eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
و رعایت در حقیقت نشانه رشد و نماد آزاداندیشی و زمینه ای مطلوب برای حضور زن در جامعه است. (152)هزار و یک نکته پیرامون بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در مورد حجاب و پوشش اسلامی فرمودند« تجربه فعالیتهای ضد رژیم شاه، نشان داده است که زنان بیش از پیش آزادی خود را در پوششی که اسلام می گوید یافته اند. حجاب به معنای متداول میان ما که اسمش حجاب اسلامی است با آزادی مخالفتی ندارد اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد و ما آنان را دعوت می‌کنیم که به حجاب اسلامی رو آورند». در اهمیت حفظ عفاف و لزوم پوشیدگی زنان و رعایت حجاب همین بس که از چهار دلیل قرآن، روایات، سیره و عقل برخوردار است که هرکدام به تنهایی برای اثبات ضرورت عفاف و حجاب و اجتناب از بی عفتی و بی‌حجابی کفایت می‌کند. زنان باحجاب در جامعه کنونی فقط زنانی پوشیده نیستند بلکه سربازانی هستند در صف مقدم جبهه فرهنگی، رزمندگانی هستند در حال جهاد، مدافعانی هستند برای دفاع از حریم دین. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند: « برداشتن حجاب، مقدمه ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت». آری باید بگوییم که ججاب پدیده ای است که با انبوهی از مسایل زندگی زن پیوند دارد. حجاب، آغاز یک راه و پایان یک بیراهه است. بالاترین فریاد خاموش، بدون زبان سخن گفتن، مقاومتی بدون خرج و زحمت و رفتاری آکنده از پیام های معنوی است. لباس، زبان دارد و زبانش هیچ گاه نه خسته می شود و نه از تاثیرگذاری، ناامید. به گفته مقام معظم رهبری امروز حرکت ضد حجاب در کشور ما به وسیله کسانی به شکل موذیانه تعقیب می شود، یک حرت سیاسی ضد جمهوری اسلامی است و آنچه پشت پرده این بدحجابی ها می گذرد مسأله یک شبکه ی خطرناک فاسد است که از سوی تمام سیاست‌گذاران غربی ضد اسلامی دارد تقویت می‌شود، برای این است که مردم را به فساد بکشانند و سلامت جامعه‌ی ما را سلب کنند و نسل جوان را از انقلاب بگیرند...». متاسفانه برخی می گویند با این همه بی حجابی رعایت کردن و نکردن من چه فایده ای دارد؟ اما حتی اگر همه خانم هایی که در کوچه و خیابان هستند رعایت پوشش نکنند باز هم شما دلائل کافی برای حفظ پوشش خداپسندانه دارید اول اینکه مسئول گناهان صورت گرفته نباشی، دوم حفظ ارزش‌ها و سوم دلیل و مهترین دلیل اطاعت از پرودگار و محترم شمردن دستور خداوند است. عظمت زن در این است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در او ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ حجاب حریمی برای پرورش نسلی مومن و با غیرت و متقی است و حجاب به معنای واقعی کلمه آینه تمام نمای هویت یک زن مسلمان است. اما امروز پس از 81 سال از کشف حجاب به دستور رضاشاه برای اجرای طرح ها و نقشه‌های بیگانگان باید توجه داشته باشیم که هنوز توطئه های استکباری در کمین است تا جامعه اسلامی و جوانان مومن را فریب داده و به ورطه فحشا بکشاند و اگر متاسفانه روحیه تهاجم خود علیه فرهنگ اغواگر را از دست بدهیم و سست و ضعیف باشیم، دشمن قوی تر پیش خواهد آمد. برگرفته از خبرگزاری شبستان، ۱۴۰۲/۴/۱۶ (152)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامی توسط هزاران بانو از ۱۲۰ کشور دنیا از حرم مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در عید غدیر (۱۵۳)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مباحثی مهم و سازماندهی شده با موضوع حجاب و عفاف از منظر جامعه شناختی(۱)استاد رجبعلی بازیاد (۱۵۴)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 