eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
کم کم غروب ماه خدا دیده می شود صدحیف از این بساط که چیده می شود در این بهار رحمت و غفران و مغفرت خوشبخت آنکسی است که بخشیده می شود خدا حافظ ای ... ...فَنَحْنُ مُوَدِّعُوهُ وِدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَيْنَا وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا انْصِرَافُهُ عَنَّا ، وَ لَزِمَنَا لَهُ الذِّمَامُ الَْمحْفُوظُ، وَ الْحُرْمَةُ الْمَرْعِيَّةُ، وَ الْحَقُّ الْمَقْضِيُّ، فَنَحْنُ قَائِلُونَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَكْبَرَ، وَ يَا ... پس ما او را وداع می‌کنیم؛ وداع کسی که هجرانش بر ما سخت و غم‌انگیز است و روگرداندنش ما را غم‌زده و دچار وحشت کرد. برای او برعهدۀ ما، پیمانی محفوظ و حرمتی در خور رعایت و حقّی واجب‌الاداء، لازم شد. بر این اساس می‌گوییم: سلام بر تو ای بزرگ ترین ماه خدا! و ای عید دوستانش! ، دعای۴۵ @toubaefaf
✔️توصیه مرحوم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه رمضان
ريشه مبارزه با نفس، خوف الهى است «وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‌؛ فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوى‌» سوره نازعات، ۴۱_۴۰ و اما كسى كه از مقام پروردگارش ترسيد و نفسش را از هوس بازداشت. بى‌شك، بهشت جايگاه اوست. پیام ها با توجه به آیه قبل، بزرگترين و فراگيرترين حادثه است كه تمام حوادث ديگر را تحت الشعاع خود قرار مى‌دهد. «الطَّامَّةُ الْكُبْرى‌» و اینکه انسان در قيامت، دائماً متذكّر كارهايش در دنيا مى‌شود. «يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ ما سَعى‌» و دیگر اینکه ريشه طغيان (گناهان و از جمله بی حیایی)، دنياپرستى است. «طَغى‌ وَ آثَرَ الْحَياةَ الدُّنْيا» و اینکه ريشه مبارزه با نفس، خوف الهى است. «خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‌» و باید توجه داشت که نفس انسان فتنه‌گر است و بايد او را باز داشت. «وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‌» و آخر اینکه قانون الهى براى همه افراد يكسان است. مَنْ طَغى‌ ... مَنْ خافَ‌ برگرفته از تفسیر نور، ذیل همین آیات (۵۳) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
دعای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شیخ صدوق ره از جابر بن عبد الله انصاری روایت کرده‌اند که گفت: رفتم به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله در جمعه آخر ماه رمضان چون نظر آن حضرت بر من افتاد فرمود: ای جابر این آخر جمعه‌ای است از ماه رمضان پس آن را وداع کن و بگو: اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِیَامِنَا إِیَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوماً. بارخدایا! این ماه را آخرین دوران روزه‌داری ما قرار مده و اگر قرار دهی، پس مرا بخشیده شده بگردان و محرومم قرار مده. پس به‌راستی که هر که این دعا را در این روز بخواند از دو خصلت نیکو ظفر می‌یابد: یا رسیدن به ماه رمضان آینده یا به آمرزش خدا و رحمت بی انتها. مفاتیح الجنان، بخش اعمال ماه مبارک رمضان به نقل از اقبال الاعمال سید بن طاووس ره @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عیدتان مبارک و عبادات شما مقبول درگاه خدای متعال، إن شاالله @toubaefaf
