآوری: شورای تربیت کانون دانش پژوهان نخبه • نوبت چاپ: اول/ ١٣٩٨ • قیمت: ٢۵٠٠٠تومان • تعداد صفحات: ١٧۵ص • نوع جلد: نرم (شومیز) 🔰 اطلاعات بیشتر در: 🌐 www.nashretoraath.ir 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔹 • عمیق کار کنید • 🔹 🔸 در لایه‌های عمیق ذهن مخاطب اثر بگذارید. اکتفا نکنید به اینکه احساسات او یا عواطف او جلب شد راضی بشوید؛ نه، سعی کنی در آن لایه‌های عمیق ذهن اثر بگذارید تا با حوادث گوناگون از دست نرود. 🔹 کسانی که پایشان لغزید، خیلی از مواردش را که ما دیدیم، ناشی بود از عدم تعمق در امر دین و معارف اسلامی؛ شعائری بود، شعارهایی بود، احساساتی بود، بر زبانشان بود، اما در دلشان عمق نداشت. 🔸 در گذشته ما کسانی را دیدیم که آدم‌های خیلی تند و داغ و پرشوری هم بودند، بعد صدوهشتاد درجه وضع این‌ها عوض شد. 📕«تربیت ماندگار، ص٨٧» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
نشر تُراث📚
🔸سرو ناز🔸 ٧۵٠ کلمه دراخلاق وسیروسلوک الی اللّه از
«کلمات سلوکی و اخلاقی بانو امین» 🔹•✾•🔸اکســـیر الــــهی🔸•✾•🔹 [بدان ای عزیز که] عشق گوهری است گران‌بها، و کیمیای سعادت و رستگاری هر کسی به درجه محبتی است که در او پنهان است و هر که از این اکسیر خدایی بیشتر منتفع گردیده، غنی‌تر و بزرگتر از دیگران به شمار می‌رود، زیرا که قیمت و اهمیت هرکس بسته به مرتبه محبت اوست نه به جهت مادی و صوری. سری که عشق ندارد کدوی بی‌بار است لبی که خنده ندارد شکـاف دیوار است 📕«سروناز، ص١۵۴» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
کلمات سلوکی و اخلاقی آیةالله 💎 شیخ علی آقا پهلوانی طهرانی💎 ✍ ای عزیزان من! اگر می‌توانید در شبانه روز، ساعات و لااقل دقایقی را به فکر خود باشید! تا بر شما روشن شود چکاره هستید، برای چه هستید، کجا می‌روید، تا عمر به غفلت نگذرد... محاسبه و مراقبه را در تمام اعمال و گفتار و کردارتان باید داشته باشید، نه سال و ماهی یک مرتبه؛ بلکه شبانه روزی یک مرتبه، اگر نگوییم ساعتی یک مرتبه محاسبه و هر آنی مراقبه لازم است. 📙 «عید وصال، ص۴٣٧» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
دستورات سلوکی و اخلاقی آیةالله 🔸✾میرزا جواد آقا ملکی تبريزی✾🔸 🌷مراقبه سالک در عید قربان🌷 ✍ [ای عزیز!] بر عبد سالک است که ادب عبودیت را در قربانی عید قربان رعایت نماید و از عمل دو فرزند آدم «ع» پند گیرد که «إذ قربا قرباناً فتقبل من احدهما و لم یتقبل من الآخر»؛ (هنگامی که هر یک از آن دو قربانی‌ای پیش داشتند، پس از یکی از آن دو پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد) آنچه برای علت رد قربانی «قابیل» روایت شده است، آن است که او عمداً متاع پست خود را برای قربانی آورد و لذا هم قربانی‌اش رد شد و هم دچار هلاکت دائم و بدبختی جاویدان گشت. و قبول قربانی «هابیل» برای آن بود که بهترين و باقیمت‌ترین متاع خود را برای قربانی تقدیم نمود و لذا قربانی‌اش پذیرفته شد و نتیجه‌اش، شهادت در راه خدا و به دست آوردن کرامت جاویدان گشت، تا آنجا که خدای تعالی در کتاب کریم خود، او را ثناگویی فرموده است. از لئامت نفس است که کسی در مانند این مقام، از فدای مال مختصری در خدمت مولای خود و مالک دنیا و آخرتش دریغ نماید، در حالی که خداوند به او وجود بخشیده و نعمت‌های بی‌شمار عطا نموده است و در آینده برای برآورده شدن تمام نیازها و حوایجش به او محتاج و نیازمند می‌باشد. 