مباحثی مهم و سازماندهی شده با موضوع حجاب و عفاف از منظر جامعه شناختی (۲) استاد رجبعلی بازیاد http://eitaa.com/meyarpb (۱۵۵)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقوق بشر به سبک آمریکایی نژادپرستی و خشونت علیه زن گزارشگر ویژه اقلیت ها در بازدید از آمریکا در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۲، اعلام کرد، سخنان نفرت پراکنی زن ستیزانه و نژاد پرستانه علیه زنان اقلیت به شکل نگران کننده ای افزایش داشته است. کتاب جواهرانه نیز دارای نکاتی در این زمینه است. (۱۵۶)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأمین زن، مهم‌ترین فلسفه و عفاف بر اساس آیات قرآن کریم، یکی از مهم‌ترین، فلسفه حجاب، تأمین امنیتِ زن در جامعه است، « فَلا يُؤْذَيْن؛- تا زنان- مورد آزار قرار نگيرند» (احزاب |۵۹). خداوند متعال، برای تکریم زن و امنیتِ او در جامعه، رهنمودهای الزام‌آور و ارزشمندی بیان کرده است از جمله: 1️⃣ پوشاندن سرتاسر اندام به‌گونه‌ای که نقاطِ خاص بدن، و زینت‌ها، نمایان نشده و جلب‌توجه نکند (احزاب| ۵۹). 2️⃣ پرهیز از تبرج (خودنمایی) َ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ (احزاب/۳۳). مصادیق آن شامل: 🔸الف) در برخورد با نامحرم، به‌گونه‌ای هوس ‏انگيز(با ناز و عشوه) سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند. فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا (احزاب/۳۲). 🔹ب) هنگام راه رفتن پاهاى خود را- به‌گونه‌ای- به زمين نزنند تا زينت پنهانی‌شان دانسته شود، وَ لَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يخُْفِينَ مِن زِينَتِهِن(نور/۳۱). ج) و... 3⃣ کنترل نگاه (چشم‌پوشی از نامحرم)، قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ(نور/۳۱). چراکه طبق فرمایش امام صادق(علیه السلام) نگاه گناه‌آلود، انسان را به انواع گرفتاری‌ها دچارمی سازد ،النَّظْرَةُ بَعْدَ النَّظْرَةِ تَزْرَعُ فِي الْقَلْبِ الشَّهْوَةَ وَ كَفَى بِهَا لِصَاحِبِهَا فِتْنَة(وسائل الشيعة، ج‏۲۰، ص: ۱۹۳) و... ✍️علی‌اکبر صیدی http://eitaa.com/meyarpb (۱۵۷)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
🔴 محکمات نظام اسلامی، جایی برای صورتی بازی در مورد حجاب باقی نگذاشته است❗️ 🔰رهبر معظم انقلاب، در یکی از دیدارهای خود با اعضای مجلس خبرگان، «عقب‌نشینی نکردن از روند اجرای احکام اسلامی» را از جمله محکمات نظام اسلامی برشمرده اند. (اینجا) 👈 از طرفی، و عفاف یکی از احکام اسلامی است که هم بُعد فردی و هم بُعد اجتماعی دارد. یعنی از دو جهت مهم است. ◀️ بنابراین، هر سخن و توجیهی که بخواهد در جهت پر و بال دادن به باشد و یا ضمنی یا مستقیم از اجرای احکام اسلامی( از جمله حجاب) باشد، در تقابل با محکمات نظام اسلامی است. وقتی محکمات مشخص است، دیگر سخنان متشابه، صورتی بازی، روشنفکر بازی و ... در مورد حجاب جایی در نظام اسلامی ندارد. @zaghsiah (۱۵۸)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
🔴 راهکار رهبر انقلاب برای پایان دادن به اختلاف نظر در زمینه حجاب چیست❓ 🔰رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود به اختلاف‌نظر و سلایق متفاوت در موضوعات اصلی کشور و امکان وجود استدلال‌های گوناگون برای صاحبان هریک از دیدگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کردند: «در چنین مواردی، راه‌حل، رجوع به مبانی و اصول و محکمات نظام اسلامی است و اگر استدلال مطرح‌شده با اصول همخوانی داشت، صحیح است و در غیر این صورت، مردود خواهد بود» ایشان با تأکید بر اینکه محکمات و اصول نظام اسلامی به‌صورت مکرر در بیانات امام راحل آمده است، گفتند: «تأکید همیشگی و فراوان من برای رجوع مسئولان، مردم و به‌ویژه جوانان به بیانات و وصیتنامه‌ی امام بزرگوار (رحمه الله) به همین علت است» ✍پ.