صلی الله علیه و آله: چون شب عید فطر–که شب جوائز نام دارد–فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش عطا فرماید. 📕 امالی شیخ مفید ره، ص۲۳۲ 🍃عیدتان مبارک و طاعات و عباداتتان مقبول درگاه خدای متعال @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆شب عید فطر اگه رفتیم مهمونی، فطریه مون را خودمون باید بدیم یا صاحب خونه؟ جواب را در کلیپ ببینید. اما اگر مهمانی چند روز در خدمت میزبان باشد و عرفا نانخور حساب شود، فطریه اش بر عهده میزبان است. پرداخت زکات فطره یا زکات بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از شب عید فطر تا قبل از نماز عید، باید کنار گذارده و اگر بشود تا قبل از نماز عید به فقیر شیعه دوازده امامی بدهیم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」 سلمه الله 🍀«کُلٌّ لَهُ قٰانِتون» همه عالم در عبودیت و سجده و تسبیح حضرت حق متعال هستند، پس تو ای بشر، وصله ناجور نباش و تو هم هماهنگ با نظام تکوین، تسلیم حق باش. 🍀«وَ قوموا لِلّٰهِ قانِتین» 🔹بنای خلقت عالم، با عبودیت آغاز شده است. 🔹اگر ذل عبودیت نباشد، عِزٌ ربوبیت تجلی نمی کند. 🔹اگر عبودیت نباشد، فیض نمی آید. 🌳من اگر خارم اگر گل، چمن آرایی هست. 🕯 🕯 🕯 🕯 🕯 🍀«کلیپ تصویری » ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم اهل الکبریا و العظمه و اهل جود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة سلام. از آداب این است که در وقت صبح، کمی تربت علیه السلام تناول کنید. از خانه بیرون آیید و چه بهتر از بیرون آمدن برای نماز؛ و فطریه را قبل از نماز به دست اهلش برسانید. @toubaefaf
سؤال: زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است؟ جواب: از غروب شب عید فطر می‌تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلّف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد، اما اگر نماز عید نمی‌خواند می‌تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست؛ اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هرگاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی‌شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.
به امید خدا رفراندوم خواهان غربگرا را زمین خواهد زد. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍دعای ندبه از اعمال روز عید فطر است. السلام علیک و ، @toubaefaf
4_383457124023274581_5945273277936042235.mp3
1.93M
الله اكبر الله اكبر و لله الحمد... از اعمال روز گفتن تکبیرات پس از نماز مغرب و عشاء شب عید تا نماز صبح و نماز روز عید است. @toubaefaf
«السلام علیک یا شهرالله الاکبر» بدرود اى بزرگترین ماه خدا و اى جشن اولیاء خدا. «السلام علیک یا اکرم مصحوب من الاوقات.» بدرود اى شریفترین و عزیزترین مُصاحب، از وقت‌ها و زمان‌ها. و اى بهترین ماه از لحاظ روزها و ساعت‌ها. «السّلام علیک من شهرٍ قربت فیه آلامال» بدرود اى ماهى که آرزوها در آن به ما نزدیک شد.» دعای ۴۵ ، دعای وداع علیه‌السلام با ماه رمضان @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عملكرد انسان در بينش او تأثير دارد يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً وَ يُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ» سوره انفال، ۲۹ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! اگر تقواى الهى پيشه كنيد، خداوند برايتان فرقانى (قوّه‌ى شناخت حقّ از باطلى) قرار مى‌دهد و بدى‌هايتان را از شما مى‌پوشاند و شما را مى‌آمرزد و خداوند صاحب فضل وبخشش بزرگ است. نکته ها وسيله و معيار شناخت حقّ از باطل متعدّد است، از جمله: الف: و اولياى الهى؛ چنانكه پيامبر صلى الله عليه و آله را فاروق ناميدند. (تفسير فرقان) ويا در حديث مى‌خوانيم: «مَن فارق عليّاً فقد فارق اللّه» (ملحقات احقاق‌الحقّ، ج 4، ص 26) هر كس عليه السلام را رها كند، را رها كرده است. ب: آسمانى؛ كه با عرضه امور به آن مى‌توان حقّ را از باطل تشخيص داد. ج: ، زيرا طوفان غرائز و حبّ و بغض‌هاى همراه با بى‌تقوايى، مانع درك حقايق است. د: و خرد؛ كه بدون آن نمى‌توان حتّى به سراغ وحى رفت. و قدرت تشخيص حقّ از باطل، حكمت و بينشى خدادادى است كه به اهل داده مى‌شود و به علم و سواد و معلومات وابسته نيست. به گفته‌ى فخررازى، «تكفير سيّئات»، پرده‌پوشى در دنيا و «مغفرت»، رهايى از قهر خدا در آخرت است و به نوشته‌ى تفسير نمونه، «تكفير»، محو آثار اجتماعى و روانى گناه و «مغفرت»، بخشايش نسبت به عذاب دوزخ است. كسانى كه تقوا داشته و تمايلات نفسانى را كنار بگذارند، قوّه‌ى تشخيص حقّ به آنها عطا مى‌شود. چنانكه در آيه‌ى ديگرى مى‌خوانيم: «اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ» (سوره بقره، ۲۸۲) از خدا پروا كنيد، خداوند شما را آگاه مى‌كند و به يادتان مى‌آورد. گويا روح همچون آينه‌اى است كه تقوا غبار را از آن مى‌زدايد و نور حقّ در آن منعكس مى‌شود، چنانكه عليه السلام تقوا را دارو و درمان دل‌ها، نور و بينايى كوردلى‌ها و شفا و وسيله‌ى اصلاح قلب، تطهير جان، امنيّت ترس‌هاى درونى و روشن‌شدن تاريكى‌ها مى‌داند، فانّ تقوى اللّه دواء داء قلوبكم و بصر عمى افئدتكم و شفاء مرض اجسادكم و صلاح فساد صدوركم و طهور دنس انفسكم و جلاء عشا ابصاركم و أمن فزع جأشكم و ضياء سواد ظلمتكم...(نهج‌البلاغه، خطبه ۱۸۹) و بر عكس، حرص‌ها و طمع‌ها سبب لغزش خردها مى‌شود، حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: «اكثر مصارع العقول تحت بروق المطامع» (نهج‌البلاغه، حكمت ۲۱۹) بيشتر لغزشگاه خرد، زرق و برق طمع‌ها مى‌باشد. حقيقت سرايى است آراسته‌ هوا و هوس گرد بر خاسته‌ نبينى كه هر جا كه برخاست گرد نبيند نظر، گرچه بيناست مرد پیام ها ۱. اگر تقوا داشته باشيم، در آزمايش مال و فرزند، خداوند ما را كمك مى‌كند كه چگونه برخورد كنيم. أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ ... إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً ۲. عملكرد انسان، در بينش او تأثير دارد. كسى كه تقوا دارد، علاوه بر علم، فطرت، عقل و تجربه، خداوند بصيرت و شناخت ويژه‌اى به او مى‌دهد. «فرقان» نكره آمده است تا نشان دهد كه بصيرت خاصّى مراد است) ۳. تقوا، هم عامل شناخت صحيح، «فرقان» هم مايه‌ى آبرو و حيثيّت اجتماعى، «يُكَفِّرْ عَنْكُمْ» و هم سبب مغفرت اخروى است. «يَغْفِرْ لَكُمْ» ۴. اعطاى بصيرت ويژه به پرهيزكاران و بخشايش گناهان آنان، تفضّلى از جانب خداوند است. يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً ... وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ‌ تفسير نور، ج۳، ص۳۰۶ @toubaefaf
