علم الهی امام و پاسخ به پرسش شیعیان
ابنحمزه از محمد بن فرج نقل میکند که گفت:
#امام_هادی علیهالسلام به من فرمود: هرگاه خواستی سؤالی بپرسی، آن را در نامهای بنویس، و نامه را زیر سجاده خود بگذار، و ساعتی صبر کن، سپس آن را بیرون بیاور، و بنگر. محمد بن فرج میگوید: من انجام دادم، و پاسخ سئوال خود را نوشته شده، در آن یافتم.
مجلسی رحمه الله از «کشف المحجة» سید ابنطاووس و او با سند خود از «الرسائل» کلینی، و او از کسی که نامش را میبرد نقل میکند که گفت: به امام هادی علیهالسلام نوشتم که: آدمی دوست دارد بهتر. نه امامش برساند آن مطلبی را که میخواهد به پروردگارش برساند. امام علیهالسلام در پاسخ نوشت: اگر حاجتی داشتی، لبان خود را بجنبان، که پاسخت آماده است.
روی ابنحمزة:
عن محمد بن الفرج، قال: قال لی علی بن محمد علیهماالسلام: اذا أردت أن تسأل مسألة، فاکتبها وضع الکتاب تحت مصلاک، ودعه ساعة، ثم أخرجه و انظر الیه.
قال محمد: ففعلت، فوجدت جواب ما سألت عنه موقعا فی الکتاب [1]
قال المجلسی:
روی السید ابنطاوس فی «کشف المحجة» باسناده من کتاب «الرسائل» للکلینی عمن سماه، قال: کتبت الی أبیالحسن علیهالسلام: أن الرجل یحب أن یفضی الی امامه ما یحب أن یفضی الی ربه.
قال: فکتب: ان کان لک حاجة فحرک شفتیک، فان الجواب یأتیک [2]
(1) الثاقب فی المناقب: 548 ح 7، کشف الغمة 2: 395، بحارالأنوار 50: 155 ح 41.
(2) بحارالأنوار 50: 155 ح 42، و 53: 306 و 94: 22 ح 18
منبع: فرهنگ جامع سخنان امام هادی؛ تهیه و تدوین گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم؛ مترجم علی مؤیدی؛ نشر معروف چاپ اول دی 1384
دانشنامه امام هادی علیه السلام، جمعی از نویسندگان، ج1، ص190
@toubaefaf
🍃خطابه #غدیر (۵): بخش سوم: پیوند ناگسستنی توحید، نبوت و امامت
(۱) فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ ذلِکَ فیهِ وَ افْهَمُوهُ، وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیا وَ إماما فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَ الأنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإحْسانٍ و َعَلَی الْبادی وَ الْحاضِرِ وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبِی وَالْحُرِّ وَ الْمَمْلُوکِ وَ الصَّغیرِ
ای مردم، این مطلب را درباره او بدانید و بفهمید، و بدانید که خداوند او را برای شما صاحباختیار و امامی قرار داده که اطاعتش را واجب نموده است بر مهاجرین و انصار و بر تابعین آنان به نیکی، و بر روستایی و شهری، و بر عجمی و عربی، و بر آزاد و بنده، و بر بزرگ و کوچک، و بر سفید و سیاه. بر هر یکتاپرستی حکم او اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امر او نافذ است. هر کس با او مخالفت کند ملعون است، و هر کس تابع او باشد و او را تصدیق نماید مورد رحمت الهی است. خداوند او را و هر کس را که از او بشنود و او را اطاعت کند آمرزیده است.