ن: 🔻این روزها شاهد هستیم که در زمینه حجاب و عفاف و مقابله قاطع با هنجارشکنان، اختلاف نظر به وجود آمده و هر گروه هم دیدگاه و استدلال خود را دارد. 🔻 براساس گفته رهبر انقلاب، در این طور مواقع باید آن سخنی را که برخلاف اصول و محکمات است– که در بیانات امام راحل و وصیتنامه ایشان آمده -، کنار گذاشت. 👈 در زمینه حجاب، رهبر انقلاب بارها از ایستادگی و قاطعیت امام راحل در این زمینه، سخن گفته اند؛ حتی اخیراً در دیدار با مسئولان نظام فرمودند: " امام در اولین هفته‌های انقلاب، مسئله‌ی حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند. جزو کارهای اوائل امام راحل (رضوان‌الله‌علیه) این بود " ⏪ بنابراین، هر سخن و استدلالی که نشان از عقب نشینی یا مماشات در زمینه حجاب در آن باشد، مردود خواهد بود. (۱۵۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
گنجینه عفاف.pdf
956.9K
باز نشر «گنجینه عفاف»کتابی خواندنی با پانصد نکته حکیمانه در موضوع ، حجاب و مفاهیم مرتبط گردآورنده: آقای مهدی نصیریان (۱۰۴) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
بازنشر ✅ ثمره های حضرت صلى الله عليه و آله فرمودند:  «آنچه از منشعب مى شود: خشنودى است و خضوع و بهره مندى و آسايش و دلجويى و فروتنى و تذكّر و تفكّر و بخشندگى و سخاوت. اينها خصالى است كه به سبب پارسايى براى خردمندى كه از خدا و قسمت او خشنود است، حاصل مى شود. أمّا العَفافُ: فيَتَشَعَّبُ مِنهُ الرِّضا و الاستِكانَةُ و الحَظُّ و الرّاحَةُ و التَّفَقُّدُ و الخُشوعُ و التَّذَكُّرُ و التَّفَكُّرُ و الجُودُ و السَّخاءُ فهذا ما يَتَشَعَّبُ لِلعاقِلِ بِعَفافِه رِضىً بِاللّه ِ و بِقِسمِهِ». تحف العقول ✍توضیح مطلب در کتاب «طوبای عفاف» و مقاله «عفاف و مفاهیم مرتبط» که قبلاً در همین کانال toubaefaf@ ارسال شد. (۷۱) هزار و یک نکته پیرامون و ثمره های آن @toubaefaf
عفاف و مفاهیم مرتبط.pdf
1.13M
بازنشر «...شاید بعضی افراد خیال کنند زیبایی در گرو به نمایش گذاشتن چهره و اندام بدن است که به ظاهر جذابیت را بیشتر می‌کند و در نتیجه جلب توجه بهتر. در صورتی که این نوع نگاه خود تخریب زیبایی و ضد آزادی است، زیرا حریم افراد را در جامعه نقض کرده و با عث تشویش فکر می‌گردد و آسیب‌های بسیار دیگر که خود جای نوشتار دیگری است. در روایتی از علیه‌السلام نقل شده است: «صِیانَةُ المرأهِ أنعَمُ لِحالِها و أدوَمُ لجَمالِها» حفظ (عفاف و حجاب) زن به حال او بهتر و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.» گوشه ای از مقاله «عفاف و مفاهیم مرتبط» دیگر فایده های حیا و عفاف را در این مقاله ببینید. اگر ما به حکمت های زیبا و بلند و آشنا شوند، خود مروج فضیلت‌های الهی خواهند شد. @toubaefaf
سرنوشت دو خواهر.pdf
2.13M
بازنشر سرنوشت دوخواهر نویسنده: آمنه بنت الهدی صدر «این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد. در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل فکرى مبتلا به جوانان را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است.» 🍃یکی از اساتید به ما می فرمود: من با این کتاب ده‌ها نفر با حجاب آشنا کردم. @toubaefaf