📙«باده گلگون، ص۴٠٠» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔻مرحوم شبستری «ره» در گلشن راز می‌فرماید: تو را غیر از تو چیزی نیست در پیش ولیـکن از وجــــــود خود بیندیـــــش اگر در خویشـــــتن گردی گرفتـــــــار حجـــــاب تو شود عالـــــم به یک بار 🔰 مرحوم استاد، علامه طباطبایی «ره» در شرح این دو بیت می‌فرماید: «ای سالک! اگر بی غش شوی، همچون زر از آتش باکی نخواهی داشت و هر چه بسوزی برافروخته تر خواهی گشت و غیر توییِ تو، چیزی مانع و حجاب تو نیست، این وجود توست که به سوختنت می‌دهد، از آن بیندیش؛ و این گرفتاری تو به خود است که عالم را برای تو حجاب قرار داده است، از خود بیرون شو و ببین که دیگر حجابی وجود ندارد. البته هر کس هستی خویش را از دست بدهد، جهانش عوض می‌شود، وگرنه جهان به جای خود باقی است». 📕«رساله نور وحدت، ص۴٣» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔸✾🔸 اذان و اقامه 🔸✾🔸 ✍ ای عزیز! گفتن اذان و اقامه در گوش فرزندی که تازه به دنیا آمده است یک امر تشریفاتی نمی‌باشد، بلکه او با شعور مرموز خود و جان صافش که به گناه و فکر گناه آلوده نشده و فطرت توحیدی‌اش در زیر حجابهای غلیظ ظلمانی محجوب نگردیده، و ارتباطش با ملکوت عالم آسیبی ندیده، بهره‌های معنوی خود را می‌برد که من و تو از آن بی‌خبریم. ✍ ای عزیز! تو با گفتن اذان و اقامه، فرزندت را در مدار توحید و ولایت که مدار عالم هستی است قرار می‌دهی و بر لوح دلش عالی‌ترین معارف را که تکبیر و تهلیل و توحید و ولایت است می‌نشانی و شیاطین و جنودش را از اطراف او پراکنده می‌سازی که رسول خدا «ص» پرده از چنین حقیقتی برداشته و فرموده: شیطان هنگامی که صدای اذان را می‌شنود، فرار می‌کند؛ و نيز به علی «ع» فرمود: ای علی! هرگاه پسر یا دختری برایت به دنیا آمد، در گوش راستش اذان بگو و در گوش چپش اقامه [که اگر چنین کنی] هرگز شیطان به او صدمه‌ای نمی‌زند. ✍ ای عزیز! اذان و اقامه‌گوی بر گوش فرزندت هرقدر پاک‌تر و وارسته‌تر بوده و از صفای باطنی بیشتری برخوردار باشد، آثار بیشتری برای فرزندت خواهد داشت، چرا که در رابطه با رسول خدا «ص» نقل شده که اذان بلال را بر اذان دیگر خوش صداها و خوش‌لهجه‌ها ترجیح می‌داد و این نبود مگر به خاطر صفای باطن و آراستگی به کمالات توحیدی‌اش. 📗«سلوک با فرزند، ص٨٨-٩٠» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
┅✧❁🕯مقتل مطهر🕯❁✧┅ 🖤 «روضه‌های شهید مطهری» 🖤 • تدوین و تحقیق: جعفر صالحان • نوبت چاپ: یازدهم/ ١۴٠٠ • قیمت: ۵۴٠٠٠تومان • تعداد صفحات: ٣۴٧ص • نوع جلد: سخت (گالینگور) 🔰 اطلاعات بیشتر در: 🌐 www.nashretoraath.ir @nashretoraath 🛒 🛒🛒 ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