(۲) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذَا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعُوا وَ أَطیعُوا وَ انْقادُوا لأِمْرِ اللّهِ رَبِّکُمْ، فَإنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَ إلهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دُونِهِ رَسُولُهُ وَ نَبِیهُ الْمُخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلِی وَلِیکُمْ وَ إمامُکُمْ بِأَمْرِ اللّهِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الإمامَةُ فی ذُرِّیتی مِنْ وُلْدِهِ إلی یوْمٍ تَلْقَوْنَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ. لا حَلالَ إلاّ ما أَحَلَّهُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ لا حَرامَ إلاّ ما حَرَّمَهُ اللّهُ عَلَیکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ عَرَّفَنِی الْحَلالَ وَ الْحَرامَ وَ أَنَا أَفْضَیتُ بِما عَلَّمَنی رَبّی مِنْ کِتابِهِ وَ حَلالِهِ وَ حَرامِهِ إلَیهِ.
ای مردم، این آخرین باری است که در چنین اجتماعی بپا میایستم. پس بشنوید و اطاعت کنید و در مقابل امر خداوند پروردگارتان سر تسلیم فرود آورید، چرا که خداوند عزوجل صاحباختیار شما و معبود شماست، و بعد از خداوند رسولش و پیامبرش که شما را مخاطب قرار داده، و بعد از من علی صاحباختیار شما و امام شما به امر خداوند است، و بعد از او امامت در نسل من از فرزندان اوست تا روزی که خدا و رسولش را ملاقات خواهید کرد. حلالی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان حلال کرده باشند، و حرامی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان بر شما حرام کرده باشند. خداوند عزوجل حلال و حرام را به من شناسانده است، و آنچه پروردگارم از کتابش و حلال و حرامش به من آموخته به او سپردهام.
(۳) مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ. ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَ قَدْ أَحْصاهُ اللّهُ فِی و کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ وَ ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا وَ هُوَ الإمامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّهُ فی سُورَةِ یس: «و کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ»
ای مردم، علی را فضیلت دهید. هیچ علمی نیست مگر آنکه خداوند آن را در من جمع کرده است و هر علمی را که آموختهام در امام المتقین جمع نمودهام، و هیچ علمی نیست مگر آنکه آن را به علی آموختهام. اوست «امام مبین» که خداوند در سوره یس ذکر کرده است: «وَ کُلَّ شَییءٍ اَحْصَیناهُ فی اِمامٍ مُبینٍ»، «و هر چیزی را در امام مبین جمع کردیم»...
@toubaefaf
🌸ماه ذی الحجه، ماه ولایت
بانزول ایات و احادیث ولایت
🌸9 ذی الحجه:
حدیث سدالابواب (پیامبر دستور دادند همه درها بروی مسجدالنبی بسته شود مگر در خانه امیرالمومنین)
که یکی از اسناد حقانیت امیرالمومنین است
🌸11ذی الحجه: معرفی ثقلین
پیامبر اکرم در حجه الوداع پس از نماز ظهر وعصر درمسجد خیف خطبه ای ایراد کردند که در ان به معرفی ثقلین پرداختند
🌸14 ذی الحجه:
🍃1-بخشش فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها درسال هفتم هجری بانزول ایه مبارکه"وات ذاالقربی"حشر/6
و ماجرای فدک یکی از راه های اثبات حقانیت مکتب اهل بیت است
🍃2-نزول لقب "امیرالمومنین"
دراین روز جبرییل نازل شد و با لقب"امیرالمومنین"رابعنوان اختصاصی برای علی بن ابیطالب اورد
🍃3-سپردن ودائع الهی : پیامبر دراین روز ودائع الهی ماننداسم اعظم وحکمت وعلم وکتب انبیا ...رابه ایشان سپرد.
🌸15ذی الحجه:
ولادت امام هادی علیه السلام؛ که ایشان با دو زیارت مهم
" جامعه کبیره "و "زیارت غدیریه " منشور اعتقادی ولایت رابسیار فصیح بیان کردند
🌸17 ذی الحجه:
نزول آیه محبت"ان الذین آمنوا وعملوالصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا" مریم/96
پیامبراکرم جهت هدایت امت خود، دعا کردند که خداوند محبت امیرالمومنین را دردل مومنین قرار دهد وخداوند این دعا را اجابت کرد ومحبت ایشان را تاقیامت درقلوب مومنین قرار داد.
