eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانه‌های نور «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اَللّٰهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اِسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهٰا بِالْغُدُوِّ وَ اَلْآصٰالِ» ﴿سوره نور، 36﴾ [این نور] در خانه هایی است که خدا اذن داده [شأن و منزلت و قدر و عظمت آنها] رفعت یابند و نامش در آنها ذکر شود، همواره در آن خانه ها صبح و شام او را تسبیح می گویند. «رسول خدا (صلی الله علیه وآله) وقتى آيه‏ «في بيوت أذن الله أن ترفع» را خواند، مردى برخاست و پرسيد: يا (صلی الله علیه وآله)! اين كدام بيوت است؟ فرمود: بيوت انبياء. پس ابی بكر برخاست و گفت: يا رسول الله! لا بد يكى از اين بيتها بيت على و فاطمه است؟ فرمود: بله، از بهترين آن بيوت است‏. و همين معنا را قمى در تفسير خود به سند خويش از جابر از امام باقر (علیه السلام) به اين عبارت آورده: منظور از اين بيوت، بيوت انبياء است، كه بيت (علیه السلام) نيز يكى از آنها است‏.» ترجمه تفسير الميزان، ج‏15، ص196 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز بست قامت که نهد به عرش پا را به خدا علی نبیند به نماز جز خدا را به نماز آخرینش چه گذشت من ندانم که ندای دعوت آمد شه ملک لافتی را همه اهل بیت عصمت ز سرا برون دویدند ابتا و واعلیا بنمود پر فضا را… سالروز ضربت خوردن امام علی علیه السلام تسلیت باد. @tobaefaf
السلام علیک یا أمیرالمؤمنین میان قبلۀ محراب ناله ها کردم به هرقنوت برای همه دعا کردم برای اینکه به وصل حبیبه ام برسم به قلب سوخته هر شب خداخدا کردم گرفته مسجد کوفه شمیم تو زهرا ببین چه محشری از عاشقی به پا کردم میان گودی محراب تا زمین خوردم عجیب یاد تو و داغ کوچه را کردم تو گیر کردی و نام مرا صدا کردی ببین به صورت خونین تو را صدا کردم عزیز من به تو گفتم که بی تو می میرم ببین به عهد چهل ساله ام وفا کردم دلم زبس نگران نگاه زینب بود دوشانۀ حسنین خود رها کردم محارمند کنون دور دخترم اما اشاره جانب گودال کربلا کردم تمام شاخه گلانش به نیزه چیده شود به پیش دیده زینب گلو بریده شود شاعر: قاسم نعمتی‌، کانال اشعار ناب آئینے @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزه‌ی ‌ما را‌ رطب‌های ‌نجف ‌وا میکند رزقِ‌نخل‌مرتضی افطاراَمثال‌من‌است @toubaefaf
🍃آیه سوره نور، آیه ۳۱ (۳۶)هزار ویک نکته در موضوع و ثمره های آن آیه حجاب(جزءهجدهم) از لزوم حجاب‌داشتن زنان سخن می‌گوید. این آیه از دلایل قرآنی فقیهان بر وجوب حجاب است. همچنین برخی از فقیهان بر اساس عبارت «اِلّا ما ظَهَر مِنها مگر آنچه پیدا است» در این آیه، گفته‌اند پوشاندن صورت و دست‌ها از مچ به پایین، بر زن واجب نیست. آیات دیگری هم به‌عنوان آیه حجاب شناخته می‌شوند. از جمله‌ آن‌ها آیه ۵۹ سوره احزاب است که آیه جِلباب نام گرفته است. جابر بن عبدالله بنا به نقل مقاتل چنین گوید: اسماء دختر مرثد داراى نخلستانى بود. روزى زنان مدینه نزد وى رفته بودند در حالتى که لباسى که روى لباس‌ها مى پوشند و به آن آزار مى گفتند، در تن نداشتند و از این روى زینت پاى آن‌ها یعنى خلخال و نیز گردن و برآمدگى سینه آن‌ها نمایان شده بود. اسماء به سخن آمد و گفت: این چه حرکت زشتى است که مرتکب شده و با این وضع در باغ من آمده اید. خبر به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم رسید و آیه ۳۱ سوره نور نازل گردید. و درباره این قسمت از آیه «وَلایضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ» گویند: زنان در هنگام راه رفتن در میان بازار خلخال که بپا داشتند، پاهاى خود را به یکدیگر می‌زدند و خلخال مزبور به صدا درمی‌آمد و به این وسیله جلب توجه مردم را به خود می‌نمودند با نزول این آیه از این حرکت که موجب تهییج شهوت مردان می‌گردید، منع گردیدند. 📚تفسیر ابن ابى حاتم، طبرى و میبدى صاحبان تفاسیر جامع البیان و کشف الاسرار @toubaefaf