❗️«دستورالعملی مجرّب»❗️ ✅ سیدنا الاستاد، فقیه عارف واصل، حضرت آیةالله سیدعبداللّه جعفری تهرانی اعلی الله مقامه قبل از ماه محرم به این حقیر محض می‌فرمودند: ✍ «از طرف من به شاگردان سلوکی مرحوم آیةالله پهلوانی قدس سره بگویید تا در این دو ماه محرم و صفر، این دو دستورالعمل را برای قضای حاجات و گشایش امورشان خصوصاً در رفع و دفع مشکلات معنوی و پیشرفت در سیر الی اللّه انجام دهند: 1⃣ یکی آنکه یک اربعین متوسل به حضرت قمر بنی هاشم (ع) شوند و ١٣٣ مرتبه خطاب به آن حضرت عرض کنند: «یا کاشِفَ الکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الحُسَین اِکْشِفْ کَرْبي بِحَقِّ اَخیکَ الحُسَین» (ای برطرف‌کننده غم و اندوه از چهره و روی حسین، بحق برادرت حسین، اندوه و غم و مشکل مرا نیز برطرف نما). 2⃣ دوم آن عملی که مرحوم آیةالله حاج آقا حسین فاطمی نقل کرده و مجرب است انجام دهند که هفت شب چهارشنبه متوسل به حضرت عباس شوند و در هر یک از شب‌های مزبور صد مرتبه این دو بیت را با توجه بخوانند: ای ماه بنی هاشم، خورشید لقا عباس ای نور دل حیــــدر، شمع شهدا عباس از درد و غم ایــام، ما رو به تو آوردیم دست من مسکین گیراز بهرخدا عباس 📗 «بالاترین نذر، ص١٩٧» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
نشر تُراث📚
❗️با استقبال خوب علاقمندان و همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) به چاپ چهارم رسید❗️
🔹«اثر وِرد محض»🔹 ✍ حقیقت ذکر، احساس حضور در محضر حضرت حق جل جلاله می‌باشد، در نتیجه اگر آدمی نام حضرت جانان جل جلاله را بر زبان جاری کند و هیچ توجه قلبی و باطنی به او نداشته باشد و به تعبیر دیگر، ذکر نام او سبحانه برایش به صورت یک عادت صرف و لقلقه زبان درآمده باشد، بهره چندانی از آثار ذکر که نورانیت دل و جلای باطن می‌باشد نخواهد برد و انقلاب و دگرگونی روحی پیدا نخواهد کرد؛ نظیر همین کلامی که برای همه ما عادت شده است که هنگام جدایی از یکدیگر می‌گوییم: «خداحافظ» بدون اینکه توجهی به معنای آن داشته باشیم و عظمت و جلال او سبحانه را تصور کنیم که همه چیز در ید قدرت مطلقه اوست. ورد محض، نه موجب عروج و تعالی انسان می‌شود و نه به پیوند بنده با مولای حقیقی‌اش استحکام می‌بخشد و نه خشوع و خضوع و انکساری را در آدمی ايجاد می‌کند، چون صِرف لقلقه زبان است، و بسیار شده که افرادی در همان حالی که به گناه اشتغال دارند و در غفلت از حضرت حق جل جلاله به سر می‌برند، مثلاً در حال دروغ گفتن یا غیبت کردن می‌باشند، تسبیحی هم در دست دارند و در دست خود به گردش درمی‌آورند و گاهی هم یک «یا اللّه» یا «لاإله إلا اللّه» هم می‌گویند و یا حتی قسم جلاله دروغ می‌خورند. 📘«ساحل بقا، ص١٣٨» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
کلمات سلوکی و اخلاقی «بانو امین اصفهانی» 🔹شرافت علم به شرافت معلوم🔹 ✍ ای کسی که لاف علم می‌زنی و خود را از علما و دانشمندان عالی مقدار می‌دانی و به مجرد فراگرفتن بعض الفاظ و اصطلاحات پیشینیان، گمان می‌کنی مقام بلندی را حائز گشته‌ای! این نِخوت و خودپسندی را از سر بیرون کن و بدان شرافت علم، به قدر شرافت معلوم اوست، چشم باز کن و ببین معلوم تو چیست؟ شرح مجموعه گل مرغ سحر داند و بس که نه هرکور ورقی خواند،معانی دانست آیا نشنیده‌ای که معصوم(ع) فرموده: «العِلمُ نورٌ»؟ آیا از این قیل و قال‌ها چه نوری در تو پدید گشته؟! آیا ندانسته‌ای آن حدیثی که پیغمبر اکرم(ص) فرموده:«إنَّما الْعِلْمُ ثَلاثَةٌ آیَةٌ مُحْکَمَةٌ وَ فَريضَةٌ عادِلَةٌ وَ سُنَّةٌ قائِمَةٌ» که به تصدیق تمام مفسرینِ حدیث، مقصود از آیه محکمه، توحید است؟ پس در اینجا پیغمبر اکرم(ص) اول علوم را، علم توحید قرار می‌دهد. به اصطلاح کلاه خود را قاضی گردان و از خود سؤال کن آیا با این همه زحماتی که در تحصیل علوم متحمل شده‌ای، در معارف قدمی پیش رفته‌ای یا آنکه از زیادتی اشتغال به دروس، آنچه در مکتب‌خانه از معلم، و در خانه از پدر و مادر در ایام کودکی یاد گرفته بودی، آن هم فراموشت گشته؟! آیا تصدیق نمی‌نمایی علمی که تو را به جاده تکامل و شناسایی حقیقت، یعنی شناختن مبدأ و معاد، رهبری نکند، اسم جهل و نادانی بر وی نهادن اولی است از اسم علم؟! علــــم کز تو را نه بســــتاند جهل از آن علم به بود بسیار 📕 «سرو ناز، ص۶١» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔸کلمات سلوکی و اخلاقی آیةالله🔸 «میرزا جواد آقا ملکی تبريزی» 🏴مراقبه سالک در دهه اول ماه محرم: ✍ [بدان ای عزیز که] بر هر یک از دوستان آل محمد (ص) به حکم ولایت و وفاداری و ایمان به خدای علی عظیم و رسول کریم (ص) سزاوار است که در دهه اول محرم تغییر حال دهد و در دل و صورت و هیئت او، آثار اندوه از آن مصائب بزرگ و نوائب سترگ که بر آن خاندان جلیل روی داده، ظاهر گردد و لامحاله پاره‌ای از لذات خویش را از خوردن و نوشیدن، بلکه خواب و سخن واگذارد و به منزله کسی باشد که به پدر یا فرزند او مصیبتی وارد آمده است و حرمت ناموس خدای جل جلاله و حرمت رسول گرامی او (ص) و حرمت امام (ع) را از حرمت جان و خاندان خویش پست‌تر نشمارد... و هرگاه کسی نتواند که در تمام دهه چنین کند، لامحاله در روز نهم و دهم و شب یازدهم، لذات را ترک کند و لامحاله در هر روز دهه اول، حضرت امام حسین (ع) را به زیارت معروفه عاشورا زیارت کند و در روز دهم تا عصر از خوردن و نوشیدن خودداری کند، بلکه جز در مقام ضرورت، از سخن گفتن و دیدار برادران دینی هم بپرهیزد و آن روز را روز اندوه و گریه و زاری خود قرار دهد و... 📔 «باده گلگون، ص٢٣٩» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
❁ اخلاص در عزاداری ❁ 🔰 یکی از ارادتمندان مرحوم آیةالله علامه طباطبایی(ره) نقل می‌کند که: «در دهه آخر صفر خدمت ایشان رسیدم، وقتی درب خانه را زدم، پیرمردی آمد و گفت: آقا رفته‌اند روضه؛ آدرس مجلس‌ روضه را گرفتم، دیدم خانه‌ای کوچک و قدیمی است. از درب کوچه وارد راهرو باریک که به طول حدود دو متر و نیم بود شدم. دست چپ انتهای راهرو اتاقی بود که از جمعیت پر بود. سخنران روی صندلی، مصائب روزهای آخر ماه صفر را می‌خواند. کفش‌های جمعیت در راهرو بود. حقیر از درب کوچه وارد شدم دیدم که حضرت علامه طباطبایی(ره) روی زمین، کنار کفش‌ها نشسته‌اند و عبای خود را به صورت گرفته و گریه می‌کردند. من کنار دیوار ایستاده و در فکر بودم که اگر ایشان جلو درب اتاق رفته بودند، حاضران احترام می‌کردند، اما ایشان به خاطر احترام به مجلس، بدون آنکه جلب توجه صاحب خانه که در داخل اتاق، کنار درب نشسته بود بشود، کنار راهرو نشسته بودند». 📔«کیمیای وصل، ج٢، ص١١٠» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