🌸🌸🌸18 ذی الحجه:
حماسه بزرگ غدیر با اعلام جانشینی پیامبر"الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی...."مائده/3
🌸19ذی الحجه:
ادامه مراسم بیعت با امیرالمومنین در غدیر
🌸20 ذی الحجه:
1-بیعت زنان
2- عذاب الهی بر منکر ولایت (حارث فهری) و نزول ایه"سال سائل بعذاب واقع.."معارج/1
🌸21 ذی الحجه: شکست توطئه منافین وشناخت آنها برخواص شیعیان
توطئه قتل پیامبر در کوه هرشی توسط 14 نفر از سران منافقین بارمی دادن شتر پیامبر واماده کردن ظرف های سنگ و..در کمین کوه
🌸24 ذی الحجه: نزول آیه ولایت
با خاتم بخشی امیرالمومنین درنماز
"انما ولیکم الله ورسوله والذین امنوا یقیمون الصلوه ویوتون الزکاه وهم راکعون" مائده/5
🌸25 ذی الحجه: نزول آیه تطهیر
در پی ماجرای حدیث کساء درحق اهل بیت پیامبر
"انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا " احزاب/33
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روزی که ولادت یا سعادت امام معصوم علیه السلام هست، یادمون باشه که آن روز یک کار ویژه ای برای ایشان انجام دهیم...
ماهِولایت آشنایےباایامغدیریہ.pdf
1.13M
📗 #PDF
📖 #دانلود فایل PDF کتابِ « #ماه_ولایت آشنایی با ایام غدیریه »
✳️ تعداد صفحات: ۱۲۶ صفحه
✳️ قابلیت برگزاری مسابقه نیز دارد
در راه ابلاغ #پیام_غدیر 📖
و احـیـاے #ایام_غدیریه و #کاروان_غدیر 💐
رسانه باشیم ... 🌍🌏🌎
┄┄┅━•፨❀༅•━┅┄┄
𖣐اللّٰهُمَّــ؏َجِّـلْ لِوَلیــِّـــكَ الـْفَرَج𖣐
┄┄┅━•፨❀༅•━┅┄┄
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
▫️ستاد غدیریّہ:
🆔 @ghadiriam12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمان قصه جدی زندگی ماست...
راههای جلب رضایت #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
حجت الاسلام استاد دارستانی
@toubaefaf
🍃عید #غدیر خم طبق نظرمشهور مسلمین 18ذی الحجه سال ده هجری قمری در منطقه جحفه بین مکه و مدینه واقع شده و درزادالمعادعلامه مجلسی در اعمال ماه ذی الحجه می فرماید: احادیث زیادی در فضیلت این روزاز طریق عامه و خاصه نقل شده است. ( زادالمعاد،علامه مجلسی،باز آفریده وتحقیق یوسف اسدزاده، ص307 نشر پیام مقدس قم، چاپ اول، 89)
محدث قمی در منتهی الامال به نقل از شیخ مفید و شیخ طبرسی ماجرای واقعه غدیر را نقل می کند و پس از ذکر اشعار مربوط به واقعه غدیر می فرماید: «این اشعار را امامیه و عامه به تواتر نقل کرده اند و در آخر بحث مربوط به حوادث سال 11 می فرماید: کتابی نوشته ام در حدیث غدیر موسوم به فیض القدیر فیما یتعلق بحدیث الغدیر.» (منتهی الامال شیخ عباسی قمی، ج1، ص166، تا ص169 انتشارات اکرام قم، چاپ دوم85.)
کسانی که اهل دقت و تأمل اند می دانند که سخن شیخ مفید(ره) در تحقیق به دلیل وزانت علمی، سخنی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت.
و شیخ طوسی(ره) و مجمع البیان شیخ طبرسی که تفسیرش یک تفسیر مقبول العامه والخاصه است هم به این نکات اشاره دارند.