✋حجاب و‌عفاف (۱۶۰)هزار و یک نکته پیرامون ۱_فلسفه حجاب https://eitaa.com/Chastity/61 🔸برهنگی https://eitaa.com/Chastity/63 🔸حتی جزئیات حجاب آمده https://eitaa.com/Chastity/165 🔸حجاب برای ارزشمندی زن https://eitaa.com/Chastity/185 🔸حجاب آثاری دارد https://eitaa.com/Chastity/235 ❇️حجاب ایران https://eitaa.com/Chastity/332 🔸اشتباه درد سر ساز https://eitaa.com/Chastity/67 🔸زن در اتوبوس چرا اینهمه حجاب https://eitaa.com/Chastity/84 ❇️شبهه ها 🔸جامعیت دین https://eitaa.com/Chastity/66 🔸حجاب در نماز https://eitaa.com/Chastity/82 🔸چادری بد اخلاقه https://eitaa.com/Chastity/103 🔸مهم دل هست https://eitaa.com/Chastity/140 🔸دم از قانون نزن https://eitaa.com/Chastity/142 🔸قانون حجاب https://eitaa.com/Chastity/186 🔸قوانین جهانی https://eitaa.com/Chastity/191 🔸حجاب اجباری https://eitaa.com/Chastity/249 👇 https://eitaa.com/Chastity/298 👇👇👇👇👇 ۲_مراقب ارتباطات دختران شعیب https://eitaa.com/Chastity/64 🔸گام بگام https://eitaa.com/Chastity/72 🔸آرام رابطه ها https://eitaa.com/Chastity/127 🔸ورود غریبه به منزل حریم خصوصی https://eitaa.com/Chastity/75 🔸شهید کاوه و بدحجاب https://eitaa.com/Chastity/306 👇👇👇👇👇 ۳_کنترل چشم https://eitaa.com/Chastity/65 🔸مراقب چشم باش https://eitaa.com/Chastity/91 🔸چشم https://eitaa.com/Chastity/247 🔸نعمت چشم https://eitaa.com/Chastity/268 🔸زبانهای چشم چرانی https://eitaa.com/Chastity/274 👇👇👇👇 ۴_خواسته دشمن 🔸توطئه بدحجابی https://eitaa.com/Chastity/68 🔸فکر و‌وقت را درگیر کردند https://eitaa.com/Chastity/105 🔸هوس باعث سقوط ست https://eitaa.com/Chastity/80 🔸محرکات و.. https://eitaa.com/Chastity/308 🔸مراقب ارزش خودت باش ارزان نفروش https://eitaa.com/Chastity/101 🔸شهادت برای حجاب https://eitaa.com/Chastity/112 👆👇👇👇👇👇 ۵_ثواب سختی 🔸نهی منکر و فحش https://eitaa.com/Chastity/69 🔸روباه بی دم https://eitaa.com/Chastity/297 🔸مرحوم بافقی https://eitaa.com/Chastity/228 🔸بهلول. و 🔸نتیجه بی تفاوتی https://eitaa.com/Chastity/232 🔸نهی منکر چمران https://eitaa.com/Chastity/278 🔸امل بودن جسارت میخواد https://eitaa.com/Chastity/98 🔸شرط صعود حجاب ست https://eitaa.com/Chastity/78 🔸تمسخر https://eitaa.com/Chastity/111 🔸پاکدامنی باعث رشد https://eitaa.com/Chastity/90 👇👇👇👇👇 ۶_دغدغه حضرت فاطمه https://eitaa.com/Chastity/71 🔸بانویی در زمان رضاخان https://eitaa.com/Chastity/73 🔸فضیلت و موجبات عفاف https://eitaa.com/Chastity/219 🔸گوهرشاد https://eitaa.com/Chastity/86 🔸مدافع حریم زینب باش https://eitaa.com/Chastity/102 🔸زنان بزرگ بواسطه عفاف https://eitaa.com/Chastity/229 👇👇👇👇👇👇 ۷_فصای مجازی 🔸دختربازی مذهبی https://eitaa.com/Chastity/76 🔸پنج گام جذب طرف مقابل https://eitaa.com/Chastity/93 🔸اسیبهای فضای مجازی https://eitaa.com/Chastity/95 🔸شکلک https://eitaa.com/Chastity/127 🔸کارشیطان https://eitaa.com/Chastity/288 👇👇👇👇 ۸_ تربیت دختر 🔸روش ها https://eitaa.com/Chastity/88 🔸ده مهارت https://eitaa.com/Chastity/110 🔸پوشش پیش بچه ها https://eitaa.com/Chastity/207 🔸دخترم https://eitaa.com/Chastity/282 🔸هشت راهکار https://eitaa.com/Chastity/296 👇👇👇👇 ۹_ باطن بدحجابی https://eitaa.com/Chastity/121 🔸 شباهت به اتوبوس https://eitaa.com/Chastity/302 👇👇👇👇 ۱۰_ حضرت زینب و رسالت https://eitaa.com/Chastity/128 🔸شهدا https://eitaa.com/Chastity/299 🔸وصیت https://eitaa.com/Chastity/301 👇👇👇👇 ۱۱_ وضعیت 🔸توسعه حجاب https://eitaa.com/Chastity/369 🔸مومن تر https://eitaa.com/Chastity/198 🔸 ملاک مومن https://eitaa.com/Chastity/248 🔸حق و باطل مخلوط https://eitaa.com/Chastity/230 🔸بادام دین https://eitaa.com/Chastity/231 👇👇👇👇 ۱۲_غیرت 🔸بی غیرتی https://eitaa.com/Chastity/303