💎امام عصر«عج»💎 🕯منتقم خون حسین«ع»🕯 ✍ [ای سالک مراقب که ظهور حضرت مهدی «عج» را انتظار می‌کشی! در] روایت دارد که امام زمان «عج» که ظهور فرمود، به اهل عالم پنج ندا می‌کند. این ندا بدون هیچ دستگاهی و [دخالت] اختراعی، به همه می‌رسد. به هرکسی به لغت(زبان) خودش می‌رسد. در عالم‌؛ نه در این پنج قاره یا...[حضرت ندا می‌فرماید:] أَلا یا أَهْلَ الْعالَمِ إِنَّ جَدّيَ الْحُسَیْنَ قُتِلَ عَطْشاناً... أَلا یا أَهْلَ الْعالَمِ إِنَّ جَدّيَ الْحُسَیْنَ سَحَقوهُ عُدْواناً... 📙«شط شراب، ص۴٣٢» 📍پی‌نوشت: در کلام آیةالله بهجت فقط به دو مورد از پنج ندایی که حضرت می‌فرماید اشاره شده، اما متن کامل روایت که هر پنج جمله را در بر دارد در پاورقی کتاب آمده است. ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔹فرق لعن و نفرین و سَبّ🔹 ✍ یک دعای بر «لَه» داریم و یک دعای بر «علیه» و به عبارت دیگر، یک دعا و درخواست خیر و خوبی و خوشبختی داریم و یک دعا و درخواست شر و بدی و بدبختی. از دعای بر «علیه» که همان درخواست شر و بدی و بدبختی است «نفرین» تعبیر می‌شود و «لعن» از مصادیق نفرین می‌باشد. نفرین، درخواست هرگونه بدی از خدای سبحان برای دیگران بوده، اما لعن، درخواست بدی خاصی که عبارت از مطرود شدن از رحمت الهی است می‌باشد. پس‌ نسبت بین لعن و نفرین، عموم و خصوص مطلق است. «سبّ» به معنای سخن ناپسند و کلام زشتِ دردآور و دشنام و فحش و ناسزاگویی و به کاربردن کلمات رکیک به طرف مقابل آمده و در اسلام از آن نهی شده است و منشأ آن خُبث و پلیدی باطنی و نداشتن تقوا و پرهیزکاری می‌باشد که به صورت کلمات رکیک ظهور پیدا می‌کند. 📔«کیمیای وصل، ج١، ص١٩٣» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔰 رهاسازی محدود 🔰 ✍ ای عزیز! اینکه از رسول خدا (ص) نقل شده که فرمود: فرزند آدمی در هفت سال اول آقا و سید والدینش می‌باشد؛ به این معنا نیست که او را تا هفت سالگی باید رها کنی تا آزادانه هر کاری می‌خواهد انجام دهد، بلکه به این معناست که او در این هفت سال باید مورد احترامت باشد و با لطافت با او برخورد نمایی و در بعضی موارد که انجام کاری به صلاحش نیست، ذهن او را با ظرافت و بدون تندی و خشونت، از آن موضوع منحرف سازی؛ و اینکه از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: فرزندت را تا هفت سال رها کن تا بازی کند؛ «دَعْ اِبنَکَ یَلعَبُ سَبعَ سِنین» باید بدانی که این آزادی دادن به او برای بازی، گرچه آثار چشمگیری برایش دارد، اما تو همواره باید به طور غیر مستقیم مراقبش باشی که دست به بازی‌های خطرناک نزند و به حقوق دیگران تجاوز نکند و به دیگران آسیبی نرساند و عوامل خطرزا از دسترسش دور نگه داشته شود... 📗« ، ص١١٣» ✅ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🌲تبشير صلیبی🌲 ❗️قابل توجه❗️ 🔹اساتید حوزه و دانشگاه🔹 🔸دانشجویان و طلاب🔸 🔹مسئولان فرهنگی و امنیتی🔹 و علاقمندان به مطالعات ادیان و فرق • نویسنده: دکتر سید علی حسنی آملی • نوبت چاپ: اول/ ١٣٩٩ • قیمت: ٧٩٠٠٠ تومان • تعداد صفحات: ۴٨٢ص • نوع جلد: نرم (شومیز) • قطع: رقعی 🔰 اطلاعات بیشتر در: 🌐 www.nashretoraath.ir 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c