در کتاب سلیم بن قیس(اسرار آل محمد صلی الله علیه وآله) حدیث واقعه #غدیر را آورده و به گوشه ای از #خطابه_غدیر هم اشاره می کند. (اسرار سلیم بن قیس هلالی ترجمه اسماعیل انصاری زنجانی، ص289، و ص301.انتشارات دلیل قم، چاپ اول، 79)
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ "اثبات خلافت بلافصل حضرت علی بعد از پیامبر از منابع اهلسنت در ۱۰۰ ثانیه" در گفتگوی کارشناس شیعه (آیتالله قزوینی) با یکی از اهلسنت
🔹کارشناس شیعه: پیامبر اکرم (ص) با چه کلمهای میبایست جانشینی، رهبری و خلافت امام علی علیهالسلام پس از خودشان را معرفی میکردند که برای امت واضح باشد؟
❌مخاطب اهلسنت: مگر پیامبر نمیتوانست بگوید علی "خلیفه" است؟ چرا گفته ولی؟
🔹 کارشناس: اگر پیامبر گفته باشد علی پس از من "خلیفه" است حقیقت را میپذیرید؟
❌مخاطب اهلسنت: بله میپذیرم
🚨 کانال تخصصی ضد شایعات:
https://eitaa.com/joinchat/3988652329Ce0f62c7395
🍃بخش ششم خطابه #غدیر: روشنگریهای حضرت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و ترسیم نقشه راه امت و پرهیز از جبهه #نفاق
(1) مَعاشِرَ النّاسِ، «آمِنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوها فَنَرُدَّها عَلی أدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنّا أَصْحابَ السَّبْتِ» بِاللّهِ ما عَنی بِهذِهِ الاْآیةِ إلاّ قَوْما مِنْ أَصْحابی أَعْرِفُهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَأَنْسابِهِمْ، وَ قَدْ أُمِرْتُ بِالصَّفْحِ عَنْهُمْ. فَلْیعْمَـلْ کُلُّ امْرِئٍ عَلی ما یجِدُ لِعَلِی فی قَلْبِهِ مِنَ الْحُبِّ وَ الْبُغْضِ.
ای مردم، «#ایمان آورید به خدا و رسولش و به نوری که همراه او نازل شده است، قبل از آنکه هلاک کنیم وجوهی را و آن صورتها را به پشت برگردانیم یا آنان را مانند اصحاب سبت لعنت کنیم» به خدا قسم، از این آیه قصد نشده است مگر قومی از اصحابم که آنان را به اسم و نسبشان میشناسم، ولی مأمورم بر آنان پردهپوشی کنم. پس هر کس عمل کند مطابق آنچه در قلبش از حب یا بغض نسبت به علی مییابد.
(2) مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللّهِ عَزَّ وَجَلَّ مَسْلُوکٌ فِیّ، ثُمَّ فی #عَلِی_بْنِ_أَبیطالِبٍ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إلَی #الْقائِمِ_الْمَهْدِی الَّذی یأْخُذُ بِحَقِّ اللّهِ وَبِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا، لِأنّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّةً عَلَی الْمُقَصِّرینَ وَ الْمُعانِدینَ وَ الْمُخالِفینَ وَ الْخائِنینَ وَ الاْآثِمینَ وَ الظّالِمینَ وَ الْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ.
ای مردم، نور از جانب خداوند عزوجل در من نهاده شده و سپس در #علی بن ابیطالب و بعد در نسل او تا #مهدی قائم، که حق خداوند و هر حقی که برای ما باشد میگیرد، چرا که خداوند عزوجل ما را بر کوتاهیکنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهکاران و ظالمان و غاصبان از همه عالمیان حجت قرار داده است.
(3) مَعاشِرَ النّاسِ، أُنْذِرُکُمْ أَنّی رَسُولُ اللّهِ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِی الرُّسُلُ، أَفَإنْ مِتُّ أَوْ قُتِلْتُ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ ؟ وَ مَنْ ینْقَلِبْ عَلی عَقِبَیهِ فَلَنْ یضُرَّ اللّهَ شَیئا وَ سَیجْزِی اللّهُ الشّاکِرینَ الصّابِرینَ.
أَلا وَ إنَّ عَلِیا هُوَ الْمَوْصُوفُ بِالصَّبْرِ وَالشُّکْرِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ.
ای مردم، شما را میترسانم و انذار مینمایم که من رسول خدا هستم و قبل از من پیامبران بودهاند. آیا اگر من بمیرم یا کشته شوم شما عقبگرد مینمایید؟ هر کس به عقب برگردد به خدا ضرری نمیرساند و خداوند به زودی شاکرین و صابرین را پاداش میدهد.
بدانید که #علی است توصیف شده به #صبر و #شکر و بعد از او فرزندانم از نسل او چنیناند.
(4) مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَمُنُّوا عَلَی بِإسْلامِکُمْ، بَلْ لا تَمُنُّوا عَلَی اللّهِ فَیحْبِطَ عَمَلَکُمْ وَ یسْخَطَ عَلَیکُمْ وَ یبْتَلِیکُمْ بِشُواظٍ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٍ، إنَّ رَبَّکُمْ لَبِالْمِرْصادِ.
ای مردم، با اسلامتان بر من منّت مگذارید، بلکه بر خدا منت نگذارید که اعمالتان را نابود مینماید و بر شما غضب میکند و شما را به شعلهای از آتش و مس گداخته مبتلا میکند. پروردگار شما در کمین است.
(5) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ سَیکُونُ مِنْ بَعْدی أَئِمَّةٌ یدْعُونَ إلَی النّارِ وَ یوْمَ الْقِیامَةِ لا ینْصَرُونَ.
مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّهَ وَ أَنَا بَریئانِ مِنْهُمْ.
ای مردم، بعد از من امامانی خواهند بود که به آتش دعوت میکنند و روز قیامت کمک نمیشوند.
ای مردم، خداوند و من از آنان بیزار هستیم
(6) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُمْ وَ أَنْصارَهُمْ وَ أَتْباعَهُمْ وَ أَشْیاعَهُمْ فِی الدَّرْکِ الأسْفَلِ مِنَ النّارِ وَ لَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرینَ
ای مردم،آنان و یارانشان و تابعینشان و پیروانشان در پایینترین درجه آتشاند و چه بد است جای متکبران.
(7) ألا إنَّهُمْ أَصْحابُ الصَّحیفَةِ، فَلْینْظُـرْ أَحَدُکُمْ فی صَحیفَتِهِ!!
قال: فذهب علی الناس ـ إلاّ شرذمة منهم ـ أمر الصحیفة.
بدانید که آنان «اصحاب صحیفه» هستند، پس هر یک از شما در صحیفه خود نظر کند.
راوی میگوید: وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله) نام «اصحاب صحیفه» را آورد اکثر مردم منظور حضرت از این کلام را نفهمیدند و برایشان سؤالانگیز شد و فقط عده کمی مقصود حضرت را فهمیدند.
(8) مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَةً وَ وِراثَةً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَةِ، وَ قَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرْتُ بِتَبْلیغِهِ حُجَّةً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبٍ، وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ، ««#فَلْیبَلِّغِ_الْحاضِرُ_الْغائِبَ_وَالْوالِدُالْوَلَدَإلی_یوْمِ_الْقِیامَةِ»»
ای مردم، من امر خلافت را به عنوان #امامت و وراثتِ آن در نسل خودم تا روز قیامت به ودیعه میسپارم و من رسانیدم آنچه مأمور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غایب و بر همه کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمدهاند یا نیامدهاند. #پس_حاضران_به_غایبان_وپدران_به_فرزندان_تاروزقیامت_برسانند.
(9) وَ سَیجْعَلُونَ الإمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَ اغْتِصاباً، ألا لَعَنَ اللّهُ الْغاصِبینَ الْمُغْتَصِبینَ وَ عِنْدَها سَیفْرُغُ لَکُمْ أَیهَا الثَّقَلانِ مَنْ یفْرُغُ وَ یرْسَلُ عَلَیکُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٌ فَلا تَنْتَصِرانِ.