عملكرد انسان در بينش او تأثير دارد «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً وَ يُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ» سوره انفال، ۲۹ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! اگر تقواى الهى پيشه كنيد، خداوند برايتان فرقانى (قوّه‌ى شناخت حقّ از باطلى) قرار مى‌دهد و بدى‌هايتان را از شما مى‌پوشاند و شما را مى‌آمرزد و خداوند صاحب فضل وبخشش بزرگ است. نکته ها وسيله و معيار شناخت حقّ از باطل متعدّد است، از جمله: الف: و اولياى الهى؛ چنانكه پيامبر صلى الله عليه و آله را فاروق ناميدند. (تفسير فرقان) ويا در حديث مى‌خوانيم: «مَن فارق عليّاً فقد فارق اللّه» (ملحقات احقاق‌الحقّ، ج 4، ص 26) هر كس عليه السلام را رها كند، را رها كرده است. ب: آسمانى؛ كه با عرضه امور به آن مى‌توان حقّ را از باطل تشخيص داد. ج: ، زيرا طوفان غرائز و حبّ و بغض‌هاى همراه با بى‌تقوايى، مانع درك حقايق است. د: و خرد؛ كه بدون آن نمى‌توان حتّى به سراغ وحى رفت. و قدرت تشخيص حقّ از باطل، حكمت و بينشى خدادادى است كه به اهل داده مى‌شود و به علم و سواد و معلومات وابسته نيست. به گفته‌ى فخررازى، «تكفير سيّئات»، پرده‌پوشى در دنيا و «مغفرت»، رهايى از قهر خدا در آخرت است و به نوشته‌ى تفسير نمونه، «تكفير»، محو آثار اجتماعى و روانى گناه و «مغفرت»، بخشايش نسبت به عذاب دوزخ است. كسانى كه تقوا داشته و تمايلات نفسانى را كنار بگذارند، قوّه‌ى تشخيص حقّ به آنها عطا مى‌شود. چنانكه در آيه‌ى ديگرى مى‌خوانيم: «اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ» (سوره بقره، ۲۸۲) از خدا پروا كنيد، خداوند شما را آگاه مى‌كند و به يادتان مى‌آورد. گويا روح همچون آينه‌اى است كه تقوا غبار را از آن مى‌زدايد و نور حقّ در آن منعكس مى‌شود، چنانكه عليه السلام تقوا را دارو و درمان دل‌ها، نور و بينايى كوردلى‌ها و شفا و وسيله‌ى اصلاح قلب، تطهير جان، امنيّت ترس‌هاى درونى و روشن‌شدن تاريكى‌ها مى‌داند، فانّ تقوى اللّه دواء داء قلوبكم و بصر عمى افئدتكم و شفاء مرض اجسادكم و صلاح فساد صدوركم و طهور دنس انفسكم و جلاء عشا ابصاركم و أمن فزع جأشكم و ضياء سواد ظلمتكم...(نهج‌البلاغه، خطبه ۱۹۸) و بر عكس، حرص‌ها و طمع‌ها سبب لغزش خردها مى‌شود، حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: «اكثر مصارع العقول تحت بروق المطامع» (نهج‌البلاغه، حكمت ۲۱۹) بيشتر لغزشگاه خرد، زرق و برق طمع‌ها مى‌باشد. حقيقت سرايى است آراسته‌ هوا و هوس گرد بر خاسته‌ نبينى كه هر جا كه برخاست گرد نبيند نظر، گرچه بيناست مرد پیام ها ۱. اگر تقوا داشته باشيم، در آزمايش مال و فرزند، خداوند ما را كمك مى‌كند كه چگونه برخورد كنيم. أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ ... إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً ۲. عملكرد انسان، در بينش او تأثير دارد. كسى كه تقوا دارد، علاوه بر علم، فطرت، عقل و تجربه، خداوند بصيرت و شناخت ويژه‌اى به او مى‌دهد. «فرقان» نكره آمده است تا نشان دهد كه بصيرت خاصّى مراد است) ۳. تقوا، هم عامل شناخت صحيح، «فرقان» هم مايه‌ى آبرو و حيثيّت اجتماعى، «يُكَفِّرْ عَنْكُمْ» و هم سبب مغفرت اخروى است. «يَغْفِرْ لَكُمْ» ۴. اعطاى بصيرت ويژه به پرهيزكاران و بخشايش گناهان آنان، تفضّلى از جانب خداوند است. يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً ... وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ‌ تفسير نور، ج۳، ص۳۰۶ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا