eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روزی که ولادت یا سعادت امام معصوم علیه السلام هست، یادمون باشه که آن روز یک کار ویژه ای برای ایشان انجام دهیم...
ماهِ‌ولایت آشنایےباایام‌غدیریہ.pdf
1.13M
📗 📖 فایل PDF کتابِ « آشنایی با ایام غدیریه » ✳️ تعداد صفحات: ۱۲۶ صفحه ✳️ قابلیت برگزاری مسابقه نیز دارد در راه ابلاغ 📖 و احـیـاے و 💐 رسانه باشیم ... 🌍🌏🌎 ┄┄┅━•፨❀༅•━┅┄┄ 𖣐اللّٰهُمَّــ؏َجِّـلْ لِوَلیــِّـــكَ الـْفَرَج𖣐 ┄┄┅━•፨❀༅•━┅┄┄ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▫️ستاد غدیریّہ: 🆔 @ghadiriam12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه جدی زندگی ماست... راه‌های جلب رضایت عجل الله تعالی فرجه الشریف حجت الاسلام استاد دارستانی @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃عید خم طبق نظرمشهور مسلمین 18ذی الحجه سال ده هجری قمری در منطقه جحفه بین مکه و مدینه واقع شده و درزادالمعادعلامه مجلسی در اعمال ماه ذی الحجه می فرماید: احادیث زیادی در فضیلت این روزاز طریق عامه و خاصه نقل شده است. ( زادالمعاد،علامه مجلسی،باز آفریده وتحقیق یوسف اسدزاده، ص307 نشر پیام مقدس قم، چاپ اول، 89) محدث قمی در منتهی الامال به نقل از شیخ مفید و شیخ طبرسی ماجرای واقعه غدیر را نقل می کند و پس از ذکر اشعار مربوط به واقعه غدیر می فرماید: «این اشعار را امامیه و عامه به تواتر نقل کرده اند و در آخر بحث مربوط به حوادث سال 11 می فرماید: کتابی نوشته ام در حدیث غدیر موسوم به فیض القدیر فیما یتعلق بحدیث الغدیر.» (منتهی الامال شیخ عباسی قمی، ج1، ص166، تا ص169 انتشارات اکرام قم، چاپ دوم85.) کسانی که اهل دقت و تأمل اند می دانند که سخن شیخ مفید(ره) در تحقیق به دلیل وزانت علمی، سخنی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت. و شیخ طوسی(ره) و مجمع البیان شیخ طبرسی که تفسیرش یک تفسیر مقبول العامه والخاصه است هم به این نکات اشاره دارند. در کتاب سلیم بن قیس(اسرار آل محمد صلی الله علیه وآله) حدیث واقعه را آورده و به گوشه ای از هم اشاره می کند. (اسرار سلیم بن قیس هلالی ترجمه اسماعیل انصاری زنجانی، ص289، و ص301.انتشارات دلیل قم، چاپ اول، 79) @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ "اثبات خلافت بلافصل حضرت علی بعد از پیامبر از منابع اهل‌سنت در ۱۰۰ ثانیه" در گفتگوی کارشناس شیعه (آیت‌الله قزوینی) با یکی از اهلسنت 🔹کارشناس شیعه: پیامبر اکرم (ص) با چه کلمه‌ای می‌بایست جانشینی، رهبری و خلافت امام علی علیه‌السلام پس از خودشان را معرفی می‌کردند که برای امت واضح باشد؟ ❌مخاطب اهلسنت: مگر پیامبر نمی‌توانست بگوید علی "خلیفه" است؟ چرا گفته ولی؟ 🔹 کارشناس: اگر پیامبر گفته باشد علی پس از من "خلیفه" است حقیقت را می‌پذیرید؟ ❌مخاطب اهلسنت: بله می‌پذیرم 🚨 کانال تخصصی ضد شایعات: https://eitaa.com/joinchat/3988652329Ce0f62c7395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃بخش ششم خطابه : روشنگری‌های حضرت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و ترسیم نقشه راه امت و پرهیز از جبهه (1) مَعاشِرَ النّاسِ، «آمِنُوا بِاللّه‏ِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوها فَنَرُدَّها عَلی أدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنّا أَصْحابَ السَّبْتِ» بِاللّه‏ِ ما عَنی بِهذِهِ الاْآیةِ إلاّ قَوْما مِنْ أَصْحابی أَعْرِفُهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَأَنْسابِهِمْ، وَ قَدْ أُمِرْتُ بِالصَّفْحِ عَنْهُمْ. فَلْیعْمَـلْ کُلُّ امْرِئٍ عَلی ما یجِدُ لِعَلِی فی قَلْبِهِ مِنَ الْحُبِّ وَ الْبُغْضِ. ای مردم، « آورید به خدا و رسولش و به نوری که همراه او نازل شده است، قبل از آنکه هلاک کنیم وجوهی را و آن صورت‏‌ها را به پشت برگردانیم یا آنان را مانند اصحاب سبت لعنت کنیم» به خدا قسم، از این آیه قصد نشده است مگر قومی از اصحابم که آنان را به اسم و نسبشان می‏‌شناسم، ولی مأمورم بر آنان پرده‌پوشی کنم. پس هر کس عمل کند مطابق آنچه در قلبش از حب یا بغض نسبت به علی می‏‌یابد. (2) مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ مَسْلُوکٌ فِیّ، ثُمَّ فی ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إلَی الَّذی یأْخُذُ بِحَقِّ اللّه‏ِ وَبِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا، لِأنّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّةً عَلَی الْمُقَصِّرینَ وَ الْمُعانِدینَ وَ الْمُخالِفینَ وَ الْخائِنینَ وَ الاْآثِمینَ وَ الظّالِمینَ وَ الْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ. ای مردم، نور از جانب خداوند عزوجل در من نهاده شده و سپس در بن ابی‏‌طالب و بعد در نسل او تا قائم، که حق خداوند و هر حقی که برای ما باشد می‏‌گیرد، چرا که خداوند عزوجل ما را بر کوتاهی‌کنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهکاران و ظالمان و غاصبان از همه عالمیان حجت قرار داده است. (3) مَعاشِرَ النّاسِ، أُنْذِرُکُمْ أَنّی رَسُولُ اللّه‏ِ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِی الرُّسُلُ، أَفَإنْ مِتُّ أَوْ قُتِلْتُ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ ؟ وَ مَنْ ینْقَلِبْ عَلی عَقِبَیهِ فَلَنْ یضُرَّ اللّه‏َ شَیئا وَ سَیجْزِی اللّه‏ُ الشّاکِرینَ الصّابِرینَ. أَلا وَ إنَّ عَلِیا هُوَ الْمَوْصُوفُ بِالصَّبْرِ وَالشُّکْرِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ. ای مردم، شما را می‏‌ترسانم و انذار می‏‌نمایم که من رسول خدا هستم و قبل از من پیامبران بوده‏‌اند. آیا اگر من بمیرم یا کشته شوم شما عقب‏گرد می‏‌نمایید؟ هر کس به عقب برگردد به خدا ضرری نمی‏‌رساند و خداوند به زودی شاکرین و صابرین را پاداش می‏‌دهد. بدانید که است توصیف شده به و و بعد از او فرزندانم از نسل او چنین‌اند. (4) مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَمُنُّوا عَلَی بِإسْلامِکُمْ، بَلْ لا تَمُنُّوا عَلَی اللّه‏ِ فَیحْبِطَ عَمَلَکُمْ وَ یسْخَطَ عَلَیکُمْ وَ یبْتَلِیکُمْ بِشُواظٍ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٍ، إنَّ رَبَّکُمْ لَبِالْمِرْصادِ. ای مردم، با اسلامتان بر من منّت مگذارید، بلکه بر خدا منت نگذارید که اعمالتان را نابود می‏‌نماید و بر شما غضب می‏‌کند و شما را به شعله‌‏ای از آتش و مس گداخته مبتلا می‌‏کند. پروردگار شما در کمین است. (5) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ سَیکُونُ مِنْ بَعْدی أَئِمَّةٌ یدْعُونَ إلَی النّارِ وَ یوْمَ الْقِیامَةِ لا ینْصَرُونَ. مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ وَ أَنَا بَریئانِ مِنْهُمْ. ای مردم، بعد از من امامانی خواهند بود که به آتش دعوت می‏‌کنند و روز قیامت کمک نمی‏‌شوند. ‌ای مردم، خداوند و من از آنان بیزار هستیم (6) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُمْ وَ أَنْصارَهُمْ وَ أَتْباعَهُمْ وَ أَشْیاعَهُمْ فِی الدَّرْکِ الأسْفَلِ مِنَ النّارِ وَ لَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرینَ ‌ای مردم،آنان و یارانشان و تابعینشان و پیروانشان در پایین‌‏ترین درجه آتش‌‏اند و چه بد است جای متکبران. (7) ألا إنَّهُمْ أَصْحابُ الصَّحیفَةِ، فَلْینْظُـرْ أَحَدُکُمْ فی صَحیفَتِهِ!! قال: فذهب علی الناس ـ إلاّ شرذمة منهم ـ أمر الصحیفة. بدانید که آنان «اصحاب صحیفه» هستند، پس هر یک از شما در صحیفه خود نظر کند. راوی می‏‌گوید: وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله) نام «اصحاب صحیفه» را آورد اکثر مردم منظور حضرت از این کلام را نفهمیدند و برایشان سؤال‌انگیز شد و فقط عده کمی مقصود حضرت را فهمیدند.