کمک کنید مرا... علیه السلام فرمود: «اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»(نهج البلاغه، نامه۴۵ ) بعد از آنکه شیوه‌ی زندگی خود را - که در آن مقام والا، با آن همه امکانات، با آن‌چنان زهدی زندگی میکند - بیان کرد، فرمود: شما نمیتوانید مثل من رفتار کنید؛ امّا میتوانید به من کمک کنید؛ با چه چیزی؟ «بِوَرَعٍ»، با ورع خودتان، با پرهیز خودتان از گناه، با اجتهاد و کوشش و تلاش خودتان؛ اینها وظیفه‌ی من و شما است. هدفها را برای ما ترسیم کردند، هم هدفهای فردی و شخصی را، هم هدفهای اجتماعی و سیاسی و کلّی را. در هدف شخصی، رسیدن به اوج مقام کرامت انسانی هدف والای ما است؛ همه هم وعده داده شده‌اند که بتوانند این پرواز بلند و بی‌حد را انجام بدهند؛ توانایی شما جوانها از ماها هم بیشتر است. این اهداف شخصی است. اهداف بزرگ اجتماعی، ایجاد حیات طیّبه‌ی اسلامی و جامعه‌ی اسلامی [است‌]؛ جامعه‌ای که افراد خود را فرصت بدهد که بتوانند به‌سوی این هدف حرکت کنند: جامعه‌ی آباد، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ی مستقل، جامعه‌ی دارای اخلاق والا، جامعه‌ی متّحد، یکپارچه، جامعه‌ی متّقی و پرهیزگار؛ اینها اهداف جامعه‌ی اسلامی است. دنیایی که مقدّمه‌ی آخرت است، دنیایی که انسان را ناگزیر به بهشت میرساند، ایجاد یک چنین دنیایی هدف کلان اجتماعی و سیاسی اسلام است؛ اینها را در مقابل ما ترسیم کردند. راه آن چیست؟ چه‌جور میشود به این هدفها رسید؟ همین‌طور که فرمود: «اَعینُونی» - فرمایش، فرمایش امیرالمؤمنین است - به من کمک کنید؛ یعنی آنچه را که امیرالمؤمنین در زندگی خود و تلاش و جهاد خود، همه را در این راه مصرف کرد، و آن عبارت است از ایجاد چنین دنیایی برای بشریّت در طول تاریخ؛ کمک کنید به من که این هدف انجام بگیرد. چه‌جور «بوَرَعٍ»، با ورع؛ «وَ اجتِهادٍ»، با کوشش، با تلاش، تنبلی ممنوع است، بیکارگی ممنوع است، خسته شدن ممنوع است، مأیوس شدن ممنوع است. این حرکت عظیم وقتی انجام بگیرد، آن‌وقت شما دل مبارک فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله علیها) را شاد میکنید، دل امیرالمؤمنین را شاد میکنند؛ چون آنها برای همین هدف آن همه تلاش کردند، آن همه مجاهدت به‌خرج دادند. رهبر معظم انقلاب، دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ (۳۷) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
ملاك انسانيّت، فهم پذيرش معارف و تكاليف دينى است... (۳۸) هزار ویک نکته پیرامون «...انسان‌هايى كه هويّت انسانى خود را از دست داده‌اند، جايگاهى جز آتش ندارند، أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا» (سوره فرقان، ۴۴) چنانكه خود آنان نيز اعتراف مى‌كنند كه اگر دستورات الهى را شنيده بودند و تعقّل مى‌كردند، در جهنّم جاى نداشتند. «قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا فِي أَصْحابِ السَّعِيرِ» (سوره ملک، ۱۰) انسان در داشتن چشم، گوش و زبان، شبيه حيوان است، ولى كيفيّت و هدف بهره‌بردارى انسان از نعمت‌ها بايد بهتر و بيشتر باشد، وگرنه همچون حيوان بلكه پست‌تر از اوست. انسان بايد علاوه بر ظاهر، ملكوت را ببيند و علاوه بر سر و صداهاى ظاهرى، زمزمه‌هاى باطنى و معنوى را بشنود. آدمى‌زاده طرفه معجونى است‌ از فرشته سرشته و زحيوان‌ گر رود سوى اين، شود به از اين‌ ور رود سوى آن، شود پس از آن‌ آرى، تكليف‌پذيرى، تنها ارزش و وجه امتياز انسان از ديگر موجودات است. اشاره به بعضی پیام هایی همین آیه: .