🔴 غمهایی هست که کوه را میشکند اما راه را باید ادامه داد رهبرمعظم انقلاب: گاهی دل از غم مالامال میشود -از این قبیل قضایا در زندگی انسان هست؛ چه زندگی فردی، چه زندگی اجتماعی- امّا عزم و اراده باید راسخ بماند، گام باید محکم برداشته بشود؛ غمهایی هست که کوه‌ها را میشکند، [ولی‌] انسانِ مؤمن را نمیتواند بشکند؛ راه را باید ادامه داد. @ebratha_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
دیوث و بی‌ناموس! پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله: هرگاه زنی خودش را بیاراید و بدون حجاب شرعی از درب خانه‌اش خارج شود [و در اجتماع ظاهر گردد] و شوهرش بدان رضایت داشته باشد، این شوهر، دیوث است و اگر کسی او را دیوث بنامد گناهی مرتکب نشده است! «أَيُّمَا رَجُلٍ تَتَزَيَّنُ امْرَأَتُهُ وَ تَخْرُجُ مِنْ بَابِ دَارِهَا فَهُوَ دَيُّوثٌ وَ لَا يَأْثَمُ مَنْ يُسَمِّيهِ دَيُّوثا ...» بحارالانوار، ج100، ص249 در این روایت واژه «تَتَزَیَّنُ» با توجه به آیه 31 نور که فرموده: ﴿وَلایُبدِینَ زِینَتَهُنَّ) مراد این است که زنان، موها و سایر زینت‌های خویش را برای نامحرمان آشکار نسازند و بدون حجاب شرعی در برابر آنها حضور نیابند. طبق این حدیث و برخی روایات، بدحجابی و بیرون گذاشتن مقداری از موها و نمایاندن سایر اعضا، گونه‌ای از زنا و بی‌عفتی قلمداد می‌گردد. و دیوث هم کسی است که زن و دخترش مرتکب زنا شوند و او بداند و آنان را باز ندارد! و البته هر مسئولی هم که در امر عفاف و حجاب کاری از دستش برمی‌آید و به ویژه مسئولین 32 دستگاهی که طبق مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی امر عفاف و حجاب جامعه بوده -و به نوعی مردم ناموس آنها تلقی می‌شوند- اگر به وظایف خویش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و اجرای سایر مقررات مربوط به عفاف و حجاب عمل نکنند و به بی‌بندوباری‌ها راضی باشند آیا آنها نیز بی‌غیرت نیستند؟ طبق برخی از احادیث، برای هر یک از حواس و اعضای بدن و برخی اعمال، مرتبه‌ای از زنا متصور است. وسائل‌الشيعه، ج20، ص191 و نهج الفصاحة، ص118 (۱۶۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
اگر از این مطالبه سرپیچی نمی شد، این وضعیت حجاب و عفاف به وجود نمی آمد❗️ 🔰رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای خود با بسیجیان، فرمودند: " بسیج در همه‌ی کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیک‌ها و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیّه‌ای غافلگیر نشوید. تجربه‌ی کمیته‌ها در سال ۶۰ تجربه‌ی خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیته‌های انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در محلّات مختلف، در جاهای مختلف، حضور داشتند؛ هم حضور داشتند؛ هر حادثه‌ای که در آن منطقه رخ میداد، اوّل چشم انسان می‌افتاد به برادران کمیته. البتّه آنها تازه‌کار بودند، آگاهی‌های امروز شما را، توانایی‌های امروز شما را اصلاً نداشتند، امّا حضور دائمی داشتند؛ این حضور دائمی خیلی مهم است " (۱۶۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
توجه به حلال و حرام، واجبات و محرمات «... هان مردمان! قرآن بر شما روشن می کند که امامان پس از فرزندان اویند و من به شما شناساندم که آنان از او و از من اند، چرا که خداوند در کتاب خود می گوید: «امامت را فرمانی پایدار در نسل او قرار داد...» و من نیز گفته ام که: «مادام که به و تمسک کنید، گمراه نخواهید شد.» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تعداد حاضران در روز از نظر علمای معروف اهل سنت: از صد و چهارده هزار تا صد و بیست و چهار هزار نفر 🟢 گفتاری از استاد حاج آقا حسینی قزوینی با ذکر منابع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۲): اشاره به جایگاه و دوستان و دشمنان در (1) مَعاشِرَ النّاسِ، ‏ِ_الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی، ثُمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ ، یهْدُونَ إلَی الْحَقِّ وَبِهِ یعْدِلُونَ ای مردم، من راه مستقیم خداوند هستم که شما را به پیروی آن امر نموده، و سپس علی بعد از من، و سپس فرزندانم از نسل او که امامان هدایت‌‏اند، به حق هدایت می‏‌کنند و به یاری حق به عدالت رفتار می‏‌کنند. (2) «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، الْحَمْدُ لِلّه‏ِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، إیاکَ نَعْبُدُ وَ إیاکَ نَسْتَعینُ، اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبُ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضّالّینَ»، فِی نَزَلَتْ وَ فیهِمْ وَ اللّه‏ِ نَزَلَتْ وَ لَهُمْ عَمَّتْ وَ إیاهُمْ خَصَّتْ، أُولئِکَ أَوْلِیاءُ اللّه‏ِ الَّذینَ لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلا هُمْ یحْزَنُونَ. أَلا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ِ هُمُ الْغالِبُونَ. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ الْغاوُونَ إخْوانُ الشَّیاطینِ، یوحی بَعْضُهُمْ إلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورا. «، الْحَمْدُ للّه‏ِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، اِیاکَ نَعْبُدُ وَ اِیاکَ نَسْتَعینُ، اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ اَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضّالّینَ». این سوره() درباره من نازل شده و به خدا قسم درباره نازل شده است. به طور عموم شامل آنان است و به طور خاص درباره آنان است. ایشان دوستان خدایند که ترسی بر آنان نیست و محزون نمی‏‌شوند، بدانید که حزب خداوند غالب هستند. بدانید که دشمنان ایشان سفهاء گمراه و برادران شیاطین‌‏اند که اباطیل را از روی غرور به یکدیگر می‏‌رسانند. (3) أَلا إنَّ أوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ ذَکَرَهُمُ اللّه‏ُ فی کِتابِهِ، فَقالَ عَزَّ وَجَلَّ: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّه‏ِ وَالْیومِ الآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّه‏َ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کانُوا آبائَهُمْ أَوْ أَبْنائَهُمْ أَوْ إخْوانَهُمْ أَوْ عَشیرَتَهُمْ، أُولئِکَ کَتَبَ فی قُلُوبِهِمُ الاْیمانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ یدْخِلُهُمْ جَنّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الأنهارُ خالِدینَ فیها رَضِی اللّه‏ُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللّه‏ِ أَلا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» بدانید که دوستان اهل‌بیت کسانی‏‌اند که خداوند در کتابش آنان را یاد کرده و فرموده است: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّه‏ِ وَ الْیوْمِ الاْآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّه‏َ وَ رَسُولَهُ...» نمی‏‌یابی قومی را که به و روز قیامت ایمان آورده باشند و در عین حال