(8) مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَةً وَ وِراثَةً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَةِ، وَ قَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرْتُ بِتَبْلیغِهِ حُجَّةً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبٍ، وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ، ««لْقِیامَةِ»» ای مردم، من امر خلافت را به عنوان و وراثتِ آن در نسل خودم تا روز قیامت به ودیعه می‏‌سپارم و من رسانیدم آنچه مأمور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غایب و بر همه کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمده‌‏اند یا نیامده‌‏اند. . (9) وَ سَیجْعَلُونَ الإمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَ اغْتِصاباً، ألا لَعَنَ اللّه‏ُ الْغاصِبینَ الْمُغْتَصِبینَ وَ عِنْدَها سَیفْرُغُ لَکُمْ أَیهَا الثَّقَلانِ مَنْ یفْرُغُ وَ یرْسَلُ عَلَیکُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٌ فَلا تَنْتَصِرانِ. و به زودی امامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور می‏‌گیرند. خداوند غاصبین و تعدی‌کنندگان را لعنت کند. و در آن هنگام است ـ‌ای جن و انس ـ که می‌‏ریزد برای شما آنکه باید بریزد و می‌‏فرستد بر شما شعله‏‌ای از آتش و مس گداخته و نمی‏‌توانید آن را از خود دفع کنید. (10) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ لَمْ یکُنْ لِیذَرَکُمْ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتّی یمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیبِ وَما کانَ اللّه‏ُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیبِ. ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد کرد تا آنکه خبیث را از پاکیزه جدا کند و خداوند شما را بر غیب مطلع نمی‏‌کند. (11)مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ ما مِنْ قَرْیةٍ إلاّ وَ اللّه‏ُ مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا وَ اللّه‏ُ مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ. ای مردم، هیچ سرزمین آبادی نیست مگر آنکه در اثر تکذیبِ (اهل آن آیات الهی را) خداوند قبل از روز قیامت آنان را هلاک خواهد کرد و آن را تحت حکومت خواهد آورد، و خداوند وعده خود را عملی می‌‏نماید. (12)مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ ضَلَّ قَبْلَکُمْ أَکْثَرُ الأوَّلینَ وَ اللّه‏ُ لَقَدْ أَهْلَکَ الأوَّلینَ وَ هُوَ مُهْلِکُ الآخِرینَ. قالَ اللّه‏ُ تَعالی: «أَلَمْ نُهْلِکِ الأوَّلینَ، ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الاْآخِرینَ، کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ، وَیلٌ یوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ» ای مردم، قبل از شما اکثر پیشینیان هلاک شدند، و خداوند آنها را هلاک نمود و اوست که آیندگان را هلاک خواهد کرد. خدای تعالی می‏‌فرماید: «اَلَمْ‏نُهْلِکِ الاَْوَّلینَ...»، «آیا ماپیشینیان را هلاک نکردیم؟ آیا در پی آنان دیگران را نفرستادیم؟ ما با مجرمان چنین می‏‌کنیم. وای بر مکذبین در آن روز. (13) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ قَدْ أَمَرَنی وَ نَهانی وَ قَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَ نَهَیتُهُ بِأَمْرِهِ. فَعِلْمُ الأمْرِ وَ النَّهْی لَدَیهِ، فَاسْمَعُوا لِأمْرِهِ تَسْلِمُوا وَ أَطیعُوهُ تَهْتَدُوا وَ انْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا وَ صیرُوا إلی مُرادِهِ وَ لا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ... ای مردم، خداوند مرا امر و نهی نموده است و من هم به امر الهی را امر و نهی نموده‌‏ام و علم امر و نهی نزد اوست. پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول کنید تا در راه درست باشید و به سوی مقصد و مراد او بروید و راه‏‌های بیگانه شما را از راه او منحرف نکند... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1113672478.pdf