ملاك انسانيّت، فهم پذيرش معارف و تكاليف دينى است، وگرنه انسان مانند حيوانات است. «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ» .كسى كه با وجود توانايى از نعمت‌هاى الهى درست بهره نبرد، بدتر از موجودى است كه اساساً آنها را ندارد. «بَلْ هُمْ أَضَلُّ» .انسان‌هاى غافل و بى‌بصيرت، (در بى‌تفاوتى، شكم‌پرستى، شهوت‌رانى، استثمار شدن و محروميّت از لذّت معرفت) مانند چهارپايان بلكه بدتر از آن مى‌باشند. «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» . انسان‌هاى بى‌بصيرت، از هدف، خدا، خود، امكانات، آخرت، ذريّه، آيات الهى، قانون خدا، الطاف گذشته و گناهان خويش غافلند. «أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» .دوزخى شدن بسيارى از انسان‌ها، به خاطر بهره‌نبردن از نعمت‌هاى الهى در مسير هدايت و كمال است. زيرا با داشتن چشم، گوش و دل، گرفتار غفلت شده‌اند. «أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» تفسیرنور، ج3، ص226 @toubaefaf
34.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه نمازی چه شکوهی برپاست اللهُ اکبر همه جا ذکرِ (علیٌ مولاست) اللهُ اکبر فاطمه آمده اسقبالش اللهُ اکبر ذکرِ لب های علی یا زهراست اللهُ اکبر چه نمازی چه امامی عجب شور و قیامی عجب مطلع فجری عجب حُسنِ ختامی
طوبی چیست؟ 💎امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: طوبی برای کسانی هست که تمسّک کنند به امر ما در زمان غیبت قائم ما و قلبشان بعد از هدایت، منحرف نشود. راوی پرسید: فدایت شوم طوبی چیست؟ حضرت فرمودند: طوبی درختی هست در بهشت که اصل آن در خانه امیرالمؤمنین صلوات الله علیه هست و هیچ مؤمنی نیست مگر اینکه در خانه او شاخه ای از شاخه هایش هست و این است سخن خداوند که فرمود: طُوبى‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ. قَالَ الصَّادِقُ صلوات الله علیه طُوبَى لِمَنْ تَمَسَّكَ بِأَمْرِنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمَنَا فَلَمْ يَزِغْ قَلْبُهُ بَعْدَ الْهِدَايَةِ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا طُوبَى قَالَ شَجَرَةٌ فِي الْجَنَّةِ أَصْلُهَا فِي دَارِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صلوات الله علیه وَ لَيْسَ مُؤْمِنٌ إِلَّا وَ فِي دَارِهِ غُصْنٌ مِنْ أَغْصَانِهَا وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ طُوبى‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآب. 👈معانی الأخبار ✅صدها واژه و لغت و معارف عمیق دینی در این کتاب هست که همگان باید آن را بدانند. @toubaefaf
دعای ویژه امام علیه السلام امام علیه السلام در پایان عهدنامه خود به مالک اشتر نوشت: من از خدا با رحمتِ واسعه اش و قدرتِ عظیمش (که با آن قادر است بر عطا کردن هر چیزی)، می خواهم که پایان زندگی من و تو را به سعادت و شهادت ختم کند. و انا اسال الله بسعه رحمته و عظیم قدرته علی اعطاء کل رغبه … ان یختم لی و لک بالّسعاده و الشّهاده 📚 نهج البلاغه، نامه۵۳ @toubaefaf