و به زودی امامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور میگیرند. خداوند غاصبین و تعدیکنندگان را لعنت کند. و در آن هنگام است ـای جن و انس ـ که میریزد برای شما آنکه باید بریزد و میفرستد بر شما شعلهای از آتش و مس گداخته و نمیتوانید آن را از خود دفع کنید.
(10) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَمْ یکُنْ لِیذَرَکُمْ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتّی یمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیبِ وَما کانَ اللّهُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیبِ.
ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد کرد تا آنکه خبیث را از پاکیزه جدا کند و خداوند شما را بر غیب مطلع نمیکند.
(11)مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ ما مِنْ قَرْیةٍ إلاّ وَ اللّهُ مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا #الإمامَ_الْمَهْدِی وَ اللّهُ مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ.
ای مردم، هیچ سرزمین آبادی نیست مگر آنکه در اثر تکذیبِ (اهل آن آیات الهی را) خداوند قبل از روز قیامت آنان را هلاک خواهد کرد و آن را تحت حکومت #امام_مهدی خواهد آورد، و خداوند وعده خود را عملی مینماید.
(12)مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ ضَلَّ قَبْلَکُمْ أَکْثَرُ الأوَّلینَ وَ اللّهُ لَقَدْ أَهْلَکَ الأوَّلینَ وَ هُوَ مُهْلِکُ الآخِرینَ.
قالَ اللّهُ تَعالی: «أَلَمْ نُهْلِکِ الأوَّلینَ، ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الاْآخِرینَ، کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ، وَیلٌ یوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ»
ای مردم، قبل از شما اکثر پیشینیان هلاک شدند، و خداوند آنها را هلاک نمود و اوست که آیندگان را هلاک خواهد کرد.
خدای تعالی میفرماید: «اَلَمْنُهْلِکِ الاَْوَّلینَ...»، «آیا ماپیشینیان را هلاک نکردیم؟ آیا در پی آنان دیگران را نفرستادیم؟ ما با مجرمان چنین میکنیم. وای بر مکذبین در آن روز.
(13) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّهَ قَدْ أَمَرَنی وَ نَهانی وَ قَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَ نَهَیتُهُ بِأَمْرِهِ. فَعِلْمُ الأمْرِ وَ النَّهْی لَدَیهِ،
فَاسْمَعُوا لِأمْرِهِ تَسْلِمُوا وَ أَطیعُوهُ تَهْتَدُوا وَ انْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا وَ صیرُوا إلی مُرادِهِ وَ لا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ...
ای مردم، خداوند مرا امر و نهی نموده است و من هم به امر الهی #علی را امر و نهی نمودهام و علم امر و نهی نزد اوست.
پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول کنید تا در راه درست باشید و به سوی مقصد و مراد او بروید و راههای بیگانه شما را از راه او منحرف نکند...
@toubaefaf
1_1113672478.pdf
188K
🍃الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
اعمال شب و روز #عیدغدیر
@toubaefaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ کوتاه
🔸 موضوعات:
۱. نزول آیهٔ تبلیغ (سورهٔ مبارکهٔ مائده ۶۷)
۲. نزول آیهٔ محبت (ودّ) (سورهٔ مبارکهٔ مریم سلاماللهعلیها ۹۶)
🗓 روز واقعه: ۱۷ ذیحجه
🎤 #استاد #فرحزاد
🎤 #استاد #میرشفیعی
🎤 #استاد #حاج_ابوالقاسم
🎤 #استاد #فؤادیان
🎤 #استاد #جوادی
⏱ مدّتزمان هر کلیپ: ۲ دقیقه
در راه ابلاغ #پیام_غدیر 📖
و احـیـاے #ایام_غدیریه و #کاروان_غدیر 💐
رسانه باشیم ... 🌍🌏🌎
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
▫️ستاد غدیریّہ