با کسانی که با خدا و رسولش ضدّیت دارند روی دوستی داشته باشند، اگر چه پدرانشان یا فرزندانشان یا برادرانشان یا فامیلشان باشند. آنان‏اند که ایمان در قلوبشان نوشته شده و خداوند آنان را با روحی از خود تأیید فرموده و ایشان را به بهشتی وارد می‏‌کند که از پایین آن نهرها جاری است و در آن دائمی خواهند بود. خدا از آنان راضی است و آنان از خدا راضی هستند. آنان حزب خداوند هستند. بدانید که حزب خدا رستگارند» (4) أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ وَصَفَهُمُ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ فَقالَ: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولـئِکَ لَهُمُ الاْءَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ» أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یرْتابُوا بدانید که کسانی‌‏اند که خداوند عزوجل آنان را توصیف کرده و فرموده است: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ...»: «کسانی که آورده‏اند و ایمانشان را با ظلم نپوشانده‌‏اند، آنان‏‌اند که برایشان امان است و آنان هدایت‌یافتگان‌‏اند» بدانید که دوستان ایشان کسانی‏‌اند که ایمان آورده‏‌اند و به شک نیفتاده‌‏اند... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خیربسیار=حکمت «يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً وَ ما يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبابِ‌» سوره بقره، 269 (خداوند) حكمت و بينش را به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) مى‌دهد و به هركس حكمت داده شود، همانا خيرى فراوان به او داده شده است و جز خردمندان (از اين نكته) متذكّر نمى‌گردند. نکته ها «ألباب» جمع «لُبّ» به معناى مغز است و به همه انسان‌ها «أُولُوا الْأَلْبابِ‌» نمى‌گويند، بلكه تنها به خردمندانى مى‌گويند كه عقل خود را بكار گيرند وراه زندگى و سعادت واقعى خود را بيابند. حكمت را به معنى معرفت و شناختِ اسرار و آگاهى از حقايق و رسيدن به حقّ دانسته‌اند كه خداوند به بعضى از افراد به خاطر پاكى و تقوا و تلاش عطا مى‌كند، تا آنان وسوسه‌هاى شيطانى را از الهامات الهى باز شناخته و چاه را از راه و شعار را از شعور تشخيص دهند و اين خير كثير است. در روايات مى‌خوانيم: حكمت، معرفت و تفقّه در دين است. حكمت، اطاعت از خدا، شناخت امام و پرهيز از گناهان كبيره است. تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 287 پیام ها 1- گرچه مال وثروت خير است، ولى خيرِ كثير، داشتنِ ديد وقدرت تشخيص است. كسانى كه از آن خير انفاق كنند، به خير كثير مى‌رسند. «أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ... يُؤْتِي الْحِكْمَةَ» 2- شيطان وعده‌ى فقر، و خداوند وعده‌ى مغفرت و فضل مى‌دهد. امّا تشخيص و انتخاب هريك از اين دو راه، حكمت لازم دارد. «يُؤْتِي الْحِكْمَةَ» 3- همه‌ى دنيا متاع قليل است، ولى حكمت خير كثير است. اگر همه امكانات مادّى فداى دست يابى به حكمت و بينش صحيح گردد، ارزش دارد. «فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً» 4- حكمت هديه‌اى كليدى و مادر همه‌ى خيرات است. هركه آن را داشت چيزهاى زيادى خواهد داشت. «وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً» 5- هر كسى به ارزش حكمت پى نمى‌برد. «ما يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبابِ» دنياگرايان بر مال و آمار و محاسبات مادّى تكيه مى‌كنند و سود و زيان را بر اساس مادّيات مى‌سنجند، ولى دورانديشان عاقل و راه‌شناسان انديشمند، از بعد ديگرى محاسبه مى‌كنند. تفسیر نور، ج1، ص428 @toubaefaf