✍چند مرتبه إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا در آمده، از جمله سوره اعراف، ۱۷۹ و فرقان،۴۴ که در تفسیر روایی آن آمده: راوی به علیه السلام عرض کرد: «شما همه‌ی این مخلوقات دوپا را آدم می‌دانید»؟ فرمود: «چند گروه را رها کن و دور بینداز: آن که مسواک نکند، آن که در جای تنگ چهار زانو بنشیند، آن که در کارهای بیهوده مداخله کند، آن که بدون داشتن علم و دانش بحث کند، آن که بیمار نیست ولی تظاهر به بیماری نماید، آن که بدون وقوع حادثه ناگوار پریشان حال شود، آن که با یاران خویش در مطلب درستی که مورد اتّفاق آن‌هاست مخالفت کند، آن که به پدران و نیاکان خود افتخارکند و از کارهای نیک آنان بی‌بهره باشد این آدم مانند گیاه خلنج است که پوست‌هایش یکی پس از دیگری کنده می‌شود تا به مغزش برسد. او چنان است که خدای متعال فرموده است إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا».  (...فَهُوَ بِمَنْزِلَهًْ الْخَلَنْجِ یُقْشَرُ لِحاً عَنْ لِحاً حَتَّی یُوصَلَ إِلَی جَوْهَرِیَّتِهِ وَ هُوَ کَمَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا.) تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۳۰ بحارالأنوار، ج۶۷، ص۱۱ مستدرک الوسایل، ج۱۲، ص۹۱ الخصال، ج۲، ص۴۰۹ نورالثقلین (۳۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
1_540220143.pdf
1.74M
(علیه‌السلام) 💢 مناقب و فضائل حضرت علی(علیه‌السلام) در بیانات رهبر انقلاب اسلامی 📖 ۱۲۲ صفحه @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
14020120.MP3
17.78M
📗 ظهر روز هجدهم 🎤سخنران : حاج آقا مصلی‌نژاد 🕌 مسجد سید شهرستان جهرم 🗓 یکشنبه ظهر ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ 🌐https://eitaa.com/masjedeseyyed
«بسم الله الرحمن الرحیم» ✨ با هدف نشر فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام سلسله مسابقاتی از سخنرانی‌های در که فایل آن ها نیز در کانال بارگذاری شده است، برگزار و به مسابقه تقدیم می‌گردد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ❗️شرایط شرکت در مسابقه: ✅ عضویت در کانال مسجد سید در پیام رسان ایتا ✅ تکمیل فرم ابتدایی به صورت صحیح ✅ ارسال‌های تکراری حذف می‌شود. ✅ برای آگاهی از جواب مسابقه و برندگان و دریافت به کانال مسجد سید مراجعه فرمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝مسابقه روز هجدهم ماه مبارک رمضان برگرفته‌شده از سخنرانی حاج آقا مصلی نژاد در ظهر روز بیستم فروردین ۱۴۰۲ ❇️ برای شرکت در مسابقه به لینک زیر مراجعه فرمایید: ▶️https://survey.porsline.ir/s/bJ7mNrAz 🔴مهلت ارسال پاسخ‌ها: سه شنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲ ظهر 🌐https://eitaa.com/masjedeseyyed
35.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 « انسان چطور قسی‌القلب می‌شود !؟» 🔻 بخشی از گفتگو با آیت‌الله فروغی ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 « محبت امیرالمومنین ، امنیت می‌آورد» 🔻 بخشی از گفتگو با آیت‌الله فروغی ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
بزرگان فرمودند: این آیات را بیشتر ببینید. سوره فرقان در جزء نوزدهم قرآن کریم است. فرقان، یعنی تشخیص حق از باطل و این واژه هفت مرتبه در آمده است. ده آیه آخر این سوره (شبیه آیات اول سوره مؤمنون) ویژگی های عباد الرحمن را بر می شمرد. آیه 63: مثال زدنی بندگان آیه 64: اهل شب اند. آیه 65 و 66: ، تضرع برای دوری از آتش دوزخ آیه 67: و پرهیز از اسراف(عدم بهره وری صحیح) و بخل آیه 68: اهل خدای متعال هستند؛ پس اهل خیانت، بی حیایی و قتل نیستند. آیه 72: شهادت ناحق نمی دهند و از لغو و لعب با بزرگواری می گذرند. آیه 73: اهل و تدبر در اند.۸ آیه 74: به و نسل خویش حساس اند. خوبست این دعا را در قنوت نماز صبح بخوانیم و همچنین به لقمه حلال و خواندن دعای 25 اهمیت دهیم. آیه 76: پس با این حساب پاک، جایگاهشان برین خداست و این با صبر قابل کسب اسب. آخرین آیه: البته اگر دعاکردن های شما نبود، از این مواهب الهی هم خبری نبود. سفارش بزرگان به تلاوت مستمر آیات همین است. (۴۰)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ «طس، تِلْكَ آيٰاتُ اَلْقُرْآنِ وَ كِتٰابٍ مُبِينٍ» طس، این آیات [باعظمت] قرآن و کتابی روشنگر است، «هُدىً وَ بُشْرىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ» ﴿سوره نمل، آیات 1 و2﴾ [که سراسر] هدایت کننده [انسان ها] و برای مؤمنان مژده دهنده است. 29 سوره قرآن با حروف مقطعه شروع می شود. این یک راز و رمزی است بین خدا ورسول. (نک: تفسیر المیزان ذیل آیه اول سوره شوری و نمونه، ج1، ص62) یک نکته: تقریبا پس از همه حروف مقطعه، سخن از قرآن و تنزیل با عظمت آن است. نزول قرآن به نحو تجلی است یعنی وصل به بالا نه تجافی و منقطع. «تنزل اشيا از مكان يا مكانت بالا بر دو گونه است: يكي به نحو تجلّي و ديگري به گونه تجافي. تنزل اشياي مادّي و جسماني، مانند باران و ساير نزولات جوّي از فضاي بالا، نه از مخزن غيب، به صورت تجافي است؛ بدين معنا كه با فرود آمدنِ آن، جايگاه پيشين آن تهي(اَجْوَف) ميشود و آن شيء، ديگر در بالا نيست. همان گونه كه وقتي در بالا، يعني، در فضاي فوق بود در پايين حضور نداشت. امّا تنزل قرآن، به نحو تجلّي است بدين معنا كه با فرود آمدن، هرگز موطن اصلي خود را در عالم بالا رها و آن را تهي نميكند، بلكه حقيقت آن همواره در موطن خود موجود است، ليكن جلوه و رقيقه آن نيز در مراحل نازلتر تحقّق مييابد، همانند تنزّل دانش و انديشه عقلاني انساني فرزانه كه از صحيفه جان او به صورت آهنگ گفتار يا نقوش نوشتار در فضاي خارج يا روي صفحه نگارش جلوه ميكند.» (تسنيم، جلد 2، صفحه 192) قرآن شناسی خویش را با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تقویت کنیم. زیرا زیادشدن ایمان و معرفت، باعث انس و سپس عمل صالح می گردد. : آیات پس از حروف مقطعه؛ مانند سوره های بقره، شوری، دخان و... : خطبه های 110، 157، 158، 182، 183، 198 و.. : دعای 42 و ... @toubaefaf
(۴۱) هزار و یک نکته پیرامون «تَمْشِي عَلَى اِسْتِحْيٰاءٍ» ﴿سوره قصص، 25﴾ در حالی که با حالت شرم و حیا گام برمی داشت، در تفسیر المیزان، با نکره آوردن واژه‌ی «استحیا» در آیه‌ی 25 سوره‌ی قصص، حجب و حیای دختر شعیب را به تصویر می‌کشد؛ «اینکه كلمه‌ی «استحياء» را نكره (بدون الف و لام) آورد، براى رساندن عظمت آن حالت است، و مراد از اينكه راه رفتنش بر«استحياء» بوده، اين است كه: عفت و نجابت از طرز راه رفتنش پيدا بود.» ترجمه ی تفسير الميزان، ج‏16، ص 35 @toubaefaf
✍️به روایتی در 20 رمضان 8قمری پیامبر اسلام مکه را فتح نمود که بعد از فتح قریب و فتح مبین به فتح مطلق لقب گرفت در سوره نصر "اذا جاء نصر الله و الفتح"یعنی فتح الفتوح بود که باعث زدودن حرم خدا (کعبه)از بت ها شد خوب است ما نیز بت ها یی راکه در قلب ما که حرم خداست لانه کرد ه اند در شب قدر بشکیم بنام کسی که در این فتح بر شانه پیامبر ایستاد و بت های کعبه راشکست و امشب در شهادتش سوگواری میکنیم . @qavami
🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ◾️ به فکر همه بودند. ◾️ حتی کفار را هم فراموش نمی‌کردند. ◾️ می‌گفتند: «مرحوم سید ابن‌طاووس می‌گوید در شب قدر، کفار چین برای دعا مستحق‌ترند؛ آخر، راه‌نیافته و گمراهند.» 📚 برگرفته از کتاب صحبت سال‌ها (مجموعه خاطرات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ علی بهجت) ✅ کانال حکمت و اسرار آل محمد صلوات الله علیه ┄┅┅❅❁❅┅┅┄ ➣ @hekmat_110 ┄┅┅❅❁❅┅┅┄