188K
🍃الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ. اعمال شب و روز @toubaefaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ کوتاه 🔸 موضوعات: ۱. نزول آیهٔ تبلیغ (سورهٔ مبارکهٔ مائده ۶۷) ۲. نزول آیهٔ محبت (ودّ) (سورهٔ مبارکهٔ مریم سلام‌الله‌علیها ۹۶) 🗓 روز واقعه: ۱۷ ذی‌حجه 🎤 🎤 🎤 🎤 🎤 ⏱ مدّت‌زمان هر کلیپ: ۲ دقیقه در راه ابلاغ 📖 و احـیـاے و 💐 رسانه باشیم ... 🌍🌏🌎 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▫️ستاد غدیریّہ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹نام های روز غدیر 1 ـ بزرگترین عید خدا؛ "عیدالله الاكبر" (1) 2 ـ روز گشایش؛ "یوم وقوع الفرج" (2) 3 ـ روز خشنودى پروردگار؛ " یوم مرضاة الرحمن" (3) 4 ـ روز زبونى شیطان؛ " یوم مرغمة الشیطان" (4) 5 ـ روز مشعل فروزان دین؛ " یوم منار الدین" (5) 6 ـ روز بپا خاستن؛ " یوم القیام" (6) 7 ـ روز شادمانى؛ " یوم السرور" (7) 8 ـ روز لبخند؛ " یوم التبسم" (8) 9 ـ روز راهنمایى؛ " یوم الارشاد" (9) 10 ـ روز بلندى گرفتن منزلت شایستگان؛ "یوم رفع الدرج" (10) 11 ـ روز روشن شدن دلایل خدا؛ " یوم وضوح الحجج" (11) 12 ـ روز آزمایش بندگان؛ " یوم محنة العباد" (12) 13 ـ روز راندن شیطان؛ " یوم دحر الشیطان" (13) 14 ـ روز آشكار كردن حقیقت؛ " یوم الایضاح" (14) 15 ـ روز بیان كردن حقایق ایمان؛ " یوم البیان عن حقایق الایمان" (15) 16 ـ روز ولایت؛ " یوم الولایة" (16) 17 ـ روز كرامت؛ " یوم الكرامة" (17) 18 ـ روز كمال دین؛ " یوم كمال الدین" (18) 19 ـ روز جداسازى حق از باطل؛ " یوم الفصل" (19) 20 ـ روز برهان؛ " یوم البرهان" (20) 21 ـ روز منصوب شدن امیرمؤمنان؛ " یوم نصب امیرالمؤمنین(ع) " (21) 22 ـ روز گواهى و گواهان؛ " یوم الشاهد و المشهود" (22) 23 ـ روز پیمان؛ " یوم العهد المعهود" (23) 24 ـ روز میثاق؛ " یوم المیثاق المأخوذ" (24) 25 ـ روز آراستن؛ " یوم الزینة" (25) 26 ـ روز قبولى اعمال شیعیان؛ " یوم قبول اعمال الشیعة" (26) 27 ـ روز رهنمونى به رهنمایان؛ " یوم الدلیل على الرواد" (27) 28 ـ روز امن و امان؛ " یوم الامن المأمون" (28) 29 ـ روز آشكار كردن امور پنهان؛ " یوم ابلاء السرائر" (29) 30 ـ عید اهل بیت(ع)؛ " عید اهل البیت(ع)" (30) 31 ـ عید شیعیان؛ " عید الشیعة" (31) 32 ـ روز عبادت؛ " یوم العبادة" (32) 33 ـ روز اتمام نعمت؛ " یوم تمام النعمة" (33) 34 ـ روز اظهار گوهر مصون؛ " یوم اظهار المصون من المكنون" (34) 35 ـ روز بر ملا كردن مقاصد پوشیده؛ " یوم ابلاء خفایا الصدور" (35) 36 ـ روز تصریح برگزیدگان؛ " یوم النصوص على اهل الخصوص" (36) 37 ـ روز محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ " یوم محمد(ص) وآل محمد(ص)" (37) 38 ـ روز نماز؛ " یوم الصلاة" (38) 39 ـ روز شكرگزارى؛ " یوم الشكر" (39) 40 ـ روز دوح (درختان پر شاخ و برگ)؛ " یوم الدوح" (40) 41 ـ روز غدیر؛ "یوم الغدیر" (41) 42 ـ روز روزه دارى؛ " یوم الصیام" (42) 43 ـ روز اطعام؛ " یوم اطعام الطعام" (43) 44 ـ روز جشن؛ " یوم العید" (44) 45 ـ روز عالم بالا؛ " یوم الملأ الاعلى" (45) 46 ـ روز كامل كردن دین؛ " یوم اكمال الدین" (46) 47 ـ روز شادابى؛ " یوم الفرح" (47) 48 ـ روز به صراحت سخن گشودن از مقام ناب؛ " یوم الافصاح عن المقام الصراح" (48) 49 ـ روز افشاى پیوند میان كفر و نفاق؛" یوم تبیان العقود عن النفاق و الجحود" (49) 50 ـ روز گردهمایى و تعهد حاضران؛ " یوم الجمع المسؤول" (50) عید غدیر بر همگان مبارک 🌸التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا